Prima toch, ik vind ook dat voor jouw die mogelijkheid er moet zijn dat je in de middag kan slapen als ontspanning. Dan ga ik gezellig met me vrienden een speciaalbiertje drinken ma het werk in het plaatselijke cafe als ontspanning. Dat bedoel ik met leven en laten leven als je toch selectief wilt quoten.quote:Op donderdag 27 februari 2020 19:14 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Zo is een siësta midden op de dag helemaal geen verkeerd idee in Nederland.
Er is uiteraard geen harde morele grens, maar 'uiteindelijk zijn het allemaal meningen' is een moreel relativisme waarvoor we moeten waken. Immers, in bepaalde culturen staat op homoseksualiteit nog steeds de doodstraf. Daar zeggen we toch ook niet van 'dat is nou eenmaal hun cultuur'?quote:Op donderdag 27 februari 2020 19:23 schreef ems. het volgende:
[..]
Alleen meningen. Net als de mening van bepaalde mensen en overheden dat alcoholgebruik ingeperkt moet worden. Uiteindelijk zijn het allemaal meningen, natuurlijk.
Nou oke.quote:
Wel dus, maar oké.quote:Op donderdag 27 februari 2020 19:28 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nou oke.
Net zoals er geen hard wetenschappelijk bewijs is dat 2 glazen wijn per dag slecht zijn.
Wat zijn de argumenten om geen alcohol meer te nuttigen.quote:Op donderdag 27 februari 2020 19:26 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Er is uiteraard geen harde morele grens, maar 'uiteindelijk zijn het allemaal meningen' is een moreel relativisme waarvoor we moeten waken. Immers, in bepaalde culturen staat op homoseksualiteit nog steeds de doodstraf. Daar zeggen we toch ook niet van 'dat is nou eenmaal hun cultuur'?
Er valt uiteindelijk wel meer te zeggen dan 'dat is jouw mening'. Inmiddels zijn er afdoende argumenten in te brengen om bv. het dragen van een gordel te verplichten. Ondanks dat men dat destijds ook maar betutteling vond.
Niet meer te nuttigen of te verbieden?quote:Op donderdag 27 februari 2020 19:29 schreef Cherni het volgende:
[..]
Wat zijn de argumenten om geen alcohol meer te nuttigen.
Niet meer te nuttigen.quote:Op donderdag 27 februari 2020 19:30 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Niet meer te nuttigen of te verbieden?
quote:Op donderdag 27 februari 2020 19:08 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik begrijp dat abstract redeneren te hoog gegrepen is.
Ik vond die vergelijking ook nergens op slaan. Ja de wereld veranderd maar het gaat hier om persoonlijke vrijheden. En daarom vond ik die vergelijking te ver gezocht.quote:Op donderdag 27 februari 2020 19:31 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]![]()
Wat een enorme gotspe...
Iedere keer wanneer jij denkt een argument te hebben geformuleerd sterft er ergens een onschuldig zeehondje.
Je redeneringen slaan echt helemaal nergens op; je fluctueert steevast tussen persoonlijke keuzes en persoonlijke handelingen en handelingen van buitenaf op personen opgelegd, of handelingen van personen die daadwerkelijk en aantoonbaar schade berokkenen aan derden versus eigen keuzes gericht op de eigen persoon.
Google: "alcohol gezondheidsraad".quote:Op donderdag 27 februari 2020 19:33 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Graag een link dan naar een wetenschappelijk onderzoek.
Ik vroeg een link naar een wetenschappelijk onderzoek.quote:Op donderdag 27 februari 2020 19:35 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Google: "alcohol gezondheidsraad".
En het gegeven dat iets al 1000 jaar bestaat betekent niet automatisch dat we het maar gewoon zo moeten laten.quote:Op donderdag 27 februari 2020 19:23 schreef ems. het volgende:
Dat iets ongezond blijkt te zijn betekent niet automatisch dat men er dan maar een stokje voor moet steken.
quote:Op donderdag 27 februari 2020 19:35 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik vroeg een link naar een wetenschappelijk onderzoek.
Waar baseer jij op dat het doel van een overheid is om een "fijner leefklimaat" na te streven? En wie bepaalt er vervolgens wat dit is? Je neemt anderen de maat omdat ze krom redeneren, prima. Alleen redeneer jij zelf net zo goed vanuit onbeargumenteerde aannames.quote:Op donderdag 27 februari 2020 19:14 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Lijkt me zeker nastrevenswaardig. Alleen gaan de pijlen dan niet zozeer op het alcoholgebruik, maar op minder stress en een fijner leefklimaat.
Zo is een siësta midden op de dag helemaal geen verkeerd idee in Nederland.
Nog meer?quote:Op donderdag 27 februari 2020 19:36 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
https://www.thelancet.com(...)8%2930134-X/fulltext
https://journals.plos.org(...)journal.pmed.1002585quote:The level of alcohol consumption that minimised harm across health outcomes was zero (95% UI 0·0–0·8) standard drinks per week.
quote:The results indicate that intakes below 1 drink per day were associated with the lowest risk of death.
Wat begrijp je niet aan "lijkt me"?quote:Op donderdag 27 februari 2020 19:38 schreef TTSS het volgende:
[..]
Waar baseer jij op dat het doel van een overheid is om een "fijner leefklimaat" na te streven? En wie bepaalt er vervolgens wat dit is? Je neemt anderen de maar omdat ze krom redeneren, prima. Alleen redeneer jij zelf net zo goed vanuit onbeargumenteerde aannames.
Ben jij ervoor dat de overheid het drinken van alcohol verbiedt?quote:Op donderdag 27 februari 2020 19:39 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Wat begrijp je niet aan "lijkt me"?
En ik geef je tal van voorbeelden van zaken die ooit onder persoonlijke vrijheden vielen, maar nu duidelijk niet meer. Het feit dat iets (ooit) onder persoonlijke vrijheid valt, is geen valide argument. Veel concreter kan ik het niet voor je uitspellen hoor...quote:Op donderdag 27 februari 2020 19:33 schreef Cherni het volgende:
[..]
Ja de wereld veranderd maar het gaat hier om persoonlijke vrijheden. En daarom vond ik die vergelijking te ver gezocht.
quote:
quote:Een gotspe (chotspe) is een uiting of handeling waarvan het betekenis-spectrum ligt tussen 'gewaagd' en 'brutaal' (vergelijk Oudgrieks 'hybris').
Hij betoogt dat samenlevingen veranderen vanwege nieuwe inzichten. Dat dat voor jou te abstract is, betekent niet dat het nergens op slaat.quote:Je redeneringen slaan echt helemaal nergens op
Mijn mening is niet relevant hier. Ik heb eerder ook al gezegd dat ik het een moeilijke kwestie vind.quote:Op donderdag 27 februari 2020 19:41 schreef TTSS het volgende:
[..]
Ben jij ervoor dat de overheid het drinken van alcohol verbiedt?
En dit, lieve mensen, noemen wij de onjuiste analogie, een zeer hardnekkige vorm van een drogredenering.quote:Op donderdag 27 februari 2020 19:15 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Persoonlijk vrijheid kent een grens. Vroeger viel vrouwenonderdrukking nog binnen die grens. Tegenwoordig niet meer. Zo moeilijk is die redenatie toch niet?
Oh dat is het punt niet.quote:Op donderdag 27 februari 2020 19:42 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
[..]
[..]
Hij betoogt dat samenlevingen veranderen vanwege nieuwe inzichten. Dat dat voor jou te abstract is, betekent niet dat het nergens op slaat.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |