quote:Pandemie
Volgens de Amerikaanse professor aan de prestiqieuze Harvard universiteit Marc Lipsitch wordt de Corona-virus-besmetting een wereldwijde pandemie waar 40 tot 70% van de mensheid besmet mee zal raken.
Volgens Lipsitch zullen de meeste patienten lichtjes ziek zijn, of geen symptomen krijgen, net als met de gewone griep het geval is. Wel is dit virus levensbedreigend voor oudere en zieke mensen.
Bron
Livetrackers: via deze drie: (link 1) (link 2) (link 3)quote:Coronavirussen
De coronavirussen is een grote familie van virussen die ziekten veroorzaken. Deze virussen zijn zoönotisch, dat betekent dat ze overgedragen kunnen worden tussen dieren en mensen. De wereldgezondheidsorganisatie (WHO) geeft meer informatie over het virus op hun website.
Veel voorkomende tekenen van infectie zijn ademhalingsproblemen, koorts en hoesten. In ernstige gevallen kan het leiden tot een longontsteking, nierfalen en is het dodelijk. De standaard aanbevelingen die de WHO doet om verspreiding te voorkomen zijn: regelmatig handen wassen, mond en neus bedekken bij hoesten en niezen en het grondig koken van vlees en eieren.
Eerder uitgebroken coronavirussen zijn MERS en SARS. Dat laatste virus werd in 2003 ook in China ontdekt. Het werd overgedragen van civetkatten op mensen. Er zijn verschillende coronavirussen die al wel onder dieren circuleren, maar waar nog geen mensen door zijn besmet.
Bron
Ze gaan toch uit van 'thuis-isolatie' van Tonzonquote:Op donderdag 27 februari 2020 07:25 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Is er iets bekend over hoe de ziekenhuizen zich voorbereiden?
Ik weet dat het ziekenhuis in mijn regio hier absoluut niet klaar voor is. Veel te weinig isolatiekamers.
Ja, die moeten natuurlijk nog naar de speeltuin, lekker in het zonnetje.quote:Op donderdag 27 februari 2020 01:06 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Dit lijkt me (hopelijk) een erg slechte vertaling.
Ik zag vandaag een artikel over dat Italianen in locked down gebieden sluiproutes hadden om boodschappen gaan te doen in niet locked down plaatsen.
Alweer vandaag?quote:Op donderdag 27 februari 2020 07:26 schreef Jor_Dii het volgende:
Vanmiddag zal het wel in Nederland vastgesteld worden, mooi op tijd voor een kijkcijferkanon vanavond..
Dat is niet voor iedereen geschikt lijkt me. Sommigen zullen daar echt te ziek voor zijn.quote:Op donderdag 27 februari 2020 07:32 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Ze gaan toch uit van 'thuis-isolatie' van Tonzon
twitter:BNODesk twitterde op donderdag 27-02-2020 om 06:39:10BREAKING: Denmark reports first case of coronavirus https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
twitter:spectatorindex twitterde op donderdag 27-02-2020 om 07:25:05BREAKING: First case of coronavirus confirmed in Estonia reageer retweet
Het gaat erom dat je mensen al kan besmetten voordat je verschijnselen vertoont. Die verschijnselen laten tot twee weken op zich wachten.quote:Op donderdag 27 februari 2020 07:37 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Dat is niet voor iedereen geschikt lijkt me. Sommigen zullen daar echt te ziek voor zijn.
Daar zijn al twee andere subtopics voorquote:Op donderdag 27 februari 2020 07:35 schreef Noek het volgende:
[..]
Ja, die moeten natuurlijk nog naar de speeltuin, lekker in het zonnetje.
De leven!
Ik wil eigenlijk wel meer weten over de verspreiding via vlees. Gisteravond zag ik al een filmpje over vlees en eieren maar is die info juist?
Goed draadjetwitter:BrynnTannehill twitterde op woensdag 26-02-2020 om 15:00:09There are some...unique... aspects to the US that make the risks of coronavirus getting out of hand higher than places in Europe. They're tough to quantify, but hear me out. 1/n reageer retweet
Oh gadver ja, het is een subforum.quote:Op donderdag 27 februari 2020 07:43 schreef Markesh het volgende:
[..]
Daar zijn al twee andere subtopics voor
Whatever, het is nog vroegquote:Op donderdag 27 februari 2020 07:44 schreef Noek het volgende:
[..]
Oh gadver ja, het is een subforum.
En ik betwijfel of Nederland die zorg kan bieden. Ik zou niet weten hoe.quote:Op donderdag 27 februari 2020 07:43 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Het gaat erom dat je mensen al kan besmetten voordat je verschijnselen vertoont. Die verschijnselen laten tot twee weken op zich wachten.
Men moet dus twee weken in quarantaine om zeker te zijn dat ze niet besmet zijn. En dus om te voorkomen dat ze per abuis mensen aansteken, omdat ze menen het virus niet bij zich te dragen.
Mensen die daadwerkelijk ziek zijn, hebben natuurlijk wel gewoon zorg nodig.
Er is nog altijd het calamiteiten hospitaal in Utrecht.quote:Op donderdag 27 februari 2020 07:37 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Dat is niet voor iedereen geschikt lijkt me. Sommigen zullen daar echt te ziek voor zijn.
Toch een beetje hetzelfde gevoel als het mislopen van het EK 2016. Bijna heel Europa was erbij, maar wij niet.quote:Op donderdag 27 februari 2020 07:17 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Heel Europa, behalve wij.twitter:BNODesk twitterde op donderdag 27-02-2020 om 06:39:10BREAKING: Denmark reports first case of coronavirus https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
mwah, 'trump kan Corona niet gebruiken nu want hij wil herverkozen worden.'quote:Op donderdag 27 februari 2020 07:43 schreef RipCity het volgende:
Goed draadjetwitter:BrynnTannehill twitterde op woensdag 26-02-2020 om 15:00:09There are some...unique... aspects to the US that make the risks of coronavirus getting out of hand higher than places in Europe. They're tough to quantify, but hear me out. 1/n reageer retweet
Daar werk ik naast, ik ben nog geen actie gezien. Wel wat nieuwe protocollen op intranet, maar verder is het rustig.quote:Op donderdag 27 februari 2020 07:55 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Er is nog altijd het calamiteiten hospitaal in Utrecht.
De andere punten snijden zeker hout, naar de dokter gaan of ziek thuis blijven is daar zeker geen normale gang van zaken waardoor verspreiding veel sneller kan gaan.quote:Op donderdag 27 februari 2020 07:57 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
mwah, 'trump kan Corona niet gebruiken nu want hij wil herverkozen worden.'
twitter:PDChina twitterde op donderdag 27-02-2020 om 04:34:11#BREAKING: China is confident that it will put the #COVID19 outbreak under control by the end of April, leading #COVID19 expert Zhong Nanshan said Thursday at a press conference. https://t.co/P4K5dYK3Qi reageer retweet
Dat zal dan snel EK 2020 worden.quote:Op donderdag 27 februari 2020 07:55 schreef hjansen82 het volgende:
[..]
Toch een beetje hetzelfde gevoel als het mislopen van het EK 2016. Bijna heel Europa was erbij, maar wij niet.
Geloven wat China zegt🤣quote:Op donderdag 27 februari 2020 08:15 schreef crystal_meth het volgende:
twitter:PDChina twitterde op donderdag 27-02-2020 om 04:34:11#BREAKING: China is confident that it will put the #COVID19 outbreak under control by the end of April, leading #COVID19 expert Zhong Nanshan said Thursday at a press conference. https://t.co/P4K5dYK3Qi reageer retweet
![]()
![]()
China misschien wel, maar inmiddels wordt duidelijk dat China in veel gevallen niet meer de bron is voor verdere verspreiding (zoals nu in Europa).quote:Op donderdag 27 februari 2020 08:15 schreef crystal_meth het volgende:
![]()
![]()
Ik dacht aan het nooit winnen van de WK of telkens net niet het EK of championsleaguequote:Op donderdag 27 februari 2020 07:55 schreef hjansen82 het volgende:
[..]
Toch een beetje hetzelfde gevoel als het mislopen van het EK 2016. Bijna heel Europa was erbij, maar wij niet.
Dat kunnen ze ook niet. Ze denken hier dat ze goed voorbereid zijn..ja misschien om 200 mensen op te nemen maar meer ook nietquote:Op donderdag 27 februari 2020 07:52 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
En ik betwijfel of Nederland die zorg kan bieden. Ik zou niet weten hoe.
En dan? Gaan ze die vragen met wie ze precies allemaal contact hebben gehad tijdens carnaval?quote:Op donderdag 27 februari 2020 08:35 schreef KingRadler het volgende:
Gangelt op zoek naar 300 Carnavalvierders
of ze ziek zijn of verplicht 2 weken thuis blijvenquote:Op donderdag 27 februari 2020 08:36 schreef Zorro het volgende:
[..]
En dan? Gaan ze die vragen met wie ze precies allemaal contact hebben gehad tijdens carnaval?
Mondkapjes moeten vaker gebruikt worden dan voorheen om de voorraad die bijna niet meer aangevuld wordt te sparenquote:Op donderdag 27 februari 2020 07:25 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Is er iets bekend over hoe de ziekenhuizen zich voorbereiden?
Ik weet dat het ziekenhuis in mijn regio hier absoluut niet klaar voor is. Veel te weinig isolatiekamers.
Interessant wel ja. Een uitbraak zou het hele medische systeem lam leggen daar. Zou toch bizar zijn als er een pandemie nodig is om de VS tot inziens te laten komen dat hun systeem gewoon bagger isquote:Op donderdag 27 februari 2020 07:43 schreef RipCity het volgende:
Ik ga nog steeds uit van storm in een glas water. Het is namelijk niet zo dat mensen in een keer gelijktijdig ziek worden. Als de ene groep beter is dan is de andere groep ziek.quote:Op donderdag 27 februari 2020 08:38 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Interessant wel ja. Een uitbraak zou het hele medische systeem lam leggen daar. Zou toch bizar zijn als er een pandemie nodig is om de VS tot inziens te laten komen dat hun systeem gewoon bagger is
Klinkt hoopvol. Ik hou echter met hart vast voor Afrika.quote:Op donderdag 27 februari 2020 08:15 schreef crystal_meth het volgende:
![]()
![]()
Estland en Denemarkenquote:Op donderdag 27 februari 2020 08:43 schreef Mexicanobakker het volgende:
Wat is het laatste nieuws? Kunnen er al meer landen op de bingokaart? Nog grote aantallen toegevoegd in Italië? Hoe staan de zaken in Duitsland en België?
Het is daar veel te warm voor dat virusquote:Op donderdag 27 februari 2020 08:45 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Klinkt hoopvol. Ik hou echter met hart vast voor Afrika.
06:16: First case in Estonia. (Source)quote:Op donderdag 27 februari 2020 08:43 schreef Mexicanobakker het volgende:
Wat is het laatste nieuws? Kunnen er al meer landen op de bingokaart? Nog grote aantallen toegevoegd in Italië? Hoe staan de zaken in Duitsland en België?
Korea is naar de tering.quote:Op donderdag 27 februari 2020 08:47 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
06:16: First case in Estonia. (Source)
06:04: 1 new case in Iraq. First in Baghdad. (Source 1, Source 2)
05:38: First case in Denmark. Patient recently returned from trip to Italy. (Source)
01:58: 1 new death in South Korea. (Source)
01:20: China’s National Health Commission reports 433 new cases and 29 new deaths across the mainland. Of those, 409 cases and 26 deaths are in Hubei province. However, the total number of cases does not match with the previous update. As a result, only 409 new cases and 29 new deaths have been added. (Source)
01:07: 334 new cases in South Korea. (Source)
Paar extra gevallen net over de grens bij Schinveld. Zelfde plek als waar de man en vrouw al ziek zijn geworden. Ook carnavalsgangers. Duitsers zoeken 300 (!!) mensen die daar ook zijn geweest.quote:Op donderdag 27 februari 2020 08:43 schreef Mexicanobakker het volgende:
Wat te denken van landen als Pakistan waar het nu is opgedoken..quote:Op donderdag 27 februari 2020 08:45 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Klinkt hoopvol. Ik hou echter met hart vast voor Afrika.
Is dat zo?quote:Op donderdag 27 februari 2020 08:47 schreef VersKers het volgende:
[..]
Het is daar veel te warm voor dat virus
Heel Afrika?quote:Op donderdag 27 februari 2020 08:47 schreef VersKers het volgende:
[..]
Bron?quote:Op donderdag 27 februari 2020 08:47 schreef VersKers het volgende:
[..]
Nee, zie Singapore.quote:
https://www.reuters.com/a(...)covery-idUSKCN20L0BIquote:JAPANFEBRUARY 27, 2020 / 4:12 AM / UPDATED 3 HOURS AGO
Japanese woman confirmed as coronavirus case for second time, weeks after initial recovery
hoe is dit mogelijk?quote:Op donderdag 27 februari 2020 09:02 schreef Tarado het volgende:
[..]
https://www.reuters.com/a(...)covery-idUSKCN20L0BI
Dat is waarschijnlijk ook de reden dat jonge dokters dood gingen in China. Je kan oneindig keer besmet worden en meer van het virus is hoe zieker je wordt. Het is niet iets waar je imuum voor wordt na 1 besmetting.quote:
Dat zal misschien wel een eyeopener zijn in het VK, dat een virus uiteraard geen verschil maakt tussen rang en stand.quote:Op donderdag 27 februari 2020 08:38 schreef Frutsel het volgende:
Vier kinderen op de St. Thomas's Battersea school in Londen, Engeland, zijn in quarantaine geplaatst. Ziekteverschijnselen nadat ze teruggekomen waren van een ski-vakantie in Italie. Dat is ook de school waar de kinderen van William en Kate zitten.
(RTL.de)
Tierno said much remains unknown about the virus. “I’m not certain that this is not bi-phasic, like anthrax,”quote:Op donderdag 27 februari 2020 09:03 schreef KingRadler het volgende:
[..]
hoe is dit mogelijk?
Ik dacht van als je 1 keer ziek bent geweest dat je niet een 2de keer ziek van kan worden.
Het is al een tijdje bekend dat je meerdere keren geïnfecteerd kunt raken door dit virus, en herinfectie is potentieel dodelijker dan een eerste infectie.quote:Op donderdag 27 februari 2020 09:03 schreef KingRadler het volgende:
[..]
hoe is dit mogelijk?
Ik dacht van als je 1 keer ziek bent geweest dat je niet een 2de keer ziek van kan worden.
Guardianquote:The official death toll from corvid-19 cases in Iran has increased to 22 people, according to the state-run IRNA news agency. It also confirmed 141 cases of the virus, a day after officials imposed travel restrictions and a suspension of Friday prayers.
A graphic published by the agency shows that the virus has spread to 20 of Irans 31 provinces.
The hardest-hit among them remained the province home to the holy Shia city of Qom, with 63 confirmed cases.
Experts fear Iran is underreporting the number of cases of the new virus as cases across the wider Persian Gulf have emerged in recent days linked back to the Islamic Republic.
Dit is best relevant...quote:Op donderdag 27 februari 2020 09:02 schreef Tarado het volgende:
[..]
Inderdaad, dit was niet onbekend.quote:Op donderdag 27 februari 2020 09:06 schreef ToT het volgende:
[..]
Het is al een tijdje bekend dat je meerdere keren geïnfecteerd kunt raken door dit virus, en herinfectie is potentieel dodelijker dan een eerste infectie.
Geen gesignaleerde besmettingen*quote:Op donderdag 27 februari 2020 09:06 schreef Durmada het volgende:
Iedereen klagen op RIVM, maar ondertussen horen wij tot het selecte groepje in Europa dat nog geen besmettingen heeft. Trots op Nederland![]()
Ja je snottert je hele huis onder, dus dat virus blijft maar rondhangen.quote:Op donderdag 27 februari 2020 09:06 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Dit is best relevant...
Ik vraag me wel af hoe het kan dat patiënten zichzelf niet constant doorbesmetten als er geen immuuniteit wordt opgebouwd?
Oh shit 😳. Daar waren wel eerder al rumoeren over, dat je twee keer besmet kon raken, maar ik begreep dat dit alleen een risico was in de eerste paar dagen na je herstel, als je immuunsysteem nog niet volledig de immuniteit heeft opgebouwd. Als het ook een aantal weken na de eerste besmetting kan, dan heeft dat wel echt hele grote gevolgen voor de verspreidingsmogelijkhedenquote:Op donderdag 27 februari 2020 09:02 schreef Tarado het volgende:
[..]
Misschien muteert het virus redelijk snel en daardoor is een herbesmetting met een specifieke mutatie nog altijd wel mogelijk. Alleen niet met de mutatie die je al hebt gehad.quote:Op donderdag 27 februari 2020 09:09 schreef bitterbal het volgende:
Ik dacht dat ze hadden gezegd dat je het maar 1 keer kon krijgen
Ja in een vorig deeltje werd een plaatje gepost van dat China nu 100 miljoen ton minder CO2 uitgestoten had door dit virus, en daaronder stond een evil Greta die het virus blijkbaar verspreid had of zo.quote:Op donderdag 27 februari 2020 09:09 schreef Fer_de_Lance het volgende:
Nou ja, zo halen we in ieder geval wel de klimaatdoelen denk ik dan maar
Ja, geen kip meer die nog een vliegtuig in wil. Lekker thuis blijven en nergens naartoe.quote:Op donderdag 27 februari 2020 09:09 schreef Fer_de_Lance het volgende:
Nou ja, zo halen we in ieder geval wel de klimaatdoelen denk ik dan maar
Dat laatste werd gister wel in het RTL nieuws vermeld.quote:Op donderdag 27 februari 2020 09:05 schreef Momo het volgende:
[..]
Dat is waarschijnlijk ook de reden dat jonge dokters dood gingen in China. Je kan oneindig keer besmet worden en meer van het virus is hoe zieker je wordt. Het is niet iets waar je imuum voor wordt na 1 besmetting.
mondkapjes houden het ook lekker binnenquote:Op donderdag 27 februari 2020 09:08 schreef ToT het volgende:
[..]
Ja je snottert je hele huis onder, dus dat virus blijft maar rondhangen.
Immuniteit betekent antilichamen aanmaken. Als je die niet aanmaakt zal je ook niet genezen van de eerste besmetting.quote:Op donderdag 27 februari 2020 09:05 schreef Momo het volgende:
[..]
Dat is waarschijnlijk ook de reden dat jonge dokters dood gingen in China. Je kan oneindig keer besmet worden en meer van het virus is hoe zieker je wordt. Het is niet iets waar je imuum voor wordt na 1 besmetting.
twitter:davidpaulk twitterde op donderdag 27-02-2020 om 06:47:21#SCOOP: The hospitals where the authors of the #Lancet article work told @SixthTone they were never on the front lines. An official register of medical staff dispatched to Wuhan appears to confirm this. Neither woman can now be located. @DandanNee reports: https://t.co/eUBvl31EFS https://t.co/YFVNTx4zAP reageer retweet
twitter:davidpaulk twitterde op donderdag 27-02-2020 om 08:17:24@SixthTone @DandanNee This story keeps getting weirder: At some point in the last hour or so, @TheLancet retracted the article, saying the authors admitted they had not given a firsthand account from the front lines. https://t.co/B4epRT6SHt reageer retweet
Jonge dokters hebben natuurlijk nog een ander probleem: Het coronavirus is niet het enige waar ze op een werkdag mee in aanraking komen.quote:Op donderdag 27 februari 2020 09:14 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Immuniteit betekent antilichamen aanmaken. Als je die niet aanmaakt zal je ook niet genezen van de eerste besmetting.
Kun jij dan uitleggen hoe het dan werkt dat de meesten wel immuniteit lijken te hebben, en sommigen niet?quote:Op donderdag 27 februari 2020 09:14 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Immuniteit betekent antilichamen aanmaken. Als je die niet aanmaakt zal je ook niet genezen van de eerste besmetting.
Gaat dit over die vrouw die twee keer besmet zou zijn?quote:Op donderdag 27 februari 2020 09:15 schreef Scrummie2.1 het volgende:
twitter:davidpaulk twitterde op donderdag 27-02-2020 om 06:47:21#SCOOP: The hospitals where the authors of the #Lancet article work told @:SixthTone they were never on the front lines. An official register of medical staff dispatched to Wuhan appears to confirm this. Neither woman can now be located. @:DandanNee reports: https://t.co/eUBvl31EFS https://t.co/YFVNTx4zAP reageer retweet
twitter:davidpaulk twitterde op donderdag 27-02-2020 om 08:17:24@:SixthTone @:DandanNee This story keeps getting weirder: At some point in the last hour or so, @:TheLancet retracted the article, saying the authors admitted they had not given a firsthand account from the front lines. https://t.co/B4epRT6SHt reageer retweet
Nee, het gaat over wat er in de tweets staat; artikel van gister dat het heel erg zou zijn in Wuhan.quote:Op donderdag 27 februari 2020 09:18 schreef dodoria het volgende:
[..]
Gaat dit over die vrouw die twee keer besmet zou zijn?
Neeee, niet mijn lievelingsdeel van Spanje.twitter:BNODesk twitterde op donderdag 27-02-2020 om 09:18:29NOW: 1 new coronavirus case in Valencia, Spain https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
Ik niet, maar wat kan is dat die vrouw op symptomen gediagnosticeerd is, maar de eerste keer een ander virus had, de tweede keer wel raak....quote:Op donderdag 27 februari 2020 09:16 schreef dodoria het volgende:
[..]
Kun jij dan uitleggen hoe het dan werkt dat de meesten wel immuniteit lijken te hebben, en sommigen niet?
Als je het gelooft, is het goedquote:Op donderdag 27 februari 2020 09:06 schreef Durmada het volgende:
Iedereen klagen op RIVM, maar ondertussen horen wij tot het selecte groepje in Europa dat nog geen besmettingen heeft. Trots op Nederland![]()
Zou de lancet daar in meegaan?quote:Op donderdag 27 februari 2020 09:20 schreef dodoria het volgende:
Oh nee, gevonden, over Chinese verpleegsters die hulp vroegen aan de internationale gemeenschap om covid te bestrijden in China. Die retractie zal wel China’s propaganda machine op z’n best zijn.
Of dat de tweede test positief is omdat er nog restanten van het virus aanwezig zijn, maar de huidige symptomen door een andere besmetting (griep, verkoudheid, keelontsteking..) veroorzaakt worden.quote:Op donderdag 27 februari 2020 09:20 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Ik niet, maar wat kan is dat die vrouw op symptomen gediagnosticeerd is, maar de eerste keer een ander virus had, de tweede keer wel raak....
Tenminste, dat is het positieve scenario
Dat kan niet volgens het RIVM dus dan is het niet zo. Je kunt pas verspreiden als je ziek bent.quote:Op donderdag 27 februari 2020 09:22 schreef bitterbal het volgende:
Is het niet zo net zoals met gewone griep dat er niet nog een hele grote groep rondloopt die vrijwel nergens last van heeft maar het toch verspreid?
Dat zou snel zijn.twitter:cnni twitterde op donderdag 27-02-2020 om 09:01:37The first vials of an experimental vaccine for novel coronavirus are ready for human testing https://t.co/RF7A23xvQk reageer retweet
Ja maar de gewone griep heb je ook in gradaties hoe ziek mensen worden.quote:Op donderdag 27 februari 2020 09:25 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Dat kan niet volgens het RIVM dus dan is het niet zo. Je kunt pas verspreiden als je ziek bent.
En het RIVM weet waar het over spreekt. Zo zeiden ze toen dit begon: Niks aan de hand, dit virus is gelukkig niet heel besmettelijk.
Ja of hebben geen zin in al dat gedoequote:Op donderdag 27 februari 2020 09:27 schreef KingRadler het volgende:
er zijn nog genoeg mensen in Nederland die denken dat de Huisarts geld kost en van je eigen risico af gaat. Die blijven ziek thuis zitten.
Ja natuurlijk moet de Lancet daar in mee gaan. Als de auteurs zeggen dat het onjuist was moeten ze het terugtrekken. Ik geloof zeker dat de terugtrekking van de auteurs zelf komt, daar zal de autoriteit in China overtuigend genoeg voor zijn.quote:Op donderdag 27 februari 2020 09:24 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Zou de lancet daar in meegaan?
Het stuk staat overigens nog steeds online, alleen met de tekst "retracted"
PDF is zelfs te downloaden, dus ik denk niet dat dit te maken heeft met propaganda maar met werkelijke twijfels over the authenticiteit
de kans dat je in de wachtkamer iemand tegen gaat komen die het heeft is groter dan thuisquote:Op donderdag 27 februari 2020 09:27 schreef KingRadler het volgende:
er zijn nog genoeg mensen in Nederland die denken dat de Huisarts geld kost en van je eigen risico af gaat. Die blijven ziek thuis zitten.
Ja, maar er gaat nog wel flink wat testen aan vooraf voordat het ook echt beschikbaar is (aldus d’r John Campbell)quote:Op donderdag 27 februari 2020 09:25 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Dat zou snel zijn.twitter:cnni twitterde op donderdag 27-02-2020 om 09:01:37The first vials of an experimental vaccine for novel coronavirus are ready for human testing https://t.co/RF7A23xvQk reageer retweet
Zeer waarschijnlijk hoor, maar toch, ik bedoel, ik neem aan dat ik niet zomaar een artikel gepubliceerd krijg in zo'n blad. Er zal toch wel enige checks plaatsvinden voor men publiceert... het is niet de vivaquote:Op donderdag 27 februari 2020 09:28 schreef dodoria het volgende:
[..]
Ja natuurlijk moet de Lancet daar in mee gaan. Als de auteurs zeggen dat het onjuist was moeten ze het terugtrekken. Ik geloof zeker dat de terugtrekking van de auteurs zelf komt, daar zal de autoriteit in China overtuigend genoeg voor zijn.
En aan de manier waarop de Lancet er mee om gaat (tekst wel beschikbaar houden, maar ‘retracted’ erbij zetten) kun je zien dat zij ook weten dat het zaakje stinkt.
twitter:BNODesk twitterde op donderdag 27-02-2020 om 09:30:05NEW: Geneva, Switzerland confirms its first case; 2nd in the country https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
Slaan ze ons over?quote:Op donderdag 27 februari 2020 09:30 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:BNODesk twitterde op donderdag 27-02-2020 om 09:30:05NEW: Geneva, Switzerland confirms its first case; 2nd in the country https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
Blijkt de remedie te bestaan uit een combinatie van drop, kaas en een ongelofelijk horkerig karakterquote:
Klopt. Nu nu ongeveer 12 tot 16 maanden testen though. Dus duurt nog even.quote:Op donderdag 27 februari 2020 09:25 schreef Scrummie2.1 het volgende:
twitter:YonhapNews twitterde op donderdag 27-02-2020 om 09:33:28(URGENT) S. Korea reports 171 more cases of new coronavirus, total now at 1,766 https://t.co/bLdmx18fCR reageer retweet
Vandaag zullen ze de eerste besmetting in Nederland wel bekend maken.quote:Op donderdag 27 februari 2020 09:33 schreef bitterbal het volgende:
Nah denk echt wel dat RIVM weten waar ze het over hebben maar geloof er niks van dat wij de dans ontspringen
Het is sowieso al hier in NL. Zijn het niet wat Italianen dan wel wat zuiderlingen die net over de grens carnaval gingen vieren oid. Maar het duurt nog gemiddeld 5 dagen voor je symptomen krijgt (en niet iedereen krijgt die). Dus het kan best nog een aantal dagen duren voordat er iemand opduikt bij het ziekenhuis.quote:Op donderdag 27 februari 2020 09:33 schreef bitterbal het volgende:
Nah denk echt wel dat RIVM weten waar ze het over hebben maar geloof er niks van dat wij de dans ontspringen
Maar het is wel opvallend dat Italië een brandhaard is en het in de andere landen voorlopig behoorlijk meevalt.quote:Op donderdag 27 februari 2020 09:33 schreef bitterbal het volgende:
De enige die de dans ontspringt is Noord-Korea.quote:Op donderdag 27 februari 2020 09:33 schreef bitterbal het volgende:
Dat denk ik al 2 dagenquote:Op donderdag 27 februari 2020 09:35 schreef remlof het volgende:
[..]
Vandaag zullen ze de eerste besmetting in Nederland wel bekend maken.
Hahaha.quote:Op donderdag 27 februari 2020 09:36 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
De enige die de dans ontspringt is Noord-Korea.
Door het verhaal van die Engelse superspreader die de wereld door hopt en links en rechts mensen besmet is voor mij wel een duidelijk geval.quote:Op donderdag 27 februari 2020 09:26 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Ja maar de gewone griep heb je ook in gradaties hoe ziek mensen worden.
De Grote Leider is natuurlijk allang geveld door het virus en vervangen door een genetisch gemanipuleerde robot.quote:Op donderdag 27 februari 2020 09:36 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Hahaha.
Nou, nee. Die zeggen gewoon niks.
Italië heeft wel een erg goede gezondheidszorg, dus misschien signaleren ze daardoor eerder.quote:Op donderdag 27 februari 2020 09:36 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Maar het is wel opvallend dat Italië een brandhaard is en het in de andere landen voorlopig behoorlijk meevalt.
Het is gewoon een geheim wapen van Geert Wilders die alle buitenlanders dood wil hebben!quote:Op donderdag 27 februari 2020 09:36 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
[..]
Nee rauwe haring
De rest loopt gewoon een week achter. In italie was het ook zo. 3 > 9 > 15 > 20 > 45 (ongeveer)quote:Op donderdag 27 februari 2020 09:36 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Maar het is wel opvallend dat Italië een brandhaard is en het in de andere landen voorlopig behoorlijk meevalt.
twitter:lookner twitterde op donderdag 27-02-2020 om 09:38:51South Korea (population 51 million) officially had more new cases today than China (population 1.4 billion)South Korea new reported cases today: 505China new reported cases: 433 reageer retweet
Maar er zijn daar ook al een redelijk aantal doden, toch? Of valt dat wel mee?quote:Op donderdag 27 februari 2020 09:37 schreef remlof het volgende:
[..]
Italië heeft wel een erg goede gezondheidszorg, dus misschien signaleren ze daardoor eerder.
Als ze het vandaag doen kunnen ze het nog mooi meenemen in die speciale tv-uitzending van vanavondquote:
Hoe is het daar verder eigenlijk? Zijn er al rijen voor ziekenhuizen, chaos, paniek? Filmpjes?quote:Op donderdag 27 februari 2020 09:33 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:YonhapNews twitterde op donderdag 27-02-2020 om 09:33:28(URGENT) S. Korea reports 171 more cases of new coronavirus, total now at 1,766 https://t.co/bLdmx18fCR reageer retweet
quote:Op donderdag 27 februari 2020 09:38 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:lookner twitterde op donderdag 27-02-2020 om 09:37:39South Korea (population 51 million) officially had more new cases today then China (population 1.4 billion)South Korea new reported cases today: 505China new reported cases: 433 reageer retweet
Die waren praktisch allemaal al ziek of zwak.quote:Op donderdag 27 februari 2020 09:38 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Maar er zijn daar ook al een redelijk aantal doden, toch? Of valt dat wel mee?
Ik dacht nog steeds 12.quote:Op donderdag 27 februari 2020 09:38 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Maar er zijn daar ook al een redelijk aantal doden, toch? Of valt dat wel mee?
Collega op mijn werk beweert net dat hij gisteravond op tv heeft gehoord dat mensen niet voor een 2e keer positief kunnen testen.quote:Op donderdag 27 februari 2020 09:06 schreef ToT het volgende:
[..]
Het is al een tijdje bekend dat je meerdere keren geïnfecteerd kunt raken door dit virus, en herinfectie is potentieel dodelijker dan een eerste infectie.
quote:Op donderdag 27 februari 2020 09:11 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Dat laatste werd gister wel in het RTL nieuws vermeld.
nou dat geloof ik wel, je ontwikkelt antistoffen hequote:Op donderdag 27 februari 2020 09:40 schreef Salina het volgende:
[..]
Collega op mijn werk beweert net dat hij gisteravond op tv heeft gehoord dat mensen niet voor een 2e keer positief kunnen testen.
Ik twijfel ook of dat wel zo is hoor.
http://www.theindependentbd.com/post/238526
Normaal gesproken gaat daar een peer-review process aan vooraf dat maanden duurt. Publicatie over covid en het virus vindt er geen peer review plaats omdat men graag de informatie snel deelt. Deze publicaties zijn dus met een caveat dat ze niet peer-reviewed zijn.quote:Op donderdag 27 februari 2020 09:30 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Zeer waarschijnlijk hoor, maar toch, ik bedoel, ik neem aan dat ik niet zomaar een artikel gepubliceerd krijg in zo'n blad. Er zal toch wel enige checks plaatsvinden voor men publiceert... het is niet de viva
Dat valt mee dus. WIJ Europeanen zijn dus gewoon veel sterker dan die fragiele Aziaatjes.quote:Op donderdag 27 februari 2020 09:39 schreef remlof het volgende:
[..]
Die waren praktisch allemaal al ziek of zwak.
Niet bij elk virus. Dengue is erger de tweede keer dat je het krijgt.quote:Op donderdag 27 februari 2020 09:41 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nou dat geloof ik wel, je ontwikkelt antistoffen he
twitter:BNODesk twitterde op donderdag 27-02-2020 om 09:38:24BREAKING: South Korea confirms 171 new cases of coronavirus for a total of 505 in one day, overtaking China as the country with the most number of daily confirmed cases https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
Het is ook verstandiger met dit virus om thuis te blijven dan bij de huisarts de boel te verspreiden.quote:Op donderdag 27 februari 2020 09:27 schreef KingRadler het volgende:
Klopt, ze vreten ook hele rare bami daarquote:Op donderdag 27 februari 2020 09:42 schreef bitterbal het volgende:
4 MINUTEN GELEDEN
Eerste geval in Roemenië
Ook in Roemenië is de eerste besmetting vastgesteld. De patiënt heeft het virus waarschijnlijk opgelopen door contact met een italiaan die recent in Roemenië was.
https://nos.nl/liveblog/2(...)-pelgrims-tegen.html
Italianen zijn de chinezen van europa
😂😂😂 shit. Moet ik toch maar drop gaan eten dan 🤢🤢🤢quote:Op donderdag 27 februari 2020 09:32 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Blijkt de remedie te bestaan uit een combinatie van drop, kaas en een ongelofelijk horkerig karakter
Dat denk ik ook, ik blijf lekker thuisquote:Op donderdag 27 februari 2020 09:42 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Het is ook verstandiger met dit virus om thuis te blijven dan bij de huisarts de boel te verspreiden.
Volgens andere bronnen dus niet.quote:Op donderdag 27 februari 2020 09:41 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nou dat geloof ik wel, je ontwikkelt antistoffen he
quote:Op donderdag 27 februari 2020 09:42 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Klopt, ze vreten ook hele rare bami daar
Jep. Bij de echte belangrijke symptomen (koorts en slecht kunnen ademen) moet je bellen. Sowieso niet naar het inloop spreekuur gaan. Ik vrees dat mensen dit wel gaan doen...quote:Op donderdag 27 februari 2020 09:42 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Het is ook verstandiger met dit virus om thuis te blijven dan bij de huisarts de boel te verspreiden.
Ik ga zelfs niet naar de kerk,.quote:Op donderdag 27 februari 2020 09:44 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Jep. Bij de echte belangrijke symptomen (koorts en slecht kunnen ademen) moet je bellen. Sowieso niet naar het inloop spreekuur gaan. Ik vrees dat mensen dit wel gaan doen...
Naar de Moskee dan?quote:Op donderdag 27 februari 2020 09:44 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ik ga zelfs niet naar de kerk,.
Nou deed ik dat toch al niet he
Gewoon even lekker een uurtje in de wachtkamer gaan zitten hoesten en proesten.quote:Op donderdag 27 februari 2020 09:44 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Jep. Bij de echte belangrijke symptomen (koorts en slecht kunnen ademen) moet je bellen. Sowieso niet naar het inloop spreekuur gaan. Ik vrees dat mensen dit wel gaan doen...
Ik denk dat wat eilanden in de Stille Zuidzee wel een goede kans maken. Ik zet mijn geld in op Pitcairn 👍quote:Op donderdag 27 februari 2020 09:36 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
De enige die de dans ontspringt is Noord-Korea.
Die restaurants ook overal!quote:Op donderdag 27 februari 2020 09:42 schreef bitterbal het volgende:
4 MINUTEN GELEDEN
Eerste geval in Roemenië
Ook in Roemenië is de eerste besmetting vastgesteld. De patiënt heeft het virus waarschijnlijk opgelopen door contact met een italiaan die recent in Roemenië was.
https://nos.nl/liveblog/2(...)-pelgrims-tegen.html
Italianen zijn de chinezen van europa
Volgens mij kun je het norovirus toch ook gewoon 2 keer krijgen? Of tal van andere virussen?quote:Op donderdag 27 februari 2020 09:41 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Niet bij elk virus. Dengue is erger de tweede keer dat je het krijgt.
"Hallo, met de assistente van dokter Willems, wat kan ik voor U doen?"quote:Op donderdag 27 februari 2020 09:44 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ach ja, hier hebben we COVID-19, op Pitcairn neukt iedereen elkaar letterlijk de moeder. En de dochter. En alles wat los en vast zit.quote:Op donderdag 27 februari 2020 09:46 schreef dodoria het volgende:
[..]
Ik denk dat wat eilanden in de Stille Zuidzee wel een goede kans maken. Ik zet mijn geld in op Pitcairn 👍
Zoiets denk ik ja. Hier een adherentiegebied van 400.000 mensen. Wat zal ons ziekenhuis hebben. 20 isolatiekamers?quote:Op donderdag 27 februari 2020 08:29 schreef Markesh het volgende:
[..]
Dat kunnen ze ook niet. Ze denken hier dat ze goed voorbereid zijn..ja misschien om 200 mensen op te nemen maar meer ook niet
Ben geen expert, maar de "heftigere" virussen kun je blijkbaar meerdere keren krijgen (wat iemand al zei, dengue bv).quote:Op donderdag 27 februari 2020 09:47 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Volgens mij kun je het norovirus toch ook gewoon 2 keer krijgen? Of tal van andere virussen?
Ja, ze komen daar inderdaad overal mee weg, daarom juist!quote:Op donderdag 27 februari 2020 09:47 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ach ja, hier hebben we COVID-19, op Pitcairn neukt iedereen elkaar letterlijk de moeder. En de dochter. En alles wat los en vast zit.
Kun je de zieken eigenlijk bij elkaar leggen? Of blijven ze elkaar dan steeds aansteken?quote:Op donderdag 27 februari 2020 09:47 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Zoiets denk ik ja. Hier een adherentiegebied van 400.000 mensen. Wat zal ons ziekenhuis hebben. 20 isolatiekamers?
Gaat hem gewoon niet worden
Zie hier de reden waarom ik liever vandaag dan morgen al een eerste case in Nederland zie. Sowieso is het er al, en als het officieel bevestigd is dan kunnen instanties daar tenminste beslissingen op maken.quote:Op donderdag 27 februari 2020 09:50 schreef Greenpeas het volgende:
Ik heb vanochtend even mijn MDL-arts gebeld vanwege de impact die mijn medicatie heeft op mijn immuunsysteem/afweersysteem. Ik krijg volgende week dinsdag een nieuwe injectie met medicatie en ik vroeg mij af het wel verstandig is om mijn afweer plat te leggen met die virus op komst. De vriendelijke assistente die ik aan de lijn had, had geen idee wat ze met mijn vraag aanmoest. Haar antwoord kwam erop neer dat:
1) Het virus is nog niet in Nederland (ik ben ervan overtuigd dat dit er wel is, maar nog niet vastgesteld.
2) Het ziekenhuis werkt volgens strikte protocollen en is de veiligste plek waar je momenteel kunt zijn.
Ik ben nog niet echt overtuigd en ga na het weekend nogmaals bellen. Voor nu lijkt het me in ieder geval niet verstandig als ik pro-actief mijn immuunsysteem ga platleggen.
Ja, dus eigenlijk een beetje naïef om te denken dat dit virus niet 2 keer toe kan slaan. Zonder enige vorm van bewijs.quote:Op donderdag 27 februari 2020 09:48 schreef Salina het volgende:
[..]
Ben geen expert, maar de "heftigere" virussen kun je blijkbaar meerdere keren krijgen (wat iemand al zei, dengue bv).
Portugal, Ierland en Nederland zijn de laatste strongholds van west Europa.quote:Op donderdag 27 februari 2020 09:51 schreef Revanches het volgende:
In Portugal is het virus ook nog niet gediagnosticeerd.
Over 2 weken zijn alle sauna's in het land helemaal uitverkocht.quote:Op donderdag 27 februari 2020 09:51 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ja, dus eigenlijk een beetje naïef om te denken dat dit virus niet 2 keer toe kan slaan. Zonder enige vorm van bewijs.
Ik hoop op de warmte theorie, dan kunnen we een paar maandjes bijkomen.
Als ik moet kiezen zou ik dan toch liever in Ierland zijnquote:Op donderdag 27 februari 2020 09:52 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Portugal, Ierland en Nederland zijn de laatste strongholds van west Europa.
Is Denemarken al gepakt?quote:Op donderdag 27 februari 2020 09:52 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Portugal, Ierland en Nederland zijn de laatste strongholds van west Europa.
Denemarken eerder vandaag ja.quote:Op donderdag 27 februari 2020 09:53 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Is Denemarken al gepakt?
En dan zijn er nog Luxemburg, Liechtenstein, Andorra, San Marino, Monaco en het Vaticaan.
Ah. RIP.quote:Op donderdag 27 februari 2020 09:54 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Denemarken eerder vandaag ja.
Deze wereldkaart is aardig up-to-date. Loopt meestal iets van 2 uur achter.quote:Op donderdag 27 februari 2020 09:53 schreef dodoria het volgende:
Misschien wordt het zo makkelijker om een lijst bij te houden van landen waar covid nog niet is gediagnosticeerd....
Dat is bij een andere strain (er zijn er 4), tegen dezelfde strain ben je levenslang immuun.quote:Op donderdag 27 februari 2020 09:41 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Niet bij elk virus. Dengue is erger de tweede keer dat je het krijgt.
Natuurlijk wel. Het lichaam/afweersysteem bestrijdt het virus door antistoffen te maken. Als dat niet zou werken dan had je virus een mortaliteit van 100%. Je bent denk ik in de war met het feit dat het een nieuw soort virus is waardoor niemand nog antistoffen heeft.quote:Op donderdag 27 februari 2020 09:43 schreef Salina het volgende:
[..]
Volgens andere bronnen dus niet.
Dit is geen "gewoon" virus.
Denemarken afgelopen nacht al ja.quote:Op donderdag 27 februari 2020 09:53 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Is Denemarken al gepakt?
En dan zijn er nog Luxemburg, Liechtenstein, Andorra, San Marino, Monaco en het Vaticaan.
Coronavirus kan slecht tegen alcohol, dus de Ieren en de Schotten zijn praktisch onaantastbaar. (En de Finnen en Russen.)quote:Op donderdag 27 februari 2020 09:52 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Als ik moet kiezen zou ik dan toch liever in Ierland zijn
quote:Japanese woman confirmed as coronavirus case for second time, weeks after initial recovery
TOKYO (Reuters) - A woman working as a tour-bus guide in Japan tested positive for the coronavirus for a second time, Osaka’s prefectural government said on Wednesday, the first person in the country to do so amid growing concerns about the spread of the infection.
FILE PHOTO: People wearing protective masks are seen in the Shibuya shopping district in Tokyo, Japan, February 24, 2020. REUTERS/Athit Perawongmetha
The second positive test comes as the number of confirmed cases in Japan rose to 186 by Thursday from around 170 the day before. Tokyo has urged big gatherings and sports events be scrapped or curtailed for two weeks to contain the virus while pledging the 2020 Olympic Games will still go ahead in the city.
The 186 cases reported by Japan’s health ministry are separate from 704 reported from an outbreak on a cruise liner that was quarantined off Tokyo earlier this month. A total of seven people have died, including four from the ship.
The woman, a resident of Osaka in western Japan, tested positive on Wednesday after developing a sore throat and chest pains, the prefectural government said in a statement, describing her as being in her forties. She first tested positive in late January and was discharged from the hospital after recovering on Feb. 1, according to the statement.
The health ministry confirmed the case was the first in Japan where a patient tested positive for coronavirus for a second time after being discharged from hospital, the Nikkei newspaper said.
Though a first in Japan, cases of second positive tests have been reported in China, where the disease originated late last year. The outbreak has spread rapidly and widely, infecting about 80,000 people globally and killing nearly 2,800, the vast majority in mainland China.
“Once you have the infection, it could remain dormant and with minimal symptoms, and then you can get an exacerbation if it finds its way into the lungs,” said Philip Tierno Jr., Professor of Microbiology and Pathology at NYU School of Medicine.
He said much remains unknown about the virus. “I’m not certain that this is not bi-phasic, like anthrax,” he said, meaning the disease appears to go away before recurring.
Counterargument:quote:Op donderdag 27 februari 2020 09:55 schreef Revanches het volgende:
Ik vraag me af of die warmte theorie klopt. In Singapore , Koeweit en Bahrein is het ook warm en daar zijn veel besmettingen.
Die aanname was gebaseerd op wat men wist van andere Corona virussen. Dengue is daar niet aan gerelateerd. Het was oorspronkelijk dan ook helemaal geen vreemde aanname.quote:Op donderdag 27 februari 2020 09:51 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ja, dus eigenlijk een beetje naïef om te denken dat dit virus niet 2 keer toe kan slaan. Zonder enige vorm van bewijs.
Ik hoop op de warmte theorie, dan kunnen we een paar maandjes bijkomen.
quote:More proof that things could be worse than advertised in China? If they are offering people nearly $2k just to admit they have symptoms, then they must fear that there are a lot of sick people out there who are choosing to not get checked out by hospitals.
Chinese city offers $2,000 reward for coronavirus patients who report to authorities
FACEBOOKWHATSAPPTWITTER
SHANGHAI (REUTERS) - A city in China's Hubei province, the epicentre of the global coronavirus epidemic, will pay residents as much as 10,000 yuan (S$1,990) if they proactively report symptoms of the illness and it is confirmed after testing.
Qianjiang, a city of around one million people located about 150km from the stricken provincial capital of Wuhan, has reported a total of 197 cases so far and is stepping up efforts to ensure its infected people are confined and treated.
It is the latest of a number of regions to offer cash rewards to encourage members of the public to volunteer for medical checks.
Hubei has reported over 65,000 cases and more than 2,600 deaths from the epidemic. Worldwide, the death toll is about 2,800 and about 80,000 have been infected.
The Qianjiang task force handling the epidemic said in a notice that residents would be entitled to the full 10,000 yuan payment if their coronavirus diagnosis is confirmed. Those who have previously been diagnosed will not be eligible.
Those who are not immediately ruled out as suffering from the disease will be given 1,000 yuan, while those declared to be "suspected" cases will earn 2,000 yuan, it said.
Other parts of Hubei, including the Wuhan district of Hanyang and the neighbouring city of Huangguang, have also offered cash rewards for people volunteering for medical checks, but at a much lower rate of around 500 yuan.
Media in the provinces of Jiangxi and Hebei have also reported local cities offering handouts of around 300 to 500 yuan.
China previously made it clear that people showing signs of infection would be able to get checked free of charge, and has also made funds available to local governments to ensure there are no financial disincentives preventing people from coming forward.
Bij norovirus duurt de immuniteit minder dan 6 maanden.quote:Op donderdag 27 februari 2020 09:47 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Volgens mij kun je het norovirus toch ook gewoon 2 keer krijgen? Of tal van andere virussen?
Kortom ze heeft totaal geen antwoord gegeven op je inhoudelijke vraag over die injecties.quote:Op donderdag 27 februari 2020 09:50 schreef Greenpeas het volgende:
Ik heb vanochtend even mijn MDL-arts gebeld vanwege de impact die mijn medicatie heeft op mijn immuunsysteem/afweersysteem. Ik krijg volgende week dinsdag een nieuwe injectie met medicatie en ik vroeg mij af het wel verstandig is om mijn afweer plat te leggen met die virus op komst. De vriendelijke assistente die ik aan de lijn had, had geen idee wat ze met mijn vraag aanmoest. Haar antwoord kwam erop neer dat:
1) Het virus is nog niet in Nederland (ik ben ervan overtuigd dat dit er wel is, maar nog niet vastgesteld.
2) Het ziekenhuis werkt volgens strikte protocollen en is de veiligste plek waar je momenteel kunt zijn.
Ik ben nog niet echt overtuigd en ga na het weekend nogmaals bellen. Voor nu lijkt het me in ieder geval niet verstandig als ik pro-actief mijn immuunsysteem ga platleggen.
Wordt in Koeweit en Bahrain de airco ook zo massaal overal gebruikt zoals dat in Dubai en Singapore het geval is? Geen idee.quote:Op donderdag 27 februari 2020 09:55 schreef Revanches het volgende:
Ik vraag me af of die warmte theorie klopt. In Singapore , Koeweit en Bahrein is het ook warm en daar zijn veel besmettingen.
Ze zullen proberen de besmettingen zoveel mogelijk te spreiden en alleen de ernstige gevallen die aan de beademing moeten worden in het ziekenhuis opgenomen.quote:Op donderdag 27 februari 2020 09:47 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Zoiets denk ik ja. Hier een adherentiegebied van 400.000 mensen. Wat zal ons ziekenhuis hebben. 20 isolatiekamers?
Gaat hem gewoon niet worden
Stasi tijden herlevenquote:Op donderdag 27 februari 2020 09:58 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Dit lijkt wel op WO-II
Verlink je buurman en je hebt weer een week bloembollen
https://www.businessinsid(...)ernational=true&r=USquote:Op donderdag 27 februari 2020 09:54 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. Het lichaam/afweersysteem bestrijdt het virus door antistoffen te maken. Als dat niet zou werken dan had je virus een mortaliteit van 100%. Je bent denk ik in de war met het feit dat het een nieuw soort virus is waardoor niemand nog antistoffen heeft.
Vreemd, precies dit soort landen staan bekend om hun fijnmazige gezondheidszorg en proactieve overheidquote:Op donderdag 27 februari 2020 09:59 schreef Noordzijde het volgende:
Ook landen zoals Tsjechië, Slovenië, Slowakije, Polen, Turkije, Oekraïne enzo nog niet.
13 nieuwe gevallen in Hokkaido, Japantwitter:nhk_news twitterde op donderdag 27-02-2020 om 09:46:03【速報 JUST IN 】北海道で新たに13人感染確認 10歳未満も2人 #nhk_news https://t.co/4TehPpvDb6 reageer retweet
Logisch toch?quote:Op donderdag 27 februari 2020 10:00 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Krijg net een e-mail van het hotel in Busan Zuid-Korea waar ik zou verblijven begin april. Ze gaan voor 3 maanden dicht. Vanwege de veiligheid van het personeel en de gasten.![]()
Joh.quote:Op donderdag 27 februari 2020 10:00 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Krijg net een e-mail van het hotel in Busan Zuid-Korea waar ik zou verblijven begin april. Ze gaan voor 3 maanden dicht. Vanwege de veiligheid van het personeel en de gasten.![]()
Zou je met de trein gaan?quote:Op donderdag 27 februari 2020 10:00 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Nog geen miljoenmiljard x maar toch wel regelmatig.quote:Op donderdag 27 februari 2020 10:00 schreef Slayage het volgende:
Was dit sci fi boek al gemeld? Waarin in de whuhan 400 een biologische wapen is![]()
https://www.express.co.uk(...)iological-weapon-spt
https://www.bol.com/nl/p/the-eyes-of-darkness/9200000026356008/
quote:Op donderdag 27 februari 2020 09:38 schreef asco het volgende:
[..]
Hoe is het daar verder eigenlijk? Zijn er al rijen voor ziekenhuizen, chaos, paniek? Filmpjes?
twitter:sn00pdad twitterde op maandag 24-02-2020 om 20:23:50Drone footage shows a massive line in Daegu to buy face masks as South Korea reports another spike in new coronavirus cases. #new #daegu #southkorea #korea #health #alert #virus #drone https://t.co/zPpoIWFHFZ reageer retweet
quote:Op donderdag 27 februari 2020 09:58 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Waarom post je steeds zonder de bron te vermelden? Dit is echt vage shit wat je post.
ga ik fixen/happy?quote:Op donderdag 27 februari 2020 09:58 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Waarom post je steeds zonder de bron te vermelden? Dit is echt vage shit wat je post.
Wat een beschaafde mensenquote:Op donderdag 27 februari 2020 10:02 schreef Markesh het volgende:
[..]twitter:sn00pdad twitterde op maandag 24-02-2020 om 20:23:50Drone footage shows a massive line in Daegu to buy face masks as South Korea reports another spike in new coronavirus cases. #new #daegu #southkorea #korea #health #alert #virus #drone https://t.co/zPpoIWFHFZ reageer retweet
En het is al gepost (de link zelf dan).quote:Op donderdag 27 februari 2020 09:58 schreef Toefjes het volgende:
[..]
nee ik heb helemaal niks met goden en religies ,quote:
quote:
Uiteraard, iedereen snapt dat je beter niet naar Korea kunt gaan. BEHALVE KLM DIE NIETS ZEGGEN OVER KOREA.quote:
Ja, dapper besluit van ze. Al hebben ze niet veel keus gok ik.quote:Op donderdag 27 februari 2020 10:00 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Joh.
Wat een geld zal ze dat kosten zeg.
quote:
twitter:DHSCgovuk twitterde op donderdag 27-02-2020 om 10:05:14Update on #coronavirus: Two further patients in England have tested positive for #COVID19, bringing the total number of UK cases to 15.Patients have been transferred to specialist NHS infection centres.More info:▶️https://t.co/NIDom2yqyM https://t.co/aoWIuKR7Ps reageer retweet
Wat doe jij? Cancel jij de hele reis?quote:Op donderdag 27 februari 2020 10:06 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Uiteraard, iedereen snapt dat je beter niet naar Korea kunt gaan. BEHALVE KLM DIE NIETS ZEGGEN OVER KOREA.Omboeken? nee joh, geldt alleen voor vluchten naar Italie. Korea is fineee
[..]
Ja, dapper besluit van ze. Al hebben ze niet veel keus gok ik.
[..]Ja...
![]()
(Die komt door het gebied waar ze nu al die slachtoffers hebben.)
Fuck, ik moet daar in mei heenquote:Op donderdag 27 februari 2020 10:00 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Thx.quote:Op donderdag 27 februari 2020 10:02 schreef Markesh het volgende:
[..]twitter:sn00pdad twitterde op maandag 24-02-2020 om 20:23:50Drone footage shows a massive line in Daegu to buy face masks as South Korea reports another spike in new coronavirus cases. #new #daegu #southkorea #korea #health #alert #virus #drone https://t.co/zPpoIWFHFZ reageer retweet
Tenerife? Als in; vanuit dat hotel dat afgesloten is?quote:Op donderdag 27 februari 2020 10:07 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]twitter:DHSCgovuk twitterde op donderdag 27-02-2020 om 10:05:14Update on #coronavirus: Two further patients in England have tested positive for #COVID19, bringing the total number of UK cases to 15.Patients have been transferred to specialist NHS infection centres.More info:▶️https://t.co/NIDom2yqyM https://t.co/aoWIuKR7Ps reageer retweet
jaquote:Op donderdag 27 februari 2020 10:11 schreef Mexicanobakker het volgende:
Lopen mensen met Astma/veel allergien/etc groter gevaar?
Geen idee, er staat op BBC en SKY News alleen nog van het eiland Tenerife.quote:Op donderdag 27 februari 2020 10:11 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Tenerife? Als in; vanuit dat hotel dat afgesloten is?
Is hier een bron van?quote:
Volgens mij niet hoor.quote:Op donderdag 27 februari 2020 10:11 schreef Mexicanobakker het volgende:
Mensen met COPD volgens mij wel, dus misschien die met astma ook.quote:Op donderdag 27 februari 2020 10:11 schreef Mexicanobakker het volgende:
vast wel, is ook logisch het virus valt je longen aan. gezonde longen overleven het, minder gezonde longen niet.quote:
Ik wil de vlucht omboeken / cancelen maar KLM staat dat niet toe zonder 150 euro per persoon aan 'change fee' te betalen.quote:Op donderdag 27 februari 2020 10:07 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Wat doe jij? Cancel jij de hele reis?
Denk sowieso iedereen die jaarlijks een oproep krijgt voor de griepprik tot de risicogroepen behorenquote:Op donderdag 27 februari 2020 10:14 schreef Salina het volgende:
[..]
Mensen met COPD volgens mij wel, dus misschien die met astma ook.
Weet niet de exacte risicogroepen, maar ouderen, "zwakkeren", diabetespatienten, kankerpatienten, etcetera.
Zijn je longen minder gezond als je astma hebt? Volgens mij niet toch?quote:Op donderdag 27 februari 2020 10:14 schreef THEFXR het volgende:
[..]
vast wel, is ook logisch het virus valt je longen aan. gezonde longen overleven het, minder gezonde longen niet.
Het coronavirus nadert; wat betekent dat voor mensen met een longziektequote:Op donderdag 27 februari 2020 10:11 schreef Mexicanobakker het volgende:
Wellicht dat het in mei beter zal zijn... gezien het in China ook maar echt 2 maanden 'feest' was.quote:
Gewoon vergelijkbaar met een longontsteking als je dus 'een klein beetje' last hebt. Die twee longontstekingen die ik heb gehad waren ook niet heel erg, dus dat loopt wel los.quote:Op donderdag 27 februari 2020 10:16 schreef maily het volgende:
[..]
Het coronavirus nadert; wat betekent dat voor mensen met een longziekte
quote:
Heb je al met KLM contact opgenomen?quote:Op donderdag 27 februari 2020 10:15 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Ik wil de vlucht omboeken / cancelen maar KLM staat dat niet toe zonder 150 euro per persoon aan 'change fee' te betalen.
Was dagen terug toch ook al het verhaal in China?quote:Op donderdag 27 februari 2020 10:17 schreef Revanches het volgende:
Dat nieuws over die vrouw die weer positief testte is geen hoopvol bericht.
En een nieuw geval in Oostenrijktwitter:krone_at twitterde op donderdag 27-02-2020 om 10:22:33+++EILMELDUNG+++Erster positiver Corona-Fall in Wien gemeldet, Virus hat die Hauptstadt erreicht: https://t.co/cTuhlDyAKC https://t.co/KlzMs14XLb reageer retweet
Kan het niet zo zijn dat het gewoon nog niet helemaal uit het lichaam was?quote:Op donderdag 27 februari 2020 10:17 schreef Revanches het volgende:
Dat nieuws over die vrouw die weer positief testte is geen hoopvol bericht.
https://www.straitstimes.(...)ested-positive-againquote:Op donderdag 27 februari 2020 10:23 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Was dagen terug toch ook al het verhaal in China?
Zeg maar, voordat er nog louter positieve berichten uit China kwamen en de vloggers niet in 'quarantaine' gezet waren
Waarschijnlijk dit.quote:Op donderdag 27 februari 2020 10:24 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Kan het niet zo zijn dat het gewoon nog niet helemaal uit het lichaam was?
Maandag gebeld, Korea is veilig maar we volgen alle ontwikkelingen.quote:Op donderdag 27 februari 2020 10:21 schreef Goudenkomkommer het volgende:
[..]
Heb je al met KLM contact opgenomen?
Ik kreeg vorig jaar geld terug van een ticket dat ik annuleerde terwijl ik daar helemaal geen recht op had..
https://www.taiwannews.com.tw/en/news/3876197quote:Op donderdag 27 februari 2020 10:25 schreef Salina het volgende:
[..]
https://www.straitstimes.(...)ested-positive-again
Ik heb het idee dat ze vandaag het volgende gaan zeggen : "Korea is veilig maar we volgende de ontwikkelingen"quote:Op donderdag 27 februari 2020 10:25 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Maandag gebeld, Korea is veilig maar we volgen alle ontwikkelingen.
Dinsdag gebeld, Korea is veilig maar we volgen alle ontwikkelingen.
Woensdag gebed, Korea is veilig maar we volgen alle ontwikkelingen.
Ik ga ze zo weer ff bellen dat ze de vlucht maar gewoon cancelen en dat ik achteraf die 300 euro dan wel terugvraag van ze.Of inderdaad cancelen en geld terug / tegoed.
Exclusive: Chinese doctors say Wuhan coronavirus reinfection even deadlierquote:Op donderdag 27 februari 2020 10:26 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
https://www.taiwannews.com.tw/en/news/3876197
Even korte samenvatting:quote:Op donderdag 27 februari 2020 10:22 schreef Salina het volgende:
https://www.eaaci.org/res(...)onavirusallergy.html
https://onlinelibrary.wiley.com/doi/epdf/10.1111/all.14238
Allergic diseases, asthma and COPD are not risk factors for SARS-CoV-2 infection. Elder age, high number of comorbidities and more prominent laboratory abnormalities were associated with severe patients.
Maar maskers hebben ook geen zin als je niet weet hoe je er mee om moet gaan.quote:Op donderdag 27 februari 2020 10:27 schreef Greys het volgende:
Ik heb zelf het gevoel dat ze in NL misschien even wachten met het bekendmaken tot vanavond die Corona Infoshow op tv is geweest.Waarin ze vast nog even gaan roepen dat maskers geen enkele zin hebben dus wees maar niet boos dat die nergens meer te krijgen zijn enzo.
Dit klinkt wel legit, eigenlijk.quote:Op donderdag 27 februari 2020 10:27 schreef Greys het volgende:
Ik heb zelf het gevoel dat ze in NL misschien even wachten met het bekendmaken tot vanavond die Corona Infoshow op tv is geweest.Waarin ze vast nog even gaan roepen dat maskers geen enkele zin hebben dus wees maar niet boos dat die nergens meer te krijgen zijn enzo.
COR / Mannen met baard lopen meer risicoquote:Op donderdag 27 februari 2020 10:28 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Maar maskers hebben ook geen zin als je niet weet hoe je er mee om moet gaan.
Hoezo georkestreerd allemaal.quote:Op donderdag 27 februari 2020 10:27 schreef Greys het volgende:
Snap ik, maar die info kunnen ze toch geven? (Buiten afzetten bij je voordeur, meteen handen wassen daarna etc). Alleen heeft het geen zin om die info te geven hoe de maskers te gebruiken, want ze zijn er niet.quote:Op donderdag 27 februari 2020 10:28 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Maar maskers hebben ook geen zin als je niet weet hoe je er mee om moet gaan.
quote:Op donderdag 27 februari 2020 10:30 schreef maily het volgende:
[..]
COR / Mannen met baard lopen meer risico
Weet ik niet zeker he. Is maar een gevoel. Staat er duidelijk bij.quote:Op donderdag 27 februari 2020 10:30 schreef Salina het volgende:
[..]
Hoezo georkestreerd allemaal.
De NL overheid behandeld ons als een stelletje kleuters in de jaren vijftig, bah.
Zo behoedzaam allemaal.
Dan sluit het masker niet goed aan door gezichtshaar. Alleen maakt dat hier weinig uit want er zijn geen maskers.quote:
Word behandeld in de UK in elk geval. Bijzonder.quote:Op donderdag 27 februari 2020 10:13 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Geen idee, er staat op BBC en SKY News alleen nog van het eiland Tenerife.
Ze zijn er zeer beperkt inderdaad, want ze worden impliciet alleen gebruikt voor medische doeleinden.quote:Op donderdag 27 februari 2020 10:31 schreef Greys het volgende:
[..]
Snap ik, maar die info kunnen ze toch geven? (Buiten afzetten bij je voordeur, meteen handen wassen daarna etc). Alleen heeft het geen zin om die info te geven hoe de maskers te gebruiken, want ze zijn er niet.
Las gisteren een artikel dat Indonesie - je weet wel, dat land met nul besmettingen - een poging waagt om het toerisme daar nieuw leven in te blazen (want de Chinezen en anderen komen niet meer, ach jee). Ze gaan $173 miljoen (dollar) injecteren in advertenties en promotiecampagnes.quote:Op donderdag 27 februari 2020 10:28 schreef bitterbal het volgende:
In een poging de hinkende economie weer op poten te krijgen, strooit Hongkong met geld. Letterlijk. De stadstaat geeft alle permanente bewoners van boven de 18 een cadeautje van 10.000 Honkong dollar, zo'n 1400 euro. Samen met een aantal andere stimulerende maatregelen kost de uitdeelactie de overheid in totaal zo'n 120 miljard Honkong dollar, bijna 17 miljard euro.
De minister van Financiën Paul Chan Mo-po zegt tegen nieuwszender CNN dat de stad voor het eerst sinds vijftien jaar rode cijfers schrijft. De neergang van de economie zette eind vorig jaar al in. Hongkong had te kampen met massaprotesten, een handelsoorlog tussen China en de VS, en krijgt door de uitbraak van het coronavirus nog een zwaardere klap te verduren.
De hoop is dat de zeven miljoen inwoners die voor het financiële voordeeltje in aanmerking komen het direct weer uitgeven. Naast het weggevertje wil de overheid ook de inkomstenbelasting verlagen voor zo'n 2 miljoen belastingbetalers. Verder hoeven de laagste inkomens één maand geen huur te betalen en krijgen minderbedeelde gezinnen een extra eenmalige uitkering.
https://www.ad.nl/binnenl(...)eningen-af~ab743448/
lol... de hotels sluiten voor 3 maanden maar Korea is veilig hoor.quote:Op donderdag 27 februari 2020 10:25 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Maandag gebeld, Korea is veilig maar we volgen alle ontwikkelingen.
Dinsdag gebeld, Korea is veilig maar we volgen alle ontwikkelingen.
Woensdag gebed, Korea is veilig maar we volgen alle ontwikkelingen.
Ik ga ze zo weer ff bellen dat ze de vlucht maar gewoon cancelen en dat ik achteraf die 300 euro dan wel terugvraag van ze.Of inderdaad cancelen en geld terug / tegoed.
Daar is ook wat voor te zeggen hoor. Quarantaine gaat gewoon niet lukken in dit deel van de wereld. Het is ook contraproductief als het werkelijk een pandemie is, je verzwakt je economie meer dan dat jet virus vertraagt....quote:Op donderdag 27 februari 2020 10:32 schreef KingRadler het volgende:
RIVM wil gewoon geen paniek veroorzaken
En ook dat is logisch en begrijpelijk. Alleen krijg je nu zo'n grens dat het bijna niet meer geloofwaardig is dat het hier nog niet is en veroorzaakt het gebrek aan duidelijke info bijna nog meer 'paniek'.quote:Op donderdag 27 februari 2020 10:32 schreef KingRadler het volgende:
RIVM wil gewoon geen paniek veroorzaken
Ah, ja. Klassiek gevalletje 'zou het wat uitmaken?' inderdaad.quote:Op donderdag 27 februari 2020 10:32 schreef Greys het volgende:
[..]
Dan sluit het masker niet goed aan door gezichtshaar. Alleen maakt dat hier weinig uit want er zijn geen maskers.
Snel nog even boodschappen doen.quote:Op donderdag 27 februari 2020 10:29 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Hele weekeind gekkenhuis in supers
Ik heb twee dikke katten en een goed recept uit Wuhanquote:
Alle scholen zijn vanaf maandag gesloten in Japan.twitter:japantimes twitterde op donderdag 27-02-2020 om 10:38:19BREAKING: Prime Minister Abe has asked all elementary, middle and high schools nationwide to close starting next week Monday, NHK reports https://t.co/KZNzit9ygz https://t.co/LTCd9kobfy reageer retweet
De wereld zit per definitie in lockdown, op wat querulanten in het ISS na danquote:Op donderdag 27 februari 2020 10:40 schreef Mexicanobakker het volgende:
Even de wereld een paar maanden in lockdown, lekker man. Kunnen we dat nog vertellen aan onze kleinkinderen.
Nouja, als we het overleven.
Allemaal even lachen.quote:Op donderdag 27 februari 2020 10:41 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
De wereld zit per definitie in lockdown, op wat querulanten in het ISS na dan
En het toekomstige probleem dat straks niemand de RIVD meer gelooft als ze echt iets nuttigs te melden hebben, wat de hele bestrijding flink bemoeilijkt.quote:Op donderdag 27 februari 2020 10:34 schreef Greys het volgende:
[..]
En ook dat is logisch en begrijpelijk. Alleen krijg je nu zo'n grens dat het bijna niet meer geloofwaardig is dat het hier nog niet is en veroorzaakt het gebrek aan duidelijke info bijna nog meer 'paniek'.
Elon Musk is het niet met je eens!quote:Op donderdag 27 februari 2020 10:41 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
De wereld zit per definitie in lockdown, op wat querulanten in het ISS na dan
Ach de blunders bij de Q koorts waren we ook zo vergetenquote:Op donderdag 27 februari 2020 10:42 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
En het toekomstige probleem dat straks niemand de RIVD meer gelooft als ze echt iets nuttigs te melden hebben, wat de hele bestrijding flink bemoeilijkt.
Ja, ik had in september vorig jaar al geboekt.quote:Op donderdag 27 februari 2020 10:33 schreef Goudenkomkommer het volgende:
[..]
lol... de hotels sluiten voor 3 maanden maar Korea is veilig hoor.
Ik ben blij dat ik gewacht heb met boeken, ik wilde in Januari ook Korea/Japan boeken
Is het dan zo verquote:Op donderdag 27 februari 2020 10:44 schreef 0108daniel het volgende:
Nederlander in quarantaine in noord Brabant bij vermoeden corona virus
bron?quote:Op donderdag 27 februari 2020 10:44 schreef 0108daniel het volgende:
Nederlander in quarantaine in noord Brabant bij vermoeden corona virus
Waar moeten Sittardenaren nu hun goedkope boodschappen halen?quote:Op donderdag 27 februari 2020 10:44 schreef KingRadler het volgende:
Men is het flink gezond aan het Hamsteren in Gangelt
[ afbeelding ]
Dat is vrij extreem.quote:Op donderdag 27 februari 2020 10:38 schreef Houtenbeen het volgende:
Alle scholen zijn vanaf maandag gesloten in Japan.twitter:japantimes twitterde op donderdag 27-02-2020 om 10:38:19BREAKING: Prime Minister Abe has asked all elementary, middle and high schools nationwide to close starting next week Monday, NHK reports https://t.co/KZNzit9ygz https://t.co/LTCd9kobfy reageer retweet
Sowieso, die branche gaat spartelen, ik voorzie aanbiedingen en lokkertjes...quote:Op donderdag 27 februari 2020 10:44 schreef Sunri5e het volgende:
Ik wil eind april een lang weekend naar Spanje . Nog even wachten met het boeken van de tickets en hotel?
In de Selfkantquote:Op donderdag 27 februari 2020 10:46 schreef viagraap het volgende:
[..]
Waar moeten Sittardenaren nu hun goedkope boodschappen halen?
Jakarta post.quote:Op donderdag 27 februari 2020 10:33 schreef Salina het volgende:
[..]
Las gisteren een artikel dat Indonesie - je weet wel, dat land met nul besmettingen - een poging waagt om het toerisme daar nieuw leven in te blazen (want de Chinezen en anderen komen niet meer, ach jee). Ze gaan $173 miljoen (dollar) injecteren in advertenties en promotiecampagnes.
Bron moet ik opzoeken, volgt wellicht later. Wel echt gelezen hoor.
Waarschijnlijk dezelfde als die ''dokter'' die zei dat er al een geval in Nederland was dinsdag.quote:
twitter:cardio_jacco twitterde op donderdag 27-02-2020 om 08:26:14Second pt with suspicious pneumonia in the Netherlands (male in his 30s) lives in/around Veghel / Uden. Not sure GGD’s will be testing him. All the information is from one former colleague, who wants to remain anonymous. Looks like GGds is failing. #corona #COVIDー19 reageer retweet
Het RIVM is hard bezig om hun eigen bestaansrecht te ondermijnen.quote:Op donderdag 27 februari 2020 10:34 schreef Greys het volgende:
[..]
En ook dat is logisch en begrijpelijk. Alleen krijg je nu zo'n grens dat het bijna niet meer geloofwaardig is dat het hier nog niet is en veroorzaakt het gebrek aan duidelijke info bijna nog meer 'paniek'.
quote:Op donderdag 27 februari 2020 10:45 schreef 0108daniel het volgende:
[..]
https://maphub.net/Fuuuuuuu/map
quote:
Coronavluchtje op EHVquote:Quarantined Returnees
Returnees have also arrived in the Netherlands from the Chinese metropolis Wuhan, which has been badly affected by the new coronavirus.
15 Dutch people and two Chinese partners were brought by bus from Brussels to Eindhoven airport during the night, according to the Dutch news agency ANP.
Until further notice, they are to be housed in a military isolation station.
Source: welt.de Feb 25.
quote:
Dat is al eind januari/ begin februari geweest. Hebben een nachtje geslapen in Kamp Zeist en lopen al gewoon weer in Nederland.quote:
Thanx. Jakarta Post was het inderdaad.quote:Op donderdag 27 februari 2020 10:47 schreef RipCity het volgende:
[..]
Jakarta post.
En klopt: aan influencers op YouTube en insta.
Ah, ok... nee dan is het goedquote:Op donderdag 27 februari 2020 10:49 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
[..]
Dat is al eind januari/ begin februari geweest. Hebben een nachtje geslapen in Kamp Zeist en lopen al gewoon weer in Nederland.
Alle verdachte longontstekingen zouden getest worden is de afspraak dus ik zou dit account niet serieus nemenquote:Op donderdag 27 februari 2020 10:47 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Waarschijnlijk dezelfde als die ''dokter'' die zei dat er al een geval in Nederland was dinsdag.twitter:cardio_jacco twitterde op donderdag 27-02-2020 om 08:26:14Second pt with suspicious pneumonia in the Netherlands (male in his 30s) lives in/around Veghel / Uden. Not sure GGD’s will be testing him. All the information is from one former colleague, who wants to remain anonymous. Looks like GGds is failing. #corona #COVIDー19 reageer retweet
Straks worden 2 gevallen in Brabant bekend gemaakt na de Corona-uitzending vanavondquote:Op donderdag 27 februari 2020 10:47 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Waarschijnlijk dezelfde als die ''dokter'' die zei dat er al een geval in Nederland was dinsdag.twitter:cardio_jacco twitterde op donderdag 27-02-2020 om 08:26:14Second pt with suspicious pneumonia in the Netherlands (male in his 30s) lives in/around Veghel / Uden. Not sure GGD’s will be testing him. All the information is from one former colleague, who wants to remain anonymous. Looks like GGds is failing. #corona #COVIDー19 reageer retweet
Dit.quote:Op donderdag 27 februari 2020 10:51 schreef Goudenkomkommer het volgende:
[..]
Schei toch uit met je sensatie
Niets mis met sensatie, hele bedrijven draaien erop...quote:Op donderdag 27 februari 2020 10:51 schreef Goudenkomkommer het volgende:
[..]
Schei toch uit met je sensatie
Ik zie het niet, man.quote:
Ik neem het ook niet serieus, dacht alleen dat @0108daniel deze bron bedoelde.quote:Op donderdag 27 februari 2020 10:51 schreef Molo het volgende:
[..]
Alle verdachte longontstekingen zouden getest worden is de afspraak dus ik zou dit account niet serieus nemen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |