quote:Pandemie
Volgens de Amerikaanse professor aan de prestiqieuze Harvard universiteit Marc Lipsitch wordt de Corona-virus-besmetting een wereldwijde pandemie waar 40 tot 70% van de mensheid besmet mee zal raken.
Volgens Lipsitch zullen de meeste patienten lichtjes ziek zijn, of geen symptomen krijgen, net als met de gewone griep het geval is. Wel is dit virus levensbedreigend voor oudere en zieke mensen.
Bron
Livetrackers: via deze drie: (link 1) (link 2) (link 3)quote:Coronavirussen
De coronavirussen is een grote familie van virussen die ziekten veroorzaken. Deze virussen zijn zoönotisch, dat betekent dat ze overgedragen kunnen worden tussen dieren en mensen. De wereldgezondheidsorganisatie (WHO) geeft meer informatie over het virus op hun website.
Veel voorkomende tekenen van infectie zijn ademhalingsproblemen, koorts en hoesten. In ernstige gevallen kan het leiden tot een longontsteking, nierfalen en is het dodelijk. De standaard aanbevelingen die de WHO doet om verspreiding te voorkomen zijn: regelmatig handen wassen, mond en neus bedekken bij hoesten en niezen en het grondig koken van vlees en eieren.
Eerder uitgebroken coronavirussen zijn MERS en SARS. Dat laatste virus werd in 2003 ook in China ontdekt. Het werd overgedragen van civetkatten op mensen. Er zijn verschillende coronavirussen die al wel onder dieren circuleren, maar waar nog geen mensen door zijn besmet.
Bron
Ze gaan toch uit van 'thuis-isolatie' van Tonzonquote:Op donderdag 27 februari 2020 07:25 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Is er iets bekend over hoe de ziekenhuizen zich voorbereiden?
Ik weet dat het ziekenhuis in mijn regio hier absoluut niet klaar voor is. Veel te weinig isolatiekamers.
Ja, die moeten natuurlijk nog naar de speeltuin, lekker in het zonnetje.quote:Op donderdag 27 februari 2020 01:06 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Dit lijkt me (hopelijk) een erg slechte vertaling.
Ik zag vandaag een artikel over dat Italianen in locked down gebieden sluiproutes hadden om boodschappen gaan te doen in niet locked down plaatsen.
Alweer vandaag?quote:Op donderdag 27 februari 2020 07:26 schreef Jor_Dii het volgende:
Vanmiddag zal het wel in Nederland vastgesteld worden, mooi op tijd voor een kijkcijferkanon vanavond..
Dat is niet voor iedereen geschikt lijkt me. Sommigen zullen daar echt te ziek voor zijn.quote:Op donderdag 27 februari 2020 07:32 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Ze gaan toch uit van 'thuis-isolatie' van Tonzon
twitter:BNODesk twitterde op donderdag 27-02-2020 om 06:39:10BREAKING: Denmark reports first case of coronavirus https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
twitter:spectatorindex twitterde op donderdag 27-02-2020 om 07:25:05BREAKING: First case of coronavirus confirmed in Estonia reageer retweet
Het gaat erom dat je mensen al kan besmetten voordat je verschijnselen vertoont. Die verschijnselen laten tot twee weken op zich wachten.quote:Op donderdag 27 februari 2020 07:37 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Dat is niet voor iedereen geschikt lijkt me. Sommigen zullen daar echt te ziek voor zijn.
Daar zijn al twee andere subtopics voorquote:Op donderdag 27 februari 2020 07:35 schreef Noek het volgende:
[..]
Ja, die moeten natuurlijk nog naar de speeltuin, lekker in het zonnetje.
De leven!
Ik wil eigenlijk wel meer weten over de verspreiding via vlees. Gisteravond zag ik al een filmpje over vlees en eieren maar is die info juist?
Goed draadjetwitter:BrynnTannehill twitterde op woensdag 26-02-2020 om 15:00:09There are some...unique... aspects to the US that make the risks of coronavirus getting out of hand higher than places in Europe. They're tough to quantify, but hear me out. 1/n reageer retweet
Oh gadver ja, het is een subforum.quote:Op donderdag 27 februari 2020 07:43 schreef Markesh het volgende:
[..]
Daar zijn al twee andere subtopics voor
Whatever, het is nog vroegquote:Op donderdag 27 februari 2020 07:44 schreef Noek het volgende:
[..]
Oh gadver ja, het is een subforum.
En ik betwijfel of Nederland die zorg kan bieden. Ik zou niet weten hoe.quote:Op donderdag 27 februari 2020 07:43 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Het gaat erom dat je mensen al kan besmetten voordat je verschijnselen vertoont. Die verschijnselen laten tot twee weken op zich wachten.
Men moet dus twee weken in quarantaine om zeker te zijn dat ze niet besmet zijn. En dus om te voorkomen dat ze per abuis mensen aansteken, omdat ze menen het virus niet bij zich te dragen.
Mensen die daadwerkelijk ziek zijn, hebben natuurlijk wel gewoon zorg nodig.
Er is nog altijd het calamiteiten hospitaal in Utrecht.quote:Op donderdag 27 februari 2020 07:37 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Dat is niet voor iedereen geschikt lijkt me. Sommigen zullen daar echt te ziek voor zijn.
Toch een beetje hetzelfde gevoel als het mislopen van het EK 2016. Bijna heel Europa was erbij, maar wij niet.quote:Op donderdag 27 februari 2020 07:17 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Heel Europa, behalve wij.twitter:BNODesk twitterde op donderdag 27-02-2020 om 06:39:10BREAKING: Denmark reports first case of coronavirus https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
mwah, 'trump kan Corona niet gebruiken nu want hij wil herverkozen worden.'quote:Op donderdag 27 februari 2020 07:43 schreef RipCity het volgende:
Goed draadjetwitter:BrynnTannehill twitterde op woensdag 26-02-2020 om 15:00:09There are some...unique... aspects to the US that make the risks of coronavirus getting out of hand higher than places in Europe. They're tough to quantify, but hear me out. 1/n reageer retweet
Daar werk ik naast, ik ben nog geen actie gezien. Wel wat nieuwe protocollen op intranet, maar verder is het rustig.quote:Op donderdag 27 februari 2020 07:55 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Er is nog altijd het calamiteiten hospitaal in Utrecht.
De andere punten snijden zeker hout, naar de dokter gaan of ziek thuis blijven is daar zeker geen normale gang van zaken waardoor verspreiding veel sneller kan gaan.quote:Op donderdag 27 februari 2020 07:57 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
mwah, 'trump kan Corona niet gebruiken nu want hij wil herverkozen worden.'
twitter:PDChina twitterde op donderdag 27-02-2020 om 04:34:11#BREAKING: China is confident that it will put the #COVID19 outbreak under control by the end of April, leading #COVID19 expert Zhong Nanshan said Thursday at a press conference. https://t.co/P4K5dYK3Qi reageer retweet
Dat zal dan snel EK 2020 worden.quote:Op donderdag 27 februari 2020 07:55 schreef hjansen82 het volgende:
[..]
Toch een beetje hetzelfde gevoel als het mislopen van het EK 2016. Bijna heel Europa was erbij, maar wij niet.
Geloven wat China zegt🤣quote:Op donderdag 27 februari 2020 08:15 schreef crystal_meth het volgende:
twitter:PDChina twitterde op donderdag 27-02-2020 om 04:34:11#BREAKING: China is confident that it will put the #COVID19 outbreak under control by the end of April, leading #COVID19 expert Zhong Nanshan said Thursday at a press conference. https://t.co/P4K5dYK3Qi reageer retweet
![]()
![]()
China misschien wel, maar inmiddels wordt duidelijk dat China in veel gevallen niet meer de bron is voor verdere verspreiding (zoals nu in Europa).quote:Op donderdag 27 februari 2020 08:15 schreef crystal_meth het volgende:
![]()
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |