Word behandeld in de UK in elk geval. Bijzonder.quote:Op donderdag 27 februari 2020 10:13 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Geen idee, er staat op BBC en SKY News alleen nog van het eiland Tenerife.
Ze zijn er zeer beperkt inderdaad, want ze worden impliciet alleen gebruikt voor medische doeleinden.quote:Op donderdag 27 februari 2020 10:31 schreef Greys het volgende:
[..]
Snap ik, maar die info kunnen ze toch geven? (Buiten afzetten bij je voordeur, meteen handen wassen daarna etc). Alleen heeft het geen zin om die info te geven hoe de maskers te gebruiken, want ze zijn er niet.
Las gisteren een artikel dat Indonesie - je weet wel, dat land met nul besmettingen - een poging waagt om het toerisme daar nieuw leven in te blazen (want de Chinezen en anderen komen niet meer, ach jee). Ze gaan $173 miljoen (dollar) injecteren in advertenties en promotiecampagnes.quote:Op donderdag 27 februari 2020 10:28 schreef bitterbal het volgende:
In een poging de hinkende economie weer op poten te krijgen, strooit Hongkong met geld. Letterlijk. De stadstaat geeft alle permanente bewoners van boven de 18 een cadeautje van 10.000 Honkong dollar, zo'n 1400 euro. Samen met een aantal andere stimulerende maatregelen kost de uitdeelactie de overheid in totaal zo'n 120 miljard Honkong dollar, bijna 17 miljard euro.
De minister van Financiėn Paul Chan Mo-po zegt tegen nieuwszender CNN dat de stad voor het eerst sinds vijftien jaar rode cijfers schrijft. De neergang van de economie zette eind vorig jaar al in. Hongkong had te kampen met massaprotesten, een handelsoorlog tussen China en de VS, en krijgt door de uitbraak van het coronavirus nog een zwaardere klap te verduren.
De hoop is dat de zeven miljoen inwoners die voor het financiėle voordeeltje in aanmerking komen het direct weer uitgeven. Naast het weggevertje wil de overheid ook de inkomstenbelasting verlagen voor zo'n 2 miljoen belastingbetalers. Verder hoeven de laagste inkomens één maand geen huur te betalen en krijgen minderbedeelde gezinnen een extra eenmalige uitkering.
https://www.ad.nl/binnenl(...)eningen-af~ab743448/
lol... de hotels sluiten voor 3 maanden maar Korea is veilig hoor.quote:Op donderdag 27 februari 2020 10:25 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Maandag gebeld, Korea is veilig maar we volgen alle ontwikkelingen.
Dinsdag gebeld, Korea is veilig maar we volgen alle ontwikkelingen.
Woensdag gebed, Korea is veilig maar we volgen alle ontwikkelingen.
Ik ga ze zo weer ff bellen dat ze de vlucht maar gewoon cancelen en dat ik achteraf die 300 euro dan wel terugvraag van ze.Of inderdaad cancelen en geld terug / tegoed.
Daar is ook wat voor te zeggen hoor. Quarantaine gaat gewoon niet lukken in dit deel van de wereld. Het is ook contraproductief als het werkelijk een pandemie is, je verzwakt je economie meer dan dat jet virus vertraagt....quote:Op donderdag 27 februari 2020 10:32 schreef KingRadler het volgende:
RIVM wil gewoon geen paniek veroorzaken
En ook dat is logisch en begrijpelijk. Alleen krijg je nu zo'n grens dat het bijna niet meer geloofwaardig is dat het hier nog niet is en veroorzaakt het gebrek aan duidelijke info bijna nog meer 'paniek'.quote:Op donderdag 27 februari 2020 10:32 schreef KingRadler het volgende:
RIVM wil gewoon geen paniek veroorzaken
Ah, ja. Klassiek gevalletje 'zou het wat uitmaken?' inderdaad.quote:Op donderdag 27 februari 2020 10:32 schreef Greys het volgende:
[..]
Dan sluit het masker niet goed aan door gezichtshaar. Alleen maakt dat hier weinig uit want er zijn geen maskers.
Snel nog even boodschappen doen.quote:Op donderdag 27 februari 2020 10:29 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Hele weekeind gekkenhuis in supers
Ik heb twee dikke katten en een goed recept uit Wuhanquote:
Alle scholen zijn vanaf maandag gesloten in Japan.twitter:japantimes twitterde op donderdag 27-02-2020 om 10:38:19BREAKING: Prime Minister Abe has asked all elementary, middle and high schools nationwide to close starting next week Monday, NHK reports https://t.co/KZNzit9ygz https://t.co/LTCd9kobfy reageer retweet
De wereld zit per definitie in lockdown, op wat querulanten in het ISS na danquote:Op donderdag 27 februari 2020 10:40 schreef Mexicanobakker het volgende:
Even de wereld een paar maanden in lockdown, lekker man. Kunnen we dat nog vertellen aan onze kleinkinderen.
Nouja, als we het overleven.
Allemaal even lachen.quote:Op donderdag 27 februari 2020 10:41 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
De wereld zit per definitie in lockdown, op wat querulanten in het ISS na dan
En het toekomstige probleem dat straks niemand de RIVD meer gelooft als ze echt iets nuttigs te melden hebben, wat de hele bestrijding flink bemoeilijkt.quote:Op donderdag 27 februari 2020 10:34 schreef Greys het volgende:
[..]
En ook dat is logisch en begrijpelijk. Alleen krijg je nu zo'n grens dat het bijna niet meer geloofwaardig is dat het hier nog niet is en veroorzaakt het gebrek aan duidelijke info bijna nog meer 'paniek'.
Elon Musk is het niet met je eens!quote:Op donderdag 27 februari 2020 10:41 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
De wereld zit per definitie in lockdown, op wat querulanten in het ISS na dan
Ach de blunders bij de Q koorts waren we ook zo vergetenquote:Op donderdag 27 februari 2020 10:42 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
En het toekomstige probleem dat straks niemand de RIVD meer gelooft als ze echt iets nuttigs te melden hebben, wat de hele bestrijding flink bemoeilijkt.
Ja, ik had in september vorig jaar al geboekt.quote:Op donderdag 27 februari 2020 10:33 schreef Goudenkomkommer het volgende:
[..]
lol... de hotels sluiten voor 3 maanden maar Korea is veilig hoor.
Ik ben blij dat ik gewacht heb met boeken, ik wilde in Januari ook Korea/Japan boeken
Is het dan zo verquote:Op donderdag 27 februari 2020 10:44 schreef 0108daniel het volgende:
Nederlander in quarantaine in noord Brabant bij vermoeden corona virus
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |