abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_191628709
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 12:00 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Wat door soros gefinancierd wordt als gekkies bestempelen en wat bedrijven financieren wetenschappers noemen. En dan denken dat jezelf zogenaamd niets framed en een serieuze discussie wilt voeren. :')
Klimaatwetenschappers, onder wie consensus bestaat dat er sprake is van klimaatverandering door mensen handelen, zijn allemaal gekkies.

Juist.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_191628784
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 11:57 schreef Montagui het volgende:

[..]

Wat is 'klimaatwetenschap'? Ik ken niemand die daarin afgestudeerd is. Jij wel?
Het is een verzamelnaam voor met name aardwetenschappers die zich binnen hun vakgebied bezighouden met klimaat. Bijv. geologen, oceanografen, meteorologen etc.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Aardwetenschappen
pi_191628788
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 12:02 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Frits Böttcher, daar gaat het topic uiteindelijk over, was nu eenmaal fysisch scheikundige. Dan ben je echt wetenschapper.
He jij sleept zelf soros en klimaatgekkies erbij. Dan moet je ook op die opmerkingen ingaan ipv discussies monologen voeren die alleen jou kant uit mogen gaan. _O-
  zaterdag 22 februari 2020 @ 12:19:41 #54
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_191628912
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 11:57 schreef Montagui het volgende:

[..]

Wat is 'klimaatwetenschap'? Ik ken niemand die daarin afgestudeerd is. Jij wel?
:')
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_191628953
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 12:19 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Daarin tegen kennen de sceptici dan wel heel veel mensen die de speciale studie klimaatgekkigheid studeren om gecertificeerd klimaatgekkie hier genoemd te kunnen worden. Toch mooi dat er nog een parallel universum is die de wetenschappelijke wereld nog niet eens ontdekt heeft. :D
pi_191629019
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 12:09 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Het is een verzamelnaam voor met name aardwetenschappers die zich binnen hun vakgebied bezighouden met klimaat. Bijv. geologen, oceanografen, meteorologen etc.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Aardwetenschappen
Exact. 'Klimaatwetenschap' omvat enorm veel vakgebieden, die elkaar ook nog eens beïnvloeden, zodat je een deskundige op 1 van deze gebieden nooit kunt beschouwen als 'klimaatdeskudige'. Die is alleen maar deskundig op zijn eigen vakgebied.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  zaterdag 22 februari 2020 @ 12:29:14 #57
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_191629026
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 12:22 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Daarin tegen kennen de sceptici dan wel heel veel mensen die de speciale studie klimaatgekkigheid studeren om gecertificeerd klimaatgekkie hier genoemd te kunnen worden. Toch mooi dat er nog een parallel universum is die de wetenschappelijke wereld nog niet eens ontdekt heeft. :D
Hij zal Edsger Dijkstra ook wel een nepwetenschapper hebben gevonden, want wat is nou 'computerwetenschap'. En Tjalling Koopmans was ook maar een koekenbakker want wie is er nu afgestudeerd in de 'econometrie'?
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_191629030
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 12:19 schreef -XOR- het volgende:

[..]

I rest met case. Je kent er geen. Logisch ook, want die zijn er niet.
  zaterdag 22 februari 2020 @ 12:31:09 #59
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_191629055
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 12:29 schreef Montagui het volgende:

[..]

I rest met case. Je kent er geen. Logisch ook, want die zijn er niet.
Zie mijn post boven je.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  zaterdag 22 februari 2020 @ 12:33:04 #60
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_191629083
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 11:42 schreef ConnerJohn het volgende:

[..]

Je vind het prima om Soros te downplayen met 'clubjes' terwijl het een miljardair is met een netwerk dat bestaat uit de machtigste mensen op deze planeet. Vorige week zat zijn zoon nog gezellig te lunchen met Rutte.
Soros noemen :')
Antifa
  zaterdag 22 februari 2020 @ 12:34:40 #61
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_191629099
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 12:28 schreef Montagui het volgende:

[..]

Exact. 'Klimaatwetenschap' omvat enorm veel vakgebieden, die elkaar ook nog eens beïnvloeden, zodat je een deskundige op 1 van deze gebieden nooit kunt beschouwen als 'klimaatdeskudige'. Die is alleen maar deskundig op zijn eigen vakgebied.
En al die deskundigen komen via hun weg naar de conclusie dat de aarde door menselijk toedoen snel opwarmt :) dat is het sterke van de klimaatwetenschappers, dat ze op 30 manieren hun gelijk kunnen aantonen. En de sceptici op 0 manieren hun ongelijk.
Antifa
  zaterdag 22 februari 2020 @ 12:36:30 #62
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_191629116
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 12:07 schreef RedFever007 het volgende:
@:vomy kun je nog eens uitleggen hoe je overwaarde verzilverd? het andere topic is namelijk dicht je moet ons nog van antwoord voorzien :)
Antifa
pi_191629196
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 12:34 schreef VoMy het volgende:

[..]

En al die deskundigen komen via hun weg naar de conclusie dat de aarde door menselijk toedoen snel opwarmt :) dat is het sterke van de klimaatwetenschappers, dat ze op 30 manieren hun gelijk kunnen aantonen. En de sceptici op 0 manieren hun ongelijk.
Het blijven beperkte gezichtspunten op een eigen vakgebied zonder meeneming van invloeden van de andere vakgebieden. Wie weet is precessie (een natuurlijk proces) de grote schuldige.
pi_191629249
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 12:31 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Zie mijn post boven je.
Dat zijn geen 'klimaatdeskundigen', maar deskundigen op hun eigen vakgebied(en).
pi_191629291
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 12:45 schreef Montagui het volgende:

[..]

Het blijven beperkte gezichtspunten op een eigen vakgebied zonder meeneming van invloeden van de andere vakgebieden. Wie weet is precessie (een natuurlijk proces) de grote schuldige.
Wie weet komt het doordat A'Tuin, de kosmische schildpad waarop de vier olifanten rondlopen met de platte wereld op hun rug, een warme scheet heeft gelaten. Daar heb je vast nooit bij stilgestaan!!
  zaterdag 22 februari 2020 @ 12:57:55 #66
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_191629309
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 12:52 schreef Montagui het volgende:

[..]

Dat zijn geen 'klimaatdeskundigen', maar deskundigen op hun eigen vakgebied(en).
Joh! 'computerwetenschap' bestond niet als zelfstandige discipline, maar was een synthese van discrete wiskunde en delen van de electrotechniek. Net als dat kunstmatige intelligentie is ontstaan uit de psychologie, filosofie, informatica en wiskunde en ook de cognitieve wetenschap is een nog jonge interdisciplinaire wetenschap. Dat betekent niet dat deze takken geen wetenschappers of betekenisvolle kennis voortbrengen. :')
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  zaterdag 22 februari 2020 @ 13:03:42 #67
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_191629378
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_191629405
quote:

[..]

Dat is het leuke van wetenschap, wetenschappers doen niets liever dan theorieën proberen te falsificeren. Zo ook de redenen van klimaatverandering. Als je dat lukt vergaar je namelijk "eeuwige roem". Ook naar jouw voorbeeld (de zogenaamde Milankovitch cycli) zijn al tientallen studies gedaan.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Milankovic-parameters
https://geografie.nl/arti(...)r-milankovitch-cycli

[ Bericht 1% gewijzigd door Tourniquet op 22-02-2020 18:30:14 ]
  zaterdag 22 februari 2020 @ 13:15:14 #69
78918 SeLang
Black swans matter
pi_191629512
Ik heb mij niet in deze zaak verdiept, maar het gaat kennelijk over iets van 20-30 jaar geleden toen er nog veel minder bewijs was voor klimaatverandering. Het is niet zo gek dat als jouw business wordt geschaad dat je dan een tegenonderzoek wilt, want er word nogal wat onzin verkondigd.

Een ietwat vergelijkbare zaak die ik mij goed herinner (mid jaren '90) was de Brent Spar affaire die Shell honderden miljoenen heeft gekost, doordat Greenpeace dingen beweerde die later onjuist bleken te zijn. Dat ging over het opruimen van een boorplatform. De veel duurdere oplossing die is gekozen onder druk van misinformatie door Greenpeace bleek achteraf schadelijker te zijn voor het milieu dan het oorspronkelijke Shell plan.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zaterdag 22 februari 2020 @ 13:23:10 #70
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_191629605
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 13:15 schreef SeLang het volgende:
Ik heb mij niet in deze zaak verdiept, maar het gaat kennelijk over iets van 20-30 jaar geleden toen er nog veel minder bewijs was voor klimaatverandering. Het is niet zo gek dat als jouw business wordt geschaad dat je dan een tegenonderzoek wilt, want er word nogal wat onzin verkondigd.

Dit gaat niet om een tegenonderzoek vragen, maar willens en wetens zeggen dat het niet zo is, terwijl uit eigen onderzoek nota bene blijkt dat het klopt. Want ook 20-30 jaar geleden was het broeikaseffect al 20-30 jaar bekend. Je hebt je duidelijk niet in de zaak verdiept. Typisch dat je desondanks wel direct met een vergoeilijkend excuus op de proppen komt.
Alles om die arme multinationals uit de wind te houden tegenover die grote boze kliek van wetenschappers en journalisten.
Antifa
pi_191629613
Tja, FTM is bezig met wat onderzoek naar Shell en de relatie die ze met de overheid hebben. En dat blijkt nog geen gemakkelijke opgave.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  zaterdag 22 februari 2020 @ 13:24:50 #72
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_191629621
quote:

Een ietwat vergelijkbare zaak die ik mij goed herinner (mid jaren '90) was de Brent Spar affaire die Shell honderden miljoenen heeft gekost, doordat Greenpeace dingen beweerde die later onjuist bleken te zijn. Dat ging over het opruimen van een boorplatform. De veel duurdere oplossing die is gekozen onder druk van misinformatie door Greenpeace bleek achteraf schadelijker te zijn voor het milieu dan het oorspronkelijke Shell plan.
Dit gaat niet over een enkel clubje radicalen zoals Greenpeace, maar om een toen al diep gedeelde en bevestigde wetenschap. Dat CO2 een broeikasgas is was toen al lang bekend.

Dit is veel beter vergelijkbaar met Mesdag Zuivel, dat betaald en gesteund door boerenorganisaties probeert aan te tonen dat de agrarische sector minder stikstof produceert. Zogenaamd wetenschap onderzoek waarbij de uitkomst al vast staat en gelijk is aan wat je sponsor wil horen dus.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_191629727
quote:
Ik heb mij niet in deze zaak verdiept
Dat blijkt.
  zaterdag 22 februari 2020 @ 13:35:40 #74
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_191629752
quote:

[..]

Nee, het prachtige is dus dat binnen al die onderzoeken, en ook de intersectionele, de klimaatverandering aangetoond wordt. Je zuigt alle beperkingen uit je duim, of kun je die ook aantonen middels een metastudie bijvoorbeeld?

Heb je een idee welk onderzoek er gedaan moet worden, en welke resultaten daar dan uit moeten gaan komen, waardoor blijkt dat de klimaatverandering níet door mensen wordt beïnvloed?

Bijvoorbeeld CO2. We pompen miljarden kilo's plantenresten op uit diepe aardlagen, verbranden deze zodat er CO2 vrijkomt en we zien een stijging van het CO2-gehalte in de atmosfeer. Het broeikaseffect van CO2 is ook genoegzaam bekend.

Leg mij eens uit: welke onderzoeksopzet heb je in gedachte, en welk resultaat zouden we dan gaan zien, waaruit blijkt dat er geen versterkt broeikaseffect is door deze verhoogde CO2-waarde, of dat deze verhoging niet door mensen gedreven is? Hoe gaan we de huidige algemeen geaccepteerde theorie falsificeren?

Een tip: alle invalshoeken, vanuit elk nabij gelegen onderzoeksgebied, heeft deze theorie tot dusver bevestigd.
Antifa
  zaterdag 22 februari 2020 @ 13:52:00 #75
78918 SeLang
Black swans matter
pi_191629964
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 13:23 schreef VoMy het volgende:

[..]

Dit gaat niet om een tegenonderzoek vragen, maar willens en wetens zeggen dat het niet zo is, terwijl uit eigen onderzoek nota bene blijkt dat het klopt. Want ook 20-30 jaar geleden was het broeikaseffect al 20-30 jaar bekend. Je hebt je duidelijk niet in de zaak verdiept. Typisch dat je desondanks wel direct met een vergoeilijkend excuus op de proppen komt.
Alles om die arme multinationals uit de wind te houden tegenover die grote boze kliek van wetenschappers en journalisten.
Ten eerste wil ik niets vergoeillijken. Ik ben de laatste om lobbyisme door grote corporaties goed te praten. Maar hun perspectief mag ook gehoord worden.

Daarnaast is de klimaatindustrie zelf ook een machtige lobby waar je je tegen moet verdedigen, ook al lijken ze de laatste jaren het bewijs aan hun kant te hebben. Als je een onderzoek wilt doen naar het sexleven van koolmezen dan krijg je daar geen geld voor. Maar doe je onderzoek naar de verandering van het sexleven van koolmezen ten gevolge van klimaatsverandering dan is daar opeens wel een pot geld voor. Dit zorgt voor een bias in wetenschappelijk onderzoek. Niet alleen door Shell gesponsord onderzoek heeft een bias.

Overigens was het broeikas effect als effect al heel lang bekend, maar in de jaren '80 en '90 was het idee dat door mensen veroorzaakte CO2 stijging daadwerkelijk een significant verschil zou maken nog lang niet zo algemeen geaccepteerd als dat nu is. In de 70's hadden we het nog over global cooling. Je kunt achteraf altijd naar onderzoek wijzen dat deze dingen aantoonde en daar bevestiging in vinden dat het toen "bekend" was, maar er was toen ook genoeg onderzoek dat het tegendeel bewees.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zaterdag 22 februari 2020 @ 13:55:12 #76
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_191630008
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 13:52 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ten eerste wil ik niets vergoeillijken. Ik ben de laatste om lobbyisme door grote corporaties goed te praten. Maar hun perspectief mag ook gehoord worden.

Daarnaast is de klimaatindustrie zelf ook een machtige lobby waar je je tegen moet verdedigen, ook al lijken ze de laatste jaren het bewijs aan hun kant te hebben. Als je een onderzoek wilt doen naar het sexleven van koolmezen dan krijg je daar geen geld voor..
https://www.nu.nl/wetensc(...)n-bij-zebravink.html

Hierna gestopt met lezen.
Antifa
pi_191630064
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 12:56 schreef Farenji het volgende:

[..]

Wie weet komt het doordat A'Tuin, de kosmische schildpad waarop de vier olifanten rondlopen met de platte wereld op hun rug, een warme scheet heeft gelaten. Daar heb je vast nooit bij stilgestaan!!
Uitgeluld?

Een sceptische? (maar vooral het fijne willen weten) mening in het belachelijke trekken is een slecht teken voor jou discussie vaardigheden.
pi_191630071
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 12:57 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Joh! 'computerwetenschap' bestond niet als zelfstandige discipline, maar was een synthese van discrete wiskunde en delen van de electrotechniek. Net als dat kunstmatige intelligentie is ontstaan uit de psychologie, filosofie, informatica en wiskunde en ook de cognitieve wetenschap is een nog jonge interdisciplinaire wetenschap. Dat betekent niet dat deze takken geen wetenschappers of betekenisvolle kennis voortbrengen. :')
Dat zeg ik dan ook niet. Kan je lezen?
pi_191630129
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 13:59 schreef Montagui het volgende:

[..]

Uitgeluld?

Een sceptische? (maar vooral het fijne willen weten) mening in het belachelijke trekken is een slecht teken voor jou discussie vaardigheden.
Als bedrijven als shell en exxon al in de jaren tachtig overtuigd waren van broeikaseffecten en de menselijke rol hierin, mag jij me uitleggen waarom je vandaag de dag nog steeds krampachtig allerlei andere "verklaringen" er aan de haren probeert bij te slepen.
  zaterdag 22 februari 2020 @ 14:04:49 #80
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_191630131
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 10:35 schreef VoMy het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)limaatscepticus.html

Nou ja zeg. Je verrwacht het niet he.
Je moet niet zeiken, vomy.

De meerderheid steunt het nu eenmaal.

Je moet je er gewoon bij neerleggen.

Zeikerds hebben we immers al genoeg.

:)
pi_191630150
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 13:35 schreef VoMy het volgende:

[..]

Nee, het prachtige is dus dat binnen al die onderzoeken, en ook de intersectionele, de klimaatverandering aangetoond wordt. Je zuigt alle beperkingen uit je duim, of kun je die ook aantonen middels een metastudie bijvoorbeeld?

Heb je een idee welk onderzoek er gedaan moet worden, en welke resultaten daar dan uit moeten gaan komen, waardoor blijkt dat de klimaatverandering níet door mensen wordt beïnvloed?

Bijvoorbeeld CO2. We pompen miljarden kilo's plantenresten op uit diepe aardlagen, verbranden deze zodat er CO2 vrijkomt en we zien een stijging van het CO2-gehalte in de atmosfeer. Het broeikaseffect van CO2 is ook genoegzaam bekend.

Leg mij eens uit: welke onderzoeksopzet heb je in gedachte, en welk resultaat zouden we dan gaan zien, waaruit blijkt dat er geen versterkt broeikaseffect is door deze verhoogde CO2-waarde, of dat deze verhoging niet door mensen gedreven is? Hoe gaan we de huidige algemeen geaccepteerde theorie falsificeren?

Een tip: alle invalshoeken, vanuit elk nabij gelegen onderzoeksgebied, heeft deze theorie tot dusver bevestigd.
Geen idee. Ik ben geen klimaatwetenschapper.

Daarbij trek in 'de opwarming door de mens' niet in twijfel, alleen de mate waarin. Cijfertjes zijn ontzettende manipuleerbaar en voor 'eigen' uitleg vatbaar.
pi_191630168
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 14:04 schreef Farenji het volgende:

[..]

Als bedrijven als shell en exxon al in de jaren tachtig overtuigd waren van broeikaseffecten en de menselijke rol hierin, mag jij me uitleggen waarom je vandaag de dag nog steeds krampachtig allerlei andere "verklaringen" er aan de haren probeert bij te slepen.
Zie mijn reactie aan VoMy, het gaat me om de 'mate', en de 'cijfertjes'.
  zaterdag 22 februari 2020 @ 14:17:27 #83
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_191630295
quote:
10s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 14:04 schreef ExTec het volgende:

[..]

Je moet niet zeiken, vomy.

De meerderheid steunt het nu eenmaal.

Je moet je er gewoon bij neerleggen.

Zeikerds hebben we immers al genoeg.

:)
Relevantie ontgaat me.
Antifa
  zaterdag 22 februari 2020 @ 14:20:33 #84
6484 ExTec
pi_191630328
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 14:17 schreef VoMy het volgende:

[..]

Relevantie ontgaat me.
De relevantie is dat jij andere discussies, natuurlijk degene die jouw persoonlijk totaal niet bevallen,

Ook af wenst te doen als: moet je niet over zeiken, want het is nu eenmaal zo.

Of komen we nu linea recta op het punt,

Dat dingen die meneer vomy niet bevallen prima ter discussie gesteld mogen worden, maar dingen die hem bevallen we het maar niet meer over moeten hebben, omdat het nu eenmaal zo is? :)

Komt nogal inconsequent over.
  zaterdag 22 februari 2020 @ 14:25:17 #85
6484 ExTec
pi_191630372
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 14:17 schreef VoMy het volgende:

[..]

Relevantie ontgaat me.
Ow, en de relevantie is natuurlijk ook: de overweldigende meerderheid is voor, dat deze klimaat scepticus zijn werk kan doen.

En anders moet je maar "falsificeren" dat het niet zo is :*
  zaterdag 22 februari 2020 @ 16:51:11 #86
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_191631885
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 10:37 schreef rododendronneke het volgende:
Dit verhaal is een complot om de beroepsleugenaars in een kwaad daglicht te stellen!
Het is een complot verzonnen door sceptici die en complot smeden tegen de malafide organisatie die denkbeelden willen ventileren over therorien die het eind van de wereld verkondigen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zaterdag 22 februari 2020 @ 16:51:25 #87
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_191631889
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 10:37 schreef rododendronneke het volgende:
Dit verhaal is een complot om de beroepsleugenaars in een kwaad daglicht te stellen!
[/quote]
ja zoiets
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zaterdag 22 februari 2020 @ 17:05:58 #88
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_191632081
quote:
10s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 14:25 schreef ExTec het volgende:

[..]

Ow, en de relevantie is natuurlijk ook: de overweldigende meerderheid is voor, dat deze klimaat scepticus zijn werk kan doen.

En anders moet je maar "falsificeren" dat het niet zo is :*
Relevantie ontgaat me.
Antifa
  zaterdag 22 februari 2020 @ 17:39:58 #89
6484 ExTec
pi_191632473
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 17:05 schreef VoMy het volgende:

[..]

Relevantie ontgaat me.
quote:
10s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 14:20 schreef ExTec het volgende:

[..]

De relevantie is dat jij andere discussies, natuurlijk degene die jouw persoonlijk totaal niet bevallen,

Ook af wenst te doen als: moet je niet over zeiken, want het is nu eenmaal zo.

Of komen we nu linea recta op het punt,

Dat dingen die meneer vomy niet bevallen prima ter discussie gesteld mogen worden, maar dingen die hem bevallen we het maar niet meer over moeten hebben, omdat het nu eenmaal zo is? :)

Komt nogal inconsequent over.
pi_191636391
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 14:06 schreef Montagui het volgende:

[..]

Geen idee. Ik ben geen klimaatwetenschapper.

Daarbij trek in 'de opwarming door de mens' niet in twijfel, alleen de mate waarin. Cijfertjes zijn ontzettende manipuleerbaar en voor 'eigen' uitleg vatbaar.
Dito voor de invloed van roken of asbest op het ontstaan van kanker. Cijfertjes zijn ontzettend manipuleerbaar. Allemaal eigen uitleg.

Daarom leg ik de wieg van mijn kleine in een asbesthok en krijgt-ie op z'n derde z'n eerste peuk. :Y

Vaccinaties: zelfde verhaal. Geen vaccinaties voor mijn kinderen :7

Geen speld tussen te krijgen, deze logica.
pi_191636434
quote:

[..]

Interessant. Heb je wat artikelen waarin dit wordt uitgewerkt?
pi_191636588
Ik ben ook benieuwd door wie die kneus Thierry wordt betaald.
pi_191636846
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 21:15 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Dito voor de invloed van roken of asbest op het ontstaan van kanker. Cijfertjes zijn ontzettend manipuleerbaar. Allemaal eigen uitleg.

Daarom leg ik de wieg van mijn kleine in een asbesthok en krijgt-ie op z'n derde z'n eerste peuk. :Y

Er is wel een verschil tussen je kind in een asbesthok plaatsen en een geisoleerde ruimte bouwen voor je kind.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_191638016
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 21:15 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Nog iemand die meent een sceptische mening belachelijk te moeten maken.

Ga je schamen.
pi_191638111
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 22:33 schreef Montagui het volgende:

[..]

Nog iemand die meent een sceptische mening belachelijk te moeten maken.

Ga je schamen.
Dit is geen scepsis.

Geloof me, ik ben opgeleid tot wetenschapper in een natuurwetenschappelijk gebied.

Scepsis en een kritische houding is inherent aan wetenschap. De argumenten in die post die ik aanhaal zijn regelrechte drogredenen. Wat dat betreft zijn veel klimaat'sceptici' helemaal niet sceptisch; ze laten vooral hun onderbuikgevoelens spreken.

Dus nee, ik ga me echt niet schamen omdat een Fokker poep schrijft over natuurwetenschappelijke zaken waar ik toevallig in thuis ben en ik daar enigszins sarcastisch op reageer.

Maar als jij met een paar artikelen komt waarin precessie gerelateerd kan worden aan de temperatuurtrend sinds de industriele revolutie, dan hebben we het nergens meer over.
pi_191638929
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 22:39 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Dit is geen scepsis.

Geloof me, ik ben opgeleid tot wetenschapper in een natuurwetenschappelijk gebied.

Scepsis en een kritische houding is inherent aan wetenschap. De argumenten in die post die ik aanhaal zijn regelrechte drogredenen. Wat dat betreft zijn veel klimaat'sceptici' helemaal niet sceptisch; ze laten vooral hun onderbuikgevoelens spreken.

Dus nee, ik ga me echt niet schamen omdat een Fokker poep schrijft over natuurwetenschappelijke zaken waar ik toevallig in thuis ben en ik daar enigszins sarcastisch op reageer.

Maar als jij met een paar artikelen komt waarin precessie gerelateerd kan worden aan de temperatuurtrend sinds de industriele revolutie, dan hebben we het nergens meer over.
Begrijpend lezen is niet je sterkste punt (m.b.t. het precessie voorbeeld).

En je natuurwetenschappelijke verwijzing getuigt ook van een bias.

Logisch dat je dan een scepticus een dwaas vindt.

Nogmaals voor jou, ik ontken 'opwarming' niet, ik stel alleen vraagtekens naar de mate waarin de mens hierin de hoofdverantwoordelijke is. En dan komen we bij de cijfertjes, etc etc.
  zaterdag 22 februari 2020 @ 23:42:11 #97
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_191639180
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 23:25 schreef Montagui het volgende:
Nogmaals voor jou, ik ontken 'opwarming' niet, ik stel alleen vraagtekens naar de mate waarin de mens hierin de hoofdverantwoordelijke is.
Waaruit bestaan die vraagtekens dan?

Gebaseerd op de wetenschap aangehaald in AR5 is deze waarschijnlijkheidsverdeling te maken:

Zie bv. voor meer informatie https://en.wikipedia.org/(...)ecent_climate_change Merk op dat als je 60% serieus neemt je ook 150% serieus zult moeten nemen tenzij je specifieke redenen hebt dat niet te doen.
pi_191639343
Ik snap eerlijk gezegd ook niet waarom dit mensen verbaast of er krampachtig wordt gedaan of dit ook het niet valt bij een imaginaire klimaatlobby of dat soort onzin.
Industrieën hebben een heel helder financieel belang. De tabaksindustrie wil tabakswaren verkopen, dus die wil geen onderzoeken over de schadelijkheid van roken of meeroken. Dat is wat lastig te realiseren, dus dan ga je voor "the next best thing" in de wetenschap namelijk twijfel zaaien met eigen "onderzoek".

De farmaceutische industrie wil hun medicijnen aan de man brengen dus die publiceren onderzoeken die een stuk betere resultaten laten zien voor wat betreft de werking van hun eigen medicijnen dan onafhankelijk onderzoek.

De transportsector, fossiele industrie en ga zo maar door hebben belang bij lekker die blijven stoken, dus die zorgen voor onderzoek dat twijfel zaait over de schadelijke effecten van hun product of dienst.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_191639421
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 10:35 schreef VoMy het volgende:
Ook produceerde hij rapporten, boeken en opinie-artikelen. Daarin schreef hij bijvoorbeeld dat het broeikaseffect niet bestaat en dat CO2 niet gevaarlijk, maar juist "goed voor planten" is.
Precies het standpunt van Thierry Baudet.

Het zal me niets verbazen als ook hij nog wat extra geld in zijn zakken stopt.
pi_191639674
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 23:42 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Waaruit bestaan die vraagtekens dan?

Gebaseerd op de wetenschap aangehaald in AR5 is deze waarschijnlijkheidsverdeling te maken:

[ afbeelding ]
Zie bv. voor meer informatie https://en.wikipedia.org/(...)ecent_climate_change Merk op dat als je 60% serieus neemt je ook 150% serieus zult moeten nemen tenzij je specifieke redenen hebt dat niet te doen.
Het is de leeftijd he. Heb al wat klimaat doem scenario's en manipulatie van cijfertjes meegemaakt.

Het Cook percentage bv is het resultaat van ZIJN uitleg van zijn onderzoek. 97% komt mij, qua statistiek, al enorm overdreven (dus ongeloofwaardig) over.

Waar zijn die wetenschappers het nu juist over eens en hoe hebben ze het bewezen?

Ik ben een leek, ik weet niets van die wetenschappen. Ik weet wel dat er enorm veel vakgebieden mee te maken hebben, en er is gewoon niemand op aarde die van al die vakgebieden het fijne weet om een juist antwoord te weten, wat al die vakgebieden omvat, en dan kan verklaren dat de mens voor 40, 75 of 100% de hoofdverantwoordelijke is voor het huidige 'eindtijd doemscenario'.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')