https://www.nu.nl/wetensc(...)n-bij-zebravink.htmlquote:Op zaterdag 22 februari 2020 13:52 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ten eerste wil ik niets vergoeillijken. Ik ben de laatste om lobbyisme door grote corporaties goed te praten. Maar hun perspectief mag ook gehoord worden.
Daarnaast is de klimaatindustrie zelf ook een machtige lobby waar je je tegen moet verdedigen, ook al lijken ze de laatste jaren het bewijs aan hun kant te hebben. Als je een onderzoek wilt doen naar het sexleven van koolmezen dan krijg je daar geen geld voor..
Uitgeluld?quote:Op zaterdag 22 februari 2020 12:56 schreef Farenji het volgende:
[..]
Wie weet komt het doordat A'Tuin, de kosmische schildpad waarop de vier olifanten rondlopen met de platte wereld op hun rug, een warme scheet heeft gelaten. Daar heb je vast nooit bij stilgestaan!!
Dat zeg ik dan ook niet. Kan je lezen?quote:Op zaterdag 22 februari 2020 12:57 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Joh! 'computerwetenschap' bestond niet als zelfstandige discipline, maar was een synthese van discrete wiskunde en delen van de electrotechniek. Net als dat kunstmatige intelligentie is ontstaan uit de psychologie, filosofie, informatica en wiskunde en ook de cognitieve wetenschap is een nog jonge interdisciplinaire wetenschap. Dat betekent niet dat deze takken geen wetenschappers of betekenisvolle kennis voortbrengen.
Als bedrijven als shell en exxon al in de jaren tachtig overtuigd waren van broeikaseffecten en de menselijke rol hierin, mag jij me uitleggen waarom je vandaag de dag nog steeds krampachtig allerlei andere "verklaringen" er aan de haren probeert bij te slepen.quote:Op zaterdag 22 februari 2020 13:59 schreef Montagui het volgende:
[..]
Uitgeluld?
Een sceptische? (maar vooral het fijne willen weten) mening in het belachelijke trekken is een slecht teken voor jou discussie vaardigheden.
Je moet niet zeiken, vomy.quote:Op zaterdag 22 februari 2020 10:35 schreef VoMy het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)limaatscepticus.html
Nou ja zeg. Je verrwacht het niet he.
Geen idee. Ik ben geen klimaatwetenschapper.quote:Op zaterdag 22 februari 2020 13:35 schreef VoMy het volgende:
[..]
Nee, het prachtige is dus dat binnen al die onderzoeken, en ook de intersectionele, de klimaatverandering aangetoond wordt. Je zuigt alle beperkingen uit je duim, of kun je die ook aantonen middels een metastudie bijvoorbeeld?
Heb je een idee welk onderzoek er gedaan moet worden, en welke resultaten daar dan uit moeten gaan komen, waardoor blijkt dat de klimaatverandering níet door mensen wordt beïnvloed?
Bijvoorbeeld CO2. We pompen miljarden kilo's plantenresten op uit diepe aardlagen, verbranden deze zodat er CO2 vrijkomt en we zien een stijging van het CO2-gehalte in de atmosfeer. Het broeikaseffect van CO2 is ook genoegzaam bekend.
Leg mij eens uit: welke onderzoeksopzet heb je in gedachte, en welk resultaat zouden we dan gaan zien, waaruit blijkt dat er geen versterkt broeikaseffect is door deze verhoogde CO2-waarde, of dat deze verhoging niet door mensen gedreven is? Hoe gaan we de huidige algemeen geaccepteerde theorie falsificeren?
Een tip: alle invalshoeken, vanuit elk nabij gelegen onderzoeksgebied, heeft deze theorie tot dusver bevestigd.
Zie mijn reactie aan VoMy, het gaat me om de 'mate', en de 'cijfertjes'.quote:Op zaterdag 22 februari 2020 14:04 schreef Farenji het volgende:
[..]
Als bedrijven als shell en exxon al in de jaren tachtig overtuigd waren van broeikaseffecten en de menselijke rol hierin, mag jij me uitleggen waarom je vandaag de dag nog steeds krampachtig allerlei andere "verklaringen" er aan de haren probeert bij te slepen.
Relevantie ontgaat me.quote:Op zaterdag 22 februari 2020 14:04 schreef ExTec het volgende:
[..]
Je moet niet zeiken, vomy.
De meerderheid steunt het nu eenmaal.
Je moet je er gewoon bij neerleggen.
Zeikerds hebben we immers al genoeg.
De relevantie is dat jij andere discussies, natuurlijk degene die jouw persoonlijk totaal niet bevallen,quote:
Ow, en de relevantie is natuurlijk ook: de overweldigende meerderheid is voor, dat deze klimaat scepticus zijn werk kan doen.quote:
Het is een complot verzonnen door sceptici die en complot smeden tegen de malafide organisatie die denkbeelden willen ventileren over therorien die het eind van de wereld verkondigenquote:Op zaterdag 22 februari 2020 10:37 schreef rododendronneke het volgende:
Dit verhaal is een complot om de beroepsleugenaars in een kwaad daglicht te stellen!
[/quote]quote:Op zaterdag 22 februari 2020 10:37 schreef rododendronneke het volgende:
Dit verhaal is een complot om de beroepsleugenaars in een kwaad daglicht te stellen!
Relevantie ontgaat me.quote:Op zaterdag 22 februari 2020 14:25 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ow, en de relevantie is natuurlijk ook: de overweldigende meerderheid is voor, dat deze klimaat scepticus zijn werk kan doen.
En anders moet je maar "falsificeren" dat het niet zo is
quote:
quote:Op zaterdag 22 februari 2020 14:20 schreef ExTec het volgende:
[..]
De relevantie is dat jij andere discussies, natuurlijk degene die jouw persoonlijk totaal niet bevallen,
Ook af wenst te doen als: moet je niet over zeiken, want het is nu eenmaal zo.
Of komen we nu linea recta op het punt,
Dat dingen die meneer vomy niet bevallen prima ter discussie gesteld mogen worden, maar dingen die hem bevallen we het maar niet meer over moeten hebben, omdat het nu eenmaal zo is?
Komt nogal inconsequent over.
Dito voor de invloed van roken of asbest op het ontstaan van kanker. Cijfertjes zijn ontzettend manipuleerbaar. Allemaal eigen uitleg.quote:Op zaterdag 22 februari 2020 14:06 schreef Montagui het volgende:
[..]
Geen idee. Ik ben geen klimaatwetenschapper.
Daarbij trek in 'de opwarming door de mens' niet in twijfel, alleen de mate waarin. Cijfertjes zijn ontzettende manipuleerbaar en voor 'eigen' uitleg vatbaar.
Interessant. Heb je wat artikelen waarin dit wordt uitgewerkt?quote:Op zaterdag 22 februari 2020 12:45 schreef Montagui het volgende:
[..]
Het blijven beperkte gezichtspunten op een eigen vakgebied zonder meeneming van invloeden van de andere vakgebieden. Wie weet is precessie (een natuurlijk proces) de grote schuldige.
Er is wel een verschil tussen je kind in een asbesthok plaatsen en een geisoleerde ruimte bouwen voor je kind.quote:Op zaterdag 22 februari 2020 21:15 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Dito voor de invloed van roken of asbest op het ontstaan van kanker. Cijfertjes zijn ontzettend manipuleerbaar. Allemaal eigen uitleg.
Daarom leg ik de wieg van mijn kleine in een asbesthok en krijgt-ie op z'n derde z'n eerste peuk.
Vaccinaties: zelfde verhaal. Geen vaccinaties voor mijn kinderen
Geen speld tussen te krijgen, deze logica.
Nog iemand die meent een sceptische mening belachelijk te moeten maken.quote:Op zaterdag 22 februari 2020 21:15 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Dito voor de invloed van roken of asbest op het ontstaan van kanker. Cijfertjes zijn ontzettend manipuleerbaar. Allemaal eigen uitleg.
Daarom leg ik de wieg van mijn kleine in een asbesthok en krijgt-ie op z'n derde z'n eerste peuk.
Vaccinaties: zelfde verhaal. Geen vaccinaties voor mijn kinderen
Geen speld tussen te krijgen, deze logica.
Dit is geen scepsis.quote:Op zaterdag 22 februari 2020 22:33 schreef Montagui het volgende:
[..]
Nog iemand die meent een sceptische mening belachelijk te moeten maken.
Ga je schamen.
Begrijpend lezen is niet je sterkste punt (m.b.t. het precessie voorbeeld).quote:Op zaterdag 22 februari 2020 22:39 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Dit is geen scepsis.
Geloof me, ik ben opgeleid tot wetenschapper in een natuurwetenschappelijk gebied.
Scepsis en een kritische houding is inherent aan wetenschap. De argumenten in die post die ik aanhaal zijn regelrechte drogredenen. Wat dat betreft zijn veel klimaat'sceptici' helemaal niet sceptisch; ze laten vooral hun onderbuikgevoelens spreken.
Dus nee, ik ga me echt niet schamen omdat een Fokker poep schrijft over natuurwetenschappelijke zaken waar ik toevallig in thuis ben en ik daar enigszins sarcastisch op reageer.
Maar als jij met een paar artikelen komt waarin precessie gerelateerd kan worden aan de temperatuurtrend sinds de industriele revolutie, dan hebben we het nergens meer over.
Waaruit bestaan die vraagtekens dan?quote:Op zaterdag 22 februari 2020 23:25 schreef Montagui het volgende:
Nogmaals voor jou, ik ontken 'opwarming' niet, ik stel alleen vraagtekens naar de mate waarin de mens hierin de hoofdverantwoordelijke is.
Precies het standpunt van Thierry Baudet.quote:Op zaterdag 22 februari 2020 10:35 schreef VoMy het volgende:
Ook produceerde hij rapporten, boeken en opinie-artikelen. Daarin schreef hij bijvoorbeeld dat het broeikaseffect niet bestaat en dat CO2 niet gevaarlijk, maar juist "goed voor planten" is.
Het is de leeftijd he. Heb al wat klimaat doem scenario's en manipulatie van cijfertjes meegemaakt.quote:Op zaterdag 22 februari 2020 23:42 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Waaruit bestaan die vraagtekens dan?
Gebaseerd op de wetenschap aangehaald in AR5 is deze waarschijnlijkheidsverdeling te maken:
[ afbeelding ]
Zie bv. voor meer informatie https://en.wikipedia.org/(...)ecent_climate_change Merk op dat als je 60% serieus neemt je ook 150% serieus zult moeten nemen tenzij je specifieke redenen hebt dat niet te doen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |