Klimaatwetenschappers, onder wie consensus bestaat dat er sprake is van klimaatverandering door mensen handelen, zijn allemaal gekkies.quote:Op zaterdag 22 februari 2020 12:00 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wat door soros gefinancierd wordt als gekkies bestempelen en wat bedrijven financieren wetenschappers noemen. En dan denken dat jezelf zogenaamd niets framed en een serieuze discussie wilt voeren.
Het is een verzamelnaam voor met name aardwetenschappers die zich binnen hun vakgebied bezighouden met klimaat. Bijv. geologen, oceanografen, meteorologen etc.quote:Op zaterdag 22 februari 2020 11:57 schreef Montagui het volgende:
[..]
Wat is 'klimaatwetenschap'? Ik ken niemand die daarin afgestudeerd is. Jij wel?
He jij sleept zelf soros en klimaatgekkies erbij. Dan moet je ook op die opmerkingen ingaan ipv discussies monologen voeren die alleen jou kant uit mogen gaan.quote:Op zaterdag 22 februari 2020 12:02 schreef Oostwoud het volgende:
[..]
Frits Böttcher, daar gaat het topic uiteindelijk over, was nu eenmaal fysisch scheikundige. Dan ben je echt wetenschapper.
quote:Op zaterdag 22 februari 2020 11:57 schreef Montagui het volgende:
[..]
Wat is 'klimaatwetenschap'? Ik ken niemand die daarin afgestudeerd is. Jij wel?
Daarin tegen kennen de sceptici dan wel heel veel mensen die de speciale studie klimaatgekkigheid studeren om gecertificeerd klimaatgekkie hier genoemd te kunnen worden. Toch mooi dat er nog een parallel universum is die de wetenschappelijke wereld nog niet eens ontdekt heeft.quote:
Exact. 'Klimaatwetenschap' omvat enorm veel vakgebieden, die elkaar ook nog eens beïnvloeden, zodat je een deskundige op 1 van deze gebieden nooit kunt beschouwen als 'klimaatdeskudige'. Die is alleen maar deskundig op zijn eigen vakgebied.quote:Op zaterdag 22 februari 2020 12:09 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Het is een verzamelnaam voor met name aardwetenschappers die zich binnen hun vakgebied bezighouden met klimaat. Bijv. geologen, oceanografen, meteorologen etc.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Aardwetenschappen
Hij zal Edsger Dijkstra ook wel een nepwetenschapper hebben gevonden, want wat is nou 'computerwetenschap'. En Tjalling Koopmans was ook maar een koekenbakker want wie is er nu afgestudeerd in de 'econometrie'?quote:Op zaterdag 22 februari 2020 12:22 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Daarin tegen kennen de sceptici dan wel heel veel mensen die de speciale studie klimaatgekkigheid studeren om gecertificeerd klimaatgekkie hier genoemd te kunnen worden. Toch mooi dat er nog een parallel universum is die de wetenschappelijke wereld nog niet eens ontdekt heeft.
I rest met case. Je kent er geen. Logisch ook, want die zijn er niet.quote:
Zie mijn post boven je.quote:Op zaterdag 22 februari 2020 12:29 schreef Montagui het volgende:
[..]
I rest met case. Je kent er geen. Logisch ook, want die zijn er niet.
Soros noemenquote:Op zaterdag 22 februari 2020 11:42 schreef ConnerJohn het volgende:
[..]
Je vind het prima om Soros te downplayen met 'clubjes' terwijl het een miljardair is met een netwerk dat bestaat uit de machtigste mensen op deze planeet. Vorige week zat zijn zoon nog gezellig te lunchen met Rutte.
En al die deskundigen komen via hun weg naar de conclusie dat de aarde door menselijk toedoen snel opwarmtquote:Op zaterdag 22 februari 2020 12:28 schreef Montagui het volgende:
[..]
Exact. 'Klimaatwetenschap' omvat enorm veel vakgebieden, die elkaar ook nog eens beïnvloeden, zodat je een deskundige op 1 van deze gebieden nooit kunt beschouwen als 'klimaatdeskudige'. Die is alleen maar deskundig op zijn eigen vakgebied.
quote:Op zaterdag 22 februari 2020 12:07 schreef RedFever007 het volgende:
@:vomy kun je nog eens uitleggen hoe je overwaarde verzilverd? het andere topic is namelijk dicht je moet ons nog van antwoord voorzien
Het blijven beperkte gezichtspunten op een eigen vakgebied zonder meeneming van invloeden van de andere vakgebieden. Wie weet is precessie (een natuurlijk proces) de grote schuldige.quote:Op zaterdag 22 februari 2020 12:34 schreef VoMy het volgende:
[..]
En al die deskundigen komen via hun weg naar de conclusie dat de aarde door menselijk toedoen snel opwarmtdat is het sterke van de klimaatwetenschappers, dat ze op 30 manieren hun gelijk kunnen aantonen. En de sceptici op 0 manieren hun ongelijk.
Dat zijn geen 'klimaatdeskundigen', maar deskundigen op hun eigen vakgebied(en).quote:
Wie weet komt het doordat A'Tuin, de kosmische schildpad waarop de vier olifanten rondlopen met de platte wereld op hun rug, een warme scheet heeft gelaten. Daar heb je vast nooit bij stilgestaan!!quote:Op zaterdag 22 februari 2020 12:45 schreef Montagui het volgende:
[..]
Het blijven beperkte gezichtspunten op een eigen vakgebied zonder meeneming van invloeden van de andere vakgebieden. Wie weet is precessie (een natuurlijk proces) de grote schuldige.
Joh! 'computerwetenschap' bestond niet als zelfstandige discipline, maar was een synthese van discrete wiskunde en delen van de electrotechniek. Net als dat kunstmatige intelligentie is ontstaan uit de psychologie, filosofie, informatica en wiskunde en ook de cognitieve wetenschap is een nog jonge interdisciplinaire wetenschap. Dat betekent niet dat deze takken geen wetenschappers of betekenisvolle kennis voortbrengen.quote:Op zaterdag 22 februari 2020 12:52 schreef Montagui het volgende:
[..]
Dat zijn geen 'klimaatdeskundigen', maar deskundigen op hun eigen vakgebied(en).
Dat is het leuke van wetenschap, wetenschappers doen niets liever dan theorieën proberen te falsificeren. Zo ook de redenen van klimaatverandering. Als je dat lukt vergaar je namelijk "eeuwige roem". Ook naar jouw voorbeeld (de zogenaamde Milankovitch cycli) zijn al tientallen studies gedaan.quote:Op zaterdag 22 februari 2020 12:45 schreef Montagui het volgende:
[..]
Het blijven beperkte gezichtspunten op een eigen vakgebied zonder meeneming van invloeden van de andere vakgebieden. Wie weet is precessie (een natuurlijk proces) de grote schuldige.
Dit gaat niet om een tegenonderzoek vragen, maar willens en wetens zeggen dat het niet zo is, terwijl uit eigen onderzoek nota bene blijkt dat het klopt. Want ook 20-30 jaar geleden was het broeikaseffect al 20-30 jaar bekend. Je hebt je duidelijk niet in de zaak verdiept. Typisch dat je desondanks wel direct met een vergoeilijkend excuus op de proppen komt.quote:Op zaterdag 22 februari 2020 13:15 schreef SeLang het volgende:
Ik heb mij niet in deze zaak verdiept, maar het gaat kennelijk over iets van 20-30 jaar geleden toen er nog veel minder bewijs was voor klimaatverandering. Het is niet zo gek dat als jouw business wordt geschaad dat je dan een tegenonderzoek wilt, want er word nogal wat onzin verkondigd.
Dit gaat niet over een enkel clubje radicalen zoals Greenpeace, maar om een toen al diep gedeelde en bevestigde wetenschap. Dat CO2 een broeikasgas is was toen al lang bekend.quote:Op zaterdag 22 februari 2020 13:15 schreef SeLang het volgende:
Ik heb mij niet in deze zaak verdiept, maar het gaat kennelijk over iets van 20-30 jaar geleden toen er nog veel minder bewijs was voor klimaatverandering. Het is niet zo gek dat als jouw business wordt geschaad dat je dan een tegenonderzoek wilt, want er word nogal wat onzin verkondigd.
Een ietwat vergelijkbare zaak die ik mij goed herinner (mid jaren '90) was de Brent Spar affaire die Shell honderden miljoenen heeft gekost, doordat Greenpeace dingen beweerde die later onjuist bleken te zijn. Dat ging over het opruimen van een boorplatform. De veel duurdere oplossing die is gekozen onder druk van misinformatie door Greenpeace bleek achteraf schadelijker te zijn voor het milieu dan het oorspronkelijke Shell plan.
Dat blijkt.quote:Op zaterdag 22 februari 2020 13:15 schreef SeLang het volgende:
Ik heb mij niet in deze zaak verdiept
Nee, het prachtige is dus dat binnen al die onderzoeken, en ook de intersectionele, de klimaatverandering aangetoond wordt. Je zuigt alle beperkingen uit je duim, of kun je die ook aantonen middels een metastudie bijvoorbeeld?quote:Op zaterdag 22 februari 2020 12:45 schreef Montagui het volgende:
[..]
Ten eerste wil ik niets vergoeillijken. Ik ben de laatste om lobbyisme door grote corporaties goed te praten. Maar hun perspectief mag ook gehoord worden.quote:Op zaterdag 22 februari 2020 13:23 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dit gaat niet om een tegenonderzoek vragen, maar willens en wetens zeggen dat het niet zo is, terwijl uit eigen onderzoek nota bene blijkt dat het klopt. Want ook 20-30 jaar geleden was het broeikaseffect al 20-30 jaar bekend. Je hebt je duidelijk niet in de zaak verdiept. Typisch dat je desondanks wel direct met een vergoeilijkend excuus op de proppen komt.
Alles om die arme multinationals uit de wind te houden tegenover die grote boze kliek van wetenschappers en journalisten.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |