abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_191597116
Je mag toch niet zomaar deserteren in het leger? Waarom wordt er zo zwaar geteld aan deze meningen van het gepeupel van de soldaatjes?
pi_191597176
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 10:59 schreef MevrouwPuff het volgende:
Je mag toch niet zomaar deserteren in het leger? Waarom wordt er zo zwaar geteld aan deze meningen van het gepeupel van de soldaatjes?
Je kent het verschil tussen deserteren en ontslag nemen als beroepsmilitair kennelijk niet.
pi_191597214
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 11:02 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Je kent het verschil tussen deserteren en ontslag nemen als beroepsmilitair kennelijk niet.
Nou ja nu blijft het bij dat verschil want de sabotage heeft gewerkt.
  donderdag 20 februari 2020 @ 13:49:33 #54
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_191599244
Wat is nou de argumentatie om een marinierskazerne op het grootste en droogste 'hooggelegen' gebied van Nederland wil plaatsen en niet aan zee? Het was al raar dat ze eerst in Doorn zaten, maar Apeldoorn is nog vreemder. Blijf dan in Doorn?

Voor wat het waard is, zelfs de Boliviaanse marine (een land zonder kustlijn), heeft haar basis aan het Titicacameer geplaatst. Want daar is het water.
Antifa
pi_191599319
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 13:49 schreef VoMy het volgende:
Wat is nou de argumentatie om een marinierskazerne op het grootste en droogste 'hooggelegen' gebied van Nederland wil plaatsen en niet aan zee? Het was al raar dat ze eerst in Doorn zaten, maar Apeldoorn is nog vreemder. Blijf dan in Doorn?

Voor wat het waard is, zelfs de Boliviaanse marine (een land zonder kustlijn), heeft haar basis aan het Titicacameer geplaatst. Want daar is het water.
Daar hebben ze de basis in Rotterdam voor.
Ik gok dat het dichter in de buurt ligt van oefenterreinen van de andere legeronderdelen. Want 95% van de tijd is een marinier gewoon ene grondoorlog aan het uitvoeren.

[ Bericht 0% gewijzigd door icecreamfarmer_NL op 20-02-2020 16:30:28 ]
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  donderdag 20 februari 2020 @ 13:57:06 #56
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_191599334
Ik snap de Zeeuwen niet dat ze zo graag die mariniers willen hebben.
Ik snap die mariniers niet dat ze niet in Zeeland willen wonen
The End Times are wild
pi_191599347
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 13:57 schreef LXIV het volgende:
Ik snap de Zeeuwen niet dat ze zo graag die mariniers willen hebben.
Ik snap die mariniers niet dat ze niet in Zeeland willen wonen
Die laatste is eenvoudig. Weinig tot geen werk voor hun partners.
  donderdag 20 februari 2020 @ 14:02:26 #58
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_191599392
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 13:58 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Zeeland heeft geloof ik de laagste werkeloosheid van alle provincies. Bovendien zijn huizen goedkoop zodat vrouwen fijn thuis kunnen blijven zitten bij de kinderen ipv te moeten ploeteren voor de hypotheek
The End Times are wild
pi_191599424
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 11:14 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Uiteraard.

Misschien kunnen we een groot overheidsorgaan naar Middelburg verhuizen. De Belastingdienst ofzo. Als iedereen dan ontslag neemt lijkt me dat zuivere winst.
Of Rijkswaterstaat
pi_191599436
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 14:02 schreef LXIV het volgende:

[..]

Zeeland heeft geloof ik de laagste werkeloosheid van alle provincies. Bovendien zijn huizen goedkoop zodat vrouwen fijn thuis kunnen blijven zitten bij de kinderen ipv te moeten ploeteren voor de hypotheek
Het werk wat zij doen moet er maar net beschikbaar zijn. Niet iedereen wil de hele dag thuis zitten of is bereidt zijn carrière op te geven.
  donderdag 20 februari 2020 @ 14:07:17 #61
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_191599442
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 13:58 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Werkloosheidspercentage is van alle provincies het laagst in Zeeland.
Antifa
  donderdag 20 februari 2020 @ 14:10:45 #62
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_191599490
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 14:06 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Het werk wat zij doen moet er maar net beschikbaar zijn. Niet iedereen wil de hele dag thuis zitten of is bereidt zijn carrière op te geven.
En bij een verhuizing naar Apeldoorn geldt dat ook. En bij de huidige plek in Doorn geldt dat ook. En hetzelfde geldt dan toch voor die mariniers? Die willen marinier zijn, en dat kan dan straks bijvoorbeeld in Vlissingen als daar een kazerne gebouwd wordt? Dat lijntje over de partners die het zo zwaar zouden hebben in Vlissingen, die werkgerelateerde problemen blijken niet uit de statistieken dus vreemd om daar een project, dat al 5 jaar in de steigers staat, om af te blazen...
Antifa
pi_191599523
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 14:10 schreef VoMy het volgende:

[..]

En bij een verhuizing naar Apeldoorn geldt dat ook. En bij de huidige plek in Doorn geldt dat ook. En hetzelfde geldt dan toch voor die mariniers? Die willen marinier zijn, en dat kan dan straks bijvoorbeeld in Vlissingen als daar een kazerne gebouwd wordt? Dat lijntje over de partners die het zo zwaar zouden hebben in Vlissingen, die werkgerelateerde problemen blijken niet uit de statistieken dus vreemd om daar een project, dat al 5 jaar in de steigers staat, om af te blazen...
Dat probleem speelt dan veel minder omdat die steden veel centraler liggen...

Ik geef alleen aan wat de meest genoemde reden is van de helft van de mariniers die gestopt zijn om dit voornemen.
  donderdag 20 februari 2020 @ 14:16:32 #64
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_191599572
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 14:13 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Dat probleem speelt dan veel minder omdat die steden veel centraler liggen...

Ik geef alleen aan wat de meest genoemde reden is van de helft van de mariniers die gestopt zijn om dit voornemen.
Ja het is een probleem he , een breekbaar vaasje

[/img]

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 20-02-2020 14:49:42 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_191600831
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 14:10 schreef VoMy het volgende:

[..]

Je verliest simpelweg uit het oog dat mariniers door de bank genomen per jaar een half jaar van huis zijn en het opgebouwde sociale vangnet rondom Doorn verhuist niet mee.
  donderdag 20 februari 2020 @ 16:03:25 #66
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_191600918
quote:
1s.gif Op donderdag 20 februari 2020 15:56 schreef AchJa het volgende:

[..]

Je verliest simpelweg uit het oog dat mariniers door de bank genomen per jaar een half jaar van huis zijn en het opgebouwde sociale vangnet rondom Doorn verhuist niet mee.
Prima, maar ze verhuizen nu nog steeds toch? En, zonder me een voorstelling te maken wat dat sociale vangnet dan is, is het onmogelijk om zoiets op te bouwen in Vlissingen? Beginnende mariniers moeten dat toch ook opbouwen?
Antifa
pi_191600926
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 13:49 schreef VoMy het volgende:
Amfibisch optreden is maar een klein deel van het takenpakket (de landing). Mariniers treden op in een gebied tot zo'n 200 kilometer landinwaarts.
  donderdag 20 februari 2020 @ 16:04:32 #68
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_191600938
quote:
Ben je te dom om te poepen of zo? :')
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  donderdag 20 februari 2020 @ 16:13:22 #69
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_191601020
De overheid blijkt wederom een uiterst onbetrouwbare partner.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_191601031
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 16:03 schreef VoMy het volgende:

Prima, maar ze verhuizen nu nog steeds toch? En, zonder me een voorstelling te maken wat dat sociale vangnet dan is, is het onmogelijk om zoiets op te bouwen in Vlissingen? Beginnende mariniers moeten dat toch ook opbouwen?
Nee, Doorn nw Milligen is prima te doen, dat is een kilometer of 50.

En vwb werving ga je gewoon een probleem krijgen in Zeeland. Men krijgt nu al geen personeel binnen dat gaat er niet beter op worden als je in Zeeland gaat zitten.
pi_191601042
quote:
Wie deserteert er dan?
pi_191601658
Staatssecretaris Visser door het stof om afblazen verhuizing marinierskazerne

Barbara Visser (Defensie) is vanmiddag diep door het stof gegaan in de Tweede Kamer over het afblazen van de verhuizing van het korps mariniers naar Vlissingen. ,,Ik kan me voorstellen dat u boos bent op mij. Ik wil ook naar u mijn excuses aanbieden.’’

Volgens Visser begon ze in 2018 al te twijfelen of de verhuizing van de marinierskazerne naar Zeeland wel zo’n goed idee was. ,,Ik wilde onrust voorkomen door openlijk mijn twijfel te uiten over de verhuizing. Eerst wilde ik onderzoeken of Vlissingen nog steeds het juiste besluit was. Door dat zo lang voor mezelf te houden heb ik de onrust juist alleen maar groter gemaakt.

Ze vertelde de Kamer en boze Zeeuwen op de publieke tribune ook dat ze met het dossier ‘heeft geworsteld’. Nadat vorige week officieel door het kabinet werd besloten dat de kazerne niet naar Vlissignen zal gaan maar naar Nieuw-Milligen in Apeldoorn, voelden de Zeeuwen zich bedonderd. Visser begript dat, zegt ze ,,Ik had Zeeland deel moeten maken van mijn twijfel”, zegt Visser. ,,Dat is mijn fout geweest. Ik heb me te veel gericht op de inhoud.”

Twijfel
De staatssecretaris noemt dat ‘een les, ook voor de toekomst’. Visser twijfelde al sinds het voorjaar van 2018. ,,Ik wilde niet van het besluit uit 2012 om de kazerne van Doorn naar Vlissingen te verplaatsen afwijken, voordat ik tot een ander besluit was gekomen. Voor ik mijn twijfels uit wil ik eerst helder hebben of ik wel een goede afweging maak. Dat had ik veel eerder met anderen, ook de Zeeuwen, moeten delen.’’

De Tweede kamer lijkt zich neer te leggen bij Vissers uitleg. Eerder op de dag hadden veel Kamerleden nog geen goed woord over voor de manier waarop Visser met Zeeland is omgegaan in de kwestie. Isabelle Diks van GroenLinks ging er hard in. ‘Ongehoord', noemde ze de opstelling van Visser, en ‘bestuurlijk gepruts’. En Sadet Karabulut (SP): ,,Het kabinet heeft Zeeland een rotstreek geleverd. Dit is niet te verteren.”

Kees van der Staaij (SGP): ,,Ik ken Zeeuwen als bedachtzaam en constructief. Als je hen zo witheet krijgt als ze nu zijn, dan mag je als kabinet en als staatssecretaris wel eens heel goed in de spiegel kijken. Zeeland is geschoffeerd, schandelijk!” Selçuk Öztürk (Denk): ,,De Zeeuwen zijn belogen, belazerd, bedonderd en vernederd.” Henk Krol (50PLUS): ,,Zeeland is voor joker gezet en bedonderd. En de Tweede Kamer ook.” Harm Beertema (PVV): ‘Rampzalig en ongelooflijk amateuristisch.”

Nieuwe inzichten’
Martijn van Helvert van coalitiepartij CDA vulde aan dat hij ‘heel boos is’ en zich als Zeeuw ‘behoorlijk bedonderd zou voelen’, maar verdedigde wel het besluit van het kabinet om toch niet voor Vlissingen te kiezen. Zijn argumentatie dat er ‘nieuwe inzichten’ zijn, leverde hem hoongelach van het Zeeuwse publiek op, en kritische reacties van een aantal oppositiepartijen. Coalitiegenoot Salima Belhaj (D66) sprak over ‘een debacle’ en was daarmee relatief mild. Dat gold zeker ook voor het Zeeuwse VVD-Kamerlid André Bosman, partijgenoot van Visser. Hij hield het erop dat hij de gang van zaken ‘ongepast’ vond.

CDA’er Van Helvert bekende overigens ook dat de coalitiepartijen al op 16 januari vertrouwelijk door het kabinet zijn geïnformeerd over het feit dat er naar alternatieve locaties werd gezocht. Het leverde verbaasde reacties op van oppositiepartijen. ,,Waarom heeft u toen Zeeland niet ingelicht?", vroegen meerdere Kamerleden zich af. Volgens Van Helvert kon dat niet, omdat het gesprek ‘vertrouwelijk’ was.

Alle fracties hamerden erop dat het vertrouwen met Zeeland herwonnen moet worden, onder meer door snel met een goed plan voor ‘ruimhartige compensatie’ over de brug te komen.

Selçuk Öztürk (Denk) verklapte dat hij door de SGP was gevraagd mee te denken over het indienen van een 'motie van afkeuring'. Dat is een soort ‘gele kaart’: de staatssecretaris krijgt dan flink op haar kop, maar mag wel op haar post blijven. SGP’er Van der Staaij wees er vervolgens op ‘dat alle opties nog open liggen'.

Zeeuwen op de tribune
Zo'n 130 Zeeuwen wonen het debat in de Tweede Kamer bij. Ze reden vanochtend in vier bussen naar Den Haag. Alle passagiers kregen een T-shirt met de tekst ‘Zeeland: ik kan hier wel wennen.’ Mede door de Zeeuwse drukte zit de publieke tribune overvol. Een deel van de bezoekers moet het debat volgen in de hal, waar schermen en stoelen zijn neergezet.

https://www.ad.nl/zeeland(...)erskazerne~af43e607/

Lekker gewerkt trut :(
pi_191617182
quote:
1s.gif Op donderdag 20 februari 2020 17:11 schreef AchJa het volgende:
Bedank Hans Hillen met zijn "cadeautje" voor destijds CvdK Zeeland Karla Peijs en haar man en bouwondernemer Platschorre lekker voor dit debacle.
Nu ben je Karla aan het framen.

quote:
CDA-politica Karla Peijs vindt dat staatssecretaris Visser gisteren had moeten aftreden. Peijs was commissaris van de koningin van Zeeland toen in 2012 het besluit werd genomen om de marinierskazerne van Doorn naar Vlissingen te verhuizen.

Peijs zegt geen enkel begrip te hebben voor Visser, die onlangs, acht jaar later, besloot om de verhuizing naar Zeeland af te blazen. In plaats daarvan wordt de kazerne verplaatst naar Nieuw Milligen in Gelderland.

"Ze heeft ons belogen en bedrogen. Van de ene overheid naar de andere vind ik dat echt een doodzonde", zegt Peijs in de podcast De Stemming van Vullings en Van der Wulp.

'Geen cadeautje'
Er wordt vaak gezegd dat de keuze voor Vlissingen destijds een cadeautje voor Peijs was van haar CDA-collega Hans Hillen, die in 2012 minister van Defensie was in het kabinet-Rutte I. Maar dat is volgens haar onzin. "Dat is framing geweest van tegenstanders."

Gisteren was er een debat met Visser in de Tweede Kamer. De staatssecretaris kreeg keiharde kritiek, omdat ze niet aan Zeeland had gemeld dat ze allang op zoek was naar een andere locatie voor de kazerne. Een motie van afkeuring kreeg echter geen meerderheid.
https://nos.nl/artikel/23(...)zeeuwse-kazerne.html
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_191617860
Krijgsmachtonderdelen die niet willen gehoorzamen aan regering en parlement zouden per direct opgedoekt moeten worden.
En bovendien, zeesoldaten horen thuis in een marinehaven i.p.v. op de utrechtse heuvelrug.
-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')