Waarom reageer je dan als je je niet aangesproken voelt?quote:Op dinsdag 5 mei 2020 13:37 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Hoezo? Waar in dit topic ben ik hypocriet?
Omdat je enige gereedschap in dit topic een hamer lijkt te zijn.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 13:38 schreef daNpy het volgende:
[..]
Waarom reageer je dan als je je niet aangesproken voelt?
Probeer me geen woorden in de mond te leggen aub. Ik heb in dit topic al té vaak aangegeven wat me stoort aan de EV.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 13:40 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Omdat je enige gereedschap in dit topic een hamer lijkt te zijn.
Je kan er ook wat minder met gestrekt been in gaan iedere keer.
Dat je EV's haat is nu wel duidelijk, het is verder niet van invloed op de verloop van de toekomst van de EV. Het is voor de sfeer in het topic ook niet bevorderlijk.
Een EV heeft echt geen uitlaat. Het rijdt wel degelijk schoon. De binnensteden zijn er blij mee.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 13:43 schreef daNpy het volgende:
[..]
Probeer me geen woorden in de mond te leggen aub. Ik heb in dit topic al té vaak aangegeven wat me stoort aan de EV.
EV rijders die uit de hoogte doen omdat ze "schoon" rijden, maar als het puntje bij het paaltje komt, moeten de brandstof generatoren opgestart worden om de EV te laden. Het is hypocriet jij ben precies iemand die dát heel goed begrijpt.
Zelfs al zou je 1x per jaar de generatoren opstarten om een percentage van de kilometers op "brandstof" te rijden, dan nog blijft het onder de streep minder diesel dan wanneer je het hele jaar op brandstof rijdt.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 13:43 schreef daNpy het volgende:
[..]
Probeer me geen woorden in de mond te leggen aub. Ik heb in dit topic al té vaak aangegeven wat me stoort aan de EV.
EV rijders die uit de hoogte doen omdat ze "schoon" rijden, maar als het puntje bij het paaltje komt, moeten de brandstof generatoren opgestart worden om de EV te laden. Het is hypocriet jij ben precies iemand die dát heel goed begrijpt.
Een EV heeft ook geen stikstofdepositie en stikstofdepositie is juist in ons land een groot probleem, met name rond natuurgebieden.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 14:02 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Een EV heeft echt geen uitlaat. Het rijdt wel degelijk schoon. De binnensteden zijn er blij mee.
Tesla gebruikt al mobiele laadstations met grote accu's in de VS.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 14:03 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Volkswagen heeft al een deel-oplossing in ontwikkeling: mobiele laadstations met grote accu's die bij evenementen of langs tijdelijk drukke routes ingezet kunnen worden.
Ah mooiquote:Op dinsdag 5 mei 2020 14:10 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Tesla gebruikt al mobiele laadstations met grote accu's in de VS.
Tesla deploys new mobile Supercharger powered by Megapack instead of diesel generators
De subsidie is er volgend jaar ook nog, hoewel minder natuurlijk.quote:Op zondag 15 maart 2020 14:29 schreef Speekselklier het volgende:
sjonge jonge, stond ik gister bij de plaatselijke Seat, VW en Skoda dealer voor een e-up, Mii-e of eCityGo. Met oog op de subsidieregeling wilde ik gaan bestellen.
Alles is voor dit jaar uitverkocht.
VW neem geen bestellingen meer aan, kon wel een demo op kenteken kopen. (geen subsidie dus)
Skoda had een demo op kenteken en had nog een paar zilveren in bestelling. Levering december! Zilver was mijn laatste keuze en december vind iki wel heel ver weg.
Seat kon nog een demo leveren zonder kenteken. Maar dat was weer geen plus-uitvoering.
Kortom, ik ben afgedropen en wacht wel tot er meer merken met kleine autotjes komen. houd ik mijn centen nog ff in mijn zak.
Ik zie hier dan ook veel belachelijke bijdrages over mensen die gewoon een brandstof auto rijden. Hoeveel die auto's wel niet uitstoten. Hoe slecht dat wel niet voor het milieu is. Echter hebben die hebben een brandstof auto omdat ze een auto zelf moeten betalen.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 14:03 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dat had je ook kunnen uitzoeken en noemen ipv direct aanvallend worden. Maar dat is je insteek niet in dit topic. Ik zie alleen negativiteit, geen bijdrages, geen oplossingen.
niet perse, mijn hart gaat uit naar peugeot 208e. (in de garage staat in 205cabrio en een 207cabrio).quote:Op dinsdag 5 mei 2020 14:55 schreef Fisherman het volgende:
wil je perse een auto van de vag group? Anders is wellicht een opel corsa e is ook een optie. Volgens mij is daar dit jaar nog wel aan te komen.
quote:Before the lockdown, Helen Czerski went to Wendeburg in Germany to see if it really is possible to recycle the materials in vehicle batteries. In this fascinating episode we see how this new and rapidly growing industry is developing and coming up with some interesting results.
De 208e is inderdaad ook een mooi karretje. Zeker als je iets met het merk hebt. Ik ga ook prive een EV kopen. Ik weet alleen nog niet welke. Ik twijfel tussen de ID3 en een Corsa e. Natuurlijk is een Corsa wel kleiner, maar als de bevindingen daar veel beter van zijn, dan zal die het wellicht worden. We zullen er altijd een kleine stadsauto op benzine naast houden.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 17:03 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
niet perse, mijn hart gaat uit naar peugeot 208e. (in de garage staat in 205cabrio en een 207cabrio).
Maar ik ben wel aan afmetingen gebonden. De Up past precies op mijn oprit, voor de garage dus.
corsa/208e is weer een maatje groter.
later komt de twingo EV nog uit, ook een optie..
Het is eerder andersom, zo af en toe komt er weer zo'n mafkees langs voor een zinloze discussie: NWS / Elektromobiliteit Deel V - kilometervreters!quote:Op dinsdag 5 mei 2020 16:33 schreef daNpy het volgende:
Het zou inderdaad een stuk leuker in dit topic worden als ook de EV rijders zich niet zo verheven voelen boven de rest. Wellicht dat er dan ook meer interesse komt van andere gebruikers in plaats van de vaste kliek.
quote:Op dinsdag 5 mei 2020 16:33 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ik zie hier dan ook veel belachelijke bijdrages over mensen die gewoon een brandstof auto rijden. Hoeveel die auto's wel niet uitstoten. Hoe slecht dat wel niet voor het milieu is. Echter hebben die hebben een brandstof auto omdat ze een auto zelf moeten betalen.
Brandstof is passé en dat soort uitspraken die nergens op slaan, want 80% van de auto's op straat is nog gewoon op brandstof.
Het zou inderdaad een stuk leuker in dit topic worden als ook de EV rijders zich niet zo verheven voelen boven de rest. Wellicht dat er dan ook meer interesse komt van andere gebruikers in plaats van de vaste kliek. Want iedereen begrijpt dat rijden op brandstof een einde heeft en niet duurzaam is.
Ik heb zelf ook al mooie stukken voorbij zie komen (o.a. van jou en VEM) waaronder rijtesten waarbij de EV's er gewoon goed uitkomen. En dat ziet er allemaal goed uit
quote:Op dinsdag 5 mei 2020 13:39 schreef TheFreshPrince het volgende:
De komende 10 tot 20 jaar zal je een verschuiving zien naar zo'n 90 tot 95% EV ten koste van de verbrandingsmotor.
Helaas zou ik zeggen. We hebben in nauwelijks 60 jaar alle natuurlijke hulpbronnen uitgeput juist door de verbrandingsmotor. Wees er maar trots op. Die generatie komt in de geschiedenisboeken als een schandvlek van absurd hedonisme. En nu moeten ze weer elektrisch t.b.v. hun "vervoersbehoefte". Zwaar egoïstisch om dat wat in miljarden jaren aangemaakt is in nauwelijks een halve eeuw te verbranden. Dat komt nooit meer terug.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 13:39 schreef TheFreshPrince het volgende:
De verbrandingsmotor die ten koste ging van paard en wagen is destijds ook niet gestopt door haters.
ik wil niet weten hoe nederland er uit had gezien als er 6 miljoen paarden op straat lopen te scheiten...quote:Op dinsdag 5 mei 2020 19:01 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Helaas zou ik zeggen. We hebben in nauwelijks 60 jaar alle natuurlijke hulpbronnen uitgeput juist door de verbrandingsmotor. Wees er maar trots op. Die generatie komt in de geschiedenisboeken als een schandvlek van absurd hedonisme. En nu moeten ze weer elektrisch t.b.v. hun "vervoersbehoefte". Zwaar egoïstisch om dat wat in miljarden jaren aangemaakt is in nauwelijks een halve eeuw te verbranden. Dat komt nooit meer terug.
quote:https://www.tagesschau.de/wirtschaft/auto-industrie-kaufpraemie-103.html
Gipfel zu Staatshilfen
Vorerst keine Auto-Kaufprämie
Vertreter der Autobranche und Kanzlerin Merkel haben über Kaufprämien beraten - Beschlüsse soll es aber erst im Juni geben. Umweltschützer protestieren: Eine Prämie für Diesel- und Benzinautos sei ein falsches Signal.
Bei den Gesprächen zwischen Bundeskanzlerin Angela Merkel und Vertretern der Automobilindustrie sind keine Entscheidungen über Hilfen für die Branche in der Corona-Krise getroffen worden. Die Teilnehmer der Telefonkonferenz vereinbarten stattdessen, sich weiter in einer Arbeitsgruppe über "konjunkturbelebende Maßnahmen" auszutauschen, wie Regierungssprecher Steffen Seibert mitteilte.
Die Maßnahmen sollten einen "Modernisierungsbeitrag in Richtung innovativer Fahrzeugtechnologien" darstellen. Ergebnisse sollen Anfang Juni besprochen werden.
Ze hadden w.s. een luierbroekje gehad nu. Maar je kunt de situatie van nu en toen natuurlijk niet 1 op 1 projecteren. Dus w.s. is het humor wat je probeert.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 19:20 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
ik wil niet weten hoe nederland er uit had gezien als er 6 miljoen paarden op straat lopen te scheiten...
Dat is wel logisch omdat de gewone man enkel budget heeft voor zoveelde hands. Die auto's willen ze van de straat natuurlijk zodat men gedwongen wordt om nieuw te kopen. Ze hadden de software eigenlijk net zo als Apple moeten inrichten dat een oud model steeds langzamer gaat lopen zodat je er op een gegeven moment niet meer de snelweg mee op mag.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 19:24 schreef Digi2 het volgende:
In Duitsland zijn de autofabrikanten aan het lobbyen voor subsidies om de verkoop te stimuleren en vragen om een verschrotings-premie
ik zou niet weten waarom, jij gaat er blijkbaar vanuit dat niet iedereen een paard zou hebben.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 19:25 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ze hadden w.s. een luierbroekje gehad nu. Maar je kunt de situatie van nu en toen natuurlijk niet 1 op 1 projecteren. Dus w.s. is het humor wat je probeert.
Nou nou 60 jaar...quote:Op dinsdag 5 mei 2020 19:01 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Helaas zou ik zeggen. We hebben in nauwelijks 60 jaar alle natuurlijke hulpbronnen uitgeput juist door de verbrandingsmotor. Wees er maar trots op. Die generatie komt in de geschiedenisboeken als een schandvlek van absurd hedonisme. En nu moeten ze weer elektrisch t.b.v. hun "vervoersbehoefte". Zwaar egoïstisch om dat wat in miljarden jaren aangemaakt is in nauwelijks een halve eeuw te verbranden. Dat komt nooit meer terug.
Die 95 procent zal in de toekomst makkelijk te halen zijn. In de toekomst hebben relatief weinig mensen überhaupt nog een auto. De technologische alternatieven van een ICE vorderen te traag sowieso om iedereen, voordat het voor de massa te duur wordt om een vervuilende auto te blijven rijden om over te stappen naar een alternatief.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 13:39 schreef TheFreshPrince het volgende:
De komende 10 tot 20 jaar zal je een verschuiving zien naar zo'n 90 tot 95% EV ten koste van de verbrandingsmotor.
Dat gaat niet gestopt worden omdat er haters zijn. De verbrandingsmotor die ten koste ging van paard en wagen is destijds ook niet gestopt door haters.
Dat is waar. Maar het heeft in een recent verleden een grote vlucht genomen. Het klopt wel hoor. En anders in 150 jaar zoals je wilt. Zet dat af tegen die miljarden jaren van ontstaan van de natuurlijke bronnen. Zeer beschamend m.i. dat het in perspectief gegroeid is in een eeuw en dat we het opgemaakt hebben in 1 dag uur minuut... In die verhouding moeten we dat zien.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 19:35 schreef Fer het volgende:
De olie industrie bestaat al meer dan 150 jaar en de benzineauto al 100 jaar.
Aardolie heeft geen miljarden nodig gehad te ontstaan. Er kunnen inderdaad nuttiger dingen mee gedaan worden dan het te verbranden in motoren. De chemische industrie is voor een belangrijk deel al overgestap op het gebruik van aardgas i.p.v. aardolie maar dat is niet voor alle chemische productie rendabel.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dat is waar. Maar het heeft in een recent verleden een grote vlucht genomen. Het klopt wel hoor. En anders in 150 jaar zoals je wilt. Zet dat af tegen die miljarden jaren van ontstaan van de natuurlijke bronnen. Zeer beschamend m.i. dat het in perspectief gegroeid is in een eeuw en dat we het opgemaakt hebben in 1 dag uur minuut... In die verhouding moeten we dat zien.
quote:https://energyeducation.ca/encyclopedia/Oil_formation
Oil or petroleum is a readily combustable fossil fuel that is composed mainly of carbon and hydrogen, and is thus known as a hydrocarbon.[1] The formation of oil takes a significant amount of time with oil beginning to form millions of years ago. 70% of oil deposits existing today were formed in the Mesozoic age (252 to 66 million years ago), 20% were formed in the Cenozoic age (65 million years ago), and only 10% were formed in the Paleozoic age (541 to 252 million years ago). This is likely because the Mesozoic age was marked by a tropical climate, with large amounts of plankton in the ocean.[2]
The formation of oil begins in warm, shallow oceans that were present on the Earth millions of years ago. In these oceans, extremely small dead organic matter - classified as plankton - falls to the floor of the ocean. This plankton consists of animals, called zooplankton, or plants, called phytoplankton. This material then lands on the ocean floor and mixes with inorganic material that enters the ocean by rivers. It is this sediment on the ocean floor that then forms oil over many years. The energy in oil initially comes from the Sun, and is energy from sunlight that is trapped in chemical form by dead plankton.
Gezien wat je zelf citeert blijft mijn stelling dat we het relatief gezien in een minuut hebben verbrand wel geldig. Ik vind het eigenlijk best aanmatigend dat je zegt dat het slechts +- 100 miljoen jaar geleden ontstaan en gegroeid is en dat het daarom minder erg is dat we het in 100 jaar hebben opgemaakt... Dat soort dingen kan alleen een verslaafde petrolhead beweren.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 21:04 schreef Digi2 het volgende:
Aardolie heeft geen miljarden nodig gehad te ontstaan.
Het verbaast me altijd zo dat dat soort gevoel voor verhoudingen (tussen de aanwas van olie en het opmaken) zo ontbreekt altijd. Men heeft geen idee en schaamt zich daar helemaal niet voor. Terwijl het historisch gezien de crime of the century is, dat hedonistische opmaken en verspillen alsof er geen tomorrow is en geen volgende generaties. Die erven een kaalgevreten aarde.quote:70% of oil deposits existing today were formed in the Mesozoic age (252 to 66 million years ago), 20% were formed in the Cenozoic age (65 million years ago), and only 10% were formed in the Paleozoic age (541 to 252 million years ago).
Ik heb geen auto en gebruik een E-bike, een gewone fiets en OV voor mijn vervoer. Een petrolhead ben ik dus niet. Dat aardolie nuttiger gebruikt kan worden heb ik tevens vermeld. Aardolie is voor een belangrijk deel gebruikt voor toenemende welvaart maar vanwege meerdere aspecten is het van belang het verbruik ervan drastisch terug te dringen.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 22:27 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Gezien wat je zelf citeert blijft mijn stelling dat we het relatief gezien in een minuut hebben verbrand wel geldig. Ik vind het eigenlijk best aanmatigend dat je zegt dat het slechts +- 100 miljoen jaar geleden ontstaan en gegroeid is en dat het daarom minder erg is dat we het in 100 jaar hebben opgemaakt... Dat soort dingen kan alleen een verslaafde petrolhead beweren.
[..]
quote:Tesla Model 3 is April's best-selling new car in UK
The Tesla Model 3 was the best-selling car in the UK last month, as new car sales dropped 97% as a result of the coronavirus pandemic.
Figures from the Society of Motor Manufacturers and Traders (SMMT) show that 658 Model 3s were sold in April, accounting for around 15% of all new car sales. With dealerships closed and customers adhering to the nationwide stay-at-home directive, just 4321 new cars were sold in April, down from 161,064 in the same period last year.
The model's releatively high sales can be attributed to the completion of online pre-orders made on Tesla's website before the lockdown. A number of sales are also likely to be to company fleets - which the SMMT says accounted for 70% of all sales in April. Recent changes introduced to the UK vehicle excise duty system saw EVs become exempt from benefit-in-kind tax, thus enhancing their appeal for fleet buyers.
That’s backed up by sales figures for Jaguar’s electric I-Pace SUV, which was the second-highest seller in April with 367 units sold. Earlier this year, the British marque reached a deal to supply 700 I-Paces to the NHS for use by healthcare workers, with the first expected to arrive in April.
Eens, dat slaat ook nergens op en is al 1000x gepostquote:Op dinsdag 5 mei 2020 17:58 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Het is eerder andersom, zo af en toe komt er weer zo'n mafkees langs voor een zinloze discussie: NWS / Elektromobiliteit Deel V - kilometervreters!
Voor mensen die auto's leuk vinden is geluid een stuk van de beleving. En dan hebben we het dus niet over afrol geluidquote:Ik snap juist alle haat op de EV niet zo. Een auto is een auto, of het nou benzine, diesel, LPG of stroom is. Ieder heeft voordelen en nadelen.
Dat is sowieso waar.quote:De meeste mensen houden gewoon niet van verandering denk ik.
Wederom vanwege financiële prikkels, anders kiezen mensen dus nog steeds voor een brandstofmotor.quote:
Dat zijn inderdaad wat nadelen van EV's. Maar wat betreft geluid, ik mis inderdaad het geluid van de M135i soms wel... maar als ik in de Berlingo stap en bij het stoplicht om m'n stoel aan het trillen ben van die tractormotor dan denk ik dat de meeste mensen het geluid toch niet zullen missen. Van de ecodiesels tegenwoordig of die 3 cilinders word je ook niet echt warm... en dat is toch wat de meeste mensen rijden.quote:Op woensdag 6 mei 2020 09:00 schreef daNpy het volgende:
Voor mensen die auto's leuk vinden is geluid een stuk van de beleving. En dan hebben we het dus niet over afrol geluid
Ook is uiterlijk wel een puntje. De meeste EV's zien er toch even wat suffer uit. De doodsaaie Prius voorop, en hoewel de Model 3 in de testen meer dan fatsoenlijke resultaten laat zien, is die vissenbek en de niet-kloppende wielkasten gewoon raar. De Model S ziet er véél beter uit wat dat betreft, maar vele modellen zijn gewoon lelijk of suf.
Zoals ik al vaker zei, overschakelen naar EV is op zich niks mis mee, maar zoals het nu in NL uitgerold wordt vind ik gewoon fout. En je moet wel erg naïef zijn om te denken dat het om milieu of klimaat gaat, dat is ook al meermaals besproken in dit topic.
Nee dat zijn ook niet auto's waar ik het over hadquote:Op woensdag 6 mei 2020 09:31 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Dat zijn inderdaad wat nadelen van EV's. Maar wat betreft geluid, ik mis inderdaad het geluid van de M135i soms wel... maar als ik in de Berlingo stap en bij het stoplicht om m'n stoel aan het trillen ben van die tractormotor dan denk ik dat de meeste mensen het geluid toch niet zullen missen. Van de ecodiesels tegenwoordig of die 3 cilinders word je ook niet echt warm... en dat is toch wat de meeste mensen rijden.
Deze onzin blijf je maar roepen.quote:Op woensdag 6 mei 2020 09:03 schreef daNpy het volgende:
Wederom vanwege financiële prikkels, anders kiezen mensen dus nog steeds voor een brandstofmotor.
Omdat autorijden niet uit enkel aanschaf bestaat.quote:Op woensdag 6 mei 2020 10:24 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Deze onzin blijf je maar roepen.
Een brandstof auto is in aanschaf nog altijd goedkoper. Vanwege financiele prikkels kopen mensen dus nog steeds een brandstof auto.
Ik zou niet weten waarom je met je hart een brandstof auto koopt en met je portomonaie een EV.
Ik denk dat je even vergeet dat tegenwoordig bedrijven moeten voldoen aan een Sustainability matrix, wil je een beetje mee kunnen doen.quote:Op woensdag 6 mei 2020 10:29 schreef daNpy het volgende:
[..]
Omdat autorijden niet uit enkel aanschaf bestaat.
Het staat n.b. letterlijk in het artikel, vele bestellingen zijn geplaatst NA belasting verlagingen voor EV's. De rekensommen zijn hier al vaker in het topic voorbij gekomen, lees maar terug.
Ja dat is ook gewoon verzonnen.quote:Op woensdag 6 mei 2020 10:37 schreef nils7 het volgende:
[..]
Ik denk dat je even vergeet dat tegenwoordig bedrijven moeten voldoen aan een Sustainability matrix, wil je een beetje mee kunnen doen.
Maar ook zijn er voor de zakelijke rijders financiële stimulering (en 'straffen', zoals hierboven) nodig omdat de EV van zichzelf blijkbaar nog steeds niet de voordelen bied zónder deze "stimuleringen".quote:Maar laten we wel wezen 95% van auto's met een nieuwwaarde van 30k+ worden niet gekocht door particulieren dus dan is het nu nog logisch dat de huidige EV's op de markt(nieuw waarde ligt hoger dan dat) dat die nauwelijks gekocht worden door particulieren want die zaten toch al niet in die markt te snuffelen.
Daarvoor was de kale prijs van de een EV heel hoog. Pas de laatse tijd komen er uberhaupt bruikbare en betaalbare EV's op de markt.quote:Op woensdag 6 mei 2020 10:29 schreef daNpy het volgende:
vele bestellingen zijn geplaatst NA belasting verlagingen voor EV's.
Nee, dus de nadelen wegen niet op tegen de voordelen. Maw zelfs zonder MRB en BPM is een EV nog steeds niet de betere keuze, wat hij wel zou moeten zijn helaas.quote:Op woensdag 6 mei 2020 10:40 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Daarvoor was de kale prijs van de een EV heel hoog. Pas de laatse tijd komen er uberhaupt bruikbare en betaalbare EV's op de markt.
De subsidie geeft hooguit een exta zetje. Maar weet jij een bruikbare EV (redelijk bereik) onder 25k van voor 2019? De categorie waar de meeste particulieren een auto kopen.
De bruikbare kleintjes die 200km kunnen rijden komen nu pas op de markt. Je hebt geen idee of die zonder subsidie onverkoopbaar zouden zijn. Ik zie overigens ook genoeg e-upjes van 2019 rondrijden.quote:Op woensdag 6 mei 2020 10:42 schreef daNpy het volgende:
[..]
Nee, dus de nadelen wegen niet op tegen de voordelen. Maw zelfs zonder MRB en BPM is een EV nog steeds niet de betere keuze, wat hij wel zou moeten zijn helaas.
Dat moet de toekomst inderdaad uitwijzen. Want ik hoop dat je niet zo naïef bent om te denken dat de financiële voordelen die EV's nu genieten blijven zodra er meer en meer gaan rondrijden. Dan mist de staat inkomsten en komt de volgende smoes voor belastingverhogingen.quote:Op woensdag 6 mei 2020 10:46 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
De bruikbare kleintjes die 200km kunnen rijden komen nu pas op de markt. Je hebt geen idee of die zonder subsidie onverkoopbaar zouden zijn. Ik zie overigens ook genoeg e-upjes van 2019 rondrijden.
Ik denk dat dat dan het nieuwe er vanaf is en dat bij de meeste mensen de angst is verdwenen. Ook zullen ze dan in grotere hoeveelheden worden gemaakt en zijn er meer laadpunten. Er zijn dan ook voldoende tweedehandsjes voor de man die geen nieuwe kan betalen. Subsidie is dan niet meer nodig.quote:Op woensdag 6 mei 2020 10:48 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dat moet de toekomst inderdaad uitwijzen. Want ik hoop dat je niet zo naïef bent om te denken dat de financiële voordelen die EV's nu genieten blijven zodra er meer en meer gaan rondrijden. Dan mist de staat inkomsten en komt de volgende smoes voor belastingverhogingen.
Het percentage van MRB (het heet niet voor niks geen wegenbelasting meer) inkomsten wat daadwerkelijk aan infrastructuur wordt uitgegeven is verbazingwekkend klein.quote:Op woensdag 6 mei 2020 10:57 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Ik denk dat dat dan het nieuwe er vanaf is en dat bij de meeste mensen de angst is verdwenen. Ook zullen ze dan in grotere hoeveelheden worden gemaakt en zijn er meer laadpunten. Subsidie is dan niet meer nodig.
En uiteraard maken ze gebruik van de weg dus een vorm van wegenbelasting zal er wel weer komen.
Je bent bekend met het feit dat boetes op emissies voor Nederland hoger kunnen zijn dan de stimuleringsmaatregelen of het mislopen van belastingen?quote:Op woensdag 6 mei 2020 10:48 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dat moet de toekomst inderdaad uitwijzen. Want ik hoop dat je niet zo naïef bent om te denken dat de financiële voordelen die EV's nu genieten blijven zodra er meer en meer gaan rondrijden. Dan mist de staat inkomsten en komt de volgende smoes voor belastingverhogingen.
Dat is allemaal verzonnen en opgelegd onder het mom van klimaat, zonder haalbaarheid te toetsen.quote:Op woensdag 6 mei 2020 11:00 schreef nils7 het volgende:
[..]
Je bent bekend met het feit dat boetes op emissies voor Nederland hoger kunnen zijn dan de stimuleringsmaatregelen of het mislopen van belastingen?
Ja dat geldt voor elk land dat klopt.
Ja?quote:Ik zie die onzin dingen ook bij jouw posts voorbij komen.
- Running costquote:Dus totdat de demonisering door bepaalde groepen van de EV stopt, pas dan kunnen de incentives stoppen want aan alle kanten zijn het betere voertuigen en dan op alle vlakken:
Daar ben ik het ook mee eensquote:Op woensdag 6 mei 2020 12:46 schreef Fer het volgende:
Minder onderdelen in nieuwe auto’s. Minder onderdelen voor reparaties. Minder onderhoudsbeurten.
Autofabrikanten zijn hier serieus bang voor, want het vernietigt hun hele verdienmodel.
En dat is echt niet gebaseerd op belastingkortingen op EV’s want dat houd geen regering 50 jaar vol, zoals je zelf al opmerkt.
Maar de gebruikskosten van een EV worden lager en lager, de nadelen kleiner. De laadvoorzieningen beter.
Op termijn zal de EV de beter keuze zijn voor de meeste rijders/kopers en DIT is waar de fabrikanten van nu echt bang voor zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |