Nogmaals: ik heb de optie dat ik niet weet waar jij het over had nadrukkelijk als optie 1 op tafel gelegd en jij hebt die daar vanaf geveegd, terwijl het gelet op mijn reactie in de reden had gelegen dat je gewoon klare wijn zou schenken.quote:Op dinsdag 24 maart 2026 21:45 schreef Wantie het volgende:
[..]
Zegt iemand die denkt dat hij mij als leugenaar heeft ontmaskerd, terwijl achteraf blijkt dat het geen idee had waar ik het over heb...
En ondertussen maar lopen schelden...
Dus het is de ander zijn schuld dat jij gaat schelden..quote:Op dinsdag 24 maart 2026 21:48 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nogmaals: ik heb de optie dat ik niet weet waar jij het over had nadrukkelijk als optie 1 op tafel gelegd en jij hebt die daar vanaf geveegd, terwijl het gelet op mijn reactie in de reden had gelegen dat je gewoon klare wijn zou schenken.
Niet bij mij gaan huilen over iets wat je zelf hebt gedaan.
Het wordt eens tijd dat jij in de spiegel gaat kijken, want wat bezielde jou om naar aanleiding van mijn opmerking te reageren met een whataboutism over Tesla thuisaccu’s?quote:Op woensdag 25 maart 2026 06:19 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dus het is de ander zijn schuld dat jij gaat schelden..
Een heel bijzondere gedachtengang.
Het ligt gewoon anders: bij jou komt gewoon de stoom uit je oren omdat je denkt dat ik kritiek heb op Tesla, en vervolgens ga je wild om je heen slaan.
Terwijl nu blijkt dat je totaal niet wist waarom het gaat.
Nee, ik ben klaar met je scheldpartijen.quote:Op woensdag 25 maart 2026 08:08 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het wordt eens tijd dat jij in de spiegel gaat kijken, want wat bezielde jou om naar aanleiding van mijn opmerking te reageren met een whataboutism over Tesla thuisaccu’s?
Die mag je eens uitleggen…
Weer eens wat anders dan 15.000 accu's onklaar maken.quote:Op woensdag 25 maart 2026 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
On topic maar weer: ook VAG heeft weer accuproblemen:
https://www.telegraaf.nl/(...)arage/144437047.html
De prijzen van gebruikte EVs gaan nog stijgen vermoed ik. Voor allen die nog geen EV hebben: if you’re going to panic, panic first! Dus nu toeslaan.quote:Op woensdag 25 maart 2026 10:54 schreef CoolGuy het volgende:
Nou, blijkbaar heb ik een trend gezet, want vriend van me stuurt net een appje in de groepsapp dat hij 2 2e hands EV's heeft gekocht, een voor zichzelf, en een voor zijn vriendin, maar stiekem wist ik al dat dat ging gebeuren want het is raar als je ineens op je oprit een wallbox hebt hangen, maar géén EV's hebt.Dus dat er een EV ging komen kon ik daar wel uit opmaken, maar direct 2 was ik niet van uit gegaan
Niet zo heel raar, genoeg zonnepanelen, stijgende brandstofprijzen, dus op zich geen hele gekke gedachte.
Mwah, geen idee of ze gaan stijgen, wellicht wel, als er meer op de markt komen en mensen over hun 'angst' heen geraken wellicht. Ik las van de week nog dat er in het algemeen minder auto's worden verkocht, ongeacht de brandstof, hier: https://www.nu.nl/economi(...)e-auto-neemt-af.htmlquote:Op woensdag 25 maart 2026 10:58 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
De prijzen van gebruikte EVs gaan nog stijgen vermoed ik. Voor allen die nog geen EV hebben: if you’re going to panic, panic first! Dus nu toeslaan.
Dat laatste gaat natuurlijk niet gebeuren... Maar hoeft ook niet. Een EV is helemaal niet te duur. Dat was ooit zo. Maar tegenwoordig kun je voor relatief weinig geld een EV kopen.quote:Op woensdag 25 maart 2026 11:03 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Mwah, geen idee of ze gaan stijgen, wellicht wel, als er meer op de markt komen en mensen over hun 'angst' heen geraken wellicht. Ik las van de week nog dat er in het algemeen minder auto's worden verkocht, ongeacht de brandstof, hier: https://www.nu.nl/economi(...)e-auto-neemt-af.html
Ik ben er niet rouwig om. Ik heb het liefste dat niémand een EV koopt, want minder druk op het net, EV's worden dan weer de uitzondering, komen er weer voordeeltjes bij eventueel voor de mensen die er wél een hebben, etc.
Nee natuurlijk gaat dat laatste niet gebeuren, maar dromen mag.quote:Op woensdag 25 maart 2026 13:06 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat laatste gaat natuurlijk niet gebeuren... Maar hoeft ook niet. Een EV is helemaal niet te duur. Dat was ooit zo. Maar tegenwoordig kun je voor relatief weinig geld een EV kopen.
En nee, natuurlijk niet voor 1.000 euro ofzo. Maar dat komt gewoon omdat er nog geen EVs zijn die zo krakkemikkig zijn dat iemand ze voor 1.000 euro van de hand wil doen. Komt vanzelf een keer. Of niet. Ook goed.
Ja, 10 april wordt geroepen. Zou mooi zijn als het er komt, maar ik zal het persoonlijk niet gaan gebruiken, en zal het dus ook niet aanschaffen.quote:Op donderdag 26 maart 2026 15:57 schreef Wantie het volgende:
Vandaag FSD getest![]()
Mooie ervaring. De Model 3 reed heel soepel door het verkeer. Hij wist goed in te springen op verschillende situaties.
Bijvoorbeeld een fietser die eerst aangeeft naar rechts te gaan, maar dan op het laatste moment toch vlak voor de auto naar links slaat.
De Tesla houdt in, en rijdt daarna weer verder. Heel soepel, geen noodstop oid.
In het centrum is het druk met laden en lossen. Nauwe straat, 3 vrachtwagens, eentje aan het lossen, andere rijdt daar achteruit dwars op in, andere naar voren. En daar tussendoor voetgangers, fietsers en personenauto's die dringen om een plek in het verkeer.
De Tesla wacht het geduldig af, en zodra er een gaatje is rijdt hij soepel door het schouwspel heen.
Al met al onder de indruk.
Uiteraard ken ik het al van de videos, maar in het echt ervaren is toch beter.
Musk verwacht dat FSD begin april wordt goedgekeurd door de RDW.
Kost volgens mij ¤ 7.500.
De auto kan en mag niet zelfstandig rijden, dus reken er niet op.quote:Op donderdag 26 maart 2026 18:27 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, 10 april wordt geroepen. Zou mooi zijn als het er komt, maar ik zal het persoonlijk niet gaan gebruiken, en zal het dus ook niet aanschaffen.
Ik heb er wel mee gereden in Amerika, en het werkt echt heel goed. Als het er komt vraag ik me wel af wat ze met smart summon gaan doen. Dat is namelijk een functie waar ík persoonlijk wel veel aan zou hebben. Ik heb nu ook summon, maar dan moet je binnen 6 meter van de auto staan, ja, dat heeft geen zin.
Als Smart Summon op grotere afstanden gaat werken zonder dat je daarvoor FSD nodig hebt, dat zou ik wel een voordeel vinden.
Kan wel. Mag niet.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 06:27 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
De auto kan en mag niet zelfstandig rijden, dus reken er niet op.
Bron: https://www.bnr.nl/nieuws(...)en-wereldwijd-impulsquote:Hoge benzineprijzen geven elektrisch rijden wereldwijd impuls
De drastische stijging van benzineprijzen zorgt zo’n beetje in de hele wereld voor een toenemende interesse in elektrische auto’s. Platforms voor tweedehands auto’s zien de verkopen van gebruikte EV’s flink toenemen. In enkele Europese landen zijn elektrische auto’s nu de meest gekochte tweedehands voertuigen, meldt het Britse persbureau Reuters. In benzinelanden als de VS en Duitsland neemt de interesse nu snel toe, maar door het beleid van de regeringen lijkt het daar vooralsnog alleen bij interesse te blijven.
In Noorwegen bijvoorbeeld namen elektrische auto's de eerste plek over van dieselauto's op de lijst van bestverkochte auto's op Finn.no, de grootste online automarktplaats van het land. De Franse tegenhanger Aramisauto meldt dat het aandeel van stekkerauto's in de verkopen verdubbelde in de afgelopen maand van 6 naar 12 procent, waarmee ze dieselauto's verdrongen van de tweede plek achter benzineauto's.
'Er is momenteel een ware hausse aan elektrische auto's op de occasionmarkt', zegt de Noorse analist Terje Dahlgren tegen Reuters. Het internationaal opererende platform OLX ziet in alle landen dezelfde trend. Het zoekgedrag en het koopgedrag kantelt deze weken snel ten gunste van elektrische auto's. De richting na nog geen maand van oorlog en sterk gestegen brandstofprijzen is duidelijk.
Duitsland en VS
Duitsland, het Europese autoland bij uitstek, geeft nog geen verkoopcijfers, maar dealers daar zeggen wel dat de vraag van klanten naar gebruikte EV's met 66 procent is toegenomen. Online marktplaatsen daar zagen het aantal zoekvragen verdrievoudigen. Een vergelijkbare trend wordt gezien in de VS, waar het zoekgedrag van consumenten een toenemende wens om elektrisch te rijden verraadt, maar verkoopcijfers daarbij achterblijven.
‘Voor de benzineprijs kun je je niet verstoppen. Je wordt er elke keer mee geconfronteerd als je tankt.’
Analist Jessica Caldwell
Het ligt voor de hand dat het beleid van de regering-Trump, dat alle bestaande stimuleringsregelingen stopzette en tegelijkertijd fossiele brandstof zo veel mogelijk probeert te pushen, daar een rol in speelt, concludeert de Britse krant The Guardian. Hetzelfde zou gezegd kunnen worden van de Duitse regering, die zijn -grotendeels fossiele- autoindustrie probeert te beschermen. 'Maar voor de benzineprijs kun je je niet verstoppen. Het is daar, je wordt er elke keer mee geconfronteerd als je tankt', zegt analist Jessica Caldwell tegen de krant.
Koren op de molen
Het lijkt koren op de molen voor de Chinese fabrikanten als BYD, die al vóór het uitbreken van de oorlog hun marktaandeel in Europa zagen stijgen. Na enkele teleurstellende maanden namen de verkopen in februari weer toe, waardoor het marktaandeel van Chinese ev's in Europa inmiddels is gestegen tot 14 procent.
Het Amerikaanse financieel persbureau Bloomberg maakt in een opiniestuk de vergelijking met de oliecrisis van 1973. Tot dat moment hadden 'de grote drie' uit Detroit (GM, Ford en Chrysler) bijna de helft van het wereldmarkaandeel in handen. Door de duurdere olie en de opkomst van zuinige Japanse auto's daalde dat snel tot nog slechts 10 procent nu.
Dat scenario zou zich nu kunnen herhalen, waarbij nu juist de Japanse fabrikanten zijn die hun dominante positie kwijtraken. 'Er bestaat geen betere reclame voor een elektrische auto dan urenlang in de file staan bij een tankstation waar de bezine op de bon is. Deze energiecrisis duwt de Aziatische markt voorbij het het omslagpunt,' aldus Bloomberg.
"In Noorwegen bijvoorbeeld namen elektrische auto's de eerste plek over van dieselauto's op de lijst van bestverkochte auto's op Finn.no, de grootste online automarktplaats van het land."quote:Op zaterdag 28 maart 2026 13:36 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Bron: https://www.bnr.nl/nieuws(...)en-wereldwijd-impuls
Bijna elk nadeel heeft wel zo zijn voordeel, de 1 zijn dood is de ander zijn broodquote:Op zaterdag 28 maart 2026 13:36 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Bron: https://www.bnr.nl/nieuws(...)en-wereldwijd-impuls
Tot nu toe rijden er nog geen grote aantallen Robotaxis zonder toezicht rond, met dat slapend rijk worden gaat het hem voorlopig nog niet wordenquote:Op woensdag 25 maart 2026 07:39 schreef SymbolicFrank het volgende:
Staat de Robotaxi al in de Nederlandse showrooms? Want dit is natuurlijk de tijd om daar slapend rijk mee te worden!
ja dan kun je maar beter thuis laden op zondagmiddag, moet wel de zon gaan schijnenquote:Op zaterdag 28 maart 2026 16:37 schreef VEM2012 het volgende:
Ik las in de T. dat er tekorten aankomen voor diesel. Sta je dan met je 1.000 km range bij een tankstation als de diesel op is… 🤣
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |