abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_191542622
quote:
1s.gif Op zondag 16 februari 2020 20:18 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Je snapt wel dat die mensen onvolgroeide kinderlijfjes en dito onrijpe persoonlijkheden lekker vinden, maar deelt die voorkeur zelf niet? Okay.

Nog los van het hele "handelingsonbekwaam" aspect vind ik kinderen vervelende, egoistische, onsmakelijke trollen en zou ik er nooit mijn jongeheer in willen steken, zelfs al was het legaal.
Nee inderdaad, ik deel die voorkeur niet. Okay?
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_191542806
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2020 20:14 schreef r_one het volgende:

[..]

Ik ben geen pedofiel maar snap het wel. En nu?
Misschien is het wel triest genoeg dat mensen die gevoelens hebben, of ze er feitelijk wat aan of tegen kunnen doen weet ik niet.
Ik snap onderhand ook wel dat het niet helpt om tot moord en doodslag te roepen als een pedofiel de werels inzien geeft van die gevoelens.
Langzaamaan zal het wel steeds duidelijker worden dat het een verstoorde/gestoorde staat van geaardheid betreft die geen doorgang kan vinden in de maatschappij simpelweg omdat kinderen niet de dupe mogen zijn van seksuele driften/opspelingen van een volwassene. Ongeacht geaardheid. Ik ben van mening dat kinderen in zulke gevallen altijd de dupe zijn.
pi_191543155
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2020 20:32 schreef HetDonkertAan het volgende:

[..]

Misschien is het wel triest genoeg dat mensen die gevoelens hebben, of ze er feitelijk wat aan of tegen kunnen doen weet ik niet.
Ik snap onderhand ook wel dat het niet helpt om tot moord en doodslag te roepen als een pedofiel de werels inzien geeft van die gevoelens.
Langzaamaan zal het wel steeds duidelijker worden dat het een verstoorde/gestoorde staat van geaardheid betreft die geen doorgang kan vinden in de maatschappij simpelweg omdat kinderen niet de dupe mogen zijn van seksuele driften/opspelingen van een volwassene. Ongeacht geaardheid. Ik ben van mening dat kinderen in zulke gevallen altijd de dupe zijn.
Ik ben van mening dat kinderen de dupe worden van groep 2 (de pedofielen die de grenzen willen verleggen) en groep 3 (de pedoseksuelen). Ik zie werkelijk niet in hoe kinderen de dupe worden van pedofielen die zichzelf onder controle hebben en geen enkel kind ooit zal aanraken (groep 1). Niet dat ik die gedachten van hun ooit zal begrijpen, al helemaal niet mezelf ermee vereenzelvigen, maar ik zie het kwaad van “alleen gedachten” niet als ze er niet naar handelen.

Maar misschien kan een van jullie mij ervan overtuigen dat ook gedachten al schade kan toebrengen aan kinderen, dan stel ik mijn visie graag bij.
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_191543184
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2020 20:14 schreef r_one het volgende:

[..]

Die lui op zich boeien mij niet, het feit dat ze als smeerlappen worden weggezet boeit mij. Dat geldt voor om het even welke groep die gestigmatiseerd wordt. Of het nou pedofielen zijn, moslims, pizzabakkers, whatever.
Je lijkt een beetje in dubio te zijn over of het je wel of niet boeit.

Verder vind ik het gat waar je induikt een vreemde in technische zin.

Je hebt namelijk een sterke afkeer van praktiserende pedoseksuelen en soortgelijke smeerlappen. Maar dan lijk je vervolgens met dezelfde maatschappelijke afkeer tegen deze groep (die je zelf ook hebt) in de huid van een onzichtbare pedofiel in de kast te gaan zitten en het stigmata hiervan te voelen.

Ik zie deze onverenigde onzichtbare groepen niet. Die zou je alleen zien als je iemand kent of groepen mensen kent die niet praktiserend pedofiel zijn.
pi_191543270
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2020 20:50 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Je lijkt een beetje in dubio te zijn over of het je wel of niet boeit.

Verder vind ik het gat waar je induikt een vreemde in technische zin.

Je hebt namelijk een sterke afkeer van praktiserende pedoseksuelen en soortgelijke smeerlappen. Maar dan lijk je vervolgens met dezelfde maatschappelijke afkeer tegen deze groep (die je zelf ook hebt) in de huid van een onzichtbare pedofiel in de kast te gaan zitten en het stigmata hiervan te voelen.

Ik zie deze onverenigde onzichtbare groepen niet, jij wel?
Moet je een onzichtbare pedofiel zijn (of persoonlijk kennen) om begrip voor (de zelfbeheersing van) een pedofiel te kunnen opbrengen? Okay .... :{ vreemde logica.
.
pi_191543520
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2020 20:54 schreef r_one het volgende:

[..]

Moet je een onzichtbare pedofiel zijn om begrip voor (de zelfbeheersing van) een pedofiel te kunnen opbrengen? Okay .... :{ vreemde logica.
Ik impliceer niet dat jij pedofiel bent maar je zult toch op z'n minst het bestaan moeten weten van je getypeerde pedofiel of groepen moeten kennen of spreken die dit stigma voelen waar jij je een beetje om bekommert of wat jou boeit.

Niet uitgesproken mensen die een 'verlangen tot' het begaan van een misdrijf hebben zullen ook wel van alles "langs" zich heen krijgen over misdadigers, maar dan vraagt men zich wel af waarom ik juist in zo'n vreemd gat duik en waarom dit me zo boeit.

Misschien kun je dat wat inzichtelijk maken.
pi_191543733
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2020 20:49 schreef r_one het volgende:

[..]

Ik ben van mening dat kinderen de dupe worden van groep 2 (de pedofielen die de grenzen willen verleggen) en groep 3 (de pedoseksuelen). Ik zie werkelijk niet in hoe kinderen de dupe worden van pedofielen die zichzelf onder controle hebben en geen enkel kind ooit zal aanraken (groep 1). Niet dat ik die gedachten van hun ooit zal begrijpen, al helemaal niet mezelf ermee vereenzelvigen, maar ik zie het kwaad van “alleen gedachten” niet als ze er niet naar handelen.

Maar misschien kan een van jullie mij ervan overtuigen dat ook gedachten al schade kan toebrengen aan kinderen, dan stel ik mijn visie graag bij.
Als je jezelf niet als pedofiel ziet lijk je toch minstens in praatgroepjes te zitten met al dat begrip naar deze extreem verborgen groep 1 toe.

Als ik ze zou willen bereiken als b.v. journalist zijnde moet ik toch online ergens speuren. Je moet er als leek moeite voor doen.

Is verder prima, maar gooi dan tenminste je kaarten op tafel over het hoe en waarom.

[ Bericht 2% gewijzigd door Beathoven op 16-02-2020 21:17:42 ]
pi_191545308
quote:
1s.gif Op zondag 16 februari 2020 21:12 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Als je jezelf niet als pedofiel ziet lijk je toch minstens in praatgroepjes te zitten met al dat begrip naar deze extreem verborgen groep 1 toe.
Zelfs dat niet. Het spijt me.
quote:
Als ik ze zou willen bereiken als b.v. journalist zijnde moet ik toch online ergens speuren. Je moet er als leek moeite voor doen.
Ik bedrijf dan ook geen exacte wetenschap. Lijkt me ook niet nodig om me een mening te kunnen vormen.
quote:
Is verder prima, maar gooi dan tenminste je kaarten op tafel over het hoe en waarom.
Is het niet voldoende een behoorlijke mate van empathisch vermogen te hebben ontwikkeld om je van iets of iemand een beeld te kunnen vormen? Kennelijk niet dus :{

Het spijt me maar ik denk dat je teveel achter mijn persoontje zoekt. Ook zonder een ervaringsdeskundige te zijn, kun je je er toch wel iets bij voorstellen, wat er in het hoofd van een andersdenkende leeft? Niet?
.
pi_191545448
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2020 22:19 schreef r_one het volgende:

[..]

Zelfs dat niet. Het spijt me.
[..]

Ik bedrijf dan ook geen exacte wetenschap. Lijkt me ook niet nodig om me een mening te kunnen vormen.
[..]

Is het niet voldoende een behoorlijke mate van empathisch vermogen te hebben ontwikkeld om je van iets of iemand een beeld te kunnen vormen? Kennelijk niet dus :{

Het spijt me maar ik denk dat je teveel achter mijn persoontje zoekt. Ook zonder een ervaringsdeskundige te zijn, kun je je er toch wel iets bij voorstellen, wat er in het hoofd van een andersdenkende leeft? Niet?
Ik doe geen aannames over wat er over bepaalde onderwerpen in hoofden van mensen leeft die zich nooit zichtbaar maken. Het zou buitengewoon apart zijn dat wel te doen en me daarover uit te spreken.
pi_191545471
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2020 22:24 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Ik doe geen aannames over wat er over bepaalde onderwerpen in hoofden van mensen leeft die zich nooit zichtbaar maken. Het zou buitengewoon apart zijn dat wel te doen en me daarover uit te spreken.
Tja ... ik denk dat dát ons dan onderscheidt.
.
pi_191545536
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2020 22:26 schreef r_one het volgende:

[..]

Tja ... ik denk dat dát ons dan onderscheidt.
Ik denk dat er wel meer is dat ons onderscheidt.
pi_191545540
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2020 22:29 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Ik denk dat er wel meer is dat ons onderscheidt.
Vertel ...
.
pi_191545800
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2020 22:29 schreef r_one het volgende:

[..]

Vertel ...
Ik spreek me alleen voor slachtoffers van pedoseksuelen uit.

Als jij pretendeert ook slachtoffers te verdedigen maar dit vooral pedofielen zijn die een stigma krijgen (maar het eigenlijk ook weer niet krijgen want ze zijn niet zichtbaar) dan onderscheid ons waarschijnlijk wel meer dan alleen dit.

Je inlevingsvermogen is bijzonder.
pi_191545914
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2020 12:53 schreef Megumi het volgende:
Wat is jou mening eigenlijk TS? Handen af van kinderen natuurlijk. Maar ben niet voor lynch partijen en of mensen die voor eigen rechter gaan spelen.
Verder nog geen reacties gelezen maar dit ja. Natuurlijk zijn dat zieke ideeën maar om dan maar eigen rechter gaan spelen kan ook niet.
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
pi_191545971
quote:
1s.gif Op zondag 16 februari 2020 22:42 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Ik spreek me alleen voor slachtoffers van pedoseksuelen uit.

Als jij pretendeert ook slachtoffers te verdedigen maar dit vooral pedofielen zijn die een stigma krijgen (maar het eigenlijk ook weer niet krijgen want ze zijn niet zichtbaar) dan onderscheid ons waarschijnlijk wel meer dan alleen dit.

Je inlevingsvermogen is bijzonder.
Ik spreek me voor beiden uit. Je conclusie laat ik aan jou.
.
pi_191571981
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2020 13:53 schreef HetDonkertAan het volgende:

[..]

Het gaat mij er niet echt om dat je ervaring hebt met het werken met deze mensen.
Als je forensisch psychiater bent en je veel te maken krijgt met dit soort gevallen geloof ik best dat je het onderwerp op een andere manier inziet dan ik dat doe.
Nogmaals, ongeacht wat iemand zijn of haar gevoelens zijn ben ik van duidelijke mening dat je als volwassen persoon een bepaalde verantwoordelijkheid hebt ten opzichte van kinderen.
Daarnaast is het hebben van romantische en intieme gevoelens iets anders als het hebben van lustgevoelens die uiteindelijk het hebben van seks als doel hebben.
Ik ben van mening dat als je deze uitgangspunten zonder enige vorm van weerstand aan te nemen blijft vasthouden en je werkzaam bent als forensisch psychiater je waarschijnlijk aan de verkeerde kant van het bureau zit.
Gr HetDonkertAan
Je legt me nu woorden in de mond.
Ik heb je al proberen uit te leggen dat niemand kiest voor gevoel, zo ook niet voor seksuele gevoelens voor kinderen.
Je opmerking betreffende romantische/intieme gevoelens versus lustgevoelens is daarom natuurlijk onzin.
Alsof je er even voor kunt zorgen de lustgevoelens niet te hebben of krijgen.
Wel proberen we samen met de patiënt die gevoelens onder controle te krijgen en voor zover mogelijk te minimaliseren.

Ik snap dat je als buitenstaander niet precies kunt weten hoe het er binnen de forensische zorg aan toegaat en ik snap ook heel goed dat je dingen zegt, daar ben je immers mens voor, maar de 'weerstand' waar jij over praat is bij ons juist enorm aan de orde en essentieel om resultaten te boeken.
pi_191572266
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2020 12:46 schreef -river- het volgende:

[..]

Fantast, hier verlies je al je geloofwaardigheid.
Ik wist niet dat jij er ook voor gestudeerd hebt.
Maar het lijkt me in jouw geval niet verkeerd om toch eens je neurobiologie te updaten en dan vooral te kijken naar wat tumoren in de orbifrontale cortex allemaal kunnen doen.
  dinsdag 18 februari 2020 @ 19:45:46 #288
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_191572355
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2020 19:27 schreef Bracha020 het volgende:

[..]

Ik heb je al proberen uit te leggen dat niemand kiest voor gevoel, zo ook niet voor seksuele gevoelens voor kinderen.
Je opmerking betreffende romantische/intieme gevoelens versus lustgevoelens is daarom natuurlijk onzin.
Wel proberen we samen met de patiënt die gevoelens onder controle te krijgen en voor zover mogelijk te minimaliseren.

Ik snap dat je als buitenstaander niet precies kunt weten hoe het er binnen de forensische zorg aan toegaat en ik snap ook heel goed dat je dingen zegt, daar ben je immers mens voor, maar de 'weerstand' waar jij over praat is bij ons juist enorm aan de orde en essentieel om resultaten te boeken.
Wel bijzonder hoe je eigenlijk dezelfde uitgangspunten hebt maar alsnog wordt verketterd.

Respect voor wat je hier en op je werk doet in ieder geval. _O_
  dinsdag 18 februari 2020 @ 20:20:10 #289
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_191573059
Ligt het aan mij of ziet die gast er verder gewoon normaal uit? Gewoon een normale Hollandse gast, maar blijkbaar met een bepaalde geestelijke stoornis. Heel gek om te zien. Meestal verwacht je een echte oude engnek bij dit soort dingen. En ook dat hij er zo doodnormaal over praat.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
  dinsdag 18 februari 2020 @ 20:27:46 #290
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_191573220
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2020 20:20 schreef VeX- het volgende:
Ligt het aan mij of ziet die gast er verder gewoon normaal uit? Gewoon een normale Hollandse gast, maar blijkbaar met een bepaalde geestelijke stoornis. Heel gek om te zien. Meestal verwacht je een echte oude engnek bij dit soort dingen. En ook dat hij er zo doodnormaal over praat.
En moordenaars zien er ook allemaal sinister uit?
_O-
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_191573561
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2020 19:45 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Wel bijzonder hoe je eigenlijk dezelfde uitgangspunten hebt maar alsnog wordt verketterd.

Respect voor wat je hier en op je werk doet in ieder geval. _O_
Dat is ook wel logisch, het is onbekend en duister terrein voor de meeste mensen, men begrijpt het niet.

Bedankt voor je woorden in ieder geval.
pi_191574476
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2020 07:00 schreef 00wildchild het volgende:

[..]

Klopt, de meesten zien dat niet. Wilde daar ooit eens een project aan wijden maar dat vond mijn studiebegeleider een minder goed idee (wat ik begrijp).

Het begrip verdwijnt natuurlijk zodra je je vergrijpt. Je kunt tot die tijd ehm, hulp zoeken? Hoe lastig het ook is voor zo iemand, er zijn geloof ik, gezien de omvang, zat lotgenoten.

Je er bewust van zijn en je dan toch aan een kind vergrijpen is egoïstisch en ziekelijk, daarnaast niet goed te praten. Het is niets minder dan verkrachting en over verkrachters hebben we ook een duidelijke mening.
Toch moet er in mijn vak altijd sprake zijn van enig 'begrip', hoe raar dat voor de buitenwereld ook mag klinken.
Mensen zijn voor een of meerdere strafbare feiten geheel of gedeeltelijk ontoerekeningsvatbaar verklaard.
Helaas is geen situatie hetzelfde en is (eerder) hulp zoeken (en die hulp ook daadwerkelijk krijgen) lang niet altijd vanzelfsprekend en/of haalbaar.
Dit wil absoluut niet zeggen dat er dingen goed gepraat worden, maar zonder 'begrip' voor bepaalde facetten kan ik als forensisch psycholoog mijn werk niet doen en helemaal niets met een patiënt.

Als ik geen 'begrip' zou tonen voor de veroordeelde pedoseksuelen waar ik mee werk en ze alles aanreken dan zou ik ze bij wijze van spreken net zo goed op straat kunnen laten lopen.
Het is allemaal nogal complex.
Deze mensen hebben namelijk niet voor niets de maatregel tbs opgelegd gekregen, ze zitten niet in de gevangenis.

[ Bericht 1% gewijzigd door Bracha020 op 18-02-2020 21:36:55 ]
pi_191574636
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2020 20:20 schreef VeX- het volgende:
.
pi_191576923
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2020 19:27 schreef Bracha020 het volgende:

[..]

Je probeert me uit te leggen dat niemand kiest voor gevoel..
Dat bepaalde gevoelens bestaan en ontstaat snap ik maar waar het mij vooral om gaat is dat je als forensisch psychiater in deze casus niet in lijkt te zien dat je zelf wel degelijk invloed hebt op 'gevoel'
Zo zijn er situaties dat rationaliteit en gevoel niet altijd hand in hand gaan.
Als iedereen vertelde niets te kunnen doen aan zijn of haar gevoelens dan zouden we op gevoel de buurvrouw kunnen verkrachten, de kranten op straat te gooien wanneer we daar zin aan hebben en een vuur in je woonkamer te stoken wanneer je het koud krijgt...

En mijn opmerking mbt romantische lustgevoelens noem je onzin, omdat, ik aangeef, de romantische intieme gevoelens iets anders te vinden dan lustgevoelens????
Oh ja? Zijn romantische/verliefde precies hetzelfde als lustgevoelens dan?
In jouw belevingswereld wellicht, niet in de belevingswereld van een ieder ander gelukkig.

Je kunt en mag dan forensisch psychiater van dienst zijn en veel met het onderwerp te maken krijgen; mijn mening en stellingname afdoen als pure onzin is gewoon erg laagvloers en disrespectvol.

Daarnaast zie ik in mijn eerder getypte reactie nergens terug dat ik je woorden in de mond leg.... Ik betrek alles duidelijk op eigen perspectief en dat benoem ik ook duidelijk...
Dus hoe kom je er precies bij dat ik je woorden in de mond leg?

Afgezien van mijn ontstane twijfel aan je kundigheid als forensisch psychiater na het lezen van je reactie hier, gaat het mij vooral om het deel waarin je vertelt dat iemand "niets aan gevoelens kan doen"
Daar gaat het helemaal niet om. Het gaat erom wat diegene, jij, ik of een ander wél aan of met die gevoelens doet. En volgens mij is dat in het onderwerp pedofilie in ieder geval niet zeggen dat er niets aan te doen is.

Ik vind het eerlijk gezegd ook maar vreemd dat jullie als forensisch psychiaters dan wel de organisatie om zo'n patiënt heen, zoals je zegt samen die gevoelens onder controle te krijgen en zover mogelijk te minimaliseren.
Van de andere kant kan ik mij er ook wel een voorstelling van maken verder denkende.
Ik zie al een TBS-kliniek voor me waar zo'n heel team afspraken maakt hoe met zo'n patiënt om te gaan en door er af en toe mee te praten.... Ik vraag me alleen af of je zulk gedrag er mee in stand houdt of dat je het er mee oplost.

Verder weet ik inderdaad niet veel van psychiatrie enzulks en zul je mijn uitgesproken twijfel over jouw kunde als forensisch psychiater nav je uitspraken zelf ook gerust in twijfel mogen trekken.
Zorg er wel voor dat je ook respect houdt en blijft tonen voor mensen die anders denken. Lijkt me belangrijk voor een forensisch psychiater.
Hoop dat je wat kunt met mijn verhaal en het je een bredere zienswijze geeft.

Ps: ik snap ook heel goed dat je door dagelijks in een omgeving te bivakkeren waarbij je veel met een bepaald onderwerp te maken krijgt op zo'n manier reageert. Daar ben je ook mens voor ;)

[ Bericht 23% gewijzigd door HetDonkertAan op 18-02-2020 23:49:12 ]
pi_191588478
En de smerige klootzak is opgepakt *O*

Kinderporno in bezit, je verwacht het niet.
pi_191588861
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2020 18:51 schreef GereDathan het volgende:

In de categorie 'hoe kan dat nou'.
  woensdag 19 februari 2020 @ 19:53:36 #297
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_191589509
quote:

Yep...

https://www.telegraaf.nl/(...)or-bezit-kinderporno

Wat een verrassing. :')
pi_191590342
quote:
Dit zie je ook niet van mijlenver aankomen :')
pi_191591033
quote:

In bezit? Als ik dit zo lees is het nog erger:

Er zijn toen op verschillende plekken huiszoekingen gedaan, waarbij materiaal in beslag is genomen. Dit gebeurde in Hengelo, Arnhem en Haarlem en ook bij M. in Lelystad. Dat materiaal is nu onderzocht, waarna er genoeg redenen waren om M. aan te houden, aldus OM-woordvoerder Wim de Bruin.
pi_191591089
quote:
Smeerlap
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')