Nou dat is eigenlijk vrij simpel. Het recht van de kind bestaat nog niet zo lang. Kinderen waren in die tijd vogelvrij verklaard. Denk even hoe er toen gedacht werd dat 12 jarigen seks hadden met koningen, Adel of beroemdheden. Toen kwam je er nog mee weg, nu niet meer.quote:Op zondag 16 februari 2020 04:37 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Ja is dat zo
Nelson pleit voor legaliseren van seks met 3-jarigen hé, en alles tot 14. Maar ook echt kleuters die nog niet eens zindelijk zijn.
Hoe was dat begin 19e eeuw dan? Kan me voorstellen dat seks in die tijd nog enorm taboe was, in welke vorm dan ook.
Nee, maar dit is Nederland pur sang. Wel met zijn allen vallen over moorkoppen en Piet, terwijl we ondertussen een van de grootste pedonetwerken zijn.quote:Op vrijdag 14 februari 2020 12:55 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Dit maakt het er allemaal niet fijner op.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Stel smiechten.
[ Bericht 15% gewijzigd door 00wildchild op 16-02-2020 06:19:48 ]
Klopt, de meesten zien dat niet. Wilde daar ooit eens een project aan wijden maar dat vond mijn studiebegeleider een minder goed idee (wat ik begrijp).quote:Op zondag 16 februari 2020 01:52 schreef Bracha020 het volgende:
Natuurlijk zijn bepaalde gedachten en uitspraken van deze man zorgwekkend.
Maar wat ik minstens zo zorgwekkend vind zijn de gedachten en uitspraken van sommige mensen hier.
Veel mensen zijn niet op de hoogte van het feit dat pedofilie en pedoseksualiteit van elkaar te onderscheiden begrippen zijn.
Ik heb dit al vaker proberen uit te leggen en heb er destijds ook een groot deel van mijn 'VraagWatJeWilt' topic aan gewijd, maar veruit de meeste mannen met pedofiele gevoelens (pedofielen) weten heel goed wat kan en niet kan en komen (ondanks een zeer moeilijk en vaak eenzaam leven waarin ze dagelijks vechten tegen die gevoelens) niet tot handelen.
Daar komt bij dat we zien dat veruit de meeste pedofielen die zich op den duur wel vergrijpen aan kinderen (en dus een pedoseksueel worden) bijna allemaal mensen zijn die jarenlang opgejaagd, verstoten en onbegrepen zijn, er is nooit echt naar hun omgekeken.
Nou dat jij de link Grapperhaus - plan voor meekijken in encrypted berichtendiensten - propaganda staatsomroep - angst voor pedos nog niet gelegd hebt verbaasd me eigenlijk wel.quote:Op vrijdag 14 februari 2020 13:05 schreef Nikonlover het volgende:
Bizar trouwens dat zo'n viespeuk een podium krijgt.
Ik blijf dit soort totale omslagen van maatschappelijke moraal fascinerend vinden. In 30 jaar van "moeten ze zelf weten" naar "knoop ze op".quote:Op zondag 16 februari 2020 05:42 schreef CoExist het volgende:
Begin jaren ‘80 toen prominente PvdA politici nog pleitte voor pedofilie en pedoseksualiteit.
https://anderetijden.nl/aflevering/205/Ruimte-voor-de-pedofiel
Uiteraard keur ik af wat die Nelson zegt.
Nelson wil 2-jarigen neuken. Er is niet echt een tijd geweest waarin dat acceptabel was. Hooguit een tijd waarin dat makkelijker stiekem te doen was.quote:Op zondag 16 februari 2020 04:08 schreef MakkieR het volgende:
Nelson leeft gewoon in de verkeerde tijd. Als Nelson nu ergens begin de 19e eeuw had geleefd dan was dit niet eens een issue geweest in Nederland. Leefde hij ergens in de Romeinse tijd, dan was het zelfs egaal tot een bepaalde leeftijd die veel jonger is dan 16 jaar. Volgens mij waren jongeren toen al seksueel actief op hun 12e als men geslachtsrijp is. Verder kan Nelson er ook niks aan doen dat hij een pedofiel is. Ik ben er van overtuigd dat dit een geaardheid is en geen ziekte. Je kunt het dus ook niet genezen net als homofilie. Hij moet zich aan de wet houden en hij heeft het recht op vrijheid van meningsuiting, zolang hij de wet niet overtreed, dan heeft hij het recht te zeggen wat hij wil.
Top, maar het bespreekbaar maken van dit soort onderwerpen zet de sluizen ook verder open voor pedofilie naar pedoseksualiteit. En die groepen zijn over het hele spectrum te vinden.quote:Op zondag 16 februari 2020 01:52 schreef Bracha020 het volgende:
Natuurlijk zijn bepaalde gedachten en uitspraken van deze man zorgwekkend.
Maar wat ik minstens zo zorgwekkend vind zijn de gedachten en uitspraken van sommige mensen hier.
Veel mensen zijn niet op de hoogte van het feit dat pedofilie en pedoseksualiteit van elkaar te onderscheiden begrippen zijn.
Ik heb dit al vaker proberen uit te leggen en heb er destijds ook een groot deel van mijn 'VraagWatJeWilt' topic aan gewijd, maar veruit de meeste mannen met pedofiele gevoelens (pedofielen) weten heel goed wat kan en niet kan en komen (ondanks een zeer moeilijk en vaak eenzaam leven waarin ze dagelijks vechten tegen die gevoelens) niet tot handelen.
Daar komt bij dat we zien dat veruit de meeste pedofielen die zich op den duur wel vergrijpen aan kinderen (en dus een pedoseksueel worden) bijna allemaal mensen zijn die jarenlang opgejaagd, verstoten en onbegrepen zijn, er is nooit echt naar hun omgekeken.
Mensen met pedofiele gevoelens uitstoten en veroordelen kan er zeker aan bijdragen dat iemand dan op den duur juist over de grens gaat en van een pedofiel in een pedoseksueel verandert.
Ik heb het al vaker gezegd maar niemand kiest voor seksuele gevoelens voor kinderen.
Iets wat veel mensen wel eens lijken te vergeten.
@GGMM en ik zijn hier ook erg benieuwd naar!quote:Op vrijdag 14 februari 2020 12:53 schreef Megumi het volgende:
Wat is jou mening eigenlijk TS? Handen af van kinderen natuurlijk. Maar ben niet voor lynch partijen en of mensen die voor eigen rechter gaan spelen.
Ieder kind moet toch zelf bepalen hoe hij of zij in 't leven staat. Die visie draagt @GGMM in ieder geval uit. En dat vind ik een gezond uitgangspunt.quote:Op vrijdag 14 februari 2020 13:09 schreef Pluteau het volgende:
[..]
Als me kind homo of tranny wordt maakt ie t leven van zn ouders ook kapot
Heel boeiend. Kinderen waren eigenlijk kleine volwassenen en als je geen geld/status hebt dan zoek je het maar uit.quote:Op zondag 16 februari 2020 04:45 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Nou dat is eigenlijk vrij simpel. Het recht van de kind bestaat nog niet zo lang. Kinderen waren in die tijd vogelvrij verklaard. Denk even hoe er toen gedacht werd dat 12 jarigen seks hadden met koningen, Adel of beroemdheden. Toen kwam je er nog mee weg, nu niet meer.
En inderdaad er heerste toen een taboe op seks, dus er werd niet over gesproken en men keek toen anders aan tegen de adel, de koning of de rijke boer. Uithuwelijken was toen ook heel normaal. Dus men spoorde dat zelfs aan. Als je zoon/dochter kon trouwen met een rijkaard, dan kneep men wel een oogje toe.
Verder terug in de tijd stond de koning zelfs boven de wet, die kon echt alles doen waar hij maar zin in had. Zelfs zijn vrouw onthoofden als die geen kinderen kon krijgen ( Engeland ) .
Enz enz
Ze was de grootmoeder van Henry VIIIquote:Na het overlijden van haar vader was zij de enige erfgenaam van zijn aanzienlijk fortuin. Als zeer jong meisje trouwde ze al met John de la Pole (1442-1492) maar dit huwelijk werd enkele jaren later geannuleerd. Op haar twaalfde trouwde ze met Edmund Tudor (1430-1456), graaf van Richmond, die al een jaar later in gevangenschap overleed. Margaret was toen zeven maanden zwanger. Op 28 januari 1457 beviel ze van een zoon, Hendrik, de latere Hendrik VII van Engeland. Mogelijk omdat ze zo jong was - net dertien - overleefde ze de bevalling maar nauwelijks en heeft daarna geen kinderen meer gekregen
Fantast, hier verlies je al je geloofwaardigheid.quote:Op zondag 16 februari 2020 03:00 schreef Bracha020 het volgende:
[..]
Je vergelijking wat de buurman betreft gaat hier natuurlijk niet op, maar dat had je zelf gelukkig al door.
Ik weet niet wat jij doet en of je ook met deze mensen en hun slachtoffers en familie werkt maar ik denk dat ik als forensisch psycholoog weet waar ik over praat hier.
Natuurlijk zijn veel dingen onaanvaardbaar.
Neemt niet weg dat het de harde realiteit is dat deze mensen zich onder ons bevinden en we ermee moeten omgaan, daar waar mogelijk dingen moeten proberen te voorkomen, want dat kan.
Mensen zijn vaak niet op de hoogte van de mogelijke gevolgen van hun eigen gedrag t.a.v. deze groep.
Het is een feit dat pedofielen (dat zijn over het algemeen mensen die niets strafbaars doen) die enig begrip van hun omgeving ervaren en erbij mogen horen ondanks hun gevoelens, ook veel beter kunnen omgaan met die gevoelens en ze op den duur met bepaalde steun en hulp vaak ook helemaal kunnen verdringen.
Niemand redt zoiets alleen, afgezonderd en buitengesloten op een zolderkamertje terwijl de straat je van alles toewenst.
Wat mij opvalt is dat wanneer ik uitleg ook met pedofielen/pedoseksuelen te werken waarvan onomstotelijk is komen vast te staan dat hun gevoelens veroorzaakt zijn door een lichamelijke ziekte als b.v. een tumor, veel mensen vaak milder worden en er dan wel enig begrip is.
Wat natuurlijk nergens op slaat want nogmaals niemand kiest voor seksuele gevoelens voor kinderen.
Ik ga me verder niet mengen in weer een hele nieuwe discussie en laat het hierbij maar misschien is het verstandig mijn 'Vraag Wat Je Wilt Aan Iemand Werkzaam In De Forensische Psychiatrie' topic eens te lezen.
Gr, Bracha
Het gaat mij er niet echt om dat je ervaring hebt met het werken met deze mensen.quote:Op zondag 16 februari 2020 03:00 schreef Bracha020 het volgende:
[..]
Je vergelijking wat de buurman betreft gaat hier natuurlijk niet op, maar dat had je zelf gelukkig al door.
Ik weet niet wat jij doet en of je ook met deze mensen en hun slachtoffers en familie werkt maar ik denk dat ik als forensisch psycholoog weet waar ik over praat hier.
Natuurlijk zijn veel dingen onaanvaardbaar.
Neemt niet weg dat het de harde realiteit is dat deze mensen zich onder ons bevinden en we ermee moeten omgaan, daar waar mogelijk dingen moeten proberen te voorkomen, want dat kan.
Mensen zijn vaak niet op de hoogte van de mogelijke gevolgen van hun eigen gedrag t.a.v. deze groep.
Het is een feit dat pedofielen (dat zijn over het algemeen mensen die niets strafbaars doen) die enig begrip van hun omgeving ervaren en erbij mogen horen ondanks hun gevoelens, ook veel beter kunnen omgaan met die gevoelens en ze op den duur met bepaalde steun en hulp vaak ook helemaal kunnen verdringen.
Niemand redt zoiets alleen, afgezonderd en buitengesloten op een zolderkamertje terwijl de straat je van alles toewenst.
Wat mij opvalt is dat wanneer ik uitleg ook met pedofielen/pedoseksuelen te werken waarvan onomstotelijk is komen vast te staan dat hun gevoelens veroorzaakt zijn door een lichamelijke ziekte als b.v. een tumor, veel mensen vaak milder worden en er dan wel enig begrip is.
Wat natuurlijk nergens op slaat want nogmaals niemand kiest voor seksuele gevoelens voor kinderen.
Ik ga me verder niet mengen in weer een hele nieuwe discussie en laat het hierbij maar misschien is het verstandig mijn 'Vraag Wat Je Wilt Aan Iemand Werkzaam In De Forensische Psychiatrie' topic eens te lezen.
Gr, Bracha
Het klopt dat het een dusdanig beladen onderwerp is dat emoties makkelijk de boventoon gaan voeren. Echter probeer ik juist constructief duidelijk te maken waarom deze emoties opspelen bij mensen die bijvoorbeeld slachtoffer zijn van dit soort gedrag.quote:Op zondag 16 februari 2020 04:33 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Ik heb heel uitgebreid uitgelegd waarom erkenning, acceptatie en aanpakken van het probleem leidt tot minder misbruik. Mijn gehele argumentering in dit topic gaat over het vinden van rationele en non-dictatoriale (lees het pleiten genocide, marteling van mensen die geen misdrijf hebben gepleegd en alles willen doen om dat te voorkomen) oplossingen. Dus ja, ik heb er al eens over nagedacht dat het over kinderen gaat.
Jij komt opnieuw niet verder dan 'het zijn smeerlapen' (opnieuw, wie??? Alle mensen met deze afwijking? Melvin? verkrachters?) En 'het gaat om kinderen'. Ik zie vooralsnog geen oplossing van jouw kant behalve boos zijn en zeggen hoe erg het is. Maar ik denk dat we deze discussie maar moeten stoppen want ik denk niet dat je de moeite doet om constructiever te denken dan je onderbuik lang is.
Maar lang niet iedere pedofiel draagt dat uit. Sterker, de meeste pedofielen dragen het juist niet uit (omdat zij wel hun verantwoordelijkheden kennen). Toch scheer je alle pedofielen over een kam.quote:Op zondag 16 februari 2020 13:56 schreef HetDonkertAan het volgende:
[..]
Het klopt dat het een dusdanig beladen onderwerp is dat emoties makkelijk de boventoon gaan voeren. Echter probeer ik juist constructief duidelijk te maken waarom deze emoties opspelen bij mensen die bijvoorbeeld slachtoffer zijn van dit soort gedrag.
Ja, ik vind volwassenen die uitdragen seks met kinderen te willen hebben omdat dat iets is wat ze opwindt smeerlapperij.
Er is gewoon geen ruimte voor pedofilie in deze maatschappij.quote:Op zondag 16 februari 2020 15:16 schreef r_one het volgende:
[..]
Maar lang niet iedere pedofiel draagt dat uit. Sterker, de meeste pedofielen dragen het juist niet uit (omdat zij wel hun verantwoordelijkheden kennen). Toch scheer je alle pedofielen over een kam.
De meeste pedofielen weten echt wel dat pedofilie niet aanvaardbaar is en het ook niet zal worden. Daarvoor hoeven ze echt niet in therapie om hun daarvan te overtuigen.quote:Op zondag 16 februari 2020 16:40 schreef HetDonkertAan het volgende:
[..]
Er is gewoon geen ruimte voor pedofilie in deze maatschappij.
Mensen die deze gevoelens ervaren daar duidelijk op wijzen en in verplichte therapie zetten MET daarbij respect voor de patiënt en hem niet te veroordelen over zijn gevoelens maar wel heel duidelijk maken dat zijn gevoelswereld mbt seksuele aantrekking op kinderen dusdanig gestoord is dat dit onder geen beding plaats kan vinden in de maatschappij scheer ik over 1 kam....
En wel over die kam dat ze allen verplicht deze stoornis onder ogen te zien en hiervoor therapie te krijgen.
Dus ja, ik scheer ze over 1 kam.
Dat ik t daarnaast persoonlijk smeerlapperij vind is daar debet aan.
Ik zal niet roepen om bijvoorbeeld castratie bij mensen die bepaalde gevoelens ervaren die in deze maatschappij tamelijk ongewenst zijn.
Die mensen moeten inzien WAAROM dit gedrag/hebben van deze seksuele aantrekkingskracht ongewenst is.
Toevoeging achteraf :
Dus niet andersom werken en de maatschappij laten zien waarom pedofilie aanvaardbaar zou moeten zijn. Maar de pedofiel laten zien wat aanvaardbaar is in een maatschappij/samenleving.
Groeten.
De door jou geschetste eerste groep zal nooit zichtbaar worden omdat ze zichzelf nooit uitspreken en het onderdrukken. Dus kun je ze ook niet herkennen. Boeit me verder weinig of zij zich geraakt voelen door de discussie of niet.quote:Op zondag 16 februari 2020 17:14 schreef r_one het volgende:
[..]
De meeste pedofielen weten echt wel dat pedofilie niet aanvaardbaar is en het ook niet zal worden. Daarvoor hoeven ze echt niet in therapie om hun daarvan te overtuigen.
De tweede groep, pedofielen die ijveren om het aanvaardbaar te krijgen, een grote minderheid, mag je gerust smeerlappen noemen. Dan vind ik ook.
Maar ik vind het niet terecht de eerste groep dan ook maar van smeerlapperij te betichten. wat hebben zij in feite misdaan?
Groeten terug
Dat laat onverlet dat ze er wel zijn in de maatschappij. Of je ze nou herkent of niet. En oververtegenwoordigd binnen de groep pedofielen. Het mag jou dan misschien niet boeien, mij wel. Zij hebben een dergelijke aantijging niet verdiend.quote:Op zondag 16 februari 2020 17:18 schreef Beathoven het volgende:
[..]
De door jou geschetste eerste groep zal nooit zichtbaar worden omdat ze zichzelf nooit uitspreken en het onderdrukken. Dus kun je ze ook niet herkennen. Boeit me verder weinig of zij zich geraakt voelen door de discussie of niet.
Dat iemand gevoelens voor kinderen heeft en dit niet laat blijken waardoor je het eigenlijk ook niet weet tenzij zo iemand zich uitspreekt.. gaat jou naar het hart?quote:Op zondag 16 februari 2020 17:21 schreef r_one het volgende:
[..]
Dat laat onverlet dat ze er wel zijn in de maatschappij. Of je ze nou herkent of niet. En oververtegenwoordigd binnen de groep pedofielen. Het mag jou dan misschien niet boeien, mij wel. Zij hebben een dergelijke aantijging niet verdiend.
Je verdraait mijn woorden. En ‘naar het hart gaan’ is wel sterk overtrokken.quote:Op zondag 16 februari 2020 18:28 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Dat iemand gevoelens voor kinderen heeft en dit niet laat blijken waardoor je het eigenlijk ook niet weet tenzij zo iemand zich uitspreekt.. gaat jou naar het hart?
Het 'boeit' je dan misschien wat minder dan volledig?quote:Op zondag 16 februari 2020 18:33 schreef r_one het volgende:
[..]
Je verdraait mijn woorden. En ‘naar het hart gaan’ is wel sterk overtrokken.
Wat een rare duiding van “pedofilie in de context van houden van” ... ik zou die vaders, moeders, leraren, etc. toch echt geen ‘pedofielen’ willen noemen.quote:Op zondag 16 februari 2020 18:47 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Het 'boeit' je dan misschien wat minder dan volledig?
Niemand heeft trouwens problemen met pedofilie in de context van houden van zoals het geen probleem vormt.
Dan doel ik op alle vaders en moeders ter wereld die van hun kinderen houden en leerkrachten die in zekere mate deze ouderlijke skills moeten hebben om niet als kille kampcommandant over te komen.
Ook zal niemand enige alledaagse gezonde vriendelijkheid en inlevingsvermogen van een volwassene naar een kind toe schuwen.
Het probleem is dat het hier bij de voorvechters niet om gaat. Het gaat om verliefdheid en gevoelens van onbestemde verlangens naar meer bespreekbaar te maken. En daarmee willen ze dat degenen die zich niet uitspreken ook uit hun schulp kruipen. Dat laatste hoeft niet en voegt ook niets toe.
We zullen nog meer moeten kijken naar de werkelijke slachtoffers van misbruik ipv de deksel van het vat aan de andere kant op te tillen.
Geef ons eens iets meer inzicht in die groep die jou wel boeit en die geboeidheid van jezelf daarin.quote:Op zondag 16 februari 2020 19:20 schreef r_one het volgende:
[..]
Wat een rare duiding van “pedofilie in de context van houden van” ... ik zou die vaders, moeders, leraren, etc. toch echt geen ‘pedofielen’ willen noemen.
Voor de duidelijkheid: ik kan weinig begrip opbrengen voor de voorvechters die jij noemt. Integendeel. En boeien doen die gasten mij zeker niet. Die niet. Maar dat had ik al gezegd.
Slachtoffers van misbruik zijn ten prooi gevallen aan groep #3: de pedoseksuelen. Die zou ik zelfs geen pedofielen meer willen noemen maar criminelen/smeerlappen/whatever. Heeft helemaal niets meer met “houden van kinderen” te maken als je in staat bent een kind op een dergelijke wijze kapot te maken.
Misschien is het iets dat iemand die geen pedofiel is nooit zal snappen en diegene die wel pedofiel is altijd zal snappen.quote:Op zondag 16 februari 2020 17:14 schreef r_one het volgende:
[..]
De meeste pedofielen weten echt wel dat pedofilie niet aanvaardbaar is en het ook niet zal worden. Daarvoor hoeven ze echt niet in therapie om hun daarvan te overtuigen.
De tweede groep, pedofielen die ijveren om het aanvaardbaar te krijgen, een grote minderheid, gasten als Martijn, Norbert, Ad en deze Nelson, mag je gerust smeerlappen noemen. Dat vind ik ook.
Maar ik vind het niet terecht de eerste groep dan ook maar van smeerlapperij te betichten. wat hebben zij in feite misdaan?
Groeten terug
Die lui op zich boeien mij niet, het feit dat ze als smeerlappen worden weggezet boeit mij. Dat geldt voor om het even welke groep die gestigmatiseerd wordt. Of het nou pedofielen zijn, moslims, pizzabakkers, whatever.quote:Op zondag 16 februari 2020 19:35 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Geef ons eens iets meer inzicht in die groep die jou wel boeit en die geboeidheid van jezelf daarin.
Ik ben geen pedofiel maar snap het wel. En nu?quote:Op zondag 16 februari 2020 20:03 schreef HetDonkertAan het volgende:
[..]
Misschien is het iets dat iemand die geen pedofiel is nooit zal snappen en diegene die wel pedofiel is altijd zal snappen.
Ik snap het niet en ben daar blij om.
Ik vind het triest als iemand's brein zo werkt dat hij verliefd wordt op een klein kind en alleen op kinderen verliefd kan worden en er zelfs seks mee wil hebben.
Ik snap daar volledig niets van. Maar snap jij dan in godsnaam niet dat ik het nogal abnormaal vind?
Je snapt wel dat die mensen onvolgroeide kinderlijfjes en dito onrijpe persoonlijkheden lekker vinden, maar deelt die voorkeur zelf niet? Okay.quote:Op zondag 16 februari 2020 20:14 schreef r_one het volgende:
[..]
Ik ben geen pedofiel maar snap het wel. En nu?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |