Haha dat zou wel lekker zijn. Maar dan zal de politie wel weer tegen mij gaan zeiken.quote:Op zondag 1 maart 2020 20:44 schreef ludovico het volgende:
[..]
Wielklem kopen, nummertje erbij. 100 euro chargen om hem eraf te halen.
Ik snap wel wat je bedoelt, maar ik ben het toch niet met je eensquote:Op zondag 1 maart 2020 21:31 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Zoiets gaat uiteraard stapsgewijs en niet in één klap. Doordat we zo beperkt worden in het verkeer slaat verveling toe en het idee dat je er wel iets naast kan doen. Ik zit ook wel eens op m'n telefoon om bijv nummer te wisselen, maar zorg dan 100% dat het kan.
Parkeren kunnen ze sowieso alle 3 nietquote:Op zondag 1 maart 2020 19:45 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Hier iets nog asocialer (vind ik). Ze zijn het plein aan het verbouwen dus is de ingang om ons huis te bereiken verplaatst, daarvoor zijn er 4 parkeerplekken opgeofferd om bij de ingang van onze parkeerplaats te komen. Op de parkeerplaatsen zijn grote kruizen geverfd en er staan 2 enorme borden met verboden te parkeren. Stonden (niet eens in de vakken) 3 auto's waardoor de bewoners niet meer van of naar de parkeerplaats konden rijden. Politie er bij, doet niks. Niet eens boetes uitschrijven Boeit ze niet dat als er dus een brandweer of ambulance moet komen dat ze eerst moeten slepen (de ingang van het gebouw zit ook daar). Uiteindelijk kwam er een vrouw die met de Mercedes weg wilde rijden. Dus ik zeg dat ze niet mag parkeren omdat er nu 30 auto's niet in of uit kunnen. Had ze niet gezien zei ze.. Dus ik wijs naar de 2 enorme borden en de kruizen op de parkeerplaatsen. Maar goed, kon me al moeilijk inhouden dus ging maar gauw weg en tussen die 2 overige auto's door naar huis.
Was niet de eerste keer overigens.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En ja, heel misschien zou ik deels door de bosjes rechts er voorbij kunnen, maar ik beschadig liever niet mijn auto omdat andere mensen te lui zijn om iets verder te lopen.
Staat je uiteraard te allen tijde vrij. Waar ben je het niet mee eens?quote:Op zondag 1 maart 2020 21:50 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik snap wel wat je bedoelt, maar ik ben het toch niet met je eens
[..]
Parkeren kunnen ze sowieso alle 3 niet
Ik denk inderdaad wel dat de wegen steeds beter ingericht zijn waardoor alles duidelijker is. Maar daardoor hoef je niet meer zelf na te denken, je moet blijven kijken. En als je je dan gaat vervelen ga je toch juist wat meer op de andere auto's (met hun stommiteiten etc) kijken ipv op je telefoon zitten of alleen maar recht voor je uit kijken?quote:Op zondag 1 maart 2020 21:51 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Staat je uiteraard te allen tijde vrij. Waar ben je het niet mee eens?
Niet normaal toch? Zo scheef parkeren maar dan ook gewoon op die plekken waar je een doorgang afsluit. En toen die Benz weg was kwam er een ander aan die daar wilde parkeren. Iemand van het restaurant zei dat het niet mocht omdat het een doorgang was. Gaat die sukkel zeggen: maar zij staan er toch ook? Jahoor, goede reden hoor.quote:Op zondag 1 maart 2020 21:50 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik snap wel wat je bedoelt, maar ik ben het toch niet met je eens
[..]
Parkeren kunnen ze sowieso alle 3 niet
Dat is de wenselijke ontwikkeling, de praktijk leert echter anders.quote:Op zondag 1 maart 2020 21:57 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik denk inderdaad wel dat de wegen steeds beter ingericht zijn waardoor alles duidelijker is. Maar daardoor hoef je niet meer zelf na te denken, je moet blijven kijken. En als je je dan gaat vervelen ga je toch juist wat meer op de andere auto's (met hun stommiteiten etc) kijken ipv op je telefoon zitten of alleen maar recht voor je uit kijken?
quote:Op zondag 1 maart 2020 22:00 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Niet normaal toch? Zo scheef parkeren maar dan ook gewoon op die plekken waar je een doorgang afsluit. En toen die Benz weg was kwam er een ander aan die daar wilde parkeren. Iemand van het restaurant zei dat het niet mocht omdat het een doorgang was. Gaat die sukkel zeggen: maar zij staan er toch ook? Jahoor, goede reden hoor.
Andere keer echt voor het hek deze Audi gehad. Op maandagochtend. Veel mensen konden niet naar het werk daardoor. Wederom schreven ze niet eens een boete uit. Ik vind het echt bizar hoor, dat dit zomaar kan. Maar als ik 5km/h te hard rijd weten ze me wel weer te vinden.
[ afbeelding ]
Ja echt he? Of raampje intikken, handrem er af en naar voren laten rollen. Ik zei ook tegen de Handhaving bij die Audi dat ik ook wel een sleepkabel om de trekhaak wilde doen en die Audi wegslepen. Ging niet lukken zeiden ze Ik wilde het wel proberen..quote:Op zondag 1 maart 2020 22:08 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Als zoiets een paar keer gebeurd zou je inderdaad een wielklem erop zetten of hem zelf wegslepen
Ja ik belde de politie en ik was echt boos. Ze waren daarvoor dus al geweest en hadden geen boete uitgeschreven. Handhaving konden ze niet bereiken want die werken niet op zondag.. Ze zou weer een melding maken en politie sturen. Maar ik heb er 20 min. gestaan en toen ik door de ruimte die die Mercedes vrij maakte. Daarna paar keer uit het raam gekeken maar niemand gezien..quote:Op zondag 1 maart 2020 22:18 schreef YoshiBignose het volgende:
En dan vinden ze het raar waarom zo weinig mensen respect hebben voor de politie. Komen alleen hun bed uit om je te naaien maar als je ze echt nodig hebt kan het allemaal niet. Wordt ook gewoon tijd dat we kenteken koppelen aan telefoonnummer ofzo. Waarom zou je anoniem moeten blijven in je auto, dat is de reden dat mensen allemaal asociaal gedrag vertonen. Als ze voor kunnen dringen bij de kassa durven ze niet. Als ieder kenteken nou gewoon een telefoonnummer had dan kon je die mensen bereiken en verrot schelden... (of netjes vragen of ze hun rijgedrag willen aanpassen)
Hoe heb jij daar last van?quote:Op zondag 1 maart 2020 21:52 schreef Sunshine1982 het volgende:
Mensen die achter een vrachtwagen/touringcar blijven kleven terwijl ze een mogelijkheid hebben om in te halen
Oh dan doen ze wel wat??quote:Op zondag 1 maart 2020 21:42 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Haha dat zou wel lekker zijn. Maar dan zal de politie wel weer tegen mij gaan zeiken.
Als ik tijd zat heb hobbel ik ook met een gangetje van 80-90 achter een vrachtauto, maar ik begrijp de irritatie niet.quote:Op zondag 1 maart 2020 21:52 schreef Sunshine1982 het volgende:
Mensen die achter een vrachtwagen/touringcar blijven kleven terwijl ze een mogelijkheid hebben om in te halen
Waarschijnlijk zijn ze andere dingen aan het doen. Vooral langzaamrijdende vrachtwagenplakkende Audi's en BMW's zijn steevast van die (niet-handsfree) bellers...quote:Op maandag 2 maart 2020 08:40 schreef Sunshine1982 het volgende:
Irritatie is het inderdaad niet, maar ik snap het gewoon niet. Waarom?
Bedrijfsbusjes hebben mooi hun logo en telefoonnummer erop staan. En die rijden niet altijd netjes, zeg maar.quote:Op zondag 1 maart 2020 22:18 schreef YoshiBignose het volgende:
En dan vinden ze het raar waarom zo weinig mensen respect hebben voor de politie. Komen alleen hun bed uit om je te naaien maar als je ze echt nodig hebt kan het allemaal niet. Wordt ook gewoon tijd dat we kenteken koppelen aan telefoonnummer ofzo. Waarom zou je anoniem moeten blijven in je auto, dat is de reden dat mensen allemaal asociaal gedrag vertonen. Als ze voor kunnen dringen bij de kassa durven ze niet. Als ieder kenteken nou gewoon een telefoonnummer had dan kon je die mensen bereiken en verrot schelden... (of netjes vragen of ze hun rijgedrag willen aanpassen)
Dat leg ik net uit.quote:Op maandag 2 maart 2020 08:40 schreef Sunshine1982 het volgende:
Irritatie is het inderdaad niet, maar ik snap het gewoon niet. Waarom?
Lekker laten gaan, je hebt er toch geen last van.quote:Op maandag 2 maart 2020 08:40 schreef Sunshine1982 het volgende:
Irritatie is het inderdaad niet, maar ik snap het gewoon niet. Waarom?
Ja, want met een bank in een hal kan niets gebeuren...oh wacht...quote:Op zondag 1 maart 2020 22:24 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Ja echt he? Of raampje intikken, handrem er af en naar voren laten rollen. Ik zei ook tegen de Handhaving bij die Audi dat ik ook wel een sleepkabel om de trekhaak wilde doen en die Audi wegslepen. Ging niet lukken zeiden ze Ik wilde het wel proberen..
[..]
Ja ik belde de politie en ik was echt boos. Ze waren daarvoor dus al geweest en hadden geen boete uitgeschreven. Handhaving konden ze niet bereiken want die werken niet op zondag.. Ze zou weer een melding maken en politie sturen. Maar ik heb er 20 min. gestaan en toen ik door de ruimte die die Mercedes vrij maakte. Daarna paar keer uit het raam gekeken maar niemand gezien..
Toen een tijdje terug het brandalarm was afgegaan in het gebouw klaagde de brandweer over een bank in de hal (hal is zo een 5 meter breed). Dus ben benieuwd wat ze van al die auto's die in de weg staan zullen vinden
Haha nee dat heb ik nog nooit gedaan, maar er zijn eigenlijk maar twee redenen dat ik geïrriteerd raak: onnodig links rijden en te langzaam rijden. Dat doen die bedrijfsbusjes nauwelijksquote:Op maandag 2 maart 2020 08:46 schreef gebrokenglas het volgende:
Bedrijfsbusjes hebben mooi hun logo en telefoonnummer erop staan. En die rijden niet altijd netjes, zeg maar.
Heb jij zoiets al wel eens gebeld?
Heb paar keer op het punt gestaan om het nummer van zo'n bumperklevend busje te bellen om door te geven dat werknemer rijdend met dat-en-dat kenteken maar eens iets moet doen aan het imago van het bedrijf.
Maar goed, om half zeven 's ochtends is het kantoor vast nog niet te bereiken.
Ja laten we alle spullen maar weghalen want alles is toch brandbaar Je moet niet de bank in de hal de schuld geven, maar de mensen die vuurwerk in de hal afsteken.quote:Op maandag 2 maart 2020 10:25 schreef DW457 het volgende:
[..]
Ja, want met een bank in een hal kan niets gebeuren...oh wacht...
Dat zal je altijd zien..quote:
Hoe bedoel je? Zij bedoelden in ieder geval dat het de vluchtweg kon belemmeren, niet dat 'ie vlam kan vatten.quote:Op maandag 2 maart 2020 10:25 schreef DW457 het volgende:
[..]
Ja, want met een bank in een hal kan niets gebeuren...oh wacht...
In de spits rij ik bij voorkeur ook gewoon achter een vrachtauto. Het scheelt me op de rit van 52 km ongeveer 6 minuten. Ik spaar op de afstand makkelijk 1 tot 2 liter benzine, dat scheelt me per maand een volle tank benzine. Daarnaast ben ik een stuk minder geirriteerd door het continu remmen en vol gas geven op de linkerbaan.quote:Op maandag 2 maart 2020 08:40 schreef Sunshine1982 het volgende:
Irritatie is het inderdaad niet, maar ik snap het gewoon niet. Waarom?
Naja, Arnhem, gaat er een belletje rinkelen?quote:Op maandag 2 maart 2020 15:14 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Dat zal je altijd zien..
[..]
Hoe bedoel je? Zij bedoelden in ieder geval dat het de vluchtweg kon belemmeren, niet dat 'ie vlam kan vatten.
Pffff ja dat was nog waarom de brandweer het zei ook. M'n geheugen is niet zo best meer.quote:Op maandag 2 maart 2020 17:31 schreef DW457 het volgende:
[..]
Naja, Arnhem, gaat er een belletje rinkelen?
Hmm, mijn auto rijdt op 80 kmh ook wel... 20% minstens zuiniger op dat slakkengangetje. Dat scheelt dan 20% in snelheid, ritje van 30 minuten wordt, 50km, wordt dan 36min..... 6 minuten.... Voor 3,5 liter die veranderd in maybe 2,5.quote:Op maandag 2 maart 2020 15:40 schreef RRD_kiter het volgende:
In de spits rij ik bij voorkeur ook gewoon achter een vrachtauto. Het scheelt me op de rit van 52 km ongeveer 6 minuten. Ik spaar op de afstand makkelijk 1 tot 2 liter benzine,
Jouw berekening klopt niet.quote:Op maandag 2 maart 2020 21:04 schreef ludovico het volgende:
[..]
Hmm, mijn auto rijdt op 80 kmh ook wel... 20% minstens zuiniger op dat slakkengangetje. Dat scheelt dan 20% in snelheid, ritje van 30 minuten wordt, 50km, wordt dan 36min..... 6 minuten.... Voor 3,5 liter die veranderd in maybe 2,5.
Dat is een dikke 1.25 voor 6 minuten dus maarliefst 12.50 netto per uur.
Opzicht, puike deal zeg.
Die makkelijk 1 a 2 liter benzine.... Als dat werkelijk zo is dan moet je toch echt wat meer afstand gaan houden op die vrachtwagen.
Je moet niet alleen bellen maar met het hele gebouw. Ook als je melding maakt bij het meldpunt leefomgeving moet je dat niet in je eentje doen maat met het hele gebouw.quote:Op zondag 1 maart 2020 22:24 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Ja echt he? Of raampje intikken, handrem er af en naar voren laten rollen. Ik zei ook tegen de Handhaving bij die Audi dat ik ook wel een sleepkabel om de trekhaak wilde doen en die Audi wegslepen. Ging niet lukken zeiden ze Ik wilde het wel proberen..
[..]
Ja ik belde de politie en ik was echt boos. Ze waren daarvoor dus al geweest en hadden geen boete uitgeschreven. Handhaving konden ze niet bereiken want die werken niet op zondag.. Ze zou weer een melding maken en politie sturen. Maar ik heb er 20 min. gestaan en toen ik door de ruimte die die Mercedes vrij maakte. Daarna paar keer uit het raam gekeken maar niemand gezien..
Toen een tijdje terug het brandalarm was afgegaan in het gebouw klaagde de brandweer over een bank in de hal (hal is zo een 5 meter breed). Dus ben benieuwd wat ze van al die auto's die in de weg staan zullen vinden
Maar ja, organiseer dat maar eens...quote:Op dinsdag 3 maart 2020 07:07 schreef vipergts het volgende:
[..]
Je moet niet alleen bellen maar met het hele gebouw. Ook als je melding maakt bij het meldpunt leefomgeving moet je dat niet in je eentje doen maat met het hele gebouw.
Moet toch makkelijk kunnen even wat moeite doen en dan met zijn alle resultaat. Gemeentes en politie varen er goed bij dat niet iedereen belt want dan kunnen ze net doen of er niets aan de hand is.quote:
Want. Reken het ff uit dan.quote:
Gaat veel tijd zitten in het bereid krijgen van mensen om mee te doen. Ook komen er altijd nevenzaken aan bod die hier niets mee te maken hebben.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 07:54 schreef vipergts het volgende:
[..]
Moet toch makkelijk kunnen even wat moeite doen en dan met zijn alle resultaat. Gemeentes en politie varen er goed bij dat niet iedereen belt want dan kunnen ze net doen of er niets aan de hand is.
hehehe, klopt. Ik rij inderdaad dan in de buurt (achter) een vrachtauto. Ik vind mezelf hinderlijk voor het overige verkeer als ik 90 op de snelweg rijd terwijl het overige verkeer 130 rijdt. Dus dat doe ik alleen als ik achter een vrachtauto hang en het overige verkeer toch gaat inhalen omdat die vrachtauto er rijdt.quote:Op maandag 2 maart 2020 21:04 schreef ludovico het volgende:
[..]
Hmm, mijn auto rijdt op 80 kmh ook wel... 20% minstens zuiniger op dat slakkengangetje. Dat scheelt dan 20% in snelheid, ritje van 30 minuten wordt, 50km, wordt dan 36min..... 6 minuten.... Voor 3,5 liter die veranderd in maybe 2,5.
Dat is een dikke 1.25 voor 6 minuten dus maarliefst 12.50 netto per uur.
Opzicht, puike deal zeg.
Die makkelijk 1 a 2 liter benzine.... Als dat werkelijk zo is dan moet je toch echt wat meer afstand gaan houden op die vrachtwagen.
maar.....die auto moest sowieso voor je invoegen dus je wist toch dat ie ging komen. (overigens snap ik je wel als die auto al remmend daar rijdt en vervolgens ook nog een andere kant blijkt te moeten).quote:Op dinsdag 3 maart 2020 14:05 schreef dick_laurent het volgende:
Wauw, gister weer eens mijn tuuuuuuuuter kunnen testen (was echt alweer een hele tijd geleden dat ik heb getuturd )
Ik rijd een 2-baans rotonde op, ik rijd links, echter de weg voor mij gaat gewoon rechtdoor (ik moest ook rechtdoor) en rechts naast mij rijd een auto (dus op de rechterbaan
Echter opeens besluit de auto die rechts van mij rijd dat hij toch links moet afslaan en snijdt mij opeens echt gigantisch af door plotseling twee banen naar links te gaan (al remmend ook nog) waardoor ik zwaar in de rem moet om een aanrijding te voorkomen. Zie onderstaand plaatje voor verduidelijking.
Echt. Lever je rijbewijs gewoon maar in hoor als je dit soort mongolenacties uithaalt.
[ afbeelding ]
Er hadden er al meer gebeld. Maar ze mogen gewoon niks doen.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 07:07 schreef vipergts het volgende:
[..]
Je moet niet alleen bellen maar met het hele gebouw. Ook als je melding maakt bij het meldpunt leefomgeving moet je dat niet in je eentje doen maat met het hele gebouw.
Indien die auto rechtdoor was gegaan net als ik en hij had me dan gesneden, was het al niet 100% netjes geweest, maar nog semi te accepteren (want hij reed schuin achter mij, dus achter mij invoegen was sws netter en logischer).quote:Op dinsdag 3 maart 2020 16:01 schreef RRD_kiter het volgende:
[..]
maar.....die auto moest sowieso voor je invoegen dus je wist toch dat ie ging komen. (overigens snap ik je wel als die auto al remmend daar rijdt en vervolgens ook nog een andere kant blijkt te moeten).
ow sorry, hij zat achter je! Dan snap ik je reactie zekersquote:Op dinsdag 3 maart 2020 16:24 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Indien die auto rechtdoor was gegaan net als ik en hij had me dan gesneden, was het al niet 100% netjes geweest, maar nog semi te accepteren (want hij reed schuin achter mij, dus achter mij invoegen was sws netter en logischer).
Maar aangezien hij dus last minute opeens flink gas gaf om vervolgens vlak voor mij langs 2 banen naar links te gaan is gewoon not done
Wel aparte inrichting van de stroken op die rotonde.quote:
Het is niet vreemd dat het verbruik zo toeneemt als je je bedenkt dat luchtweerstand snel toeneemt boven de 90 km/h. En verder draait de motor van je auto misschien ook meer toeren bij 130 km/h dan bij 90 km/h.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 15:57 schreef RRD_kiter het volgende:
[..]
hehehe, klopt. Ik rij inderdaad dan in de buurt (achter) een vrachtauto. Ik vind mezelf hinderlijk voor het overige verkeer als ik 90 op de snelweg rijd terwijl het overige verkeer 130 rijdt. Dus dat doe ik alleen als ik achter een vrachtauto hang en het overige verkeer toch gaat inhalen omdat die vrachtauto er rijdt.
Ik vind het verschil in verbruik in mijn auto overigens wel echt absurd. bij 130 haal ik maximaal 1 op 13 of 14, terwijl ik bij 90 eenvoudig 1 op 20 haal. Maar goed, op maandbasis vind ik een besparing van een kleine 100 euro door mijn rijgedrag in de spits aan te passen significant.
Dat misschien kun je wel weg laten.quote:Op woensdag 4 maart 2020 11:20 schreef lyolyrc het volgende:
En verder draait de motor van je auto misschien ook meer toeren bij 130 km/h dan bij 90 km/h.
Maar ja, wat doe je daartegen?quote:Op woensdag 4 maart 2020 11:26 schreef oldford het volgende:
Natuurlijk draait de motor meer toeren (in dezelfde versnelling) als je harder gaat rijden.
Er staat niet dat hij in dezelfde versnelling rijdt.quote:Op woensdag 4 maart 2020 11:26 schreef oldford het volgende:
[..]
Dat misschien kun je wel weg laten.
Natuurlijk draait de motor meer toeren (in dezelfde versnelling) als je harder gaat rijden.
Dat wil niet per sé zeggen dat hij dan ook meer verbruikt.quote:Op woensdag 4 maart 2020 11:26 schreef oldford het volgende:
[..]
Dat misschien kun je wel weg laten.
Natuurlijk draait de motor meer toeren (in dezelfde versnelling) als je harder gaat rijden.
Nee, maar wel dit:quote:Op woensdag 4 maart 2020 14:27 schreef lyolyrc het volgende:
Er staat niet dat hij in dezelfde versnelling rijdt.
In theorie heb je gelijk. 90 km/uur kan in 2 (tegen de toerenbegrenzing aan) en 130 in 5 (of 6).quote:Op dinsdag 3 maart 2020 15:57 schreef RRD_kiter het volgende:
Ik vind het verschil in verbruik in mijn auto overigens wel echt absurd. bij 130 haal ik maximaal 1 op 13 of 14, terwijl ik bij 90 eenvoudig 1 op 20 haal.
Gezien de toegenomen luchtweerstand zeg ik: jawel, dan kun je vanuit gaan.quote:Op woensdag 4 maart 2020 15:09 schreef daNpy het volgende:
Dat wil niet per sé zeggen dat hij dan ook meer verbruikt.
Is gewoon de normale rijstijl op die plek hoor.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 14:05 schreef dick_laurent het volgende:
Wauw, gister weer eens mijn tuuuuuuuuter kunnen testen (was echt alweer een hele tijd geleden dat ik heb getuturd )
Echt. Lever je rijbewijs gewoon maar in hoor als je dit soort mongolenacties uithaalt.
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |