Nice?quote:Op zaterdag 8 februari 2020 12:15 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
Franse Badplaats!!!![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ach flikker op man, iedere gezonde jongen wilt zijn lekkere juf van 24 gewoon snoeihard te grazen nemen.quote:Op zaterdag 8 februari 2020 13:09 schreef SpecialK het volgende:
Leeftijdsverschil is vrij laag in dit geval...
Probleem lijkt te zijn dat pedofiele/efebofiele vrouwen het onderwijssysteem lijken op te zoeken om daar "fouten te maken".
Het onderwijssysteem is geen dating service voor vrouwen met een geestelijke stoornis. En ja... als volwassene seks hebben met een jonge jongen heeft een negatief effect op die jongen. Dat een kind misschien seksuele behoeftes ervaart betekent niet dat het dus maar prima is als die op zeer jonge leeftijd met een ouder machthebbend persoon vervult worden. Dat geldt voor jongetjes en meisjes.
Mensen hebben zo vaak behoeftes die lichamelijk en geestelijk schadelijk kunnen zijn.quote:Op zaterdag 8 februari 2020 13:48 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ach flikker op man, iedere gezonde jongen wilt zijn lekkere juf van 24 gewoon snoeihard te grazen nemen.
En waarom alleen elke jongen het feit in acht nemend dat meiden sneller ontwikleld zijn zowel lichamelijk als geestelijk?quote:Op zaterdag 8 februari 2020 13:48 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ach flikker op man, iedere gezonde jongen wilt zijn lekkere juf van 24 gewoon snoeihard te grazen nemen.
Voor vrouwen is het natuurlijk anders.quote:Op zaterdag 8 februari 2020 13:54 schreef SpecialK het volgende:
Laat ik het zo stellen. Als ik nou met wetenschappelijk onderzoek kon vaststellen dat 90% van de meisjes van 12,13,14,15 een verliefdheid hebben op een leraar en er zelfs voor zouden kiezen om seks met die leraar te hebben als dit als mogelijkheid werd gesteld.. maakt dat cijfer het dan OK voor leraren om seks te hebben met jonge meisjes? Of beschermen wij kinderen tegen het maken van verkeerde keuzes die zware negatieve psychologische effecten kunnen hebben.
quote:Op zaterdag 8 februari 2020 13:54 schreef SpecialK het volgende:
En als jij denkt dat seks op jonge leeftijd geen negatief effect kan hebben op jonge jongens.. dan heb je het gewoon fout. Dat jij persoonlijk een rare fetish/wensdroom had OM iets te doen betekent niet DAT iets doen ook gezond was geweest
Ik denk dat mannen en vrouwen mentaal verschillen inderdaad maar ik denk dat jij dat verschil overschat. En ik denk dat op jongere leeftijden die negatieve effecten voor beide geslachten aanwezig zijn. Vooral als het een ouder persoon of een persoon in positie van macht betreft.quote:Op zaterdag 8 februari 2020 13:55 schreef ludovico het volgende:
[..]
Voor vrouwen is het natuurlijk anders.
quote:Op zaterdag 8 februari 2020 13:55 schreef ludovico het volgende:
[..]
Die zijn eerder geestelijk volwassen inderdaad, dus is het minder erg.quote:Op zaterdag 8 februari 2020 13:55 schreef ludovico het volgende:
[..]
Bedoel je qua hun potentieel of?quote:Op zaterdag 8 februari 2020 13:54 schreef Fok-it het volgende:
[..]
En waarom alleen elke jongen het feit in acht nemend dat meiden sneller ontwikleld zijn zowel lichamelijk als geestelijk?
Natuurlijk denk jij dat als incelquote:Op zaterdag 8 februari 2020 13:56 schreef ludovico het volgende:
[..]
Bedoel je qua hun potentieel of?
Oh, ja naja, ik weet het niet, vrouwen en seks op jonge leeftijd lijken me overdreven niet open over die zaak.quote:Op zaterdag 8 februari 2020 13:58 schreef Fok-it het volgende:
Nee, ik bedoel dat meiden over het algemeen sneller puberen dan jongens en dus ook sneller dezelfde puberteit uit zijn en dus ook sneller seksuele behoeftes hebben.
God wat exemplarisch weerquote:Op zaterdag 8 februari 2020 13:59 schreef ludovico het volgende:
[..]
Oh, ja naja, ik weet het niet, vrouwen en seks op jonge leeftijd lijken me overdreven niet open over die zaak.
quote:Op zaterdag 8 februari 2020 14:00 schreef Fok-it het volgende:
[..]
God wat exemplarisch weer
En jongens en seks op jonge leeftijd is meer dan prima
Je bent echt walgelijk bekrompen
De kat kut op het spek binden noemen we dat.quote:Op zaterdag 8 februari 2020 13:09 schreef SpecialK het volgende:
Probleem lijkt te zijn dat pedofiele/efebofiele vrouwen het onderwijssysteem lijken op te zoeken om daar "fouten te maken".
De grote grap hiervan is natuurlijk dat iedereen dit ook gewoon zo aanvoelt.quote:Op zaterdag 8 februari 2020 14:01 schreef ludovico het volgende:
[..]Zo werkt de wereld nou eenmaal.
Vrouwen hebben weleens spijt van seks en doen er jankerig om, mannen bijna nooit.
Vrouwen hebben dus wel wat extra bescherming nodig als ze nog geen 18 zijn, mannen minder.
Elke mattie van jou op je red pill forum vast jaquote:Op zaterdag 8 februari 2020 14:02 schreef ludovico het volgende:
[..]
De grote grap hiervan is natuurlijk dat iedereen dit ook gewoon zo aanvoelt.
Grappig ik heb je fotoboek weleens gezien jij bent wel een wat oudere user volgens mij.quote:Op zaterdag 8 februari 2020 14:03 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Elke mattie van jou op je red pill forum vast ja
Knap gezien ik nooit fotos in mijn fotoboek heb geplaatstquote:Op zaterdag 8 februari 2020 14:04 schreef ludovico het volgende:
[..]
Grappig ik heb je fotoboek weleens gezien jij bent wel een wat oudere user volgens mij.
"spuisels"quote:Op zaterdag 8 februari 2020 14:05 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Knap gezien ik nooit fotos in mijn fotoboek heb geplaatst
Klopt. Maar dan heb je het vooral over de dynamiek tussen volwassenen. En ja vrouwen hebben -over het algemeen- een soort zwakte als het gaat om de emotionele zwaarte van seksueel contact.quote:Op zaterdag 8 februari 2020 14:01 schreef ludovico het volgende:
[..]Zo werkt de wereld nou eenmaal.
Vrouwen hebben weleens spijt van seks en doen er jankerig om, mannen bijna nooit.
Die negatieve effecten zijn wel degelijk gedeeltelijk speculatief. Onze minimale leeftijd (16) is helemaal niet zo'n objectief gegeven.quote:Op zaterdag 8 februari 2020 13:54 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Mensen hebben zo vaak behoeftes die lichamelijk en geestelijk schadelijk kunnen zijn.
Als je volwassen bent dan word je geacht mentaal sterk en volwassen genoeg te zijn om daarbinnen keuzes te maken die of gezond zijn of als ze ongezond zijn om de consequenties te accepteren zonder dat dit een heftig psychologisch effect heeft.
Maar hoe jonger je bent hoe slechter dat mechanisme werkt.
Laat ik het zo stellen. Als ik nou met wetenschappelijk onderzoek kon vaststellen dat 90% van de meisjes van 12,13,14,15 een verliefdheid hebben op een leraar en er zelfs voor zouden kiezen om seks met die leraar te hebben als dit als mogelijkheid werd gesteld.. maakt dat cijfer het dan OK voor leraren om seks te hebben met jonge meisjes? Of beschermen wij kinderen tegen het maken van verkeerde keuzes die zware negatieve psychologische effecten kunnen hebben.
En als jij denkt dat seks op jonge leeftijd geen negatief effect kan hebben op jonge jongens.. dan heb je het gewoon fout. Dat jij persoonlijk een rare fetish/wensdroom had OM iets te doen betekent niet DAT iets doen ook gezond was geweest.
De harde grenzen zijn politieke keuzes die bedoeld zijn om een soort overgang aan te geven waarbij we verwachten dat 60 of 80% van de populatie van die leeftijd verantwoordelijkheid kan dragen voor keuzes. Op wettelijk niveau accepteren dat het wel of niet OK is dat dus 40 of 20% van een populatie dus wel in die valkuil trapt is een puur maatschappelijk en dus politieke discussie.quote:Op zaterdag 8 februari 2020 14:11 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Die negatieve effecten zijn wel degelijk gedeeltelijk speculatief. Onze minimale leeftijd (16) is helemaal niet zo'n objectief gegeven.
In de VS komen ze met idiote straffen voor zulke docenten, wat in mijn ogen overdreven is.quote:Op zaterdag 8 februari 2020 13:56 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik denk dat mannen en vrouwen mentaal verschillen inderdaad maar ik denk dat jij dat verschil overschat. En ik denk dat op jongere leeftijden die negatieve effecten voor beide geslachten aanwezig zijn. Vooral als het een ouder persoon of een persoon in positie van macht betreft.
Ja. Die machtsstructuren worden vaak onderschat. Heb je gelijk in.quote:Op zaterdag 8 februari 2020 14:15 schreef SpecialK het volgende:
[..]
De harde grenzen zijn politieke keuzes die bedoeld zijn om een soort overgang aan te geven waarbij we verwachten dat 60 of 80% van de populatie van die leeftijd verantwoordelijkheid kan dragen voor keuzes. Op wettelijk niveau accepteren dat het wel of niet OK is dat dus 40 of 20% van een populatie dus wel in die valkuil trapt is een puur maatschappelijk en dus politieke discussie.
Dat is niet een statement van ... oh je bent nu 16 dus nu kan je wel om gaan met neuken terwijl gisteren voor je verjaardag dat nog niet kon.
Het gaat om de groep.
En ook in Nederland geldt 16 voor normale situaties. Niet voor situaties van macht. Omdat men snapt dat als een kind met een persoon in een positie van autoriteit te maken heeft dat dat kind al veel sneller volgt om het volgen. Niet omdat ze zelf een bepaalde keuze prettig vinden.
En in dit verhaal zie je ook een beetje die dynamiek. Die jongen heeft na een tijd gewoon spijt van dit geheel.. spijt tov zichzelf. Wil er van af zijn... komt uiteindelijk tot een punt waar bij zichzelf los kan weken van haar autoriteit. Maar dat duurde dus even.
Het komt vast in veel meer landen voor. Ook in Nederland. De vraag is hoe vaak gebeurt dit, hoe vaak breekt de relatie en als het uit komt hoeveel aandacht krijgt het in de media.quote:Op zaterdag 8 februari 2020 14:16 schreef Sigaartje het volgende:
Ik vind het raar dat dit verschijnsel zich voordoet in maar een land: de VS.
Het komt hier ook wel voor.quote:Op zaterdag 8 februari 2020 14:16 schreef Sigaartje het volgende:
Ik vind het raar dat dit verschijnsel zich voordoet in maar een land: de VS.
Waarom gebruik je pedo-ebofiel als een soort synoniem van elkaar? het is nogal een verschil, namelijk.quote:Op zaterdag 8 februari 2020 14:18 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Het komt vast in veel meer landen voor. Ook in Nederland. De vraag is hoe vaak gebeurt dit, hoe vaak breekt de relatie en als het uit komt hoeveel aandacht krijgt het in de media.
Dat zijn allemaal factoren die per land per staat zelfs zullen verschillen.
Maar ik wil wedden dat er veel meer vrouwelijke pedo-/efebofielen rondlopen in Nederland (in de wereld) dan de meeste mensen denken.
Omdat voor de discussie waar ik het over heb het handiger is om die 2 groepen bij elkaar te pakken. Maar ik benoem ze beiden om aan te geven dat ik weet dat (bijvoorbeeld in dit geval) het niet gaat over een pedo.quote:Op zaterdag 8 februari 2020 14:20 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Waarom gebruik je pedo-ebofiel als een soort synoniem van elkaar? het is nogal een verschil, namelijk.
Ah ok. Want bij pedoseksualiteit is het voor mij geen discussie dat dat schadelijk is voor het kind. Maar bij ebofiele-seksuele relaties staat dat wat mij betreft best open voor discussie. Moeten we nu echt heel hysterisch gaan doen als een 21 jarige met een 15 jarige heeft?quote:Op zaterdag 8 februari 2020 14:21 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Omdat voor de discussie waar ik het over heb het handiger is om die 2 groepen bij elkaar te pakken. Maar ik benoem ze beiden om aan te geven dat ik weet dat (bijvoorbeeld in dit geval) het niet gaat over een pedo.
De buitquote:Op zaterdag 8 februari 2020 14:14 schreef Draak31 het volgende:
Mooie vrouw. Die jongen heeft de buit gepakt.
Verschrikkelijk wat hier is gebeurd inderdaad. Verschrikkelijk.quote:Op zaterdag 8 februari 2020 14:25 schreef Seven. het volgende:
[..]
De buit![]()
Deze vrouw is gewoon hardstikke fout. Zelfs al is ze leuk om te zien.
Eens. Vooral vanwege de machtssituatie waarin ze zat. Maar ontslag zou wat mij betreft genoeg zijn.quote:Op zaterdag 8 februari 2020 14:25 schreef Seven. het volgende:
[..]
De buit![]()
Ik heb even niet voor me wat de straffen zijn maar ik kan het eens zijn dat een straf misschien afhankelijk moet zijn van het leeftijdsverschil. Misschien kunnen we het daar over eens zijn?quote:Op zaterdag 8 februari 2020 14:18 schreef luxerobots het volgende:
[..]
In de VS komen ze met idiote straffen voor zulke docenten, wat in mijn ogen overdreven is.
Ik denk eigenlijk dat het "voortrek-aspect" nog het minste probleem is...quote:Aan de andere kant is er wel degelijk een probleem bij dit soort relaties. Een docent en een leerling hebben een scheve relatie. De docent legt dingen uit en de leerling moet dingen leren, wat weer gecontroleerd wordt door het maken van opdrachten en toetsen. De docent heeft macht en de leerling is afhankelijk.
Een docent kan de neiging hebben om zijn/haar geliefde te willen voortrekken, of een leerling kan een docent chanteren. Dat zijn situaties die je niet wil hebben in het onderwijs.
Tsja deze jongen kan er dus mee omgaan. Ik heb ook wel eens een video gezien van een man die volgens mij rond zijn 13e/14e is misbruikt door een lerares.. daar toen heel trots op was maar na verloop van tijd daar mentaal heel ziek van is geworden... tot op het punt dat hij nu nog steeds psychische hulp nodig heeft. Daar kan je naar wijzen en lachen van "haha sukkel.. seks is altijd geweldig.. doe normaal".. maar sommige kinderen kunnen het hebben, sommige niet. En we beschermen met die wetten de meerderheid die het niet kan hebben.. tot de leeftijd waar we achten dat de meerderheid het wel kan hebben.quote:Overigens is het wel grappig. Hier is een artikel van een jongen die een seksrelatie had met zijn knappe juf. En hij kijkt er niet bepaald trots op terug, maar het lijkt me verder ook niet traumatisch.
Maar waarom er vanuit gaan dat die man psychische schade heeft gekregen, vanwege dat seksuele voorval?quote:Op zaterdag 8 februari 2020 14:28 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik heb even niet voor me wat de straffen zijn maar ik kan het eens zijn dat een straf misschien afhankelijk moet zijn van het leeftijdsverschil. Misschien kunnen we het daar over eens zijn?
[..]
Ik denk eigenlijk dat het "voortrek-aspect" nog het minste probleem is...
[..]
Tsja deze jongen kan er dus mee omgaan. Ik heb ook wel eens een video gezien van een man die volgens mij rond zijn 13e/14e is misbruikt door een lerares.. daar toen heel trots op was maar na verloop van tijd daar mentaal heel ziek van is geworden... tot op het punt dat hij nu nog steeds psychische hulp nodig heeft. Daar kan je naar wijzen en lachen van "haha sukkel.. seks is altijd geweldig.. doe normaal".. maar sommige kinderen kunnen het hebben, sommige niet. En we beschermen met die wetten de meerderheid die het niet kan hebben.. tot de leeftijd waar we achten dat de meerderheid het wel kan hebben.
Nee... ik denk dat hysterie nooit goed is.. ik doe ook niet overdreven hysterisch toch? Ik had als insteek kunnen hebben van "hang dat sekreet aan de hoogste boom". Maar ipv dat begon ik mijn posts hier met "leeftijdsverschil valt nog wel mee".quote:Op zaterdag 8 februari 2020 14:24 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ah ok. Want bij pedoseksualiteit is het voor mij geen discussie dat dat schadelijk is voor het kind. Maar bij ebofiele-seksuele relaties staat dat wat mij betreft best open voor discussie. Moeten we nu echt heel hysterisch gaan doen als een 21 jarige met een 15 jarige heeft?
Ja, het hangt van de situatie en het leeftijdsverschil af.quote:Op zaterdag 8 februari 2020 14:28 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik heb even niet voor me wat de straffen zijn maar ik kan het eens zijn dat een straf misschien afhankelijk moet zijn van het leeftijdsverschil. Misschien kunnen we het daar over eens zijn?
Het is onderdeel van de relatie docent-leerling. Door als docent seks te hebben met je leerling, verstoor je deze relatie (maak je die kapot).quote:Ik denk eigenlijk dat het "voortrek-aspect" nog het minste probleem is...
Ook dat komt voor. Maar meestal lijkt het me niet traumatisch. Meer een tegenvaller, iets wat tof leek, maar toch niet zo tof was.quote:Tsja deze jongen kan er dus mee omgaan. Ik heb ook wel eens een video gezien van een man die volgens mij rond zijn 13e/14e is misbruikt door een lerares.. daar toen heel trots op was maar na verloop van tijd daar mentaal heel ziek van is geworden... tot op het punt dat hij nu nog steeds psychische hulp nodig heeft. Daar kan je naar wijzen en lachen van "haha sukkel.. seks is altijd geweldig.. doe normaal".. maar sommige kinderen kunnen het hebben, sommige niet. En we beschermen met die wetten de meerderheid die het niet kan hebben.. tot de leeftijd waar we achten dat de meerderheid het wel kan hebben.
Klopt. Maatschappelijke mening en insteek zal bijdragen. En ja bij sommige gevallen van pedofilie/efebofilie richting meisjes wordt hen ook veel aangepraat wat zekerweten het trauma erger maakt.. Maar dat neemt niet weg dat ook zonder dat er een trauma is.quote:Op zaterdag 8 februari 2020 14:30 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Maar waarom er vanuit gaan dat die man psychische schade heeft gekregen, vanwege dat seksuele voorval?
Het kan ook zijn dat andere factoren invloed hebben gehad. De mening van mensen om hem heen, hoe de maatschappij er over denkt, zichzelf allerlei zaken aanpraten.
Ja, eens. Maar gewoon een beetje luchtigheid lijkt mij gezond. Als je niets bijzonders ziet aan het vermeende 'slachtoffer' lijkt mij het heel goed om dan ook niet daadwerkelijk een slachtoffer van zo'n iemand te maken.quote:Op zaterdag 8 februari 2020 14:33 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Klopt. Maatschappelijke mening en insteek zal bijdragen. En ja bij sommige gevallen van pedofilie/efebofilie richting meisjes wordt hen ook veel aangepraat.
Het beste lijkt te zijn om er rond en richting het slachtoffer er niet een big deal van te maken. Maargoed dat wordt lastig als men het luidkeels met elkaar oneens gaat zijn over of iets "nice" is of iets een misdaad is.
Zou jij zeggen dat lichter straffen dan wellicht minder gewicht zou geven aan de situatie voor die jongen?quote:Op zaterdag 8 februari 2020 14:35 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ja, eens. Maar gewoon een beetje luchtigheid lijkt mij gezond. Als je niets bijzonders ziet aan het vermeende 'slachtoffer' lijkt mij het heel goed om dan ook niet daadwerkelijk een slachtoffer van zo'n iemand te maken.
Maja, als deze juf straks jaren achter de tralies gaat, is het niet gek dat die 15 jarige dan gaat denken: 'o jeetje, dan was het wel heel erg fout wat ze heeft gedaan. Maar, ik vond het helemaal niet zo erg?' verward !
Net zo nice als een 15 jarig sletje de paal van een 24 jarige hitsige leraar krijgt te verwerken?quote:
Volgens mij is het in Amerika helemaal niet zo lastig. Je bent gewoon een predator als je er eentje van onder de 18 paalt, ongeacht de omstandigheden.quote:Op zaterdag 8 februari 2020 14:44 schreef SpecialK het volgende:
Het lijkt me trouwens op juridisch vlak heel lastig om straf af te laten hangen van hoe erg het slachtoffer iets vond.
Ik bedoel.. dat staat weer open voor manipulatie en druk etc... Ik denk eigenlijk dat je het beste de relevante cijfers van de zaak (leeftijdsverschil, aard van de relatie) kan gebruiken en dan tot een eis moet komen. En ik sta ZELFS open voor het idee dat dat (op basis van wetenschappelijk onderzoek) andere cijfers zijn mbt het geslacht van het slachtoffer/dader.
Maar DAT er gestraft moet worden, ook als de dader een sexy vrouw is, staat voor mij als een paal boven water.
1: Hangt af van de situatie. Niet als het om pedoseksualiteit gaat. Dat is namelijk van een geheel andere orde. Dan gaat het letterlijk om een kind. Maar bij ebofilie is dat een stuk onduidelijker. Let op: ik ben nog steeds wel van mening dat het strafbaar moet zijn, alleen kunnen we best elkaar discussiëren hoe er mee om te gaan.quote:Op zaterdag 8 februari 2020 14:40 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Zou jij zeggen dat lichter straffen dan wellicht minder gewicht zou geven aan de situatie voor die jongen?
Ik denk dat hoe deze jongen behandeld wordt door zijn omgeving... met idd luchtigheid aan de ene kant en duidelijk consistent veroordelen van haar gedrag aan de andere kant.. meer positief effect zal hebben dan het simpele feit dat zij een x aantal jaar achter de tralies wordt gegooid.
Maar.. ik ben geen psycholoog. Misschien heeft dat wel effect.
Maar hoezo?quote:Op zaterdag 8 februari 2020 14:44 schreef SpecialK het volgende:
Het lijkt me trouwens op juridisch vlak heel lastig om straf af te laten hangen van hoe erg het slachtoffer iets vond.
Ik bedoel.. dat staat weer open voor manipulatie en druk etc... Ik denk eigenlijk dat je het beste de relevante cijfers van de zaak (leeftijdsverschil, aard van de relatie) kan gebruiken en dan tot een eis moet komen. En ik sta ZELFS open voor het idee dat dat (op basis van wetenschappelijk onderzoek) andere cijfers zijn mbt het geslacht van het slachtoffer.
Maar DAT er gestraft moet worden, ook als de dader een sexy vrouw is, staat voor mij als een paal boven water.
Ik zou daar juist wel een juridische consequentie aan vasthangen. Niet JAREN de cel in maar .. toch wel even een paar maandjes nadenken over je behoeftes.quote:Op zaterdag 8 februari 2020 14:48 schreef theunderdog het volgende:
[..]
1: Hangt af van de situatie. Niet als het om pedoseksualiteit gaat. Dat is namelijk van een geheel andere orde. Dan gaat het letterlijk om een kind. Maar bij ebofilie is dat een stuk onduidelijker. Let op: ik ben nog steeds wel van mening dat het strafbaar moet zijn, alleen kunnen we best elkaar discussiëren hoe er mee om te gaan.
Een lerares die seks heeft gehad met een leerling van 15, hoeft wat mij betreft niet heel veel zwaarder gestraft te worden dan een ontslag van haar werk.
Eensquote:2: Ja, veroordelen. Maar het liefst in de vorm: 'staat in de wet, mag nu eenmaal niet', Geen hysterie, geen emotie. Allemaal niet groter maken dan het is.
Maar dan klopt het toch gewoon dat je de straf laat afhangen van de situatie?quote:Op zaterdag 8 februari 2020 14:49 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Maar hoezo?
Over het algemeen wordt een verkrachting met geweld, zwaarder bestraft dan een situatie waarin iemand, iemand anders met manipulatie in bed krijgt. Beide fout, maar de schade in de eerste situatie is waarschijnlijk erger.
Ja dan is dit ineens je leven.. van die rotburen die kutgrapjes maken richting je zoon (dank je wel, South Park trouwens...quote:Op zaterdag 8 februari 2020 14:49 schreef Steef121 het volgende:
Dit is gewoon fout en had niet mogen gebeuren. Zou je eigen zoon maar zijn, dan zou je niet zo hard nice roepen, denk/hoop ik.
nopequote:Op zaterdag 8 februari 2020 14:44 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Net zo nice als een 15 jarig sletje de paal van een 24 jarige hitsige leraar krijgt te verwerken?
Ja, daar kan ik ook nog wel mee akkoord gaan.quote:Op zaterdag 8 februari 2020 14:51 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik zou daar juist wel een juridische consequentie aan vasthangen. Niet JAREN de cel in maar .. toch wel even een paar maandjes nadenken over je behoeftes.
Ook omdat je wil dat iemand iig niet meteen weer een sollicitatie kan sturen naar school 2 om daar weer hetzelfde te flikken.
[..]
Eens
Eens.quote:Op zaterdag 8 februari 2020 14:52 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Maar dan klopt het toch gewoon dat je de straf laat afhangen van de situatie?
Precies. 15-jarigen zijn gewoon nog (grote) kinderen, ondanks gierende hormonen.quote:Op zaterdag 8 februari 2020 14:49 schreef Steef121 het volgende:
Dit is gewoon fout en had niet mogen gebeuren. Zou je eigen zoon maar zijn, dan zou je niet zo hard nice roepen, denk/hoop ik.
Was het hele punt van die aflevering niet 'seks met kinderen is altijd fout, zelfs als het om een jongetje en een lerares gaat'?quote:Op zaterdag 8 februari 2020 14:53 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ja dan is dit ineens je leven.. van die rotburen die kutgrapjes maken richting je zoon (dank je wel, South Park trouwens...). Ander gezooi.
Hm, onderschat de schade die manipulatie kan aanrichten niet.quote:Op zaterdag 8 februari 2020 14:49 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Maar hoezo?
Over het algemeen wordt een verkrachting met geweld, zwaarder bestraft dan een situatie waarin iemand, iemand anders met manipulatie in bed krijgt. Beide fout, maar de schade in de eerste situatie is waarschijnlijk erger.
Ja. Maar zoals wel vaker is er een grote disconnect tussen wat Matt Stone en Trey Parker proberen te communiceren en wat.. 90% van het voetvolk ontvangt als ze de aflevering zien...quote:Op zaterdag 8 februari 2020 14:58 schreef probeer het volgende:
[..]
Was het hele punt van die aflevering niet 'seks met kinderen is altijd fout, zelfs als het om een jongetje en een lerares gaat'?
Fair enough.quote:Op zaterdag 8 februari 2020 15:00 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ja. Maar zoals wel vaker is er een grote disconnect tussen wat Matt Stone en Trey Parker proberen te communiceren en wat.. 90% van het voetvolk ontvangt als ze de aflevering zien...
Zoals je in dit topic en vele andere topics over dit soort zaken kan zien... men ziet het, neemt de woordjes over.. maar begrijpt de boodschap niet.. juist omdat het te vaag/ingewikkeld verpakt wordt oid..
hetzelfde probleem heb je bij Hans Teeuwen... je wil niet weten hoeveel mensen dat "rechtse meisjes" stuk letterlijk nemen... niet als satire.
Ik snap het wel. Artiesten/kunstenaars/etc... willen EN sociale topics aansnijden omdat dat aandacht en "clout" genereert EN ze willen niet per se 1 kant van het debat 100% gelijk geven.quote:
Godverchristus kap eens met dat gejank zeg.quote:Op zaterdag 8 februari 2020 14:20 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Waarom gebruik je pedo-ebofiel als een soort synoniem van elkaar? het is nogal een verschil, namelijk.
Neehoor ik negeer het niet, het geldt ook gewoon voor mannen op jongere leeftijden op deze manier. Mannen behoeven met seks minder bescherming dan vrouwen.quote:Op zaterdag 8 februari 2020 14:06 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Klopt. Maar dan heb je het vooral over de dynamiek tussen volwassenen. En ja vrouwen hebben -over het algemeen- een soort zwakte als het gaat om de emotionele zwaarte van seksueel contact.
Maar er is bij kinderen nog veel meer aan de hand mbt dit onderwerp wat jij eventjes negeert. En wat alle "nice" roepers negeren.
Kinderen zijn fragieler... die neuronen moeten nog opdrogen voordat dat weerbare gedrag wat jij beschrijft aanwezig is. Ook bij jongetjes.
Mannen ja. Maar jongetjes zijn anders.quote:Op zaterdag 8 februari 2020 15:19 schreef ludovico het volgende:
[..]
Neehoor ik negeer het niet, het geldt ook gewoon voor mannen op jongere leeftijden op deze manier. Mannen behoeven met seks minder bescherming dan vrouwen.
quote:Op zaterdag 8 februari 2020 14:56 schreef Draak31 het volgende:
Leuke fruitige vrouw. Hier is duidelijk weinig aan de hand.
Pfff, jaar of 14-15-16 snap je echt wel waar je mee bezig bent, misschien dat je inderdaad vanwege een minder ontwikkelde prefrontale kwab wat minder bezig bent met eventuele consequenties. Maar thats it.quote:Op zaterdag 8 februari 2020 15:19 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Mannen ja. Maar jongetjes zijn anders.
Als het een leuke stoere bink was die jouw 15 jarige dochter uitwoonde vind je het nog steeds geen probleem?quote:
Dan is het natuurlijk wel een probleem.quote:Op zaterdag 8 februari 2020 15:23 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Als het een leuke stoere bink was die jouw 15 jarige dochter uitwoonde vind je het nog steeds geen probleem?
Is dat echt zo?quote:Op zaterdag 8 februari 2020 15:19 schreef ludovico het volgende:
[..]
Neehoor ik negeer het niet, het geldt ook gewoon voor mannen op jongere leeftijden op deze manier. Mannen behoeven met seks minder bescherming dan vrouwen.
Eng altijd, die selectieve verontwaardiging.quote:Op zaterdag 8 februari 2020 15:23 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dan is het natuurlijk wel een probleem.
Ja het bagatelliseren is de boventoon bij jou dat merk ik.quote:Op zaterdag 8 februari 2020 15:22 schreef ludovico het volgende:
[..]
Pfff, jaar of 14-15-16 snap je echt wel waar je mee bezig bent, misschien dat je inderdaad vanwege een minder ontwikkelde prefrontale kwab wat minder bezig bent met eventuele consequenties. Maar thats it.
Hij wilde niet verder, wilde erover praten.quote:Op zaterdag 8 februari 2020 15:22 schreef ludovico het volgende:
[..]
Pfff, jaar of 14-15-16 snap je echt wel waar je mee bezig bent, misschien dat je inderdaad vanwege een minder ontwikkelde prefrontale kwab wat minder bezig bent met eventuele consequenties. Maar thats it.
Je ziet iedere keer dat die bofkonten het niet voor zichzelf kunnen houden en dat dan de pleuris uitbreekt. Als iets een probleem is dan is het wel dat ze het niet voor zichzelf kunnen houden.quote:Op zaterdag 8 februari 2020 15:24 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Is dat echt zo?
Of leidt dat hele idee juist tot meer slachtoffers die niets durven te zeggen?
Je moet je eigen seksuele frustratie niet op anderen projecteren.quote:Op zaterdag 8 februari 2020 15:29 schreef ludovico het volgende:
[..]
Je ziet iedere keer dat die bofkonten het niet voor zichzelf kunnen houden en dat dan de pleuris uitbreekt.
Waar ben ik precies verontwaardigd over? En wat bedoel je met selectief, uiteraard ben ik selectief in wat ik goed en slecht vind, jij niet? De inhoudsloosheid van je comment is stuitent.quote:Op zaterdag 8 februari 2020 15:24 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Eng altijd, die selectieve verontwaardiging.
Neejoh heb je gelijk in, ergens mag best een grens. En juridisch mag het allemaal meewegen of het vrijwillig was etc.quote:Op zaterdag 8 februari 2020 15:26 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ja het bagatelliseren is de boventoon bij jou dat merk ik.
Nee.. zelfs 20-jarigen snappen vaak niet waar ze mee bezig zijn.. pas rond je 25ste bereik je wat neurologen een volwassen hersenchemie noemen.
Het is echt niet raar om ERGENS een grens te trekken.
Zou het kunnen dat zelfs deze jonge onvolwassen jongens merken, nadat de initiele spanning weg is, dat ze in een ongezonde situatie zitten en maar 1 uitweg zien... door er over te praten met een ouder of iemand.. waarna de boel opblaast.quote:Op zaterdag 8 februari 2020 15:29 schreef ludovico het volgende:
[..]
Je ziet iedere keer dat die bofkonten het niet voor zichzelf kunnen houden en dat dan de pleuris uitbreekt. Als iets een probleem is dan is het wel dat ze het niet voor zichzelf kunnen houden.
Volgens mij staat dit bericht iets te ver van de realiteit af.quote:Op zaterdag 8 februari 2020 15:28 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Hij wilde niet verder, wilde erover praten.
Maar werd gemanipuleerd. Je wilde toch zelf? Wil je mij ruineren?
Wat wordt ondersteund door meningen zoals de jouwe. Want als hij nee zegt, als hij zich uit zijn er mensen zoals jij die zeggen wat een sukkel, heeft 'ie geen ballen ofzo? Had lekker door kunnen palen en hoe hij zich daarover voelde maakt niet uit toch? Foto van geen schofterig lelijk wijf dus hij moest het maar leuk vinden toch?
De enige die stuitend is in dit topic ben jij.quote:Op zaterdag 8 februari 2020 15:30 schreef ludovico het volgende:
[..]
Waar ben ik precies verontwaardigd over? En wat bedoel je met selectief, uiteraard ben ik selectief in wat ik goed en slecht vind, jij niet? De inhoudsloosheid van je comment is stuitent.
Je bent lichtelijk verontwaardigd over het feit dat het bij je dochter wel uit zou maken. Selectief over datzelfde, namelijk dat het voor een random dude 'quote:Op zaterdag 8 februari 2020 15:30 schreef ludovico het volgende:
[..]
Waar ben ik precies verontwaardigd over? En wat bedoel je met selectief, uiteraard ben ik selectief in wat ik goed en slecht vind, jij niet? De inhoudsloosheid van je comment is stuitent.
Heb je nog inhoud zegmaar?quote:Op zaterdag 8 februari 2020 15:33 schreef Fok-it het volgende:
[..]
De enige die stuitend is in dit topic ben jij.
Hihihi Hij maakt een spelfout!$@!%$@quote:Op zaterdag 8 februari 2020 15:33 schreef onlogisch het volgende:
En het is stuitend, niet stuitent.
Stuitent
Voldoende gegeven. Kijk het topic maar doorquote:
Ah okay, nou laat het daar dan bij zegmaar?quote:Op zaterdag 8 februari 2020 15:34 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Voldoende gegeven. Kijk het topic maar door
Neequote:Op zaterdag 8 februari 2020 15:34 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ah okay, nou laat het daar dan bij zegmaar?
Ja ik denk dat gemiddeld jong meisje meer bescherming nodig heeft dan gemiddeld jonge gast. Is dat zo gek?quote:Op zaterdag 8 februari 2020 15:33 schreef onlogisch het volgende:
Je bent lichtelijk verontwaardigd over het feit dat het bij je dochter wel uit zou maken. Selectief over datzelfde, namelijk dat het voor een random dude ' ' is, en voor een meid weer niet. Dat bedoel ik met selectief ja.
Iemand zou maar een mening hebben die niet overeenkomt met de jouwe zeg. De wereld gelijk in brand.quote:Op zaterdag 8 februari 2020 15:34 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Nee
Want jij moet je seksuele frustraties niet omzetten in pseudo psychologisch gelul
Ok incelquote:Op zaterdag 8 februari 2020 15:35 schreef ludovico het volgende:
[..]
Iemand zou maar een mening hebben die niet overeenkomt met de jouwe zeg. De wereld gelijk in brand.
Waarom stop je mij in dat hokje?quote:Op zaterdag 8 februari 2020 15:32 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Zou het kunnen dat zelfs deze jonge onvolwassen jongens merken, nadat de initiele spanning weg is, dat ze in een ongezonde situatie zitten en maar 1 uitweg zien... door er over te praten met een ouder of iemand.. waarna de boel opblaast.
Om vervolgens van figuren zoals jij te horen te krijgen dat ze sukkels zijn.
Wat is dit voorn zielig gedrag van je dat je steeds herhaalt? Kan je daar mee kappen?quote:
Het probleem is denk ik dat mensen voelen dat je hinkelt...quote:Op zaterdag 8 februari 2020 15:35 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ja ik denk dat gemiddeld jong meisje meer bescherming nodig heeft dan gemiddeld jonge gast. Is dat zo gek?
Kijk je pohi eens even terug zou ik zeggenquote:Op zaterdag 8 februari 2020 15:37 schreef ludovico het volgende:
[..]
Wat is dit voorn zielig gedrag van je dat je steeds herhaalt?
Ben wel benieuwd hoe jongetjes als jij eruit zien en wat voorn leven ze leiden.quote:Op zaterdag 8 februari 2020 15:37 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Kijk je pohi eens even terug zou ik zeggen
Gelukkig is het in Amerika gebeurd. Onder de 18 is onder de 18. Jongen of meid, het maakt geen kut uit. Deze chick wordt voor de rest van haar leven gebrandmerkt. Een predatorquote:Op zaterdag 8 februari 2020 15:35 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ja ik denk dat gemiddeld jong meisje meer bescherming nodig heeft dan gemiddeld jonge gast. Is dat zo gek?
Ja ben ik wel met je eens.quote:Op zaterdag 8 februari 2020 15:37 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Het probleem is denk ik dat mensen voelen dat je hinkelt...
Je kan best wel EN denken dat meisjes meer bescherming verdienen mbt seksualiteit en leeftijd.... EN tegelijkertijd denken dat als een juf een 15 jarige neukt dat dit tegen de wet moet zijn.
Maar jij lijkt dit zelfs heel spannend en goed te vinden dat dit gebeurt. Dus dat is niet te rijmen met "meer of minder bescherming". Jij pleit in feite voor geen bescherming voor jongens. En dat is een probleem want ook jongens hebben bescherming nodig.
Beetje overdreven zegmaar of niet?quote:Op zaterdag 8 februari 2020 15:38 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Gelukkig is het in Amerika gebeurd. Onder de 18 is onder de 18. Jongen of meid, het maakt geen kut uit. Deze chick wordt voor de rest van haar leven gebrandmerkt. Een predator
Om meer de diepte in te gaan, ik vind dat strafmaat dus in lijn moet zijn met de nadelige consequenties die bepaald gedrag heeft.quote:Op zaterdag 8 februari 2020 15:37 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Het probleem is denk ik dat mensen voelen dat je hinkelt...
Je kan best wel EN denken dat meisjes meer bescherming verdienen mbt seksualiteit en leeftijd.... EN tegelijkertijd denken dat als een juf een 15 jarige neukt dat dit tegen de wet moet zijn.
Maar jij lijkt dit zelfs heel spannend en goed te vinden dat dit gebeurt. Dus dat is niet te rijmen met "meer of minder bescherming". Jij pleit in feite voor geen bescherming voor jongens. En dat is een probleem want ook jongens hebben bescherming nodig.
Maar dan snap ik je reacties in dit topic niet. Er is namelijk sprake van machtsmisbruik EN van een niet totaal negeerbaar leeftijdsverschil. Het is ook niet duidelijk wat mij betreft of deze relatie niet rond zijn 14e is begonnen.quote:Op zaterdag 8 februari 2020 15:44 schreef ludovico het volgende:
[..]
Om meer de diepte in te gaan, ik vind dat strafmaat dus in lijn moet zijn met de nadelige consequenties die bepaald gedrag heeft.
Manipuleren / machtsmisbruik is dik fout natuurlijk, ook boven de 18.
Onder de 18 gaat het meer om het stukje consequenties niet goed kunnen overzien en dat we ook gewoon vinden dat hele jonge mensen er gewoon niet aan toe zijn. Dat zal rondom de 15 liggen naar mijn idee...
Dan zou kunnen maar ik zou er vooralsnog vanuit gaan dat dat verschil in weerbaarheid tussen jongens en meisjes bij kinderen veel kleiner is. Als in.. dat is iets wat vaak gewoon nog niet ontwikkeld is..quote:En die consequenties niet kunnen overzien lijkt mij bij meisjes nadeliger uitpakken dan bij jongens omdat zij van nature wat terughoudender zijn qua seks.
Denk je werkelijk dat jonge puber jongens minder vatbaar zijn voor manipulatie dan meisjes?quote:Op zaterdag 8 februari 2020 15:35 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik zorg vooral een beetje voor reuring in dit topic omdat er nogal extreem moeilijk wordt gedaan tussen een knaap van 15 en een dame van 24 ofzo, in 99% van de gevallen zijn alle betrokkenen gewoon dik blij met een goede glimlach op het gezicht, dus ja ik zwak de overdreven reacties wel een beetje af. Dat een potentiele wetgever er iets van moet vinden ben ik het allicht wel mee eens maar daar was ik nog niet mee bezig.quote:Op zaterdag 8 februari 2020 15:52 schreef SpecialK het volgende:
Maar dan snap ik je reacties in dit topic niet. Er is namelijk sprake van machtsmisbruik EN van een niet totaal negeerbaar leeftijdsverschil. Het is ook niet duidelijk wat mij betreft of deze relatie niet rond zijn 14e is begonnen.
Jij leek het geheel volledig goed te keuren. Of ben je door onze discussie hier daar van terug gekomen? Als dat zo is respect, overigens. Maar ik krijg het gevoel dat je heen en weer gaat op dit standpunt dus ik wil het even expliciet vragen.
Dat staat er niet, er staat dat ze minder bescherming nodig hebben, dat heeft met meer zaken te maken dan met alleen vatbaar zijn voor groepsdruk en of manipulatie.quote:Op zaterdag 8 februari 2020 15:59 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Denk je werkelijk dat jonge puber jongens minder vatbaar zijn voor manipulatie dan meisjes?
Of minder ontvankelijk voor groeps/sociale druk?
Sowieso doet men bij een gezags- of vertrouwensrelatie moeilijker. Een 15 jarige jongen die met zijn 24 jarige buurmeisje op de festivalcamping neukt is wettelijk gezien fout; maar men zal er minder over vallen dan wanneer de 24jarige zijn docent, voogd etc. is.quote:Op zaterdag 8 februari 2020 16:21 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik zorg vooral een beetje voor reuring in dit topic omdat er nogal extreem moeilijk wordt gedaan tussen een knaap van 15 en een dame van 24 ofzo, in 99% van de gevallen zijn alle betrokkenen gewoon dik blij met een goede glimlach op het gezicht, dus ja ik zwak de overdreven reacties wel een beetje af. Dat een potentiele wetgever er iets van moet vinden ben ik het allicht wel mee eens maar daar was ik nog niet mee bezig.
Als het helemaal vrijwillig was etc, dan ben ik wel een beetje van het Nederlandse gedoogbeleid bij deze leeftijden, maar 14 -24 voelt voor mij dan weer totaal anders, en ook in die leeftijden heb je meisjes en jongens die eruitzien als kinderen of gewoon als een jaar of 18.
In het geval dat ze er toevallig wel heel jong uitzien is de overtreder weer wel een beetje eng, dus wat mij betreft is het wel echt zo dat het een grijs gebied is tussen 14-16, als je dan aan de zekere kant gaat zitten dan leg je de wettelijke grens op 16, allemaal logisch.... Alleen wat doe je dan als iemand jonger is? En iemand dus buiten de wet treed? De lijn is niet zo zwart-wit dat daar gelijk een dikke straf achter hoort te staan.
En dat veranderd natuurlijk allemaal gigantisch snel als het niet allemaal wederzijds en vrijwillig is etc.
waar heb je het nou over manquote:
Dit is allemaal speculatief. Je zou net zo omgekeerd kunnen redeneren.quote:Op zaterdag 8 februari 2020 15:28 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Hij wilde niet verder, wilde erover praten.
Maar werd gemanipuleerd. Je wilde toch zelf? Wil je mij ruineren?
Wat wordt ondersteund door meningen zoals de jouwe. Want als hij nee zegt, als hij zich uit zijn er mensen zoals jij die zeggen wat een sukkel, heeft 'ie geen ballen ofzo? Had lekker door kunnen palen en hoe hij zich daarover voelde maakt niet uit toch? Foto van geen schofterig lelijk wijf dus hij moest het maar leuk vinden toch?
Ja klopt, lijkt me echt afschuwelijk om daar slachtoffer van te zijnquote:Op zaterdag 8 februari 2020 14:25 schreef Seven. het volgende:
[..]
De buit![]()
ik ben helemaal niet verontwaardigdquote:Op zaterdag 8 februari 2020 16:51 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Over de selectieve verontwaardiging natuurlijk.
Als het een 15-jarige meid is die uitgewoond wordt dan is de wereld te klein.quote:
ik weet niet of de wereld dan te klein is hoor, klinkt als een verzonnen verhaalquote:Op zaterdag 8 februari 2020 17:51 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Als het een 15-jarige meid is die uitgewoond wordt dan is de wereld te klein.
Als het een gast is die wordt misbruikt door een lerares is het nice.
Goed verhaal weer @:sp3c![]()
Fijn dat we op één lijn zittenquote:Op zaterdag 8 februari 2020 18:00 schreef sp3c het volgende:
[..]
i
maar voor de wet is het fout, terechte straf
zitten we niet echt denkquote:
als je een meisje was wel ofzo!quote:Op zaterdag 8 februari 2020 19:23 schreef Cockwhale het volgende:
Dit had ik op die leeftijd echt niet erg gevonden...
Dit, dus.quote:Op zaterdag 8 februari 2020 17:51 schreef onlogisch het volgende:
Als het een 15-jarige meid is die uitgewoond wordt dan is de wereld te klein.
Als het een gast is die wordt misbruikt door een lerares is het nice.
Is een beetje een hipster dingetje om je daar druk over te maken.quote:Als het een 15-jarige meid is die uitgewoond wordt dan is de wereld te klein.
Maar dat betekent niet dat dat ook moet gebeuren.quote:Op zaterdag 8 februari 2020 13:48 schreef ludovico het volgende:
Mwa dat weet ik niet. Er zijn genoeg 15-jarigen die zich laten palen door oudere kerels en dat zelf willen. Ja, de maatschappij zou er tegen zijn.quote:
Lul niet. Waar woon je dan?quote:Op zaterdag 8 februari 2020 21:19 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Mooi land. Blij dat ik er woon.
Een shithole... waar je blij mee bent. Was Noorwegen of Denemarken geen optie?quote:Op zaterdag 8 februari 2020 21:19 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Mooi land. Blij dat ik er woon.
denk het ook hoor, ja het mag niet enzo en met goede redenen maar ik had rond die leeftijd een lerares Frans en als ik daar toch eens op had mogen klimmen ...quote:Op zaterdag 8 februari 2020 22:35 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Mwa dat weet ik niet. Er zijn genoeg 15-jarigen die zich laten palen door oudere kerels en dat zelf willen. Ja, de maatschappij zou er tegen zijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
Was optie ja.quote:Op zaterdag 8 februari 2020 23:00 schreef Nober het volgende:
[..]
Een shithole... waar je blij mee bent. Was Noorwegen of Denemarken geen optie?
Canada?quote:Op zaterdag 8 februari 2020 23:08 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
The land of the free and the home of the brave.
Dit.quote:
Ditquote:Op zaterdag 8 februari 2020 16:21 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik zorg vooral een beetje voor reuring in dit topic omdat er nogal extreem moeilijk wordt gedaan tussen een knaap van 15 en een dame van 24 ofzo, in 99% van de gevallen zijn alle betrokkenen gewoon dik blij met een goede glimlach op het gezicht, dus ja ik zwak de overdreven reacties wel een beetje af. Dat een potentiele wetgever er iets van moet vinden ben ik het allicht wel mee eens maar daar was ik nog niet mee bezig.
Als het helemaal vrijwillig was etc, dan ben ik wel een beetje van het Nederlandse gedoogbeleid bij deze leeftijden, maar 14 -24 voelt voor mij dan weer totaal anders, en ook in die leeftijden heb je meisjes en jongens die eruitzien als kinderen of gewoon als een jaar of 18.
In het geval dat ze er toevallig wel heel jong uitzien is de overtreder weer wel een beetje eng, dus wat mij betreft is het wel echt zo dat het een grijs gebied is tussen 14-16, als je dan aan de zekere kant gaat zitten dan leg je de wettelijke grens op 16, allemaal logisch.... Alleen wat doe je dan als iemand jonger is? En iemand dus buiten de wet treed? De lijn is niet zo zwart-wit dat daar gelijk een dikke straf achter hoort te staan.
En dat veranderd natuurlijk allemaal gigantisch snel als het niet allemaal wederzijds en vrijwillig is etc.
Vrijwel iedereen typt 'nice', maar jij stelt dat er moeilijk wordt gedaan.quote:Op zaterdag 8 februari 2020 16:21 schreef ludovico het volgende:
[..]
De lekkere fouten kom jij nooit te wetenquote:Op zaterdag 8 februari 2020 13:09 schreef SpecialK het volgende:
Het onderwijssysteem is geen dating service voor vrouwen met een geestelijke stoornis. En ja... als volwassene seks hebben met een jonge jongen heeft een negatief effect op die jongen. Dat een kind misschien seksuele behoeftes ervaart betekent niet dat het dus maar prima is als die op zeer jonge leeftijd met een ouder machthebbend persoon vervult worden. Dat geldt voor jongetjes en meisjes.
Dat maakt het voor een leraar natuurlijk niet minder misbruiken van een machtspositie.quote:Op zondag 9 februari 2020 10:39 schreef Salah-al-Din het volgende:
99,9% van de 15-jarige jongens fantaseert over zoiets tijdens het fappen
De vraag is natuurlijk of dat zo is(gelukkigste jongen op aarde). Vaak is er toch wel een verschil tussen de fantasie en de praktijk en de nasleep van zoiets. Het is puur gissen, maar wordt wel makkelijk over gedacht merk ik.quote:Op zondag 9 februari 2020 09:04 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
De vrouw is natuurlijk een gevaarlijke pedofiel die je nooit meer met kinderen mag laten werken maar als ik op mijn 15e zo'n juf had mogen doen was ik de gelukkigste jongen op aarde geweest.
Het verschil tussen 12 en 15 is enorm wanneer het gaat om seksuele ontwikkeling.quote:Op zaterdag 8 februari 2020 13:54 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Mensen hebben zo vaak behoeftes die lichamelijk en geestelijk schadelijk kunnen zijn.
Als je volwassen bent dan word je geacht mentaal sterk en volwassen genoeg te zijn om daarbinnen keuzes te maken die of gezond zijn of als ze ongezond zijn om de consequenties te accepteren zonder dat dit een heftig psychologisch effect heeft.
Maar hoe jonger je bent hoe slechter dat mechanisme werkt.
En als jij denkt dat seks op jonge leeftijd geen negatief effect kan hebben op jonge jongens.. dan heb je het gewoon fout. Dat jij persoonlijk een rare fetish/wensdroom had OM iets te doen betekent niet DAT iets doen ook gezond was geweest.
Omdat wij die grens daar trekken ja.quote:Op zondag 9 februari 2020 12:50 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Het verschil tussen 12 en 15 is enorm wanneer het gaat om seksuele ontwikkeling.
In Nederland kunnen een 16-jarige en een 24-jarige zonder problemen seks hebben.
Ik snap dat je de grens ergens moet trekken en dat het beneden die grens dus fout is. Maar men moet niet opeens gaan doen alsof dit dan hetzelfde is als seksueel misbruik van een 10-jarige.quote:Op zondag 9 februari 2020 12:53 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Omdat wij die grens daar trekken ja.
Omdat we accepteren dat misschien 30 a 40% van de 16 jarigen die er nog niet klaar voor zijn geen juridische bescherming krijgen.
Je moet die grens ergens trekken dus dat snap ik. Maar dan kan je niet ineens onder die grens zeggen dat dat eigenlijk ook wel prima is.
Dat doe ik nergens. Dat doet niemand hier.quote:Op zondag 9 februari 2020 13:08 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ik snap dat je de grens ergens moet trekken en dat het beneden die grens dus fout is. Maar men moet niet opeens gaan doen alsof dit dan hetzelfde is als seksueel misbruik van een 10-jarige.
quote:Op zondag 9 februari 2020 08:24 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Vrijwel iedereen typt 'nice', maar jij stelt dat er moeilijk wordt gedaan.
Oke man. Maar bedankt voor je mening.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |