Bron: https://www.rtlnieuws.nl/(...)baudet-ns-marokkanenquote:Een bizarre post van Thierry Baudet op Instagram en Twitter vliegt momenteel als een boemerang terug in het gezicht van de partijleider van Forum.
"Vanavond zijn twee dierbare vriendinnen ernstig lastig gevallen door 4 Marokkanen in de trein", postte hij vrijdagavond als bijschrift bij een verder nogal rommelige foto uit een trein. Hij voorzag zijn tekst verder van een oproep aan 'kinderlijk naïeve Nederlanders' om op zijn partij te stemmen.
Maar nu het echte verhaal achter de foto duidelijk wordt, lijkt het erop dat Baudet een flinke uitglijder heeft gemaakt. De leider van Forum is onbereikbaar voor commentaar, maar de reacties op zijn bericht zijn niet mals.
Herkende zichzelf
Op het eerste gezicht leek er niet zo heel veel aan de hand met Baudets post. Totdat een NS-medewerker de foto toevallig onder ogen kreeg en zichzelf herkende. Hij was vermoedelijk een van die 'vier Marokkanen' die die avond inderdaad met nog drie anderen in de sprinter van Weesp naar Amsterdam twee vrouwen had 'lastiggevallen.'
Maar dat zogenaamde lastigvallen deed hij omdat hij een conducteur - in burger - was die de vrouwen vroeg naar hun kaartje.
Legitimeren
Dat bevestigt een woordvoerder van de NS. "Baudet geeft verder geen toelichting bij zijn bericht, maar als het gaat over wat er op die foto bij zijn bericht aan de hand was, dan kunnen we melden dat er drie medewerkers van de NS waren en een politieagent."
De NS-medewerkers konden zich gewoon legitimeren, maar de twee vrouwen weigerden nog steeds te geloven dat het een echte controle was. Daarom werd er een agent bijgeroepen, die al in de trein aanwezig was. Uiteindelijk lieten de vrouwen hun kaartje zien. Dat was gewoon in orde overigens.
Controle in burger
Controles in burger komen overigens vaker voor laat de NS weten. "Notoire zwartrijders zijn alert op conducteurs in uniform. Daarom voeren we ook controles in burger uit. Dat roepen we ook om zodra de deuren dicht zijn. Dat is ook dit keer gebeurd."
Baudet zelf is ondertussen niet voor commentaar bereikbaar. Ook de woordvoerder van de partij neemt de telefoon niet meer op.
Verklaring:twitter:thierrybaudet twitterde op maandag 03-02-2020 om 16:28:26Statement incident trein: https://t.co/POP2wdsFj8 reageer retweet
quote:Statement incident in de trein
Afgelopen vrijdagavond heeft zich in mijn naaste omgeving een vervelend incident voorgedaan. Twee jonge vrouwen die goede bekenden van mij zijn, vertelden me dat zij in de trein hoogst onaangenaam zijn bejegend door een groep mannen. Dit waren controleurs, maar dat was voor de vrouwen onduidelijk. De wijze waarop zij werden aangesproken was voor de vrouwen zeer intimiderend. Ze gaven mij aan dat er openlijk en meermalen wapengerei werd getoond, dat er sprake was van intimiderend verbaal en non-verbaal gedrag en dat de mannen op agressieve wijze hun ‘legitimatie’ toonden. Die legitimatie bevreemdde de vrouwen, omdat zij in vorm en stijl (lettertype) afwijkende geplastificeerde papiertjes te zien kregen. Dat gaf de vrouwen weinig vertrouwen en een onaangenaam gevoel. Toen de vrouwen dat kenbaar maakten, werd gedreigd hen ‘mee te nemen’. Van de-escalatie van de zijde van het personeel, was volgens hen geen sprake. Ook nadat zij geldige vervoersbewijzen toonden bleef de groep mannen de rest van de reis op een voor de vrouwen intimiderende manier om hen heen hangen.
De vrouwen in kwestie hebben zich zowel tijdens het restant van de treinreis, als na het uitstappen en tijdens de wandeling terug naar hun huis zeer onveilig gevoeld. Ernstig overstuur hebben ze mij over de kwestie verteld en dat heeft me geraakt. Ik heb me daar vervolgens over geuit op social media - te snel, en te stevig. Daarbij heb ik de kwestie te haastig in een bredere politieke context getrokken: de context namelijk van de gevolgen van de massale immigratie, integratieproblemen en het gebrek aan veiligheid dat vele Nederlanders daardoor dagelijks zien en ervaren. Uiteraard heb ik niemand willen beschuldigen die geen blaam treft. Dit heb ik de NS inmiddels ook laten weten.
Zijn tweets waren van 22.20 en 22.29 uur, het gebeurde omstreeks 20.45 uur.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 14:37 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Dat is gewoon klinkklare onzin. Hij tweette op het moment dat het gebeurde. Heb je bewijs dat hij de tweet van te voren bedacht heeft en wachtte op een geschikt moment om het de wereld in te sturen? Of heeft hij het zelfs geënsceneerd?
twitter:thierrybaudet twitterde op vrijdag 31-01-2020 om 22:22:38Vanavond zijn twee dierbare vriendinnen ernstig lastig gevallen door vier marokkanen in een trein. Aangifte doen natuurlijk volstrekt zinloos. Oh lieve, kinderlijk naïeve Nederlanders! Stem nou toch eindelijk voor verandering. Breek los van politiek correct gelul! Red dit land! reageer retweet
twitter:thierrybaudet twitterde op vrijdag 31-01-2020 om 22:29:56Vanavond zijn twee dierbare vriendinnen ernstig lastig gevallen door 4 Marokkanen in de trein. Aangifte doen natuurlijk volstrekt zinloos. Oh lieve, kinderlijk naïeve Nederlanders! Stem nou toch eindelijk voor verandering. Breek los uit politiek correct gelul! Red dit land! #FVD reageer retweet
het is van haver tot gort de operatie methode van dit soort schijnpolitici.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 15:07 schreef Leandra het volgende:
[..]
Zijn tweet was van 22.20 en 22.29 uur, het gebeurde omstreeks 20.45 uur.
Zijn tweet was dus zeker anderhalf uur na de gebeurtenis.
Ook gewoon 7 minuten later je leugen nog een keer herhalen met de #FVD hashtag erbij hè.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 15:10 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
het is van haver tot gort de operatie methode van dit soort schijnpolitici.
Mss had ie een wijntje op?quote:Op dinsdag 4 februari 2020 15:12 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ook gewoon 7 minuten later je leugen nog een keer herhalen met de #FVD hashtag erbij hè.
Te goeder trouw NS-controleurs als Marokkaans tuig neerzetten, maar natuurlijk.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 14:57 schreef Tengano het volgende:
[..]
Je kan toch ook lastig gevallen worden met een controle. Waarom zo'n hele hetze? Dit is al volgnummer #6 van deze heksenjacht. Waarom gewoon niet aannemen dat Thierry te goedertrouw was en hem het voordeel van de twijfel geven; de ridder op het witte paard die zijn dierbare vriendinnen wilde beschermen en een beetje doorschoot in zijn response.
Hij zit in Rome. Met Salvini en Orban. Lekker te discussieren over 'natiestaten'. Serieus. Dat is zijn agenda deze week. Denk dat ie daarmee bezig was, om dat voor te bereiden.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 15:17 schreef Leandra het volgende:
[..]
Een wijntje teveel dan waarschijnlijk.
Het koste hem bijna 60 uur om er van bij te komen.
quote:Op dinsdag 4 februari 2020 15:19 schreef capricia het volgende:
[..]
Hij zit in Rome. Met Salvini en Orban. Lekker te discussieren over 'natiestaten'. Serieus. Dat is zijn agenda deze week. Denk dat ie daarmee bezig was, om dat voor te bereiden.
"God, Honor, Country: President Ronald Reagan, Pope John Paul II, and the Freedom of Nations—A National Conservatism Conference”
Plaatje bij het praatje:quote:
Het punt van Scrummie & Co. is denk ik dat wij niet weten wat die dierbare vriendinnen hem verteld hebben. Het zou kunnen dat zij hem misleid hebben door niet te vermelden dat later duidelijk werd dat die 4 mannen daadwerkelijk NS controleurs waren.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 14:50 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Neen.
Hij tweete naderhand, toen het al duidelijk was dat het een controle was.
En heeft daar niets over gezegd.
Dat zou kunnen, maar gezien de dames toch (nog) anoniem zijn had hij dat ook gewoon kunnen zeggen, in plaats daarvan duidt niets in zijn verklaring er op dat hij het niet wist, zijn verklaring sluit zelfs af met de bekentenis dat hij er iets sterkers van gemaakt heeft.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 15:22 schreef KillemWieft het volgende:
[..]
Het punt van Scrummie & Co. is denk ik dat wij niet weten wat die dierbare vriendinnen hem verteld hebben. Het zou kunnen dat zij hem misleid hebben door niet te vermelden dat later duidelijk werd dat die 4 mannen daadwerkelijk NS controleurs waren.
Behalve dat zijn verklaring dus is dat hij wel wist dat het een controle was. Dat hadden de dames hem verteld.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 15:22 schreef KillemWieft het volgende:
[..]
Het punt van Scrummie & Co. is denk ik dat wij niet weten wat die dierbare vriendinnen hem verteld hebben. Het zou kunnen dat zij hem misleid hebben door niet te vermelden dat later duidelijk werd dat die 4 mannen daadwerkelijk NS controleurs waren.
Maar is niet het geval, omdat hij in zijn verklaring aangeeft dat de dames de controleurs niet vertrouwden, wat aangeeft dat ze verteld hadden hoe de vork in de steel stak.quote:
Hij verklaart het echt zelf he?quote:Op dinsdag 4 februari 2020 15:22 schreef KillemWieft het volgende:
[..]
Hij heeft zelf verklaard dat ze dat wel verteld hebben.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 15:22 schreef KillemWieft het volgende:
[..]
Nee, dat geeft alleen maar aan dat ze de controleurs niet vertrouwden, niet wat jij denkt te kunnen invullen op basis van het lezen van een verklaring.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 15:31 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Maar is niet het geval, omdat hij in zijn verklaring aangeeft dat de dames de controleurs niet vertrouwden, wat aangeeft dat ze verteld hadden hoe de vork in de steel stak.
Niet in die verklaring.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 15:34 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Hij heeft zelf verklaard dat ze dat wel verteld hebben.
Nee hoor.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 15:31 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Hij verklaart het echt zelf he?
Ik dacht dat jij het opgegeven had?quote:Op dinsdag 4 februari 2020 15:34 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Nee, dat geeft alleen maar aan dat ze de controleurs niet vertrouwden, niet wat jij denkt te kunnen invullen op basis van het lezen van een verklaring.
Ik zag mijn naam, dan reageer ik toch maar even weer.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 15:35 schreef Degodvader het volgende:
[..]
Ik dacht dat jij het opgegeven had?
Doe nou maar niet. Je act is lachwekkend en vervelend tegelijkertijd.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 15:36 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Ik zag mijn naam, dan reageer ik toch maar even weer.
Fixedquote:Op dinsdag 4 februari 2020 15:36 schreef Degodvader het volgende:
[..]
Doe nou maar niet. Mijn act is lachwekkend en vervelend tegelijkertijd.
Ik noemde je naam niet.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 15:36 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Ik zag mijn naam, dan reageer ik toch maar even weer.
Tuurlijk wel. Het waren mensen die zich in die verklaring als conducteur voorstelden, zich legitimeerden en vervolgens daadwerkelijk de kaartjes controleerden.quote:
Goed punt.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 15:21 schreef moby_jones het volgende:
Zie je het al voor je als het Sylvana ofzo was die loog over hoe twee dierbare vriendinnen racistisch waren bejegend in de trein en dat mensen haar komen verdedigen met "ja, maar ze kaart wel een echt probleem aan, wegkijker"
Die vrouwen hadden twijfels. Waarom Baudet niet? Hij was er niet bij toch, en gaat af op het verhaal wat hij op dat moment krijgt.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 15:38 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. Het waren mensen die zich in die verklaring als conducteur voorstelden, zich legitimeerden en vervolgens daadwerkelijk de kaartjes controleerden.
Maar volgens jou betekent dat niet dat Baudet dan wist dat het conducteurs waren. Oke.
Dit idd.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 15:38 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. Het waren mensen die zich in die verklaring als conducteur voorstelden, zich legitimeerden en vervolgens daadwerkelijk de kaartjes controleerden.
Maar volgens jou betekent dat niet dat Baudet dan wist dat het conducteurs waren. Oke.
Zei ik dan dat jij zei dat ik je naam zei?quote:Op dinsdag 4 februari 2020 15:39 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook niet toch?
Jullie lezen wel vaker dingen die er niet staan zo blijkt.
En dat verhaal was 'mensen die mijn kaartje controleerden deden niet aardig tegen me'.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 15:39 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Die vrouwen hadden twijfels. Waarom Baudet niet? Hij was er niet bij toch, en gaat af op het verhaal wat hij op dat moment krijgt.
We hebben ook twijfels over Baudet. Vooral vanwege het feit dat hij een rel-tweet postte over een gebeurtenis waar hij zelf niet bij was. Van politici mag je normaliter verwachten dat ze voorzichtig zijn met de bronnen waar ze hun info weg halen. Praten is zilver, maar zwijgen is goud.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 15:39 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Die vrouwen hadden twijfels. Waarom Baudet niet? Hij was er niet bij toch, en gaat af op het verhaal wat hij op dat moment krijgt.
Dat is toch het beleid bij de NS. Omgekeerd gebeurt hetzelfde.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 15:41 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
En dat verhaal was 'mensen die mijn kaartje controleerden deden niet aardig tegen me'.
Eensquote:Op dinsdag 4 februari 2020 15:42 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
Van politici mag je normaliter verwachten dat ze voorzichtig zijn met de bronnen waar ze hun info weg halen. Praten is zilver, maar zwijgen is goud.
Dat was wel duidelijk! Lees zijn eigen verklaringquote:Op dinsdag 4 februari 2020 15:22 schreef KillemWieft het volgende:
[..]
Wat denkt Baudet daar nou mee te bereiken? Ik ben zelf niet erg bereid om te luisteren naar mensen die mij kinderlijk naïef noemen.quote:Oh lieve, kinderlijk naïeve Nederlanders!
Hoe vaak zit jij in de trein?quote:Op dinsdag 4 februari 2020 15:43 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
Dat is toch het beleid bij de NS. Omgekeerd gebeurt hetzelfde.
Gevalletje bewuste misleiding, had beter moeten wetenquote:Op dinsdag 4 februari 2020 15:44 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Eens.
Gevalletje onhandige tweet, had beter moeten weten.
Lijkt mij meer een trigger voor de mensen die hem wel geloven. 'Ha, wij zijn niet naïef, wij zien het goed'.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 15:47 schreef OllieA het volgende:
Dat ene zinnetje in die tweet:
[..]
Wat denkt Baudet daar nou mee te bereiken? Ik ben zelf niet erg bereid om te luisteren naar mensen die mij kinderlijk naïef noemen.
Het zou kunnen dat dat jullie punt is, maar dat maakt het nog niet valide, zeker niet als de "ze hadden hem niet de waarheid verteld" versie puur jullie verzinsel, en in zijn eigen verklaring wijst niets daarop.quote:
In dit geval kun je zeggen dat Baudet dit probeerde uit te buiten.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 15:44 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Eens.
Gevalletje onhandige tweet, had beter moeten weten.
elke dag.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 15:47 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Hoe vaak zit jij in de trein?
Bewijs dat maar.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 15:48 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Gevalletje bewuste misleiding, had beter moeten weten
Nee.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 15:49 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
In dit geval kun je zeggen dat Baudet dit probeerde uit te buiten.
Ik verzin niets, dat doen 'jullie'.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 15:49 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het zou kunnen dat dat jullie punt is, maar dat maakt het nog niet valide, zeker niet als de "ze hadden hem niet de waarheid verteld" versie puur jullie verzinsel, en in zijn eigen verklaring wijst niets daarop.
Ja, zoiets zal het we zijn. Het masseren van de achterban.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 15:49 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Lijkt mij meer een trigger voor de mensen die hem wel geloven. 'Ha, wij zijn niet naïef, wij zien het goed'.
Daar bedoelt hij duidelijk de mensen mee die zijn Marokkanentweet geloven en verdedigen.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 15:47 schreef OllieA het volgende:
Dat ene zinnetje in die tweet:
[..]
Wat denkt Baudet daar nou mee te bereiken? Ik ben zelf niet erg bereid om te luisteren naar mensen die mij kinderlijk naïef noemen.
Nee hoor, dat staat er niet.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 15:54 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Het staat in zijn eigen verklaring, want hij is heel duidelijk.
"De partijleider zit momenteel in Rome waar hij een nationaalconservatief congres bijwoont waar onder anderen de radicaal-rechtse Viktor Orbán en Matteo Salvini spreken."quote:Op dinsdag 4 februari 2020 15:55 schreef mazaru het volgende:
FVD-Kamerlid Theo Hiddema wil opheldering over de omstreden tweet over Marokkanen van zijn partijleider Thierry Baudet. "Ik heb helemaal geen zin in deze shit", zei Hiddema dinsdag. Hij wil precies weten wat er van de tweet van Baudet klopt. "Als de tweet de feitelijke lading niet dekt, dan is die misplaatst."
https://www.nu.nl/algemee(...)in-in-deze-shit.html
Prima tochquote:Op dinsdag 4 februari 2020 15:55 schreef mazaru het volgende:
FVD-Kamerlid Theo Hiddema wil opheldering over de omstreden tweet over Marokkanen van zijn partijleider Thierry Baudet. "Ik heb helemaal geen zin in deze shit", zei Hiddema dinsdag. Hij wil precies weten wat er van de tweet van Baudet klopt. "Als de tweet de feitelijke lading niet dekt, dan is die misplaatst."
https://www.nu.nl/algemee(...)in-in-deze-shit.html
Begrijpend (willen) lezen, lastig.quote:
Vervelend dat jij daar last van hebt inderdaad.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 15:57 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Begrijpend (willen) lezen, lastig.
Die hele Baudet is 1 grote, foute grapquote:Op dinsdag 4 februari 2020 15:56 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
"De partijleider zit momenteel in Rome waar hij een nationaalconservatief congres bijwoont waar onder anderen de radicaal-rechtse Viktor Orbán en Matteo Salvini spreken."
En ik dacht nog zo dat dit een grap was.
Zou Frans Bauer dan eindelijk vanavond het 8 uur-journaal openen met "Jullie zitten allemaal in Bananasplit!" met een gierende Baudet op de achtergrond?quote:Op dinsdag 4 februari 2020 15:57 schreef mazaru het volgende:
[..]
Die hele Baudet is 1 grote, foute grap
Was het maar een grap.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 15:57 schreef mazaru het volgende:
[..]
Die hele Baudet is 1 grote, foute grap
Oh, haha, adremquote:Op dinsdag 4 februari 2020 15:57 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Vervelend dat jij daar last van hebt inderdaad.
quote:Op dinsdag 4 februari 2020 15:56 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
"De partijleider zit momenteel in Rome waar hij een nationaalconservatief congres bijwoont waar onder anderen de radicaal-rechtse Viktor Orbán en Matteo Salvini spreken."
En ik dacht nog zo dat dit een grap was.
Nee, er staat nergens dat hij op het moment van tweeten wist hoe de vork in de steel zat. Zeer vermoeiende discussie dit.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 15:45 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Dat was wel duidelijk! Lees zijn eigen verklaring
quote:Op dinsdag 4 februari 2020 16:00 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Zou Frans Bauer dan eindelijk vanavond het 8 uur-journaal openen met "Jullie zitten allemaal in Bananasplit!" met een gierende Baudet op de achtergrond?
Ik ben er ook bang voor. Ongelooflijk dat zo'n arrogante, irritante, neerbuigende, racistische lul zoveel volgers heeft.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 16:01 schreef Leandra het volgende:
[..]
Was het maar een grap.
Ergens hoop ik nog steeds dat het een groot wetenschappelijk experiment is, zoals die leraar destijds heeft gedaan waar de film "The Wave" op gebaseerd is, en dat hij zich dagelijks ligt te verkneukelen over hoe idioot hij kan doen en toch nieuwe volgers krijgt, maar ik ben bang dat het echt is.
Nou nou nou nou nouquote:Op dinsdag 4 februari 2020 16:03 schreef mazaru het volgende:
[..]
Ik ben er ook bang voor. Ongelooflijk dat zo'n arrogante, irritante, neerbuigende, racistische lul zoveel volgers heeft.
Ik blijf nee zeggen omdat je onzin praat.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 16:02 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Oh, haha, adrem![]()
Je leest niet goed, en je blijft 'nee' zeggen zonder met een behoorlijke echte reactie te komen waarin je aantoont gelijk te hebben in plaats van alleen maar te ontkennen. Het door jou gevraagde bewijs staat simpelweg in de OP. Lees dit eens aandachtig door. Succes
Natuurlijk wel. Zijn vriendinnen vertelden hem dat ze lastig gevallen werden door mensen die zich voorstelden als conducteur, hun legitimatie desgevraagd lieten zien en de kaartjes controleerden.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 16:02 schreef KillemWieft het volgende:
[..]
Nee, er staat nergens dat hij op het moment van tweeten wist hoe de vork in de steel zat. Zeer vermoeiende discussie dit.
Als hij op het moment van tweeten niet wist hoe de vork in de steel zat had hij niet moeten tweeten.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 16:02 schreef KillemWieft het volgende:
[..]
Nee, er staat nergens dat hij op het moment van tweeten wist hoe de vork in de steel zat. Zeer vermoeiende discussie dit.
Thierry zit in het buitenland en hier breekt de pleuris los over zijn tweet en Thierry zou Hiddema hier niet over gecontact hebben. En dit is de reaktie van Hiddemaquote:Hiddema heeft Baudet nog niet gesproken over het voorval. Hiddema is in zekere zin blij dat de Landelijke Eenheid van de politie heeft aangekondigd een onderzoek in te stellen. "Dat is heel interessant", aldus het Kamerlid.![]()
En wat gaan klaplopers als Baudet en Wilders daar dan precies aan doen?quote:Op dinsdag 4 februari 2020 16:05 schreef deedeetee het volgende:
Wat is er nu er zo grappig aan dat vrouwen Marokkaanse mannen niet meer durven te vertrouwen ? Sommige users zouden hun kop een uit t zand moeten trekken en een een blik werpen op de realiteit.
Waar is de opkomst van figuren als Baudet en Wilders aan te wijten ?
Jawel. En dat is daarnaast ook te herleiden aan waar hij wel zijn excuses voor aangeboden heeftquote:Op dinsdag 4 februari 2020 16:02 schreef KillemWieft het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 4 februari 2020 16:02 schreef KillemWieft het volgende:
[..]
Alles op chronologische volgorde: voorval in de trein, wandeling naar huis, ernstig overstuur Baudet gebeld en vertelt dat ze zich geïntimideerd voelden en er politie bij was en het toch wel controleurs bleken te zijn.quote:Afgelopen vrijdagavond heeft zich in mijn naaste omgeving een vervelend incident voorgedaan. Twee jonge vrouwen die goede bekenden van mij zijn, vertelden me dat zij in de trein hoogst onaangenaam zijn bejegend door een groep mannen. Dit waren controleurs, maar dat was voor de vrouwen onduidelijk. De wijze waarop zij werden aangesproken was voor de vrouwen zeer intimiderend. Ze gaven mij aan dat er openlijk en meermalen wapengerei werd getoond, dat er sprake was van intimiderend verbaal en non-verbaal gedrag en dat de mannen op agressieve wijze hun ‘legitimatie’ toonden. Die legitimatie bevreemdde de vrouwen, omdat zij in vorm en stijl (lettertype) afwijkende geplastificeerde papiertjes te zien kregen. Dat gaf de vrouwen weinig vertrouwen en een onaangenaam gevoel. Toen de vrouwen dat kenbaar maakten, werd gedreigd hen ‘mee te nemen’. Van de-escalatie van de zijde van het personeel, was volgens hen geen sprake. Ook nadat zij geldige vervoersbewijzen toonden bleef de groep mannen de rest van de reis op een voor de vrouwen intimiderende manier om hen heen hangen.
De vrouwen in kwestie hebben zich zowel tijdens het restant van de treinreis, als na het uitstappen en tijdens de wandeling terug naar hun huis zeer onveilig gevoeld. Ernstig overstuur hebben ze mij over de kwestie verteld en dat heeft me geraakt.
Ik praat die tweet verder ook helemaal niet goed. Moet niks hebben van FvD en Baudet, maar er staat nergens in zijn verklaring dat hij het hele verhaal kende en bewust eea heeft weggelaten.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 16:08 schreef OllieA het volgende:
[..]
Als hij op het moment van tweeten niet wist hoe de vork in de steel zat had hij niet moeten tweeten.
Ik heb geen excuus gezien. Wel een bericht waar hij zichzelf schoon praat en nog steeds met zijn vingertje aan het wijzen is.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 16:10 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Jawel. En dat is daarnaast ook te herleiden aan waar hij wel zijn excuses voor aangeboden heeft
Idd zeer vermoeiende discussie
Nee, natuurlijk geeft-ie dat niet letterlijk toe.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 16:13 schreef KillemWieft het volgende:
[..]
Ik praat die tweet verder ook helemaal niet goed. Moet niks hebben van FvD en Baudet, maar er staat nergens in zijn verklaring dat hij het hele verhaal kende en bewust eea heeft weggelaten.
Zie post boven je.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 16:13 schreef KillemWieft het volgende:
[..]
Ik praat die tweet verder ook helemaal niet goed. Moet niks hebben van FvD en Baudet, maar er staat nergens in zijn verklaring dat hij het hele verhaal kende en bewust eea heeft weggelaten.
waar waren de meisjes zo bang voor in een volle trein eigenlijk? Dat een van mannen hun OV kaart zou tongen?quote:Op dinsdag 4 februari 2020 16:15 schreef sp3c het volgende:
dat hele verhaal is gelul man
ernstig overstuur omdat een stel mocro's je chipknip door de scanner heeft gehaald ...
Plus dat er ook nog omgeroepen is dat er controleurs in burger kwamen controleren. Volgens mij waren het gewoon 2 irritante wijven met een veel te grote bek die de boel op de spits liepen te drijven.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 16:15 schreef sp3c het volgende:
dat hele verhaal is gelul man
ernstig overstuur omdat een stel mocro's je chipknip door de scanner heeft gehaald ...
Dit...quote:Op dinsdag 4 februari 2020 16:19 schreef mazaru het volgende:
[..]
Plus dat er ook nog omgeroepen is dat er controleurs in burger kwamen controleren. Volgens mij waren het gewoon 2 irritante wijven met een veel te grote bek die de boel op de spits liepen te drijven.
coronavirusquote:Op dinsdag 4 februari 2020 16:18 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
waar waren de meisjes zo bang voor in een volle trein eigenlijk? Dat een van mannen hun OV kaart zou tongen?
Ja, daar heb ik idd wel een plaatje bij. En wellicht dat die controleurs ietwat wrevelig werden.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 16:19 schreef mazaru het volgende:
[..]
Plus dat er ook nog omgeroepen is dat er controleurs in burger kwamen controleren. Volgens mij waren het gewoon 2 irritante wijven met een veel te grote bek die de boel op de spits liepen te drijven.
Ik sluit niet uit dat het 2 van die domme wijven waren die nog nooit iemand met een Arabische afkomst hebben gesproken en daarom maar een grote bek gaven.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 16:21 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dit...
En dat is ook vaak de MO van zwartrijders als ze op het punt staan betrapt te worden.
Waarom ga je überhaupt met het OV als je te beroerd bent je kaartje te laten zien?
Hatsjoe!quote:
En de conducteurs ervoor laten betalen!quote:
Afgezien van het benoemen van dit probleem kunnen ze niet veel als de andere politici het niet aandurven om iets te doen.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 16:09 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
En wat gaan klaplopers als Baudet en Wilders daar dan precies aan doen?
Een liegende Baudet is lang niet zo erg als liegende, criminele Marokkanen.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 17:00 schreef deedeetee het volgende:
Liegen doen ze allemaal, dat hoort bij t vak.
Wat gaat FvD daar dan precies aan veranderen?quote:Op dinsdag 4 februari 2020 17:04 schreef VersKers het volgende:
Hiddema vindt het niet professioneel dat Baudet zo snel tweet.
Maar ik vind het van Hiddema eigenlijk ook niet zo professioneel dat hij zijn frustraties over Baudet publiekelijk uit.
Ik merk aan mezelf dat ik ook erg op mijn hoede ben als het gaat om bepaalde uitspraken.
Ik zie dit nog steeds als een incidentje. Als hij zijn emoties niet onder controle heeft en niet eerst even tot 10 telt alvorens hij een tweet uit stuurt, of hij maakt een extreemrechtse racistische uitspraak. Dan lever ik mijn lidmaatschap in en is mijn vertrouwen in de politiek onherstelbaar beschadigd en zal ik nooit meer stemmen.
Maar een slip of the tongue weegt totaal niet op tegenover de huidige situatie van het land. Er is nu eenmaal maar 1 partij geloofwaardig genoeg om hier wat aan te veranderen.
Hoe is dit een slip of the tongue? Tot op heden is er niet bewezen dat er ook maar één Marokkaan bij betrokken was, het waren er zeker geen vier. Daarnaast wisten die vriendinnen, uiteindelijk maar voor dat ze het aan Baudet vertelden, dat het om een controle ging. Als ze dat niet aan hem hebben verteld en hij handelde op basis van onvolledige informatie zou dat mij, als ik lid zou zijn van het FvD, nog meer zorgen baren. Dat moet dan je premier worden. Vervolgens komt hij met een statement waarin hij niet zijn excuses aanbiedt, maar weer liegt over wapengerei. Dit is nog lang niet afgelopen.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 17:04 schreef VersKers het volgende:
Maar ik vind het van Hiddema eigenlijk ook niet zo professioneel dat hij zijn frustraties over Baudet publiekelijk uit.
Ik merk aan mezelf dat ik ook erg op mijn hoede ben als het gaat om bepaalde uitspraken.
Ik zie dit nog steeds als een incidentje. Als hij zijn emoties niet onder controle heeft en niet eerst even tot 10 telt alvorens hij een tweet uit stuurt, of hij maakt een extreemrechtse racistische uitspraak. Dan lever ik mijn lidmaatschap in en is mijn vertrouwen in de politiek onherstelbaar beschadigd en zal ik nooit meer stemmen.
Maar een slip of the tongue weegt totaal niet op tegenover de huidige situatie van het land. Er is nu eenmaal maar 1 partij geloofwaardig genoeg om hier wat aan te veranderen.
Als zou blijken dat hij -voordat hij de Tweet stuurde- op de hoogte was van het feit dat het niet ging om Marokkanen, dan zou ik dat een zorgwekkende constatering vinden.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 17:22 schreef BlackNero het volgende:
[..]
Hoe is dit een slip of the tongue? Tot op heden is er niet bewezen dat er ook maar één Marokkaan bij betrokken was, het waren er zeker geen vier. Daarnaast wisten die vriendinnen, uiteindelijk maar voor dat ze het aan Baudet vertelden, dat het om een controle ging. Als ze dat niet aan hem hebben verteld en hij handelde op basis van onvolledige informatie zou dat mij, als ik lid zou zijn van het FvD, nog meer zorgen baren. Dat moet dan je premier worden. Vervolgens komt hij met een statement waarin hij niet zijn excuses aanbiedt, maar weer liegt over wapengerei. Dit is nog lang niet afgelopen.
Hij wist in ieder geval dat die ene mogelijke 'Marokkaan' gewoon aan het werk was en geen onderdeel was van het 'Marokkanen probleem'.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 17:30 schreef VersKers het volgende:
[..]
Als zou blijken dat hij -voordat hij de Tweet stuurde- op de hoogte was van het feit dat het niet ging om Marokkanen, dan zou ik dat een zorgwekkende constatering vinden.
Echter ga ik er nu nog steeds vanuit dat de dames in kwestie Thierry verkeerd hebben voorgelicht.
Daarbij mogen we onze ogen ook niet gesloten houden over het FEIT dat er wel degelijk een Marokkanen probleem is in Nederland.
twitter:PolitieLE twitterde op dinsdag 04-02-2020 om 17:42:10Naar aanleiding van het twitterbericht van vrijdagavond van Thierry Baudet gaven wij aan te overwegen om aangifte te doen. Na intern overleg en na afstemming met de betrokken collega hebben wij besloten geen aangifte te doen. Voor ons is de zaak afgedaan. reageer retweet
Die veegt in deze situatie gewoon even snel zijn straatje schoon.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 17:04 schreef VersKers het volgende:
Ook niet sterk hoor. Eerst dreigen met een aangifte en dan je keutel intrekken.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 18:03 schreef BlackNero het volgende:
twitter:PolitieLE twitterde op dinsdag 04-02-2020 om 17:42:10Naar aanleiding van het twitterbericht van vrijdagavond van Thierry Baudet gaven wij aan te overwegen om aangifte te doen. Na intern overleg en na afstemming met de betrokken collega hebben wij besloten geen aangifte te doen. Voor ons is de zaak afgedaan. reageer retweet
quote:GroenLinks-raadslid Youssef el Messaoudi gaat aangifte doen tegen Forum voor Democratie-voorman Thierry Baudet wegens diens omstreden tweet over een incident in een trein. El Messaoudi voelt zich gediscrimineerd en beledigd.
Bron: premium AD artikel
quote:Op dinsdag 4 februari 2020 18:10 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ook niet sterk hoor. Eerst dreigen met een aangifte en dan je keutel intrekken.
Eigenlijk hebben zij dus net zo impulsief en onprofessioneel als Thierry gehandeld.
Bah bah wat een helden.
Of Thierry had natuurlijk toch weer gelijk en durven ze het niet aan![]()
Dat is nogal wishful thinking. Het ging om de betrokken agent die het overwoog, niet de organisatie. Wat zijn motief is om zich terug te trekken is onbekend. Dus ik zou er geen conclusies aan verbinden.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 18:10 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ook niet sterk hoor. Eerst dreigen met een aangifte en dan je keutel intrekken.
Eigenlijk hebben zij dus net zo impulsief en onprofessioneel als Thierry gehandeld.
Bah bah wat een helden.
Of Thierry had natuurlijk toch weer gelijk en durven ze het niet aan![]()
Zat toch niemand op te wachten...quote:Op dinsdag 4 februari 2020 18:03 schreef BlackNero het volgende:
Nou, mooi. Volgende onderwerp.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 18:03 schreef BlackNero het volgende:
Een kennis van mij werd door een Marokkaan in t gezicht geslagen toen ze weigerde hem een sigaret te geven en kreeg bij de politie te horen dat ze daarvan geen aangifte kon doen.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 18:03 schreef BlackNero het volgende:
Iemand van GroenLinks heeft aangifte gedaan.quote:
Nee nee, er was een woordvoerder van de politie die zich intern ging beraden op welke grond ze precies aangifte konden doen. En ze hadden vast wel iets kunnen verzinnen maar zien er inmiddels toch van af. Dan ben je in mijn ogen net zo impulsief als Thierry was en professioneel gezien geen haar beter.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 18:26 schreef BlackNero het volgende:
[..]
Dat is nogal wishful thinking. Het ging om de betrokken agent die het overwoog, niet de organisatie. Wat zijn motief is om zich terug te trekken is onbekend. Dus ik zou er geen conclusies aan verbinden.
Ja noga; wiedes dat de politie via een woordvoerder communiceert. Het zou een zooitje worden als agenten individueel met de pers gingen praten. Dat mag volgens mij helemaal niet. Hij wilde aangifte doen en toen is er intern gekeken of dat mogelijk was. Het staat nota bene in de tweet.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 18:27 schreef Tengano het volgende:
[..]
Nee nee, er was een woordvoerder van de politie die zich intern ging beraden op welke grond ze precies aangifte konden doen. En ze hadden vast wel iets kunnen verzinnen maar zien er inmiddels toch van af. Dan ben je in mijn ogen net zo impulsief als Thierry was en dus professioneel geen haar beter bezig.
Ok zo, dan was het toch weer intimidatie van de marokaanse agent blijkbaar.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 18:29 schreef BlackNero het volgende:
[..]
Ja noga; wiedes dat de politie via een woordvoerder communiceert. Het zou een zooitje worden als agenten individueel met de pers gingen praten. Dat mag volgens mij helemaal niet. Hij wilde aangifte doen en toen is er intern gekeken of dat mogelijk was. Het staat nota bene in de tweet.
Nou heel Fok! heeft het al #7 topics over racisme.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 18:32 schreef imgoddamnugly het volgende:
Er is volgens mij helemaal niet zoveel grond om aangifte te doen.
Zeker als je bedenkt dat die meiden waarschijnlijk echt niets afwisten van controle in burger.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 18:31 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ok zo, dan was het toch weer intimidatie van de marokaanse agent blijkbaar.
Baudet zit ze goed onder de huid.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 18:33 schreef Tengano het volgende:
[..]
Nou heel Fok! heeft het al #7 topics over racisme.
Het is wel een prima manier om in de belangstelling te komen cq blijven.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 18:35 schreef imgoddamnugly het volgende:
[..]
Baudet zit ze goed onder de huid.
Nee dat komt omdat er heel veel vreemde constructies worden bedacht om recht te praten wat krom is,quote:Op dinsdag 4 februari 2020 18:33 schreef Tengano het volgende:
[..]
Nou heel Fok! heeft het al #7 topics over racisme.
Dat wisten ze wel. Dat is gewoon al door iedereen geaccepteerd, maar wordt nu voor de zoveelste keer weer gebruikt.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 18:34 schreef imgoddamnugly het volgende:
[..]
Zeker als je bedenkt dat die meiden waarschijnlijk echt niets afwisten van controle in burger.
Stel dat een moslima beweert dat de heer Baudet geprobeerd heeft haar hoofddoek af te trekken & dat dit een leugen blijkt te zijn.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 18:32 schreef imgoddamnugly het volgende:
Er is volgens mij helemaal niet zoveel grond om aangifte te doen.
Dan hadden we niet tot #7 gekomen iig en had de media dit allang doodgezwegen.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 18:36 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Stel dat een moslima beweert dat de heer Baudet geprobeerd heeft haar hoofddoek af te trekken & dat dit een leugen blijkt te zijn.
Verdient zij dan straf ?
Nou, de vorige paar keren dat een moslima beweerde dat was kaaskoppen dat deden en ze bleek te liegen kregen hier best veel aandacht hoor.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 18:37 schreef Tengano het volgende:
[..]
Dan hadden we niet tot #7 gekomen iig en had de media dit allang doodgezwegen.
Hoe weet je dat dan.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 18:36 schreef BlackNero het volgende:
[..]
Nee dat komt omdat er heel veel vreemde constructies worden bedacht om recht te praten wat krom is,
Zoals
[..]
Dat wisten ze wel. Dat is gewoon al door iedereen geaccepteerd, maar wordt nu voor de zoveelste keer weer gebruikt.
Ja, dat kun je natuurlijk niet gebruiken.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 18:39 schreef Kassamiep het volgende:
Helaas heeft Baudet nu het omgekeerde bereikt - iedere keer als iemand nu klaagt over mocro misdragingen gaan ze het leugens noemen en naar Baudet verwijzen.
Je mag wel een beetje meer moeite doen.quote:
Is allemaal speculatie.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 18:50 schreef BlackNero het volgende:
[..]
Je mag wel een beetje meer moeite doen.
Ze wisten het in ieder geval voordat ze het aan Baudet vertelden, want ze hebben uiteindelijk toch gewoon meegewerkt? Het is daarnaast ook gewoon omgeroepen.
quote:
Dat het omgeroepen is & dat ze uiteindelijk wisten dat het ECHT een conducteur was nadat een politieagent ze daarvan had verzekerd is bevestigd door de NS.quote:
5/10 x versta je die ns omroeper/ster nieteens. En mischien hebben die meiden alleen meegwerkt om van die vervelendiers af te komen.quote:
quote:Op dinsdag 4 februari 2020 18:25 schreef imgoddamnugly het volgende:
Laten we al die echte marokkaanse criminelentuig dan maar vergeten en vergeven omdat 'baudet maakt een keer een uitglijer'![]()
TSja. Dat is wel wat Baudet nu bereikt heeft ja.quote:
Wat Hiddemeister doet is puur ffies voor de bühne onvrede laten blijken nadat er intern afspraken zijn gemaakt over dat baudet niet meer zo gaat twitteren.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 17:04 schreef VersKers het volgende:
Alsof Baudets tweet niet eerst langs een media-comite van FvD gaan waar ze allemaal toestemming geven.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 19:07 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wat Hiddemeister doet is puur ffies voor de bühne onvrede laten blijken nadat er intern afspraken zijn gemaakt over dat baudet niet meer zo gaat twitteren.
Schade beperking en de buitenwereld laten geloven dat ze een beetje boos zijn op elkaar.
Nou, whohoo...
Alsof andere politieke partijen niet ook voor de buhne mekaar zogenaamd een beetje belerend toespreken voor schadebeperking.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 19:33 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Alsof Baudets tweet niet eerst langs een media-comite van FvD gaan waar ze allemaal toestemming geven.
Nee, dat is hoe al die aasgieren er over denken.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 19:02 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
TSja. Dat is wel wat Baudet nu bereikt heeft ja.
En wie weet was dat gewoon ook de bedoeling van Thierry Mohammed Baudet
Papa Hiddemeister even voor de camera... Klaar.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 19:36 schreef imgoddamnugly het volgende:
[..]
Alsof andere politieke partijen niet ook voor de buhne mekaar zogenaamd een beetje belerend toespreken voor schadebeperking.
Arrogander Peggold heeft ook nooit toegegeven dat hij fout zat met dat geschonken huis en zijn dwang tot abortus bij zijn toenmalige vriendin.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 19:41 schreef The_End het volgende:
zeven topics en mensen kunnen nog steeds niet gewoon toegeven dat Baudet fout zat...
hoe bedoelde Baudet het?quote:Op dinsdag 4 februari 2020 19:56 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Arrogander Peggold heeft ook nooit toegegeven dat hij fout zat met dat geschonken huis en zijn dwang tot abortus bij zijn toenmalige vriendin.
Ook users hier gaven dat niet toe dat dat gewoon fout is.
Maar een tweet is het einde van de wereld.
Op dat punt hebben ze Baudet eigenlijk een oor aangenaaid. Anderzijds mag je van een volksvertegenwoordiger wel verwachten dat hij de feiten eerst controleert voordat er een tweet te wereld in word gestuurd.Als je de ambitie hebt om een land te gaan leiden mag je immers niet op basis van geruchten te handelen.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 18:58 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Dat ze het op het moment dat ze het aan Baudet vertelden niet wisten - dat kan niet.
quote:Op dinsdag 4 februari 2020 18:34 schreef imgoddamnugly het volgende:
[..]
Zeker als je bedenkt dat die meiden waarschijnlijk echt niets afwisten van controle in burger.
als je met tegenzin met een controle meewerkt dan ben je je er natuurlijk wel van bewust dat je meegewerkt hebt aan een controle.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 18:59 schreef imgoddamnugly het volgende:
[..]
5/10 x versta je die ns omroeper/ster nieteens. En mischien hebben die meiden alleen meegwerkt om van die vervelendiers af te komen.
ok die is dan wel leuk.quote:
twitter:WijfieM twitterde op dinsdag 04-02-2020 om 21:34:57@politieRdam_C Ik zou ze bij de @NS_online zoeken. reageer retweet
twitter:achutmoarwit twitterde op dinsdag 04-02-2020 om 16:16:50@politieRdam_C Schuld van #Baudet wedden? reageer retweet
twitter:SjaakUit twitterde op dinsdag 04-02-2020 om 14:57:58@vleeskroket @politieRdam_C Het waren conducteurs. reageer retweet
Links zal alles doen om de Nederlandse identiteit kapot te maken. Ondertussen verzieken buitenlandse vreemdelingen ons mooie landje, gesteund door griezels als Klaver en Jetten.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 18:39 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Helaas heeft Baudet nu het omgekeerde bereikt - iedere keer als iemand nu klaagt over mocro misdragingen gaan ze het leugens noemen en naar Baudet verwijzen.
Hij zat niet fout. Hij stipte alleen een groot maatschappelijk probleem aan.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 19:41 schreef The_End het volgende:
zeven topics en mensen kunnen nog steeds niet gewoon toegeven dat Baudet fout zat...
Het allochtonenprobleem is nog steeds volledig de schuld van christelijk rechts, dat ze hier massaal binnenhaalde tegen de nadrukkelijke wens van links in & verdragen tekende waardoor we zeniet terug kunnen sturen.quote:Op woensdag 5 februari 2020 05:38 schreef NoPicNic het volgende:
[..]
Links zal alles doen om de Nederlandse identiteit kapot te maken. Ondertussen verzieken buitenlandse vreemdelingen ons mooie landje, gesteund door griezels als Klaver en Jetten.
Links weigert in te zien dat de multiculturele samenleving is mislukt. GL en d66 streven een extreem diverse samenleving na. Ik voorzie dan een burgeroorlog.quote:Op woensdag 5 februari 2020 05:45 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Het allochtonenprobleem is nog steeds volledig de schuld van christelijk rechts, dat ze hier massaal binnenhaalde tegen de nadrukkelijke wens van links in & verdragen tekende waardoor we zeniet terug kunnen sturen.
De intense lafheid van rechts om het eigen falen niet toe te willen geven en de schuld op een ander af te schuiven blijft kotsopwekkend. Ik zou het zelf moslim-achtig willen noemen.
Ja idd de onterechte onderbuik gevoelens die overdreven worden door een stel tegen een psychose aanschurkende conservatieve rechtsen.quote:Op woensdag 5 februari 2020 05:39 schreef NoPicNic het volgende:
[..]
Hij zat niet fout. Hij stipte alleen een groot maatschappelijk probleem aan.
Jep.quote:Op woensdag 5 februari 2020 06:30 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ja idd de onterechte onderbuik gevoelens die overdreven worden door een stel tegen een psychose aanschurkende conservatieve rechtsen.
Hier heb je dat gezienquote:Op woensdag 5 februari 2020 07:10 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Maar de slachtofferrol bevalt hem wel. Waar hebben we dat eerder gezien..
Altijd dat gehuil over links. Nederland heeft al behoorlijk lang rechtse regeringen, maar gek genoeg is alles de schuld van "links".quote:Op woensdag 5 februari 2020 05:38 schreef NoPicNic het volgende:
[..]
Links zal alles doen om de Nederlandse identiteit kapot te maken. Ondertussen verzieken buitenlandse vreemdelingen ons mooie landje, gesteund door griezels als Klaver en Jetten.
Veel jammeren, geen verantwoordelijkheid nemen. Zo rollen populisten. Net pubers.quote:Op woensdag 5 februari 2020 07:10 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Jep.
En dan dalijk zeuren over een cordon sanitaire en dat er niemand met je wilt samenwerken.
De oorzaak daarvan moet Thierry toch écht bij zichzelf zoeken. En dat is jammer, want de partij zelf kent zeker een aantal standpunten waar ik mezelf in kan vinden.
Maar de slachtofferrol bevalt hem wel. Waar hebben we dat eerder gezien..
Ook voornamelijk populair bij mensen bij wie het woord "verantwoordelijkheid" spontaan tot overvloedig angstzweet leidt.quote:Op woensdag 5 februari 2020 08:38 schreef Perrin het volgende:
[..]
Veel jammeren, geen verantwoordelijkheid nemen. Zo rollen populisten. Net pubers.
De spoorwegpolitieagent was een Marokkaan en Baudet een dierbare vriend.quote:Op woensdag 5 februari 2020 08:43 schreef klappernootopreis het volgende:
Ik heb een vraag aan al die ridders die het vrije woord van Baudet beschermen hier:
Waarom zijn die vrouwen in plaats van naar de spoorwegpolitie juist naar Baudet gegaan?
Als je je bedreigd voelt in een trein is dat toch de eerste plek waar je naar toe gaat al je op het station aankomt?
Ze zullen hun hart wel eerst leeggebaggerd hebben op Twitter.quote:Op woensdag 5 februari 2020 08:43 schreef klappernootopreis het volgende:
Ik heb een vraag aan al die ridders die het vrije woord van Baudet beschermen hier:
Waarom zijn die vrouwen in plaats van naar de spoorwegpolitie juist naar Baudet gegaan?
Als je je bedreigd voelt in een trein is dat toch de eerste plek waar je naar toe gaat al je op het station aankomt?
dat is geen antwoord op mijn vraagquote:Op woensdag 5 februari 2020 08:48 schreef recursief het volgende:
[..]
De spoorwegpolitieagent was een Marokkaan en Baudet een dierbare vriend.
dat heeft te maken met een ingebakken wijsreflex. als je maar veel misbaar maakt over je tegenstander dan kom je met allerlei beschuldigen weg.quote:Op woensdag 5 februari 2020 08:25 schreef recursief het volgende:
[..]
Altijd dat gehuil over links. Nederland heeft al behoorlijk lang rechtse regeringen, maar gek genoeg is alles de schuld van "links".
spoorwegpolitie was een marokkaan die ze lastig viel..(volgens hen!) dus dat beantwoord je vraagquote:Op woensdag 5 februari 2020 08:56 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
dat is geen antwoord op mijn vraag
Dan heb je nog steeds de mogelijkheid om naar een normaal politiebureau te gaan. Of zitten die politiebureaus ook vol Marokkaanse agenten? Denken ze soms dat Baudet een arrestatieploeg klaar heeft staan? dat ze niet de logische weg hebben gekozen maakt vrij duidelijk dat het een geënsceneerde actie is geweest.quote:Op woensdag 5 februari 2020 09:24 schreef mschol het volgende:
[..]
spoorwegpolitie was een marokkaan die ze lastig viel..(volgens hen!) dus dat beantwoord je vraag
Aangifte doen had geen zin volgens Baudet.quote:Op woensdag 5 februari 2020 08:56 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
dat is geen antwoord op mijn vraag
Goede bekende*quote:Op woensdag 5 februari 2020 08:48 schreef recursief het volgende:
[..]
De spoorwegpolitieagent was een Marokkaan en Baudet een dierbare vriend.
De pot verwijt de ketel ?quote:Op woensdag 5 februari 2020 09:16 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
dat heeft te maken met een ingebakken wijsreflex. als je maar veel misbaar maakt over je tegenstander dan kom je met allerlei beschuldigen weg.
Eens. Het racisme in Nederland is in de eerste plaats te wijten aan het wangedrag van ontzettend veel Marokkanen. Baudet's tweet is imo de schuld van deze onaangepaste groep buitenlandse vreemdelingen. Als Marokkanen zich normaal zouden gedragen, dus geen straatintimidatie tegen vrouwen, geen joden bedreigen, geen mocromaffia en geen Badr Hari meer in dit land, dan had Baudet die tweet niet verzonden.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 16:05 schreef deedeetee het volgende:
Wat is er nu er zo grappig aan dat vrouwen Marokkaanse mannen niet meer durven te vertrouwen ? Sommige users zouden hun kop een uit t zand moeten trekken en een een blik werpen op de realiteit.
Waar is de opkomst van figuren als Baudet en Wilders aan te wijten ?
Deze hersenkronkel kún je niet menen toch?quote:Op woensdag 5 februari 2020 10:24 schreef NoPicNic het volgende:
[..]
Eens. Het racisme in Nederland is in de eerste plaats te wijten aan het wangedrag van ontzettend veel Marokkanen. Baudet's tweet is imo de schuld van deze onaangepaste groep buitenlandse vreemdelingen. Als Marokkanen zich normaal zouden gedragen, dus geen straatintimidatie tegen vrouwen, geen joden bedreigen, geen mocromaffia en geen Badr Hari meer in dit land, dan had Baudet die tweet niet verzonden.
Baudet's tweet is een begrijpelijke reactie. Dom dat dan weer wel.quote:Op woensdag 5 februari 2020 10:24 schreef NoPicNic het volgende:
[..]
Eens. Het racisme in Nederland is in de eerste plaats te wijten aan het wangedrag van ontzettend veel Marokkanen. Baudet's tweet is imo de schuld van deze onaangepaste groep buitenlandse vreemdelingen. Als Marokkanen zich normaal zouden gedragen, dus geen straatintimidatie tegen vrouwen, geen joden bedreigen, geen mocromaffia en geen Badr Hari meer in dit land, dan had Baudet die tweet niet verzonden.
Nee, dat is niet zo.quote:Op woensdag 5 februari 2020 10:38 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Baudet's tweet is een begrijpelijke reactie. Dom dat dan weer wel.
Dit is het risico als je een Marokkaan zijn zin niet geeft
Niet vreemd dat vrouwen zich niet veilig voelen als zo'n man ze aanspreekt....
Baudet is het slachtoffer ja? Calimerogejank weer van je.quote:Op woensdag 5 februari 2020 10:24 schreef NoPicNic het volgende:
[..]
Sterker nog, Nederland heeft NOOIT een links regering gehadquote:Op woensdag 5 februari 2020 08:25 schreef recursief het volgende:
[..]
Altijd dat gehuil over links. Nederland heeft al behoorlijk lang rechtse regeringen, maar gek genoeg is alles de schuld van "links".
Nu heb je je politiek correct voorgedaan en nu gaan je over tot je echte meningquote:Op woensdag 5 februari 2020 10:43 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nee, dat is niet zo.
Dat is het risico als je commentaar hebt op de islam. En dat is hartstikke fout, natuurlijk, want kritiek op de islam mag natuurlijk gewoon uitgesproken worden. En dan moet je daarna gewoon nog over straat kunnen en veilig zijn, dat moge duidelijk zijn.
Trek je kop eens uit het zand. Mensen blijven mensen hoor. Vaak slechte ervaringen hebben/horen heeft nu eenmaal het gevolg dat je wantrouwend word.quote:Maar jij maakt er met je "Dit is het risico als je een Marokkaan zijn zin niet geeft" iets heel anders van. Zo kan ik ook artikelen opzoeken over door Nederlandse mannen verkrachte vrouwen met als tekst "Dit gebeurt er als je een (Nederlandse) man zijn zin niet geeft". Je mag nooit het gedrag van een persoon of een aantal personen uit een bepaalde groep extrapoleren naar de totale groep. Als er alleen al maar 1 iemand is die er niet aan voldoet, zit je al fout.
Politiek correct? Echte mening? Goede argumenten, ook echt ter zake doende. Ik ben in staat om te zien dat je mensen uit bepaalde groepen niet allemaal over één kam zou moeten scheren.quote:Op woensdag 5 februari 2020 10:56 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Nu heb je je politiek correct voorgedaan en nu gaan je over tot je echte mening
[..]
Trek je kop eens uit het zand. Mensen blijven mensen hoor. Vaak slechte ervaringen hebben/horen heeft nu eenmaal het gevolg dat je wantrouwend word.
1 keer weer kijken naar opsporing verzocht en baudets uitglijder is weer vergeten.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 18:39 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Nou, de vorige paar keren dat een moslima beweerde dat was kaaskoppen dat deden en ze bleek te liegen kregen hier best veel aandacht hoor.
En deden veel om de geloofwaardigheid van moslims die klagen over discriminatie te schaden.
Het komt gewoon schijnheilig over zoals jij het zegt.quote:Op woensdag 5 februari 2020 11:04 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Politiek correct? Echte mening? Goede argumenten, ook echt ter zake doende. Ik ben in staat om te zien dat je mensen uit bepaalde groepen niet allemaal over één kam zou moeten scheren.
Dan is hij opeens geen leugenaar meer?quote:Op woensdag 5 februari 2020 11:11 schreef Red_85 het volgende:
1 keer weer kijken naar opsporing verzocht en baudets uitglijder is weer vergeten.
Je bent leugens aan het verkondigen. Je past goed bij je grote leider,quote:Op dinsdag 4 februari 2020 19:56 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Arrogander Peggold heeft ook nooit toegegeven dat hij fout zat met dat geschonken huis en zijn dwang tot abortus bij zijn toenmalige vriendin.
Whataboutism. Alweer.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 19:56 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat die vrouwen het niet gelijk geloofde is mogelijk.quote:Op woensdag 5 februari 2020 10:56 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Nu heb je je politiek correct voorgedaan en nu gaan je over tot je echte mening
[..]
Trek je kop eens uit het zand. Mensen blijven mensen hoor. Vaak slechte ervaringen hebben/horen heeft nu eenmaal het gevolg dat je wantrouwend word.
Haha, 1 iemand deugt wel dus moeten we alle ellende van de groep maar ondergaan.quote:Op woensdag 5 februari 2020 10:43 schreef miss_sly het volgende:
Maar jij maakt er met je "Dit is het risico als je een Marokkaan zijn zin niet geeft" iets heel anders van. Zo kan ik ook artikelen opzoeken over door Nederlandse mannen verkrachte vrouwen met als tekst "Dit gebeurt er als je een (Nederlandse) man zijn zin niet geeft". Je mag nooit het gedrag van een persoon of een aantal personen uit een bepaalde groep extrapoleren naar de totale groep. Als er alleen al maar 1 iemand is die er niet aan voldoet, zit je al fout.
Is hij echt zó dom geweest te denken dat hij daar mee weg zou komen ? Dat kan ik me niet voorstellen. Of heeft hij het bewust gedaan om een hoop heisa te veroorzaken ?quote:Op woensdag 5 februari 2020 11:18 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Dat die vrouwen het niet gelijk geloofde is mogelijk.
Maar daar gaat dit niet om.
Het gaat erom dat Baudet wist dat het om een controle ging en bewust de zaken anders voor heeft gedaan.
Meer zullen we degene die wel deugt gewoon niet vals gaan beschuldigen?quote:Op woensdag 5 februari 2020 11:20 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Haha, 1 iemand deugt wel dus moeten we alle ellende van de groep maar ondergaan.
Er zal vroeger ook vast wel ergens een redelijke nazi hebben rondgelopen die de Holocaust iets te ver vond gaan.
Sure.quote:Op woensdag 5 februari 2020 11:22 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Meer zullen we degene die wel deugt gewoon niet vals gaan beschuldigen?
Ik heb echt geen idee.quote:Op woensdag 5 februari 2020 11:21 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Is hij echt zó dom geweest te denken dat hij daar mee weg zou komen ? Dat kan ik me niet voorstellen. Of heeft hij het bewust gedaan om een hoop heisa te veroorzaken ?
Er wordt vooral gezegd dat het knettergek is dat Baudet de situatie zo anders voordoet.quote:Op woensdag 5 februari 2020 11:24 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Sure.
Het is alleen begrijpelijk dat ze dat doen.
Maar users hier en ook in de media reageren allemaal veel te verontwaardigt. Alsof het knettergek zou zijn om op je hoede te zijn voor een stel mocro's, vooral als je vrouw bent.
De kabinetten den Uyl waren het meest links, maar vormden een coalitie met o.a. de voorgangers van het CDA. Dat wordt in het algemeen als centrum-links gezien. Dus daar heb je helemaal gelijk in.quote:Op woensdag 5 februari 2020 10:51 schreef Gangam het volgende:
[..]
Sterker nog, Nederland heeft NOOIT een links regering gehad
Ik ga een letterlijk antwoord geven op je retorische stellingquote:Op woensdag 5 februari 2020 11:20 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Haha, 1 iemand deugt wel dus moeten we alle ellende van de groep maar ondergaan.
Er zal vroeger ook vast wel ergens een redelijke nazi hebben rondgelopen die de Holocaust iets te ver vond gaan.
Begin dan toch te denken dat het mss toch was om de zaak - dat het helaas normaal is geworden dat vrouwen voor een bepaalde bevolkingsgroep op hun hoede zijn - in de aandacht te brengen.quote:Op woensdag 5 februari 2020 11:26 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Ik heb echt geen idee.
Ik weet enkel dat hij verklaart heeft dat hij prima wist dat het om een controle ging.
Het was dan ook naderhand. Toen er al een agent bij was geweest om het te bevestigen. De dames wisten hoe het zat.
Ze zullen zich best ongemakkelijk hebben gevoeld in eerste instantie, maar wisten dat het werkelijk een controle was en hebben dat verhaal aan Baudet verteld.
Hij heeft ervoor gekozen de situatie verdomd anders voor te doen.
Waarom? Dat moet hij maar zeggen, alhoewel ik weinig hoop heb dat hij dat gaat doen.
Dan had hij dat moeten doen. Maar dat deed hij niet.quote:Op woensdag 5 februari 2020 11:46 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Begin dan toch te denken dat het mss toch was om de zaak - dat het helaas normaal is geworden dat vrouwen voor een bepaalde bevolkingsgroep op hun hoede zijn - in de aandacht te brengen.
Ben benieuwd hoe de reacties van FvD'ers hier op fok waren geweest als het 2 Marokkaanse vrouwen betrof die met hetzelfde verhaal, maar dan over 4 autochtone controleurs/spoorwegpolitie bij Kuzu waren aangekomen en de vork bleek toch iets anders in de steel te zitten. Ik gok dat vanaf de rechterflank zou zijn geroepen dat Marokkanen een gezagsprobleem hebben.quote:Op woensdag 5 februari 2020 11:46 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Begin dan toch te denken dat het mss toch was om de zaak - dat het helaas normaal is geworden dat vrouwen voor een bepaalde bevolkingsgroep op hun hoede zijn - in de aandacht te brengen.
Uiteraard niet, dan was het de schuld van blanke Nederlanders. Als er gewoon geen blanken waren had Kuzu dat immers niet hoeven te tweeten.quote:Op woensdag 5 februari 2020 11:58 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ben benieuwd hoe de reacties van FvD'ers hier op fok waren geweest als het 2 Marokkaanse vrouwen betrof die met hetzelfde verhaal, maar dan over 4 autochtone controleurs/spoorwegpolitie bij Kuzu waren aangekomen en de vork bleek toch iets anders in de steel te zitten. Ik gok dat vanaf de rechterflank zou zijn geroepen dat Marokkanen een gezagsprobleem hebben.
NWS / Trein op Rotterdam CS stilgezet vanwege nikaabdraagsterquote:Op woensdag 5 februari 2020 11:58 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ben benieuwd hoe de reacties van FvD'ers hier op fok waren geweest als het 2 Marokkaanse vrouwen betrof die met hetzelfde verhaal, maar dan over 4 autochtone controleurs/spoorwegpolitie bij Kuzu waren aangekomen en de vork bleek toch iets anders in de steel te zitten. Ik gok dat vanaf de rechterflank zou zijn geroepen dat Marokkanen een gezagsprobleem hebben.
quote:Op maandag 16 september 2019 19:30 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Ze hadden haar met geweld moeten arresteren "Ik wil niet, ik doe niet..." Je hebt niets te willen, crimineel kutwijf met nog kapsones ook. Wat is Nederland toch soft.
quote:Op maandag 16 september 2019 20:14 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Die moet inderdaad gewoon direct de trein uit, al is het met een burgerarrest. Gewoon de trein uitzetten en laten rijden. Als ze niet wil meewerken mag ze gewoon niet mee.
quote:Op maandag 16 september 2019 22:41 schreef Cherni het volgende:
[..]
Nadat politie erbij kwam en na lang zuigen zich gelegitimeerd heeft. Wat is er nu zo moeilijk om dit gelijk te doen als een conducteur tijdens de rit daarom vraagt. Leg mij dat eens uit.
quote:Op maandag 16 september 2019 22:47 schreef Cherni het volgende:
[..]
Het is de normaalste zaak om je te legitimeren als daarom gevraagd word. Zeker als je reist met een abbo op naam. Maar het is veel makkelijker om nu een conducteur de schuld te geven vanwege een vertraging. Maar de oorzaak ligt bij de dame die een boerka draagt.
quote:Op maandag 16 september 2019 23:33 schreef rutger05 het volgende:
Prima actie van de conducteur, maar ik vind dat deze vervelende vrouw met haar wangedrag wel heel gemakkelijk weggekomen is. Zij had direct uit de trein gehaald moeten worden.
Je redenatie klopt niet want de Nederlandse NS is in geen enkel opzicht een maatschappelijk probleem, veel onaangepaste buitenlandse vreemdelingen met een Marokkaanse achtergrond wel.quote:Op woensdag 5 februari 2020 12:19 schreef Degodvader het volgende:
[..]
Ik begrijp echt niet hoe je tot deze conclusie komt. Ik denk dat het de schuld van de NS is. Als zij geen treinen zouden laten rijden had Baudet deze tweet niet hoeven plaatsen.
Waarom klopt mijn redenatie niet? De causale keten klopt gewoon. Geen treinen > geen tweet.quote:Op woensdag 5 februari 2020 12:44 schreef NoPicNic het volgende:
[..]
Je redenatie klopt niet want de Nederlandse NS is in geen enkel opzicht een maatschappelijk probleem, veel onaangepaste buitenlandse vreemdelingen met een Marokkaanse achtergrond wel.
Dat lijkt mij sterk. Als dat zou was dan had Baudet namelijk geen incident hoeven te verzinnen maar gewoon een voorbeeld uit de werkelijkheid kunnen halen.quote:Op woensdag 5 februari 2020 12:44 schreef NoPicNic het volgende:
[..]
Je redenatie klopt niet want de Nederlandse NS is in geen enkel opzicht een maatschappelijk probleem, veel onaangepaste buitenlandse vreemdelingen met een Marokkaanse achtergrond wel.
Het klopt niet in de context van deze discussie. Je kan bijvoorbeeld ook zeggen dat omdat de aarde niet plat is of omdat de zwaartekracht geen blauwe kleur heeft, er geen Marokkanenprobleem is. Dat zijn net zo irrelevante stellingen als jouw opmerking over de NS.quote:Op woensdag 5 februari 2020 12:45 schreef Degodvader het volgende:
[..]
Waarom klopt mijn redenatie niet? De causale keten klopt gewoon. Geen treinen > geen tweet.
100% schuld van het gegeven dat treinen rijden.
Had hij ook kunnen doen maar hij koos voor een op dat moment voor hem reële gebeurtenis. Een gebeurtenis die het weldenkend deel der natie heel goed kon indenken.quote:Op woensdag 5 februari 2020 12:46 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat lijkt mij sterk. Als dat zou was dan had Baudet namelijk geen incident hoeven te verzinnen maar gewoon een voorbeeld uit de werkelijkheid kunnen halen.
Hmm. Dus je wil maar bepaalde dingen in de causale keten die leidde tot deze tweet meenemen. Maar het ligt wel 100% aan Marokkanen. Niet aan Thierry die daadwerkelijk de tweet verstuurd?quote:Op woensdag 5 februari 2020 12:54 schreef NoPicNic het volgende:
[..]
Het klopt niet in de context van deze discussie. Je kan bijvoorbeeld ook zeggen dat omdat de aarde niet plat is of omdat de zwaartekracht geen blauwe kleur heeft, er geen Marokkanenprobleem is. Dat zijn net zo irrelevante stellingen als jouw opmerking over de NS.
Inderdaad, het is niet de schuld van Baudet omdat er in het verleden ontzettend veel wandaden zijn gepleegd onder de betreffende groep van zich in Nederland bevindende buitenlandse vreemdelingen. Het is zeer menselijk om dan te snel te reageren. Elk mens gaat gebukt onder de knoet van valse aannames.quote:Op woensdag 5 februari 2020 12:56 schreef Degodvader het volgende:
[..]
Hmm. Dus je wil maar bepaalde dingen in de causale keten die leidde tot deze tweet meenemen. Maar het ligt wel 100% aan Marokkanen. Niet aan Thierry die daadwerkelijk de tweet verstuurd?
Hij verdraaide een gebeurtenis omdat hij hem goed kan indenken? Dus als Baudet op een vrouw afloopt en hem de hand schudt en zij daar later over zegt dat Baudet haar bij de borsten pakte omdat zij, en veel vrouwen met haar, zich goed kunnen indenken om door een man aangerand te worden dan is dat oke?quote:Op woensdag 5 februari 2020 12:55 schreef NoPicNic het volgende:
[..]
Had hij ook kunnen doen maar hij koos voor een op dat moment voor hem reële gebeurtenis. Een gebeurtenis die het weldenkend deel der natie heel goed kon indenken.
quote:Op woensdag 5 februari 2020 13:00 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Hij verdraaide een gebeurtenis omdat hij hem goed kan indenken? Dus als Baudet op een vrouw afloopt en hem de hand schudt en zij daar later over zegt dat Baudet haar bij de borsten pakte omdat zij, en veel vrouwen met haar, zich goed kunnen indenken om door een man aangerand te worden dan is dat oke?
Ja, fijn dat ik voor jou inzichtelijk heb kunnen maken hoe debiel de redeneertrant van NoPicNic is.quote:
Nee. Dan is het toch de schuld van de NS. Want die laat al heel lang treinen rijden, dus is het een menselijke reactie om aan te nemen dat hier inderdaad een trein reed. Had die trein er echter niet gereden, had het incident zich niet voorgedaan.quote:Op woensdag 5 februari 2020 12:59 schreef NoPicNic het volgende:
[..]
Inderdaad, het is niet de schuld van Baudet omdat er in het verleden ontzettend veel wandaden zijn gepleegd onder de betreffende groep van zich in Nederland bevindende buitenlandse vreemdelingen. Het is zeer menselijk om dan te snel te reageren. Elk mens gaat gebukt onder de knoet van valse aannames.
Dit slaat nogal nergens op.quote:Op woensdag 5 februari 2020 13:00 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Hij verdraaide een gebeurtenis omdat hij hem goed kan indenken? Dus als Baudet op een vrouw afloopt en hem de hand schudt en zij daar later over zegt dat Baudet haar bij de borsten pakte omdat zij, en veel vrouwen met haar, zich goed kunnen indenken om door een man aangerand te worden dan is dat oke?
Slaat ook alweer nergens op.quote:Op woensdag 5 februari 2020 13:02 schreef Degodvader het volgende:
[..]
Nee. Dan is het toch de schuld van de NS. Want die laat al heel lang treinen rijden, dus is het een menselijke reactie om aan te nemen dat hier inderdaad een trein reed. Had die trein er echter niet gereden, had het incident zich niet voorgedaan.
100% de schuld van de NS
Ik zou zeggen: lees de posts van NoPicNic eens waar wij (DeGodVader en ik) op reageren, dan zul je snappen waarom we de dingen in het absurde trekken.quote:Op woensdag 5 februari 2020 13:12 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Dit slaat nogal nergens op.
Maar we gaan situaties als voorbeeld omdraaien. Leuk.
Wat als twee moslima's aan Kuzu (of aan gekozen volksvertegenwoordiger Arnoud -vernietig tegenstanders van de islam- v. Doorn) zon soortgelijk verhaal zouden vertellen? Hmmm?
Dan zou het niet bij zon dergelijke tweet blijven. Kamervragen, debat, Kuzu bij Jinek aan tafel om zijn zorgen uit te spreken, de hele reutemeteut. En dat terwijl we toch veel vaker zo'n verhaal horen, waarin een moslima aangeeft lastig gevallen te zijn door niet-moslims, en waarna later weer blijkt dat het echt compleet verzonnen is. Maar goed...
Nee goh. Net als zeggen dat het volledig (100%) aan Marokkanen ligt dat Baudet liegt en tweetquote:
Baudy twittert wel eens vaker raar op de late avond als hij weer eens iets teveel 'lavendel' gesnoven heeft.quote:Op woensdag 5 februari 2020 13:26 schreef hjansen82 het volgende:
Een Baudet stoot zich niet twee keer aan dezelfde steen.
Sherry Bidetquote:Op woensdag 5 februari 2020 13:26 schreef hjansen82 het volgende:
Een Baudet stoot zich niet twee keer aan dezelfde steen.
Jsse Klaver vliegt. Jesse Klaver is een hypocriet. Zijn partij eist van alle burgers absurd hoge standaarden als het gaat om het klimaat en het verduurzamen van huis en omgeving. Maar zelf kan het ze echt geen fluit schelen en leven en wonen ze net zo ‘vervuilend’ als de gemiddelde burger. Zo'n houding vind ik 1000X schandaliger dan dat lullige tweetje dat nog een kern van waarheid heeft.quote:Op woensdag 5 februari 2020 13:21 schreef Degodvader het volgende:
[..]
Nee goh. Net als zeggen dat het volledig (100%) aan Marokkanen ligt dat Baudet liegt en tweet
Dat is gewoon shoppen in de causale keten. Net als ik deed.
Dat mag. Open er een topic over.quote:Op woensdag 5 februari 2020 13:32 schreef NoPicNic het volgende:
[..]
Jsse Klaver vliegt. Jesse Klaver is een hypocriet. Zijn partij eist van alle burgers absurd hoge standaarden als het gaat om het klimaat en het verduurzamen van huis en omgeving. Maar zelf kan het ze echt geen fluit schelen en leven en wonen ze net zo ‘vervuilend’ als de gemiddelde burger. Zo'n houding vind ik 1000X schandaliger dan dat lullige tweetje dat nog een kern van waarheid heeft.
Wat Klaver er mee van doen heeft weet ik niet.quote:Op woensdag 5 februari 2020 13:32 schreef NoPicNic het volgende:
[..]
Jsse Klaver vliegt. Jesse Klaver is een hypocriet. Zijn partij eist van alle burgers absurd hoge standaarden als het gaat om het klimaat en het verduurzamen van huis en omgeving. Maar zelf kan het ze echt geen fluit schelen en leven en wonen ze net zo ‘vervuilend’ als de gemiddelde burger. Zo'n houding vind ik 1000X schandaliger dan dat lullige tweetje dat nog een kern van waarheid heeft.
Hij en GL eisen helemaal niks. Ze hebben een verkiezingsprogramma, doen wetsvoorstellen en doen mee aan debatten in de kamer(zij wel). Hoe graag je dat frame ook erop wilt plakken, dat is nog geen eisen.quote:Op woensdag 5 februari 2020 13:32 schreef NoPicNic het volgende:
[..]
Haha dat is wel heel typerend ja.quote:Op woensdag 5 februari 2020 12:16 schreef Degodvader het volgende:
[..]
NWS / Trein op Rotterdam CS stilgezet vanwege nikaabdraagster
Hier krijg je wel een idee.
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Nee, Baudet is 100% schuldig aan de tweet van Baudet en heeft die tweet alleen maar gedaan met als doel Marokkanen in een kwaad daglicht te zetten.quote:Op woensdag 5 februari 2020 12:04 schreef NoPicNic het volgende:
[..]
Je verdraait mijn woorden. Ik zeg alleen dat Marokkanen 100% schuldig zijn aan de tweet van Baudet. Hun gedrag zet zoveel kwaad bloed onder bezorgde Nederlanders dat Baudet's opmerking normaal is onder de huidige omstandigheden.
Actie = Reactie. Dus als Marokkanen zich normaal gaan gedragen, dan verdwijnen dit soort tweets vanzelf en gaan gekke GroenLinksers niet meer gillen over de woorden van een rechtse politicus..
Ik denk dat de NS vooral geen kaartcontroles meer zou moeten doen, dat was in deze het probleem, en dat is wel vaker het probleem.... geen kaartcontroles = geen zwartrijders betrappen, dus 2 problemen in 1 keer opgelost.quote:Op woensdag 5 februari 2020 12:19 schreef Degodvader het volgende:
[..]
Ik begrijp echt niet hoe je tot deze conclusie komt. Ik denk dat het de schuld van de NS is. Als zij geen treinen zouden laten rijden had Baudet deze tweet niet hoeven plaatsen.
En als zou blijken dat het een BS verhaal van Kuzu zou zijn zou hij ook gefileerd worden, met degenen die nu die "onhandige tweet" van Baudet goedpraten voorop.quote:Op woensdag 5 februari 2020 13:12 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Dit slaat nogal nergens op.
Maar we gaan situaties als voorbeeld omdraaien. Leuk.
Wat als twee moslima's aan Kuzu (of aan gekozen volksvertegenwoordiger Arnoud -vernietig tegenstanders van de islam- v. Doorn) zon soortgelijk verhaal zouden vertellen? Hmmm?
Dan zou het niet bij zon dergelijke tweet blijven. Kamervragen, debat, Kuzu bij Jinek aan tafel om zijn zorgen uit te spreken, de hele reutemeteut. En dat terwijl we toch veel vaker zo'n verhaal horen, waarin een moslima aangeeft lastig gevallen te zijn door niet-moslims, en waarna later weer blijkt dat het echt compleet verzonnen is. Maar goed...
Hij claimt ook nergens verkeerd geïnformeerd te zijn door zijn dierbare vriendinnen.quote:Op woensdag 5 februari 2020 14:45 schreef Chadi het volgende:
Hij kan wel verkeerd geïnformeerd zijn die zijn vrienden maar wat hij daarna roept is vele malen erger en haalt eigenlijk zijn hele verhaal onderuit
Aah oké. Dacht zoiets gelezen te hebben.quote:Op woensdag 5 februari 2020 14:50 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hij claimt ook nergens verkeerd geïnformeerd te zijn door zijn dierbare vriendinnen.
Die "verkeerd geïnformeerd" optie komt alleen maar van mensen die hem verdedigen.
quote:Op de vraag of hij wist dat het conducteurs waren toen hij de tweet verstuurde, gaf Baudet herhaaldelijk geen antwoord. "Ik heb rechtgezet wat ik recht wilde zetten", was alles wat hij daarover kwijt wilde. Ook op de vraag of hij excuses gaat aanbieden, ging hij niet in.
"Ik heb een fout gemaakt, ik ben te snel geweest. Maar het punt blijft staan dat veel vrouwen zich onveilig voelen door straatintimidatie." Het verwijt dat zijn tweet racistisch was, noemde Baudet "absurd".
Ook echt hè.... je verzint situatie A om vervolgens toch door te blijven gaan over situatie B.quote:Op woensdag 5 februari 2020 14:55 schreef Degodvader het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)cisme-is-absurd.html
[..]
Nee joh, zwartrijders moeten keihard worden aangepakt, maar weigeren je kaartje te geven aan de conducteur is prima.quote:Op woensdag 5 februari 2020 14:18 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik denk dat de NS vooral geen kaartcontroles meer zou moeten doen, dat was in deze het probleem, en dat is wel vaker het probleem.... geen kaartcontroles = geen zwartrijders betrappen, dus 2 problemen in 1 keer opgelost.
Mannen?quote:Op woensdag 5 februari 2020 14:58 schreef sol1taire het volgende:
Prima reactie van Baudet. We kunnen ons beter richten op de conducteurs die het leven van 81% van de vrouwen in A'dam zuur maken
Absurd. Absurd, er zijn heel wat dingen absurder dan verwijten van racisme na zo'n tweet. Laat ik zo zeggen, meneer heeft inmiddels zoveel vreemde dingetjes laten zien dat mensen later niet kunnen zeggen dat ze niet wisten dat het zo'n engnek was.quote:Op woensdag 5 februari 2020 14:55 schreef Degodvader het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)cisme-is-absurd.html
[..]
100% racisme dit. Waarom wordt jouw soort hier niet geband. Grootste gezwel in onze samenleving zijn mensen zoals jij. Te dom om te poepen, racistisch en wijzend naar anderen, terwijl je zelf crimineel bezig bent.quote:Op woensdag 5 februari 2020 12:04 schreef NoPicNic het volgende:
Je verdraait mijn woorden. Ik zeg alleen dat Marokkanen 100% schuldig zijn aan de tweet van Baudet. Hun gedrag zet zoveel kwaad bloed onder bezorgde Nederlanders dat Baudet's opmerking normaal is onder de huidige omstandigheden.
Actie = Reactie. Dus als Marokkanen zich normaal gaan gedragen, dan verdwijnen dit soort tweets vanzelf en gaan gekke GroenLinksers niet meer gillen over de woorden van een rechtse politicus..
Ach eentje heeft ooit een heel boek geschreven wat hij zou doen als hij aan de macht ging, die vent is ook gewoon gekozen. Heeft daarna zijn plannen uitgevoerd welke in dat boek stonden en mensen hielden vol het niet te weten.quote:Op woensdag 5 februari 2020 15:07 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Absurd. Absurd, er zijn heel wat dingen absurder dan verwijten van racisme na zo'n tweet. Laat ik zo zeggen, meneer heeft inmiddels zoveel vreemde dingetjes laten zien dat mensen later niet kunnen zeggen dat ze niet wisten dat het zo'n engnek was.
'Zeggen dat Marokkanen allemaal weg moeten hebben ze aan zichzelf te danken. Ik ben racistisch omdat zij daar om vragen. En dat is geen racisme.'quote:Op woensdag 5 februari 2020 15:17 schreef The_End het volgende:
[..]
100% racisme dit. Waarom wordt jouw soort hier niet geband. Grootste gezwel in onze samenleving zijn mensen zoals jij. Te dom om te poepen, racistisch en wijzend naar anderen, terwijl je zelf crimineel bezig bent.
Baudet twittert en is 100% schuldig aan zijn twitter bericht. Niemand anders.
Wie zei dat alle Marokkanen weg moeten dan? Dat heeft zelfs Wilders niet gezegd.quote:Op woensdag 5 februari 2020 15:24 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
'Zeggen dat Marokkanen allemaal weg moeten hebben ze aan zichzelf te danken. Ik ben racistisch omdat zij daar om vragen. En dat is geen racisme.'
Ik weet zéker dat dit soort comments wel zouden stoppen. Mensen hebben geen probleem met Marokkanen om hun huidskleur, dat ''racisme'' frame is intellectuele armoede. De reden dat mannen die op kinderdagverblijven werken argwanend worden bekeken is ook vanwege een klein percentage viezerikken als Robert M.quote:En al zou er nu geen enkele 'Marokkaan' maar ook iets uitvreten in de aankomende 10 jaar zal dit soort comments ook echt niet stoppen.
Marokkanen zijn 100% aan hun negatieve imagoquote:Op woensdag 5 februari 2020 12:04 schreef NoPicNic het volgende:
[..]
Baudet is wel verantwoordelijk voor wat hij zegt. Maar zeker niet voor hoe anderen het opvatten of daar zelf conclusies uit halen.quote:Actie = Reactie. Dus als Marokkanen zich normaal gaan gedragen, dan verdwijnen dit soort tweets vanzelf en gaan gekke GroenLinksers niet meer gillen over de woorden van een rechtse politicus..
nu is ook zo links als maar kan. Valt ook weinig meer van serieus te nemen zonder ook andere nieuwssites te lezen.quote:Op woensdag 5 februari 2020 15:45 schreef FlippingCoin het volgende:
Lol nu.nl heeft ondertussen al minimaal 7 (waarschijnlijk meer maar dit zag ik zo snel) artikelen geschreven over deze twee.
Goed voorbeeld. Alweer.quote:Op woensdag 5 februari 2020 15:38 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Maar dat mag best benoemd worden, dat mannen met kinderen laten werken nou eenmaal risicovoller is dan met vrouwen. En Marokkanen zijn nou eenmaal vaker schuldig aan geweldsdelicten, intimidatie van vrouwen en andere criminaliteit. Maar daar mag je blijkbaar niet boos om worden.
quote:
Undercover controleurs zijn ook vaak van die 'reizigersonderzoekers' maar hebben zichtbaar een ID om hun nek en worden aangekondigd.quote:Op woensdag 5 februari 2020 15:52 schreef epicbeardman het volgende:
Als ambtenaar die nog wel eens de trein pakt, ik heb nog nooit een controle van de NS gezien met undercover medewerkers.
Waarom is dit überhaupt nodig, het is niet alsof je uit een trein kan springen als je de medewerkers in uniform ziet van de NS.
Ik geloof er dan ook helemaal niks van dat dit NS medewerkers waren, NS is echter zo politiek correct dat ze graag "rechts bashen" en hier een mooi verhaaltje van maken.
Exact. Alles is ook raar aan dit verhaal.quote:Als iemand mij zou controleren in burgerkleding in een trein, vraag ik hem/haar eerst om een identificatie.
Als ik dat vraag onder het artikel wordt mijn reactie ook niet eens doorgelaten wow.quote:Op woensdag 5 februari 2020 15:50 schreef Red_85 het volgende:
[..]
nu is ook zo links als maar kan. Valt ook weinig meer van serieus te nemen zonder ook andere nieuwssites te lezen.
quote:Op woensdag 5 februari 2020 15:50 schreef Red_85 het volgende:
nu is ook zo links als maar kan. Valt ook weinig meer van serieus te nemen zonder ook andere nieuwssites te lezen.
Daar was dit gezanik afgelopen zondag groter nieuws dan de aanslag in London. Baudet in de grote banner, eronder een klein tekstregeltje "Mensen neergestoken in London".quote:Op woensdag 5 februari 2020 15:50 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Kritische noten op het klimaat beleid? Fake news!!!quote:Op woensdag 5 februari 2020 16:08 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Daar was dit gezanik afgelopen zondag groter nieuws dan de aanslag in London. Baudet in de grote banner, eronder een klein tekstregeltje "Mensen neergestoken in London".
Nu.nl is een propaganda machine van de linkse kerk.
Waar gaat dit over?quote:Op woensdag 5 februari 2020 16:04 schreef The_End het volgende:
[..]Jij weet helemaal niet wat links is.
Wil je van de gezondheidszorg af?
WIl je alle subsidies stopzetten?
WIl je een lage flattax?
Wil je zo min mogelijk regelgeving?
Als je weet dat de conducteur bij jou in de coupé zit, kun je dus doorlopen naar een andere coupé. Of mogelijk overstappen naar een ander treinstel voor het instappen.quote:Op woensdag 5 februari 2020 15:52 schreef epicbeardman het volgende:
Als ambtenaar die nog wel eens de trein pakt, ik heb nog nooit een controle van de NS gezien met undercover medewerkers.
Waarom is dit überhaupt nodig, het is niet alsof je uit een trein kan springen als je de medewerkers in uniform ziet van de NS.
Ja, ook datquote:Op woensdag 5 februari 2020 16:09 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Kritische noten op het klimaat beleid? Fake news!!!
Ik ben ook nog nooit door medewerkers zonder uniform gecontroleerd. En ik ben nog nooit door welke controleur dan ook onheus bejegend.quote:Op woensdag 5 februari 2020 15:52 schreef epicbeardman het volgende:
Ik geloof er dan ook helemaal niks van dat dit NS medewerkers waren, NS is echter zo politiek correct dat ze graag "rechts bashen" en hier een mooi verhaaltje van maken.
Als iemand mij zou controleren in burgerkleding in een trein, vraag ik hem/haar eerst om een identificatie.
quote:Op woensdag 5 februari 2020 15:52 schreef epicbeardman het volgende:
Als iemand mij zou controleren in burgerkleding in een trein, vraag ik hem/haar eerst om een identificatie.
Doen ze al sinds 2004.quote:Op woensdag 5 februari 2020 15:52 schreef epicbeardman het volgende:
Je kunt wel stoppen met deze verhaallijn, Baudet heeft al lang toegegeven dat hij te snel heeft geoordeeld. Nu de excuses nog.quote:
De enige politicus die aangifte wil doen tegen Baudet is iemand van GroenLinks.quote:Op woensdag 5 februari 2020 13:38 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Hij en GL eisen helemaal niks. Ze hebben een verkiezingsprogramma, doen wetsvoorstellen en doen mee aan debatten in de kamer(zij wel). Hoe graag je dat frame ook erop wilt plakken, dat is nog geen eisen.
Maar misschien is het leuk als je nog eenzelfde stuk typt over, ik noem maar iemand, Rob Jetten, dan hebben we dat ook weer gehad.
Goed verhaal, relevantie 0.quote:Op woensdag 5 februari 2020 17:23 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
De enige politicus die aangifte wil doen tegen Baudet is iemand van GroenLinks.
En gisteren nog heeft GL een senator de partij uitgegooid alleen omdat ze wou samenwerken met de partij van Baudet.
De haat van GL op Baudet is stuitend en erger dan andere partijen.
Het geeft aan dat die partij van Klaver minstens net zo hypocriet is als Baudet.quote:Op woensdag 5 februari 2020 17:58 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Goed verhaal, relevantie 0.
Ik reageerde op iemand die de "eisen" van Klaver en GL erger vond dan de tweet. Er wordt niks geëist.
Dat wuif ik helemaal niet weg (maar dat wist jij ook wel).quote:Op woensdag 5 februari 2020 15:53 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Goed voorbeeld. Alweer.
Maar pas op. Dit soort mensen staan om de hoek om het weg te wuiven:
[..]
onzin.... dat is een verzinsel van jouw haat ?quote:Op woensdag 5 februari 2020 17:23 schreef voetbalmanager2 het volgende:
De haat van GL op Baudet is stuitend en erger dan andere partijen.
https://www.destadamersfo(...)-tegen-baudet-680979quote:,,Het is haatdragend. Dit raakt mij dan ook persoonlijk en accepteer dit niet. Mijn vader is gevlucht uit Marokko voor armoede en honger en heeft hier in Nederland keihard gewerkt. Het voelt voor mij alsof Baudet een mes in zijn rug steekt."
Aangifte doen tegen je politieke tegenstander omdat je van mening bent dat die de vrijheid van meningsuiting heeft overschreden is altijd fout, dat lijkt me wel een goede democratische stelregel. Ik kan me er persoonlijk behoorlijk aan ergeren als linkse partijen om die reden aandringen op strafvervolging, zo ook de aangifte van DWARS tegen Wilders.quote:Op woensdag 5 februari 2020 18:00 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Het geeft aan dat die partij van Klaver minstens net zo hypocriet is als Baudet.
En dat lid van GL dat aangifte wil doen vanwege een tweet van Baudet heeft alle met dit topic te maken.
Ik ken geen andere partij die een eigen politicus de partij uitwerkt puur omdat hij/zij wil samenwerken met een andere partij. Jij wel?quote:Op woensdag 5 februari 2020 18:18 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
onzin.... dat is een verzinsel van jouw haat ?
Ik deel die mening.quote:Op woensdag 5 februari 2020 18:18 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Aangifte doen tegen je politieke tegenstander omdat je van mening bent dat die de vrijheid van meningsuiting heeft overschreden is altijd fout, dat lijkt me wel een goede democratische stelregel. Ik kan me er persoonlijk behoorlijk aan ergeren als linkse partijen om die reden aandringen op strafvervolging, zo ook de aangifte van DWARS tegen Wilders.
Blijf even ontopic.... nu ben je bezig met moddergooienquote:Op woensdag 5 februari 2020 18:21 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ik ken geen andere partij die een eigen politicus de partij uitwerkt puur omdat hij/zij wil samenwerken met een andere partij. Jij wel?
Ik gaf je een voorbeeld van die haat van GL op FvD. Daar vroeg jij om.quote:Op woensdag 5 februari 2020 18:26 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Blijf even ontopic.... nu ben je bezig met moddergooien
Nee hoor... ik vroeg niet om een voorbeeld .quote:Op woensdag 5 februari 2020 18:27 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ik gaf je een voorbeeld van die haat van GL op FvD. Daar vroeg jij om.
Iemand van je eigen partij eruit gooien alleen omdat die wil samenwerken met een andere partij die jij als fascistisch beschouwt gaat nogal ver. En dat is niet de beslissing van 1 lid, maar een beslissing die door het hele bestuur van GroenLinks gesteund werd.quote:Op woensdag 5 februari 2020 18:31 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Nee hoor... ik vroeg niet om een voorbeeld .
En ik gaf je een voorbeeld waarom die ene GL zo boos is..... hij voelt zich persoonlijk aangevallen door die marokkanenhaat van Baudet...
Was het posting op een forum , ach ja.... maar dit is een ophitsende tweet van een belangrijk iemand,
En dat vergroot de schoffterigheid duizenden malen dan een haatmailtje op een forum.
Wat een huichelaar. Zijn vader is helemaal niet gevlucht voor honger. Zijn vader is veel waarschijnlijker hier gekomen om even veel geld te verdienen op uitnodiging van VVD en wat nu CDA is, om daarna weer terug te moeten. Dan ben je net zo min gevlucht voor honger als de huidige criminele asielzoekers uit Marokko vluchtelingen zijn.quote:Op woensdag 5 februari 2020 18:18 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
onzin.... dat is een verzinsel van jouw haat ?
Niet de hele GL, ook niet het partijbestuur, noch een afdelingsbestuur gaat aangifte doen.
Het is 1 persoon
,Het is haatdragend. Dit raakt mij dan ook persoonlijk en accepteer dit niet. Mijn vader is gevlucht uit Marokko voor armoede en honger en heeft hier in Nederland keihard gewerkt. Het voelt voor mij alsof Baudet een mes in zijn rug steekt."
https://www.destadamersfo(...)-tegen-baudet-680979
Natuurlijk is het discriminerend en bedreigend getweet van Baudet. Logisch dat hij boos is en aangifte doet, Ik geef hem niet veel kans dat de rechter Baudet bestraft
Nee, dat geeft het totaal niet aan. Of heeft Klaver ook een tweet de wereld ingestuurd waarin hij vermeldde dat een groep mensen lastig werd gevallen door een groep Marokkanen terwijl het gewoon controleurs waren?quote:Op woensdag 5 februari 2020 18:00 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Het geeft aan dat die partij van Klaver minstens net zo hypocriet is als Baudet.
En dat lid van GL dat aangifte wil doen vanwege een tweet van Baudet heeft alle met dit topic te maken.
Je begrijpt dat een vergelijking niet betekent dat 2 zaken exact hetzelfde moeten zijn?quote:Op woensdag 5 februari 2020 18:38 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Nee, dat geeft het totaal niet aan. Of heeft Klaver ook een tweet de wereld ingestuurd waarin hij vermeldde dat een groep mensen lastig werd gevallen door een groep Marokkanen terwijl het gewoon controleurs waren?
De eventuele aangifte heeft met de tweet van Baudet te doen ja, maar niet ómdat de persoon die aangifte wil doen toevallig bij GL hoort. Het is net zo relevant als zijn woonplaats.
Jij pretendeert het beter te weten. Of is het jouw duim?quote:Op woensdag 5 februari 2020 18:37 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Wat een huichelaar. Zijn vader is helemaal niet gevlucht voor honger.
daar zijn nog geen jaar geleden een dot mensen geroyeerd omdat ze kritisch durfden te zijn op Baudet.quote:Op woensdag 5 februari 2020 18:36 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Iemand van je eigen partij eruit gooien alleen omdat die wil samenwerken met een andere partij die jij als fascistisch beschouwt gaat nogal ver. En dat is niet de beslissing van 1 lid, maar een beslissing die door het hele bestuur van GroenLinks gesteund werd.
Dat zie ik niet zo snel gebeuren bij het FvD. Daar is de haat op een andere partij niet zo groot.
Noem eens iets vergelijkbaars anders.quote:Op woensdag 5 februari 2020 18:40 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Je begrijpt dat een vergelijking niet betekent dat 2 zaken exact hetzelfde moeten zijn?
Niet dat ik dat goedpraat, maar interne kritiek openlijk in de media kenbaar maken of gewoon willen samenwerken met een andere partij zijn 2 compleet verschillende dingen. Bij het eerste is een royement heel wat logischer.quote:Op woensdag 5 februari 2020 18:44 schreef kalinhos het volgende:
[..]
daar zijn nog geen jaar geleden een dot mensen geroyeerd omdat ze kritisch durfden te zijn op Baudet.
Heb ik al gedaan. Daar was jij het niet mee eens. Prima.quote:Op woensdag 5 februari 2020 18:44 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Noem eens iets vergelijkbaars anders.
Met daarbij de wetenschap dat ze van Wilders/PVV in ieder geval vanaf het begin al wisten wat het werkelijke standpunt is.quote:Op woensdag 5 februari 2020 18:47 schreef Slayage het volgende:
Winst van deze affaire is iig dat Baudet zijn ware aard steeds meer laat kennen. Zijn potentiële politieke partners, de VVD, CU, CDA moeten maar zelf oordelen of ze met zo'n type in zee willen net zoals ze dat met Wilders hebben gedaan.
Het zijn beide hypocriete en foute acties. Een bevolkingsgroep ten onrechte beschuldigen of metquote:Op woensdag 5 februari 2020 18:48 schreef kalinhos het volgende:
Maar voetbalmanager2 al teruglezend stel je:
Groenlinks is minstens zo hypocriet als Baudet. Baudet tweet iets waarvan hij bij het versturen al moest weten dat wat hij tweette onjuist was en discriminerend.
En GL is net zo hypocriet omdat ze iemand uit de partij gegooid hebben die met FvD wilde samenwerken.
Leg anders even je denkstappen uit want de vergelijking slaat als een tang op een varken.
Het heeft simpelweg niks met elkaar te maken.
Je kan er veel van vinden, maar hypocriet is toch niet het woord wat erbij past?quote:Op woensdag 5 februari 2020 18:55 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Het zijn beide hypocriete en foute acties. Een bevolkingsgroep ten onrechte beschuldigen of met
het hele bestuur iemand uit je eigen partij schoppen omdat die met een 'foute' partij wil samenwerken is in beide gevallen onverantwoord hypocriet.
quote:Op woensdag 5 februari 2020 19:43 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Ja dat jij hem adoreert weten we inmiddels wel
"Het is meer regel dan uitzondering" en dan met 1 voorbeeld (2 als ik de tweet meereken waar dit topic over gaat) aan komen zettenquote:Op woensdag 5 februari 2020 20:38 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Thierry heeft gelijk: Nederland heeft grote problemen, laten we ons daarop concentreren.
Het grote probleem van Nederland.
De Tweets van het FvD.
"Het is meer regel dan uitzondering"
https://www.tubantia.nl/t(...)rkrachting~af460c0b/
Klopt. 95% verpest het voor de onschuldige 5%.quote:Op woensdag 5 februari 2020 20:49 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
"Het is meer regel dan uitzondering"
Heb je een onderbouwing van die 95% / 5% statistiek?quote:Op donderdag 6 februari 2020 05:16 schreef NoPicNic het volgende:
[..]
Klopt. 95% verpest het voor de onschuldige 5%.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |