Asjemenou_ | dinsdag 4 februari 2020 @ 07:53 |
Bron | |
Filosoofert | dinsdag 4 februari 2020 @ 07:55 |
Sta je eigenlijk dan wél midden in de stad? Ik moet wel eens naar Londen voor het werk, dus misschien is dit wel een optie... Nooit een hekel aan de trein gehad, maar het duurt altijd zo lang... | |
Asjemenou_ | dinsdag 4 februari 2020 @ 07:57 |
Yup bij King Cross. | |
Filosoofert | dinsdag 4 februari 2020 @ 08:00 |
Ah nice, scheelt ook weer reizen vanaf Heathrow. | |
Basp1 | dinsdag 4 februari 2020 @ 08:00 |
Ja het eindpunt is volgens mij victoria station. ![]() Het zou alleen nog sneller moeten gaan 4 uur over dat stukje vind ik eigenlijk nog steeds best lang. | |
asco | dinsdag 4 februari 2020 @ 08:02 |
Veel te duur. | |
Asjemenou_ | dinsdag 4 februari 2020 @ 08:03 |
st Pancras station. en wat doe je er van deur tot deur over met het vliegtuig? | |
Molo | dinsdag 4 februari 2020 @ 08:04 |
Dit ja Zonde wel, klinkt ideaal | |
Filosoofert | dinsdag 4 februari 2020 @ 08:06 |
Ja klopt, helaas... En dit, maar de baas zal betalen bij 75% van de vluchten gok ik? | |
Asjemenou_ | dinsdag 4 februari 2020 @ 08:06 |
https://booking.eurostar.(...)ound-date=2020-05-03 120 euro. enkele reis. Gaat wellicht goedkoper worden als veel mensen er gebruik van gaan maken... Zou de volgende stap van van Boxtel moeten zijn. | |
Starhopper | dinsdag 4 februari 2020 @ 08:06 |
Hoe duur is t dan? | |
Fogel | dinsdag 4 februari 2020 @ 08:06 |
Maar heel veel trager dan vliegen is het ook niet als je naar de totale reistijd kijkt. Amsterdam-Schiphol, security, boarden, vliegen, pascontrole, transport Heathrow-Londen centrum. Ben je snel 3 uur aan kwijt totaal. Omdat het steeds kleine stukken zijn, kan je ook niet rustig gaan zitten werken. Ik vlieg graag, maar Amsterdam-Londen is met zo’n reistijd zeker een goede optie als ik gewoon ‘rust’ wil onderweg. | |
Molo | dinsdag 4 februari 2020 @ 08:08 |
Dit Maar kosten moeten wel omlaag | |
Filosoofert | dinsdag 4 februari 2020 @ 08:08 |
Maar het ding is dat ik, om bij station Asmterdam te komen, ook de auto kwijt moet en daarheen moet reizen. EHV airport is veel dichterbij... maja dat hou ik toch altijd als simpel boertje.. | |
Fogel | dinsdag 4 februari 2020 @ 08:10 |
Tja, ik moet vliegen om in Amsterdam te komen ![]() | |
Filosoofert | dinsdag 4 februari 2020 @ 08:12 |
Vanuit Peking via Dubai naar Amsterdam vliegen, zodat je de trein kunt pakken om je uitstoot te verkleinen. ![]() | |
Leandra | dinsdag 4 februari 2020 @ 08:17 |
Eindelijk! Nou prijstechnisch nog wat prettiger gaan zitten en we zijn er. | |
Samzz | dinsdag 4 februari 2020 @ 08:23 |
Oh yes ![]() Wel duur, maar ik heb het er wel voor over om comfi met de trein te reizen. Denk dat de prijzen mettertijd wel gaan zakken. | |
kanovinnie | dinsdag 4 februari 2020 @ 08:24 |
Hoeveel kost ‘t eigenlijk? | |
kanovinnie | dinsdag 4 februari 2020 @ 08:25 |
Waarom niet met de trein naar het station? | |
Asjemenou_ | dinsdag 4 februari 2020 @ 08:27 |
zie post 10. | |
Filosoofert | dinsdag 4 februari 2020 @ 08:27 |
Haha, toch erg dat ik er niet eens aan denk. Wij hebben geen treinverbinding in Veghel, dus zal ik dan idd eerst met de auto (of bus, maar bus ![]() | |
Aether | dinsdag 4 februari 2020 @ 08:32 |
Het is momenteel 59 euro enkele reis, dus lijkt me een vreemde prijsstijging. | |
Samzz | dinsdag 4 februari 2020 @ 08:35 |
De getoonde prijzen zijn dan ook de retourprijzen. | |
Asjemenou_ | dinsdag 4 februari 2020 @ 08:36 |
dan valt "veel te duur" dus ook wel mee. | |
Leandra | dinsdag 4 februari 2020 @ 08:37 |
Volgens mij niet... | |
Samzz | dinsdag 4 februari 2020 @ 08:39 |
Als je op de prijs klikt zie je dat staan. | |
Monolith | dinsdag 4 februari 2020 @ 08:39 |
Ik wou al zeggen, als je even kort wil vliegen en een beetje centraal in Londen wilt zijn, dan vlieg je toch gewoon op London City? ![]() Alleen moet je dan wel vanaf Schiphol. Voor mij is dat ideaal. Trein vanuit Utrecht naar Schiphol, uurtje vliegen, 20 minuten taxi en ik ben op m'n bestemming. | |
Samzz | dinsdag 4 februari 2020 @ 08:40 |
Oh wacht, de ene keer is t wel retour, de andere keer niet. Vaag. Sommige retourprijzen zijn met 380 euro p.p. echt bizar. | |
Leandra | dinsdag 4 februari 2020 @ 08:41 |
Vanuit die link die hier gepost is krijg ik gewoon een totaal van de prijs van heen en terugreis als ik beide tijdstippen/data selecteer. | |
YUR | dinsdag 4 februari 2020 @ 08:41 |
Dat zijn nog niet de prijzen van de nieuwe rechtstreekse verbinding toch? | |
Starhopper | dinsdag 4 februari 2020 @ 08:42 |
Wow! Dat is echt ziek!! Dan vlieg ik liever voor 2 tientjes. | |
Samzz | dinsdag 4 februari 2020 @ 08:43 |
Ja, dat is echt veel en veel te duur. | |
Filosoofert | dinsdag 4 februari 2020 @ 08:43 |
Klopt ja, ben ik ook ooit 1x geweest. Scheelt idd veel. | |
Aether | dinsdag 4 februari 2020 @ 08:44 |
"120 euro. enkele reis." in de post die ik quotte. | |
Samzz | dinsdag 4 februari 2020 @ 08:45 |
Ja, ik klikte net at random op een paar prijzen en toen werden retourprijzen van 120 getoond, maar dat klopte niet. Vind t dan wel echt extreem duur. | |
Basp1 | dinsdag 4 februari 2020 @ 08:46 |
Als treinen serieus willen concurren met korte vluchten zou het juist met deze afstanden nog sneller moeten. Over de weg van rotterdam naar london is 497 km. 497/3.5= 142 km/u gemiddeld dat zijn geen hsl gemiddelden. ![]() | |
Aether | dinsdag 4 februari 2020 @ 08:47 |
DB had een tien jaar geleden ook nog plannen maar dat lijkt van de baan. | |
Aether | dinsdag 4 februari 2020 @ 08:51 |
![]() | |
spijkerbroek | dinsdag 4 februari 2020 @ 09:43 |
Er zijn ook dat soort bedragen (en hoger) voor vluchten. Dat niemand die ziet/neemt, komt omdat je automatisch bij de lagere prijzen kijkt. Maar ook die bizar hoge prijzen van vluchten worden geboekt, meestal door/voor zakenreizigers (de baas betaalt en die vergadering is last minute ingepland dus ze moeten wel). En net zoals bij vluchten gaan mensen bij de trein ook kijken naar de goedkoopste tijden om te reizen. Voor mij is die rechtstreekse trein een hele serieuze concurrent voor een vlucht. | |
Samzz | dinsdag 4 februari 2020 @ 09:46 |
Ja daar heb je een punt. Voor mij ook, hoor. Ik heb een hekel aan vliegen en wil best wat meer betalen voor een rustige treinrit. Maar dan heb ik t niet over 100 euro meer ten opzichte van vliegen. Dan stap ik wel t vliegtuig in. | |
spijkerbroek | dinsdag 4 februari 2020 @ 09:52 |
Over het algemeen geldt: hoe flexibeler je bent, hoe lager de prijs. ![]() Als je met een prijsvechter vliegt, land je vaak op Luton, Stansted of Gatwick, en de prijs van dat vliegveld naar hartje Londen en terug moet je bij die 2 tientjes optellen uiteraard. Met de trein stap je in het centrum uit. Dus, qua tijd zal het van deur tot deur niet veel uitmaken of je vliegt of treint. Qua prijs ligt het natuurlijk helemaal aan de tijd, dag, datum, evenementen, en 60000 andere factoren wat goedkoper is, maar dan kom ik weer bij het eerste dat ik zei in deze post ![]() | |
Samzz | dinsdag 4 februari 2020 @ 10:04 |
Ja zal best. Wij vlogen op Stansted voor 80 euro retour incl. bus naar t centrum. | |
Basp1 | dinsdag 4 februari 2020 @ 10:12 |
uit Google maps krijg ik geen spoorwegkilometers. ![]() | |
spijkerbroek | dinsdag 4 februari 2020 @ 10:21 |
Die bus doet er ook een dik uur over, dacht ik? Waar het op neerkomt, is eigenlijk vrij simpel: je kijkt naar totale reistijd, totale prijs, de tijd waarop je reist en je verdere persoonlijke voorkeuren, en kiest op basis daarvan of je de trein of het vliegtuig neemt. Feit is natuurlijk wel dat met het weghalen van de overstap in Brussel de trein een grotere concurrent wordt van het vliegtuig. Er zijn een paar steden waarbij de trein een heel goed alternatief is voor vliegen, en dan noem ik Brussel, Parijs, Keulen, Frankfurt, en ook Londen. Volgende stap, wat mij betreft: hogesnelheidslijn richting Berlijn. Daar is ook nog wel wat te winnen. | |
Samzz | dinsdag 4 februari 2020 @ 10:22 |
Ja, geloof het wel. Maar is wel comfortabel en heeft wifi. Het prijsverschil is nog te groot, denk ik. 80 euro pp retour versus 240 euro pp retour. | |
spijkerbroek | dinsdag 4 februari 2020 @ 10:26 |
240 euro retour? Ik zag al een paar keer 59 euro enkele reis, dat zou dus 120 retour zijn. Net als bij vliegen: even zoeken (mits je flexibel bent). En trein is ook comfortabel en heeft wifi. ![]() | |
Samzz | dinsdag 4 februari 2020 @ 10:28 |
Ik noem nu even de eerste goedkopere prijs die ik zag. De trein is zeker comfortabel en zal altijd mijn voorkeur hebben. Mits het leuk betaalbaar is. 120 retour klinkt dan al een stuk beter ![]() | |
spijkerbroek | dinsdag 4 februari 2020 @ 10:31 |
Prijs blijft een dingetje idd. Misschien moet er toch maar eens accijns op kerosine komen. Dan kan de trein vrij makkelijk concurreren. | |
Samzz | dinsdag 4 februari 2020 @ 10:32 |
Dat is één ding dat zeker is ![]() Maar ik zie al een aantal aantrekkelijke opties voorbij komen. Eens zien of we eind mei met de trein naar Londen gaan. | |
spijkerbroek | dinsdag 4 februari 2020 @ 10:38 |
Ik wil misschien mid juni naar Londen ![]() | |
Samzz | dinsdag 4 februari 2020 @ 10:40 |
Ook een mooie periode denk ik. Ja, tof dat er een rechtstreekse verbinding komt. | |
spijkerbroek | dinsdag 4 februari 2020 @ 10:44 |
De datum weet ik nog niet precies, maar vier van mijn favoriete muzikanten komen naar Europa. Ook naar Amsterdam, maar dus ook naar Londen. Tja... ![]() | |
Graf..Coudenhove..Kalergi | dinsdag 4 februari 2020 @ 10:44 |
Oef... daar kun je als je aanbiedingen zoekt 3 keer retour Zestienhoven Heathtrow van pakken. | |
Samzz | dinsdag 4 februari 2020 @ 10:45 |
Dan heb je geen keus, idd. | |
Asjemenou_ | dinsdag 4 februari 2020 @ 10:45 |
even afwachten wat de prijs is in mei he. | |
Graf..Coudenhove..Kalergi | dinsdag 4 februari 2020 @ 10:46 |
Ja ik hou het in de smiezen ![]() | |
icecreamfarmer_NL | dinsdag 4 februari 2020 @ 13:27 |
Is wel erg hoog ik ben in 2017 midden in de zomer (met een boeking voor de volgende week) ¤217 kwijt geweest voor een retour en dat was premiere klas (dus inclusief eten en wijn, etc). TOV vliegen amper duurder en het was met name de heenreis welke duur was de terugreis was maar ¤59. | |
spijkerbroek | dinsdag 4 februari 2020 @ 13:29 |
De vanaf-prijs is ¤59 enkele reis. | |
Leatherface | dinsdag 4 februari 2020 @ 14:16 |
Er ligt geen hogesnelheidslijn tussen Antwerpen en Brussel, dat scheelt al wat tijd. Tel er tussenstop in Rotterdam, Brussel en Lille bij op en het duurt effe. | |
Basp1 | dinsdag 4 februari 2020 @ 14:26 |
Vliegtuigen stoppen ook niet meer overal. Die lille tussenstop en of antwerpen of brussel kan ook er tussenuit. Ik heb vaker in die trein gezeten vanaf brussel en verbaasde me idd over de lille tussenstop. Blijkbaar staan landsbelangen nog steeds boven reizigers belangen bij treinstops. | |
Hathor | dinsdag 4 februari 2020 @ 14:29 |
Zal er zeker gebruik van maken, effe lekker een dagje naar West Ham of zo. Bovendien heb ik familie in Londen waar ik wel een nachtje kan crashen, en niet meteen na een westrijd weer naar huis moet. ![]() | |
golfer | dinsdag 4 februari 2020 @ 15:21 |
Als ik vooruit boek ben ik 40 euro pp kwijt voor een enkele reis Amsterdam-London. Dat is niet duur, vind ik. | |
Aether | dinsdag 4 februari 2020 @ 15:45 |
Heb je die prijs niet eerder gezien. Reis je dan niet met de normale trein tot Brussel-Zuid en alleen het deel Brussel-Zuid tot London met de Eurostar? | |
spijkerbroek | dinsdag 4 februari 2020 @ 15:50 |
Ja. Van de nsinternational site: == Reisinformatie Amsterdam - Londen Reistijd 4.46 uur Vanaf ¤ 40* enkele reis *Genoemde vanafprijzen zijn op basis van enkele reis, 2e klas, met Intercity Brussel en Eurostar. Alle tarieven zijn op basis van beschikbaarheid en de toepassing van zijnde tariefvoorwaarden. == Van Amsterdam naar Londen met de Eurostar is vanaf ¤ 59. | |
golfer | dinsdag 4 februari 2020 @ 15:56 |
Klopt. En ik krijg ook nog 60+ korting. ![]() | |
Aether | dinsdag 4 februari 2020 @ 17:41 |
Maar daar schiet je in vergelijking niets mee op ![]() Het idee is juist dat je niet meer door de Britse douane hoeft op Brussel-Zuid (dat is al in Amsterdam of Rotterdam gebeurd). Directe Eurostar slaat ook Schiphol en Antwerpen over. | |
golfer | dinsdag 4 februari 2020 @ 17:51 |
Definitieve rechtstreekse prijzen zijn vanaf 11 februari bekend. | |
Captain_Jack_Sparrow | dinsdag 4 februari 2020 @ 20:54 |
En 140 terug. In datzelfde weekend vlieg je met BA voor 113 heen en weer naar Heathrow. | |
spijkerbroek | dinsdag 4 februari 2020 @ 21:03 |
Ja, 't is ook niet mijn idee van handig. Maar daar komt wel die lagere prijs van ¤40 vandaan. Ik heb er graag ¤19 extra voor over om niet dat gedonder in Brussel te hebben. | |
spijkerbroek | dinsdag 4 februari 2020 @ 21:03 |
Dynamische prijzen. | |
Lunatiek | dinsdag 4 februari 2020 @ 21:09 |
Dat is met de Thalys naar Parijs ook zo. Ik vraag me af of je er met Interrail in mag. Qua reistijd: er staat niet bij hoelang van tevoren je op het station moet zijn voor de douanecontrole. | |
Lunatiek | dinsdag 4 februari 2020 @ 21:12 |
Ik zag ¤40 voor Londen-Amsterdam, totaal ¤99. | |
TargaFlorio | dinsdag 4 februari 2020 @ 21:20 |
Volgens NS (?) mevrouw op Radio 2 is 40 euro enkele reis of 80 euro retour. | |
spijkerbroek | dinsdag 4 februari 2020 @ 21:23 |
Overstappen in Brussel? | |
spijkerbroek | dinsdag 4 februari 2020 @ 21:26 |
Ik heb ¤ 70 betaald voor een retour naar Parijs vanaf Amsterdam. https://www.eurostar.com/nl-nl/speciale-aanbiedingen/interrail https://www.eurostar.com/nl-nl/reisinformatie/je-reis/inchecken | |
FlippingCoin | dinsdag 4 februari 2020 @ 21:40 |
Ah klinkt wel chill dat ga ik eens uitproberen binnenkort. ![]() | |
Lunatiek | dinsdag 4 februari 2020 @ 21:59 |
Iedereen betaalt een andere prijs, afhankelijk van wanneer je boekt en voor welke trein. Toen ik voor een zakenreis even vroeg of het oké was voor een tientje meer Comfort 1 te reizen, en ik ging boeken, was de prijs voor dezelfde trein al ¤10 omhoog gegaan. En mijn collega betaalde meer dan ik, maar reisde tweede klasse. Zo gaat dat in treinenland. | |
spijkerbroek | dinsdag 4 februari 2020 @ 22:00 |
Dat zeg ik: dynamische prijzen. Net als bij vliegen. Daar kun je ook zonder problemen vluchten van Amsterdam naar Londen vinden voor ¤500 enkel. | |
Linkse_Boomknuffelaar | dinsdag 4 februari 2020 @ 23:25 |
Vliegen wordt inderdaad oneerlijk gesubsidieerd, terwijl op treinkaartje wel BTW wordt geheven (Duitsland heeft nu wel een verlaagd BTW-tarief sinds dit jaar op treinkaartjes, iets waar onze overheid een voorbeeld aan zou kunnen nemen), accijns op kerosine dient er zeker te komen en de milieuschade moet ook in de prijs berekend worden. | |
Linkse_Boomknuffelaar | dinsdag 4 februari 2020 @ 23:29 |
Kan je dan nog visumvrij reizen naar London? ![]() Anders krijg je net zoiets als reizen naar Moskou, visumaanvraagprocedure die twee maanden in beslag neemt en je meer dan honderd euro's kost. En heleboel treinreisjes naar de ambassade. En een vragenlijst van 38 A4-tjes. ![]() | |
spijkerbroek | dinsdag 4 februari 2020 @ 23:30 |
Ja. | |
Aether | woensdag 5 februari 2020 @ 09:21 |
DireStraits7 | woensdag 5 februari 2020 @ 10:16 |
Een enkele reis Londen - Amsterdam was tot nu toe 40 euro... Dat zal niet opeens veranderd zijn. En nee, dat is niet alleen op onmogelijke tijdstippen, maar de hele dag door. Maar goed, ik kan natuurlijk ook een vlucht op gaan zoeken en dan hier komen roepen dat de snelste vlucht momenteel 310 euro retour is. ![]() ![]() [ Bericht 8% gewijzigd door DireStraits7 op 05-02-2020 10:22:01 ] | |
DireStraits7 | woensdag 5 februari 2020 @ 10:24 |
De rechtstreekse tickets van Amsterdam naar Londen gaan overigens pas vanaf 11 februari in de verkoop. En kosten, zoals verwacht, ook 40 euro per stuk. Zie onderstaande mail van de NS:![]() | |
icecreamfarmer_NL | woensdag 5 februari 2020 @ 10:25 |
Eerlijk gezegd zou ik Amsterdam er eerder tussenuit halen dan Rotterdam. Laatst genoemde is voor een groot deel van de bevolking dichterbij. | |
DireStraits7 | woensdag 5 februari 2020 @ 10:25 |
Maar toch fijn dat men haar mening alweer klaar had voor van de hoed en de rand te weten. ![]() | |
DireStraits7 | woensdag 5 februari 2020 @ 10:28 |
Dat vraag ik me af. Ik denk dat Amsterdam Centraal, gemiddeld genomen, sneller is. Maar je kunt natuurlijk prima betogen dat Rotterdam 'op de route' naar Londen ligt (ook vanuit Amsterdam), terwijl dat andersom totaal niet geldt. Maar de realiteit is volgens mij dat Britse toeristen naar Amsterdam willen en niet naar Rotterdam. | |
icecreamfarmer_NL | woensdag 5 februari 2020 @ 10:29 |
Rotterdam is ook beter bereikbaar vanuit Brabant (EHV) en Den Haag. Amsterdam - Rotterdam rijdt een HSL. | |
Aether | woensdag 5 februari 2020 @ 10:30 |
Directe trein stopt alleen op Rdam en Brussel. Schiphol, Antwerpen, Lille en Ashford worden overgeslagen. | |
DireStraits7 | woensdag 5 februari 2020 @ 10:32 |
EHV - Rotterdam is 1:03. EHV - AMS is slechts 15 minuten langer, maar wel iedere tien minuten een trein. Den Bosch - Amsterdam is een betere verbinding dan Den Bosch - Rotterdam. Utrecht - Amsterdam is beter dan Utrecht - Rotterdam. En zo'n beetje alles uit het oosten, uitgezonderd Limburg*, is sneller in Amsterdam dan in Rotterdam. * En zelfs Heerlen - Amsterdam is beter dan Heerlen - Rotterdam | |
icecreamfarmer_NL | woensdag 5 februari 2020 @ 10:34 |
Hmm ik ga je niet controleren want het zal wel kloppen maar het strookt niet met mijn gevoel. | |
DireStraits7 | woensdag 5 februari 2020 @ 10:36 |
Maar de stop in Rotterdam zal ook weer niet zoveel tijd extra opleveren. Zeker niet als je dat afzet tegen de hoeveelheid mensen waarvoor Rotterdam wél een (veel) handiger vertrek- of eindpunt is dan Amsterdam. Ik vind 4 uur van hartje Amsterdam naar hartje Londen een prima reistijd. | |
spijkerbroek | woensdag 5 februari 2020 @ 10:45 |
Ik dacht dat de vanaf-prijs ¤ 59 zou zijn, maar ¤ 40 is natuurlijk nog veel beter ![]() Dan wordt de kans nog weer groter dat ik mid juni naar Londen ga ![]() | |
Red_85 | woensdag 5 februari 2020 @ 11:00 |
Al is het 60 euro... Dit zijn prijzen die logisch zijn. Geen gekloot met security en andere airline bullcrap. Dit is fijn. | |
Mylene | woensdag 5 februari 2020 @ 11:20 |
Ook fijn dat je wat meer bagage mee kunt nemen dan in het vliegtuig. | |
Havermout2 | woensdag 5 februari 2020 @ 11:35 |
Bovendien is er de Intercity direct verbinding met Brussel en Antwerpen vanuit Breda. Vanuit west- en midden Brabant sla je zowel A'dam en R'dam over. | |
Asjemenou_ | woensdag 5 februari 2020 @ 11:46 |
geen idee hoor heb gewoon ff snel wat opgezocht. | |
Mylene | donderdag 6 februari 2020 @ 15:37 |
Basp1 | donderdag 6 februari 2020 @ 16:30 |
Voordat je in de hsl naar de uk stapt mag je ook de tassen door scanners halen. | |
Aether | donderdag 6 februari 2020 @ 16:57 |
En tweemaal door de douane ![]() | |
Lunatiek | donderdag 6 februari 2020 @ 19:30 |
Punt is dat je rondom Rotterdam veel grotere provinciestadjes hebt en wie daar woont zit makkelijk in Rotterdam zelf. Zeg maar heel zuidelijke Randstad. | |
DireStraits7 | vrijdag 7 februari 2020 @ 00:26 |
Wat dus betekent dat de facto 80% van Nederland sneller op Amsterdam Centraal is dan op Rotterdam Centraal. | |
ludovico | vrijdag 7 februari 2020 @ 00:33 |
Je zou toch zeggen dat het makkelijk cheaper kan als je 2x per dag een extra extra lange trein in zet met goedkopere tickets? | |
DireStraits7 | vrijdag 7 februari 2020 @ 00:34 |
Ja, en als je 30 keer gaat rijden per dag kan je ook meer passagiers kwijt... Je moet natuurlijk wel het materieel hebben en het spoor moet het ook aan kunnen. | |
ludovico | vrijdag 7 februari 2020 @ 00:37 |
Kijk, 2x rijden met 2 halve treinen is waarschijnlijk gewoon minstens 60% duurder. Verwacht ik, maar misschien heb ik het fout? Geen probleem van materieel... GEwoon op ongunstige niet spits achtige tijden minder vaak rijden en langere treinen inzetten. 2 treinen aan elkaar vervoeren net zoveel als 2 treinen ![]() | |
DireStraits7 | vrijdag 7 februari 2020 @ 00:41 |
De rechtstreekse trein gaat binnenkort twee keer per dag rijden. Wat nou als ik 's ochtends wil rijden en jij 's avonds? Als het aan de NS ligt wordt er overigens vijf keer per dag gereden, maar dat terzijde. | |
DireStraits7 | vrijdag 7 februari 2020 @ 00:44 |
https://www.at5.nl/artike(...)-wie-is-er-het-eerst Ook dit is interessant: Ik weet niet of dit enkeltjes of retourtjes zijn, maar als dit enkeltjes zijn betekent dat dus dat je vlucht al 34 euro duurder is dan je eigenlijk denkt. Veel mensen rekenen de kosten van het vliegveld tot de stad niet mee. Onzin natuurlijk. | |
spijkerbroek | vrijdag 7 februari 2020 @ 00:57 |
De perrons en douanefaciliteiten moeten die extra extra lange treinen (en dus meer pax) wel aan kunnen. Perrons hebben maar een beperkte lengte. Je kunt niet treinen onbeperkt langer maken. En de wachtruimtes en douane-paspoortcontrole-hokjes moeten die extra pax wel kunnen verwerken. Als je een wachtruimte voor 200 man (ik zeg maar wat) hebt gemaakt, dan kun je er niet nog 200 bij proppen zonder dat er problemen ontstaan. Qua prijzen: er zou eindelijk eens normaal belasting betaald moeten worden over kerosine. Dan zul je zien dat de trein ineens een heel stuk populairder wordt. | |
ludovico | vrijdag 7 februari 2020 @ 01:02 |
Maar dat Douane gezeik valt mij ook tegen eerlijk gezegd... Maarja anders smokkel je makkelijk drugs natuurlijk. Maar wat dachten ze van steekproef gewijs? | |
spijkerbroek | vrijdag 7 februari 2020 @ 01:05 |
Ja, vanuit Amsterdam. Naar Londen. Denk je dat de Britten zeggen: "Ach joh, controleer er maar een paar elke keer. Die kilo's drugs die niet gevonden worden, ach, dan heeft onze jeugd een leuke avond. Geen probleem."? Steekproeven doen ze op vliegvelden toch ook niet? Voor de ons omringende landen zijn mensen die vanuit Nederland naar een ander land reizen bij voorbaat verdacht. | |
ludovico | vrijdag 7 februari 2020 @ 01:10 |
Geen idee hoe dat voor 9/11 was...? Veel van die stukken kan prima af met een auto hoor trouwens. Kga wel ff led zeppelin luisteren nu. | |
spijkerbroek | vrijdag 7 februari 2020 @ 01:16 |
De situatie voor 9/11 willen vergelijken met nu. ![]() | |
ludovico | vrijdag 7 februari 2020 @ 01:17 |
Zeker | |
Aether | vrijdag 7 februari 2020 @ 08:29 |
Nee, het VK is nooit onderdeel van Schengen geweest plus veiligheid in de tunnel. | |
Basp1 | vrijdag 7 februari 2020 @ 08:34 |
voor 9/11 mocht je nog flesjes water en wat grotere toiletspullen in je handbagage meenemen, maar de controles waren identiek. ![]() | |
theunderdog | vrijdag 7 februari 2020 @ 08:39 |
Zou je niets met overheidsregulatie kunnen doen? Gewoon die korte vluchten afschaffen. Je gaat maar met de trein. | |
hunterrnl | vrijdag 7 februari 2020 @ 08:56 |
Ja man. Effe iemand uit Groningen verplichten om op de trein te zetten naar London waarbij de persoon een halve dag onderweg is, lekker met koffers sleuren en 340 euro retour betalen. Terwijl dezelfde persoon kan uitslapen en rustig op Eelde op stapt voor misschien een reis van 3 uurtjes voor de helft van de prijs. Waarschijnlijk gaat de persoon in kwestie helemaal niet op reis. Wie wilt er nou 2x 7-10 uur onderweg zijn voor weekendje weg. | |
Basp1 | vrijdag 7 februari 2020 @ 09:10 |
Hoe kom je op 340 euro voor een retour? Normaliter zit bij een hsl ticket gratis vervoer door Nederland naar het hsl opstap punt. Dan gaat die persoon niet elk weekend meer zulke trips maken maar 1×per maand een lang weekend. ![]() Accijnzen op kerosine en start en landingstarieven nog wat omhoog en dan betaal je meer voor vluchten als de trein. ![]() | |
theunderdog | vrijdag 7 februari 2020 @ 09:17 |
Dan ga je toch niet? | |
Asjemenou_ | vrijdag 7 februari 2020 @ 09:19 |
het spoornet is overvol en waar laat je het materiaal? | |
Mylene | vrijdag 7 februari 2020 @ 10:05 |
Om in Londen te komen moet je ook met koffers sleuren, waarvoor je overigens moet bijbetalen in een vliegtuig, in de bus en metro. Een tasje mag wel bij Ryanair. Kleine tas (gratis) Gewicht: Geen max. Afmetingen: 40 + 20 + 25 cm max. Deze moet onder de stoel passen | |
hunterrnl | vrijdag 7 februari 2020 @ 10:21 |
Liever sleuren van een auto naar het vliegveld en van vliegveld naar taxi is namelijk een stuk korter dan met een koffer in de intercity naar Amsterdam met gejank van je koffer staat in de weg om uiteindelijk op het gezellige (not) Amsterdam centraal te staan. Ryanair heb je niet eens in Groningen. Mensen kiezen altijd voor gemak en prijs. Wat ik alleen er mee wil zeggen. Voor de Randstad is deze verbinding wel goed, voor daar buiten voegt het niet veel toe en heb je betere opties. [ Bericht 4% gewijzigd door hunterrnl op 07-02-2020 10:27:56 ] | |
Mylene | vrijdag 7 februari 2020 @ 10:29 |
Taxi is hartstikke duur om in centrum van Londen te komen. bron | |
Mylene | vrijdag 7 februari 2020 @ 10:33 |
Een taxi is nog duurder dan een vliegticket ![]() | |
hunterrnl | vrijdag 7 februari 2020 @ 10:34 |
Na blijft goedkoper en sneller dan met de trein. Hou je meer tijd over van je weekendje London. Betaal je voor 2 daagjes Londen kan je alleen van Zaterdag genieten omdat je vrijdag laat aankomt en zondag vroeg weg moet. Poeh das leuk. Nog zoiets raars XD | |
GS-Raw | vrijdag 7 februari 2020 @ 10:39 |
Nooit van Uber gehoord? Is in Londen werkelijk fantastisch. | |
Mylene | vrijdag 7 februari 2020 @ 10:42 |
Dat geldt voor vliegen net zo goed, vroeg vertrekken is duurder dan in de middag wanneer je goedkoop een ticket kunt boeken. Ik denk dat vliegen uiteindelijk duurder is met bijbetalen koffers en andere ongein. Of neem jij enkel een tasje mee? ![]() Daar heb je een goed punt ![]() | |
GS-Raw | vrijdag 7 februari 2020 @ 10:51 |
Ik heb een koffer die binnen de handbagage valt en waarmee je met gemak voor 5 dagen aan kleding mee kunt nemen. Voor ¤150 heb je een retourtje amsterdam-Heathrow met KLM. Heathrow heeft perfecte metro verbinding maar met een uber zou je iets van 50 pond enkele reis naar het centrum kwijt zijn. Kom je dus op zo’n ¤250 in totaal. Daar vind ik de trein niet tegenop kunnen tot dusver. | |
spijkerbroek | vrijdag 7 februari 2020 @ 11:13 |
De trein kost ¤80 retour waarbij je midden in Londen uitstapt. Maar als jij graag 3 keer zoveel betaalt, moet je dat vooral doen. | |
Mylene | vrijdag 7 februari 2020 @ 11:14 |
Ik heb net even gekeken, 's ochtends heen 90 of 120 euro en 's avonds terug 56 euro. Een weekend in april. Heen nog wel met een tussenstop en terug niet. Als je reist met een ticket voor volwassenen mag je meenemen: 2 stuks bagage (tot max. 85 cm lang) 1 kleine handbagage zoals een handtas, een laptop of een aktetas Een buggy of kinderwagen mag gratis mee bovenop je individuele toegelaten bagage. Je moet die wel opvouwen en opbergen in het bagagerek. Met KLM zou ik voor hetzelfde weekend en vertrektijden iets minder dan 210 euro kwijt zijn. Alleen 1 stuk handbagage en 1 accessoire (totaal 12 kg) 88 Flying Blue Miles Flying Blue deelnemers sparen 5 XP Annuleren is niet mogelijk Wijzigingskosten EUR 70 + tariefverschil Geen restitutie als u uw vlucht mist Aanwezig zijn Schiphol, tenminste twee uur, vliegen ruim een uur, naar het centrum met de metro een uur. Indien KLM naar Heathrow en vandaar de metro naar het centrum. Eurostar, aanwezig zijn een uur en reizen dus vier uur naar het centrum. [ Bericht 18% gewijzigd door Mylene op 07-02-2020 11:31:58 ] | |
spijkerbroek | vrijdag 7 februari 2020 @ 11:39 |
Komt doordat er geen accijns betaald wordt over kerosine. Het is te belachelijk voor woorden dat een retourtje van Amsterdam naar Spanje goedkoper is dan een retourtje Groningen-Maastricht met de trein. Dat strookt met geen enkele logica. | |
Lord_Vetinari | vrijdag 7 februari 2020 @ 11:41 |
Ga dan naar EhV of DB. Vanuit Oss moet je anders weer overstappen in Den Bosch om op Schiphol te komen. | |
DireStraits7 | vrijdag 7 februari 2020 @ 11:49 |
| |
DireStraits7 | vrijdag 7 februari 2020 @ 11:51 |
Het klopt dan ook niet. Een dagretour bij NS is ¤19. Met een voordelige dagkaart zou je wellicht nog een keer wat kunnen krijgen voor 15 euro of zelfs minder. Daar ga je echt geen twee vliegtickets voor krijgen. | |
GS-Raw | vrijdag 7 februari 2020 @ 11:52 |
Als die treinen niet zo vaak vertraging of andere ellende opleveren zou ik ook echt wel overwegen om met de trein te gaan. | |
spijkerbroek | vrijdag 7 februari 2020 @ 11:56 |
Hoe vaak hebben ze vertraging of andere ellende dan? Je hebt vast wel een bron die je bewering ondersteunt. | |
GS-Raw | vrijdag 7 februari 2020 @ 11:57 |
Voor een reis naar Londen (buiten de vakanties) hoef je geen 2 uur van te voren aanwezig te zijn. Voordeel van treinen is wel dat je lekker gaat zitten en verder niks meer hoeft. Nadeel is wel dat als er zich een incident (storing, ongeval) je wel echt fucked bent.... | |
spijkerbroek | vrijdag 7 februari 2020 @ 11:58 |
Als er zich een incident (storing, ongeval) voordoet bij het vliegen niet? | |
GS-Raw | vrijdag 7 februari 2020 @ 11:59 |
Eigen ervaringen, ervaringen van partner die 2 jaar lang bijna maandelijks op en neer naar Londen moest. Daarnaast; https://nl.trustpilot.com/review/www.eurostar.com. | |
GS-Raw | vrijdag 7 februari 2020 @ 11:59 |
Dan gaan er nog 69 andere vluchten (per dag) | |
spijkerbroek | vrijdag 7 februari 2020 @ 12:07 |
Staking bij de luchtverkeersleiding, ongeluk op de baan, terreurdreiging, honderden andere zaken waardoor er geen enkele vlucht gaat. Net als bij de trein. M.a.w. geen enkele reden om één van de twee niet te nemen. Maar als je wat wilt zoeken, dan vind je ook wel wat. | |
GS-Raw | vrijdag 7 februari 2020 @ 12:24 |
Ja dit komt inderdaad wekelijks voor op vliegvelden. | |
Basp1 | vrijdag 7 februari 2020 @ 12:25 |
Fijn 69 andere vluchten van nl naar London. Als ik met Ryanair vanaf Eindhoven vlieg en die vlucht wordt gecanceld dan kan ik alleen vanaf Eindhoven een vervangende vlucht krijgen maar bij 1 cancellation zitten meteen bijna de 2 volgende vluchten die meestal pas de dag erna gaan ook vol. Bij de trein is meestal het probleem na een paar uur opgelost en mag je gewoon met de volgende mee. ![]() | |
GS-Raw | vrijdag 7 februari 2020 @ 12:26 |
Lol, het gaat hier niet om de trein Amsterdam-Utrecht hé. Die volgende trein is allang volgeboekt dus succes daarmee! | |
DireStraits7 | vrijdag 7 februari 2020 @ 12:27 |
Superbetrouwbare bron ook. Zit totaal geen bias in. ![]() https://nl.trustpilot.com/review/www.klm.com https://nl.trustpilot.com/review/www.ryanair.com https://nl.trustpilot.com/review/www.transavia.com | |
DireStraits7 | vrijdag 7 februari 2020 @ 12:29 |
Er zullen toch echt mensen 2 uur van tevoren aanwezig moeten zijn. Dat sommige mensen later komen kunnen ze alleen bij de gratie dat de rest van het vliegtuig wél op tijd is. ![]() | |
DireStraits7 | vrijdag 7 februari 2020 @ 12:30 |
Internationale treinen kampen wel (te) vaak met vertraging, ja. Té vaak is inderdaad normatief, maar de stiptheid van internationale treinen mag echt wel wat hoger. Hoe vaak ik de IC uit Berlijn met vertraging zie, want "vertraging in het buitenland"... | |
GS-Raw | vrijdag 7 februari 2020 @ 12:35 |
Eens, slechte bronnen. | |
GS-Raw | vrijdag 7 februari 2020 @ 12:37 |
Ja en ach als je maar een paar tientjes voor een kaartje betaalt dan kan je dat nog een beetje voor lief nemen denk ik. | |
Basp1 | vrijdag 7 februari 2020 @ 12:38 |
In treinen mag je in gangpaden zitten en staan kijk maar naar het opgeklopte Gretta treun verhaal. Dat zie ik nog niet snel gebeuren bij de door jou bejubelde vluchten. ![]() | |
GS-Raw | vrijdag 7 februari 2020 @ 12:40 |
Dan zit ik liever comfortabel op het vliegveld op een volgende vlucht te wachten inderdaad. Of eventueel vanaf een hotelkamer. | |
Asjemenou_ | vrijdag 7 februari 2020 @ 12:40 |
haha moest lachen. | |
DireStraits7 | vrijdag 7 februari 2020 @ 12:41 |
Overigens zegt Eurostar zelf dit:
| |
DireStraits7 | vrijdag 7 februari 2020 @ 12:42 |
Bij een internationale trein mag je niet in de gangpaden staan of zitten hoor. Althans, je mag een loopje maken, maar niet meer dan dat. | |
spijkerbroek | vrijdag 7 februari 2020 @ 13:34 |
Bij treinen met verplichte zitplaatsreservering (zoals Thalys en Eurostar) niet idd. In de intercity naar Brussel mag dat wel. En in andere boemeltjes ook. | |
Ericr | vrijdag 7 februari 2020 @ 13:52 |
Op den duur gaat die Eurostar vanaf Amsterdam Zuid i.p.v. Centraal. Nu ben je vanaf Zuid redelijk snel in het centrum maar een centrale ligging van het vertrek/aankomststation maakt de keuze voor de trein toch wel een stuk aantrekkelijker. | |
spijkerbroek | vrijdag 7 februari 2020 @ 13:58 |
Dus dan moet Zuid wéér op de schop? Ik geloof niet dat dat binnen een aantal jaar gaat gebeuren. | |
DireStraits7 | vrijdag 7 februari 2020 @ 13:58 |
Bij de IC Berlijn werd laatst ook iedereen gesommeerd om uit het gangpad te gaan. En dat was tussen Amsterdam en Hilversum, waar je dus normaliter wel mag staan in de regulier IC. | |
DireStraits7 | vrijdag 7 februari 2020 @ 13:59 |
Zuid gaat juist deels op de schop vanwege dit plan. Bovendien wordt Centraal ook helemaal gerenoveerd. Op Centraal komt meer comfort, maar daardoor ook iets minder capaciteit. Zuid is overigens pas in 2030 klaar, dus inderdaad niet binnen een aantal jaar. | |
spijkerbroek | vrijdag 7 februari 2020 @ 14:00 |
Oh okee. Waar kan ik dat plan vinden? | |
DireStraits7 | vrijdag 7 februari 2020 @ 14:01 |
https://www.rijksoverheid(...)cs-en-amsterdam-zuid https://nos.nl/artikel/22(...)50-miljoen-euro.html https://www.volkskrant.nl(...)t-twee-bij~b5383ef6/ En: https://nos.nl/artikel/22(...)dam-op-de-schop.html | |
spijkerbroek | vrijdag 7 februari 2020 @ 14:15 |
Hmm, da's minder mooi. Kost me extra tijd om bij Zuid te komen, vergeleken met CS. | |
Mylene | dinsdag 11 februari 2020 @ 13:52 |
bron | |
golfer | dinsdag 11 februari 2020 @ 14:13 |
Vanaf ja... Ik heb al een beetje zitten rondkijken. Op de meest incourante vertrektijden inderdaad 40 euro en meestal is de retour dan duurder. Wij willen in september, maar dat kan nu nog niet geboekt worden. | |
Felixa | dinsdag 11 februari 2020 @ 14:17 |
Geboekt voor juni: EUR 80,- voor een retourtje. ![]() Ga voor mijn werk en normaal vlieg ik; qua tijd en kosten voor overig vervoer van deur tot deur ontloopt het elkaar nauwelijks. Als het bevalt, stap ik zeker over van vliegtuig naar Eurostar. | |
Fred_B | dinsdag 11 februari 2020 @ 14:39 |
Ik ben benieuwd of dit een succes gaat worden. Ik werk zelf in Brussel en pak daarvandaan geregeld de Eurostar naar Londen. Dat is vooral prettig omdat het een stuk minder gedoe is dan met het vliegtuig reizen en je bij aankomst meteen midden in de stad bent. Met twee keer twee uur extra reistijd erbij vanuit Amsterdam weet ik niet of ik ook zo overtuigd zou zijn om de trein te nemen. | |
golfer | dinsdag 11 februari 2020 @ 14:53 |
Als je met het vliegtuig gaat moet je 2 uur van te voren al op Schiphol zijn en dan moet je na landing in Engeland nog een heel eind (met extra kosten) met het OV naar het centrum van London. | |
Fred_B | dinsdag 11 februari 2020 @ 15:03 |
Het is inderdaad vooral dat stuk van en naar de meeste Londense vliegvelden wat tijd en geld kost. Twee uur van tevoren op het vliegveld lijkt me nogal ruim. Ik weet niet hoe dat tegenwoordig is met de drukte op Schiphol, maar op Zaventem is een uur voor vertrek op dit soort vluchten doorgaans ruim voldoende (plus eventueel een kwartiertje extra als je koffers moet inchecken). | |
golfer | dinsdag 11 februari 2020 @ 15:16 |
2 uur voor Europese vluchten en 3 uur voor Intercontinentale vluchten. https://nieuws.schiphol.nl/hoe-laat-moet-ik-op-schiphol-zijn/ | |
kalinhos | dinsdag 11 februari 2020 @ 15:49 |
Ja dat is voor mensen die voor t eerst vliegen. Uurtje voor Europees is ruim zat. | |
Mylene | woensdag 12 februari 2020 @ 08:12 |
KLM zal ook volgen, duur grapje zo.![]() bron [ Bericht 0% gewijzigd door Mylene op 12-02-2020 08:20:19 ] | |
Ceased2Be | woensdag 12 februari 2020 @ 08:31 |
3 maanden vantevoren idd, wij zijn afgelopen week met de Eurostar naar Londen geweest 2 personen 246 euro in totaal op-en-neer. Maandagochtend 7:15 vanuit Den Bosch vertrekken en vrijdagmiddag om 17:15 vanuit Londen weer terug naar huis. Wij vonden het persoonlijk een stuk relaxter dan vliegen. Feit dat we in Londen met 15 minuten vanuit de trein bij het Hotel binnen waren was wel erg relaxed. Amsterdam CS zou vanuit Den Bosch een stukkie makkelijker zijn, dat scheelt overstappen op Breda om naar ofwel Brussel danwel Rotterdam te komen. Maar 4.5 uur reistijd in totaal scheelt al met al niet veel met vliegen voor me en dan heeft de trein toch echt mijn voorkeur. | |
Mylene | woensdag 12 februari 2020 @ 08:48 |
Ik vind het wel fijn als ik naar Londen gaat dat je inkopen mee kunt nemen zonder dat je moet bijbetalen. Met 2 personen kun je het met de trein verdelen. Met het vliegtuig gaat het je geld kosten. Reken er maar op dat KLM deze melkkoe ook gaat gebruiken bij goedkope tickets in navolging dochtermaatschappij Transavia. | |
IkStampOpTacos | woensdag 12 februari 2020 @ 11:03 |
Mijn vriendin begon er van de week ook over. We gaan het waarschijnlijk meemaken binnenkort. Op zich ga ik sowieso liever met de trein dan met het vliegtuig, dan valt er tenminste nog wat te zien. En dit ja. Eventuele spullen die je mee wil nemen gaat een stuk makkelijker zijn in een trein dan zo'n vliegtuig. | |
QWARQTAARTJE | woensdag 12 februari 2020 @ 11:04 |
Met de flixbus is dat mogelijk ? | |
kalinhos | woensdag 12 februari 2020 @ 11:40 |
Dat ia echt de hel. 11u in een bus met zwervers midden in de nacht. 1x gedaan toen het nog Eurostar was, noooit meer. | |
hunterrnl | woensdag 12 februari 2020 @ 12:08 |
Voor mij zal de Eurostar in Nederland nooit een optie zijn. Eerst 50 min in de trein naar Rotterdam om daarna gedeeltelijk hetzelfde traject terug te gaan. Kan net zo goed naar het Belgische grensdropje hier in de buurt gaan waar een trein rechtstreeks naar Brussel ( 1:20 ) gaat en daar op de Eurostar stappen. Waarom ze deze trein niet 8 km doortrekken naar Roosendaal is me een raadsel.( kuch kuch is goedkoper voor de reiziger.) | |
Leandra | woensdag 12 februari 2020 @ 12:10 |
Voor welke reiziger is het goedkoper de trein door te trekken naar Roosendaal? | |
hunterrnl | woensdag 12 februari 2020 @ 12:11 |
Elke reiziger die in het zuid westen van Nederland woont en naar Brussel/Antwerpen wilt ? | |
Samzz | woensdag 12 februari 2020 @ 12:12 |
Voor Hunternl. Maar daar blijft t waarschijnlijk bij. | |
Leandra | woensdag 12 februari 2020 @ 12:12 |
Oh? Zijn de treinverbindingen naar Roosendaal zo goed? Ik zie het niet echt: https://www.ns.nl/stationsinformatie/rsd/roosendaal Rotterdam daarentegen.... https://www.ns.nl/station(...)ntraal/vertrektijden | |
hunterrnl | woensdag 12 februari 2020 @ 12:20 |
Het niet weten en bijdehand doen is de next level dom zijn. Voor iedereen zal het in de kosten schelen als je tot de grens betaal en dan overstapt op een Belgisch kaartje ![]() https://www.bnnvara.nl/ka(...)tzelfde-treinkaartje Ja daar valt niet veel te zien. Sinds de benelux trein weg is moet je om reizen via Breda/Rotterdam. De Belgische spoorwegen willen de Intercity van Charleroi/Brussel door trekken naar Roosendaal. Alleen de NS doet nogal moeilijk en het spoor ligt er gewoon. Spoor word nu alleen gebruikt door een stoptrein, industrie en afval van Borssele [ Bericht 2% gewijzigd door hunterrnl op 12-02-2020 12:25:47 ] | |
Samzz | woensdag 12 februari 2020 @ 12:28 |
De NS gaat natuurlijk niet in eigen vingers snijden. Het zou logischer zijn de internationale tarieven aan te passen (verlagen). Dan hoeft die extra stop ook niet. | |
hunterrnl | woensdag 12 februari 2020 @ 12:43 |
Als je de trein wil promoten lijkt het me logisch om de verbindingen zo makkelijk mogelijk te maken dat het allemaal op elkaar aansluit. Dus elke connectie naar het buitenland Roosendaal/ Maastricht/Arnhem/Venlo/Oldenzaal moet je dan gewoon benutten. Het is leuk allemaal dat de NS/regering de trein willen pushen als vervanging voor de auto of op lange routes het vliegtuig. Maar ze doen er bijna niks aan om het makkelijk te maken buiten de Eurostar en Thalys om, maar eerder zo moeilijk mogelijk. Tarieven verlagen zal niet gebeuren. Waarom zou de NS het gratis geld laten liggen, veel mensen weten het niet dusja ![]() [ Bericht 4% gewijzigd door hunterrnl op 12-02-2020 12:50:11 ] | |
Samzz | woensdag 12 februari 2020 @ 15:27 |
Het is allemaal makkelijk, toch. Je betaalt alleen wat meer als je interntionaal wil reizen. | |
DireStraits7 | woensdag 12 februari 2020 @ 17:14 |
Alleen maar omdat er geen snelle internationale verbinding (meer) is met Roosendaal (welke nu verplaatst is naar Breda dus)? En waarom zou je in vredesnaam een snelle verbinding met Oldenzaal of Venlo moeten hebben? Arnhem wordt al bediend door de ICE en welke lange internationale lijn komt ook maar in de buurt van Maastricht? | |
spijkerbroek | woensdag 12 februari 2020 @ 17:40 |
He ja fijn in dorpen als Roosendaal stoppen. Kun je net zo goed een boemeltje nemen. Als iedereen wil dat hogesnelheidstreinen voor hun deur stoppen, dan heft dat het effect van die treinen volledig op. Waar ik nu Eurostar van Amsterdam naar Londen als een hele serieuze concurrent van vliegen zie, zou ik nog weer gaan twijfelen als dat ding ook in Roosendaal stopt. Ja, kut voor Roosendaalers, maar ik moet ook een half uur reizen om bij Amsterdam CS te komen. Eurostar stopt ook niet voor mijn deur. Da's de aard van het beestje. | |
Lunatiek | woensdag 12 februari 2020 @ 17:42 |
Voor dit soort dingen zou ik zoooooo graag zien dat het reizen binnen de EU niet meer "internationaal" is. Al die achterlijke ambtelijke grenzen en andere tarieven ![]() | |
Molo | woensdag 12 februari 2020 @ 19:44 |
Mik die prijzen maar omlaag hoor, Londen is frigging awesome en het VK sowieso ook tof. Wil ik best vaker heen ![]() | |
spijkerbroek | woensdag 12 februari 2020 @ 20:58 |
Mik de prijzen van vliegen maar omhoog. | |
hunterrnl | donderdag 13 februari 2020 @ 10:41 |
Het gaat niet om het snelle, maar om het gemak en dat word tegengewerkt met vele onnodige stops of indirecte diensten. Ze willen toch de trein promoten voor het internationaal reizen ? En ben blij dat je goede voorbeelden geeft, waarom zou je in godsnaam naar Arnhem willen vanaf Oldenzaal en Venlo naar Duitsland terwijl deze tegen de landgrenzen aan liggen en zelf sporen hebben. Onnodige kosten en reistijd, dan pakt men liever de auto. Na Maastricht ligt nogal tegen de Belgische grens aan het staat in verbinding met Hasselt en Luik. Vanuit Luik kan je dan naar Brussel of Luxemburg. Alleen het is nu een stoptrein - extra NS tax, dus mensen pakken de auto of de domme keuze via Breda naar Brussel. Waarom zou ik Eurostar in Roosendaal willen zien terwijl deze trein totaal niet op dat spoor kan rijden ? Het heeft niet zozeer met Roosendaal te maken, dat was gewoon een voorbeeld hoe het in de grens regio met internationaal reizen aan toe gaat, onhandig en duur. Op zich wel grappig dat jezelf begint van hoe makkelijk het voor jou wel niet is ![]() Zo te zien heb jij er totaal geen ervaring mee en dan begrijp je het veel minder. Das meer het probleem van jou egoïsme of wat het jou uitkomt. Maar voor veel mensen die de Eurostar niet als optie kunnen gebruiken zullen blijven vliegen en die ga je niet op de trein krijgen ook al maak je het vliegen duurder. [ Bericht 1% gewijzigd door hunterrnl op 13-02-2020 10:46:17 ] | |
spijkerbroek | donderdag 13 februari 2020 @ 10:48 |
Likewise! Jij wilt ook dingen die jou beter uitkomen. | |
hunterrnl | donderdag 13 februari 2020 @ 10:54 |
Als dat zo was zou ik eerder blij zijn dat het Internationaal reizen met de trein zo kut gaat. Ik vlieg liever en een auto bevalt me ook veel beter dan een trein ![]() | |
spijkerbroek | donderdag 13 februari 2020 @ 10:55 |
Tja, niet iedereen kan zo slim zijn als ik. | |
hunterrnl | donderdag 13 februari 2020 @ 11:07 |
Ben blij voor je dat je het zo ziet. | |
DireStraits7 | donderdag 13 februari 2020 @ 12:23 |
Het is ook gewoon een kwestie van aanbod. Je overschat de vraag vanuit Oldenzaal en Venlo. Nogmaals, vraag en aanbod. Als er opeens miljoenen mensen vanuit Maastricht naar Brussel zouden willen, komt er wel een intercity. |