Ach, we kunnen er lang en breed over lullen maar de hele wereld deed zijn best om Duitsland en Japan te verslaan. En Godzijdank is dat gelukt.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 19:02 schreef sp3c het volgende:
[..]
[..]
https://www.veterans.gc.c(...)s-in-uniform/history
Ik trek de stoute schoenen eens aan met kans om hier aan flarden te worden geschoten maar ik ga eens zeggen dat dat een tactische overdrijving is om dit verhaal aan te dikken.quote:
Veterans Affairs Canada probeert het verhaal tactisch aan te dikken?quote:Op dinsdag 4 februari 2020 19:12 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik trek de stoute schoenen eens aan met kans om hier aan flarden te worden geschoten maar ik ga eens zeggen dat dat een tactische overdrijving is om dit verhaal aan te dikken.
Ik ook als het goed js maar anders zal ik je een lieve DM sturen.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 19:01 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Mocht het nodig zijn, ik heb hem nog.
Laat ik het zo stellen.. ik denk dat dat cijfer niet klopt voor wat de discussie is.quote:
let op men AND women. Maw.. ondersteunend personeel wordt meegerekend. We hebben het niet per se over mensen die in Nederland of belgie hebben gevochten tegen nazi's...quote:several thousand Black men and women served during the bloodiest war the world has ever seen.
Waarom dan?quote:Op dinsdag 4 februari 2020 19:11 schreef sp3c het volgende:
dat sowieso maar die hoe en de wie en de waarom zijn interessant
Geen geld voor...quote:Op dinsdag 4 februari 2020 17:33 schreef KillerBee4ever het volgende:
En vergeet de Zwitsers niet!
...oh wacht...
nou en?quote:Op dinsdag 4 februari 2020 19:21 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Laat ik het zo stellen.. ik denk dat dat cijfer niet klopt voor wat de discussie is.
Laten we naar dit citaat kijken
[..]
let op men AND women. Maw.. ondersteunend personeel wordt meegerekend. We hebben het niet per se over mensen die in Nederland of belgie hebben gevochten tegen nazi's...
Dat echte cijfer is veel lager.. geen idee hoe laag maar lager.
omdat ik geschiedenis wel boeiend vindquote:
Ah oké. Nou ja prima het zijn ook wel fijne rolmodellen iig.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 19:28 schreef sp3c het volgende:
[..]
omdat ik geschiedenis wel boeiend vind
Dan tellen de Amerikanen dus ineens mee met het bevrijden van Nederland want dat was ondersteuning. En dat was juist een onderdeel van het punt wat ik maakte.. namelijk dat NL niet door Amerikanen maar door Canadezen is bevrijd. Dan zou je daar ook al tegenin moeten gaan.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 19:28 schreef sp3c het volgende:
[..]
nou en?
zonder ondersteunend personeel was er geen bevrijding geweest
Dat heb ik ook gezegd.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 19:29 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Dan tellen de Amerikanen dus ineens mee met het bevrijden van Nederland want dat was ondersteuning. En dat was juist een onderdeel van het punt wat ik maakte.. namelijk dat NL niet door Amerikanen maar door Canadezen is bevrijd. Dan zou je daar ook al tegenin moeten gaan.
ehehe high fivequote:
In het Zuiden van Nederland waren het Britten, Polen en Amerikanen.quote:
Maar daar wonen bijna geen mensen dat telt niet.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 19:38 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
In het Zuiden van Nederland waren het Britten, Polen en Amerikanen.
Hoeveel miljoen mensen woonden in 1945 te Limburg, Brabant en Zeeland ?quote:Op dinsdag 4 februari 2020 19:39 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Maar daar wonen bijna geen mensen dat telt niet.
Nee en in het machtige Friesland wonen er veel.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 19:39 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Maar daar wonen bijna geen mensen dat telt niet.
nou niet ineens, de Amerikanen telden altijd al mee, Canada had een groter aandeel dan de rest maar we zijn niet puur door Canadezen bevrijdquote:Op dinsdag 4 februari 2020 19:29 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Dan tellen de Amerikanen dus ineens mee met het bevrijden van Nederland want dat was ondersteuning. En dat was juist een onderdeel van het punt wat ik maakte.. namelijk dat NL niet door Amerikanen maar door Canadezen is bevrijd. Dan zou je daar ook al tegenin moeten gaan.
Klopt dat was overdreven maar.. nagenoeg Canadezen en de Britten qua cijfers. En ze lieten smerig lang op zich wachten ook nog. De Amerikanen waren vooral bezig met Frankrijk, Duitsland, Polen.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 19:44 schreef sp3c het volgende:
[..]
nou niet ineens, de Amerikanen telden altijd al mee, Canada had een groter aandeel dan de rest maar we zijn niet puur door Canadezen bevrijd
De Amerikanen waren inderdaad ook bezig met Duitsland, net zoals bijna de hele wereld op dat moment.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 19:46 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Klopt dat was overdreven maar.. nagenoeg Canadezen en de Britten qua cijfers. En ze lieten smerig lang op zich wachten ook nog. De Amerikanen waren vooral bezig met Frankrijk, Duitsland, Polen.
Polen?quote:Op
[quote][b]Op dinsdag 4 februari 2020 19:46 schreef SpecialK het volgende:
Klopt dat was overdreven maar.. nagenoeg Canadezen en de Britten qua cijfers. En ze lieten smerig lang op zich wachten ook nog. De Amerikanen waren vooral bezig met Frankrijk, Duitsland, Polen.
Ze hebben Nederland is vrij onnodig lang links laten liggen. Ik wil niet ondankbaar overkomen en hindsight is 20-20 zoals die Amerikanen dat zo mooi zeggen maar.. het valt me wel opquote:Op dinsdag 4 februari 2020 19:47 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
De Amerikanen waren inderdaad ook bezig met Duitsland, net zoals bijna de hele wereld op dat moment.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |