Er wordt met de nodige tamtam een speciale tentoonstelling georganiseerd over dit onderwerp.quote:
Het moet inderdaad niet heel veel gekker meer worden.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 17:58 schreef sp3c het volgende:
nou verschrikkelok
een hele tentoonstelling ... met tamtam notabene, dan lijkt net alsof ze willen dat er iemand komt kijken!!!!!!!!
#datditnogkaninNederland, #komtheeldichtbijzo
Het issue is dat Nederlanders weer eens voor onnozele racisten worden uitgemaakt, die automatisch zouden denken aan blanke mannen bij het woord "bevrijder". White privilige innocence intersectional bias of hoe die kut marxisten het ook noemen.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 17:47 schreef sp3c het volgende:
[..]
waarom niet?
en het is helemaal geen issue, er is een stukje geschiedenis uitgezocht door een historicus ... meer niet
bol.comquote:Een vergeten groep Nederlanders belicht: Afrikaanse KNIL-soldaten en hun Indo-Afrikaanse nazaten, die onvoorwaardelijk trouw waren aan 'Koningin, volk en vaderland.'
De rode draad is het levensverhaal van de drie broers Jan, Jozef en Daniël Cordus, die tijdens de Japanse bezetting van Nederlands-Indië als krijgsgevangenen verscheept en tewerkgesteld werden aan de beruchte Birma-Thailandspoorweg. 'De vergeten krijgers' beschrijft het lot van deze drie broers en andere Indo-Afrikanen. En het ultieme offer dat zij brachten voor de Nederlandse vlag
Vind het persoonlijk een stuk triester dat je blijkbaar geen tentoonstelling over zwarte soldaten op touw kunt zetten, zonder dat bepaalde lieden je ervan berichten blanken weg te zetten als racisten.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 18:10 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Het issue is dat Nederlanders weer eens voor onnozele racisten worden uitgemaakt, die automatisch zouden denken aan blanke mannen bij het woord "bevrijder". White privilige innocence intersectional bias of hoe die kut marxisten het ook noemen.
Ik geloof daar geen reet van.
Nou nee, het had geen issue moeten zijn maar omdat die Amerikanen van die vieze racisten waren is het dat wel, want daardoor is ook in Nederlandse hoofden een verkeerd beeld onstaan en nog opzettelijk ook.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 17:53 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Het zou ook geen issue moeten zijn maar 10 % vd Amerikaanse soldaten waren negers. Amerika heeft ook nauwelijks Nederland bevrijd op Limburg na. Die trokken zo snel mogelijk Duitsland in. Nederland is grotendeels bevrijd Door Engelsen, Canadezen en Polen.
Tja, ik zou ook graag hebben dat het er niets mee te maken heeft, maar het zal allicht aangegrepen worden om het beeld van de witte man als de racist ipv de Amerikaan van toen neer te zetten met als enige logische conclusie dat alle blanken even erg zijn en verantwoordelijk zijn voor alle ellende in de wereld, wat op zijn beurt weer reden is om heel Afrika binnen te laten. Dat zijn de tijden helaas.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 17:09 schreef sp3c het volgende:
ja laten we het hier ook maar over immigratie enzo gaan hebben
Tja, als de Nederlandse regering zich tegenover een clubje judaisten moet verontschuldigen voor de door de vijandelijke bezetter gepleegde holocaust, dan moet ik je in zoverre gelijk geven dat de Nederlanders ook wel zullen worden aangekeken op het racisme in het Amerikaanse leger.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 18:10 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Het issue is dat Nederlanders weer eens voor onnozele racisten worden uitgemaakt, die automatisch zouden denken aan blanke mannen bij het woord "bevrijder". White privilige innocence intersectional bias of hoe die kut marxisten het ook noemen.
Ik geloof daar geen reet van.
Dit ja, en het is ook geen geheim of zo toch.quote:Op maandag 3 februari 2020 20:26 schreef EttovanBelgie het volgende:
Geforceerd weer allemaal, het zijn gewoon allemaal bevrijders.
Idd, wat een lelijke avatar heb jij eigenlijk. Een bruin gezicht kan echt niet.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 18:31 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Dit ja, en het is ook geen geheim of zo toch.Allemaal helden vergeef mij dat ik dan niet naar de kleur kijk maar naar hun daden.
Waddafuk dat is een beer ja.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 18:43 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Idd, wat een lelijke avatar heb jij eigenlijk. Een bruin gezicht kan echt niet.
Dat weet ik want ik heb hem gemaakt.quote:
Ja ik dacht al.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 18:45 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Dat weet ik want ik heb hem gemaakt.
judaisten ?quote:Op dinsdag 4 februari 2020 18:28 schreef Weltschmerz het volgende:
Tja, als de Nederlandse regering zich tegenover een clubje judaisten moet verontschuldigen voor de door de vijandelijke bezetter gepleegde holocaust,
https://nl.wikipedia.org/wiki/Juda%C3%AFstquote:Een judaïst is iemand die is afgestudeerd in de judaïstiek en/of daarin lesgeeft, of die anderszins geldt als een groot kenner van het jodendom.
Die belediging maak jij zelf nu.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 18:10 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Het issue is dat Nederlanders weer eens voor onnozele racisten worden uitgemaakt,
https://www.anderetijden.nl/aflevering/43/Tweederangs-soldatenquote:Op dinsdag 4 februari 2020 08:30 schreef BoonDockSaint het volgende:
Vooral koks in de marine of logistieke ondersteuning. bekijk maar beelden van D-day de bestorming van de stranden en de parachutisten van de Airborne wie mij een foto of filmpje kan laten zien van een zwarte soldaat krijgt van mij 450 euro
Mocht het nodig zijn, ik heb hem nog.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 18:46 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ja ik dacht al.![]()
Moet nog even terugswitchen naar fe normale versie als ik op een pc zit.
quote:Op dinsdag 4 februari 2020 18:57 schreef SpecialK het volgende:
Leuk verhaal. Jammer alleen dat Nederland bevrijd is door blanke Canadezen en Britten.
Groetjenz.
https://www.veterans.gc.c(...)s-in-uniform/historyquote:Second World War
Little more than 20 years after the end of the “War to End all Wars,” the Second World War (1939–1945) erupted and soon spread across Europe and around the globe. The Second World War saw considerable growth in how Black Canadians served in the military. While some Black recruits would encounter resistance when trying to enlist in the army, in contrast to the First World War no segregated battalions were created. Indeed, several thousand Black men and women served during the bloodiest war the world has ever seen. Black Canadians joined regular units and served alongside their white fellow soldiers here at home, in England, and on the battlefields of Europe. Together they shared the same harsh experiences of war while fighting in places like Italy, France, Belgium and the Netherlands.
Ik vraag me oprecht af wat de cijfers zijn. Dat er zwarte Canadezen waren geloof ik wel maar bij de VS was het een een klein maar significant aandeel... bij Canada.. als ik gok dat het er 50 zijn op de 100.000-den die uitgezonden waren dan denk ik dat ik gul ben.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 19:02 schreef sp3c het volgende:
[..]
[..]
https://www.veterans.gc.c(...)s-in-uniform/history
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |