abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 2 februari 2020 @ 13:25:37 #101
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_191307413
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 13:21 schreef probeer het volgende:

[..]

Dan kan je vast wel een aantal voorbeelden geven van clubs die gedwongen gemengd zijn, maar dat liever niet waren geweest.
Zelfs jouw media-of-choice erkent dat dit soort clubs bestaan/bestonden.

https://www.gq-magazine.co.uk/article/metoo-gentlemans-clubs

natuurlijk hebben ze vooral een negatieve omschrijving er van omdat.. dat was mijn punt idd.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_191307448
I will do what i must !!
pi_191307483
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 13:23 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Een recent voorbeeld. PyCon in de VS... een bijeenkomst van (ja vooral mannen) .. 1 jongen maakt een stom nerdengrapje over "forking her repo :') " tegen een andere vriend.

De rest is geschiedenis. Zoek maar op dongle-gate.

Dat is het soort druk wat staat op organisaties om inclusief te zijn richting vrouwen. Binnen die druk is het lastig voor mensen om men-only organisaties op te zetten.
1) Amerikaans voorbeeld, superrelevant als afspiegeling van onze samenleving weer hoor.

2) Toon me even aan waar PyCon zegt eigenlijk liever men-only te (willen) zijn.

En verder heeft het benoemen van ongewenste seksuele opmerkingen (volgens de PyCon code of conduct) niet zoveel te maken met het afdwingen van vrouwelijke inclusiviteit.
"Pools are perfect for holding water"
pi_191307509
Ah, de overheid wil een vuurwerkverbod en nu dat plan lijkt door te gaan, wordt de genderkaart getrokken. De schrijver van dit stukje heeft identitypolitics ontdekt zo te zien.
  zondag 2 februari 2020 @ 13:35:33 #105
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_191307552
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 13:30 schreef probeer het volgende:

[..]

1) Amerikaans voorbeeld, superrelevant als afspiegeling van onze samenleving weer hoor.
Jij denkt dat diezelfde druk en krachten niet aanwezig zijn in "braafse jongetje van de klas" Nederland?

quote:
2) Toon me even aan waar PyCon zegt men-only te (willen) zijn.
Dat claim ik niet. Ik claim niet dat PyCon opgezet is met het idee om men-only te zijn. Ik zeg dat mannen buitenproportioneel bepaalde interesses hebben... meedoen in clubs.. en vervolgens binnen die clubs gedwongen worden om hun taal en gedrag aan te passen aan een plotse influx van vrouwen... tot het punt dat dat clubje niet leuk meer is
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_191307625
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 13:35 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Jij denkt dat diezelfde druk en krachten niet aanwezig zijn in "braafse jongetje van de klas" Nederland?
Ik denk dat je vooral onzin roept en nu heel erg je best moet doen om met irrelevante voorbeelden te komen in een wanhoopspoging om je bewering te steunen.

quote:
Dat claim ik niet. Ik claim niet dat PyCon opgezet is met het idee om men-only te zijn. Ik zeg dat mannen buitenproportioneel bepaalde interesses hebben... meedoen in clubs.. en vervolgens binnen die clubs gedwongen worden om hun taal en gedrag aan te passen aan een plotse influx van vrouwen... tot het punt dat dat clubje niet leuk meer is
Dus de PyCon code of conduct is puur en alleen opgesteld om de aanwezige vrouwen te pleasen? Die seksuele opmerking over 'fork her with my dongle' zou normaal en geaccepteerd gevonden worden wanneer er geen vrouwen aanwezig geweest waren?
pi_191307634
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 12:54 schreef ludovico het volgende:

[..]

_O-
2 opties, je gaat er inhoudelijk op in en ik reageer inhoudelijk terug.
Of niet hè.
Ik reageer ook inhoudelijk op je.... : je generaliseert en je overdrijft
Dat is wat je doet met:
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 10:02 schreef ludovico het volgende:

Als man mag je niet klagen want je bent gelijk zielig en slachtofferrol :)
Ik klaag vaak genoeg..... maar niet in jouw slachtofferstijl.
  zondag 2 februari 2020 @ 13:41:40 #108
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_191307674
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 13:38 schreef probeer het volgende:

[..]

Dus jij stelt dat de PyCon code of conduct puur en alleen is opgesteld om de aanwezige vrouwen te pleasen?
Who can even argue :D

quote:
Dat die seksuele opmerking over 'fork her with my dongle' normaal en prima gevonden zou zijn wanneer er geen vrouwen aanwezig geweest waren?
Mensen zouden het binnen een normale context kunnen plaatsen. Niet binnen een feministische lens waarbinnen dat in feite gelijk staat aan letterlijk verkrachting (met woorden en intimidatie).

Zijn er vrouwen die zich kunnen gedragen binnen een male-majority-space? Ja die zijn er.
pi_191307728
Seks met andere mannen en je laten ombouwen tot vrouw was nog nooit zo gemakkelijk en geaccepteerd als nu dus er gaan ook veel meer deuren voor de hedendaagse man open.
pi_191307776
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 13:41 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Who can even argue :D
Toon maar aan dan. Die code of conduct was er namelijk al sinds de 1e conferentie. Lang voor dat gezeik over donglegate.

quote:
Mensen zouden het binnen een normale context kunnen plaatsen. Niet binnen een feministische lens waarbinnen dat in feite gelijk staat aan letterlijk verkrachting (met woorden en intimidatie).
Ja, want dat het in een professionele setting ongepast is om over iemand anders te zeggen dat je diegene wel graag zou willen neuken, ligt natuurlijk weer aan het feminisme. Heeft helemaal niets met doodsimpel fatsoen te maken. Dat is gewoon onderdeel van normaal professioneel gedrag, maarja he .. die verdomde zeikende vrouwen toch altijd ..

quote:
Zijn er vrouwen die zich kunnen gedragen binnen een male-majority-space? Ja die zijn er.
Zijn er mannen die zich kunnen gedragen binnen een gemengde ruimte? Ja, genoeg. Maar er blijven blijkbaar toch altijd een paar huilers die roepen dat ze door die gemengde samenstelling in hun mannelijkheid aangetast worden.

Ik ben het soms best met je eens, of vind je vaak zelfs een van de meer rationele mensen waar ik het mee oneens ben. Maar in deze kom je echt over als een verzuurde seksist die loopt te klagen dat gelijkwaardigheid blijkbaar ophoudt wanneer vrouwen ook als vuilnisman aan de slag moeten, om vervolgens nóg harder te klagen over het aantasten van je mannenclubje wanneer ze dat ook daadwerkelijk doen.
  zondag 2 februari 2020 @ 13:52:52 #111
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_191307865
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 13:47 schreef probeer het volgende:

[..]

Toon maar aan dan. Die code of conduct was er namelijk al sinds de 1e conferentie. Lang voor dat gezeik over donglegate.
Er was een code of conduct idd... en dat is niet een probleem.

quote:
[..]

Ja, want dat het in een professionele setting ongepast is om over iemand anders te zeggen dat je diegene wel graag zou willen neuken, ligt natuurlijk weer aan het feminisme. Heeft helemaal niets met doodsimpel fatsoen te maken. Dat is gewoon onderdeel van normaal professioneel gedrag, maarja he .. die verdomde zeikende vrouwen toch altijd ..
Jij weet echt bar weinig van de omstandigheden blijkt maar weer. Zoals jij het presenteert stond de man op het podium vrouwen aan te wijzen die hij zou willen neuken oid.

Lees je in.

quote:
[..]

Zijn er mannen die zich kunnen gedragen binnen een gemengde ruimte? Ja, genoeg. Maar er blijven blijkbaar toch altijd een paar huilers die roepen dat ze door die gemengde samenstelling in hun mannelijkheid aangetast worden.
Ja je speelt leuk met de feiten om je punt te maken. Met andere woorden.. het kan je niks schelen wat de waarheid is en het kan je niks schelen om een eventueel probleem op te lossen. het enige wat je wil doen is je ongenoegen over mannen projecteren en verwachten dat iedereen zich maar neutraal en misschien zelfs wel gewoon vrouwelijk gaat gedragen binnen sociale settings.

Dat werkt gewoon niet voor mannen.
  zondag 2 februari 2020 @ 13:57:42 #112
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_191307936
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 13:25 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Zelfs jouw media-of-choice erkent dat dit soort clubs bestaan/bestonden.

https://www.gq-magazine.co.uk/article/metoo-gentlemans-clubs

natuurlijk hebben ze vooral een negatieve omschrijving er van omdat.. dat was mijn punt idd.
Gast, het is 2020, je kunt maar niet zomaar effe ongevraagd je stuff pushen in een repo van een onbekende vrouw, je doet eerst netjes een merge request.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  zondag 2 februari 2020 @ 13:58:53 #113
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_191307954
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 13:57 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Gast, het is 2020, je kunt maar niet zomaar effe ongevraagd je stuff pushen in een repo van een onbekende vrouw, je doet eerst netjes een merge request.
O+

Eerst ook even wachten totdat ze je kan opwarmen op je pull request.
  zondag 2 februari 2020 @ 14:00:10 #114
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_191307972
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 13:18 schreef probeer het volgende:
Snap je het verschil tussen 'zomaar wat verenigingen/clubs opnoemen' en 'voorbeelden geven van clubs die oorspronkelijk voor mannen waren en zich nu daadwerkelijk gedwongen zien om toegankelijker voor vrouwen te worden'?

Buiten de SGP kan ik er zo 1 2 3 geen bedenken. En jij blijkbaar ook niet.
Mariniers, KCT, onderzeedienst, gevechtsfuncties in het algemeen, etc...
pi_191308011
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 14:00 schreef AchJa het volgende:

[..]

Een technische faculteit op een TU/E.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_191308036
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 09:43 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dat er zielige mannetjes zijn in een slachtofferrol, is geen reden om als vrouw hetzelfde te doen.

Je in een slachtofferrol nestelen is a priori erg treurig. Of je nu vrouw, man of interseksueel bent.
Are you fucking kidding me

Heel de feministische beweging is gebaseerd op een slachtofferrol . Zielige vrouwen die geen man kunnen krijgen kijken niet in de spiegel maar geven de schuld van hun eigen falen af op een onzichtbare pachetariaat

Maw slachtoffer spelen is prima als je met de juiste geslacht geboren bent
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_191308061
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 13:52 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Er was een code of conduct idd... en dat is niet een probleem.
Het probleem is dat die nageleefd wordt?

quote:
Jij weet echt bar weinig van de omstandigheden blijkt maar weer. Zoals jij het presenteert stond de man op het podium vrouwen aan te wijzen die hij zou willen neuken oid.
Een vrouw overhoorde een privégesprek tussen twee mannen die in haar buurt zaten, en gooide haar kritiek op twitter.

Wat ik daar van vind? Het zal me mijn reet roesten of die twee kerels (of wie dan ook) onderling seksueel ongepaste opmerkingen maken. Maar ze dienen wel gewoon het fatsoen te hebben om dat dan tussen zichzelf te houden, omdat die bijeenkomst ook leuk moet blijven voor andere mensen.

Vind ik het overtrokken dat die kritiek meteen op Twitter moet? Ja, ergens wel. Ik heb niet zoveel met die drang om alles meteen wereldkundig te moeten maken. Maar ik snap best dat zij zich als vrouw 1) ongemakkelijk voelt wanneer ze dat soort opmerkingen overhoort, en 2) het niets uithaalt wanneer zij als vrouw die kerels aanspreekt op hun seksistische opmerkingen. En dat het dus niets uit haalt wanneer zij die kerels zelf aanspreekt, en het dan maar zo speelt. Was niet mijn keuze geweest, maar a la.

quote:
Ja je speelt leuk met de feiten om je punt te maken. Met andere woorden.. het kan je niks schelen wat de waarheid is en het kan je niks schelen om een eventueel probleem op te lossen.
Volgens mij toon ik interesse in jouw waarheid. Sceptisch, weliswaar, maar interesse desalniettemin.

quote:
het enige wat je wil doen is je ongenoegen over mannen projecteren en verwachten dat iedereen zich maar neutraal en misschien zelfs wel gewoon vrouwelijk gaat gedragen binnen sociale settings.
Ow ja, natuurlijk. Ik ben een mannenhater omdat ik jouw probleem niet zie.

Nee, neutraal of vrouwelijk gedrag hoeft helemaal niet. Maar doodgewoon simpel fatsoen was netjes geweest.

quote:
Dat werkt gewoon niet voor mannen.
Werkt bij mij prima. En ik ben een man.
  zondag 2 februari 2020 @ 14:06:47 #118
168739 Red_85
'echt wel'
pi_191308069
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 22:02 schreef sp3c het volgende:

[..]

prestaties van vrouwelijke sporters zijn dan ook wel gewoon beter atm ... zelfs bij ijshockey is dat het geval _O-

spelen ze wel tegen andere vrouwen natuurlijk
Dat de NLse sportsters het heel goed doen over de hele breedte is juist omdat wij in NL een ontwikkeld land zijn met gelijke kansen voor iedereen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Moderator zondag 2 februari 2020 @ 14:07:54 #119
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_191308080
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 14:06 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dat de NLse sportsters het heel goed doen over de hele breedte is juist omdat wij in NL een ontwikkeld land zijn met gelijke kansen voor iedereen.
dat snap ik

gehandicaptensport gaat ook prima
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 2 februari 2020 @ 14:09:14 #120
168739 Red_85
'echt wel'
pi_191308092
quote:
15s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 22:09 schreef NgInE het volgende:

[..]

Wat een gewauwel. Nederland is een vrij land en je mag gewoon doen waar je zin in hebt. Dat vrouwen niet constant willen worden aangerand en veteranen niet getriggerd willen worden met oud en nieuw, beteken niet dat je opeens geen man meer mag zijn. Echt, wat een simpel artikel voor simpel volk.
:D
Vrij land :D

Al lang niet meer.
1947-2016
pi_191308106
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 14:00 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ok. Goed voorbeeld.

Waren al die diensten liever zelf alleen voor mannen gebleven?

En doet de deelname van vrouwen af aan de operationele kracht?

(oprechte vragen waar ik het antwoord daadwerkelijk niet op weet)
  zondag 2 februari 2020 @ 14:15:05 #122
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_191308161
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 14:06 schreef probeer het volgende:

[..]

Het probleem is dat die nageleefd wordt?
Nee. Het probleem is waar die code of conduct vandaan komt, en of aanpassingen in de code of conduct naderhand.

Zoals al eerder in dit topic werd vastgesteld: mannelijk gedrag wordt vaker strafbaar gesteld.

quote:
[..]

Een vrouw overhoorde een privégesprek tussen twee mannen die in haar buurt zaten, en gooide haar kritiek op twitter.

Wat ik daar van vind? Het zal me mijn reet roesten of die twee kerels (of wie dan ook) onderling seksueel ongepaste opmerkingen maken. Maar ze dienen wel gewoon het fatsoen te hebben om dat dan tussen zichzelf te houden, omdat die bijeenkomst ook leuk moet blijven voor andere mensen.
:')

Wel grappig.. ik geef je een geweldig voorbeeld van een situatie waarin zelfs een subtiele vorm van mannelijk gedrag (een privegesprek wat wordt opgevangen door een trillende feministe) uitmondt in... ja zelfs ontslag van 1 van die mannen. Die een gezin heeft trouwens...

En jij kan het in je hoofd niet koppelen aan het onderwerp van dit topic.

quote:
Vind ik het overtrokken dat die kritiek meteen op Twitter moet? Ja, ergens wel. Ik heb niet zoveel met die drang om alles meteen wereldkundig te moeten maken. Maar ik snap best dat zij zich als vrouw 1) ongemakkelijk voelt wanneer ze dat soort opmerkingen overhoort, en 2) het niets uithaalt wanneer zij als vrouw die kerels aanspreekt op hun seksistische opmerkingen. En dat het dus niets uit haalt wanneer zij die kerels zelf aanspreekt, en het dan maar zo speelt. Was niet mijn keuze geweest, maar a la.
Mooi, mang. Maar je ziet nu hoe maatschappelijke druk mannelijk gedrag wegdrukt en afstraft?
Of ga je dat nog steeds ontkennen.

quote:
[..]

Volgens mij toon ik interesse in jouw waarheid. Sceptisch, weliswaar, maar interesse desalniettemin.
Nah.. je hebt vooral interesse om dingen stuk te slaan in de marge... je vraagt om een statement, die geef ik.. dan vraag je om een specifiek voorbeeld.. dat geef ik.. dan ga je vervolgens ergens in de details van dat voorbeeld nat omdat je er geen fuck van wist... en nu probeer je het soort van om te buigen naar iets redelijks...

Dat is geen interesse tonen.. dat is vooral zoeken naar een manier om je eigen overtuigingen stand te laten houden.

quote:
[..]

Ow ja, natuurlijk. Ik ben een mannenhater omdat ik jouw probleem niet zie.

Nee, neutraal of vrouwelijk gedrag hoeft helemaal niet. Maar doodgewoon simpel fatsoen was netjes geweest.
Ja en alles wat vrouwen doen is fatsoenlijk en alles wat mannen doen is onfatsoenlijk... zo kan je dus redelijk klinken zonder redelijk te zijn.. gewoon termen herdefinieren zodat je je politieke extremisme kan verbergen.

quote:
[..]

Werkt bij mij prima. En ik ben een man.
Er zullen vast mannen zijn die goed kunnen volgen en het braafste jongetje zijn en lief doen wat van hen gevraagd wordt ipv risico's nemen... dat klopt... of komt dit net even iets te dicht bij nu?
pi_191308183
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 14:02 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Een technische faculteit op een TU/E.
Ja, daar heb je een geval van, imo, ontoelaatbaar seksisme te pakken. Dat zou gedwongen teruggedraaid moeten worden, met een ontslag voor degenen die dat waanzinnige beleid ingevoerd hebben.
pi_191308191
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 13:39 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ik reageer ook inhoudelijk op je.... : je generaliseert en je overdrijft
Dat is wat je doet met:
[..]

Ik klaag vaak genoeg..... maar niet in jouw slachtofferstijl.
Kvind het een beetje huilerig, tbh. Je maakt er echt zo een zaaddodend iets van.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zondag 2 februari 2020 @ 14:17:48 #125
168739 Red_85
'echt wel'
pi_191308197
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 14:07 schreef sp3c het volgende:

[..]

dat snap ik

gehandicaptensport gaat ook prima
Net als met de rest in de economie en maatschappij. Vrouwen doen het hier gewoon goed. Ik snap echt niet waarom het nog extra gestimuleerd moet worden.

Verder denk ik niet dat veel mensen zich uberhaupt gaan houden aan de snelheidsbeperking overdag of de bbq laten staan in de zomer. Een overheid die op dit soort details beperkingen oplegt, wil gewoon een bepaalde macht uit testen en concentreert zich op hele verkeerde zaken.

Gelukkig is er al een sentiment zich aan het ontwikkelen dat mensen het zat raken. Nu alleen nog de juiste stem uitbrengen.
1947-2016
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')