twitter:BNODesk twitterde op woensdag 29-01-2020 om 01:21:12China's national update:- 469 new cases, which is in addition to the 840 new cases reported 2 hours ago- 1 new death, raising death toll to 132- 103 total treated and released- 9,239 suspected caseshttps://t.co/XQhLD5wMuG reageer retweet
quote:Azië vreest verdere verspreiding coronavirus, Nederland helpt bij onderzoek
Het mysterieuze coronavirus verspreidt zich steeds verder over Azië. In China is een tweede dode gevallen en er zijn besmettingen in Thailand en Japan gesignaleerd. Nu het Chinees nieuwjaar om de hoek komt kijken, wordt de angst voor verspreiding groter. Ook in Nederland wordt onderzoek gedaan naar het virus.
Op het Erasmus MC hebben ze het er druk mee. China heeft namelijk hulp gevraagd aan virologen in verschillende landen. In Nederland zijn dit onderzoekers van het Rotterdamse ziekenhuis.
"In dit stadium heeft het vinden van de oorzaak prioriteit", zegt viroloog Bart Haagmans. "Dat kan door mensen met het virus zo snel mogelijk in quarantaine te plaatsen en de bron, hoogstwaarschijnlijk dieren, te lokaliseren. Op die manier kun je de uitbraak tot een eind brengen. Dat is het belangrijkste. Het vinden van een vaccin is op korte termijn niet haalbaar."
Drukbezochte plaatsen
Volgens zijn collega Marion Koopmans is het niet gek dat het virus juist in Azië de kop opsteekt. "In China zijn veel markten waar levende dieren worden verhandeld. Dat zijn drukbezochte plekken. Vissen, vogels en zoogdieren lopen daar door elkaar."
De eerste gevallen van het coronavirus werden gelinkt aan een vismarkt in Wuhan, een miljoenenstad in het oosten van China. Op de markt worden ook levende dieren zoals vogels verkocht. Van welk dier dit virus afkomstig is, is nog niet bekend.
40 mensen besmet
Tot nu toe beperken de ziektegevallen zich tot Azië. De twee dodelijke slachtoffers komen uit Wuhan. Toch zijn niet alle besmette mensen op de markt geweest. Hierdoor groeien de zorgen. Het kan namelijk betekenen dat de longziekte zich van mens op mens kan verspreiden. In China zijn nu zo'n 40 mensen besmet.
De besmette mensen in Japan en Thailand zijn alle drie Chinees. Allemaal zijn ze vanuit de omgeving van Wuhan naar het buitenland gereisd. Tijdens het Chinees Nieuwjaar op 25 januari reizen Chinezen het hele land door. Ze bezoeken vrienden en familie. De zorg is dat de ziekte zich in die periode nog verder verspreidt.
De uitbraak van deze nieuwe variant doet denken aan de verspreiding van SARS in 2003. Hieraan zijn wereldwijd meer dan 800 mensen overleden. Ook dit virus zou zijn begonnen op een markt in China en zijn overgedragen van dier op mens.
De Chinese overheid stopte dit toen in de doofpot. Door een gebrek aan transparantie was de kennis toen beperkt. Hierdoor kon het virus zich meer verspreiden. China lijkt hiervan te hebben geleerd en brengt nu veel meer informatie naar buiten.
Vooruitgang in de wetenschap
"Bij de SARS-uitbraak heeft het lang geduurd tot China aangaf dat er überhaupt iets aan de hand was. Nu heeft China niet alleen snel laten weten wat er aan de hand is, maar hebben ze ook direct naar buiten gebracht wat ze over het virus weten", vertelt Koopmans. "Daarnaast is er ook veel vooruitgang in de wetenschap. Ik denk dat de Chinezen nu hard werken aan een oplossing."
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-rotterdam-onderzoek
De voorlopig getallen door werk van Coronavirus: via deze drie: (link 1) (link 2) (link 3)quote:Coronavirussen
De coronavirussen is een grote familie van virussen die ziekten veroorzaken. Deze virussen zijn zoönotisch, dat betekent dat ze overgedragen kunnen worden tussen dieren en mensen. De wereldgezondheidsorganisatie (WHO) geeft meer informatie over het virus op hun website.
Veel voorkomende tekenen van infectie zijn ademhalingsproblemen, koorts en hoesten. In ernstige gevallen kan het leiden tot een longontsteking, nierfalen en is het dodelijk. De standaard aanbevelingen die de WHO doet om verspreiding te voorkomen zijn: regelmatig handen wassen, mond en neus bedekken bij hoesten en niezen en het grondig koken van vlees en eieren.
Eerder uitgebroken coronavirussen zijn MERS en SARS. Dat laatste virus werd in 2003 ook in China ontdekt. Het werd overgedragen van civetkatten op mensen. Er zijn verschillende coronavirussen die al wel onder dieren circuleren, maar waar nog geen mensen door zijn besmet.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-rotterdam-onderzoek
Nee dan zijn het er gewoon veel.quote:Op donderdag 30 januari 2020 01:36 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Dit wordt nog een uitdaging binnenkort. Ga je dan 'wie het eerst komt wie het eerst getest wordt' toepassen, of ga je alleen mensen testen met zeer hevige symptomen. Dan zal het dodental ten opzichte van het aantal besmettingen flink lijken te stijgen.
Ik hoop dat mensen snappen dat op een bepaald moment de officiele cijfers eigenlijk weinig meer zeggen.
twitter:benclatworthy twitterde op donderdag 30-01-2020 om 01:29:10TIMES EXCLUSIVE Emergency airlift cancelled for 200 Britons fleeing deadly virus in China https://t.co/M9O6BNzrXv reageer retweet
twitter:2019_wuhan_nCoV twitterde op donderdag 30-01-2020 om 01:09:07BREAKING ❗:China now suspects more than *12.000* people of being infected by the #coronavirus, in addition to the 7700 confirmed ones. reageer retweet
Dat is op zijn zachtst gezegd raar.quote:Op donderdag 30 januari 2020 01:46 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:benclatworthy twitterde op donderdag 30-01-2020 om 01:29:10TIMES EXCLUSIVE Emergency airlift cancelled for 200 Britons fleeing deadly virus in China https://t.co/M9O6BNzrXv reageer retweet
Je weet dat dat een troll account is ?quote:Op donderdag 30 januari 2020 01:49 schreef Thieske het volgende:
twitter:2019_wuhan_nCoV twitterde op donderdag 30-01-2020 om 01:09:07BREAKING ❗:China now suspects more than *12.000* people of being infected by the #coronavirus, in addition to the 7700 confirmed ones. reageer retweet
Waarop baseer je dat?quote:Op donderdag 30 januari 2020 01:50 schreef Djnormandy het volgende:
[..]
Je weet dat dat een troll account is ?
Dat is nu al het geval.quote:Op donderdag 30 januari 2020 01:36 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
of ga je alleen mensen testen met zeer hevige symptomen.
Lid geworden in maart 2013...quote:
De officiële verklaring van China van vandaagquote:Op donderdag 30 januari 2020 01:50 schreef Djnormandy het volgende:
[..]
Geen reden om een troll account te zijn. Tot nog toe dagelijks kloppende updates gezien daar.quote:Op donderdag 30 januari 2020 01:54 schreef Djnormandy het volgende:
[..]
Lid geworden in maart 2013...
Dan kan je het nog helemaal niet weten in die 7 jaar.. Hij zal zn naam wel veranderd hebben,
Twitter als maatstaaf gebruiken.quote:Op donderdag 30 januari 2020 01:55 schreef Thieske het volgende:
[..]
Geen reden om een troll account te zijn. Tot nog toe dagelijks kloppende updates gezien daar.
SocialMediaquote:Op donderdag 30 januari 2020 01:56 schreef Djnormandy het volgende:
[..]
Twitter als maatstaaf gebruiken.![]()
Gast. Doe met de info wat je wil. Al veeg je je reet er mee af. Maar jouw mening is niet veel indrukwekkender dan dat account in ieder geval.quote:Op donderdag 30 januari 2020 01:56 schreef Djnormandy het volgende:
[..]
Twitter als maatstaaf gebruiken.![]()
Lijkt tot nu toe redelijke accurate info te delenquote:Op donderdag 30 januari 2020 01:50 schreef Djnormandy het volgende:
[..]
Dit vindt ik dan wel weer mooi uitgelegd en goed om te volgenquote:Op donderdag 30 januari 2020 02:00 schreef tesssssssss het volgende:
Nou, ik heb hier in ieder geval nog een twitter-account van een longarts.
Voor de liefhebbers.
https://twitter.com/shossontwits/status/1222639559617515525
Vindt? Echt?quote:Op donderdag 30 januari 2020 02:03 schreef Djnormandy het volgende:
[..]
Dit vindt ik dan wel weer mooi uitgelegd en goed om te volgen
Die twee Duitsers die besmet zijn werkten alle twee bij een auto-onderdelen-bedrijfquote:
Hm hij basseert veel op de "officiele" data uit China, lijkt me dan ook alles mee gezegd. Conclusies en onderzoek op hoogstwaarschijnlijk sterk afwijkende data van de realiteit hebben een grote foutmarge, dus kan je de helft van zijn gebrabbel afstrepen.quote:Op donderdag 30 januari 2020 02:00 schreef tesssssssss het volgende:
Nou, ik heb hier in ieder geval nog een twitter-account van een longarts.
Voor de liefhebbers.
https://twitter.com/shossontwits/status/1222639559617515525
Het probleem is is dat er geen andere data is behalve dat van China.quote:Op donderdag 30 januari 2020 02:07 schreef syroto het volgende:
[..]
Hm hij basseert veel op de "officiele" data uit China, lijkt me dan ook alles mee gezegd. Conclusies en onderzoek op hoogstwaarschijnlijk sterk afwijkende data van de realiteit hebben een grote foutmarge, dus kan je de helft van zijn gebrabbel afstrepen.
Ik vrees dat we de oficiele cijfers ook nooit te horen gaan krijgen. Je moet gewoon overal een paar nulletjes achter denkenquote:Op donderdag 30 januari 2020 02:07 schreef syroto het volgende:
[..]
Hm hij basseert veel op de "officiele" data uit China, lijkt me dan ook alles mee gezegd. Conclusies en onderzoek op hoogstwaarschijnlijk sterk afwijkende data van de realiteit hebben een grote foutmarge, dus kan je de helft van zijn gebrabbel afstrepen.
Ja kijk het zijn minimale aantallen, de ondergrens. Dus je kan dingen concluderen als "We kunnen dus minimaal uitgaan van...", maar er wordt nu vaak al gesproken over bovengrenzen van wat we kunnen verwachten en dat kan niet met deze data.quote:Op donderdag 30 januari 2020 02:08 schreef Djnormandy het volgende:
[..]
Het probleem is is dat er geen andere data is behalve dat van China.
Hoe lang overleefde dat virus ook alweer op staal?quote:Op donderdag 30 januari 2020 02:09 schreef syroto het volgende:
[..]
Ja kijk het zijn minimale aantallen, de ondergrens. Dus je kan dingen concluderen als "We kunnen dus minimaal uitgaan van...", maar er wordt nu vaak al gesproken over bovengrenzen van wat we kunnen verwachten en dat kan niet met deze data.
Slaap lekkerquote:Op donderdag 30 januari 2020 02:10 schreef Djnormandy het volgende:
Naja als het hier komt is het geen uitbraak in ieder geval , Met die gedachte ga ik maar slapen
twitter:globaltimesnews twitterde op donderdag 30-01-2020 om 02:01:56#Coronavirus carriers who purposely spit on others, hinder virus containment efforts and refuse to be isolated will be subjected to criminal liabilities: Hubei govt https://t.co/OmRGNKAlH9 reageer retweet
Tot 28 dagen bij een temperatuur van 4 graden.quote:Op donderdag 30 januari 2020 02:10 schreef tesssssssss het volgende:
Hoe lang overleefde dat virus ook alweer op staal?
Dank je wel.quote:Op donderdag 30 januari 2020 02:18 schreef Za het volgende:
[..]
Tot 28 dagen bij een temperatuur van 4 graden.
Tot 5 dagen bij een temperatuur van 20 graden.
Wauw.quote:Op donderdag 30 januari 2020 02:13 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:globaltimesnews twitterde op donderdag 30-01-2020 om 02:01:56#Coronavirus carriers who purposely spit on others, hinder virus containment efforts and refuse to be isolated will be subjected to criminal liabilities: Hubei govt https://t.co/OmRGNKAlH9 reageer retweet
Maar daarom gaf ik auto onderdelen als voorbeeld.quote:Op donderdag 30 januari 2020 02:05 schreef tesssssssss het volgende:
Die twee Duitsers die besmet zijn werkten alle twee bij een auto-onderdelen-bedrijf
Niet alleen staal, maar harde oppervlakken in het algemeen.quote:
Ah. Dus plakband op pakketjes niet aanraken en daarna meteen de vuurkorf in. Genoteerd.quote:Op donderdag 30 januari 2020 02:21 schreef Za het volgende:
[..]
Niet alleen staal, maar harde oppervlakken in het algemeen.
Op poreuze oppervlakken een paar uur.
twitter:XHNews twitterde op donderdag 30-01-2020 om 02:31:27Foreign-funded firms donate 107 mln USD for China epidemic control https://t.co/jMKUrpQUCD https://t.co/W3rL9p6dnM reageer retweet
Dat dus beter ff niet doenquote:Op donderdag 30 januari 2020 02:25 schreef 00wildchild het volgende:
[..]
Ah. Dus plakband op pakketjes niet aanraken en daarna meteen de vuurkorf in. Genoteerd.![]()
Open sowieso alles maar gewoon met handschoenen aan. Er komt volgende week een hele berg zooi aan uit China. Hoop ik.
Ja maar ja maar. Cadeautjesquote:Op donderdag 30 januari 2020 03:19 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Dat dus beter ff niet doen![]()
Geen probleem verder, een maandje opzij leggen en dan pas openen.
Gemiddelde Alie pakketje is toch wel langer onderweg dan die 5 dagen?quote:Op donderdag 30 januari 2020 02:18 schreef Za het volgende:
[..]
No nonsense Australiërs pakken het meteen weer loeihard aan.quote:Op donderdag 30 januari 2020 02:17 schreef Za het volgende:
Australia plans to quarantine its evacuees on Christmas island 2,000km (1,200 miles) from the mainland.
Ik las ergens dat Wuhan meer een soort Utrecht is.quote:Op donderdag 30 januari 2020 06:43 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Wuhan ging op slot bij 500 besmettingen. Nu hebben 4 andere steden meer dan 100 besmettingen waaronder Shanghai (met Beijing toch wel de belangrijkste stad van China). Ik vraag me af of ze die ook op slot gooien als het rond de 500 komt.
Wuhan is meer een soort Groningen terwijl Shanghai meer een soort Rotterdam is.
Het leek mij altijd meer een soort Maastricht.quote:Op donderdag 30 januari 2020 07:25 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Ik las ergens dat Wuhan meer een soort Utrecht is.
Edit: Hier dus.
https://nos.nl/artikel/23(...)t-helemaal-stil.html
Mja, ze platen met een iets mindel zachte g, dus ik dacht Den Bosch.quote:Op donderdag 30 januari 2020 07:44 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Het leek mij altijd meer een soort Maastricht.
En als we niet oppassen blijft dat ook nog wel even versnellenquote:Op donderdag 30 januari 2020 07:33 schreef TLC het volgende:
Nu overal in China dat virus, verbazend altijd hoe snel zo'n virus zich kan verspreiden
Thanks.quote:Op donderdag 30 januari 2020 07:51 schreef mosrednA het volgende:
[..]
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2863430/
CTRL-F op “stainless steel”
twitter:business twitterde op donderdag 30-01-2020 om 07:54:05300 million chickens are at the "edge of death" as the central Chinese province of Hubei remains in lockdown https://t.co/edF1D3dTdd reageer retweet
twitter:SimoneReports twitterde op donderdag 30-01-2020 om 08:02:12Halting transport in and out of Hubei has “basically paralyzed” shipments of animal feed supplies and the raw materials needed to make them.Most farms in the province will likely run out of feed by the end of the week. https://t.co/5UAGArweLe reageer retweet
quote:Op donderdag 30 januari 2020 08:04 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:business twitterde op donderdag 30-01-2020 om 07:54:05300 million chickens are at the "edge of death" as the central Chinese province of Hubei remains in lockdown https://t.co/edF1D3dTdd reageer retweet
twitter:SimoneReports twitterde op donderdag 30-01-2020 om 08:02:12Halting transport in and out of Hubei has “basically paralyzed” shipments of animal feed supplies and the raw materials needed to make them.Most farms in the province will likely run out of feed by the end of the week. https://t.co/5UAGArweLe reageer retweet
Tja blijkbaar stappen ze doodleuk nog half stervend met groepen tegelijk het vliegtuig in!quote:Op donderdag 30 januari 2020 08:16 schreef Noordzijde het volgende:
Laat al die mensen die in China zijn lekker daar blijven i.p.v. de hele wereld over vliegen.
Vind dat echt bizar.quote:Op donderdag 30 januari 2020 08:18 schreef ToT het volgende:
[..]
Tja blijkbaar stappen ze doodleuk nog half stervend met groepen tegelijk het vliegtuig in!
quote:Op donderdag 30 januari 2020 08:13 schreef StateOfMind het volgende:
Heeft iemand die tabel met verwachte besmettingen en doden per dag?
En ik las net ook iets van dat sommige zieke mensen die niet geholpen worden anderen in het gezicht spugen?quote:
Niet alles geloven wat op Twitter staatquote:Op donderdag 30 januari 2020 08:20 schreef ToT het volgende:
[..]
En ik las net ook iets van dat sommige zieke mensen die niet geholpen worden anderen in het gezicht spugen?
Ja geen idee hoe betrouwbaar Global TImes als nieuwsbron is.....quote:Op donderdag 30 januari 2020 08:22 schreef Kekster het volgende:
[..]
Niet alles geloven wat op Twitter staat
Aangezien de meeste nieuws media tegenwoordig Twitter als belangrijkste bron hebben niet zo. En gekken zijn er altijd al geweest. Dat is nu geen nieuws omdat er toevallig een virusje heerst dat de griep nog niet eens overstijgt.quote:Op donderdag 30 januari 2020 08:24 schreef ToT het volgende:
[..]
Ja geen idee hoe betrouwbaar Global TImes als nieuwsbron is.....
Chinese Staatsmediaquote:Op donderdag 30 januari 2020 08:24 schreef ToT het volgende:
[..]
Ja geen idee hoe betrouwbaar Global TImes als nieuwsbron is.....
Sommige? Als in 1 iemand op een bevolking van 1.453.583.864?quote:Op donderdag 30 januari 2020 08:20 schreef ToT het volgende:
[..]
En ik las net ook iets van dat sommige zieke mensen die niet geholpen worden anderen in het gezicht spugen?
Loopt nog altijd 'volgens schema'.. als het volgende week vrijdag nog altijd klopt (+5000 doden) is het denk ik pas echt zorgwekkend aan het worden.quote:
Het lijkt op het eerste gezicht een dag achter te lopen, maar aan de andere kant, de gegevens worden rond middernacht bekend gemaakt, en betreft dan eigenlijk de cijfers van het totaal op de voorgaande dag.quote:Op donderdag 30 januari 2020 08:40 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Loopt nog altijd 'volgens schema'.. als het volgende week vrijdag nog altijd klopt (+5000 doden) is het denk ik pas echt zorgwekkend aan het worden.
Ook omdat er dan een week daarna alweer 77k op deze achterkant-van-bierviltje-voorspelling genoteerd staat.quote:Op donderdag 30 januari 2020 08:40 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Loopt nog altijd 'volgens schema'.. als het volgende week vrijdag nog altijd klopt (+5000 doden) is het denk ik pas echt zorgwekkend aan het worden.
Het wordt zo op een gegeven moment ook lastiger om alle gevallen netjes geregistreerd te krijgen.quote:Op donderdag 30 januari 2020 08:44 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Het lijkt op het eerste gezicht een dag achter te lopen, maar aan de andere kant, de gegevens worden rond middernacht bekend gemaakt, en betreft dan eigenlijk de cijfers van het totaal op de voorgaande dag.
Dus als je het zo bekijkt klopt het wel redelijk, met iets meer doden..
Puur wiskundig exponentieel berekend, dus echt geen natte vinger werk.. verder valt niet te onderschatten hoe veel besmette mensen momenteel thuis blijven uit angst om anderen te infecteren. Dat aantal wordt niet eens meegenomen in de aantallen.quote:Op donderdag 30 januari 2020 08:48 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ook omdat er dan een week daarna alweer 77k op deze achterkant-van-bierviltje-voorspelling genoteerd staat.
Iig handig om snel te zien of het meevalt of tegenvalt hoe snel het virus om zich heengrijpt.quote:Op donderdag 30 januari 2020 09:12 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Puur wiskundig exponentieel berekend, dus echt geen natte vinger werk.. verder valt niet te onderschatten hoe veel besmette mensen momenteel thuis blijven uit angst om anderen te infecteren. Dat aantal wordt niet eens meegenomen in de aantallen.
Nederlanders moeten ook gewoon betalen toch?quote:Op donderdag 30 januari 2020 09:13 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Australie en de VS: Oh je wilt weg? Betalen bitches!![]()
Nederland: Staat vergoed reis en quarantaine kosten.![]()
https://www.rtlnieuws.nl/(...)vacuatie-quarantainequote:De Nederlandse ambassade is druk bezig met de planning van een eventuele evacuatie van Nederlandse staatsburgers vanwege het coronavirus. In een e-mail wijzen ze Nederlanders die in de provincie Hubei zitten erop dat ze minimaal twee weken in quarantaine zullen moeten zitten, en dat kosten hiervoor voor eigen rekening zijn.
Was een mistverstand. NOS:quote:Op donderdag 30 januari 2020 09:16 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Nederlanders moeten ook gewoon betalen toch?
[..]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)vacuatie-quarantaine
twitter:BNONews twitterde op donderdag 30-01-2020 om 09:12:29BREAKING: India and the Philippines report 1st cases of coronavirus https://t.co/KxdT2gTzDf reageer retweet
De afgelopen dagen was er in de Filipijnen al sprake van 4 mogelijke geïnfecteerden, maar ze hadden blijkbaar nog niet de mogelijkheden er op te testen of zo. (In het nieuws daar.)quote:Op donderdag 30 januari 2020 09:18 schreef Frutsel het volgende:
twitter:BNONews twitterde op donderdag 30-01-2020 om 09:12:29BREAKING: India and the Philippines report 1st cases of coronavirus https://t.co/KxdT2gTzDf reageer retweet
India is natuurlijk wel penibel. Daar kan het in een stad heel hard gaan, veel harder dan nog dan in Wuhan.quote:Op donderdag 30 januari 2020 09:18 schreef Frutsel het volgende:
Lekker gratis reisje naar huis voor paar weken. Heb je geen all you need is love voor nodig.quote:Op donderdag 30 januari 2020 09:17 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Was een mistverstand. NOS:
Nederlanders die vanwege het coronavirus worden geëvacueerd uit de Chinese stad Wuhan hoeven niet te betalen voor de reis- of verblijfkosten voor de periode dat zij in quarantaine worden geplaatst. Dat heeft de Nederlandse ambassade in Peking per mail laten weten aan de ongeveer twintig Nederlanders die mogelijk worden geëvacueerd.
Eerder was veel onduidelijk over de kosten van de evacuatie. Nederlanders dachten na eerdere berichten van de ambassade dat ze daar zelf voor moesten opdraaien.
Was daar ook een nederlands bericht van, ik las ergens iets over dat het rivm dit bevestigde maar ik kan het niet terugvinden.quote:Op donderdag 30 januari 2020 02:18 schreef Za het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 30 januari 2020 09:27 schreef Idisrom het volgende:
De besmetting van de eerste mensen in Duitsland (Beieren) is een apart verhaal.
De Duitsers hadden contact gehad met een Chinese collega, wiens ouders in Wuhan wonen.
De Duitsers waren eerder ziek dan de Chinese collega.
Je kan al mensen besmetten voor je symptomen hebt (nog niet 100% zeker maar lijkt er wel op)quote:Op donderdag 30 januari 2020 09:27 schreef Idisrom het volgende:
De besmetting van de eerste mensen in Duitsland (Beieren) is een apart verhaal.
De Duitsers hadden contact gehad met een Chinese collega, wiens ouders in Wuhan wonen.
De Duitsers waren eerder ziek dan de Chinese collega.
Zeker, daar moest ik ook gelijk aan denken:quote:Op donderdag 30 januari 2020 09:29 schreef Richestorags het volgende:
[..]
India is natuurlijk wel penibel. Daar kan het in een stad heel hard gaan, veel harder dan nog dan in Wuhan.
quote:Op donderdag 30 januari 2020 09:35 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:
1e sterf geval in Manilla bevestigd
Ze gaan nog kijken of het door het virus kwam.quote:Philippine health officials say the patient is a 29-year-old man from Yunnan, China, who had a preexisting illness. Tests would still be conducted to confirm if he was positive for 2019-nCoV.
...
He said the patient "tested positive" twice for HIV during the initial and confirmatory tests.
twitter:BNODesk twitterde op donderdag 30-01-2020 om 02:14:32Shanghai has become the 3rd city outside the epicenter (Hubei province) to reach 100 cases of coronavirus. The other 2 are Wenzhou and Beijing. https://t.co/XQhLD5wMuG reageer retweet
twitter:BNODesk twitterde op donderdag 30-01-2020 om 04:43:24Shenzhen, which is right next to Hong Kong, is the 4th city to reach more than 100 confirmed cases of coronavirus https://t.co/XQhLD5wMuG https://t.co/w1fXLaxWw7 reageer retweet
twitter:BNODesk twitterde op donderdag 30-01-2020 om 09:35:46NEW: South Korea reports 2 new cases of coronavirus, raising total there to 6 https://t.co/XQhLD5wMuG reageer retweet
twitter:BNODesk twitterde op donderdag 30-01-2020 om 09:09:09BREAKING: India reports 1st case of coronavirus https://t.co/XQhLD5wMuG reageer retweet
Gaat lekker overal zeg... Gaat hard nutwitter:BNODesk twitterde op donderdag 30-01-2020 om 09:04:55BREAKING: Philippines reports 1st case of coronavirus https://t.co/XQhLD5wMuG reageer retweet
Gelukkig nog maar vooral losse gevallen en ik hoop dat die landen wel een beetje wat regels invoeren om verdere verspreiding te voorkomen.quote:Op donderdag 30 januari 2020 09:43 schreef syroto het volgende:
twitter:BNODesk twitterde op donderdag 30-01-2020 om 02:14:32Shanghai has become the 3rd city outside the epicenter (Hubei province) to reach 100 cases of coronavirus. The other 2 are Wenzhou and Beijing. https://t.co/XQhLD5wMuG reageer retweet
twitter:BNODesk twitterde op donderdag 30-01-2020 om 04:43:24Shenzhen, which is right next to Hong Kong, is the 4th city to reach more than 100 confirmed cases of coronavirus https://t.co/XQhLD5wMuG https://t.co/w1fXLaxWw7 reageer retweet
twitter:BNODesk twitterde op donderdag 30-01-2020 om 09:35:46NEW: South Korea reports 2 new cases of coronavirus, raising total there to 6 https://t.co/XQhLD5wMuG reageer retweet
twitter:BNODesk twitterde op donderdag 30-01-2020 om 09:09:09BREAKING: India reports 1st case of coronavirus https://t.co/XQhLD5wMuG reageer retweet
Gaat lekker overal zeg... Gaat hard nutwitter:BNODesk twitterde op donderdag 30-01-2020 om 09:04:55BREAKING: Philippines reports 1st case of coronavirus https://t.co/XQhLD5wMuG reageer retweet
Nog een jonge man (29 jaar) ook!quote:Op donderdag 30 januari 2020 09:43 schreef Themeparktommy het volgende:
[..]
[..]
Ze gaan nog kijken of het door het virus kwam.
Kan dus ook door aids komen.
Lees je nou niet? Er is nog niets bevestigd!quote:Op donderdag 30 januari 2020 09:46 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
[..]
Nog een jonge man (29 jaar) ook!
Eerst was de indruk dat alleen bejaarden risico liepen.
Ja als het verspreid in India zal het goed fout gaan.quote:Op donderdag 30 januari 2020 09:36 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Zeker, daar moest ik ook gelijk aan denken:
[ afbeelding ]
*Hatsjoe*
Het gaat elke dag x 1,5 maar een virus verspreidt zich exponentieel. Dit slaat nergens op.quote:
... Erg zorgvuldig omgegaan met deze situatie ...quote:Vermoedelijke besmetting in toestel Lufthansa
In een toestel van Lufthansa dat gisteren van Frankfurt naar Nanjing vloog was een man aan boord die vermoedelijk besmet is met het Coronavirus. De man zou onderweg gehoest hebben en was twee weken geleden in Wuhan. De passagiers die drie rijen voor en achter de man zaten en de bemanning van het toestel zijn in China medisch onderzocht en mochten daarna gaan. De bemanning is met de volgende vlucht teruggekeerd naar Frankfurt
NOS]
is volgens mij nooit gezegd. Het virus is fataler bij bejaarden.quote:Op donderdag 30 januari 2020 09:46 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
[..]
Nog een jonge man (29 jaar) ook!
Eerst was de indruk dat alleen bejaarden risico liepen.
Ja ik lees wel ik zie de kans dat het door het virus kwam als 99,999 %quote:Op donderdag 30 januari 2020 09:47 schreef Themeparktommy het volgende:
[..]
Lees je nou niet? Er is nog niets bevestigd!
Dat schema zegt geen reet. Noch het gerapporteerde 'confirmed' aantal.quote:Op donderdag 30 januari 2020 08:40 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Help! Iemand hoest! Gebeurt anders nooit!quote:Op donderdag 30 januari 2020 09:49 schreef syroto het volgende:
[..]
... Erg zorgvuldig omgegaan met deze situatie ...
Ik denk wel dat het in India meer contained blijft. In India fungeren staten echt als landen, met eigen talen, culturen en niet zoveel uitwisseling. Ook woont de meerderheid van de Indiërs nog op het platteland. Maar het kan in India wel een hele stad verwoesten. De hygiëne is echt erbarmelijk in India, veel erger dan in China en daarnaast zijn er hele sloppenwijken.quote:Op donderdag 30 januari 2020 09:36 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Zeker, daar moest ik ook gelijk aan denken:
[ afbeelding ]
*Hatsjoe*
Als 'ie twee keer positief op HIV getest is... oke.quote:Op donderdag 30 januari 2020 09:50 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
[..]
Ja ik lees wel ik zie de kans dat het door het virus kwam als 99,999 %
Even afwachten of hij ook aan dit virus is bezweken, of dat de longontsteking door iets anders werd veroorzaakt. Kleine kans op dat laatste natuurlijk, maar toch wel handig voor de stats.quote:Op donderdag 30 januari 2020 09:34 schreef ToT het volgende:
https://www.rappler.com/n(...)s-dies-due-pneumonia
MANILA, Philippines - A man who was among those being monitored for the novel coronavirus (2019-nCoV) in the national capital died of complications due to pneumonia, the Department of Health (DOH) said on Wednesday, January 29.
Hebben de media*quote:Op donderdag 30 januari 2020 09:51 schreef Broodje_Zaad het volgende:
Heeft de media ook weer iets om te smullen. Duurde al een poosje na de "allesverwoestende" mexicaanse griep.
mensen in paniek in dat vliegtuig en slaan die man dood, tja zo'n plamuur stewardess gaat dat niet tegen houden.quote:Op donderdag 30 januari 2020 09:50 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Help! Iemand hoest! Gebeurt anders nooit!
Het valt me vooral op dat dit soort meldingen steeds harder gaan. Steeds meer provincies die ze bij de tientallen melden ipv enkele honderden in Hubei en losse gevallen bij de rest.quote:Op donderdag 30 januari 2020 09:48 schreef BlaZ het volgende:
08:30: 43 new cases in Guangdong province, China. (Source)
08:21: 17 new cases in Chongqing, China. (Source)
Zolang de opvang maar sober is. Aan de andere kant is het niet vreemd om te moeten betalen dat moet je voor een ticket ook.quote:Op donderdag 30 januari 2020 09:13 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Australie en de VS: Oh je wilt weg? Betalen bitches!![]()
Nederland: Staat vergoed reis en quarantaine kosten.![]()
Dat is dus vandaag om 1330 uur.quote:Op donderdag 30 januari 2020 08:29 schreef matthijst het volgende:
The Emergency Committee on the novel coronavirus (2019-nCoV) under the International Health Regulations (IHR 2005) will be reconvened by the World Health Organization Director-General Dr Tedros Adhanom Ghebreyesus on Thursday, 30 January.
The meeting is planned to start at 13:30 Geneva time.
The Committee will advise the Director-General on whether the outbreak constitutes a Public Health Emergency of International Concern (PHEIC), and what recommendations should be made to manage it.
The Director-General’s decision, following the Committee’s advice, will be made public on WHO’s website and via a press conference. The recommendations will also be made public.
Dat bedoel ik ook te zeggen - ik denk serieus dat de situatie erger is dan de cijfers nu zeggen (en dan niet vanuit een complot "onder het tapijt vegen" mentaliteit), maar puur vanwege onwetendheid en onmogelijkheid om een duidelijk overzicht te krijgen.quote:Op donderdag 30 januari 2020 09:50 schreef Ener-G het volgende:
[..]
Dat schema zegt geen reet.
Wie weet liggen er wel 3000 mensen dood in hun huis en moeten nog gevonden worden (en daarna geverifieerd).
Vaag verhaal. Ik neem aan dat 'vermoedelijk besmet met het coronavirus' niet alleen op basis van dit wordt geschreven?quote:Op donderdag 30 januari 2020 09:49 schreef syroto het volgende:
De man zou onderweg gehoest hebben en was twee weken geleden in Wuhan.
Aha dat had ik nog niet gelezen dan is mijn raming 99,99 %quote:Op donderdag 30 januari 2020 09:51 schreef Themeparktommy het volgende:
[..]
Als 'ie twee keer positief op HIV getest is... oke.
'Een steeds groter aantal mensen hebben het virus.'quote:Op donderdag 30 januari 2020 09:52 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Hebben de media*
Waarom maken zoveel mensen deze elementaire fout toch?
Ik vraag me ook af wat voor medische tests die andere passagiers hebben gehad. Alsof ze tijdens die vlucht direct al symptomen zouden vertonen?quote:Op donderdag 30 januari 2020 09:55 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Vaag verhaal. Ik neem aan dat 'vermoedelijk besmet met het coronavirus' niet alleen op basis van dit wordt geschreven?
Ehm dit is een flinke claim. De NOS neemt het nog eens doodleuk over: https://www.ad.nl/buitenl(...)tting-meer~aeefa087/twitter:PRCAmbNL twitterde op woensdag 29-01-2020 om 12:38:48Zhong Nanshan, renowned Chinese respiratory expert says, #Coronavirus outbreak may reach its peak in around 7-10 days and then there will be no large-scale increases due to effective detection and isolation. Diagnosis could be made within 3-4 hours. Incubation period 3-7days. https://t.co/bBuljiOp3e reageer retweet
De reis kost voor Amerikanen 1000 dollar. De rest weet ik niet. Maar dan heb je dus kans dat mensen op eigen houtje gaan reizen om goedkoper uit te zijn, en zo mensen infecteren.quote:Op donderdag 30 januari 2020 09:55 schreef vipergts het volgende:
[..]
Zolang de opvang maar sober is. Aan de andere kant is het niet vreemd om te moeten betalen dat moet je voor een ticket ook.
Korea was human-to-human transmission.twitter:BNODesk twitterde op donderdag 30-01-2020 om 09:56:01One of the new patients in South Korea had contact with the 3rd case, making it the country's first known case of human-to-human transmission - Yonhap https://t.co/lonRdYkThG reageer retweet
Ben daar over 6 weken... maar even afwachten :/quote:Op donderdag 30 januari 2020 10:02 schreef syroto het volgende:
Korea was human-to-human transmission.twitter:BNODesk twitterde op donderdag 30-01-2020 om 09:56:01One of the new patients in South Korea had contact with the 3rd case, making it the country's first known case of human-to-human transmission - Yonhap https://t.co/lonRdYkThG reageer retweet
https://t.co/Fv6dK80G0Utwitter:Reuters twitterde op woensdag 29-01-2020 om 13:20:00A timelapse video shows the empty streets of Wuhan, the city at the epicenter of the coronavirus outbreak in China https://t.co/cMeDeypqys https://t.co/Fv6dK80G0U reageer retweet
Ik heb het zelf ook gelezen vorige week van een westerse longarts. De besmetting gaat nog een kleine 2 weken uitbreiden waarna ze zachtjes gaat dalen. Hoe zachtjes heeft wel te maken met hoever het dan staat.quote:Op donderdag 30 januari 2020 09:58 schreef syroto het volgende:
Ehm dit is een flinke claim. De NOS neemt het nog eens doodleuk over: https://www.ad.nl/buitenl(...)tting-meer~aeefa087/twitter:PRCAmbNL twitterde op woensdag 29-01-2020 om 12:38:48Zhong Nanshan, renowned Chinese respiratory expert says, #Coronavirus outbreak may reach its peak in around 7-10 days and then there will be no large-scale increases due to effective detection and isolation. Diagnosis could be made within 3-4 hours. Incubation period 3-7days. https://t.co/bBuljiOp3e reageer retweet
Lijkt me apart dat informatie die nog nergens gedeeld is, opeens door een abassadeur naar buiten wordt gebracht. Lijken onderbuikgevoelens om mogelijk paniek te sussen.
Ja das die Sander de Hosson, maar die wist toen ook nog niet hoever die besmetting zou uitbreiden.quote:Op donderdag 30 januari 2020 10:08 schreef wodca het volgende:
[..]
Ik heb het zelf ook gelezen vorige week van een westerse longarts. De besmetting gaat nog een kleine 2 weken uitbreiden waarna ze zachtjes gaat dalen. Hoe zachtjes heeft wel te maken met hoever het dan staat.
Je bedoelt AD ipv NOS?quote:Op donderdag 30 januari 2020 09:58 schreef syroto het volgende:
Lijkt me apart dat informatie die nog nergens gedeeld is, opeens door een abassadeur naar buiten wordt gebracht. Lijken onderbuikgevoelens om mogelijk paniek te sussen.
Zou hier echt niet kunnen. Op een verlaten weg niet de rechtse rijstrook aanhouden.quote:Op donderdag 30 januari 2020 10:04 schreef THEFXR het volgende:
https://t.co/Fv6dK80G0Utwitter:Reuters twitterde op woensdag 29-01-2020 om 13:20:00A timelapse video shows the empty streets of Wuhan, the city at the epicenter of the coronavirus outbreak in China https://t.co/cMeDeypqys https://t.co/Fv6dK80G0U reageer retweet
Natuurlijk.quote:Op donderdag 30 januari 2020 10:11 schreef syroto het volgende:
[..]
Excuses, AD inderdaad. Al zijn ze kwalitatief allebei bagger natuurlijk.
Dan is het een echte zombie apocalypse.quote:Op donderdag 30 januari 2020 08:20 schreef ToT het volgende:
[..]
Hij weet het dus ook niet?quote:Op donderdag 30 januari 2020 10:21 schreef tesssssssss het volgende:
https://twitter.com/shossontwits/status/1222639647685214208
Sander de Hosson, longarts
"Concluderend: Er is nog steeds veel onduidelijk over de besmettelijkheid, de ernst van de ziekte en ook de kans op een pandemie.
De kans op een geval in Nederland is aanwezig, maar dat is iets heel anders dan een uitbraak. De zorg is in ieder geval alert en voorbereid."
Dus jah
heeft het virus.. Een steeds groter aantal mensen = enkelvoud. Nog zo'n veelgemaakte fout.quote:Op donderdag 30 januari 2020 09:56 schreef heywoodu het volgende:
[..]
'Een steeds groter aantal mensen hebben het virus.'
Het AD publiceert dat dit een claim is van die chinese ambasadeur. Net als jij eigenlijk. Zit je jezelf nou kwalitatief bagger te noemen?quote:Op donderdag 30 januari 2020 10:11 schreef syroto het volgende:
[..]
Excuses, AD inderdaad. Al zijn ze kwalitatief allebei bagger natuurlijk.
Lekker jezelf wassen in de stront die door de Ganges stroomt.quote:Op donderdag 30 januari 2020 09:48 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
[..]
Ja als het verspreid in India zal het goed fout gaan.
Vooral in de steden zal je snel een zeer hoge besmettingsgraad hebben met die drukte en het gebrek een hygiëne waar ze om bekend staan.
Ja, vandaar de PI. Fout van hetzelfde niveau.quote:Op donderdag 30 januari 2020 10:39 schreef Richestorags het volgende:
[..]
heeft het virus.. Een steeds groter aantal mensen = enkelvoud. Nog zo'n veelgemaakte fout.
Heb je je biohazard suite al ingepakt?quote:Op donderdag 30 januari 2020 10:03 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ben daar over 6 weken... maar even afwachten :/
Liever wordt het heel erg want bij een negatief reisadvies kan je je geld terugkrijgenquote:Op donderdag 30 januari 2020 10:46 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Heb je je biohazard suite al ingepakt?
[ afbeelding ]
twitter:badiucao twitterde op vrijdag 24-01-2020 om 09:08:36Likely a video from #Wuhan railway station.Someone please helps me to verify.China’s army is locking down the city with assault weapons due to #WuhanPneumonia outbreak.Is it necessary?People just want to survive. No individual life is respected when its odd with CCP interest https://t.co/DGUHFSjLgR reageer retweet
Komt door hun rampzalige winst van nog geen 17 miljard dollar vorig jaar, wat vandaag bekend is gemaakt. Drama!quote:Op donderdag 30 januari 2020 10:49 schreef Restyler het volgende:
Shell aandelen doen het ook niet goed met de coronavirus. Vandaag -3,5%.
Ja, leuk. Treinen liggen al tijden plat, maar het treinstation wordt beveiligd zodat mensen die de niet-rijdende treinen willen nemen dat niet kunnen doen of wat?quote:Op donderdag 30 januari 2020 10:51 schreef slashdotter3 het volgende:
Militairen bij het treinstation die mensen tegenhouden om de stad te ontvluchten. Doet me denken aan al die films waarin het leger een bom gooit op de zombie apocalypse overlevenden om het virus uit te roeien.twitter:badiucao twitterde op vrijdag 24-01-2020 om 09:08:36Likely a video from #Wuhan railway station.Someone please helps me to verify.China’s army is locking down the city with assault weapons due to #WuhanPneumonia outbreak.Is it necessary?People just want to survive. No individual life is respected when its odd with CCP interest https://t.co/DGUHFSjLgR reageer retweet
En dat was vorige week ....quote:Op donderdag 30 januari 2020 10:51 schreef slashdotter3 het volgende:
Militairen bij het treinstation die mensen tegenhouden om de stad te ontvluchten. Doet me denken aan al die films waarin het leger een bom gooit op de zombie apocalypse overlevenden om het virus uit te roeien.twitter:badiucao twitterde op vrijdag 24-01-2020 om 09:08:36Likely a video from #Wuhan railway station.Someone please helps me to verify.China’s army is locking down the city with assault weapons due to #WuhanPneumonia outbreak.Is it necessary?People just want to survive. No individual life is respected when its odd with CCP interest https://t.co/DGUHFSjLgR reageer retweet
Mooi moment om in te stappenquote:Op donderdag 30 januari 2020 10:49 schreef Restyler het volgende:
Shell aandelen doen het ook niet goed met de coronavirus. Vandaag -3,5%.
Niet in het geval van natuurrampen.quote:Op donderdag 30 januari 2020 10:47 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Liever wordt het heel erg want bij een negatief reisadvies kan je je geld terugkrijgen
Maar wat als toch bewezen wordt dat het gemaakt is in een lab?quote:Op donderdag 30 januari 2020 11:04 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Niet in het geval van natuurrampen.
Of dat ene eiland wat al honderden jaren niet in contact is geweest met de buitenwereld en waar als je daar naartoe gaat je meteen met speren wordt bekogeld vanaf het strand.quote:Op donderdag 30 januari 2020 10:50 schreef Rijst het volgende:
Veiligste land op dit moment is Noord Korea. Die hebben gelijk de grens afgesloten.
Is een epidemie ook een natuurramp?quote:Op donderdag 30 januari 2020 11:04 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Niet in het geval van natuurrampen.
Zonder vaccinquote:Op donderdag 30 januari 2020 11:12 schreef KingRadler het volgende:
China heeft een eigen Biowapen gemaakt.
Niet zo slim om het testen op eigen bevolking.
De vertaling klopt.quote:Op donderdag 30 januari 2020 11:03 schreef Themeparktommy het volgende:
[..]
Iemand die Mandarijn kan en de vertaling kan bevestigen?
Gezellig naar North Sentinel Islandquote:Op donderdag 30 januari 2020 11:07 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Of dat ene eiland wat al honderden jaren niet in contact is geweest met de buitenwereld en waar als je daar naartoe gaat je meteen met speren wordt bekogeld vanaf het strand.
Valt me nog mee dat Trump niet de schuld heeft gekregen omdat hij persoonlijk dit virus los gelaten heeft op de Chinese bevolkingquote:Op donderdag 30 januari 2020 11:12 schreef KingRadler het volgende:
China heeft een eigen Biowapen gemaakt.
Niet zo slim om het testen op eigen bevolking.
https://www.iihf.com/en/n(...)hina-to-be-relocatedquote:Tournament in China to be relocated
The IIHF Council approved to change the venue for the 2020 IIHF Ice Hockey U18 World Championship Division II Group B that was originally scheduled to take place in March in Tianjin, China, in agreement with the Chinese Ice Hockey Association.
The change of venues is due to the coronavirus outbreak in China. The IIHF has been in touch with the Chinese Ice Hockey Association and the other participating IIHF Member National Associations about the situation. With the recent notification of the Sport Ministry of China on the postponement of all international sporting events planned to be held in China in February and March 2020, it was decided that the tournament shall be hosted in another country.
The other participating IIHF members from Australia, Bulgaria, Croatia, the Netherlands and Spain are now given the opportunity to apply for hosting the tournament in spring with some interest already expressed. A decision about the new venue and dates will be made in due time to give all involved parties enough time to adapt to the change.
Ik vind het anders nog verdacht stil in veel media.quote:Op donderdag 30 januari 2020 09:51 schreef Broodje_Zaad het volgende:
Heeft de media ook weer iets om te smullen. Duurde al een poosje na de "allesverwoestende" mexicaanse griep.
Verdomme, niet groep B van divisie II van het WK O18quote:Op donderdag 30 januari 2020 11:16 schreef sp3c het volgende:
[..]
https://www.iihf.com/en/n(...)hina-to-be-relocated
het is nu pas echt serieus jongons!
Stil?quote:Op donderdag 30 januari 2020 11:19 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Ik vind het anders nog verdacht stil in veel media.
Je word er bijna mee doodgegooid manquote:Op donderdag 30 januari 2020 11:19 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Ik vind het anders nog verdacht stil in veel media.
Gelukkig voor Rusland dat Mongolië een onafhankelijk land is geworden.quote:Op donderdag 30 januari 2020 11:19 schreef raptorix het volgende:
Rusland heeft grens met China gesloten.
Poetingod.quote:Op donderdag 30 januari 2020 11:19 schreef raptorix het volgende:
Rusland heeft grens met China gesloten.
Fake, werd getweet door een account dat niet echt als objectief bekent staat.quote:Op donderdag 30 januari 2020 11:03 schreef Themeparktommy het volgende:
[..]
Iemand die Mandarijn kan en de vertaling kan bevestigen?
Ik denk een andere. Was op HLN.bequote:Op donderdag 30 januari 2020 10:10 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja das die Sander de Hosson, maar die wist toen ook nog niet hoever die besmetting zou uitbreiden.
Bedoel je hem? https://twitter.com/shossontwits/status/1222639559617515525
Ik heb zo eens een film gezien van een doodgewoon virus in de westerse wereld en dat er iemand kwam de inboorlingen besmetten. Ook omdat ze voor niks immuun waren.quote:Op donderdag 30 januari 2020 11:07 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Of dat ene eiland wat al honderden jaren niet in contact is geweest met de buitenwereld en waar als je daar naartoe gaat je meteen met speren wordt bekogeld vanaf het strand.
wauw. In de OP aub. Dit is de timelapse waar ik naar vroeg!quote:Op donderdag 30 januari 2020 11:30 schreef tesssssssss het volgende:
Mapping the outbreak
https://public.flourish.studio/visualisation/1277644/
oei.quote:Op donderdag 30 januari 2020 11:41 schreef TLC het volgende:
2 Chinezen met hoge koorts aan boord van een cruiseschip bij Italie, 6000 man moeten aan boord blijven
bron?quote:Op donderdag 30 januari 2020 11:41 schreef TLC het volgende:
2 Chinezen met hoge koorts aan boord van een cruiseschip bij Italie, 6000 man moeten aan boord blijven
Ja, dat moet je dan aan @heywoodu vragen.quote:Op donderdag 30 januari 2020 11:42 schreef wodca het volgende:
[..]
wauw. In de OP aub. Dit is de timelapse waar ik naar vroeg!
@Lonaa @Frutsel voor NWSquote:Op donderdag 30 januari 2020 11:48 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja, dat moet je dan aan @:heywoodu vragen.
Sorry, ik heb geen idee hoe je moet "mentionnen"
Owh jawel!!!!! Ik heb het net gedaan!
https://public.flourish.studio/visualisation/1277644/
De liveblog over dit virus van de nos, de Italiaanse correspondent kwam met de meldingquote:
quote:De Chinese autoriteiten zijn druk bezig om fake news over de uitbraak van het coronavirus aan te pakken. tegelijk wordt feitelijke kritiek op de aanpak door de overheid stevig gecensureerd, constateert mensenrechtenorganisatie Human Right Watch (HRW).
Sinds half december probeert de Chinese overheid grip te krijgen op een zee aan berichten en posts over de gevaren van het coronavirus. Volgens HRW doet de nodige onzin de ronde en is het begrijpelijk dat een overheid in zo’n geval de verspreiders van fake news aanpakt - paniekverhalen kunnen tot onnodige bezorgdheid kunnen leiden onder burgers, met alle gevolgen van dien. Maar inmiddels worden ook steeds vaker blogs en posts van oprechte burgers aangepakt alleen omdat daarin melding wordt gemaakt van ziektegevallen of tekorten in ziekenhuizen of kritiek klinkt op de aanpak van de crisis door diverse Chinese overheidsdiensten.
In sommige gevallen zijn mensen door de Chinese politie beschuldigd van het ‘verspreiden van geruchten’, wat strafbaar is. Onder de acht mensen die hiervoor al op 1 januari werden aangehouden was ook een bezorgde arts uit Wuhan die in een WeChat-groep had gewaarschuwd voor een zorgwekkend, nieuw, virus. De arts werd daarop aangehouden en gedwongen een soort zwijgdocument te tekenen, aldus HRW. Dezelfde man blijkt inmiddels zelf te zijn opgenomen in het ziekenhuis wegens het coronavirus en verkeert nu in kritieke toestand, aldus HRW.
Talloze posts in de sociale media zijn de laatste dagen gecensureerd. Ook accounts van journalisten zijn geblokkeerd.
Propaganda machine draait op volle toeren..quote:Dat verschillende luchtvaartmaatschappijen vluchten van en naar China hebben geannuleerd, is een reactie op een verandering van de marktomstandigheden. Dat meldde een hoge ambtenaar van de Chinese luchtvaartautoriteit CAA. Onder meer KLM vliegt minder vaak naar China, vanwege teruglopende boekingen.
Volgens Zhu Tao lukt het China behoorlijk goed om de verspreiding van het Wuhan-virus te minimaliseren. Volgens hem is het ,,kleine aantal" besmettingen die in het buitenland opdoken daarvan het bewijs. ,,Dat toont aan dat China succes heeft met het beheersen van de verspreiding van het virus", zei hij.
De Spaanse luchtvaartmaatschappij Iberia heeft zojuist besloten vluchten tussen Madrid en Sjanghai te stoppen vanwege besmettingsgevaar. KLM maakte dinsdag bekend dat directe vluchten naar de Chinese steden Chengdu, Xiamen en Hangzhou worden geschrapt. Ook wordt het aantal wekelijkse vluchten naar Shanghai teruggebracht. Lufthansa en British Airways schortten al hun vluchten naar China op.
quote:Op donderdag 30 januari 2020 11:54 schreef KingRadler het volgende:
deze uitbraak lijkt net een videospel ben benieuwd wie dit gaat winnen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
Dit ging over dat handige kaartjequote:Op donderdag 30 januari 2020 11:54 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Wacht aub eerst op bevestiging.
Of Noord-Korea.quote:Op donderdag 30 januari 2020 11:57 schreef KingRadler het volgende:
China is niet de enige die aan censuur doet kijk maar naar Nederland.
Nederland en vooral het RIVM zeker weten ook ja.quote:Op donderdag 30 januari 2020 11:57 schreef KingRadler het volgende:
China is niet de enige die aan censuur doet kijk maar naar Nederland.
Echt he, zo hinderlijk dat. Ik begin echt steeds meer een hekel aan dat land te krijgen.quote:Op donderdag 30 januari 2020 11:44 schreef Noordzijde het volgende:
Man man, klote Chinezen, blijf gewoon even in je eigen land.
Lekkere kostenpost voor de verzekeringsmaatschappij om 6000 man 1~2 weken gratis op het schip te onderhouden...quote:Op donderdag 30 januari 2020 11:41 schreef TLC het volgende:
"China is niet de enige die aan censuur doet kijk maar naar Nederland."quote:Op donderdag 30 januari 2020 11:57 schreef syroto het volgende:
[..]
Nederland en vooral het RIVM zeker weten ook ja.
Als ze die dan maar op zn aller aller minst 2 weken aan boord houden en niet stug doorgaan met dat achterlijke "ow je hebt geen koorts, loop maar door" gelul waar men tot nu toe mee bezig is, dit terwijl men al weet dat men ook besmettelijk is vòòrdat er symptomen zijn.quote:Op donderdag 30 januari 2020 11:41 schreef TLC het volgende:
Als je maar genoeg van dit soort mensen ertussen hebt dan komt dat toch wel:quote:Op donderdag 30 januari 2020 12:06 schreef vosss het volgende:
[..]
Als ze die dan maar op zn aller aller minst 2 weken aan boord houden en niet stug doorgaan met dat achterlijke "ow je hebt geen koorts, loop maar door" gelul waar men tot nu toe mee bezig is, dit terwijl men al weet dat men ook besmettelijk is vòòrdat er symptomen zijn.
Als ze die gewoon los laten in Europa dan voorspel ik alvast een dikke uitbraak binnen nu en 2 weken.
https://www.telegraph.co.(...)fly-france-michelin/quote:AChinese woman has sparked online ire for boasting that she evaded coronavirus health checks, despite having a fever, to fly to France to dine in a Michelin-starred restaurant.
The Chinese embassy in Paris said it had tracked down the woman from Wuhan, who it called Mrs Yan, and who boasted that she took tablets to pass airport health checks.
On social media, she said she had been suffering from a fever but managed to mask her symptoms with medicine and travel to Lyon, southeastern France, for a slap-up gastronomic meal.
Recounting her journey on WeChat, she wrote: "Finally I can have a good meal, I feel like I've been starving for two days. When you are in a gourmet city of course you have to eat Michelin [food].”
She added: "Just before I left, I had a low fever and cough. I was scared to death and rushed to eat [fever-reducing] medicine. I kept on checking my temperature. Luckily I managed to get it down and my exit was smooth."
Je moet ook pas in het vliegtuig zeggen dat het niet gratis is en als ze het het er niet mee eens zijn mogen ze op de Argentijnse manier uitstappen.quote:Op donderdag 30 januari 2020 10:01 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
De reis kost voor Amerikanen 1000 dollar. De rest weet ik niet. Maar dan heb je dus kans dat mensen op eigen houtje gaan reizen om goedkoper uit te zijn, en zo mensen infecteren.
quote:Op donderdag 30 januari 2020 12:09 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Als je maar genoeg van dit soort mensen ertussen hebt dan komt dat toch wel:
[..]
https://www.telegraph.co.(...)fly-france-michelin/
Wat zijn de consequenties als die status gegeven wordt?quote:Op donderdag 30 januari 2020 12:08 schreef vosss het volgende:
Hoogste tijd dat de WHO vanmiddag een PHEIC status geeft aan deze toestand. Me dunkt.
Als ze dat smerige land overleven zal zo'n virusje niet uitmaken.quote:Op donderdag 30 januari 2020 10:43 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Lekker jezelf wassen in de stront die door de Ganges stroomt.
Je hebt dom volk ertussen zitten.. (NuJIJ)quote:12 minuten geleden
Vanwaar moet er opeens mensen worden terug gehaald. Daar hebben ze toch ook goede medische zorg
Precies wat een aantal lui hier ook zeggen.quote:Op donderdag 30 januari 2020 12:14 schreef syroto het volgende:
[..]
Je hebt dom volk ertussen zitten.. (NuJIJ)
quote:Op donderdag 30 januari 2020 12:20 schreef raptorix het volgende:
Ik hoor net uit betrouwbare bron dat men Pampus aan het inrichten is als quarantaine eiland.
quote:Op donderdag 30 januari 2020 12:14 schreef vipergts het volgende:
[..]
Als ze dat smerige land overleven zal zo'n virusje niet uitmaken.
Zou leuk zijn als ze daar toch niet toegelaten wordt; liggen daar straks boten vol patiënten voor Pampus.quote:Op donderdag 30 januari 2020 12:20 schreef raptorix het volgende:
Ik hoor net uit betrouwbare bron dat men Pampus aan het inrichten is als quarantaine eiland.
wahahaquote:Op donderdag 30 januari 2020 12:23 schreef ToT het volgende:
[..]
Zou leuk zijn als ze daar toch niet toegelaten wordt; liggen daar straks boten vol patiënten voor Pampus.
https://roma.repubblica.i(...)116169-C8-P4-S1.8-F8quote:Op donderdag 30 januari 2020 12:11 schreef capricia het volgende:
Is er bekend waar dat schip nog meer geweest is? Of is dit de eerste Europese haven die ze aandoen?
Tsja, alle passagiers -dus inclusief die Chinezen met koorts- moeten toch ergens aan boord van zo'n schip zijn gekomen...quote:Op donderdag 30 januari 2020 12:06 schreef vosss het volgende:
[..]
Als ze die dan maar op zn aller aller minst 2 weken aan boord houden en niet stug doorgaan met dat achterlijke "ow je hebt geen koorts, loop maar door" gelul waar men tot nu toe mee bezig is, dit terwijl men al weet dat men ook besmettelijk is vòòrdat er symptomen zijn.
Als ze die gewoon los laten in Europa dan voorspel ik alvast een dikke uitbraak binnen nu en 2 weken.
Moet je niet willen joh. Zijn niet de gezelligste mensen in dat vliegtuig.quote:Op donderdag 30 januari 2020 12:25 schreef polderturk het volgende:
Turkije gaat met een groot militair transportvoertuig 34 Turkse, Azeri, Georgische en Albanese burgers evacueren uit China. Misschien kunnen er ook wat Nederlanders mee.
https://twitter.com/anadoluagency/status/1222840821688545280?s=20
Klinkt als een goede samenwerking tussen Turkije en desbetreffende landen, toch een stukje positiviteit tussen al het negatieve door.quote:Op donderdag 30 januari 2020 12:25 schreef polderturk het volgende:
Turkije gaat met een groot militair transportvoertuig 34 Turkse, Azeri, Georgische en Albanese burgers evacueren uit China. Misschien kunnen er ook wat Nederlanders mee.
Armeniërs mogen zeker niet mee?quote:Op donderdag 30 januari 2020 12:25 schreef polderturk het volgende:
Krijgen boven zee gratis skydivequote:Op donderdag 30 januari 2020 12:31 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Armeniërs mogen zeker niet mee?
twitter:HarmlessYardDog twitterde op woensdag 29-01-2020 om 16:23:40Scientists: Asians at much higher risk due to ACE2 cells"This might explain the observation that the new Coronavirus pandemic and previous SARS-Cov pandemic are concentrated in the Asian area"https://t.co/9uE3Nv9UJf reageer retweet
twitter:HarmlessYardDog twitterde op woensdag 29-01-2020 om 22:38:12East Asians have more receptors (over 5 times more) favoring the viral process, specifically ACE2-expressing cells.https://t.co/6F7k46ah2S reageer retweet
twitter:HarmlessYardDog twitterde op woensdag 29-01-2020 om 22:38:12These are all variants known to positively influence the amount of ACE2-expressing cells:https://t.co/a0Q69sbxqv East Asian A=1.00African A=0.988South Asian A=0.82American A=0.79Europe A=0.66 reageer retweet
twitter:HarmlessYardDog twitterde op woensdag 29-01-2020 om 22:38:12https://t.co/rJ98QJRpqO East Asian G=0.54South Asian G=0.47American G=0.30Europe G=0.20African G=0.101 reageer retweet
twitter:HarmlessYardDog twitterde op woensdag 29-01-2020 om 22:38:12https://t.co/EBmMmme4ka East Asian C=0.99African C=0.900South Asian C=0.78American C=0.71Europe C=0.53 reageer retweet
twitter:HarmlessYardDog twitterde op woensdag 29-01-2020 om 22:38:12https://t.co/PGJPiZs3ED East Asian G=0.96South Asian G=0.71American G=0.72Europe G=0.65African G=0.454 reageer retweet
twitter:HarmlessYardDog twitterde op woensdag 29-01-2020 om 22:38:12https://t.co/EtQPMw5agv East Asian G=0.99African G=0.807South Asian G=0.80American G=0.75Europe G=0.65 reageer retweet
twitter:HarmlessYardDog twitterde op woensdag 29-01-2020 om 22:38:13https://t.co/gFNGyminU9 East Asian C=0.98South Asian C=0.71American C=0.71Europe C=0.64African C=0.453 reageer retweet
Punt van kritiek is dat de samplesize te klein is om zinnige conclusies uit te trekken. Maw niet te vroeg juichentwitter:HarmlessYardDog twitterde op woensdag 29-01-2020 om 22:38:13Huge variance across populations, with East Asians usually at the top (meaning highest risk infection), and Europeans usually at the bottom (meaning lowest risk infection). reageer retweet
Interessant! Goede vondstquote:Op donderdag 30 januari 2020 12:36 schreef Ali_boo het volgende:
[ afbeelding ] Op donderdag 30 januari 2020 12:35 schreef Ali_boo het volgende:
Coronavirus lijkt een voorkeur te hebben voor Aziatische mannentwitter:HarmlessYardDog twitterde op woensdag 29-01-2020 om 16:23:40Scientists: Asians at much higher risk due to ACE2 cells"This might explain the observation that the new Coronavirus pandemic and previous SARS-Cov pandemic are concentrated in the Asian area"https://t.co/9uE3Nv9UJf reageer retweet
twitter:HarmlessYardDog twitterde op woensdag 29-01-2020 om 22:38:12East Asians have more receptors (over 5 times more) favoring the viral process, specifically ACE2-expressing cells.https://t.co/6F7k46ah2S reageer retweet
twitter:HarmlessYardDog twitterde op woensdag 29-01-2020 om 22:38:12These are all variants known to positively influence the amount of ACE2-expressing cells:https://t.co/a0Q69sbxqv East Asian A=1.00African A=0.988South Asian A=0.82American A=0.79Europe A=0.66 reageer retweet
twitter:HarmlessYardDog twitterde op woensdag 29-01-2020 om 22:38:12https://t.co/rJ98QJRpqO East Asian G=0.54South Asian G=0.47American G=0.30Europe G=0.20African G=0.101 reageer retweet
twitter:HarmlessYardDog twitterde op woensdag 29-01-2020 om 22:38:12https://t.co/EBmMmme4ka East Asian C=0.99African C=0.900South Asian C=0.78American C=0.71Europe C=0.53 reageer retweet
twitter:HarmlessYardDog twitterde op woensdag 29-01-2020 om 22:38:12https://t.co/PGJPiZs3ED East Asian G=0.96South Asian G=0.71American G=0.72Europe G=0.65African G=0.454 reageer retweet
twitter:HarmlessYardDog twitterde op woensdag 29-01-2020 om 22:38:12https://t.co/EtQPMw5agv East Asian G=0.99African G=0.807South Asian G=0.80American G=0.75Europe G=0.65 reageer retweet
twitter:HarmlessYardDog twitterde op woensdag 29-01-2020 om 22:38:13https://t.co/gFNGyminU9 East Asian C=0.98South Asian C=0.71American C=0.71Europe C=0.64African C=0.453 reageer retweet
Punt van kritiek is dat de samplesize te klein is om zinnige conclusies uit te trekken. Maw niet te vroeg juichentwitter:HarmlessYardDog twitterde op woensdag 29-01-2020 om 22:38:13Huge variance across populations, with East Asians usually at the top (meaning highest risk infection), and Europeans usually at the bottom (meaning lowest risk infection). reageer retweet
Maar dan betreft het een besmet geval uit Frankfurt?quote:Op donderdag 30 januari 2020 09:49 schreef syroto het volgende:
Vermoedelijke besmetting in toestel Lufthansa
In een toestel van Lufthansa dat gisteren van Frankfurt naar Nanjing vloog was een man aan boord die vermoedelijk besmet is met het Coronavirus. De man zou onderweg gehoest hebben en was twee weken geleden in Wuhan. De passagiers die drie rijen voor en achter de man zaten en de bemanning van het toestel zijn in China medisch onderzocht en mochten daarna gaan. De bemanning is met de volgende vlucht teruggekeerd naar Frankfurt
NOS]
Het virus is in Azië ontstaan. Het virus heeft duidelijk een voorkeur voor mensen in de buurt van waar het voorkomt. In Azië wonen vooral Aziaten.quote:Op donderdag 30 januari 2020 12:36 schreef Ali_boo het volgende:
Coronavirus lijkt een voorkeur te hebben voor Aziatische mannentwitter:HarmlessYardDog twitterde op woensdag 29-01-2020 om 16:23:40Scientists: Asians at much higher risk due to ACE2 cells"This might explain the observation that the new Coronavirus pandemic and previous SARS-Cov pandemic are concentrated in the Asian area"https://t.co/9uE3Nv9UJf reageer retweet
Niet te vroeg juichen?quote:Op donderdag 30 januari 2020 12:36 schreef Ali_boo het volgende:
Het aloude spreekwoord zal dan weer flink herleven.quote:Op donderdag 30 januari 2020 12:20 schreef raptorix het volgende:
NOSquote:Werknemers op Schiphol zijn bezorgd
Medewerkers van Schiphol en grondafhandelingsbedrijven op de luchthaven hebben het gevoel dat hun ongerustheid over het coronavirus niet serieus wordt genomen. Dat zegt vakbond FNV Luchtvaart. De bond heeft een brief geschreven naar de directie van Schiphol en de afhandelingsbedrijven.
"De bezorgdheid onder de medewerkers is groot", staat in de brief. "Het gevolg kan zijn dat medewerkers zelf maatregelen gaan nemen. Wij roepen u op deze signalen heel serieus te nemen. Wij vragen u om alle mogelijke preventieve maatregelen te onderzoeken en te zorgen voor een adequate voorlichting naar medewerkers."
Schiphol zegt in een reactie grote waarde te hechten aan de gezondheid van werknemers en reizigers. "We hebben goed contact met het RIVM en de GGD, volgen hun adviezen op en delen dat met collega's en andere partijen op de luchthaven. Het advies is om de algemene hoesthygiëne in acht te nemen: regelmatig handen wassen, in de binnenkant van de elleboog hoesten en niezen en papieren zakdoekjes gebruiken. Mondneuskapjes worden door de GGD alleen aangeraden voor medisch personeel."
Hoeft niet he. Hij was 2 weken geleden in China. En de incubatietijd is tot 2 weken. Dus die kan het prima in China opgelopen hebben, vervolgens hier verspreid hebben zonder dat hij het wist en zonder dat hij ziek was en nu ziek geworden zijn.quote:Op donderdag 30 januari 2020 12:41 schreef Za het volgende:
[..]
Maar dan betreft het een besmet geval uit Frankfurt?
OH NEE HIJ HAD ONDERWEG GEHOESTquote:Op donderdag 30 januari 2020 09:49 schreef syroto het volgende:
[..]
Lijkt me duidelijk dat de witte man die gecreëerd heeft omdat alleen witte mannen zo'n racistisch virus kunnen ontwikkelen.quote:Op donderdag 30 januari 2020 12:36 schreef Ali_boo het volgende:
Duh. Geweldig nieuws als de Europeaanse mensen niet gevoelig zijn.quote:Op donderdag 30 januari 2020 12:42 schreef polderturk het volgende:
[..]
Niet te vroeg juichen?
Dus we mogen blij zijn dat alleen oost-Aziaten ze kunnen krijgen?
En Oeigoeren dan? Kunnen die het ook krijgen?
Mogen Koerden ook meequote:Op donderdag 30 januari 2020 12:25 schreef polderturk het volgende:
Na alle doemsday berichten wou ik een positief bericht plaatsen ( betekend niet dat ik geen medeleven voel voor de mensen die nu vechten voor hun leven)quote:Op donderdag 30 januari 2020 12:42 schreef polderturk het volgende:
[..]
Niet te vroeg juichen?
Dus we mogen blij zijn dat alleen oost-Aziaten ze kunnen krijgen?
En Oeigoeren dan? Kunnen die het ook krijgen?
Die zien er niet Chinees uit.
[ afbeelding ]
Lach er nu om, maar dat zal waarschijnlijk wel iemand zijn geweest die ziek was (ik zeg niet per se door Coronavirus), voor enkel een keertje hoesten wordt er niet zo'n artikel gemaakt. Voor dezelfde reden worden er nu 6000 man op een cruiseship vastgehouden omdat 2 chinezen ziekjes zijn. Hebben ze bij dat vliegtuig verkeerd ingeschat en verkeerd naar gehandeld.quote:Op donderdag 30 januari 2020 12:46 schreef CherryLips het volgende:
[..]
OH NEE HIJ HAD ONDERWEG GEHOEST
Je kan dat ook pas na 2 weken echt waarnemen, en sommigen claimen dat je zelf negatieve resultaten kan krijgen tot 6 dagen na symptoonverschijnselen...quote:Op donderdag 30 januari 2020 12:52 schreef Toefjes het volgende:
Ja, dit schiet natuurlijk ook niet op. De Thaise minister-president Prayuth heeft gisteren Suvarnabhumi Airport bezocht om persoonlijk polshoogte te nemen.
Vandaag heeft ie zich ziek gemeld. Volgens de artsen geen corona virus.
https://www.bloomberg.com(...)n-t-have-coronavirus
Thanks hoop dat er een kern van waarheid in zit en dat de virus zich niet blijft muteren . Anders zijn we allemaal fuckedquote:
Dan was mijn eerdere vraag nog niet zo heel gekquote:Op donderdag 30 januari 2020 12:36 schreef Ali_boo het volgende:
Wellicht is dat net zoiets als dat Aziaten eerder dronken worden van alcoholquote:Op donderdag 30 januari 2020 12:52 schreef Maver24 het volgende:
Huh lees ik nu dat die Virus Aziaten vooral treft vanwege type cells?. Ik niet meer snappen
Klopt, biowapen van Trumpquote:Op donderdag 30 januari 2020 12:52 schreef Maver24 het volgende:
Huh lees ik nu dat die Virus Aziaten vooral treft vanwege type cells?. Ik niet meer snappen
De berichten over de besmette mensen in het westen waren vooral Aziaten mannen geloof ik . Ben reuze benieuwd of de statistieken die we tot nu toe hebben dat beeld bevestigenquote:Op donderdag 30 januari 2020 12:55 schreef Logician2.0 het volgende:
[..]
Dan was mijn eerdere vraag nog niet zo heel gekwie weet zijn de besmette mensen in andere landen ook wel allemaal mensen met Aziatische genen. Er is nl nog nergens gezegd dat dit niet zo is
![]()
/serieuze modus
Ik krijg net weer een berichtje dat de Chinese school in overijssel alle lessen heeft geannuleerd na een eerder bericht dat meerdere leraren ziek waren. Dus dit weekend zijn wij ieg safe
Of Aziaten die geen melk kunnen drinken.quote:Op donderdag 30 januari 2020 12:55 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Wellicht is dat net zoiets als dat Aziaten eerder dronken worden van alcohol
Vreemd dat zoiets nooit in India begint, wat een teringzooi is dat.quote:Op donderdag 30 januari 2020 12:57 schreef WheeledWarrior het volgende:
De algehele hygiene is hier sowieso beter dan in die smerige Chinese miljoenensteden.
Ik ben er ook erg benieuwd naar, “een Duitse man” kan natuurlijk net zo goed een duitse inwoner van Aziatische afkomst zijn.quote:Op donderdag 30 januari 2020 12:58 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
De berichten over de besmette mensen in het westen waren vooral Aziaten geloof ik . Ben reuze benieuwd of de statistieken die we tot nu toe hebben dat beeld bevestigen
Het is daar zo'n teringzooi dat de virussen het niet overleven.quote:Op donderdag 30 januari 2020 13:00 schreef Nober het volgende:
[..]
Vreemd dat zoiets nooit in India begint, wat een teringzooi is dat.
quote:Tsjechië heeft als eerste land binnen de Europese Unie de uitgifte van visa aan Chinezen stilgelegd. Het land wil zo voorkomen dat het nieuwe coronavirus zich verspreidt naar Tsjechië.twitter:czhuijgen twitterde op donderdag 30-01-2020 om 13:02:43@airfrance Rusland sluit de grens met China https://t.co/ebN1EqrCd7 reageer retweet
twitter:Jerusalem_Post twitterde op donderdag 30-01-2020 om 12:49:55British Airways suspends flights to mainland #China for a month #coronarvirus https://t.co/wszy9R7bFn reageer retweet
Wo Young Ping klinkt best wel Duits toch?quote:Op donderdag 30 januari 2020 13:01 schreef Logician2.0 het volgende:
[..]
Ik ben er ook erg benieuwd naar, “een Duitse man” kan natuurlijk net zo goed een duitse inwoner van Aziatische afkomst zijn.
NOSquote:Vliegtuig onderweg om Europeanen uit Wuhan te halen
Vanaf een militair vliegveld in de Portugese stad Beja is een Airbus A380 opgestegen om in China honderden Europeanen op te gaan pikken. Het toestel maakt eerst een tussenlanding in Parijs, waar het een team van artsen en extra bemanningsleden oppikt voor het doorvliegt naar Hanoi en daarna naar China. Het vliegtuig kan zo'n 350 passagiers mee terugnemen.
Bijna net zo Duits als gemiddeld Chineesquote:Op donderdag 30 januari 2020 13:06 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Wo Young Ping klinkt best wel Duits toch?
Ja precies. Mocht het kloppen dat Aziaten veel vatbaarder voor zijn is dat wel opmerkelijk.quote:Op donderdag 30 januari 2020 13:01 schreef Logician2.0 het volgende:
[..]
Ik ben er ook erg benieuwd naar, “een Duitse man” kan natuurlijk net zo goed een duitse inwoner van Aziatische afkomst zijn.
? Daar kan bijna 900 man in.quote:Op donderdag 30 januari 2020 13:07 schreef syroto het volgende:
Het vliegtuig kan zo'n 350 passagiers mee terugnemen
In een standaard versie ja.quote:
De economie moet dan worden gestimuleerd, dus de rente moet laag blijven.quote:Op donderdag 30 januari 2020 13:07 schreef vosss het volgende:
Als deze kutzooi flink verder uitbreekt, economische crisis en shit is dan onvermijdelijk. Wat doet dat met de hypotheekrente?
Dit klinkt als Hong Kong-approved.quote:Op donderdag 30 januari 2020 13:13 schreef slashdotter3 het volgende:
China accused of cremating bodies in secret as coronavirus patient numbers spike. The sources confirmed “many dead bodies” were sent directly from hospitals to the cremation centres “without properly identifying these patients”
https://www.reddit.com/r/(...)bodies_in_secret_as/
Eigenlijk zou het 'goed' zijn dat het virus echt in een ander land uitbreekt wat wat meer te vertrouwen is, alleen maar om het verloop echt goed in kaart te kunnen brengen.quote:Op donderdag 30 januari 2020 13:13 schreef slashdotter3 het volgende:
China accused of cremating bodies in secret as coronavirus patient numbers spike. The sources confirmed “many dead bodies” were sent directly from hospitals to the cremation centres “without properly identifying these patients”
respectloos naar enig nabestaandenquote:Op donderdag 30 januari 2020 13:13 schreef slashdotter3 het volgende:
Zeker. Zijn er inmiddels gevallen buiten china bekend van niet chinese mensen die genezen verklaard zijn?quote:Op donderdag 30 januari 2020 13:15 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Eigenlijk zou het 'goed' zijn dat het virus echt in een ander land uitbreekt wat wat meer te vertrouwen is, alleen maar om het verloop echt goed in kaart te kunnen brengen.
Ieder land in Azie zowat al hoorquote:Op donderdag 30 januari 2020 12:52 schreef vosss het volgende:
Volgens mij heeft inmiddels iedere provincie in China nu wel bevestigde besmettingen toch?
Geen idee of dat al langer dan vandaag zo was, ik lees het nu pas
Thailand en Japan zijn de enigen die naast China wat op recovered hebben staan. Maar geen idee of dat Chinezen zijn of niet.quote:Op donderdag 30 januari 2020 13:18 schreef vosss het volgende:
[..]
Zeker. Zijn er inmiddels gevallen buiten china bekend van niet chinese mensen die genezen verklaard zijn?
quote:Op donderdag 30 januari 2020 13:02 schreef PirE het volgende:
[..]
Het is daar zo'n teringzooi dat de virussen het niet overleven.
RIP bezorgers.quote:Op donderdag 30 januari 2020 13:25 schreef Maver24 het volgende:
Mijn pa zojuist het pakketje van Wish binnengekregen in bubble wrap. Plaats van afkomst wat ik kon lezen, Guangdong ofzoiets. Ik blijf wel ff uit de buurt 😀😀
Plaats die doos twee weken in quarantaine voordat je hem openmaakt.quote:Op donderdag 30 januari 2020 13:25 schreef Maver24 het volgende:
Mijn pa zojuist het pakketje van Wish binnengekregen in bubble wrap. Plaats van afkomst wat ik kon lezen, Guangdong ofzoiets. Ik blijf wel ff uit de buurt 😀😀
Pakje was al 3 weken geleden verzonden. 2 januari wat ik zie staanquote:Op donderdag 30 januari 2020 13:28 schreef polderturk het volgende:
[..]
Plaats die doos twee weken in quarantaine voordat je hem openmaakt.
Ik zou t aanmelden als verdacht pakketjequote:Op donderdag 30 januari 2020 13:25 schreef Maver24 het volgende:
Ben je nou echt serieus?quote:Op donderdag 30 januari 2020 13:28 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Pakje was al 3 weken geleden verzonden. 2 januari wat ik zie staan
In ieder geval eentje van de twee in Vietnam is ook genezen (Chinese toerist).quote:Op donderdag 30 januari 2020 13:25 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Thailand en Japan zijn de enigen die naast China wat op recovered hebben staan. Maar geen idee of dat Chinezen zijn of niet.
Kan een virus overleven op een voorwerp?quote:Op donderdag 30 januari 2020 13:25 schreef Maver24 het volgende:
28 dagen op een hard voorwerp, maar die pakketjes zijn in het vliegtuig al ontsmet, geen luchtdruk nl en best koudquote:Op donderdag 30 januari 2020 13:34 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Kan een virus overleven op een voorwerp?
Daar moet iets toch minstens een levend beest voor zijn?
Ach een familie lid van ons heeft serieuze uitspraken gedaan over bezoek aan de school mbt langskomen, en een pretpakket mondkapjes besteld, en er zijn al bedrijven die alle pakketjes nu laten uitgassen, dus de gedachtengang is niet zo heel gek misschien, aangezien niemand weet hoe en wat.quote:
ff 2 weken laten staan zodat je zeker weet dat het virus dood isquote:Op donderdag 30 januari 2020 13:25 schreef Maver24 het volgende:
Ik kan nergens meer die bevestiging van het rivm, waar eerder over gesproken werd terugvinden?quote:Op donderdag 30 januari 2020 13:35 schreef THEFXR het volgende:
[..]
28 dagen op een hard voorwerp, maar die pakketjes zijn in het vliegtuig al ontsmet, geen luchtdruk nl en best koud
https://www.thelocal.fr/2(...)hat-you-need-to-knowquote:Who are the five confirmed cases?
The man being treated in Bordeaux is a 48-year-old French citizen of Chinese origin who works in the wine business, and who had visited Wuhan, the centre of the epidemic, as part of a business trip. He returned to France on Wednesday and went to a clinic complaining of flu-like symptoms the next day.
The two patients being treated in Paris are a couple, aged 30 and 31, who are both Chinese citizens from Wuhan, the centre of the epidemic. They were asymptomatic when they arrived in Paris on January 18th. They are now in intensive care in Paris' specialist Bichat hospital.
The fourth is a Chinese tourist, aged in his 80s, who is also in intensive care in the Bichat hospital. He had travelled to France from a town 400km of the infection outbreak town of Wuhan.
The fifth case is his daughter - it is not clear whether she travelled with him from China.
Heel benieuwd nuquote:Op donderdag 30 januari 2020 13:38 schreef Themeparktommy het volgende:
Meer info over de 5 patienten uit Frankrijk:
[..]
https://www.thelocal.fr/2(...)hat-you-need-to-know
Allemaal van Chinese afkomst nog dus.
Even 2 weken afwachten wie ze allemaal besmet hebben.quote:Op donderdag 30 januari 2020 13:38 schreef Themeparktommy het volgende:
Het meest verontrustende van dit bericht vind ik het feit dat een 30 en 31 jarig stel naar de IC moesten. Dat doet een gewoon griepvirus meestal niet.....quote:Op donderdag 30 januari 2020 13:38 schreef Themeparktommy het volgende:
Meer info over de 5 patienten uit Frankrijk:
[..]
https://www.thelocal.fr/2(...)hat-you-need-to-know
Het was al 3 weken onderwegquote:Op donderdag 30 januari 2020 13:36 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
ff 2 weken laten staan zodat je zeker weet dat het virus dood is
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |