Dat doe ik ookquote:Op woensdag 29 januari 2020 09:02 schreef BE het volgende:
Ik pik zelf heel snel accenten op, daar kan ik niks aan doen, gaat vanzelf, praat ik met iemand met een zachte g heb ik hem aan het eind van de middag ook. Soms wel vervelend, want het is net of je aan het parodiëren bent maar ik doe het echt niet expres.
Leverde wel leuke dingen op toen we naar Drenthe verhuisden ooit, binnen een week was ik niet meer te onderscheiden van mijn vriendinnetje in een dorp en zei ik tegen mijn moeder 'Most neit so soez'n' in een discussie. 'WAT ZEG JE?!?!?'
Dat je niet zo moet zeuren! Toen moest ze gelukkig wel lachen.
Ik herken het wel, ik stond pas na een klein weekje in Den Haag zelfs op z'n Haags te vloeken, terwijl ik echt nooit met ziektes scheldquote:Op woensdag 29 januari 2020 17:39 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Dat doe ik ookIk kom uit het noorden, maar heel abn opgevoed maar zodra ik met een mede-noorderling praat ga ik direct knauwen. Vroeger kon je goed horen als ik een weekendje in Den Haag was geweest want dan zei ik 'zeau'
Nu werk ik in Amsterdam en ik moet écht goed mijn best doen om niet net zo te praten als mijn patiënten want het lijkt inderdaad net of ik ze voor gek wil zetten, maar het is gewoon sterker dan ik
In het Duits heb ik het ook, ik spreek normaal gesproken Hoogduits met een vleugje dialect van mijn lief, maar na een weekje Zwitserland is het opeens enorm zangerig
Ik klink ook goddank niet zoals Arjen Robben die Duits praat bijvoorbeeld
Wij bezorg chinees🤣😊quote:Op woensdag 29 januari 2020 17:06 schreef lunapuella het volgende:
Geen nieuwe keuken of bankstel hier, maar er wordt zo wel pizza bezorgd![]()
Telt dat ook?
Hoeft het alleen nog maar op de juiste plekquote:Op woensdag 29 januari 2020 17:58 schreef SQ het volgende:
Ze bleven ook maar dozen brengen. Ik stond echt zo van!
Maar goed, alle kastjes zijn dus al gemonteerd, dat doet ook wel wat voor het volume
Oeeee! Morgen een keuken!quote:Op woensdag 29 januari 2020 17:58 schreef SQ het volgende:
Ze bleven ook maar dozen brengen. Ik stond echt zo van!
Maar goed, alle kastjes zijn dus al gemonteerd, dat doet ook wel wat voor het volume
Klinkt alsof je er niet onverdeeld achter staat?quote:Op woensdag 29 januari 2020 18:49 schreef Vicky het volgende:
Nice SQ!
Wij hebben van de week de keuken en een deel woonkamer in de eerste laag latex gezet.. van warm blauw naar saai wit
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Klopt..quote:Op woensdag 29 januari 2020 18:53 schreef SQ het volgende:
[..]
Klinkt alsof je er niet onverdeeld achter staat?
Ooooh, het is voor de verkoop!quote:Op woensdag 29 januari 2020 18:53 schreef Vicky het volgende:
[..]
Klopt..
Maar ja, de makelaar zegt doe maar wit.
Uhuhquote:Op woensdag 29 januari 2020 18:53 schreef SQ het volgende:
[..]
Ooooh, het is voor de verkoop!
Enige legitieme reden
Maar!!!!quote:
Hier hetzelfde. Alles gaat naar 9010.... saaaaai.quote:Op woensdag 29 januari 2020 18:53 schreef Vicky het volgende:
[..]
Klopt..
Maar ja, de makelaar zegt doe maar wit.
Wat ga je bouwen?quote:Op woensdag 29 januari 2020 20:51 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Maar!!!!
We hebben de vergunning binnen om te gaan bouwen. Dat dan weer wel.
Nu maar weer met de aannemer om tafel wanneer hij tijd heeft. Ik wil eigenlijk voor de zomer klaar zijn, aangezien we al echt 1,5 vertraging hebben.
Mooi voorbeeld dus.quote:Op donderdag 30 januari 2020 07:50 schreef Hupje het volgende:
Lerarentekort. Als je school vandaag niet staakt, maar jouw leerlingen wel naar huis worden gestuurd omdat je duo collega ziek is. Ik kan niet inspringen omdat de school van mijn eigen kind staakt en ik voel me nog schuldig ook. Zucht.
Hier zijn de extra uren gratis, als je die dag al opvang af zou nemen. Wij hebben flexibele opvang, maar onze kinderen vinden een hele dag nso echt heel erg naar. Dus nu maar zo opgelost.quote:Op donderdag 30 januari 2020 10:04 schreef Mariposas het volgende:
Bij ons is de NSO op stakingsdagen en studiedagen open. Heel fijn. Al moeten we die extra uren wel betalen.
Zou ook wel vreemd zijn als ze dat gratis zouden doen.quote:Op donderdag 30 januari 2020 10:04 schreef Mariposas het volgende:
Bij ons is de NSO op stakingsdagen en studiedagen open. Heel fijn. Al moeten we die extra uren wel betalen.
Hier dus wel. Als je al nso zou afnemen. Neem je een extra dag af betaal je nu half tarief.quote:Op donderdag 30 januari 2020 10:30 schreef amaranta het volgende:
[..]
Zou ook wel vreemd zijn als ze dat gratis zouden doen.
Uiteraard, maar om aan te geven dat we dus wel “last” hebben van de staking.quote:Op donderdag 30 januari 2020 10:30 schreef amaranta het volgende:
[..]
Zou ook wel vreemd zijn als ze dat gratis zouden doen.
Nou inderdaad, ben benieuwd wat voor leerachterstand een kind van koud 4 jaar daardoor oplooptquote:Op donderdag 30 januari 2020 14:30 schreef Malteser het volgende:
Staken: Twix is drie dagen vrij. Gisteren studiedag, vandaag en morgen staking.
Gisteren is door Oma opgevangen, vandaag en morgen ben ik zelf thuis.
We vroegen verlof aan voor Twix voor drie dagen (woensdagochtend, donderdag, vrijdagochtend). Het kan niet geweigerd worden want hij is 4 en dus nog niet leerplichtig.
Kreeg ik een hele preek hoe belangrijk drie lesdagen zijn. En hoewel ik het staken helemaal begrijp en ook weet wat een studiedag inhoudt, kaatste ik die bal dus wel terug.
Bij ons is het zo dat als meer dan de helft staakt. De school dicht is voor de kinderen, maar de collega’s die niet staken wel aanwezig zijn.quote:Op donderdag 30 januari 2020 12:52 schreef GotC het volgende:
Hier staken de juffen van T's klas niet, de rest van de school wel. Vreemd, maar prima wmb
De juf ‘adviseerde’ het mij bij de intake ongeveer. Ze zijn tot 5 jaar niet leerplichtig, daar mag je gerust gebruik van maken.quote:Op donderdag 30 januari 2020 14:30 schreef Malteser het volgende:
Staken: Twix is drie dagen vrij. Gisteren studiedag, vandaag en morgen staking.
Gisteren is door Oma opgevangen, vandaag en morgen ben ik zelf thuis.
We vroegen verlof aan voor Twix voor drie dagen (woensdagochtend, donderdag, vrijdagochtend). Het kan niet geweigerd worden want hij is 4 en dus nog niet leerplichtig.
Kreeg ik een hele preek hoe belangrijk drie lesdagen zijn. En hoewel ik het staken helemaal begrijp en ook weet wat een studiedag inhoudt, kaatste ik die bal dus wel terug.
Staken is een recht en een ieder mag voor zichzelf beslissen of hij staakt of niet.quote:
Fijn dat er bij jullie nog veel vervanging is.quote:Op donderdag 30 januari 2020 17:55 schreef amaranta het volgende:
[..]
Staken is een recht en een ieder mag voor zichzelf beslissen of hij staakt of niet.
Ik werk toevallig niet op donderdag en vrijdag. Maar waren het wel mijn werkdagen geweest dan had ik ook niet gestaakt.
Het klinkt misschien raar maar ik ben stakingsmoe.
Ik heb mijn andere collega’s niet gesproken, op een na. En die is ook stakingsmoe.
Er staakt 1 collega en die werkt momenteel therapeutisch. Dus daar was ook geen vervanging voor nodig.
Onze werkgever heeft het best goed geregeld. En zelf hebben we bijna altijd vervanging.
Daarnaast.... een continu openlijk (terecht) klagende beroepsgroep kiest niemand, dus ik draag liever het leuke en positieve van mijn vak uit
Ja, we wonen er he, het is geen Instagram showroomquote:Op zondag 2 februari 2020 16:11 schreef Barreltje het volgende:
Wat ziet het er meteen ook gezellig uit zo! Incl kinderrotzooi
Ja, dat is wel serieus gek, je hebt het plaatje zoveel maanden voor je gehad, met prachtige 3d sfeerimpressies, maar als het er dan écht staat, wauw! Dat is heel gek en tegelijk zóveel beter!quote:Op zondag 2 februari 2020 16:31 schreef BE het volgende:
![]()
Zo onwijs gaaf!
Wat heerlijk dat jullie plannen nu helemaal echt worden!
Wij hebben veneta langs laten komen om die reden. Die geven advies wat er staat en hebben een koffer spul mee waaruit je kan kiezen. Offerte was ook heel netjes.quote:Op zondag 2 februari 2020 16:15 schreef SQ het volgende:
[..]
Ja, we wonen er he, het is geen Instagram showroom![]()
Nu nog gordijnen, da's ook weer zo'n ding...
Kan dat ook per lampje dan?quote:Op zondag 2 februari 2020 16:33 schreef SQ het volgende:
[..]
Ja, dat is wel serieus gek, je hebt het plaatje zoveel maanden voor je gehad, met prachtige 3d sfeerimpressies, maar als het er dan écht staat, wauw! Dat is heel gek en tegelijk zóveel beter!
Ik ben ook helemaal idolaat van de verlichting. Het is bijna allemaal HUE, dus je kunt het echt superknus maken
Eerst staaltjes op vragen en dan krijg je 2wk later, als je niks besteld hebt, een kortingscode.quote:Op zondag 2 februari 2020 16:38 schreef SQ het volgende:
Oh ja, die naam hoor ik vaker. Even onthouden. Doen die ook andere kleuren dan grijs en beige?
Nee, zijn keramische tegels van 90x90quote:Op zondag 2 februari 2020 16:46 schreef Roomsnoes het volgende:
Oh wow! Zo’n mega-eiland![]()
Erg mooie keuken.
Is de vloer van beton?
Ja, de lamp maakt individueel contact met de app, dus je kunt groepen maken of elk peertje apart bedienen.quote:Op zondag 2 februari 2020 16:46 schreef BE het volgende:
[..]
Kan dat ook per lampje dan?
Wij hebben de IKEA versie maar dat gaat per lichtpunt en dat is nog niet altijd wat ik wil.
Dat klinkt echt helemaal ideaal!quote:Op zondag 2 februari 2020 16:50 schreef SQ het volgende:
[..]
Ja, de lamp maakt individueel contact met de app, dus je kunt groepen maken of elk peertje apart bedienen.
Ik heb nu alle lampen in de keuken op groep "keuken" waarmee ik ze in 1 veeg allemaal tegelijk kan bedienen, maar ik heb bijvoorbeeld ook een groep "eetkamertafel" waarmee ik óók nog de lampen boven de tafel apart kan bedienen. En dan manueel nog elk peertje als ik dat zou willen
Tip: Alexa.quote:Op zondag 2 februari 2020 16:50 schreef SQ het volgende:
[..]
Ja, de lamp maakt individueel contact met de app, dus je kunt groepen maken of elk peertje apart bedienen.
Ik heb nu alle lampen in de keuken op groep "keuken" waarmee ik ze in 1 veeg allemaal tegelijk kan bedienen, maar ik heb bijvoorbeeld ook een groep "eetkamertafel" waarmee ik óók nog de lampen boven de tafel apart kan bedienen. En dan manueel nog elk peertje als ik dat zou willen
Jazeker. Ze hebben leuke kleurkeuzesquote:Op zondag 2 februari 2020 16:38 schreef SQ het volgende:
Oh ja, die naam hoor ik vaker. Even onthouden. Doen die ook andere kleuren dan grijs en beige?
Of Google Home. Wij hebben er 1 in de keuken staan omdat het handig is voor de lampen en muziek.quote:Op zondag 2 februari 2020 16:56 schreef Roomsnoes het volgende:
[..]
Tip: Alexa.
«Alexa, turn off the lights» en whoops - alle lichtjes uit.
ja, dat is dan wel vaak een nadeel, en je routing wordt ook heel onlogisch denk ik. Nou ja, fijn, dan weet je dat ook weerquote:Op zondag 2 februari 2020 16:55 schreef BE het volgende:
Oh, side-step, de bank omdraaien gaat het toch niet worden.
Heb het geprobeerd maar het was echt niet mooi. Ineens hoekjes ipv onze heerlijke ruime kamer.
Dus, kan dat uit mijn hoofd.
Gewoon evisa inderdaad. Eventueel kun je op de site van een van de consulaten nog meer informatie vinden. Die andere links die je ziet zijn waarschijnlijk visumbureaus.quote:Op maandag 3 februari 2020 18:47 schreef amaranta het volgende:
Waar kan ik het beste een Turkije visum aanvragen?
Gewoon rechtstreeks bij Turkse overheid?
Als ik het Google kom ik nl ontelbaar pagina’s tegen
Die schaduw is tof! En ik vind het hartstikke goed van hem hoor.quote:Op maandag 3 februari 2020 18:59 schreef livelink het volgende:
Mooi SQ!![]()
Mijn zoon moest voor het vak CKV naar een museum en moest daar dan inspiratie opdoen voor een eigen kunstwerk.
Vreselijke opdracht natuurlijk voor een jongen die niet creatief is en niet van musea houdt. Hij was naar het Voorlinden Museum in Wassenaar geweest (en hij vond het vreselijk). Het enige mooie vond hij de enorme spin bij de ingang van het museum. Dus heeft hij voor zijn opdracht van Knex een spin gemaakt en vervolgens een groot spinnenweb waar hij de spin in heeft geplaatst met foto's van de andere kunstwerken erin geplakt, zodat de spin die kon opeten![]()
Het zal wel een onvoldoende worden, maar ik vond het nog best wel creatief uiteindelijk.
originele spin
[ afbeelding ]
Knex spin
[ afbeelding ]
Ja, die foto had hij zelf gemaakt. Dat was inderdaad wel heel goed uitgepakt met die schaduw.quote:Op maandag 3 februari 2020 19:03 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Die schaduw is tof! En ik vind het hartstikke goed van hem hoor.
Even voor de zekerheid: waarom heb je een visum nodig?quote:Op maandag 3 februari 2020 18:47 schreef amaranta het volgende:
Vakantie.quote:Op maandag 3 februari 2020 19:10 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Even voor de zekerheid: waarom heb je een visum nodig?
Die kocht je vroeger gewoon in Turkije bij de douane op het vliegveld, was nog goedkoper ook dan op voorhand een visum regelen, maar weet niet of dat nog steeds zo is.quote:
Ik ben er nog nooit geweest. Mijn man moet gaan voor zijn werk, en ik sluit een paar dagen aan.quote:Op maandag 3 februari 2020 19:26 schreef Leandra het volgende:
[..]
Die kocht je vroeger gewoon in Turkije bij de douane op het vliegveld, was nog goedkoper ook dan op voorhand een visum regelen, maar weet niet of dat nog steeds zo is.
Ik boycot Turkije tegenwoordig, anders had ik vorig jaar nog wel ervaring opgedaan
Ik zag net dat het ook een stuk duurder geworden is: $ 35 dollar kost zo'n E-visa.quote:Op maandag 3 februari 2020 19:37 schreef littledrummergirl het volgende:
Toen ik ging kon dat inderdaad ook gewoon ter plaatse op t vliegveld
20 dollar rechtstreeks bij die pagina die ik net posttequote:Op maandag 3 februari 2020 19:41 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik zag net dat het ook een stuk duurder geworden is: $ 35 dollar kost zo'n E-visa.
Volgens mij was het destijds ¤ 10 of ¤ 20.
Wij gaan elk jaar naar Turkije en regelen een visum altijd via Evisa. (De site in jouw link dus)quote:Op maandag 3 februari 2020 18:47 schreef amaranta het volgende:
Nopquote:Op maandag 3 februari 2020 20:37 schreef laziness het volgende:
Wil Turkije net als Amerika ook je social media etc weten?
Man man, ze vragen nog net niet de kleur van je ondergoed
Wel hoe je ouders heten.quote:Op maandag 3 februari 2020 20:37 schreef laziness het volgende:
Je social media?quote:Op maandag 3 februari 2020 20:37 schreef laziness het volgende:
Hoef je niet perse in te vullen.quote:Op maandag 3 februari 2020 21:02 schreef amaranta het volgende:
[..]
Wel hoe je ouders heten.
Was 35 dollar inderdaad
Je kan het overslaan, is niet verplicht en ik heb de tip gekregen dat vooral ook te doen.quote:Op maandag 3 februari 2020 21:06 schreef Molo het volgende:
[..]
Je social media?![]()
En valt Fok daar ook onder?
Zouden ze dat in CUL niet weten?quote:Op donderdag 6 februari 2020 18:35 schreef Burdie het volgende:
Vraagje.
Ik drink graag een wit wijntje, maar heb er eigenlijk geen verstand van. Mijn man doet de boodschappen en die neemt altijd maar gewoon wat mee van de supermarkt. Maar nu krijgen we mensen op de borrel en wil ik toch eigenlijk wel gewoon een goed wijntje schenken. Iemand tips?
Voor een OUDer begeef jij je anders nog best vaak buiten het hekquote:Op donderdag 6 februari 2020 18:39 schreef Burdie het volgende:
[..]
Vast, maar dat is buiten OUD
*Bibber*
Hardy's is meestal wel goed, ik ben alleen om de naam al fan van Arrogant Frog, maar de wijnen zijn ook heel aardig en deze rode is ook prima (en biologisch): Castano Monastrell Bio #AlbertHeijn https://www.ah.nl/producten/product/wi440705quote:Op donderdag 6 februari 2020 18:35 schreef Burdie het volgende:
Vraagje.
Ik drink graag een wit wijntje, maar heb er eigenlijk geen verstand van. Mijn man doet de boodschappen en die neemt altijd maar gewoon wat mee van de supermarkt. Maar nu krijgen we mensen op de borrel en wil ik toch eigenlijk wel gewoon een goed wijntje schenken. Iemand tips?
Is het puur borreltijd? Hapjes en een wijntje? Drinken je gasten het liefste witte wijn?quote:Op donderdag 6 februari 2020 18:35 schreef Burdie het volgende:
Vraagje.
Traditions natuurlijk van die polopos gasten.quote:Op donderdag 6 februari 2020 18:35 schreef Burdie het volgende:
Vraagje.
Borrelen ja, en witquote:Op donderdag 6 februari 2020 19:21 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Is het puur borreltijd? Hapjes en een wijntje? Drinken je gasten het liefste witte wijn?
Een pinot grigio, wel lekker bij een borrel.quote:Op donderdag 6 februari 2020 20:27 schreef Burdie het volgende:
[..]
Borrelen ja, en wit.
We hebben nog een halve kelder vol rood liggen.
Ik ook. Of eigenlijk heb ik nu zin in prosecco, door Miss_sly. Maar dat heb ik niet in huis.quote:Op donderdag 6 februari 2020 21:12 schreef Burdie het volgende:
Bedankt allemaal, nu heb ik zin in wijn.
Hij heeft geen zoon toch? Alleen dochter Sammie met Katja, of heb ik een kind gemist ergens?quote:Op zaterdag 8 februari 2020 12:01 schreef Burdie het volgende:
Leuk, Adrian!
Ik heb dus wekenlang mijn hoofd zitten breken over een vader op zwemles, waarvan ik dacht dat het een bn'er was. Eindelijk kwam ik op zijn naam: Thijs Römer. Maar helaas, de vader van zwemles heeft twee zoons en Thijs maar één. Kennelijk een dubbelganger dus.
Oh, ik zag "Sammie" en dacht "zoon", my bad.quote:Op zaterdag 8 februari 2020 12:24 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hij heeft geen zoon toch? Alleen dochter Sammie met Katja, of heb ik een kind gemist ergens?
Hopelijk lukt het de kinderen niet om de deksel er zo af te trekkenquote:Op zaterdag 8 februari 2020 20:51 schreef F_r het volgende:
Ik heb net 5min staan klooien om de doos met waspods van robijn open te krijgen. Hier zit wel een heel goede kinderbeveiliging op. Uiteindelijk de deksel er maar zo afgetrokken.
Whahahahahha. Ik had van de week hetzelfde. Ik was ook echt gefrustreerd want ik moest ook nodig plassen. Ff snel de was aanzetten ....quote:Op zaterdag 8 februari 2020 20:51 schreef F_r het volgende:
Ik heb net 5min staan klooien om de doos met waspods van robijn open te krijgen. Hier zit wel een heel goede kinderbeveiliging op. Uiteindelijk de deksel er maar zo afgetrokken.
Ze hebben inmiddels de leeftijd dat ze er vanaf blijvenquote:Op zaterdag 8 februari 2020 22:43 schreef livelink het volgende:
[..]
Hopelijk lukt het de kinderen niet om de deksel er zo af te trekken
Bij Ariel is de nieuwe sluiting van de pods ook drama, je kunt ze ook niet meer met 1 hand openen.quote:Op zaterdag 8 februari 2020 20:51 schreef F_r het volgende:
Klopt. Ik heb een open doos hoog in het kastje staan.quote:Op zondag 9 februari 2020 08:03 schreef Leandra het volgende:
[..]
Bij Ariel is de nieuwe sluiting van de pods ook drama, je kunt ze ook niet meer met 1 hand openen.
Ze schieten hun doel weer voorbij; de kindersluiting is zo rottig dat je de verpakking maar niet meer sluit en die dus nog veel onveiliger open blijft staan.
Why?quote:Op zondag 9 februari 2020 08:07 schreef Ticootje het volgende:
Mijn moeder koopt nog altijd mn wasmiddel.
Gewoon. Dat doet ze en ik zeg geen nee. Weet je hoeveel was ik heb...quote:Op zondag 9 februari 2020 08:09 schreef F_r het volgende:
[..]
Why?
Ik heb volgens mij wel voor een jaar staan dus ik hoef niks te kopen
Kan het met voorstellen.quote:
Die van mij ook. Dan haalt ze inderdaad zo’n 2-1 actie en geeft ze er een aan mij.quote:Op zondag 9 februari 2020 08:07 schreef Ticootje het volgende:
Mijn moeder koopt nog altijd mn wasmiddel.
Ik kan mij er iets bij voorstellen. Ik vind al dat wij er veel hebben. Man sport 3x pw ik 4x en dan hebben de kinderen vaak elke dag een schoon shirt aan. Beddengoed elke week. Het stopt nooit.quote:Op zondag 9 februari 2020 08:11 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Gewoon. Dat doet ze en ik zeg geen nee. Weet je hoeveel was ik heb...
Hier waait het al wel behoorlijk.quote:Op zondag 9 februari 2020 09:02 schreef amaranta het volgende:
Nu aardig windstil. Maar ik zit dan ook niet zo ver bij jou vandaan.
Man gaat zo een trail rennen in Heeze. Veel (hardloop) evenementen zijn afgelast, maar deze niet.
Het gaat goed. Ik vind het druk als ik alleen ben maar als J dan weer te lang thuis is irriteer ik me daar weer aan omdat ik dan niet mn eigen ritme kan aanhouden.quote:Op zondag 9 februari 2020 08:47 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Kan het met voorstellen.
Het school uniform is echt een zegen.Sinds we dat hebben is het iets beter te doen hier.
Hoe gaat het met jullie Tico?
Idem. Hahaha.quote:Op zondag 9 februari 2020 09:08 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Het gaat goed. Ik vind het druk als ik alleen ben maar als J dan weer te lang thuis is irriteer ik me daar weer aan omdat ik dan niet mn eigen ritme kan aanhouden.
Dat hadden wij in het begin van onze relatie: man was zes weken weg, en dan twee weken thuis en vrijwel vrij. Op een gegeven moment moesten we daar wel even afspraken over makenquote:Op zondag 9 februari 2020 10:20 schreef Barreltje het volgende:
Hier is dat net andersom..
is altijd thuis en ik ben er af en toe.. (zo ook in de evt toekomst) in de eerste dagen levert dat wat frictie op en moeten we aan elkaar wennen.. daarna gaat het weer 2 weken goed..
![]()
Verschil is natuurlijk dat ik dan ook wel 3 weken vrij ben.. en dat levert ook wel een andere dynamiek op..
Vervelend, maar het zou nog best aan de wasverzachter zelf kunnen liggen. Hier ook allergisch huidje. Zeker als t om parfums gaat in was en verzorgings middelen.quote:Op zondag 9 februari 2020 09:07 schreef Ticootje het volgende:
Het waait wel aardig. Maar nog niet de horrorstom des doods.
Met mn nieuwe wasmachine van 9 kg hoef ik maar 1x per dag te wassen en het weekend doe ik er dan 2 op een dag.
Ik heb het idee dat Robin reageert op wasmiddel, maar welke weet ik nu dus niet. Ik gebruik echt van alles door elkaar. Ik spoel nu maar extra en doe dan een snelle was erachteraan zonder wasmiddel. Alleen de was ruikt nu dus niet meer naar mn wasverzachter.
Op z’n Italiaans zou het Tjie-a-ra zijn. Maar geen idee of het Italiaans, Spaans of Iers bedoeld is door de naamgeversquote:Op zondag 9 februari 2020 19:22 schreef amaranta het volgende:
Hier lijkt het volgens mij wel mee te vallen.
Overigens. Op het jeugdjournaal noemden ze de storm Kie-ra op z’n iers. Ik dacht zelf Sie-a-ra. Gewoon zoals het er staat.
Ik in eerste instantie ook zo ja. Wel verkeerde spelling natuurlijkquote:Op zondag 9 februari 2020 21:58 schreef F_r het volgende:
Ik Zeg ook kie-ara. Van de naam chiara dat je uitspreekt als Kie-ara nouja zoals de ouders dat doen dan.
Jaquote:Op zondag 9 februari 2020 21:36 schreef Ticootje het volgende:
Misschien heb ik wel een droger nodig idd.
jaquote:Op zondag 9 februari 2020 21:36 schreef Ticootje het volgende:
Gewoon 2 wasrekken die standaard vol hangen.
In de woonkamer. Ik was gelukkig vanmorgen helemaal bij want J kwam vandaag thuis met een koffer vol was en die gaat zondag weer pleite.
Misschien heb ik wel een droger nodig idd.
Hier ookquote:Op zondag 9 februari 2020 22:49 schreef Kyara het volgende:
[..]
ja![]()
Ik gooi niet alles in de droger en heb dus ook standaard een droogrek vol staan.
Misschien even geen wasverzachter gebruiken, kijken of dat scheelt? Scheutje azijn werkt ook goed (ruik je niks van).quote:Op zondag 9 februari 2020 09:07 schreef Ticootje het volgende:
Het waait wel aardig. Maar nog niet de horrorstom des doods.
Met mn nieuwe wasmachine van 9 kg hoef ik maar 1x per dag te wassen en het weekend doe ik er dan 2 op een dag.
Ik heb het idee dat Robin reageert op wasmiddel, maar welke weet ik nu dus niet. Ik gebruik echt van alles door elkaar. Ik spoel nu maar extra en doe dan een snelle was erachteraan zonder wasmiddel. Alleen de was ruikt nu dus niet meer naar mn wasverzachter.
En dan weet je dat al het gedoe de moeite waard is geweestquote:Op dinsdag 11 februari 2020 16:10 schreef BE het volgende:
Mijn superstoere kind ging vandaag naar zijn nieuwe school. Hij vond het spannend maar had er tegelijk heel veel zin in.
Toen ik hem net ging halen en vroeg hoe het was antwoordde hij, uit de grond van zijn hart: ‘Leuk! Héél leuk!’
❤
Plaatje bij het praatje, de ‘eerste schooldag-foto’.
[ afbeelding ]
Hij zegt nu net tegen me: ik ben echt zó blij dat ik naar een andere school ben!
Wat fijn BEquote:Op dinsdag 11 februari 2020 16:10 schreef BE het volgende:
Mijn superstoere kind ging vandaag naar zijn nieuwe school. Hij vond het spannend maar had er tegelijk heel veel zin in.
Toen ik hem net ging halen en vroeg hoe het was antwoordde hij, uit de grond van zijn hart: ‘Leuk! Héél leuk!’
❤
[ afbeelding ]
Hij zegt nu net tegen me: ik ben echt zó blij dat ik naar een andere school ben!
Heb je geen garantie meer?quote:Op dinsdag 11 februari 2020 19:54 schreef LeSage het volgende:
BE, wat heerlijkdie foto straalt zoveel uit!
Hadden we het hier van de week over drogers? Bij de mijne is net het sluitsysteem naar binnen gevallen ofzo. Vraag me niet hoe, dat was altijd al niet zo soepel, maar nu is hij dus echt kapot. Ga er zelf maar even aan sleutelen en hopen dat ik het kan maken.
Ding hebben we net 2 jaar of zo
Nee, was een B-keus, wel nieuw maar met een kras op de zijkant.quote:
👊🏻👊🏻you can do it!!quote:Op dinsdag 11 februari 2020 21:23 schreef LeSage het volgende:
[..]
Nee, was een B-keus, wel nieuw maar met een kras op de zijkant.
Maarrrr... vriend was weg, dus ik heb eigenhandig de onderdelen opgezocht, besteld en de deur alvast omgehangen, want dat moest toch nog gebeuren![]()
Morgenavond even in elkaar zetten en dan hopen dat het weer werkt.
Jeeeeeeeuuuuuuuujjj!!!!!quote:Op dinsdag 11 februari 2020 16:10 schreef BE het volgende:
❤
[ afbeelding ]
Fixed itquote:Op dinsdag 11 februari 2020 22:41 schreef Vicky het volgende:
[..]
👊🏻👊🏻you can do it!!
Bij ons was de deursluiting van de wasmachine kapot. Onderdelen gezocht en met behulp van YouTube gemaakt.
Zelfde toen er een beugel van een bh in de trommel zat. Wasmachine aan de achterkant open gemaakt en beugel gevonden. Hij draait nog steeds als een zonnetje.
zeker als het niet in overleg gegaan is, maar eenzijdig zo besloten. Mij lijkt het dat autoreparaties essentieel zijn, en geen cadeau...quote:Op woensdag 12 februari 2020 23:41 schreef trui het volgende:
Ik kan me best voorstellen dat een reparatie niet als een leuk cadeau voelt. Hoe handig/praktisch dan ook. Maar gefeliciteerd!!
Nouja, we stonden dinsdagavond bij de garage en de reparatie viel veel duurder uit dan ik gehoopt had, waarop de tranen in m'n ogen stonden en mijn man me even knuffelde en zei 'dan krijg je dat van mij, voor je verjaardag'. Het was oprecht heel erg lief en goed bedoeld enzo. Dus no hard feelings, maar helemaal niks uitpakken voelde toch een beetje stom.quote:Op donderdag 13 februari 2020 09:13 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
zeker als het niet in overleg gegaan is, maar eenzijdig zo besloten. Mij lijkt het dat autoreparaties essentieel zijn, en geen cadeau...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
quote:Op donderdag 13 februari 2020 09:39 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Nouja, we stonden dinsdagavond bij de garage en de reparatie viel veel duurder uit dan ik gehoopt had, waarop de tranen in m'n ogen stonden en mijn man me even knuffelde en zei 'dan krijg je dat van mij, voor je verjaardag'. Het was oprecht heel erg lief en goed bedoeld enzo. Dus no hard feelings, maar helemaal niks uitpakken voelde toch een beetje stom.hebben jullie de financiën dan zo apart? Ik snap wel dat je teleurgesteld was. Zelfs een doosje chocolaatjes oid had het al beter gemaakt denk ik!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn rekening, zijn rekening en onze rekening (en dat hebben we voor de spaarrekeningen ook, met een extra spaar voor prulleke). Alle vasten lasten gaan van onze rekening, de rest is van onszelf.quote:Op donderdag 13 februari 2020 09:42 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
hebben jullie de financiën dan zo apart? Ik snap wel dat je teleurgesteld was. Zelfs een doosje chocolaatjes oid had het al beter gemaakt denk ik!
Niet per se als het een luxe is en Tink er zelf voor gekozen heeft een auto te hebben.quote:
La Roche Posay Cicaplast. Wordt volgens mij verkocht bij de apotheek.quote:Op donderdag 13 februari 2020 19:23 schreef Hupje het volgende:
Gefeliciteerd Tink!
Wat voor creme helpt goed tegen schrale huid (net naast de lippen)? Kleuter likt veel zijn lippen af, dus met dit weer is het rondom zijn mond erg rood. Ik smeer er nu Bepanthen op, maar hij vindt dat dat stinkt dus dat geeft gedoe.
Paardenvaseline van de Welkoop. Grote witte pot. Het is bij de oudste een keer zo ver gegaan dat hij Hydrocort crème moest. Sinsdien die paardenvaseline en geen "licking lips dermatitis" meer gehad.quote:Op donderdag 13 februari 2020 19:23 schreef Hupje het volgende:
Gefeliciteerd Tink!
Wat voor creme helpt goed tegen schrale huid (net naast de lippen)? Kleuter likt veel zijn lippen af, dus met dit weer is het rondom zijn mond erg rood. Ik smeer er nu Bepanthen op, maar hij vindt dat dat stinkt dus dat geeft gedoe.
Mijn kleuter heeft dat ook, ik heb hem een labello gegeven en sindsdien heeft hij veel minder uitslag rondom zijn mond.quote:Op donderdag 13 februari 2020 19:23 schreef Hupje het volgende:
Gefeliciteerd Tink!
Genoeg opties in ieder geval!quote:Op vrijdag 14 februari 2020 12:27 schreef SQ het volgende:
Nu hebben we al 7 verschillende antwoorden
Mijn kleuter heeft het trouwens ook. Ze beweert nu dat ze allergisch is voor rode dingen.
Tijd van schrale gezichtenquote:Op vrijdag 14 februari 2020 12:27 schreef SQ het volgende:
Nu hebben we al 7 verschillende antwoorden
Mijn kleuter heeft het trouwens ook. Ze beweert nu dat ze allergisch is voor rode dingen.
Het zal ook eens niet zo zijnquote:Op vrijdag 14 februari 2020 14:23 schreef miss_sly het volgende:
Wat betreft de lippenbalsems, waaronder die van Labelli:
https://www.consumentenbo(...)ffen-in-lippenbalsem
Ik heb zelf een lippenbalsem van Weleda gekocht na deze berichten en die werkt net zo fijn.
Ja fijn hèquote:Op vrijdag 14 februari 2020 16:31 schreef Tink89 het volgende:
Even iets anders he...
Ik had vandaag voor het eerst sinds voor de zwangerschap een heuse paardrijles en het was me toch een partij fijn. Een half uur niet aan prul, het nieuwe huis, de verhuizing, renovatie, mijn moeder, de planning voor komende week of de puinhoop in m'n keuken denken maar focus op de knol en op mij. Heeeeerlijk.
Qua sport of me-timequote:Op vrijdag 14 februari 2020 20:36 schreef Mariposas het volgende:
Een half uur tot één uur per week, daar red ik het echt niet mee.
Beiden, ik sport sowieso al 3 x 1 uur pw.quote:Op vrijdag 14 februari 2020 20:45 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Qua sport of me-time![]()
Ik ook niet hoor, maar twee keer sporten en regelmatig in bad liggen met de badkamerdeur op slot is ook een prima oplossing.
Heb je een vaste kindloze dag ja? Hoe dan?quote:Op zaterdag 15 februari 2020 12:25 schreef littledrummergirl het volgende:
Ik ga ook vaak met mezelf naar de bios op mijn kindloze dagdaarna ergens lunchen, even de stad in en dan ben ik helemaal in mn nopjes
1 woensdag in de maand gaat kapteintje n dag extra naar de opvangquote:Op zondag 16 februari 2020 08:42 schreef SQ het volgende:
[..]
Heb je een vaste kindloze dag ja? Hoe dan?
Hier net zo hoor, ik snap niet hoe mensen na dat alles nog de energie over hebben om te sporten oidquote:Op zondag 16 februari 2020 08:48 schreef SQ het volgende:
Ik heb trouwens ook geen structurele me-time maar ik heb meer behoefte aan sociaal contact dan mijn man, dus ik ben ook automatisch vaker de hort op. Verder beschouw ik een beetje slap op de bank hangen als de kinderen in bed liggen eigenlijk ook wel als me-time. Daarvoor hoef ik nou niet persé de deur uit.
Maar ook hier: we werken beiden 4 volle lange dagen per week, en ik heb niet eens de energie om dan elke avond óók nog van alles te gaan doen. Knap als mensen dat wél hebben hoor, maar ik ben tegen de tijd dat hut&mut om 20:00 op bed liggen echt wel klaar. Dan ruim ik misschien nog een vaatwasser leeg of vouw een wasje, maar daar blijft het echt wel bij
Wauw, luxe hoor!quote:Op zondag 16 februari 2020 09:00 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
1 woensdag in de maand gaat kapteintje n dag extra naar de opvang. normaal zijn hij en ik samen vrij op woensdag, ook fijn
maar soms moet ik ook gewoon even naar de kapper, of de film ofzo en dat werkt niet samen
En dat voor een whopping 30¤ per maand extraquote:
Ja herkenbaar. Ik werk 4x9 en vertrek vroeg ivm files. Na koken, opruimen, de was doen, met kind gezeten te hebben en hem naar bed gedaan te hebben is het 20:30uur geweest en ben ik toe aan bankhangen.quote:Op zondag 16 februari 2020 08:48 schreef SQ het volgende:
Ik heb trouwens ook geen structurele me-time maar ik heb meer behoefte aan sociaal contact dan mijn man, dus ik ben ook automatisch vaker de hort op. Verder beschouw ik een beetje slap op de bank hangen als de kinderen in bed liggen eigenlijk ook wel als me-time. Daarvoor hoef ik nou niet persé de deur uit.
Maar ook hier: we werken beiden 4 volle lange dagen per week, en ik heb niet eens de energie om dan elke avond óók nog van alles te gaan doen. Knap als mensen dat wél hebben hoor, maar ik ben tegen de tijd dat hut&mut om 20:00 op bed liggen echt wel klaar. Dan ruim ik misschien nog een vaatwasser leeg of vouw een wasje, maar daar blijft het echt wel bij
Ik beschouw de tijd na 20 uur, zodra het slaapt, ook echt als me time. Ik kan alleen niet Zo goed doelloos op de bank hangen (behalve op maandagavond, want VI) en ga dan dingen doen als schilderen, borrelen met vriendinnen, dingen maken voor onder de tafelziel, klarinet spelen, sporten (omdat ik echt te dik word), naar de bios of ik ga in bad en lees een boek. Heel soms doen man en ik een spelletje en soms gaan we ook pas eten zodra het slaapt. Ik werk ook vrij veel, dus plan bewust alles nadat ze in bed liggen.quote:Op zondag 16 februari 2020 08:48 schreef SQ het volgende:
41..??quote:Op zondag 16 februari 2020 09:17 schreef laziness het volgende:
[..]
Ja herkenbaar. Ik werk 4x9 en vertrek vroeg ivm files. Na koken, opruimen, de was doen, met kind gezeten te hebben en hem naar bed gedaan te hebben is het 20:30uur geweest en ben ik toe aan bankhangen.
Manlief gaat na het eten al 3 jaar aan de studie. Scriptie bijna af, einde in zicht![]()
Ik doe dingen op vrijdagochtend, als kind naar school is.
Vorige week was dat 41 traktaties maken trouwens. So much for me time![]()
quote:Op maandag 17 februari 2020 09:31 schreef BE het volgende:
Vanmorgen zag ik haar dus we maakten een kort praatje en ik haalde aan dat ik dat ook een tijdje met @:XcUZ_Me en naar man had, dan kreeg ik een berichtje hier: Ik zag je op het station. En ik had geen idee wie zij was.Daar werd ik knap paranoia van.
Afijn, ik rij voor ik naar huis ga nog even langs de supermarkt en loop daar de man van XcUZ_mE tegen het lijf.![]()
![]()
Toeval... of zijn er toch ergens rare dingen gaande.
quote:Op maandag 17 februari 2020 09:31 schreef BE het volgende:
Kennen jullie dat gevoel dat de google en facebook overal meeluisteren en dat je ineens reclames ziet voor dingen waar je het toevallig eerder die dag over had?
Nou, het universum luistert ook mee hoor...
Van de week kreeg ik een dm-etje van een FOKster dat ze op de nieuwe school van O 's ochtends al had gedacht dat hij en ik haar bekend voor kwamen en toen viel haar kwartje toen ik hier die foto postte.![]()
![]()
Vanmorgen zag ik haar dus we maakten een kort praatje en ik haalde aan dat ik dat ook een tijdje met @:XcUZ_Me en naar man had, dan kreeg ik een berichtje hier: Ik zag je op het station. En ik had geen idee wie zij was.Daar werd ik knap paranoia van.
Afijn, ik rij voor ik naar huis ga nog even langs de supermarkt en loop daar de man van XcUZ_mE tegen het lijf.![]()
![]()
Toeval... of zijn er toch ergens rare dingen gaande.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
quote:Op woensdag 19 februari 2020 15:30 schreef Tink89 het volgende:
Ik weet niet in welk topic dit hoort, maar ik geloof dat het niet zo goed met me gaat.Maak even een afspraak met je huisarts morgen, vraag je man om wat uren vrij te nemen zodat hij de "ochtenddienst" met prul uit je handen kan nemen de komende anderhalve week. Zet op papier wat er de komende twee weken gedaan moet worden op werk, geef dat door en meld je ziek.Neem je tijd om te slapen als je die behoefte hebt en volg het advies van je huisarts opSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Dit is het moment om op je rem te trappen, hulp te vragen met praktische dingen en even tijd te nemen voor je eigen gezondheid
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
+1quote:Op woensdag 19 februari 2020 15:41 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Maak even een afspraak met je huisarts morgen, vraag je man om wat uren vrij te nemen zodat hij de "ochtenddienst" met prul uit je handen kan nemen de komende anderhalve week. Zet op papier wat er de komende twee weken gedaan moet worden op werk, geef dat door en meld je ziek.Neem je tijd om te slapen als je die behoefte hebt en volg het advies van je huisarts op![]()
Dit is het moment om op je rem te trappen, hulp te vragen met praktische dingen en even tijd te nemen voor je eigen gezondheid
Wat zij zei.quote:Op woensdag 19 februari 2020 15:41 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Maak even een afspraak met je huisarts morgen, vraag je man om wat uren vrij te nemen zodat hij de "ochtenddienst" met prul uit je handen kan nemen de komende anderhalve week. Zet op papier wat er de komende twee weken gedaan moet worden op werk, geef dat door en meld je ziek.Neem je tijd om te slapen als je die behoefte hebt en volg het advies van je huisarts op![]()
Ja, dit! Wat een goed & praktisch stappenplan.quote:Op woensdag 19 februari 2020 15:41 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Ik ben n hulpverlenerquote:Op woensdag 19 februari 2020 21:59 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ja, dit! Wat een goed & praktisch stappenplan.
Sterkte Tink,
Heel goedquote:Op donderdag 20 februari 2020 07:40 schreef Tink89 het volgende:
Txs lieverds! Ik heb een belangrijke deadline op kantoor vandaag, dus heb besloten die nog te halen en dan te gaan bellen. Koppig en onverstandig misschien, maar het geeft rust en heel even tijd om te wennen aan het idee dat ik hulp ga inschakelen.
Ahquote:Op donderdag 20 februari 2020 10:04 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Ik ben n hulpverlenerbijna tweede natuur dit soort dingen
Heb je wel eens een antischimmelcrème geprobeerd? Ik las ooit ergens dat plekjes bij de mond(hoeken) daar vaa mee besmet zijn. Zelf eens geprobeerd op een scheurtje dat er al weken zat en het was binnen twee dagen weg.quote:Op vrijdag 14 februari 2020 12:13 schreef BE het volgende:
I so feel your pain!
Overigens ook de plek rond de mond. Ik heb al echt zo veel geprobeerd, ook ooit hormooncreme en toch wil het niet weg. Momenteel smeer ik met exceemcreme van Bepanthen maar het lijkt weinig uit te maken. Toch maar eens op zoek naar paardenvaseline.
Oeh! Dat is een goeie tip! Ga ik proberen!quote:Op donderdag 20 februari 2020 15:17 schreef -Spring het volgende:
[..]
Heb je wel eens een antischimmelcrème geprobeerd? Ik las ooit ergens dat plekjes bij de mond(hoeken) daar vaa mee besmet zijn. Zelf eens geprobeerd op een scheurtje dat er al weken zat en het was binnen twee dagen weg.
Was gewoon een voetschimmelcrempje van de drogist.
Lekker naar de bioscoop gaan.quote:Op zaterdag 22 februari 2020 14:15 schreef F_r het volgende:
Hier is de optocht afgelast een verplaatst naar dinsdag. Laat ik nou net gisteren kaartjes voor de bioscoop gekocht hebben. Kijken of ik door kan annuleren
Pathé?quote:Op zaterdag 22 februari 2020 14:15 schreef F_r het volgende:
Hier is de optocht afgelast een verplaatst naar dinsdag. Laat ik nou net gisteren kaartjes voor de bioscoop gekocht hebben. Kijken of ik door kan annuleren
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |