Dat doe ik ookquote:Op woensdag 29 januari 2020 09:02 schreef BE het volgende:
Ik pik zelf heel snel accenten op, daar kan ik niks aan doen, gaat vanzelf, praat ik met iemand met een zachte g heb ik hem aan het eind van de middag ook. Soms wel vervelend, want het is net of je aan het parodiëren bent maar ik doe het echt niet expres.
Leverde wel leuke dingen op toen we naar Drenthe verhuisden ooit, binnen een week was ik niet meer te onderscheiden van mijn vriendinnetje in een dorp en zei ik tegen mijn moeder 'Most neit so soez'n' in een discussie. 'WAT ZEG JE?!?!?'
Dat je niet zo moet zeuren! Toen moest ze gelukkig wel lachen.
Ik herken het wel, ik stond pas na een klein weekje in Den Haag zelfs op z'n Haags te vloeken, terwijl ik echt nooit met ziektes scheldquote:Op woensdag 29 januari 2020 17:39 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Dat doe ik ookIk kom uit het noorden, maar heel abn opgevoed maar zodra ik met een mede-noorderling praat ga ik direct knauwen. Vroeger kon je goed horen als ik een weekendje in Den Haag was geweest want dan zei ik 'zeau'
Nu werk ik in Amsterdam en ik moet écht goed mijn best doen om niet net zo te praten als mijn patiënten want het lijkt inderdaad net of ik ze voor gek wil zetten, maar het is gewoon sterker dan ik
In het Duits heb ik het ook, ik spreek normaal gesproken Hoogduits met een vleugje dialect van mijn lief, maar na een weekje Zwitserland is het opeens enorm zangerig
Ik klink ook goddank niet zoals Arjen Robben die Duits praat bijvoorbeeld
Wij bezorg chinees🤣😊quote:Op woensdag 29 januari 2020 17:06 schreef lunapuella het volgende:
Geen nieuwe keuken of bankstel hier, maar er wordt zo wel pizza bezorgd![]()
Telt dat ook?
Hoeft het alleen nog maar op de juiste plekquote:Op woensdag 29 januari 2020 17:58 schreef SQ het volgende:
Ze bleven ook maar dozen brengen. Ik stond echt zo van!
Maar goed, alle kastjes zijn dus al gemonteerd, dat doet ook wel wat voor het volume
Oeeee! Morgen een keuken!quote:Op woensdag 29 januari 2020 17:58 schreef SQ het volgende:
Ze bleven ook maar dozen brengen. Ik stond echt zo van!
Maar goed, alle kastjes zijn dus al gemonteerd, dat doet ook wel wat voor het volume
Klinkt alsof je er niet onverdeeld achter staat?quote:Op woensdag 29 januari 2020 18:49 schreef Vicky het volgende:
Nice SQ!
Wij hebben van de week de keuken en een deel woonkamer in de eerste laag latex gezet.. van warm blauw naar saai wit
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Klopt..quote:Op woensdag 29 januari 2020 18:53 schreef SQ het volgende:
[..]
Klinkt alsof je er niet onverdeeld achter staat?
Ooooh, het is voor de verkoop!quote:Op woensdag 29 januari 2020 18:53 schreef Vicky het volgende:
[..]
Klopt..
Maar ja, de makelaar zegt doe maar wit.
Uhuhquote:Op woensdag 29 januari 2020 18:53 schreef SQ het volgende:
[..]
Ooooh, het is voor de verkoop!
Enige legitieme reden
Maar!!!!quote:
Hier hetzelfde. Alles gaat naar 9010.... saaaaai.quote:Op woensdag 29 januari 2020 18:53 schreef Vicky het volgende:
[..]
Klopt..
Maar ja, de makelaar zegt doe maar wit.
Wat ga je bouwen?quote:Op woensdag 29 januari 2020 20:51 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Maar!!!!
We hebben de vergunning binnen om te gaan bouwen. Dat dan weer wel.
Nu maar weer met de aannemer om tafel wanneer hij tijd heeft. Ik wil eigenlijk voor de zomer klaar zijn, aangezien we al echt 1,5 vertraging hebben.
Mooi voorbeeld dus.quote:Op donderdag 30 januari 2020 07:50 schreef Hupje het volgende:
Lerarentekort. Als je school vandaag niet staakt, maar jouw leerlingen wel naar huis worden gestuurd omdat je duo collega ziek is. Ik kan niet inspringen omdat de school van mijn eigen kind staakt en ik voel me nog schuldig ook. Zucht.
Hier zijn de extra uren gratis, als je die dag al opvang af zou nemen. Wij hebben flexibele opvang, maar onze kinderen vinden een hele dag nso echt heel erg naar. Dus nu maar zo opgelost.quote:Op donderdag 30 januari 2020 10:04 schreef Mariposas het volgende:
Bij ons is de NSO op stakingsdagen en studiedagen open. Heel fijn. Al moeten we die extra uren wel betalen.
Zou ook wel vreemd zijn als ze dat gratis zouden doen.quote:Op donderdag 30 januari 2020 10:04 schreef Mariposas het volgende:
Bij ons is de NSO op stakingsdagen en studiedagen open. Heel fijn. Al moeten we die extra uren wel betalen.
Hier dus wel. Als je al nso zou afnemen. Neem je een extra dag af betaal je nu half tarief.quote:Op donderdag 30 januari 2020 10:30 schreef amaranta het volgende:
[..]
Zou ook wel vreemd zijn als ze dat gratis zouden doen.
Uiteraard, maar om aan te geven dat we dus wel “last” hebben van de staking.quote:Op donderdag 30 januari 2020 10:30 schreef amaranta het volgende:
[..]
Zou ook wel vreemd zijn als ze dat gratis zouden doen.
Nou inderdaad, ben benieuwd wat voor leerachterstand een kind van koud 4 jaar daardoor oplooptquote:Op donderdag 30 januari 2020 14:30 schreef Malteser het volgende:
Staken: Twix is drie dagen vrij. Gisteren studiedag, vandaag en morgen staking.
Gisteren is door Oma opgevangen, vandaag en morgen ben ik zelf thuis.
We vroegen verlof aan voor Twix voor drie dagen (woensdagochtend, donderdag, vrijdagochtend). Het kan niet geweigerd worden want hij is 4 en dus nog niet leerplichtig.
Kreeg ik een hele preek hoe belangrijk drie lesdagen zijn. En hoewel ik het staken helemaal begrijp en ook weet wat een studiedag inhoudt, kaatste ik die bal dus wel terug.
Bij ons is het zo dat als meer dan de helft staakt. De school dicht is voor de kinderen, maar de collega’s die niet staken wel aanwezig zijn.quote:Op donderdag 30 januari 2020 12:52 schreef GotC het volgende:
Hier staken de juffen van T's klas niet, de rest van de school wel. Vreemd, maar prima wmb
De juf ‘adviseerde’ het mij bij de intake ongeveer. Ze zijn tot 5 jaar niet leerplichtig, daar mag je gerust gebruik van maken.quote:Op donderdag 30 januari 2020 14:30 schreef Malteser het volgende:
Staken: Twix is drie dagen vrij. Gisteren studiedag, vandaag en morgen staking.
Gisteren is door Oma opgevangen, vandaag en morgen ben ik zelf thuis.
We vroegen verlof aan voor Twix voor drie dagen (woensdagochtend, donderdag, vrijdagochtend). Het kan niet geweigerd worden want hij is 4 en dus nog niet leerplichtig.
Kreeg ik een hele preek hoe belangrijk drie lesdagen zijn. En hoewel ik het staken helemaal begrijp en ook weet wat een studiedag inhoudt, kaatste ik die bal dus wel terug.
Staken is een recht en een ieder mag voor zichzelf beslissen of hij staakt of niet.quote:
Fijn dat er bij jullie nog veel vervanging is.quote:Op donderdag 30 januari 2020 17:55 schreef amaranta het volgende:
[..]
Staken is een recht en een ieder mag voor zichzelf beslissen of hij staakt of niet.
Ik werk toevallig niet op donderdag en vrijdag. Maar waren het wel mijn werkdagen geweest dan had ik ook niet gestaakt.
Het klinkt misschien raar maar ik ben stakingsmoe.
Ik heb mijn andere collega’s niet gesproken, op een na. En die is ook stakingsmoe.
Er staakt 1 collega en die werkt momenteel therapeutisch. Dus daar was ook geen vervanging voor nodig.
Onze werkgever heeft het best goed geregeld. En zelf hebben we bijna altijd vervanging.
Daarnaast.... een continu openlijk (terecht) klagende beroepsgroep kiest niemand, dus ik draag liever het leuke en positieve van mijn vak uit
Ja, we wonen er he, het is geen Instagram showroomquote:Op zondag 2 februari 2020 16:11 schreef Barreltje het volgende:
Wat ziet het er meteen ook gezellig uit zo! Incl kinderrotzooi
Ja, dat is wel serieus gek, je hebt het plaatje zoveel maanden voor je gehad, met prachtige 3d sfeerimpressies, maar als het er dan écht staat, wauw! Dat is heel gek en tegelijk zóveel beter!quote:Op zondag 2 februari 2020 16:31 schreef BE het volgende:
![]()
Zo onwijs gaaf!
Wat heerlijk dat jullie plannen nu helemaal echt worden!
Wij hebben veneta langs laten komen om die reden. Die geven advies wat er staat en hebben een koffer spul mee waaruit je kan kiezen. Offerte was ook heel netjes.quote:Op zondag 2 februari 2020 16:15 schreef SQ het volgende:
[..]
Ja, we wonen er he, het is geen Instagram showroom![]()
Nu nog gordijnen, da's ook weer zo'n ding...
Kan dat ook per lampje dan?quote:Op zondag 2 februari 2020 16:33 schreef SQ het volgende:
[..]
Ja, dat is wel serieus gek, je hebt het plaatje zoveel maanden voor je gehad, met prachtige 3d sfeerimpressies, maar als het er dan écht staat, wauw! Dat is heel gek en tegelijk zóveel beter!
Ik ben ook helemaal idolaat van de verlichting. Het is bijna allemaal HUE, dus je kunt het echt superknus maken
Eerst staaltjes op vragen en dan krijg je 2wk later, als je niks besteld hebt, een kortingscode.quote:Op zondag 2 februari 2020 16:38 schreef SQ het volgende:
Oh ja, die naam hoor ik vaker. Even onthouden. Doen die ook andere kleuren dan grijs en beige?
Nee, zijn keramische tegels van 90x90quote:Op zondag 2 februari 2020 16:46 schreef Roomsnoes het volgende:
Oh wow! Zo’n mega-eiland![]()
Erg mooie keuken.
Is de vloer van beton?
Ja, de lamp maakt individueel contact met de app, dus je kunt groepen maken of elk peertje apart bedienen.quote:Op zondag 2 februari 2020 16:46 schreef BE het volgende:
[..]
Kan dat ook per lampje dan?
Wij hebben de IKEA versie maar dat gaat per lichtpunt en dat is nog niet altijd wat ik wil.
Dat klinkt echt helemaal ideaal!quote:Op zondag 2 februari 2020 16:50 schreef SQ het volgende:
[..]
Ja, de lamp maakt individueel contact met de app, dus je kunt groepen maken of elk peertje apart bedienen.
Ik heb nu alle lampen in de keuken op groep "keuken" waarmee ik ze in 1 veeg allemaal tegelijk kan bedienen, maar ik heb bijvoorbeeld ook een groep "eetkamertafel" waarmee ik óók nog de lampen boven de tafel apart kan bedienen. En dan manueel nog elk peertje als ik dat zou willen
Tip: Alexa.quote:Op zondag 2 februari 2020 16:50 schreef SQ het volgende:
[..]
Ja, de lamp maakt individueel contact met de app, dus je kunt groepen maken of elk peertje apart bedienen.
Ik heb nu alle lampen in de keuken op groep "keuken" waarmee ik ze in 1 veeg allemaal tegelijk kan bedienen, maar ik heb bijvoorbeeld ook een groep "eetkamertafel" waarmee ik óók nog de lampen boven de tafel apart kan bedienen. En dan manueel nog elk peertje als ik dat zou willen
Jazeker. Ze hebben leuke kleurkeuzesquote:Op zondag 2 februari 2020 16:38 schreef SQ het volgende:
Oh ja, die naam hoor ik vaker. Even onthouden. Doen die ook andere kleuren dan grijs en beige?
Of Google Home. Wij hebben er 1 in de keuken staan omdat het handig is voor de lampen en muziek.quote:Op zondag 2 februari 2020 16:56 schreef Roomsnoes het volgende:
[..]
Tip: Alexa.
«Alexa, turn off the lights» en whoops - alle lichtjes uit.
ja, dat is dan wel vaak een nadeel, en je routing wordt ook heel onlogisch denk ik. Nou ja, fijn, dan weet je dat ook weerquote:Op zondag 2 februari 2020 16:55 schreef BE het volgende:
Oh, side-step, de bank omdraaien gaat het toch niet worden.
Heb het geprobeerd maar het was echt niet mooi. Ineens hoekjes ipv onze heerlijke ruime kamer.
Dus, kan dat uit mijn hoofd.
Gewoon evisa inderdaad. Eventueel kun je op de site van een van de consulaten nog meer informatie vinden. Die andere links die je ziet zijn waarschijnlijk visumbureaus.quote:Op maandag 3 februari 2020 18:47 schreef amaranta het volgende:
Waar kan ik het beste een Turkije visum aanvragen?
Gewoon rechtstreeks bij Turkse overheid?
Als ik het Google kom ik nl ontelbaar pagina’s tegen
Die schaduw is tof! En ik vind het hartstikke goed van hem hoor.quote:Op maandag 3 februari 2020 18:59 schreef livelink het volgende:
Mooi SQ!![]()
Mijn zoon moest voor het vak CKV naar een museum en moest daar dan inspiratie opdoen voor een eigen kunstwerk.
Vreselijke opdracht natuurlijk voor een jongen die niet creatief is en niet van musea houdt. Hij was naar het Voorlinden Museum in Wassenaar geweest (en hij vond het vreselijk). Het enige mooie vond hij de enorme spin bij de ingang van het museum. Dus heeft hij voor zijn opdracht van Knex een spin gemaakt en vervolgens een groot spinnenweb waar hij de spin in heeft geplaatst met foto's van de andere kunstwerken erin geplakt, zodat de spin die kon opeten![]()
Het zal wel een onvoldoende worden, maar ik vond het nog best wel creatief uiteindelijk.
originele spin
[ afbeelding ]
Knex spin
[ afbeelding ]
Ja, die foto had hij zelf gemaakt. Dat was inderdaad wel heel goed uitgepakt met die schaduw.quote:Op maandag 3 februari 2020 19:03 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Die schaduw is tof! En ik vind het hartstikke goed van hem hoor.
Even voor de zekerheid: waarom heb je een visum nodig?quote:Op maandag 3 februari 2020 18:47 schreef amaranta het volgende:
Waar kan ik het beste een Turkije visum aanvragen?
Gewoon rechtstreeks bij Turkse overheid?
Als ik het Google kom ik nl ontelbaar pagina’s tegen
Vakantie.quote:Op maandag 3 februari 2020 19:10 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Even voor de zekerheid: waarom heb je een visum nodig?
Die kocht je vroeger gewoon in Turkije bij de douane op het vliegveld, was nog goedkoper ook dan op voorhand een visum regelen, maar weet niet of dat nog steeds zo is.quote:
Ik ben er nog nooit geweest. Mijn man moet gaan voor zijn werk, en ik sluit een paar dagen aan.quote:Op maandag 3 februari 2020 19:26 schreef Leandra het volgende:
[..]
Die kocht je vroeger gewoon in Turkije bij de douane op het vliegveld, was nog goedkoper ook dan op voorhand een visum regelen, maar weet niet of dat nog steeds zo is.
Ik boycot Turkije tegenwoordig, anders had ik vorig jaar nog wel ervaring opgedaan
Ik zag net dat het ook een stuk duurder geworden is: $ 35 dollar kost zo'n E-visa.quote:Op maandag 3 februari 2020 19:37 schreef littledrummergirl het volgende:
Toen ik ging kon dat inderdaad ook gewoon ter plaatse op t vliegveld
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |