twitter:BNODesk twitterde op woensdag 29-01-2020 om 01:21:12China's national update:- 469 new cases, which is in addition to the 840 new cases reported 2 hours ago- 1 new death, raising death toll to 132- 103 total treated and released- 9,239 suspected caseshttps://t.co/XQhLD5wMuG reageer retweet
quote:Azië vreest verdere verspreiding coronavirus, Nederland helpt bij onderzoek
Het mysterieuze coronavirus verspreidt zich steeds verder over Azië. In China is een tweede dode gevallen en er zijn besmettingen in Thailand en Japan gesignaleerd. Nu het Chinees nieuwjaar om de hoek komt kijken, wordt de angst voor verspreiding groter. Ook in Nederland wordt onderzoek gedaan naar het virus.
Op het Erasmus MC hebben ze het er druk mee. China heeft namelijk hulp gevraagd aan virologen in verschillende landen. In Nederland zijn dit onderzoekers van het Rotterdamse ziekenhuis.
"In dit stadium heeft het vinden van de oorzaak prioriteit", zegt viroloog Bart Haagmans. "Dat kan door mensen met het virus zo snel mogelijk in quarantaine te plaatsen en de bron, hoogstwaarschijnlijk dieren, te lokaliseren. Op die manier kun je de uitbraak tot een eind brengen. Dat is het belangrijkste. Het vinden van een vaccin is op korte termijn niet haalbaar."
Drukbezochte plaatsen
Volgens zijn collega Marion Koopmans is het niet gek dat het virus juist in Azië de kop opsteekt. "In China zijn veel markten waar levende dieren worden verhandeld. Dat zijn drukbezochte plekken. Vissen, vogels en zoogdieren lopen daar door elkaar."
De eerste gevallen van het coronavirus werden gelinkt aan een vismarkt in Wuhan, een miljoenenstad in het oosten van China. Op de markt worden ook levende dieren zoals vogels verkocht. Van welk dier dit virus afkomstig is, is nog niet bekend.
40 mensen besmet
Tot nu toe beperken de ziektegevallen zich tot Azië. De twee dodelijke slachtoffers komen uit Wuhan. Toch zijn niet alle besmette mensen op de markt geweest. Hierdoor groeien de zorgen. Het kan namelijk betekenen dat de longziekte zich van mens op mens kan verspreiden. In China zijn nu zo'n 40 mensen besmet.
De besmette mensen in Japan en Thailand zijn alle drie Chinees. Allemaal zijn ze vanuit de omgeving van Wuhan naar het buitenland gereisd. Tijdens het Chinees Nieuwjaar op 25 januari reizen Chinezen het hele land door. Ze bezoeken vrienden en familie. De zorg is dat de ziekte zich in die periode nog verder verspreidt.
De uitbraak van deze nieuwe variant doet denken aan de verspreiding van SARS in 2003. Hieraan zijn wereldwijd meer dan 800 mensen overleden. Ook dit virus zou zijn begonnen op een markt in China en zijn overgedragen van dier op mens.
De Chinese overheid stopte dit toen in de doofpot. Door een gebrek aan transparantie was de kennis toen beperkt. Hierdoor kon het virus zich meer verspreiden. China lijkt hiervan te hebben geleerd en brengt nu veel meer informatie naar buiten.
Vooruitgang in de wetenschap
"Bij de SARS-uitbraak heeft het lang geduurd tot China aangaf dat er überhaupt iets aan de hand was. Nu heeft China niet alleen snel laten weten wat er aan de hand is, maar hebben ze ook direct naar buiten gebracht wat ze over het virus weten", vertelt Koopmans. "Daarnaast is er ook veel vooruitgang in de wetenschap. Ik denk dat de Chinezen nu hard werken aan een oplossing."
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-rotterdam-onderzoek
De voorlopig getallen door werk van Coronavirus: via deze drie: (link 1) (link 2) (link 3)quote:Coronavirussen
De coronavirussen is een grote familie van virussen die ziekten veroorzaken. Deze virussen zijn zoönotisch, dat betekent dat ze overgedragen kunnen worden tussen dieren en mensen. De wereldgezondheidsorganisatie (WHO) geeft meer informatie over het virus op hun website.
Veel voorkomende tekenen van infectie zijn ademhalingsproblemen, koorts en hoesten. In ernstige gevallen kan het leiden tot een longontsteking, nierfalen en is het dodelijk. De standaard aanbevelingen die de WHO doet om verspreiding te voorkomen zijn: regelmatig handen wassen, mond en neus bedekken bij hoesten en niezen en het grondig koken van vlees en eieren.
Eerder uitgebroken coronavirussen zijn MERS en SARS. Dat laatste virus werd in 2003 ook in China ontdekt. Het werd overgedragen van civetkatten op mensen. Er zijn verschillende coronavirussen die al wel onder dieren circuleren, maar waar nog geen mensen door zijn besmet.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-rotterdam-onderzoek
Van de week was toch het nieuws dat het goed tegen kou kon?quote:Op woensdag 29 januari 2020 00:06 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Welke zou het gekozen hebben, Cold of Heat Resistance?
Neurax Worm is wel goddelijk, de upgrade waarbij je besmetten naar een land kunt laten vliegen en dan gewoon Madagascar, Groenland en de Caraïben doen: eitjequote:Op woensdag 29 januari 2020 00:07 schreef Djnormandy het volgende:
[..]
Groenland is ook al moeilijk te raken met Plague Inc
RIP Groenland danquote:Op woensdag 29 januari 2020 00:08 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Van de week was toch het nieuws dat het goed tegen kou kon?
Het kan goed tegen kou en boven de 25 graden gaat het doodquote:Op woensdag 29 januari 2020 00:08 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Van de week was toch het nieuws dat het goed tegen kou kon?
Dus we moeten de aarde nog een graadje opstoken.quote:Op woensdag 29 januari 2020 00:10 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Het kan goed tegen kou en boven de 25 graden gaat het dood
Ja, of je verwarming op 25 zettenquote:Op woensdag 29 januari 2020 00:11 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Dus we moeten de aarde nog een graadje opstoken.
Inderdaad, stoppen maar met dat klimaatgelul dit is veel bedreigender.quote:Op woensdag 29 januari 2020 00:11 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Dus we moeten de aarde nog een graadje opstoken.
Zijn die bejaarden waar het godvergeten warm in huis is toch nog veilig.quote:Op woensdag 29 januari 2020 00:12 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja, of je verwarming op 25 zetten![]()
quote:Op woensdag 29 januari 2020 00:12 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Inderdaad, stoppen maar met dat klimaatgelul dit is veel bedreigender.
Ik kan het eigenlijk niet meer zo goed volgen, die cijfers kwamen toch altijd om 00.30 uur?quote:Op woensdag 29 januari 2020 00:12 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
There are currently 5,565 cases with 131 deaths worldwide lees ik op reddit.
Nog geen bevestiging.
Weet ook niet of dit de cijfers van china zijn
Ja zijn officiële cijfers vanuit de Chinese overheid: wjw.hubei.gov.cn/fbjd/dtyw/202001/t20200129_2015921.shtmlquote:Op woensdag 29 januari 2020 00:12 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Nog geen bevestiging.
twitter:CNBCi twitterde op woensdag 29-01-2020 om 00:03:16White House tells airlines it may suspend all China-US flights amid coronavirus outbreak https://t.co/j8rC1wnZ9B reageer retweet
Dat loopt dan nog voor op dat ene akelige lijstje dat hier ooit stond.quote:Op woensdag 29 januari 2020 00:14 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ja zijn officiële cijfers vanuit de Chinese overheid: wjw.hubei.gov.cn/fbjd/dtyw/202001/t20200129_2015921.shtml
Je weet niet hoeveel er eenzaam gestorven in hun bed liggen..quote:Op woensdag 29 januari 2020 00:15 schreef Djnormandy het volgende:
Er zijn zelfs lijstjes dat het nu al over 280 doden moeten zitten, En mensen jammer genoeg geloofde dat allemaal van te voren..
Nee, dat loopt achterquote:Op woensdag 29 januari 2020 00:16 schreef Greys het volgende:
[..]
Dat loopt dan nog voor op dat ene akelige lijstje dat hier ooit stond.
Zou wel relaxed zijnquote:Op woensdag 29 januari 2020 00:12 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Inderdaad, stoppen maar met dat klimaatgelul dit is veel bedreigender.
Oh ja, die fout maakte ik dus ook. Dank.quote:Op woensdag 29 januari 2020 00:17 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nee, dat loopt achter
Alleen vossssssss telt het nog bij de 28e, maar het zijn de cijfers van de 29e.
Via Mish Talk heeft de University of Minnesota heet zaakje ook eens doorgerekend, R0 klopt redelijk met de meridiaan.quote:Op woensdag 29 januari 2020 00:12 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Nog geen bevestiging.
Je weet moet hoeveel er beter zijn geworden zonder naar een dokter te stappen.quote:Op woensdag 29 januari 2020 00:17 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Je weet niet hoeveel er eenzaam gestorven in hun bed liggen..
Dit zijn wel alleen de Hubei cijfers, de rest van China zal wel mondjesmaat over de dag binnendruppelen. En die 462 gevallen morgen in Duitsland natuurlijk nog.quote:Op woensdag 29 januari 2020 00:17 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nee, dat loopt achter
Nou dan hebben we nog 24 uur speling!quote:Op woensdag 29 januari 2020 00:18 schreef Greys het volgende:
[..]
Oh ja, die fout maakte ik dus ook. Dank.
twitter:CGTNOfficial twitterde op woensdag 29-01-2020 om 00:17:14Supplies to combat the coronavirus are in high demand in Wuhan but there isn’t enough.#coronaviruschina https://t.co/R2DXR518EP https://t.co/fCoEmTkfIf reageer retweet
Mogen die wel terug?quote:Op woensdag 29 januari 2020 00:20 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:CGTNOfficial twitterde op woensdag 29-01-2020 om 00:17:14Supplies to combat the coronavirus are in high demand in Wuhan but there isn’t enough.#coronaviruschina https://t.co/R2DXR518EP https://t.co/fCoEmTkfIf reageer retweet
Die zijn voor dit hele gebeuren vanuit Wuhan naar familie gegaan. Je denkt dat die nu echt allemaal terug zijn gegaan naar hun afgesloten stad? Die zitten gewoon bij familie natuurlijkquote:Op woensdag 29 januari 2020 00:20 schreef Djnormandy het volgende:
Alleen die 5 miljoen chinezen die zoek zijn , Wat is daar nu mee gebeurd nog steeds allemaal kwijt?
Nee, dat zijn alle mensen die Nieuwjaar waren gaan vieren Die zijn niet kwijt.quote:Op woensdag 29 januari 2020 00:20 schreef Djnormandy het volgende:
Alleen die 5 miljoen chinezen die zoek zijn , Wat is daar nu mee gebeurd nog steeds allemaal kwijt?
Ik ben even van mijn padje af wat betreft de kaartenquote:Op woensdag 29 januari 2020 00:27 schreef Za het volgende:
Voor wat betreft de OP, misschien is het handig aan te geven dat al deze besmettingen in China mensen met longontsteking betreft.
Buiten China niet.
Ik doe een link bij.quote:Op woensdag 29 januari 2020 00:08 schreef Houtenbeen het volgende:
28 januari 2020 @ 20:24
Besmet: 4690
Gestorven: 106
Genezen: 79
Iedereen KAN getroffen door dit virus maar mensen met longproblemen komen er niet zo goed van af.quote:Op woensdag 29 januari 2020 00:34 schreef Stray_cat het volgende:
Dus kort gezegd, mensen met longproblemen in steden in China ( luchtvervuiling) worden getroffen door dit griepvirus. Goh
Dat zeg ik, zoals alle griepjesquote:Op woensdag 29 januari 2020 00:35 schreef Djnormandy het volgende:
[..]
Iedereen KAN getroffen door dit virus maar mensen met longproblemen komen er niet zo goed van af.
Dit is een virale longontsteking, en daar is geen medicatie voorquote:Op woensdag 29 januari 2020 00:36 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Dat zeg ik, zoals alle griepjes
Triest, maar zo gaat dat al eeuwenquote:Op woensdag 29 januari 2020 00:37 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dit is een virale longontsteking, en daar is geen medicatie voor
Ik denk dat ik de twee verschillende aantallen begrijp. Er zijn wel meer dan 10.000 bevestigde gevallen, maar alle provincies rapporteren om de een of andere reden alleen de gevallen van coronavirus met longontsteking.quote:Op woensdag 29 januari 2020 00:03 schreef heywoodu het volgende:
Oh mee eens hoor, maar als hij echt had gezegd, namens autoriteiten, dat er 10.000 bevestigde gevallen waren had dat ook echt wel ergens in de media gestaan (en niet op troep als MartinNijland ofzo).
Oooooowwwwwhhhhhhquote:Op woensdag 29 januari 2020 00:38 schreef Za het volgende:
[..]
Ik denk dat ik de twee verschillende aantallen begrijp. Er zijn wel meer dan 10.000 bevestigde gevallen, maar alle provincies rapporteren om de een of andere reden alleen de gevallen van coronavirus met longontsteking.
Ik kan alle meldingen posten, zie ook mijn post hierboven.
Daarom ook zijn er zo weinig genezingen, en doen de gevallen buiten China het beter, omdat eenvoudige besmettingen daar gerapporteerd worden.
Dat denk ik.quote:Op woensdag 29 januari 2020 00:42 schreef tesssssssss het volgende:
Oooooowwwwwhhhhhh
Dus die mensen in Duitsand hebben gewoon de "griep-achtige corona", en de mensen in China die met longontsteking
Nee Die mensen in China met "griep-achtige" symptomen worden niet gerapporteerd
Dus daarom ligt het echte aantal veel hoger
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ze rapporteren allemaal (al die provincies) alleen gevallen van longontsteking. Alle gerapporteerde gevallen liggen ook nog steeds in ziekenhuizen.
De rapporten zijn gewoon duidelijk, maar geïnterpreteerd als zijnde aantal besmettingen, terwijl het zo niet is gepresenteerd.
Veel mensen geloven de aantallen uit China niet, maar China is keurig bezig.
Het werkelijk aantal besmettingen is uiteraard een veelvoud. IMO
Ook de man op de persconferentie gisteren bevestigde veel hogere getallen.
Die virale longontsteking is wel dodelijk voor sommige mensen omdat daar nog geen medicatie voor is.quote:Op woensdag 29 januari 2020 00:55 schreef Djnormandy het volgende:
Longontsteking is niet eens zo dodelijk maar in China waarschijnlijk dus nog wel, Had wel verwacht na SARS dat het beter zou zijn .
quote:Op woensdag 29 januari 2020 00:51 schreef Za het volgende:
[..]
Dat denk ik.
Alle reporten uit China staan online en zien er zo uit:Ik moet dit nieuws nog even laten bezinken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ze rapporteren allemaal (al die provincies) alleen gevallen van longontsteking. Alle gerapporteerde gevallen liggen ook nog steeds in ziekenhuizen.
De rapporten zijn gewoon duidelijk, maar geïnterpreteerd als zijnde aantal besmettingen, terwijl het zo niet is gepresenteerd.
Veel mensen geloven de aantallen uit China niet, maar China is keurig bezig.
Het werkelijk aantal besmettingen is uiteraard een veelvoud. IMO
Ook de man op de persconferentie gisteren bevestigde veel hogere getallen.Het is pas echt crisis als het bier op is.
Joh, doe even normaalquote:Op woensdag 29 januari 2020 00:58 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik moet dit nieuws nog even laten bezinken.
Ik zie het eerlijk gezegd als goed nieuws, Niet voor de oudere medemens nartuurlijk. Longonsteking in landen zoals hier en verder in europa, Japan ,USA. is goed in de gaten te houden ook met virale infecties. Zijn geen medicijnen tegen maar wel het juiste apparatuur. In China hebben ze dat nietquote:Op woensdag 29 januari 2020 00:58 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik moet dit nieuws nog even laten bezinken.
Ik hoop toch dat het niet naar hier komt, want ik werk met bejaardenquote:Op woensdag 29 januari 2020 01:02 schreef Djnormandy het volgende:
[..]
Ik zie het eerlijk gezegd als goed nieuws, Niet voor de oudere medemens nartuurlijk. Longonsteking in landen zoals hier en verder in europa, Japan ,USA. is goed in de gaten te houden ook met virale infecties. Zijn geen medicijnen tegen maar wel het juiste apparatuur. In China hebben ze dat niet
Onthoud wel dat bejaarden hier veel meer kans hebben om het te overleven dan in een overvol ziekenhuis in Chinaquote:Op woensdag 29 januari 2020 01:07 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik hoop toch dat het niet naar hier komt, want ik werk met bejaarden
Welterusten
twitter:DavidInglesTV twitterde op woensdag 29-01-2020 om 01:10:13JUST IN: China reports 1,459 new coronavirus cases in 31 provinces. New count now is 5,974 and death toll rises 132. reageer retweet
twitter:globaltimesnews twitterde op woensdag 29-01-2020 om 01:13:251,459 new cases of #NovelCoronavirus and 3,248 suspected cases (1 in #Tibet) were reported across China on Jan 28; total number of confirmed infection increased to 5,974, with 1,239 in critical condition, 132 dead and 103 recovered. https://t.co/SZ98qVlYQd https://t.co/IWZlOJHXe8 reageer retweet
Zijn account is nieuw en in zn bio staat sike. Dus nee.quote:Op woensdag 29 januari 2020 01:13 schreef Maver24 het volgende:
Is dit waar???
https://twitter.com/spect(...)292472866406401?s=19
Jaaaaa, we gaan allemaal deaudquote:Op woensdag 29 januari 2020 01:13 schreef Maver24 het volgende:
Is dit waar???
Ja ik trapte er bijna inquote:Op woensdag 29 januari 2020 01:14 schreef Djnormandy het volgende:
[..]
Zijn account is nieuw en in zn bio staat sike. Dus nee.
Grapjasquote:Op woensdag 29 januari 2020 01:13 schreef Maver24 het volgende:
Is dit waar???
Dat is dus het kloterige aan twitter zo zijn er nog 10000 andere account met hetzelde gedoe en mensen gaan het bijna geloven zonder zelf ook maar te kijkenquote:
Hmmm meer geinfecteerde maar wel 23 meer recovered dat geeft wel een beetje hoop.quote:Op woensdag 29 januari 2020 01:14 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:globaltimesnews twitterde op woensdag 29-01-2020 om 01:13:251,459 new cases of #NovelCoronavirus and 3,248 suspected cases (1 in #Tibet) were reported across China on Jan 28; total number of confirmed infection increased to 5,974, with 1,239 in critical condition, 132 dead and 103 recovered. https://t.co/SZ98qVlYQd https://t.co/IWZlOJHXe8 reageer retweet
twitter:globaltimesnews twitterde op woensdag 29-01-2020 om 01:36:19A couple in their 50s from Hubei Province infected with the "devil" #coronavirus, were both cured and released from a hospital in Shanghai Tuesday. https://t.co/Rnpr3kdqTM reageer retweet
Er is al een topic voor gekkies, doei.quote:Op woensdag 29 januari 2020 02:56 schreef DonDruiper het volgende:
- Nieuw virus
- Paar honderd mensen dood
- WERELDWIJDE PANIEK
- Eindelijk een vaccin.
[ afbeelding ]
Die lopen slechts zo'n anderhalve week achter op het schema van Wuhanquote:Op woensdag 29 januari 2020 01:37 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Shanghai met nu 80 besmettingen is toch ook wel zorgwekkend. Dat is al meer dan aan het begin van de uitbraak in Wuhan... en Shanghai heeft meer dan 20 miljoen inwoners.
Bijna 1000 in kritieke toestand.quote:Op woensdag 29 januari 2020 03:03 schreef Drugshond het volgende:
5578 (Chinese deug telraam) cases 60 % ten opzichte van Sars 2003 in 4 weken in plaats van 7 maanden.
-------------------------------
131 dood.
2.5 % + wie mog besmet is. Kan zeker nog te komen overlijden.
Yupquote:
Nee dat doe ik niet. Toen we gister naar de 5500 gingen was het hier nog gewoon de 28ste. Hier.quote:Op woensdag 29 januari 2020 00:17 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nee, dat loopt achter
Geen nieuwe gevallen in Australië en Afrika weer van de map?quote:Op woensdag 29 januari 2020 06:28 schreef n__n het volgende:
Toename van 33% in 10 uur
6:31 29/1 - 20:24 28/1
Besmet: 6057 > 4690
Gestorven: 132 > 106
Genezen: 110 > 79
bron: https://gisanddata.maps.a(...)40299423467b48e9ecf6
Niet op gelet eigenlijk, dit is het totale 'officiële' aantal.quote:Op woensdag 29 januari 2020 06:47 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
[..]
Geen nieuwe gevallen in Australië en Afrika weer van de map?
Ik las dat de cijfers voortaan 2x per dag worden vrijgegeven, dat belooft niet veel goedsquote:Op woensdag 29 januari 2020 06:28 schreef n__n het volgende:
We gaan allemaal deaud!quote:Op woensdag 29 januari 2020 06:59 schreef byah het volgende:
[..]
Ik las dat de cijfers voortaan 2x per dag worden vrijgegeven, dat belooft niet veel goeds
Nou, deze cijfers zijn tot 28 januari 23:00 EST en...quote:Op woensdag 29 januari 2020 07:02 schreef Logician2.0 het volgende:
Wel minder dan dag grafiekje voorspelde toch?
Die zit op 7520 - 155 voor 29-01-20
Wat is het totaal volgens jou dan nu?quote:Op woensdag 29 januari 2020 07:08 schreef n__n het volgende:
[..]
Nou, deze cijfers zijn tot 28 januari 23:00 EST en...
Voor 28-1 voorspelde hij 5100 en 29-1 (voorspelling: 7520) moet er nog volledig bij komen...![]()
Prima. Het gaat niet om welke dag het hier is, maar prima.quote:Op woensdag 29 januari 2020 06:08 schreef vosss het volgende:
[..]
Nee dat doe ik niet. Toen we gister naar de 5500 gingen was het hier nog gewoon de 28ste. Hier.
Precies, beetje fearmongeren voor wat clicks.quote:Op woensdag 29 januari 2020 07:58 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Net als zo'n ophef als met SARS. Uiteindelijk een kleine 800 doden.
Ik denk minder dan er in Azië jaarlijks overlijden aan ademhalingsmoeilijkheden als gevolg van het meezingen bij een Karaoke-evenement.
Of door het roken van sigaretten en die vieze smog in dat soort landen.quote:Op woensdag 29 januari 2020 07:58 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Net als zo'n ophef als met SARS. Uiteindelijk een kleine 800 doden.
Ik denk minder dan er in Azië jaarlijks overlijden aan ademhalingsmoeilijkheden als gevolg van het meezingen bij een Karaoke-evenement.
So it begins. Recessie in 3,2,1quote:Op woensdag 29 januari 2020 08:17 schreef BeriBeri het volgende:
Coronavirus: British Airways halts flights to mainland China as cases exceed SARS
https://news.sky.com/stor(...)ll-hits-132-11920542
Ik weet alleen maar dat die viroloog bij Jinek zei dat er veel te grote gaatjes in de mondkapjes zitten, en dat het virus daar gewoon doorheen kanquote:Op woensdag 29 januari 2020 04:19 schreef Za het volgende:
Voor wat betreft mondkapjes, wie heeft bedacht dat deze niet helpen?
Wanneer een besmet persoon tegenover je zit/staat en spreekt of hoest, houd het kapje die kleine partikels tegen en adem je ze niet direct in.
Dat de zijkanten niet geheel aansluiten is geen issue omdat het virus niet rondzwerft en zich daarom niet via de zijkanten een weg naar binnen baant.
Wat maakt dat experts beweren dat ze niet werken? BVD
Als er een ongebreidelde pandemie uitbreekt komt die recessie ook wel.quote:
Dat valt nog te bezien. Weet je hoe veel die pensioenfondsen in China geïnvesteerd hebben?quote:Op woensdag 29 januari 2020 08:24 schreef greatgonzo het volgende:
dit is trouwens wel goed nieuws voor de pensioentekorten, mocht het een pandemie worden
De kans dat op meer vlakken het openbare leven in een lagere versnelling gaat de komende maanden lijkt me best aanwezig. Dat zal ongetwijfeld economische impact gaan hebben. Dit is dan een eerste druppel in die emmer.quote:Op woensdag 29 januari 2020 08:33 schreef Bieselke het volgende:
[..]
Yes, recessie als gevolg van wat tijdelijk gestaakte vluchten...
Deze viroloog vindt het wel een zorgelijke situatie. Dat is dus die van Jinekquote:Op woensdag 29 januari 2020 04:19 schreef Za het volgende:
Wanneer een besmet persoon tegenover je zit/staat en spreekt of hoest, houd het kapje die kleine partikels tegen en adem je ze niet direct in.
Dat de zijkanten niet geheel aansluiten is geen issue omdat het virus niet rondzwerft en zich daarom niet via de zijkanten een weg naar binnen baant.
Hey lig niet te zeuren over 28 of 29; dan is het 29 en lopen we 1 dag achter. De cijfers kloppen dan evengoed van dat lijstje.quote:Op woensdag 29 januari 2020 07:58 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Prima. Het gaat niet om welke dag het hier is, maar prima.
Tuurlijk is er een economische impact, maar daarom hoef je nog niet meteen van een recessie te gaan spreken. En hier is er structureel geen economische probleem, dus het herstel kan zeer snel gaan.quote:Op woensdag 29 januari 2020 08:35 schreef Perrin het volgende:
[..]
De kans dat op meer vlakken het openbare leven in een lagere versnelling gaat de komende maanden lijkt me best aanwezig. Dat zal ongetwijfeld economische impact gaan hebben. Dit is dan een eerste druppel in die emmer.
Vluchten naar China... Zou ze eerder andersom weigeren.quote:Op woensdag 29 januari 2020 08:17 schreef BeriBeri het volgende:
Coronavirus: British Airways halts flights to mainland China as cases exceed SARS
https://news.sky.com/stor(...)ll-hits-132-11920542
gaat lekker zoquote:Op woensdag 29 januari 2020 06:28 schreef n__n het volgende:
Zorgt wel voor duidelijkere cijfers en minder rumoer. Lijkt mij eigenlijk wel een goede zaak want dit gaat nog wel even durenquote:Op woensdag 29 januari 2020 06:59 schreef byah het volgende:
[..]
Ik las dat de cijfers voortaan 2x per dag worden vrijgegeven, dat belooft niet veel goeds
Nou, dat kun je van twee kanten bekijken. Was dit virus een maand eerder uitgebroken, dan waren nu al veel pensioenen in januari gekort door de dalende beurzen in eind december 2019.quote:Op woensdag 29 januari 2020 08:24 schreef greatgonzo het volgende:
dit is trouwens wel goed nieuws voor de pensioentekorten, mocht het een pandemie worden
Dus toch van en naar China.quote:Op woensdag 29 januari 2020 09:18 schreef tesssssssss het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-negatief-reisadvies
Ja. Die grote cirkel gaat binnenkort samensmelten met die middelgrote rechtse bol.quote:Op woensdag 29 januari 2020 06:28 schreef n__n het volgende:
Terug en direct melden bij de instanties. En in quarantaine gaan.quote:Op woensdag 29 januari 2020 09:23 schreef opgebaarde het volgende:
Wat zou jij doen, als je nu in Wuhan bent en je kan met het vliegtuig terug naar Nederland. Doen?
Ik twijfel want het vliegtuig zit vol
Hier legt een longarts dat uit, van die mondkapjes.quote:Op woensdag 29 januari 2020 04:19 schreef Za het volgende:
Teruggaan en met een goede mondkap op in het vliegtuig gaan zitten om besmetting daar te voorkomen.quote:Op woensdag 29 januari 2020 09:23 schreef opgebaarde het volgende:
Wat zou jij doen, als je nu in Wuhan bent en je kan met het vliegtuig terug naar Nederland. Doen?
Dit ja, mijn zwager vertelde me gisteren nog dat ik een obsessie heb voor dit virus (ik vind het vooral interessant en volg nieuws en hysterie), maar ik heb hem er maar even op geattendeerd dat hij zich wel iets drukker mag gaan maken aangezien hij bij een bedrijf werkt dat zakenreizen organiseertquote:Op woensdag 29 januari 2020 09:36 schreef Jor_Dii het volgende:
Als het in Shanghai om zich heen gaat slaan ontstaat er een serieus groter probleem voor de wereldhandel..
gewoon twee op elkaar dragenquote:Op woensdag 29 januari 2020 08:33 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik weet alleen maar dat die viroloog bij Jinek zei dat er veel te grote gaatjes in de mondkapjes zitten, en dat het virus daar gewoon doorheen kan
aliexpress falliet incoming?quote:Op woensdag 29 januari 2020 09:36 schreef Jor_Dii het volgende:
Als het in Shanghai om zich heen gaat slaan ontstaat er een serieus groter probleem voor de wereldhandel..
Ik weet dat dit echt een stomme vraag is, maar kunnen ze zich dan nog wel kwalificeren?quote:Op woensdag 29 januari 2020 10:05 schreef Noordzijde het volgende:
Het Chinese nationale vrouwenvoetbalteam is in quarantaine geplaatst in de Australische stad Brisbane. De 32-koppige ploeg was vanuit Wuhan, het epicentrum van de virusuitbraak, naar Australië gereisd voor de kwalificatie voor de Olympische Spelen. Een maatregel van de deelstaat Queensland stelt dat de spelers tot 5 februari in hun hotel moeten blijven.
Ik las gisteren dat in China er hufters zijn die weggegooide mondkapjes uit de vuilnisbakken plukken om opnieuw door te verkopen.quote:Op woensdag 29 januari 2020 03:10 schreef Libris het volgende:
Ik woon in Singapore, en wij hebben de eerste 7 cases binnen. Allemaal mensen die het in China opgelopen hebben. Langzaamaan worden mensen wel iets voorzichtiger,
• mondkapjes zijn uitverkocht, of er staan lange rijen.
Op 3 februari is hun eerste wedstrijd, ik mag hopen dat het even uitgesteld wordt om ze gewoon een eerlijke kans te gevenquote:Op woensdag 29 januari 2020 10:08 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik weet dat dit echt een stomme vraag is, maar kunnen ze zich dan nog wel kwalificeren?
Ik hoop het ook, want dat is wel heel erg zieligquote:Op woensdag 29 januari 2020 10:09 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Op 3 februari is hun eerste wedstrijd, ik mag hopen dat het even uitgesteld wordt om ze gewoon een eerlijke kans te geven
Zo'n team had in eerste instantie natuurlijk nooit af moeten reizen naar dat toernooi. De risico's zijn te groot m.i.quote:Op woensdag 29 januari 2020 10:11 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik hoop het ook, want dat is wel heel erg zielig
Als het zo door gaat moeten straks heel de OS worden uitgesteldquote:Op woensdag 29 januari 2020 10:09 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Op 3 februari is hun eerste wedstrijd, ik mag hopen dat het even uitgesteld wordt om ze gewoon een eerlijke kans te geven
Weet je wat zielig zou zijn? Dat NL zich eindelijk weer eens heeft geplaatst voor een eindronde en vervolgens gaat het niet door. 😂quote:Op woensdag 29 januari 2020 10:09 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja Dat wel.quote:Op woensdag 29 januari 2020 10:14 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Zo'n team had in eerste instantie natuurlijk nooit af moeten reizen naar dat toernooi. De risico's zijn te groot m.i.
Volgens mij zijn die ook niet gemaakt om biologisch materiaal tegen te houden. Het zal ongetwijfeld wel helpen, maar om echt beschermd te zijn moet je gewoon zo'n gezichtsmasker halen waar je zelf een filter in moet draaien. En dan nog een speciaal filter voor biologisch materiaal en virussen.quote:Op woensdag 29 januari 2020 10:08 schreef BoonDockSaint het volgende:
[ afbeelding ]
Die moet je hebben kan je ook gewoon bij de gamma ofzo halen en een zuurbril erbij
Zal rond de dertig euro zijn ofzo
Zolang het maar aerosolen tegenhoudt.quote:Op woensdag 29 januari 2020 10:24 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Volgens mij zijn die ook niet gemaakt om biologisch materiaal tegen te houden. Het zal ongetwijfeld wel helpen, maar om echt beschermd te zijn moet je gewoon zo'n gezichtsmasker halen waar je zelf een filter in moet draaien. En dan nog een speciaal filter voor biologisch materiaal en virussen.
Zaken zijn zakenquote:Op woensdag 29 januari 2020 10:09 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Ik las gisteren dat in China er hufters zijn die weggegooide mondkapjes uit de vuilnisbakken plukken om opnieuw door te verkopen.
Overal zitten Chinezen tegenwoordig.quote:Op woensdag 29 januari 2020 10:21 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Weer 1 geval in Australie. Zijn natuurlijk ook ontzettend veel Chinesen daar dus is te verwachten.
Sowieso, maar Australie IS bijna Chinaquote:Op woensdag 29 januari 2020 10:28 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Overal zitten Chinezen tegenwoordig.
Dat masker is juist voor biologisch matriaalquote:Op woensdag 29 januari 2020 10:24 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Volgens mij zijn die ook niet gemaakt om biologisch materiaal tegen te houden. Het zal ongetwijfeld wel helpen, maar om echt beschermd te zijn moet je gewoon zo'n gezichtsmasker halen waar je zelf een filter in moet draaien. En dan nog een speciaal filter voor biologisch materiaal en virussen.
De Filipijnen voor een flink deel ook.quote:Op woensdag 29 januari 2020 10:28 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Sowieso, maar Australie IS bijna China
Meh, Nederlanders zouden dat zelf doen uit gierigheid.quote:Op woensdag 29 januari 2020 10:09 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Ik las gisteren dat in China er hufters zijn die weggegooide mondkapjes uit de vuilnisbakken plukken om opnieuw door te verkopen.
Ik zou zelf in zo´n situatie in Wuhan blijven.quote:Op woensdag 29 januari 2020 09:23 schreef opgebaarde het volgende:
We moeten vrezen voor onze snackbars..quote:Op woensdag 29 januari 2020 10:28 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Overal zitten Chinezen tegenwoordig.
Nee hoor, ik zou pakken luiers gaan verkopen als de nieuwe mondkapjes. Sluiten beter af en ademend.quote:Op woensdag 29 januari 2020 10:30 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Meh, Nederlanders zouden dat zelf doen uit gierigheid.
Liever daar extra gevaar oplopen dan misschien het gevaar hier naar toe te brengen?quote:Op woensdag 29 januari 2020 10:31 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Ik zou zelf in zo´n situatie in Wuhan blijven.
Of zo een handeltje opbouwen met maandverbandquote:Op woensdag 29 januari 2020 10:33 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Nee hoor, ik zou pakken luiers gaan verkopen als de nieuwe mondkapjes. Sluiten beter af en ademend.
In mijn woonplaats heb ik nog nooit een Chinees achter de counter gezien bij een snackbar. Hoogstens een Indo.quote:Op woensdag 29 januari 2020 10:32 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
We moeten vrezen voor onze snackbars..
quote:Op woensdag 29 januari 2020 10:33 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Nee hoor, ik zou pakken luiers gaan verkopen als de nieuwe mondkapjes. Sluiten beter af en ademend.
Nee juist niet chinezen kunnen prima koken maar frituren kunnen ze gewoon niet.quote:Op woensdag 29 januari 2020 10:32 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
We moeten vrezen voor onze snackbars..
Maar de zorg is in Wuhan het hoogst nu. En waarschijnlijk is ook het virus daar het eerst weer verdwenen.quote:Op woensdag 29 januari 2020 10:33 schreef ToT het volgende:
[..]
Liever daar extra gevaar oplopen dan misschien het gevaar hier naar toe te brengen?
Dat soort nobele ideeën heeft iedereen wel tot puntje bij paaltje komt.
Daar ben je 1 van de zoveel patiënten die rochelend het ziekenhuis in strompelt.quote:Op woensdag 29 januari 2020 10:36 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Maar de zorg is in Wuhan het hoogst nu. En waarschijnlijk is ook het virus daar het eerst weer verdwenen.
Misschien ook ff aandelen kopen in Mexicaans bier die waarschijnlijk in waarde gaan stijgen door alle memes!quote:Op woensdag 29 januari 2020 10:37 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
OK ondernemend fok koopt groot luiers en maandverband in om straks puissant rijk te worden aan het coronavirus![]()
![]()
![]()
![]()
Ik zat ook nog serieus te denken dat je dan twee maanverbanden nodig had, voor voor je neus en mondquote:Op woensdag 29 januari 2020 10:37 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
OK ondernemend fok koopt groot luiers en maandverband in om straks puissant rijk te worden aan het coronavirus![]()
![]()
![]()
![]()
quote:Op woensdag 29 januari 2020 10:39 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik zat ook nog serieus te denken dat je dan twee maanverbanden nodig had, voor voor je neus en mond
Dat is eigenlijk best erg
Dat was niet serieusquote:
Hier krijg je vloggers aan je bed waarschijnlijk.quote:Op woensdag 29 januari 2020 10:37 schreef ToT het volgende:
[..]
Daar ben je 1 van de zoveel patiënten die rochelend het ziekenhuis in strompelt.
Hier word je waarschijnlijk direct een individuele quarantainekamer ingedonderd en krijg je een leger aan artsen en journalisten aan je bed gekluisterd (met een plastic scherm er tussen).
quote:Op woensdag 29 januari 2020 10:42 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Hier krijg je vloggers aan je bed waarschijnlijk.
'Ik ga nu naar iemand die zich aan het doodhoesten is, so awesome. Anyway like en subscribe op mijn kanaal'quote:Op woensdag 29 januari 2020 10:42 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
En D66 grijpt in als de slachtoffers niet divers genoeg zijn. Quota voor alles ja tochquote:Op woensdag 29 januari 2020 10:42 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Of zo een " samen met een corona-virus patient op een kamer challenge"quote:Op woensdag 29 januari 2020 10:43 schreef ToT het volgende:
[..]Ook dat ja!
En dan steekt er eentje stoer z'n hoofd door het scherm terwijl-ie z'n duim naar de camera opsteekt!
Mooi lekker alle vloggers in hun bek hoesten!!quote:Op woensdag 29 januari 2020 10:42 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dat je dan zo de oogbal van een patiënt moet likken.quote:Op woensdag 29 januari 2020 10:45 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Of zo een " samen met een corona-virus patient op een kamer challenge"
en dan beginnen met " mijn outfit voor vandaag is........."quote:Op woensdag 29 januari 2020 10:44 schreef LTVDK het volgende:
[..]
'Ik ga nu naar iemand die zich aan het doodhoesten is, so awesome. Anyway like en subscribe op mijn kanaal'
quote:Op woensdag 29 januari 2020 10:45 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Of zo een " samen met een corona-virus patient op een kamer challenge"
Je hebt al meerdere van die mutsen die lachende selfies gemaakt hebben naast hun net overleden oma die daar nog met open mond en ogen ligt. "Will miss you so much, grandma!" enzo.quote:Op woensdag 29 januari 2020 10:44 schreef LTVDK het volgende:
[..]
'Ik ga nu naar iemand die zich aan het doodhoesten is, so awesome. Anyway like en subscribe op mijn kanaal'
quote:Op woensdag 29 januari 2020 10:46 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)-vluchten-naar-china
BA stopt dus met vliegen van/naar China
KLM in spoedoverleg
Lockdown in ....
Als je dat soort dingen ziet schaam je je dat je een vrouw bent.quote:Op woensdag 29 januari 2020 10:50 schreef ToT het volgende:
[..]Dat dus ja!
[..]
Je hebt al meerdere van die mutsen die lachende selfies gemaakt hebben naast hun net overleden oma die daar nog met open mond en ogen ligt. "Will miss you so much, grandma!" enzo.
Wat betekent dit voor alle inports vanuit China. Durven overheden het aan om alle imports uit deze provincie te stoppen?quote:Op woensdag 29 januari 2020 05:12 schreef Za het volgende:
The study found that the infectious virus could survive longer at lower temperatures and inactivation, or the point where the virus can no longer affect people, occurred more rapidly around room temperatures or warmer environments. In the lower temperatures, the virus could survive on a stainless steel surface from 5 to 28 days at all humidity levels. It took longer for inactivation to occur with a low relative humidity, or a drier environment. In short, the coronaviruses typically survive longer and stay active longer at lower temperatures in a dry environment.
Ik zit goftedomme sinds 20 october op een pakketje vanuit China te wachten, en die ligt al heeeeel lang bij de douane.quote:Op woensdag 29 januari 2020 10:52 schreef zoost het volgende:
[..]
Wat betekent dit voor alle inports vanuit China. Durven overheden het aan om alle imports uit deze provincie te stoppen?
Je kan er toch mee in aanraking komen in het vliegtuig? We weten niet of een mondkap voldoende isquote:Op woensdag 29 januari 2020 10:33 schreef ToT het volgende:
[..]
Liever daar extra gevaar oplopen dan misschien het gevaar hier naar toe te brengen?
Dat soort nobele ideeën heeft iedereen wel tot puntje bij paaltje komt.
Onvoldoende je ogen moet je ook afsluiten en vele mondkapjes voldoen niet aan de FFP3 eisen.quote:Op woensdag 29 januari 2020 11:02 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Je kan er toch mee in aanraking komen in het vliegtuig? We weten niet of een mondkap voldoende is
Grote kans dat het allang hier is, helemaal als het inderdaad zo besmettelijk is en al sinds december bestaat. Ik gok zelf dat veel mensen het af doen als een normaal griepje, en dat ze dus gewoon weer beter worden. Maar die cijfers worden dus niet meegenomen. En anders valt het met de besmettelijkheid nog wel enigszins mee gok ik.quote:Op woensdag 29 januari 2020 11:19 schreef Maver24 het volgende:
Valt me mee dat niemand in Nederland het heef tot nu toe. Nu vind ik zowiezo het in Europa in zn geheel heel erg meevallen
Zoals ik al eerder zei. Ik was ook ziek het afgelopen weekend. Hoesten, niezen, kortademig. Last van me borst. Nu al beterquote:Op woensdag 29 januari 2020 11:23 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Grote kans dat het allang hier is, helemaal als het inderdaad zo besmettelijk is en al sinds december bestaat. Ik gok zelf dat veel mensen het af doen als een normaal griepje, en dat ze dus gewoon weer beter worden. Maar die cijfers worden dus niet meegenomen.
Dit gaat helemaal fout.quote:Op woensdag 29 januari 2020 11:26 schreef Ali_boo het volgende:
Voor degene die denken dat het allemaal wel meevalt
Coronavirus vs SARS
[ afbeelding ]
Over China durft niemand iets meer met zekerheid te zeggen denk ik. Of ze zijn eerlijk, of deze cijfers zijn puur om de chaos te onderdrukken, of de zitten al aan hun capaciteit van metingen per dag, wie zal het zeggen.. De straten zijn inmiddels leeg in alle grote steden en alles is dicht, dat zijn behoorlijke maatregelen voor 'slechts' 1500 nieuwe gevallen per dag op 1.4 miljard inwoners, waarvan op dit moment 2-3% doodgaat.quote:Op woensdag 29 januari 2020 10:58 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Ik ben wel blij dat de pleuris buiten China nog niet echt uitgebroken is. Het blijft overal minder dan 10 besmettingen als ik de kaart zojuist even bekijk.
Daarnaast is het minder hard gestegen dan ik had verwacht qua besmettingen totaal. Ik ben iets minder ongerust eigenlijk
Je moet alleen nooit een situatie uitsluiten waarbij het alsnog fout gaat, we zijn hier mondiaal pas een week mee bezig. De situatie en stemming is in zuid-oost azie op dit moment anders dan hier, wellicht ook in de mensen daar verplaatsen. Lijkt me niet fijn zo dicht bij ground zero met steeds meer besmettingen richting buurlanden..quote:Op woensdag 29 januari 2020 11:29 schreef Maver24 het volgende:
Sommige willen gewoon paniekzaaien en hopen dat de wereld vergaat, zieke geesten.
Maar volgens info was de eerste melding over de virus al op 1 december dus vanuit November afkomstig.quote:Op woensdag 29 januari 2020 11:32 schreef syroto het volgende:
[..]
Je moet alleen nooit een situatie uitsluiten waarbij het alsnog fout gaat, we zijn hier mondiaal pas een week mee bezig. De situatie en stemming is in zuid-oost azie op dit moment anders dan hier, wellicht ook in de mensen daar verplaatsen lijkt me niet fijn zo dicht bij ground zero met steeds meer besmettingen richting buurlanden..
Sowieso dat er ook veel 'ondernemers' tussen zitten die alles voor 10-voudige gaan verkopen mocht er echt iets gebeuren.quote:Op woensdag 29 januari 2020 11:36 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
Bij steeds meer bouwmarkten zijn de FFP3 maskers uitverkocht!
Sorry, 😬quote:Op woensdag 29 januari 2020 11:36 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
Bij steeds meer bouwmarkten zijn de FFP3 maskers uitverkocht!
Maar virussen muteren constant, dat is heel gewoon.quote:Op woensdag 29 januari 2020 11:34 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Maar volgens info was de eerste melding over de virus al op 1 december dus vanuit November afkomstig.
NOS nog serieus nemen xDquote:Op woensdag 29 januari 2020 10:22 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Hm en NOS meldt nu ook dat het niet zo zeker is dat het ontstond bij een vismarkt.
twitter:AP twitterde op woensdag 29-01-2020 om 11:43:54BREAKING: China, with 5,974 cases of new virus, has more infections than it did during the SARS outbreak; death toll still lower reageer retweet
Uberhaupt mainstream media... die lopen of 24 uur achter op wat er al bekend is, of ze nemen klakkeloos informatie over die niet klopt.quote:
Welk ander nieuwsmedium neem jij dan serieus voor virus nieuws?quote:
Microsoftquote:Op woensdag 29 januari 2020 11:46 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Welk ander nieuwsmedium neem jij dan serieus voor virus nieuws?
Lokale nieuwspartijen volgen, hoe lokaler de nieuwsbron hoe sneller ze het melden. Die melden het dan weer aan nationale media, dat wordt dan weer confirmed door grotere internationale bronnen, en dan neemt NOS het een keertje over..quote:Op woensdag 29 januari 2020 11:46 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Welk ander nieuwsmedium neem jij dan serieus voor virus nieuws?
Hun bron is The Lancet, dat tijdschrift mag je best serieus nemenquote:
Wat wil je gaan doen? Verbouwen?quote:Op woensdag 29 januari 2020 11:47 schreef Maver24 het volgende:
Zijn dat deze maskers die je nodig hebt?? Serieuze vraag
https://www.bol.com/nl/p/(...)_9.15.ProductPageUrl
Haha. Maar ff serieus, deze zijn niet geschikt voor virus tegen te gaan als dat al mogelijk is?quote:
Mits je ook je ogen afschermt ja deze zijn FFP3.quote:Op woensdag 29 januari 2020 11:47 schreef Maver24 het volgende:
Zijn dat deze maskers die je nodig hebt?? Serieuze vraag
https://www.bol.com/nl/p/(...)_9.15.ProductPageUrl
Dat is altijd vies, virus epidimie of niet.quote:Op woensdag 29 januari 2020 11:50 schreef Draak31 het volgende:
Hier net al ruzie in de supermarkt omdat iemand aan het hoesten was.
Ik las zoiets dat ze geen ademhalingsuitgang mogen hebben ofzoietsquote:Op woensdag 29 januari 2020 11:55 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
[..]
Mits je ook je ogen afschermt ja deze zijn FFP3.
Man, maak je eens niet zo druk zeg.quote:Op woensdag 29 januari 2020 11:56 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Ik las zoiets dat ze geen ademhalingsuitgang mogen hebben ofzoiets
Ja hoorquote:Op woensdag 29 januari 2020 11:50 schreef Draak31 het volgende:
Hier net al ruzie in de supermarkt omdat iemand aan het hoesten was.
quote:Op woensdag 29 januari 2020 11:56 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Ik las zoiets dat ze geen ademhalingsuitgang mogen hebben ofzoiets
Beter iets in huis hebben voordat als 😁😁quote:Op woensdag 29 januari 2020 11:58 schreef AToontje87 het volgende:
[..]
Man, maak je eens niet zo druk zeg.
Haha 😂😂quote:Op woensdag 29 januari 2020 11:59 schreef syroto het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dit voldoet niet, maar zou er toch tof uitzien als iedereen met zo'n ding op zou lopen![]()
quote:Op woensdag 29 januari 2020 10:48 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
en dan beginnen met " mijn outfit voor vandaag is........."
Valt me op dat je fakenews probeert te verspreiden en je enorm aanstelt inderdaad, aub kap ermee.quote:Op woensdag 29 januari 2020 12:10 schreef Draak31 het volgende:
Letterlijk het dubbele aantal geïnfecteerden tegenover gisteren. Dit is echt heel eng.
Het aantal nieuwe geinfecteerden is juist iets afgenomen.quote:Op woensdag 29 januari 2020 12:10 schreef Draak31 het volgende:
Letterlijk het dubbele aantal geïnfecteerden tegenover gisteren. Dit is echt heel eng.
Huh?quote:Op woensdag 29 januari 2020 12:10 schreef Draak31 het volgende:
Oja foutje van mijn kant maar toch super eng.quote:Op woensdag 29 januari 2020 12:16 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Huh?
Gister toch al 4200? Nu net 6000.
ja echt vet eng.quote:Op woensdag 29 januari 2020 12:17 schreef Draak31 het volgende:
[..]
Oja foutje van mijn kant maar toch super eng.
quote:Op woensdag 29 januari 2020 12:17 schreef Draak31 het volgende:
[..]
Reageer je ook zo paniekerig bij iedere griep epidemie?quote:Op woensdag 29 januari 2020 12:17 schreef Draak31 het volgende:
[..]
Je kunt er grapjes over maken maar je maakt echt geen indruk op mij hoor met dat stoere gedrag. Echt niet.quote:
het wordt nu 2 maal per dag geupdate, ipv 1 keerquote:Op woensdag 29 januari 2020 12:14 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Het aantal nieuwe geinfecteerden is juist iets afgenomen.
Gister waren het er grofweg 4700, vandaag 6000. De dag ervoor was de sprong groter.
stel je niet zo aan johquote:Op woensdag 29 januari 2020 12:20 schreef Draak31 het volgende:
[..]
Je kunt er grapjes over maken maar je maakt echt geen indruk op mij hoor met dat stoere gedrag. Echt niet.
Nouja dit is wel EVEN wat anders he? We hebben het hier over een nieuw virus zonder vaccin die de mogelijkheid heeft gigantische schade te doen over de hele wereldbol. Stel nou dat straks 80% van de bevolking het krijgt en 15% daarvan naar het ziekenhuis moet. Nou daar is dus geen ruimte voor dus liggen ze op straat.quote:Op woensdag 29 januari 2020 12:20 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
Reageer je ook zo paniekerig bij iedere griep epidemie?
Heb je je kist al besteld?quote:Op woensdag 29 januari 2020 12:22 schreef Draak31 het volgende:
[..]
Nouja dit is wel EVEN wat anders he? We hebben het hier over een nieuw virus zonder vaccin die de mogelijkheid heeft gigantische schade te doen over de hele wereldbol. Stel nou dat straks 80% van de bevolking het krijgt en 15% daarvan naar het ziekenhuis moet. Nou daar is dus geen ruimte voor dus liggen ze op straat.
een echte doemdenker! zonder vaccin, maar er zijn al wel mensen genezen!quote:Op woensdag 29 januari 2020 12:22 schreef Draak31 het volgende:
[..]
Nouja dit is wel EVEN wat anders he? We hebben het hier over een nieuw virus zonder vaccin die de mogelijkheid heeft gigantische schade te doen over de hele wereldbol. Stel nou dat straks 80% van de bevolking het krijgt en 15% daarvan naar het ziekenhuis moet. Nou daar is dus geen ruimte voor dus liggen ze op straat.
Erg realistische cijfers ookquote:Op woensdag 29 januari 2020 12:22 schreef Draak31 het volgende:
[..]
Dit.quote:Op woensdag 29 januari 2020 12:25 schreef TornadoDK het volgende:
Erg realistische cijfers ookhou toch op met dat doemdenken. Ik durf te wedden dat hier minder mensen aan dood gaan dan aan de normale griep.
Met een mortaliteit van 2 tot 3% tov van een normale 0,1% van griep denk ik dat je dit wellicht nog even opnieuw dient te beoordelen. Grep is dodelijk, dat klopt, maar deze is toch nog even een stukje gevaarlijker qua mortaliteit. Het is te hopen dat het in te dammen is, maar dit lijkt nog niet echt succesvol te zijn.quote:Op woensdag 29 januari 2020 12:25 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
Erg realistische cijfers ookhou toch op met dat doemdenken. Ik durf te wedden dat hier minder mensen aan dood gaan dan aan de normale griep.
Ik gok dat je zo iemand bent die nu ook niet meer naar de Chinees durft om eten af te halenquote:Op woensdag 29 januari 2020 12:27 schreef Draak31 het volgende:
Alle grenzen gewoon sluiten voor zowel mensen als vracht. Klaar mee nu. Sluit de hele flikkerse teringzooi maar af.
Deze vergelijking is zo achterlijk en stom, en het is net zo achterlijk dat hij hier maar terug blijft komen.quote:Op woensdag 29 januari 2020 12:20 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
Reageer je ook zo paniekerig bij iedere griep epidemie?
Och, slechts 646.000 doden per jaar. Dat moet dit virus nog eerst eens zien te halenquote:Op woensdag 29 januari 2020 12:29 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Deze vergelijking is zo achterlijk en stom, en het is net zo achterlijk dat hij hier maar terug blijft komen.
Nog zo'n paniekzaaierquote:Op woensdag 29 januari 2020 12:29 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Deze vergelijking is zo achterlijk en stom, en het is net zo achterlijk dat hij hier maar terug blijft komen.
Wat? 132 doden 102 genezen. Gebruik je internet explorer ofzo?quote:Op woensdag 29 januari 2020 12:24 schreef Draak31 het volgende:
[..]
Oh ja dan is er niets aan de hand toch? Er zijn mensen genezen.Lekker boeiend dat het dodental bijna het dubbele is van het aantal mensen die genezen zijn. Ben je ook zo simpel geweest op school?
maar geen 646.000 doden per jaar, dus valt het wel mee, volgens je eigen redeneringquote:Op woensdag 29 januari 2020 12:32 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik vind jouw paniek zelfs veel enger dan dit virus. Kan ook besmettelijk zijn namelijk.
Nee, alles behalve. Maar je kop in het zand steken en blijven schreeuwen 'HET IS NIET ZO ERG ALS DE GRIEP" vind ik vele malen dommer dan bang zijn voor dit virus.quote:
Kratje bier/ fles wijn op inzetten dat het er niet meer dan 500.000 gaan worden?quote:Op woensdag 29 januari 2020 12:28 schreef Bensel het volgende:
[..]
Met een mortaliteit van 2 tot 3% tov van een normale 0,1% van griep denk ik dat je dit wellicht nog even opnieuw dient te beoordelen. Grep is dodelijk, dat klopt, maar deze is toch nog even een stukje gevaarlijker qua mortaliteit. Het is te hopen dat het in te dammen is, maar dit lijkt nog niet echt succesvol te zijn.
En zelfs dat aantal is gezien de wereldpopulatie echt maar een fractie. Hell, gezien de populatie van China al zelfsquote:Op woensdag 29 januari 2020 12:33 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
Kratje bier/ fles wijn op inzetten dat het er niet meer dan 500.000 gaan worden?
Oudere kunnen een longonsteking wat dit virus is niet echt lekker aan of mensen met onderliggende problemen . Komt ook nog bij dat China niet echt hygiene op nr.1 heeft staan plus heel veel chinezen zijn kettingrokers.quote:Op woensdag 29 januari 2020 12:33 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Nee, alles behalve. Maar je kop in het zand steken en blijven schreeuwen 'HET IS NET ZO ERG ALS DE GRIEP" vind ik vele malen dommer dan bang zijn voor dit virus.
Klopt hoor, je kan dat land niet eens vergelijken met oa Nederland.quote:Op woensdag 29 januari 2020 12:35 schreef Djnormandy het volgende:
Oudere kunnen een longonsteking wat dit virus is niet echt lekker aan of mensen met onderliggende problemen . Komt ook nog bij dat China niet echt hygiene op nr.1 heeft staan plus heel veel chinezen zijn kettingrokers.
quote:Wereldwijd sterven jaarlijks 1,3 miljoen mensen in het verkeer
Wereldwijd sterven jaarlijks ongeveer 1,3 miljoen mensen op de weg - meer dan de gevolgen van HIV. Onder jongeren is een verkeersongeval doodsoorzaak nummer één.
Erik Kouwenhoven 10-12-18, 05:00
Elk jaar sterven 1,35 miljoen mensen aan verkeersongevallen wereldwijd. Daarmee zijn verkeersongevallen de meest voorkomende doodsoorzaak voor kinderen en jongeren in de leeftijd van vijf tot 29 jaar. Bovendien is het aantal verkeersdoden in slechts drie jaar tijd gestegen met ongeveer 100.000.
Dat blijkt uit een alarmerend rapport van de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) op basis van gegevens uit 2016. In het vorige rapport, op basis van gegevens uit 2013, lag het aantal verkeersdoden nog op 1,25 miljoen per jaar. Vooral voetgangers, fietsers en motorrijders lopen risico.
Dit zijn de belangrijkste conclusies uit het onderzoek:
- Per dag sterven 3.700 mensen aan de gevolgen van verkeersongevallen
- Het sterftecijfer is slechts minimaal gedaald sinds 2000, van 18,8 sterfgevallen per 100.000 mensen tot 18,2
- Slechts 109 van de 175 onderzochte landen hebben een landelijk noodnummer dat kan worden gebruikt om hulp te vragen
- Ondanks de toename van het aantal verkeersdoden, is het percentage de afgelopen jaren gestabiliseerd in vergelijking met het toenemende aantal mensen en auto’s wereldwijd
- Het risico van dodelijke verkeersongevallen in arme landen is echter nog steeds drie keer zo hoog als in rijke landen
- Veilige wegen voor voetgangers en fietsers leveren een belangrijke bijdrage
- Vooral op het Afrikaanse continent is het dodental hoog met 26,6 dodelijke slachtoffers per 100.000 inwoners per jaar
- In Europa is de kans op een dodelijk verkeersongeval het laagst met 9,3 dodelijke slachtoffers per 100.000 inwoners
Tuurlijk jongen, ga je de weddenschap dan aan?quote:Op woensdag 29 januari 2020 12:35 schreef Draak31 het volgende:
[..]
Ja want een virus stopt abrupt als een dermate grote hoeveelheid mensen getroffen raakt. Genie dat je bent.
En hoe is dat relevant? Is dat ook een virus die de wet van exponentiële groei hanteert? Of ben je gewoon een hoopje aan het doen omdat je het allemaal niet zo goed snapt?quote:Op woensdag 29 januari 2020 12:37 schreef Djnormandy het volgende:
[..]
Waarom scheeuw je niets van de daken tegen verhogering. Daar gaan dagelijks dag in en uit 30.000 aan dood alle leeftijden.
Wat tuurlijk? Een virus stopt dus gewoon abrupt bij een bepaald aantal? Leg eens uit hoe dat werkt want je maakt mij wel erg nieuwsgierig.quote:Op woensdag 29 januari 2020 12:38 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
Tuurlijk jongen, ga je de weddenschap dan aan?
Ik doe een voorspelling dat er niet meer dan 500.000 doodgaan dat kun je geloven of niet natuurlijk.quote:Op woensdag 29 januari 2020 12:39 schreef Draak31 het volgende:
[..]
Wat tuurlijk? Een virus stopt dus gewoon abrupt bij een bepaald aantal? Leg eens uit hoe dat werkt want je maakt mij wel erg nieuwsgierig.
Met deze redenering waren we allemaal al lang bezweken aan Ebola, MERS, SARS etc.quote:Op woensdag 29 januari 2020 12:39 schreef Draak31 het volgende:
Wat tuurlijk? Een virus stopt dus gewoon abrupt bij een bepaald aantal? Leg eens uit hoe dat werkt want je maakt mij wel erg nieuwsgierig.
Ik zou al opkijken als het boven de 5000 komt.quote:Op woensdag 29 januari 2020 12:41 schreef TornadoDK het volgende:
Ik doe een voorspelling dat er niet meer dan 500.000 doodgaan dat kun je geloven of niet natuurlijk.
Nee simpele. Want in het geval van Ebola gaat het om een virus die dermate agressief is dat de incubatietijd te kort is om goed te verspreiden. Serieus hoe simpel zijn jullie mensen hier? HURR DURR ebola toch oook nieeeeeeeeeeeeeeee. Want alle virussen zijn hetzelfde hè? Godsamme wat een domheid.quote:Op woensdag 29 januari 2020 12:41 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Met deze redenering waren we allemaal al lang bezweken aan Ebola, MERS, SARS etc.
500.000 vind ik zelfs al execptioneel hoog. Bij de normale griep gaan de grenzen niet dicht en wordt een stad niet op slot gezet en weet ik wat allemaal niet.quote:Op woensdag 29 januari 2020 12:41 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
Ik doe een voorspelling dat er niet meer dan 500.000 doodgaan dat kun je geloven of niet natuurlijk.
Jeetje, is mijn geneeskunde diploma helemaal niks waardquote:Op woensdag 29 januari 2020 12:43 schreef Draak31 het volgende:
Nee simpele. Want in het geval van Ebola gaat het om een virus die dermate agressief is dat de incubatietijd te kort is om goed te verspreiden. Serieus hoe simpel zijn jullie mensen hier? HURR DURR ebola toch oook nieeeeeeeeeeeeeeee. Want alle virussen zijn hetzelfde hè? Godsamme wat een domheid.
Daarom durf ik die weddenschap ook makkelijk aan :-) maar die draak is gewoon een troll natuurlijk.quote:Op woensdag 29 januari 2020 12:43 schreef Maver24 het volgende:
[..]
500.000 vind ik zelfs al execptioneel hoog. Bij de normale griep gaan de grenzen niet dicht en wordt een stad niet op slot gezet en weet ik wat allemaal niet.
Ik zeg meer dan 500kquote:Op woensdag 29 januari 2020 12:41 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
Heb je ook nog inhoudelijk commentaar of denk je dat dat vodje van je uit 1980 geld als een steekhoudend argument? Leg jij eens uit dan waarom Ebola niet tot een pandemie is gekomen? Welk aspect van Ebola is volgens jou de parameter die roet in het eten heeft gegooid?quote:Op woensdag 29 januari 2020 12:45 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Jeetje, is mijn geneeskunde diploma helemaal niks waard
(ja appeal to authority is flauw, maar steeds voor simpele te worden uitgemaakt door een paniekzaaier ook)
Het paniek zaaien zit je wel diep he? Dit soort reacties vind ik enger dan het virus zelf. De wilde paniek en het doemdenken van sommige mensen. Zoveel frustratie.quote:Op woensdag 29 januari 2020 12:43 schreef Draak31 het volgende:
[..]
Nee simpele. Want in het geval van Ebola gaat het om een virus die dermate agressief is dat de incubatietijd te kort is om goed te verspreiden. Serieus hoe simpel zijn jullie mensen hier? HURR DURR ebola toch oook nieeeeeeeeeeeeeeee. Want alle virussen zijn hetzelfde hè? Godsamme wat een domheid.
Quarantaine en mensen gingen snel dood. Onhandig voor een virus.quote:Op woensdag 29 januari 2020 12:46 schreef Draak31 het volgende:
Heb je ook nog inhoudelijk commentaar of denk je dat dat vodje van je uit 1980 geld als een steekhoudend argument? Leg jij eens uit dan waarom Ebola niet tot een pandemie is gekomen? Welk aspect van Ebola is volgens jou de parameter die roet in het eten heeft gegooid?
quote:Op woensdag 29 januari 2020 10:14 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Als het zo door gaat moeten straks heel de OS worden uitgesteld
Ja, ik ook. Dit kan tot bestorming van ziekenhuizen leiden van mensen met een verkoudheid. En dat zou wel een ramp zijn.quote:Op woensdag 29 januari 2020 12:46 schreef AlwaysHappy het volgende:
Het paniek zaaien zit je wel diep he? Dit soort reacties vind ik enger dan het virus zelf. De wilde paniek en het doemdenken van sommige mensen. Zoveel frustratie.
Ja dat zie je vaak bij circle jerks. Elkaar naar de mond praten en fuck de ouderen die wel vatbaar zijn. Niet waar? Het is maar goed dat ik hier ben gekomen. De onkunde en domheid die hier getoond wordt daar lusten de kalven geen kruimels van.quote:Op woensdag 29 januari 2020 12:46 schreef Perrin het volgende:
Zeg Draak, dit was voor jouw komst best een fijn topic.
Je bent wel vol van jezelf he?quote:Op woensdag 29 januari 2020 12:47 schreef Draak31 het volgende:
[..]
Ja dat zie je vaak bij circle jerks. Elkaar naar de mond praten en fuck de ouderen die wel vatbaar zijn. Niet waar? Het is maar goed dat ik hier ben gekomen. De onkunde en domheid die hier getoond wordt daar lusten de kalven geen kruimels van.
Ja, die foto verscheen hier gisteren ook al.quote:Op woensdag 29 januari 2020 12:47 schreef Flor_Cayena het volgende:
Zonet dit artikel gelezen...masker/fles
https://www.dailymail.co.(...)plastic-bottles.html
Preachquote:Op woensdag 29 januari 2020 12:47 schreef Draak31 het volgende:
[..]
Ja dat zie je vaak bij circle jerks. Elkaar naar de mond praten en fuck de ouderen die wel vatbaar zijn. Niet waar? Het is maar goed dat ik hier ben gekomen. De onkunde en domheid die hier getoond wordt daar lusten de kalven geen kruimels van.
Je hebt geen flauw idee waar je het over hebt en bent nogal een aandachttrekkertje.quote:Op woensdag 29 januari 2020 12:47 schreef Draak31 het volgende:
[..]
Drank naar je keuze dan👍quote:Op woensdag 29 januari 2020 12:45 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Ik zeg meer dan 500k
Wil de weddenschap wel aangaan alleen drink ik geen bier
Precies wat ik al zei dus. Een te agressief virus. En hoe is dat dan relevant voor de huidige situatie? Precies, niks. Want dit is een virus met een excessief lange incubatietijd. Derhalve is het een heel ander beestje en raaskal je dus. En dit heeft geen donder met doemdenken te maken want ik heb geen 1 keer gezegd dat er een doemscenario plaats zal vinden. Wat wel een hele realistische mogelijkheid kan zijn is een pandemie waar vele vele zwakken binnen de samenleving door zullen lijden. Maar dat boeit de autistische fokkertjes natuurlijk niet. Alleen du zwakkeruhh togg.quote:Op woensdag 29 januari 2020 12:46 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Quarantaine en mensen gingen snel dood. Onhandig voor een virus.
Ik ben iemand die zegt waar het op staat. Ik heb het niet zo op laffe kalven die elkaar naar de mond praten en een houding hanteren van fuck de zwakkeren. En terecht.quote:Op woensdag 29 januari 2020 12:48 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Je bent wel vol van jezelf he?
Je kunt inderdaad beter MartinVrijland en Xandernieuws lezen.quote:Op woensdag 29 januari 2020 11:45 schreef syroto het volgende:
[..]
Uberhaupt mainstream media... die lopen of 24 uur achter op wat er al bekend is, of ze nemen klakkeloos informatie over die niet klopt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |