So it begins. Recessie in 3,2,1quote:Op woensdag 29 januari 2020 08:17 schreef BeriBeri het volgende:
Coronavirus: British Airways halts flights to mainland China as cases exceed SARS
https://news.sky.com/stor(...)ll-hits-132-11920542
Ik weet alleen maar dat die viroloog bij Jinek zei dat er veel te grote gaatjes in de mondkapjes zitten, en dat het virus daar gewoon doorheen kanquote:Op woensdag 29 januari 2020 04:19 schreef Za het volgende:
Voor wat betreft mondkapjes, wie heeft bedacht dat deze niet helpen?
Wanneer een besmet persoon tegenover je zit/staat en spreekt of hoest, houd het kapje die kleine partikels tegen en adem je ze niet direct in.
Dat de zijkanten niet geheel aansluiten is geen issue omdat het virus niet rondzwerft en zich daarom niet via de zijkanten een weg naar binnen baant.
Wat maakt dat experts beweren dat ze niet werken? BVD
Als er een ongebreidelde pandemie uitbreekt komt die recessie ook wel.quote:
Dat valt nog te bezien. Weet je hoe veel die pensioenfondsen in China geïnvesteerd hebben?quote:Op woensdag 29 januari 2020 08:24 schreef greatgonzo het volgende:
dit is trouwens wel goed nieuws voor de pensioentekorten, mocht het een pandemie worden
De kans dat op meer vlakken het openbare leven in een lagere versnelling gaat de komende maanden lijkt me best aanwezig. Dat zal ongetwijfeld economische impact gaan hebben. Dit is dan een eerste druppel in die emmer.quote:Op woensdag 29 januari 2020 08:33 schreef Bieselke het volgende:
[..]
Yes, recessie als gevolg van wat tijdelijk gestaakte vluchten...
Deze viroloog vindt het wel een zorgelijke situatie. Dat is dus die van Jinekquote:Op woensdag 29 januari 2020 04:19 schreef Za het volgende:
Wanneer een besmet persoon tegenover je zit/staat en spreekt of hoest, houd het kapje die kleine partikels tegen en adem je ze niet direct in.
Dat de zijkanten niet geheel aansluiten is geen issue omdat het virus niet rondzwerft en zich daarom niet via de zijkanten een weg naar binnen baant.
Hey lig niet te zeuren over 28 of 29; dan is het 29 en lopen we 1 dag achter. De cijfers kloppen dan evengoed van dat lijstje.quote:Op woensdag 29 januari 2020 07:58 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Prima. Het gaat niet om welke dag het hier is, maar prima.
Tuurlijk is er een economische impact, maar daarom hoef je nog niet meteen van een recessie te gaan spreken. En hier is er structureel geen economische probleem, dus het herstel kan zeer snel gaan.quote:Op woensdag 29 januari 2020 08:35 schreef Perrin het volgende:
[..]
De kans dat op meer vlakken het openbare leven in een lagere versnelling gaat de komende maanden lijkt me best aanwezig. Dat zal ongetwijfeld economische impact gaan hebben. Dit is dan een eerste druppel in die emmer.
Vluchten naar China... Zou ze eerder andersom weigeren.quote:Op woensdag 29 januari 2020 08:17 schreef BeriBeri het volgende:
Coronavirus: British Airways halts flights to mainland China as cases exceed SARS
https://news.sky.com/stor(...)ll-hits-132-11920542
gaat lekker zoquote:Op woensdag 29 januari 2020 06:28 schreef n__n het volgende:
Toename van 33% in 10 uur
6:31 29/1 - 20:24 28/1
Besmet: 6057 > 4690
Gestorven: 132 > 106
Genezen: 110 > 79
bron: https://gisanddata.maps.a(...)40299423467b48e9ecf6
Zorgt wel voor duidelijkere cijfers en minder rumoer. Lijkt mij eigenlijk wel een goede zaak want dit gaat nog wel even durenquote:Op woensdag 29 januari 2020 06:59 schreef byah het volgende:
[..]
Ik las dat de cijfers voortaan 2x per dag worden vrijgegeven, dat belooft niet veel goeds
Nou, dat kun je van twee kanten bekijken. Was dit virus een maand eerder uitgebroken, dan waren nu al veel pensioenen in januari gekort door de dalende beurzen in eind december 2019.quote:Op woensdag 29 januari 2020 08:24 schreef greatgonzo het volgende:
dit is trouwens wel goed nieuws voor de pensioentekorten, mocht het een pandemie worden
Dus toch van en naar China.quote:Op woensdag 29 januari 2020 09:18 schreef tesssssssss het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-negatief-reisadvies
Ja. Die grote cirkel gaat binnenkort samensmelten met die middelgrote rechtse bol.quote:Op woensdag 29 januari 2020 06:28 schreef n__n het volgende:
Toename van 33% in 10 uur
6:31 29/1 - 20:24 28/1
Besmet: 6057 > 4690
Gestorven: 132 > 106
Genezen: 110 > 79
bron: https://gisanddata.maps.a(...)40299423467b48e9ecf6
Terug en direct melden bij de instanties. En in quarantaine gaan.quote:Op woensdag 29 januari 2020 09:23 schreef opgebaarde het volgende:
Wat zou jij doen, als je nu in Wuhan bent en je kan met het vliegtuig terug naar Nederland. Doen?
Ik twijfel want het vliegtuig zit vol
Hier legt een longarts dat uit, van die mondkapjes.quote:Op woensdag 29 januari 2020 04:19 schreef Za het volgende:
Teruggaan en met een goede mondkap op in het vliegtuig gaan zitten om besmetting daar te voorkomen.quote:Op woensdag 29 januari 2020 09:23 schreef opgebaarde het volgende:
Wat zou jij doen, als je nu in Wuhan bent en je kan met het vliegtuig terug naar Nederland. Doen?
Ik twijfel want het vliegtuig zit vol
Dit ja, mijn zwager vertelde me gisteren nog dat ik een obsessie heb voor dit virus (ik vind het vooral interessant en volg nieuws en hysterie), maar ik heb hem er maar even op geattendeerd dat hij zich wel iets drukker mag gaan maken aangezien hij bij een bedrijf werkt dat zakenreizen organiseertquote:Op woensdag 29 januari 2020 09:36 schreef Jor_Dii het volgende:
Als het in Shanghai om zich heen gaat slaan ontstaat er een serieus groter probleem voor de wereldhandel..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |