In nog meer bochten wringen ging niet?quote:Op maandag 10 februari 2020 09:37 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Begrijpend lezen is moeilijk.
Voorbeeld: Nederlands, blank echtpaar kan niet zwanger worden, hebben zwarte spermadonor. Kind groeit 100% op als Nederlander bij Nederlandse ouders en is niet gemigreerd en zijn biologische zwarte familie (die hem onbekend is) ook niet. Heeft geen buitenlands accent, doet niks aan de (onbekende) cultuur van de biologische vader.
Ik ken zo'n Nederlander, ongeveer, was een Aziaat die op jonge leeftijd was geadopteerd. Gewoon 100% Nederlander ondanks ander uiterlijk.
Er schijnen ook blanke Nederlanders te zijn met wat zwart dna. Die kunnen een zwart kind krijgen als hun partner ook verborgen zwarte genen heeft.
Daar ben ik ook benieuwd naar. Ik kom drie betekenissen tegen hier:quote:Op maandag 10 februari 2020 14:27 schreef capricia het volgende:
Wat houdt het begrip Nederlander dan in?
Waarom zou je zo iemand niet als Nederlander beschouwen?quote:Op maandag 10 februari 2020 16:07 schreef JeffersonFinisDavis het volgende:
[..]
In nog meer bochten wringen ging niet?
Er zijn veel minder bochten voor nodig:quote:Op maandag 10 februari 2020 16:07 schreef JeffersonFinisDavis het volgende:
[..]
In nog meer bochten wringen ging niet?
Het maakt mij niet uit hoe jij een ander wilt zien, het ging om deze reactie:quote:Op maandag 10 februari 2020 16:13 schreef Lunatiek het volgende: Waarom zou je zo iemand niet als Nederlander beschouwen?
Dat is natuurlijk onzin, Nederland ligt immers niet in Afrika, negers hier hebben per definitie een migratie achtergrond.quote:Op maandag 10 februari 2020 08:27 schreef Lunatiek het volgende:
Het gaat niet om de huidskleur maar om de cultuur. Negers kunnen Nederlanders zonder migratieachtergrond zijn.
Iemand die af stamt van iemand die als slaaf is binnengehaald in 1600 en daarna nooit is vertrokken heeft geen migratieachtergrond. Die familie zou wel eens langer in Nederland kunnen wonen dan die van de gemiddelde Nederlander.quote:Op maandag 10 februari 2020 16:36 schreef JeffersonFinisDavis het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk onzin, Nederland ligt immers niet in Afrika, negers hier hebben per definitie een migratie achtergrond.
Ik weet niet wat "hier" is, maar "hier" in het Groene Hart hebben alle kaaskoppen een migratieachtergrond omdat er 1200 jaar terug niemand woonde.quote:Op maandag 10 februari 2020 16:36 schreef JeffersonFinisDavis het volgende:
Dat is natuurlijk onzin, Nederland ligt immers niet in Afrika, negers hier hebben per definitie een migratie achtergrond.
Het blijft gewoon een allochtoon, een niet oorspronkelijke bewoner, door deugders ook wel aangeduid met migratie achtergrond, ander woord, zelfde beestje.quote:Op maandag 10 februari 2020 16:41 schreef Hanca het volgende:
[..]
Iemand die af stamt van iemand die als slaaf is binnengehaald in 1600 en daarna nooit is vertrokken heeft geen migratieachtergrond. Die familie zou wel eens langer in Nederland kunnen wonen dan die van de gemiddelde Nederlander.
Verder, om welk percentage bloed hebben we het dan? En zo iemand is echt nog wel donker...
Jouw voorbeeld is puur hypothetisch, veel gebruikt door lui die koste wat het koste hun gelijk denken te moeten halen in een discussie..quote:Op maandag 10 februari 2020 16:52 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Ik weet niet wat "hier" is, maar "hier" in het Groene Hart hebben alle kaaskoppen een migratieachtergrond omdat er 1200 jaar terug niemand woonde.
Definieer migratie-achtergrond.
In mijn voorbeeld zijn de persoon in kwestie noch zijn zwarte biologische ouders gemigreerd.
Ja: Iemand die in Nederland is geboren en van wie beide ouders ook in Nederland zijn geboren, maar van wie ten minste één van de grootouders in het buitenland is geboren, telt het CBS als een persoon met een Nederlandse achtergrond.quote:Op maandag 10 februari 2020 16:56 schreef JeffersonFinisDavis het volgende:
[..]
Het blijft gewoon een allochtoon, een niet oorspronkelijke bewoner, door deugders ook wel aangeduid met migratie achtergrond, ander woord, zelfde beestje.
Je hebt toch ook internet? Je kan de definities van "allochtoon" en van "migratie achtergrond" toch zelf ook wel opzoeken??
Volgens jouw definitie heb je een bijna 100% kans dat jij een allochtoon bent: de kans dat 1 van je voorouders in 1600 of daarna in het buitenland geboren is, is enorm. Gaat voor bijna alle inwoners van Nederland op. Volgens jouw definitie hebben we geen autochtonen.quote:Op maandag 10 februari 2020 16:56 schreef JeffersonFinisDavis het volgende:
[..]
Het blijft gewoon een allochtoon, een niet oorspronkelijke bewoner, door deugders ook wel aangeduid met migratie achtergrond, ander woord, zelfde beestje.
Je hebt toch ook internet? Je kan de definities van "allochtoon" en van "migratie achtergrond" toch zelf ook wel opzoeken??
Ja, dat zou jij ook kunnen doen, dan zie je dat je uit je nek lult.quote:Op maandag 10 februari 2020 16:56 schreef JeffersonFinisDavis het volgende:
[..]
Nee.quote:Op maandag 10 februari 2020 17:04 schreef Beathoven het volgende:
Iedereen die geboren wordt en opgroeid met tijdsgenoten in dezelfde streek ziet die tijdsgenoten als landgenoten.
Genot.
Inderdaad. Ze wonen er in dezelfde tijd en je gaat ermee naar school, maar ze laten je omnde haverklap merken dat je minderwaardig bent, want Nederlander, en zij zijn meerderwaardig want ze komen uit "een rijkere cultuur".quote:
Klasseverschillen en subculturen zullen er altijd wel blijven zonder verplichting tot uniform. Daarmee sta je nog niet buiten het land.quote:Op maandag 10 februari 2020 17:12 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Inderdaad. Ze wonen er in dezelfde tijd en je gaat ermee naar school, maar ze laten je omnde haverklap merken dat je minderwaardig bent, want Nederlander, en zij zijn meerderwaardig want ze komen uit "een rijkere cultuur".
quote:Op maandag 10 februari 2020 17:03 schreef Hanca het volgende:
Maar dan gaat het plots om de huidskleur, zeker.
Ach kijk, daar toont het beestje zijn ware aard, jullie zouden een mooi koppeltje vormenquote:Op maandag 10 februari 2020 17:03 schreef Lunatiek het volgende:
Strikt theoretisch bewijst dat jouw racistische gelul.
Wat wil je daarmee zeggen? Dat die Hollanders zich ook als Drent zagen, maar dan rijk?quote:Op maandag 10 februari 2020 17:17 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Klasseverschillen en subculturen zullen er altijd wel blijven zonder verplichting tot uniform. Daarmee sta je nog niet buiten het land.
In extremere context had je Drentse keuterboeren die door inspecterende Hollanders in de 19e eeuw gelijk aan beesten werden gezien.
Elke migrant die hier al jaren woont maar met hoofd en hart nog in zijn moederland verkeert, is voor mij een buitenlandse vreemdeling. Hij/zij mag van mij direct vertrekken.quote:Op maandag 27 januari 2020 19:10 schreef JohnBMiller het volgende:
Dag dames en heren,
recent kwam tijdens een conversatie dat ik voerde met een gezelschap bestaande uit onder meer vrienden met een migratieachtergrond de vraag ter sprake of die desbetreffende vrienden zichzelf zagen als Nederlander.
Een opmerking die me is bijgebleven en de aanleiding vormde voor het openen van dit topic is die van een Marokkaans-Nederlandse vriend met drie masterdiploma's die het als vanzelfsprekend beschouwde dat dat niet zo is. De reden die hij daarvoor aanvoerde is dat hij het als een gegeven zag dat hij ongeacht de omstandigheden niet als Nederlander gezien gaat worden.
Ik kijk hier zelf anders tegenaan maar het zou zo kunnen zijn dat dat het gevolg is van de bubbel waarin ik me begeef.
Mijn vraag aan jullie is in essentie dus simpel: Zien jullie migranten per definitie als niet-Nederlands?
Ik ben benieuwd naar jullie antwoorden maar nog meer naar jullie motivering.
Geef eens antwoord, waarom vind jij dan dat iemand die misschien 1/256e of nog veel minder van Afrikaanse afkomst is geen Nederlander?quote:Op maandag 10 februari 2020 17:22 schreef JeffersonFinisDavis het volgende:
[..]
[..]
Ach kijk, daar toont het beestje zijn ware aard, jullie zouden een mooi koppeltje vormen
Een allochtoon is iemand waarvan minstens 1 van de ouders niet in Nederland is geboren.quote:Op maandag 10 februari 2020 16:56 schreef JeffersonFinisDavis het volgende:
OpgroeiTquote:Op maandag 10 februari 2020 17:04 schreef Beathoven het volgende:
Iedereen die geboren wordt en opgroeid met tijdsgenoten in dezelfde streek ziet die tijdsgenoten als landgenoten.
Genot.
Ik heb niets te maken met linkse clubjes die definities proberen aan te passen en woorden willen schappen, precies wat je doet door het woord (voor) weg te laten bij het woordje "ouders".quote:Op maandag 10 februari 2020 17:54 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Een allochtoon is iemand waarvan minstens 1 van de ouders niet in Nederland is geboren.
Ik weet niet hoe oud jij denkt dat allochtonen worden; maar de kans dat iemand die 600 jaar geleden als slaaf hierheen werd gehaald nog een levende zoon of dochter heeft is nogal klein.
Pot,ketel. De definitie die die ik net gaf is de originele - dat jij hem wil aanpassen is jouw probleem.quote:Op maandag 10 februari 2020 18:22 schreef JeffersonFinisDavis het volgende:
[..]
Ik heb niets te maken met linkse clubjes die definities proberen aan te passen en woorden willen schappen, precies wat je doet door het woord (voor) weg te laten bij het woordje "ouders".
Het creëren van je eigen werkelijkheid lukt alleen bij jezelf, niet bij anderen.
Met het woordje 'voor' toevoegen pas jij de definitie aan naar een definitie waar bijna alle Nederlanders onder vallen.quote:Op maandag 10 februari 2020 18:22 schreef JeffersonFinisDavis het volgende:
[..]
Ik heb niets te maken met linkse clubjes die definities proberen aan te passen en woorden willen schappen, precies wat je doet door het woord (voor) weg te laten bij het woordje "ouders".
Het creëren van je eigen werkelijkheid lukt alleen bij jezelf, niet bij anderen.
Baudet is ook 1/16 Chinees...dwz hij heeft 6 % chinese vooroudersquote:Op maandag 10 februari 2020 17:51 schreef Hanca het volgende:
[..]
Geef eens antwoord, waarom vind jij dan dat iemand die misschien 1/256e of nog veel minder van Afrikaanse afkomst is geen Nederlander?
En vind jij Baudet, die minstens 1/16e Frans is, wel Nederlander?
Dat de polarisering lang niet zo sterk is als dat het wel geweest is en we aan de rest moeten blijven werken.quote:Op maandag 10 februari 2020 17:35 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Wat wil je daarmee zeggen? Dat die Hollanders zich ook als Drent zagen, maar dan rijk?
Nou, in Nederland geboren zijn uit ouders die hier geboren zijn en een baan hebben bij de NS als conducteur? Oh, wacht, nee, dan ben je een Marokkaan aldus de FvD.quote:Op maandag 10 februari 2020 14:27 schreef capricia het volgende:
Wat houdt het begrip Nederlander dan in?
Als iemand dat weet is het wel Jeff Davis, met z'n mislukte Confederatie.quote:Op maandag 10 februari 2020 18:22 schreef JeffersonFinisDavis het volgende:
[..]
Present... ik weet zo ongeveer alles van mijn voorouders, omdat ik cultuur en traditie echt belangrijk vind en het wat verder gaat dan Sinterklaas en vuurwerk.quote:Op maandag 10 februari 2020 01:12 schreef Niz het volgende:
[..]
Ja, daar ben ik best nieuwsgierig naar: hoeveel Nederlanders zijn er nog die hier bij wijze van spreken (zoals iemand het eerder noemde), de plek in Nederland kunnen aanwijzen waar hun eigen overgrootvader heeft gewoond.
Iedere Nederlander heeft uiteindelijk een migratie achtergrond, ongeacht huidskleur.quote:Op maandag 10 februari 2020 16:36 schreef JeffersonFinisDavis het volgende:
[..]
Zie gewoon z'n username en z'n ondertitel...quote:Op maandag 10 februari 2020 20:17 schreef capricia het volgende:
[..]
Iedere Nederlander heeft uiteindelijk een migratie achtergrond, ongeacht huidskleur.
De racist en slavendrijver Jefferson Finis Davis was geboren in Amerika.quote:Op maandag 10 februari 2020 20:17 schreef capricia het volgende:
[..]
Iedere Nederlander heeft uiteindelijk een migratie achtergrond, ongeacht huidskleur.
Mjah, in de VS zijn er helemaal weinig mensen meer over zonder migratie achtergrond.quote:Op maandag 10 februari 2020 21:05 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
De racist en slavendrijver Jefferson Finis Davis was geboren in Amerika.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Jefferson_Davis
Maar zijn vader was geboren in Wales
https://gw.geneanet.org/tdowling?lang=en&p=evan&n=davis
Iedereen waar dan ook ter wereld heeft een migratie achtergrond als je ver genoeg terug gaat, zo hebben we dat ook weer gehad.quote:Op maandag 10 februari 2020 20:17 schreef capricia het volgende:
[..]
Dus de vraag aan jou is, waar trek jij die arbitraire grens?quote:Op maandag 10 februari 2020 21:51 schreef JeffersonFinisDavis het volgende:
[..]
Iedereen waar dan ook ter wereld heeft een migratie achtergrond als je ver genoeg terug gaat, zo hebben we dat ook weer gehad.
Ja, hier. Nog wat generaties daarvoor ook. Gewoon hier in de stad. Kom er regelmatig langs.quote:Op maandag 10 februari 2020 01:12 schreef Niz het volgende:
[..]
Ja, daar ben ik best nieuwsgierig naar: hoeveel Nederlanders zijn er nog die hier bij wijze van spreken (zoals iemand het eerder noemde), de plek in Nederland kunnen aanwijzen waar hun eigen overgrootvader heeft gewoond.
Ik kan de plek wel aanwijzen, maar het is niet in Nederlandquote:Op maandag 10 februari 2020 01:12 schreef Niz het volgende:
[..]
Uiteraard, Nederlanders gebruiken het woord "beurtbalkje" niet. Tevens wordt er foutieve informatie gegeven en getoetst, soms ook verouderd ("op welke datum valt Koninginnedag?"). De toets klopt voor geen meter, maar de buitenboorlingen zijn op de fouten getraind dus die doen het wel goed.quote:Op maandag 10 februari 2020 21:57 schreef Janneke141 het volgende:
Ik zou voor de grap wel eens willen zien wat er gebeurt als 100 willekeurige autochtone Nederlanders die inburgerings- en taaltesten moeten maken. Volgens mij zakt dan de helft.
De wát?quote:Op maandag 10 februari 2020 22:04 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
de buitenboorlingen zijn op de fouten getraind dus die doen het wel goed.
De gernaanse cultuur bestaat al 1500 jaar niet meer.. En Nederland is medegevormd door ook niet-germaanse culturen. Bijv het christendom , komend uit het midden-oosten via Italiequote:Op maandag 10 februari 2020 22:00 schreef Harvest89 het volgende:
Nederlandse cultuur is germaans.
Laten we dat in ere houden.
Hartstikke fout.quote:Op maandag 10 februari 2020 22:05 schreef Bluesdude het volgende:
De gernaanse cultuur bestaat al 1500 jaar niet meer
Ik probeer een minder controvers woord te vinden voor het tegenovergestelde van inboorlingquote:
Als al je overgrootvaders buitenlands zijn is de kans groot ja.quote:Op maandag 10 februari 2020 22:00 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik kan de plek wel aanwijzen, maar het is niet in NederlandBen ik nu allochtoons?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |