Ach, ik geloof het wel, hoor.quote:Op zondag 26 januari 2020 14:48 schreef Lunatiek het volgende:
Het zijn wat vreemde ingrediënten voor een chili, en afgezien van de maïs en de chorizo vraag ik me af wat het verschil is met een goulash?
Het begrip chili is dan ook aan verandering onderhevig, en onderwerp van veel discussie in de VS.quote:Op zondag 26 januari 2020 14:48 schreef Lunatiek het volgende:
Het zijn wat vreemde ingrediënten voor een chili, en afgezien van de maïs en de chorizo vraag ik me af wat het verschil is met een goulash?
Ik lees dat vaak, maar de enige keer dat ik dit op heb, proefde ik geen verschil. Dus ik doe dit zelf niet.quote:Op zondag 26 januari 2020 15:07 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Ach, ik geloof het wel, hoor.
De cayenne en chilipeper vervang ik door een Spaans pepertje of een dot sambal.
Maar voor de rest doe ik er de zelfde kruiden en specerijen in.
Het enige wat ik mis, is een beetje cacaopoeder of een stukje pure chocolade.
Tegen 5 uur.quote:
Chili en goulash zijn broeders. Goulash bevat meestal meer paprikapoeder, Chili gebruikt een chilipoeder. Het grootste verschil zit hem er meestal in het gebruik van komijn en oregano in de chili con carne.quote:Op zondag 26 januari 2020 14:48 schreef Lunatiek het volgende:
Chili con Carne betekent pepers met vlees.quote:Op zondag 26 januari 2020 15:15 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Het begrip chili is dan ook aan verandering onderhevig, en onderwerp van veel discussie in de VS.
Wel bonen, geen bonen. Wel mais, geen mais. Wat voor vlees etc.
[..]
Ik lees dat vaak, maar de enige keer dat ik dit op heb, proefde ik geen verschil. Dus ik doe dit zelf niet.
In goulash doen ze meestal ook marjolein/majoraan en karwijzaad.quote:Op zondag 26 januari 2020 15:24 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Chili en goulash zijn broeders. Goulash bevat meestal meer paprikapoeder, Chili gebruikt een chilipoeder. Het grootste verschil zit hem er meestal in het gebruik van komijn en oregano in de chili con carne.
Geloof ik.quote:
Zit ook in mole geloof ik. Maar dat vond ik ook niks.quote:Op zondag 26 januari 2020 15:25 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Chili con Carne betekent pepers met vlees.
Niet meer. Niet minder.
Rund, varken, gehakt, mix, whatever.
De rest zoek je zelf maar uit.
Ja, ik vond het zelf ook vreemd om het op een pakje kruidenmix te zien staan.
Later zag ik ook wat filmpjes waarin ze het gebruikten als authentiek ingrediënt.
Voor mij werkt het.
Dank je.quote:
Mole heeft veel meer chocolade, de toevoeging aan chili geeft het een vollere en aardse smaak zonder dat je door hebt dat er chocolade in zit.quote:Op zondag 26 januari 2020 15:58 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Zit ook in mole geloof ik. Maar dat vond ik ook niks.
[..]
Dank je.
Het ruikt ook heerlijk kan ik je vertellen.
Mja. Te veel is idd niet lekker meer.quote:Op zondag 26 januari 2020 15:59 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Mole heeft veel meer chocolade, de toevoeging aan chili geeft het een vollere en aardse smaak zonder dat je door hebt dat er chocolade in zit.
Misschien was dat het wel, dat ze er te veel door had gedaan.quote:Op zondag 26 januari 2020 15:59 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Mole heeft veel meer chocolade, de toevoeging aan chili geeft het een vollere en aardse smaak zonder dat je door hebt dat er chocolade in zit.
Eet smakelijk!quote:Op zondag 26 januari 2020 17:09 schreef Kaneelstokje het volgende:
Hij is klaar en gelukt.
Ik zal zo foto's posten, maar nu eerst eten
Misschien eens een keer met je meisje langskomen. Dan hoeft het niet vega.quote:
Dank je, het was heerlijk.quote:
Ziet er goed uit Kaneel!quote:Op zondag 26 januari 2020 17:47 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Misschien eens een keer met je meisje langskomen. Dan hoeft het niet vega.
[..]
Dank je, het was heerlijk.
Ik heb de kaneelstok erin laten zitten, omdat mijn vriendin er morgen van gaat eten en die vindt dat lekker.
De laurier wel eruit gehaald.
Dank je maat.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op dinsdag 22 oktober 2024 17:23[/url] schreef maily het volgende:
Aquequelequ :B
quote:Op zondag 26 januari 2020 18:14 schreef aeque het volgende:
Niet met pakjes koken.Probeer om dit nooit te doen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
Dank je.quote:
Hopelijk ben je er volgende week weer, als Koken met Kaneel terugkomt.quote:
Toetje met aardbeiquote:Op zondag 26 januari 2020 19:30 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Dank je.
[..]
Hopelijk ben je er volgende week weer, als Koken met Kaneel terugkomt.
Ik weet nog niet wat we dan gaan maken.
Chicken tonight?quote:Op zondag 26 januari 2020 19:30 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Dank je.
[..]
Hopelijk ben je er volgende week weer, als Koken met Kaneel terugkomt.
Ik weet nog niet wat we dan gaan maken.
Bij je thuis? Want hij staat er toch duidelijk op.quote:
Maar leuk om te horen, Sigaar. Ben benieuwd wat je er van vindt.quote:
Dank je. Het was ook vandaag erg smakelijk.quote:
En de blokjes chorizo geven wat meer structuur dan de draden gehakt.quote:Op maandag 27 januari 2020 18:34 schreef Smallish het volgende:
Chorizo! Dat ga ik volgende keer doen, inderdaad normaal gesproken gehakt hier. Maar chorizo geeft vast extra pit. Lekker!
Dit vind ik leuk om te horen, PK.quote:Op maandag 27 januari 2020 19:17 schreef Pizzakoppo het volgende:
Ik heb dus vandaag gewoon ff keihard dit recept gejat en nagemaakt. Was heerlijk, thanks!
Het is mijn stille hoop dat jij ooit dit gerecht zult trachten te maken in je keuken en mij zult evenaren. Nee, voorbij streven.quote:Op maandag 27 januari 2020 21:29 schreef johannes_vermeer het volgende:
Ik heb nu erg veel zin in ChiliKaneel, je kan zo kok worden van PSV.
Nou, als ik jou zo bezig zie wordt dat een hele opgave. Maar ik ga hem zeker proberen. Maar ik heb niet het diel het beter te doen, zo zit ik niet in elkaar.quote:Op maandag 27 januari 2020 21:37 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Het is mijn stille hoop dat jij ooit dit gerecht zult trachten te maken in je keuken en mij zult evenaren. Nee, voorbij streven.
Dank, dank.quote:
Het afspoelen van de bonen onder de koude kraan helpt hier al goed tegen. Het is vaak het vocht dat hiervoor zorgt.quote:Op maandag 27 januari 2020 22:16 schreef DIJK het volgende:
Prima recept!
Ik raad alleen wat bonenkruid aan tegen eventuele gasvorming
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |