Hij heeft vooral zijn PR op orde.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 20:48 schreef Hanca het volgende:
Je hebt volkomen gelijk dat rijk zijn geen schande is. Rijke mensen zijn niet per definitie slecht. Kijk naar een Bill Gates en wat die allemaal voor de wereld heeft betekend.
Het je al eens geluisterd naar de retoriek van de vertegenwoordigers van de economische bovenlaag van de bevolking? Daarmee vergelijken zijn Bernie Sanders, Greta Thunburg en Rutger Bregman de vriendelijkheid zelve.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 20:40 schreef JohnBMiller het volgende:
Ze creëren al dan niet bewust een klimaat waarin welgestelde personen tot paria van de samenleving verworden.
Nee, zo erg als in de OP staat valt wel mee, maar het valt wel op dat bijvoorbeeld multinational tegenwoordig haast een scheldwoord lijkt.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 22:09 schreef engine het volgende:
Ik geloof niet zo dat er een klimaat is dat welgestelden een paria van de samenleving maakt.
Je zou eerst moeten kijken naar de wet- en regelgeving. Het is een feit:quote:Op vrijdag 24 januari 2020 23:33 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, zo erg als in de OP staat valt wel mee, maar het valt wel op dat bijvoorbeeld multinational tegenwoordig haast een scheldwoord lijkt.
Ik moet hier toch wel de aantekening bij plaatsen dat met name een aantal van de rijksten klagen dat ze te weinig belasting betalen, dat werd deze week nog eens benadrukt door Marc Benioff en is in het recente verleden ook door mensen als Gates en Buffett gezegd.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 20:40 schreef JohnBMiller het volgende:
Dag dames en heren,
het zal u niet zijn ontgaan dat de jaarlijkse bijeenkomst van het World Economic Forum in Davos momenteel plaats vind.
Eén van de sprekers is Greta Thunburg en vorig jaar maakte Rutger Bregman furore op hetzelfde evenement.
Daarnaast lijkt het er ondertussen op dat Bernie Sanders een serieuze kans maakt om de voorverkiezingen van de Democratische Partij te winnen nadat eerder al politici als Alexandria Ocazio-Cortez zijn verkozen tot congreslid.
Begrijp me niet verkeerd, in essentie ben ik het op toch best wel een behoorlijk aantal punten eens met de hiervoor genoemde personen maar de retoriek waar zij zich van bedienen is naar mijn idee echter gevaarlijk.
Ze creëren al dan niet bewust een klimaat waarin welgestelde personen tot paria van de samenleving verworden. Deze demonisering heeft reeds geweld tot gevolg gehad zoals in 2017 toen een extreem-linkse activistische Bernie-aanhanger onder meer een Republikeinse politicus beschoot.
Er is absoluut iets te zeggen voor het feit dat bepaalde multinationals niet hun fair share bij lijken te willen dragen maar niet iedere welgestelde persoon is CEO van een multinational natuurlijk.
Laten we daarnaast ook niet vergeten dat we allen gebaat zijn bij succesvolle echte ondernemers gezien het feit dat ze bijdragen aan bijvoorbeeld de werkgelegenheid.
Benader welgestelde personen dus alstublieft niet als één groep die in z'n geheel verwerpelijk is want daarmee betreed je een gevaarlijke zone want we weten wat voor gevolgen een dergelijke mindset in het verleden heeft gehad.
In principe is Tony Chocolonely ook een multinational, maar ja daar denken de mensen dan niet aan. De associatie is een andere.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 00:31 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Je zou eerst moeten kijken naar de wet- en regelgeving. Het is een feit:
- dat multinationals niet onder 1 jurisdictie opereren.
- dat regelingen voor die situatie nog niet zo oud zijn.
Voldoende reden om problemen te verwachten. Daar overheen stappen en er een platte morele kwestie van maken (scheldwoord), is niet verstandig, want deze situatie kan gemakkelijk worden misbruikt.
De oudste multinational op aarde is de katholieke kerk.twitter:went1955 twitterde op zaterdag 25-01-2020 om 08:26:12Longread! You are now remotely controlled. Surveillance capitalists control the science and the scientists, the secrets and the truth. Who will decide who knows? Who will decide who decides? Who will write the music, and who will dance? — Soshana Zuboff https://t.co/21rJKf4Osz reageer retweet
Klopt, en Rutte is dan weer tegen deze oproep (en komt met valse argumenten aan zoals dat ze 49% belasting betalen)quote:Op zaterdag 25 januari 2020 01:40 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik moet hier toch wel de aantekening bij plaatsen dat met name een aantal van de rijksten klagen dat ze te weinig belasting betalen, dat werd deze week nog eens benadrukt door Marc Benioff en is in het recente verleden ook door mensen als Gates en Buffett gezegd.
Hij is de spreekpop van de rijken die niet meer willen betalen. Een andere opvatting had ik niet verwacht.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 10:20 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Klopt, en Rutte is dan weer tegen deze oproep (en komt met valse argumenten aan zoals dat ze 49% belasting betalen)
https://www.bnr.nl/nieuws(...)lasting-in-nederland
Zijn missie is het vergroten en demoniseren van de onderklasse. Maak de onderklasse groter en demoniseer die.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 10:46 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Hij is de spreekpop van de rijken die niet meer willen betalen. Een andere opvatting had ik niet verwacht.
twitter:SanderQuote twitterde op zaterdag 25-01-2020 om 13:59:15@EricRKampinga Bill Gates heeft zijn geld verdiend door een monopolie te creëren, en als zijn documentaire één ding laat zien, dan is het dat filantropie vaak arrogant, willekeurig en zinloos is. Verder hoeft niemand interessant te doen over filantropie als er belasting ontweken wordt. reageer retweet
Dat is ook het eerste wat in mij op kwam...quote:Op zaterdag 25 januari 2020 14:35 schreef Puddington het volgende:
Oh God, de arme rijke mensen, waarom denken we daar niet aan!!
Ik herken het beeld dat je wegzet persoonlijk niet. De kritiek op multinationals en rijken die belasting ontwijken is verder ook volledig terecht.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 20:40 schreef JohnBMiller het volgende:
Laten we daarnaast ook niet vergeten dat we allen gebaat zijn bij succesvolle echte ondernemers gezien het feit dat ze bijdragen aan bijvoorbeeld de werkgelegenheid.
Benader welgestelde personen dus alstublieft niet als één groep die in z'n geheel verwerpelijk is want daarmee betreed je een gevaarlijke zone want we weten wat voor gevolgen een dergelijke mindset in het verleden heeft gehad.
Ruttetwitter:MahirAlkaya twitterde op zaterdag 25-01-2020 om 11:29:02Miljonairs, in een brief: Hey neoliberalen, dank voor alle belastingvoordeeltjes, maar het begint écht op te vallen dat wij bijna niets betalen. Wij kunnen best iets missen.Rutte: Ach nee joh, als het nodig is bezuinigen we verder op zorg ofzo.Ik:🤯😡✊🏼https://t.co/JpBUfWHpzp reageer retweet
Welgestelden zijn allemaal hetzelfde, ze beledigen en vervelen uit verveling en jaloezie mensen met een klein inkomen of klein pensioen. Bovendien hebben die welgestelden ervoor gezorgd dat de mensen met een klein inkomen of klein pensioen hen niet ontwijken kunnen. Dus net doen alsof men de welgestelden vertrouwt is wel heel veel gevraagd.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 20:40 schreef JohnBMiller het volgende:
Dag dames en heren,
het zal u niet zijn ontgaan dat de jaarlijkse bijeenkomst van het World Economic Forum in Davos momenteel plaats vind.
Eén van de sprekers is Greta Thunburg en vorig jaar maakte Rutger Bregman furore op hetzelfde evenement.
Daarnaast lijkt het er ondertussen op dat Bernie Sanders een serieuze kans maakt om de voorverkiezingen van de Democratische Partij te winnen nadat eerder al politici als Alexandria Ocazio-Cortez zijn verkozen tot congreslid.
Begrijp me niet verkeerd, in essentie ben ik het op toch best wel een behoorlijk aantal punten eens met de hiervoor genoemde personen maar de retoriek waar zij zich van bedienen is naar mijn idee echter gevaarlijk.
Ze creëren al dan niet bewust een klimaat waarin welgestelde personen tot paria van de samenleving verworden. Deze demonisering heeft reeds geweld tot gevolg gehad zoals in 2017 toen een extreem-linkse activistische Bernie-aanhanger onder meer een Republikeinse politicus beschoot.
Er is absoluut iets te zeggen voor het feit dat bepaalde multinationals niet hun fair share bij lijken te willen dragen maar niet iedere welgestelde persoon is CEO van een multinational natuurlijk.
Wat een intriest en zielig wereldbeeld hou jij erop na.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 17:24 schreef torentje het volgende:
[..]
Welgestelden zijn allemaal hetzelfde, ze beledigen en vervelen uit verveling en jaloezie mensen met een klein inkomen of klein pensioen. Bovendien hebben die welgestelden ervoor gezorgd dat de mensen met een klein inkomen of klein pensioen hen niet ontwijken kunnen. Dus net doen alsof men de welgestelden vertrouwt is wel heel veel gevraagd.
Hoezo? De mensen met een klein inkomen of klein pensioen, konden toch niet krachtig worden, omdat de welgestelden met velen zoveel eten en drinken en voor de mensen met een klein inkomen of klein pensioen slechts de ontlasting en de vieze vaat achterlieten, eerlijk verdelen van het eten en drinken was er niet bij.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 18:42 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Wat een intriest en zielig wereldbeeld hou jij erop na.
Dit is precies het soort post dat bijdraagt aan het klimaat waarin welgestelde personen vogelvrij verklaard lijken te worden. Ben je serieus van mening dat ieder welgesteld persoon inherent immoreel is?quote:Op zaterdag 25 januari 2020 17:24 schreef Playerhater het volgende:
TS, zie het zo: als de kerk volop kindjes gaat verkrachten, moeten wij dan ook ons mond houden omdat we anders jaloers zijn? 'ja maar hunnie neuken nog jij bent incel op fok' is geen goed argument.
Same with multinationals die afval in ons water gooien. 'maar hunnie zijn rijjhiiijk en werken harrtttt'
Wat een voorbeeld ja. Keiharde zakenman met veel talent om te liegen en te bedriegen.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 20:48 schreef Hanca het volgende:
Kijk naar een Bill Gates en wat die allemaal voor de wereld heeft betekend.
Nee, niet ieder welgesteld persoon is inherent immoreel. Er zijn ook welgestelde mensen die kritiek hebben op allerlei sociale misstanden, en die zijn er altijd geweest. Sterker, er zijn welgestelde mensen die hun best hebben gedaan om daar iets tegen te doen, ook nu. Omgekeerd is niet ieder armlastig persoon inherent moreel beter.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 20:08 schreef JohnBMiller het volgende:
[..]
Dit is precies het soort post dat bijdraagt aan het klimaat waarin welgestelde personen vogelvrij verklaard lijken te worden. Ben je serieus van mening dat ieder welgesteld persoon inherent immoreel is?
rijken betalen geen belasting en jij welquote:Op vrijdag 24 januari 2020 20:40 schreef JohnBMiller het volgende:
Dag dames en heren,
De VVD is altijd al de partij voor onderdrukkers en uitbuiters geweest. Als het gaat om dekolonisatie, homohuwelijk, euthanasie, abortus, apartheid in Zuid Afrika en noem maar op stonden ze altijd aan de foute kant.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 10:46 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Hij is de spreekpop van de rijken die niet meer willen betalen. Een andere opvatting had ik niet verwacht.
twitter:Hein_de_Jongh_2 twitterde op zaterdag 25-01-2020 om 14:58:10Dus: je bent 47 en kleedt je als een doos van 67, hebt van je pa een reisbureautje in je mik geschoven en van een klein clubje de veer van zakenvrouw van ‘t jaar in je reet geprikt gekregen en je denkt nu alles beter te weten en te kunnen en ‘t land te moeten regeren?Opzouten! https://t.co/dfgdX8NPKz reageer retweet
The Financial Times reported that a Microsoft facial recognition training database of 10 million images plucked from the internet without anyone’s knowledge and supposedly limited to academic research was employed by companies like IBM and state agencies that included the United States and Chinese military. Among these were two Chinese suppliers of equipment to officials in Xinjiang, where members of the Uighur community live in open-air prisons under perpetual surveillance by facial recognition systems.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 20:48 schreef Hanca het volgende:
Je hebt volkomen gelijk dat rijk zijn geen schande is. Rijke mensen zijn niet per definitie slecht. Kijk naar een Bill Gates en wat die allemaal voor de wereld heeft betekend.
kloptquote:Op zondag 26 januari 2020 10:51 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
De VVD is altijd al de partij voor onderdrukkers en uitbuiters geweest. Als het gaat om dekolonisatie, homohuwelijk, euthanasie, abortus, apartheid in Zuid Afrika en noem maar op stonden ze altijd aan de foute kant.
Bedenk wel dat álle mooie paprika's , tomaten , meloenen en wortels die je eet, Monsanto patenten zijnquote:Op vrijdag 24 januari 2020 21:03 schreef Klopkoek het volgende:
Monsanto kankerverwekkende ranzigheid wordt voor vele komende generaties aan de man gebracht met de dekmantel van liefdadigheid.
Punt is dat iedereen medelijden heeft met straatarme boeren die hun producten niet meer verkopen kunnen ,quote:Op zondag 26 januari 2020 11:48 schreef Hanca het volgende:
Je kunt hier alle voorbeelden van slechte bedrijven wel van stal gaan halen, maar dat is totaal onzinnig, dan mis je de strekking van dit topic.
Het gaat er namelijk om dat het over één kam scheren van mensen ALTIJD slecht is. Of je nu mensen over één kam scheert vanwege geloof, ras, huidskleur, inkomen of vermogen. Alle rijke mensen of grote bedrijven over één kam scheren is dus slecht, zelfs al post je nu 10.000 voorbeelden van bedrijven die het slecht doen. Zodra er ook maar één voorbeeld van een goed bedrijf (en die zijn er) is heb je het dan namelijk al fout.
En daar gaat dit topic om: waarom wordt er steeds gesproken over 'de multinationals' en 'de rijken' in plaats van over specifieke bedrijven en mensen? Dat is de demonisatie.
Omdat praten over specifieke gevallen het systeem ongemoeid laat.quote:Op zondag 26 januari 2020 11:48 schreef Hanca het volgende:
Je kunt hier alle voorbeelden van slechte bedrijven wel van stal gaan halen, maar dat is totaal onzinnig, dan mis je de strekking van dit topic.
Het gaat er namelijk om dat het over één kam scheren van mensen ALTIJD slecht is. Of je nu mensen over één kam scheert vanwege geloof, ras, huidskleur, inkomen of vermogen. Alle rijke mensen of grote bedrijven over één kam scheren is dus slecht, zelfs al post je nu 10.000 voorbeelden van bedrijven die het slecht doen. Zodra er ook maar één voorbeeld van een goed bedrijf (en die zijn er) is heb je het dan namelijk al fout.
En daar gaat dit topic om: waarom wordt er steeds gesproken over 'de multinationals' en 'de rijken' in plaats van over specifieke bedrijven en mensen? Dat is de demonisatie.
twitter:AndreKrouwel twitterde op zondag 26-01-2020 om 11:23:55“Pappa gaf mij het bedrijf, heb ik niet zelf opgebouwd. En natuurlijk profiteren we al sinds de oprichting van de infrastructuur, de wegen waar onze bussen over reden. En het onderwijs dat ons personeel genoot. Maar waarom zou ik daar aan meebetalen?” @DoetsElske @op1npo #npo https://t.co/Amaol8MIBT reageer retweet
Goed gezegd.twitter:AndreKrouwel twitterde op zondag 26-01-2020 om 11:49:38“En die 40.000 armen moeten gewoon wachten tot rijken zoals ik ze een aalmoes geven. Gelukkig zijn giften aan goede doelen belastingaftrekbaar en betaalt u dat eigenlijk, maar dat weet u gelukkig niet. Die vervuiling door mijn USA reizen ga ik in ieder geval nooit compenseren.” reageer retweet
Het is een ander onderwerp maar ik denk niet dat Monsanto noodzakelijk is om honger uit de wereld te helpen...quote:Op zondag 26 januari 2020 11:28 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Bedenk wel dat álle mooie paprika's , tomaten , meloenen en wortels die je eet, Monsanto patenten zijn
http://img.agf.nl/artikel(...)-Galia-en-Cantaloupe
Montsanto heeft een aantal zeer productieve rassen gelanceerd al dan niet met Gen technologie, , zonder die zaden gratis uit te delen onder arme Boeren, die geen zaden konden betalen van die nieuwe rassen
Dat er onderzoek is , dat is goed en dat heeft veel hele goede zeer productieve en tegen schimmels resistente rassen opgeleverd
De arme boeren konden of wilden de Monsanto zaden niet betalen en konden hun producten van oude rassen aan de straatstenen niet meer verkopen , maar in iedere bedrijfstak zijn verliezers en winnaars
Voor een aarde met 12 miljard mensen heb je bedrijven als Monsanto nodig
[ afbeelding ]
In Afrika zie je nog wel eens paprika's en wortels van oude rassen
Het jagen op arme Indiase boeren die hun mais zelf door vermenigvuldigden met Monsanto rassen is een slechte zaak
Maar ja dat is een manco van het kapitalisme .
Feitelijk zou de staat die patenten moeten opkopen zodat voedsel niet een eigendom kan worden van een bedrijf
[ afbeelding ]
Monsanto kan dat wel , als ze die patenten afschaffen, ook jouw tomaten en paprika's komen van Montsanto zaden , voor onze boeren is dat goed te betalenquote:Op zondag 26 januari 2020 13:06 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Het is een ander onderwerp maar ik denk niet dat Monsanto noodzakelijk is om honger uit de wereld te helpen...
Wat jij nu zegt is: leuk dat een bedrijf miljoenen of zelfs miljarden aan onderzoek uit geeft, maar dat mogen ze niet terugverdienen, ze moeten de uitkomst gratis weggeven. Op die manier zal elk onderzoek heel snel stoppen.quote:Op zondag 26 januari 2020 13:58 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
leuk als je uitvinder bent , maar geef je ideeën en patenten dan gratis weg aan de wereld,
Maar patenten op voedsel en zeker op een natuurlijk iets als groenten en fruit zet kwaad bloedquote:Op zondag 26 januari 2020 14:41 schreef Hanca het volgende:
[..]
Wat jij nu zegt is: leuk dat een bedrijf miljoenen of zelfs miljarden aan onderzoek uit geeft, maar dat mogen ze niet terugverdienen, ze moeten de uitkomst gratis weggeven. Op die manier zal elk onderzoek heel snel stoppen.
Natuurlijk zitten er problemen bij patenten op voedsel en medicijnen, maar geen patenten is niet de oplossing.
quote:Monsanto betaalt in Nederland ¤2 miljoen belasting op ¤1,1 miljard nettowinst
Het Duitse Bayer heeft $66 miljard over voor prachtbedrijf Monsanto, dat een Malthusiaanse catastrofe voorkomt door slimme zaadveredeling.
De Zuidas kan meeprofiteren, want veel van de omstreden patenten van het bedrijf worden geëxploiteerd vanuit het Nederlandse Bergschenhoek.
Demonisatie hard nodig.twitter:RBReich twitterde op zondag 26-01-2020 om 18:06:00American capitalism in a nutshell:The same day it was announced that Boeing CEO Dennis Muilenburg will receive a $62 million golden parachute......2800 workers in Boeing's supply chain were laid off.Corporations reward execs even when they screw up, but workers get shafted. reageer retweet
Jij kent het woord demonisatie niet, of wel? En waarom denk jij altijd in groepen ipv individuën? Waarom zou je als Boeing iets verkeerd doet, ook slecht praten over andere grote bedrijven? Moet ik ook slecht over jou praten als je buurman of collega wat slechts doet (je hoort immers tot dezelfde groep)?quote:Op zondag 26 januari 2020 19:53 schreef Klopkoek het volgende:
Demonisatie hard nodig.twitter:RBReich twitterde op zondag 26-01-2020 om 18:06:00American capitalism in a nutshell:The same day it was announced that Boeing CEO Dennis Muilenburg will receive a $62 million golden parachute......2800 workers in Boeing's supply chain were laid off.Corporations reward execs even when they screw up, but workers get shafted. reageer retweet
Als het gaat om persoonlijke verwijten dan kijk ik naar het individu (zoals Boeing topman). Kijk je naar generieke tendensen en patronen dan is het onvermijdelijk om naar groepen te kijken...quote:Op zondag 26 januari 2020 21:12 schreef Hanca het volgende:
[..]
Jij kent het woord demonisatie niet, of wel? En waarom denk jij altijd in groepen ipv individuën? Waarom zou je als Boeing iets verkeerd doet, ook slecht praten over andere grote bedrijven? Moet ik ook slecht over jou praten als je buurman of collega wat slechts doet (je hoort immers tot dezelfde groep)?
Ik snap die behoeften om in hokjes te denken en hele groepen weg te zetten echt niet. Niet van de rechterkant van het spectrum (over buitenlanders, moslims of als ze over luie uitkeringstrekkers praten), maar eigenlijk nog minder van de linkerkant (die doen het met name als ze het hebben over rijken en grote bedrijven). Waar komt die behoefte vandaan? Als ik iemand zie, zie ik altijd een individu en nooit een lid van een bepaalde groep...
Ik ga ervanuit dat kleine zakenmensen hetzelfde denken en zijn zoals de mensen achter multinationals. Ze willen gewoon geld verdienen en zijn inhalig van aard. De buurman wilt ook de hoofdprijs voor zijn tweedehands meubeltjes die hij opkoopt voor een tientje en door zijn vrouw rustiek laat overschilderen. Ze opereren alleen zeer klein in vergelijking met grote bedrijven. Ze hebben niet de middelen om grote vervuiling te veroorzaken zoals Shell dit doet. En zijn hierdoor dus ogenschijnlijk onschuldig. In dit opzicht denk ik dus dat je iedere zakenman/vrouw het beste kleinschalig moet houden om excessen te voorkomen.quote:Op zondag 26 januari 2020 22:34 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Als het gaat om persoonlijke verwijten dan kijk ik naar het individu (zoals Boeing topman). Kijk je naar generieke tendensen en patronen dan is het onvermijdelijk om naar groepen te kijken...
Het is helaas een tendens dat de top graait en graait (steeds meer) en dat ongeacht resultaten.
Je hebt wel in zoverre een punt dat men al snel simpele kreten hanteert. Zoals: "sluit de bankiers op". Dat is in Ijsland ook daadwerkelijk gebeurd, en zou 'links' graag in meerdere landen willen zien (Obama verbood strafrechtelijk onderzoek!), maar natuurlijk betekent dit niet dat je alle bankiers het gevang in wil zien. Helaas leent deze tijd zich niet voor doordachte volzinnen.
Als dat wel zo zou zijn dan heeft de wereld een probleem aangezien Monsanto niet meer bestaat.quote:Op zondag 26 januari 2020 13:06 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Het is een ander onderwerp maar ik denk niet dat Monsanto noodzakelijk is om honger uit de wereld te helpen...
Dit is dus totale onzin, voor de meeste ondernemers staan personeelstevredenheid, klanttevredenheid en een goed product/een goede dienst ver boven zoveel mogelijk winst op hun wensenlijst. Zeker voor de wat kleinere ondernemers. Genoeg ervaring mee als accountant.quote:Op zondag 26 januari 2020 22:52 schreef imgoddamnugly het volgende:
[..]
Ik ga ervanuit dat kleine zakenmensen hetzelfde denken en zijn zoals de mensen achter multinationals. Ze willen gewoon geld verdienen en zijn inhalig van aard. De buurman wilt ook de hoofdprijs voor zijn tweedehands meubeltjes die hij opkoopt voor een tientje en door zijn vrouw rustiek laat overschilderen. Ze opereren alleen zeer klein in vergelijking met grote bedrijven. Ze hebben niet de middelen om grote vervuiling te veroorzaken zoals Shell dit doet. En zijn hierdoor dus ogenschijnlijk onschuldig. In dit opzicht denk ik dus dat je iedere zakenman/vrouw het beste kleinschalig moet houden om excessen te voorkomen.
velen betalen 0,0, belasting en lopen te pronken als ze 500.000 doneren voor een goed doel , wat ook veel leuker is natuurlijk belasting betalen is zo saai , laat dat maar aan de loonslaven overquote:Op maandag 27 januari 2020 09:02 schreef mcmlxiv het volgende:
Welgestelden zijn als Marokkanen, er zitten best goede tussen. Net zoals je Marokkanen dus niet zomaar mag veroordelen geldt dat ook voor rijke mensen.
Rijkdom is niet het probleem, de manier van verwerven en overerving wel.
Waarschijnlijk is het binnenkort wel weer tijd voor een frisse revolutie in sommige werelddelen. Regelmatig wat snoeien in die groep lijkt helaas onontkoombaar om ze in toom te houden.
de VVD wil graag de dividendbelasting afschaffen waar veel rijken zoals het koningshuis last van hebben , ze krijgen het net als wij terug op de betaalde belasting , maar wat moet je als je geen belasting betaaldquote:Monsanto betaalt in Nederland ¤2 miljoen euro belasting op ¤1,1 miljard nettowinst
Het Duitse Bayer heeft $66 miljard over voor prachtbedrijf Monsanto, dat een Malthusiaanse catastrofe voorkomt door slimme zaadveredeling.
De Zuidas kan meeprofiteren, want veel van de omstreden patenten van het bedrijf worden geëxploiteerd vanuit het Nederlandse Bergschenhoek.
twitter:CodyHochstenB twitterde op maandag 27-01-2020 om 09:00:13Nieuwe column van Annemarie van Gaal, goede reminder dat zij het niet zo heeft op mensen met een laag inkomen, en alles wat daarmee te maken heeft. Ze ziet ze het liefst op een treadmill om energie mee op te wekken. https://t.co/jEJ6CACN78 reageer retweet
Dat mens trapt de minder verdienende mensen op hun ziel , die zijn volledig afhankelijk van de huurtoeslag over de HRA hoor je haar nietquote:Op maandag 27 januari 2020 10:17 schreef Klopkoek het volgende:
Hier nog zo eentjetwitter:CodyHochstenB twitterde op maandag 27-01-2020 om 09:00:13Nieuwe column van Annemarie van Gaal, goede reminder dat zij het niet zo heeft op mensen met een laag inkomen, en alles wat daarmee te maken heeft. Ze ziet ze het liefst op een treadmill om energie mee op te wekken. https://t.co/jEJ6CACN78 reageer retweet
Mischien kun je gewoon een link naar een artikel posten ipv verontwaardigde tweets van god weet wie zonder het artikel?quote:Op maandag 27 januari 2020 10:17 schreef Klopkoek het volgende:
Hier nog zo eentjetwitter:CodyHochstenB twitterde op maandag 27-01-2020 om 09:00:13Nieuwe column van Annemarie van Gaal, goede reminder dat zij het niet zo heeft op mensen met een laag inkomen, en alles wat daarmee te maken heeft. Ze ziet ze het liefst op een treadmill om energie mee op te wekken. https://t.co/jEJ6CACN78 reageer retweet
https://www.telegraaf.nl/(...)-bederft-woningmarktquote:Op maandag 27 januari 2020 11:40 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mischien kun je gewoon een link naar een artikel posten ipv verontwaardigde tweets van god weet wie zonder het artikel?
Weten wij ook waar het over gaat en waar we verontwaardigd over moeten zijn.
Dat is dus typisch zo’n welgestelde die we niet zullen missen na de Corona uitbraak.quote:Op maandag 27 januari 2020 12:39 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)-bederft-woningmarkt
Annemarie van Gaal wil de huurtoeslag afschaffen , omdat de huurtoeslag haar woningmarkt bederft , niet meer bouwen zegt ze, maar de huurtoeslag afschaffen zodat er meer woningen vrijkomen
Waar deze mensen heen moeten dat verteld ze er niet bij , ik denk terug naar hun eigen land of onder een brug
Het is gevaarlijk om bedrijven als monsanto en syngenta hun gang te laten gaan inderdaad. Met hun octrooien en patenten zijn ze de veredeling van gewassen de nek aan het omdraaien. Gelukkig is men in het EP ook wakker geworden en probeert men aan deze praktijken een einde te maken.quote:Op zondag 26 januari 2020 11:28 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Bedenk wel dat álle mooie paprika's , tomaten , meloenen en wortels die je eet, Monsanto patenten zijn
http://img.agf.nl/artikel(...)-Galia-en-Cantaloupe
Montsanto heeft een aantal zeer productieve rassen gelanceerd al dan niet met Gen technologie, , zonder die zaden gratis uit te delen onder arme Boeren, die geen zaden konden betalen van die nieuwe rassen
Dat er onderzoek is , dat is goed en dat heeft veel hele goede zeer productieve en tegen schimmels resistente rassen opgeleverd
De arme boeren konden of wilden de Monsanto zaden niet betalen en konden hun producten van oude rassen aan de straatstenen niet meer verkopen , maar in iedere bedrijfstak zijn verliezers en winnaars
Voor een aarde met 12 miljard mensen heb je bedrijven als Monsanto nodig
[ afbeelding ]
In Afrika zie je nog wel eens paprika's en wortels van oude rassen
Het jagen op arme Indiase boeren die hun mais zelf door vermenigvuldigden met Monsanto rassen is een slechte zaak
Maar ja dat is een manco van het kapitalisme .
Feitelijk zou de staat die patenten moeten opkopen zodat voedsel niet een eigendom kan worden van een bedrijf
[ afbeelding ]
je eet iedere dag producten uit veredeld zaad van Monsantoquote:Op maandag 27 januari 2020 15:59 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
Het is gevaarlijk om bedrijven als monsanto en syngenta hun gang te laten gaan inderdaad. Met hun octrooien en patenten zijn ze de veredeling van gewassen de nek aan het omdraaien. Gelukkig is men in het EP ook wakker geworden en probeert men aan deze praktijken een einde te maken.
Ja en nee. Tot op zekere hoogte hebben bedrijven als Monsanto bijgedragen aan betere en meeropbrengsten van de landbouw. Maar dan komt er een omslagpunt waarna het de vraag is of zo'n bedrijf nog meerwaarde heeft of alleen nog maar bezig is met het verdedigen van de eigen positie.quote:Op maandag 27 januari 2020 16:26 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
je eet iedere dag producten uit veredeld zaad van Monsanto
Die zou je geen raad weten als je producten van vroeger moest kopen
Wat je nu zegt is laat toch de auto en computer staan en we klimmen allemaal met ons perkament weer op een paard
de roep naar beter rassen en hogere opbrengsten en ziekte vrij zal nooit stoppenquote:Op maandag 27 januari 2020 17:13 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Ja en nee. Tot op zekere hoogte hebben bedrijven als Monsanto bijgedragen aan betere en meeropbrengsten van de landbouw. Maar dan komt er een omslagpunt waarna het de vraag is of zo'n bedrijf nog meerwaarde heeft of alleen nog maar bezig is met het verdedigen van de eigen positie.
Wat een bizarre samenvatting. Volgens mij gaat het over gemakzuchtige dikkerds die hun uitkering verpatsen aan allerlei onzinnige luxe en te veel ongezond eten. Niet bepaald de zwakste in de samenleving. Uitkeringen betaald door hardwerkende mensen.quote:Op maandag 27 januari 2020 10:17 schreef Klopkoek het volgende:
Die geef jij, zoals wel vaker, zekerquote:Op maandag 27 januari 2020 17:51 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Wat een bizarre samenvatting.
Ja precies dat, en ze wil hen ook allemaal gedwongen laten verhuizen naar de randen van de stad.quote:Op maandag 27 januari 2020 12:39 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)-bederft-woningmarkt
Annemarie van Gaal wil de huurtoeslag afschaffen , omdat de huurtoeslag haar woningmarkt bederft , niet meer bouwen zegt ze, maar de huurtoeslag afschaffen zodat er meer woningen vrijkomen
Waar deze mensen heen moeten dat verteld ze er niet bij , ik denk terug naar hun eigen land of onder een brug
kunnen de armen niet in een strafkamp als ze toch weg moeten uit Amsterdam en Utrecht ??quote:Op maandag 27 januari 2020 18:12 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ja precies dat, en ze wil hen ook allemaal gedwongen laten verhuizen naar de randen van de stad.
Gelukkig is er de FvD als anti-kartel partij: de partij die een motie invoerde om alle erfenisbelastingen, vermogensbelasting en belasting op opties af te schaffen.
Die gemakzuchtige dikke uitkeringstrekker Die zijn uitkering verpatst aan luxe is geen framing?quote:Op maandag 27 januari 2020 17:51 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Wat een bizarre samenvatting. Volgens mij gaat het over gemakzuchtige dikkerds die hun uitkering verpatsen aan allerlei onzinnige luxe en te veel ongezond eten. Niet bepaald de zwakste in de samenleving. Uitkeringen betaald door hardwerkende mensen.
Ik zie Annemarie nergens pleiten voor dwangarbeid voor gedeeltelijk afgekeurde alleenstaande moeders. Deze tweet is een knap staaltje framing.
"Jantje is tegen pedofielen in de politiek"
"OMG die fascist wil de democratie de nek omdraaien! BEL ZIJN WERKGEVER!"
Dit doet de overheid altijd heel omfloerst. Even wat aan het puntenstelsel morrelen, huurcontracten tussentijds wijzigen (dat kan; zeker nu met de afgebroken rechtsbijstand) en klaar.quote:Op maandag 27 januari 2020 18:14 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
kunnen de armen niet in een strafkamp als ze toch weg moeten uit Amsterdam en Utrecht ??
er zijn toch wel wat barakken over ??
en de statushouder die in de bijstand zit en huurtoeslag heeft mag die wel blijven dan ?quote:Op maandag 27 januari 2020 18:15 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Die gemakzuchtige dikke uitkeringstrekker Die zijn uitkering verpatst aan luxe is geen framing?
Even een stapje terug, er wonen te veel mensen met een sociale uitkering in de grote steden terwijl de steden om de grote steden goede sier maken met de middenklasse en hogere inkomens die hun geld wel in de grote steden verdienen.quote:Op maandag 27 januari 2020 18:14 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
kunnen de armen niet in een strafkamp als ze toch weg moeten uit Amsterdam en Utrecht ??
er zijn toch wel wat barakken over ??
Annemarie weet nog wel een park met vakantiewoningen voor die huurders
Hier werd al voor gewaarschuwd bij diverse decentralisaties. Dat we weer terugkeren naar de middeleeuwen waar ongewensten buiten de stadspoort worden gehouden en van hot naar her worden gesleept.quote:Op maandag 27 januari 2020 19:11 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Even een stapje terug, er wonen te veel mensen met een sociale uitkering in de grote steden terwijl de steden om de grote steden goede sier maken met de middenklasse en hogere inkomens die hun geld wel in de grote steden verdienen.
Rotterdam heeft bijvoorbeeld buiten proportie veel armen terwijl de randgemeenten hun uiterste best doen om die buiten te houden. Er zit wel degelijk iets mis hier maar dat betekent niet dat de oplossing is om de huurtoeslag maar af te schaffen, natuurlijk.
Een vicieuze cirkel kan geen richting op wijzen, wel even logisch blijven nadenken en blaat alsof we terug naar de middeleeuwen gaan slaat ook nergens op.quote:Op maandag 27 januari 2020 19:40 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Hier werd al voor gewaarschuwd bij diverse decentralisaties. Dat we weer terugkeren naar de middeleeuwen waar ongewensten buiten de stadspoort worden gehouden en van hot naar her worden gesleept.
Ondertussen is een kwart van het vmbo tegenwoordig laaggeletterd. Dat zijn de onrendabelen en PVV stemmers van morgen. Een vicieuze cirkel naar beneden.
Dat is dan ook geen probleem, het probleem is dat monsanto en syngenta patenten en octrooien willen aanvragen op bepaalde gewassen. Dat is van de zotte en gaat volledig tegen het kwekersrecht in. Monsanto en Syngenta zijn niet de enige veredelaars hè. Wereldwijd zijn er misschien wel 10.000-en kleine en grote die elke keer van elkaar leren en lenen waardoor je steeds betere gewassen krijgt. Dat wil o.a. monsanto de nek omdraaien. Als monsanto vertrouwen heeft in zijn bedrijf zouden ze zich geen zorgen maken en steeds opnieuw proberen te verbeteren zoals elke kweker/veredelaar doet.quote:Op maandag 27 januari 2020 16:26 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
je eet iedere dag producten uit veredeld zaad van Monsanto
Die zou je geen raad weten als je producten van vroeger moest kopen
Wat je nu zegt is laat toch de auto en computer staan en we klimmen allemaal met ons perkament weer op een paard
Je hebt gelijk, het is een neergaande spiraal en we gaan naar een dystopie.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 01:12 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Een vicieuze cirkel kan geen richting op wijzen, wel even logisch blijven nadenken en blaat alsof we terug naar de middeleeuwen gaan slaat ook nergens op.
als Monsanto een nieuw ras mais heeft na jarenlang zoeken en veredelend heeft dat vaak meer kostte dan een nieuw medicijn die resistent is tegen wortelrot of voetschimmel dan mag hij daar patent op aanvragenquote:Op dinsdag 28 januari 2020 08:01 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
Dat is dan ook geen probleem, het probleem is dat monsanto en syngenta patenten en octrooien willen aanvragen op bepaalde gewassen. Dat is van de zotte en gaat volledig tegen het kwekersrecht in. Monsanto en Syngenta zijn niet de enige veredelaars hè. Wereldwijd zijn er misschien wel 10.000-en kleine en grote die elke keer van elkaar leren en lenen waardoor je steeds betere gewassen krijgt. Dat wil o.a. monsanto de nek omdraaien. Als monsanto vertrouwen heeft in zijn bedrijf zouden ze zich geen zorgen maken en steeds opnieuw proberen te verbeteren zoals elke kweker/veredelaar doet.
Als ze dan niet hypocriet zouden zijn gaan ze ook niks, maar dan ook niks van andere kwekers/veredelaars gebruiken. Maar dat doen ze dan weer wel.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 09:03 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
als Monsanto een nieuw ras mais heeft na jarenlang zoeken en veredelend heeft dat vaak meer kostte dan een nieuw medicijn die resistent is tegen wortelrot of voetschimmel dan mag hij daar patent op aanvragen
Monsanto heeft nu ook typen Mais die zeer diep wortelen wel 3 meter diep , dus zeer geschikt voor droge gebieden daar mag hij patent op aanvragen
Het is voedsel ja, maar als je die planten wilt in droge gebieden dan moet je de zaad betalen ook Indiërs of Afrikanen
Doe maar,quote:Op dinsdag 28 januari 2020 09:12 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
Als ze dan niet hypocriet zouden zijn gaan ze ook niks, maar dan ook niks van andere kwekers/veredelaars gebruiken. Maar dat doen ze dan weer wel.
Kijk maar eens naar deze documentaire van zembla:
edit: het gaat nu wel wat offtopic dus ik zal het maar hierbij laten.
Ja nou, als ik zo om mij heen kijk in Nederland dan is het wel armoe overal, toch? Oh....wacht, in Nederland weten we niet eens meer wat echte armoede is.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 08:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, het is een neergaande spiraal en we gaan naar een dystopie.
Laaggeletterde VMBO'ers hebben toch best vaak een achtergrond die het stemmen op de PVV onwaarschijnlijker maakt.quote:Op maandag 27 januari 2020 19:40 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ondertussen is een kwart van het vmbo tegenwoordig laaggeletterd. Dat zijn de onrendabelen en PVV stemmers van morgen. Een vicieuze cirkel naar beneden.
We leven zeker in een dystopie, met vervalste statistieken.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 08:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, het is een neergaande spiraal en we gaan naar een dystopie.
Vandaar de explosieve groei van voedselbanken (die ook nog eens tekorten hebben, vooral in tijden van laagconjunctuur). En nee, dat komt niet doordat mensen niet met geld om kunnen gaan. Dat gaat voorbij de doorwrochte manipulatie machines.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 10:11 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja nou, als ik zo om mij heen kijk in Nederland dan is het wel armoe overal, toch? Oh....wacht, in Nederland weten we niet eens meer wat echte armoede is.
Rot toch op met die onzin, een dystopie is een stad als Rio met favella's van honderd vierkante kilometer waar gewapende bendes de wet uitmaken.
PVV stemmers zijn disproportioneel vaak laagopgeleid of met enkel een basisschool diploma.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 10:28 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Laaggeletterde VMBO'ers hebben toch best vaak een achtergrond die het stemmen op de PVV onwaarschijnlijker maakt.
Beste reply in dit topic. Kan nu gesloten worden.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 10:43 schreef PiyeReloaded het volgende:
Heeft ze die man beschoten omdat hij welgesteld was dan? Nee natuurlijk niet, wat een gelul.
Welgestelden zijn geen bedreigde groep. Sterker nog, ze zijn niet eens een groep. De zogenaamde demonisering gaat over mensen die al hun kennis en kunde gebruiken om welvaart uit de maatschappij te trekken en mensen uit te buiten. Parasieten die de negatieve gevolgen van hun welvaartsaccumulatie afschuiven op de rest van de samenleving. Eigenaren van bedrijven die bewust het milieu kapot maken, de bevolking vergiftigen, verdienen aan de financiële ondergang van normale mensen, vakbonden kapot maken, doodseskaders betalen in landen met een zwakkere rechtsstaat etc. etc.
Vervolgens krijg je types die een bovenmodaal salaris binnenharken of een winkeltje runnen die denken dat het over hun gaat. Die in de leugen trappen dat zij tot dezelfde groep behoren en hun belangen in het gedrang komen.
juist types als Bernhard Jr, dat zijn parasieten,slecht betaalde werkenden financieel uitkleden met via connecties verkregen vastgoed in Amsterdam en van dat geld gaan racen in ons beschermd duingebiedquote:Op dinsdag 28 januari 2020 10:43 schreef PiyeReloaded het volgende:
Heeft ze die man beschoten omdat hij welgesteld was dan? Nee natuurlijk niet, wat een gelul.
Welgestelden zijn geen bedreigde groep. Sterker nog, ze zijn niet eens een groep. De zogenaamde demonisering gaat over mensen die al hun kennis en kunde gebruiken om welvaart uit de maatschappij te trekken en mensen uit te buiten. Parasieten die de negatieve gevolgen van hun welvaartsaccumulatie afschuiven op de rest van de samenleving. Eigenaren van bedrijven die bewust het milieu kapot maken, de bevolking vergiftigen, verdienen aan de financiële ondergang van normale mensen, vakbonden kapot maken, doodseskaders betalen in landen met een zwakkere rechtsstaat etc. etc.
Vervolgens krijg je types die een bovenmodaal salaris binnenharken of een winkeltje runnen die denken dat het over hun gaat. Die in de leugen trappen dat zij tot dezelfde groep behoren en hun belangen in het gedrang komen.
Iedereen die weleens een glas wijn drinkt, vroeg zich op een gegeven moment af: gaat dit over mij?quote:Op dinsdag 28 januari 2020 10:43 schreef PiyeReloaded het volgende:
quote:Op dinsdag 28 januari 2020 10:28 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Laaggeletterde VMBO'ers hebben toch best vaak een achtergrond die het stemmen op de PVV onwaarschijnlijker maakt.
En is hij wel of niet welgesteld?quote:Op dinsdag 28 januari 2020 11:09 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
juist types als Bernhard Jr, dat zijn parasieten,slecht betaalde werkenden financieel uitkleden met via connecties verkregen vastgoed in Amsterdam en van dat geld gaan racen in ons beschermd duingebied
[ afbeelding ]
Beschermd duingebied waar ik in de jaren zeventig Formule 1 races keek, Ik snap hem even niet, hoor, word er op Zandvoort niet al zo'n 80 jaar lang met auto's geracet?quote:Op dinsdag 28 januari 2020 11:09 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
juist types als Bernhard Jr, dat zijn parasieten,slecht betaalde werkenden financieel uitkleden met via connecties verkregen vastgoed in Amsterdam en van dat geld gaan racen in ons beschermd duingebied
60 jaar gelden was er ook geen APKquote:Op woensdag 29 januari 2020 00:12 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Beschermd duingebied waar ik in de jaren zeventig Formule 1 races keek, Ik snap hem even niet, hoor, word er op Zandvoort niet al zo'n 80 jaar lang met auto's geracet?
Ik ben wel benieuwd wat de Denk stemmers voor opleidingsniveau hebben eigenlijk. Dat er relatief veel laagopgeleiden stemmen op de PVV vind ik overigens niet verbazend, zij zijn vaak ook degenen die het meeste overlast ondervinden van allochtoon straattuig aangezien ze in dezelfde wijken wonen. Dan is je beeldvorming vaak toch een afspiegeling van wat je in je omgeving ervaart.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 21:18 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Kijk je bent in goed gezelschap
Zoek eens op waar de hoogste percentages PVV stemmers wonen, zal je vast verbazen wat je dan leert.quote:Op woensdag 29 januari 2020 09:47 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd wat de Denk stemmers voor opleidingsniveau hebben eigenlijk. Dat er relatief veel laagopgeleiden stemmen op de PVV vind ik overigens niet verbazend, zij zijn vaak ook degenen die het meeste overlast ondervinden van allochtoon straattuig aangezien ze in dezelfde wijken wonen. Dan is je beeldvorming vaak toch een afspiegeling van wat je in je omgeving ervaart.
Ja, PVV is vooral groot in Limburg, waar mensen met een niet westerse achtergrond maar 5% van de bevolking uit maken. En dan is hij daar ook nog eens groter in dorpjes dan in de steden, in de dorpjes wonen helemaal nauwelijks allochtonen, laat staan de islamieten waar Wilders zo tegen is. De dorpen met het hoogste aantal PVV stemmers hebben geen moskee.quote:Op woensdag 29 januari 2020 10:24 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Zoek eens op waar de hoogste percentages PVV stemmers wonen, zal je vast verbazen wat je dan leert.
Waarom moet ik dat opzoeken kun je zelf niet met gegevens komen ipv mij te vragen iets op te zoeken?quote:Op woensdag 29 januari 2020 10:24 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Zoek eens op waar de hoogste percentages PVV stemmers wonen, zal je vast verbazen wat je dan leert.
Lees mijn reactie hierboven, het feit dat er in meerdere stadwijken 80 tot 90% allochtonen wonen maakt automatisch al dat het percentage PVV stemmers daar laag ligt. Simpele wiskunde.quote:Op woensdag 29 januari 2020 10:39 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, PVV is vooral groot in Limburg, waar mensen met een niet westerse achtergrond maar 5% van de bevolking uit maken. En dan is hij daar ook nog eens groter in dorpjes dan in de steden, in de dorpjes wonen helemaal nauwelijks allochtonen, laat staan de islamieten waar Wilders zo tegen is. De dorpen met het hoogste aantal PVV stemmers hebben geen moskee.
Ja, dat klopt. Maar dan zou je verwachten dat de PVVers uit de omringende wijken komen. Maar nee, een heel groot deel van de PVVers komt gewoon nooit een moslim tegen, laat staan dat ze er ooit mee hebben gepraat. Kom ik ook in mijn schoonfamilie tegen: daar zitten Zeeuwse PVV-stemmers, maar toen dochterlief met een vriendje thuis kwam met een buitenlandse achtergrond was dat plots de enige goede allochtoon. Maar als je ze vraagt hoe vaak ze nu een andere allochtoon tegen komen is het antwoord "tja, bij ons op het dorp wonen ze eigenlijk niet". Puur angst voor het onbekende, 100% onderbuikgevoel.quote:Op woensdag 29 januari 2020 10:50 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
Lees mijn reactie hierboven, het feit dat er in meerdere stadwijken 80 tot 90% allochtonen wonen maakt automatisch al dat het percentage PVV stemmers daar laag ligt. Simpele wiskunde.
Tja, ik vind het erg goedkoop om dat af te doen als angst voor het onbekende. Iedereen ziet in het nieuws wat voor ellende er met sommige groepen in bepaalde steden/stadswijken is. Dat mensen dan denken, dat willen we hier niet vind ik helemaal niet zo gek. Dat ze dan denken dat de PVV degene is die dat gaat oplossen vind ik evenmin gek, aangezien zij het meest ageren tegen die groepen. Of het rationeel is om te denken dat de PVV dit gaat oplossen laat ik zoals eerder gezegd maar even in het midden, maar dit is gewoon even om aan te geven WAAROM een grote groep mensen op het platteland ook op de PVV stemt.quote:Op woensdag 29 januari 2020 10:59 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, dat klopt. Maar dan zou je verwachten dat de PVVers uit de omringende wijken komen. Maar nee, een heel groot deel van de PVVers komt gewoon nooit een moslim tegen, laat staan dat ze er ooit mee hebben gepraat. Kom ik ook in mijn schoonfamilie tegen: daar zitten Zeeuwse PVV-stemmers, maar toen dochterlief met een vriendje thuis kwam met een buitenlandse achtergrond was dat plots de enige goede allochtoon. Maar als je ze vraagt hoe vaak ze nu een andere allochtoon tegen komen is het antwoord "tja, bij ons op het dorp wonen ze eigenlijk niet". Puur angst voor het onbekende, 100% onderbuikgevoel.
Je kunt gewoon op wijkniveau de stemuitslagen vinden.quote:Op woensdag 29 januari 2020 11:08 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
Tja, ik vind het erg goedkoop om dat af te doen als angst voor het onbekende. Iedereen ziet in het nieuws wat voor ellende er met sommige groepen in bepaalde steden/stadswijken is. Dat mensen dan denken, dat willen we hier niet vind ik helemaal niet zo gek. Dat ze dan denken dat de PVV degene is die dat gaat oplossen vind ik evenmin gek, aangezien zij het meest ageren tegen die groepen. Of het rationeel is om te denken dat de PVV dit gaat oplossen laat ik zoals eerder gezegd maar even in het midden, maar dit is gewoon even om aan te geven WAAROM een grote groep mensen op het platteland ook op de PVV stemt.
Edit: Ik kan trouwens niet echt zien wat het percentage PVV stemmers in omringende stadswijken is. Ik kan alleen het totaal voor de Grote Steden vinden. Dus daar durf ik niks over te zeggen.
Precies. Hetzelfde lulverhaal wordt ook opgehangen over Polen en Hongarije, dat de mensen daar xenofoob zijn omdat ze nou eenmaal nooit in contact zijn gekomen met al die prachtige vreemde culturen.quote:Op woensdag 29 januari 2020 11:08 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
Tja, ik vind het erg goedkoop om dat af te doen als angst voor het onbekende. Iedereen ziet in het nieuws wat voor ellende er met sommige groepen in bepaalde steden/stadswijken is. Dat mensen dan denken, dat willen we hier niet vind ik helemaal niet zo gek.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |