abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 24 januari 2020 @ 15:48:48 #151
132458 noescom
Libertariėr
pi_191176021
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 15:47 schreef Hanca het volgende:

[..]

Maar bij dijkbelasting die je puur betaalt omdat je daar geboren bent en bent gebleven is dat geen probleem?

Zie je je eigen inconsequentie niet?
Nee, je betaald geen vergoeding voor dijken op basis van dat je geboren bent. Bij het huren of kopen van een huis is een vergoeding voor dijkbescherming een onderdeel van het contract.
pi_191176071
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 15:45 schreef Hanca het volgende:
Absoluut wel, aangezien de overheid het recht heeft gekregen van haar inwoners.
Hoe dan precies?
pi_191176087
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 15:48 schreef noescom het volgende:

[..]

Nee, je betaald geen vergoeding voor dijken op basis van dat je geboren bent. Bij het huren of kopen van een huis is een vergoeding voor dijkbescherming een onderdeel van het contract.
Maar stel: ik ben geboren in een dorp naast een dijk. Ik wil daar niet weg, net zo min als jij uit Nederland lijkt te willen. Ik krijg al heimwee als ik 2 dorpen verderop woon (en ja, dat gaat om honderdduizenden mensen in NL, vaak genoeg werkt het zelfs per wijk). Ik word dus door jou gedwongen een hoge dijkbelasting te betalen.

Maar dat is dan geen probleem? En als je het uit breidt naar Nederland is het wel een probleem? Wat is dan de grens? En wie is de arbiter die de grens trekt?

Ik vind het geen probleem als je moet verhuizen om aan de belasting te ontkomen. Andorra is nota bene in Europa, dus nog dichtbij ook. Geen enkel beletsel dus.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_191176105
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 15:51 schreef Wegenbouwer het volgende:

[..]

Hoe dan precies?
Democratie.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  vrijdag 24 januari 2020 @ 15:54:48 #155
132458 noescom
Libertariėr
pi_191176112
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 15:52 schreef Hanca het volgende:

[..]

Maar stel: ik ben geboren in een dorp naast een dijk. Ik wil daar niet weg, net zo min als jij uit Nederland lijkt te willen. Ik krijg al heimwee als ik 2 dorpen verderop woon (en ja, dat gaat om honderdduizenden mensen in NL, vaak genkeg werkt het zelfs per wijk). Ik word dus door jou gedwongen een hoge dijkbelasting te betalen.
Je wordt nergens toe gedwongen.
pi_191176129
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 15:54 schreef noescom het volgende:

[..]

Je wordt nergens toe gedwongen.
Jij ook niet.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  vrijdag 24 januari 2020 @ 15:56:13 #157
132458 noescom
Libertariėr
pi_191176138
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 15:55 schreef Hanca het volgende:

[..]

Jij ook niet.
Ik wel.
pi_191176159
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 15:56 schreef noescom het volgende:

[..]

Ik wel.
Jij leest echt niet wat ik schrijf.

Je legt een arbitraire grens tussen dorp en land.

Je bent 100% inconsequent.

Je plannen zijn onbetaalbaar, in elk geval voor de niet rijken (de rijken zijn waarschijnlijk goedkoper uit).
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  vrijdag 24 januari 2020 @ 15:58:34 #159
132458 noescom
Libertariėr
pi_191176178
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 15:57 schreef Hanca het volgende:

[..]

Jij leest echt niet wat ik schrijf.

Je legt een arbitraire grens tussen dorp en land.
Ik heb het helemaal niet over een dorp gehad. We hadden het over een huis naast een dijk.
pi_191176241
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 15:58 schreef noescom het volgende:

[..]

Ik heb het helemaal niet over een dorp gehad. We hadden het over een huis naast een dijk.
Dat hele dorp ligt naast een dijk. Je denkt toch niet dat in pakweg Volendam of bijvoorbeeld heel Zeeland een huis staat dat niet profiteert van een dijk?

Maar mensen dwingen daar uit te vertrekken of anders te betalen mag wel, mensen dwingen uit Nederland te vertrekken uit Nederland of anders te betalen mag niet. Dan ben je toch inconsequent?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  vrijdag 24 januari 2020 @ 16:02:51 #161
132458 noescom
Libertariėr
pi_191176265
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 16:01 schreef Hanca het volgende:

[..]

Dat hele dorp ligt naast een dijk. Je denkt toch niet dat in pakweg Volendam of bijvoorbeeld heel Zeeland een huis staat dat niet profiteert van een dijk?
Als jij wil wonen in Zeeland dan heb je kans dat de verhuurder iets in zijn contract heeft staan over dijkbescherming. Als je principieel bent tegen dijkbescherming, dan moet je op zoek naar een andere verhuurder. Eventueel buiten Zeeland. Dit is 100% vrijwillig. Als je al woont in een huis zonder kosten voor dijkbescherming dan blijft dat zo.
pi_191176316
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 15:58 schreef noescom het volgende:

[..]

Ik heb het helemaal niet over een dorp gehad. We hadden het over een huis naast een dijk.
Dat kon overigens ook ooit een dorp zijn geweest.
pi_191176330
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 16:02 schreef noescom het volgende:

[..]

Als jij wil wonen in Zeeland dan heb je kans dat de verhuurder iets in zijn contract heeft staan over dijkbescherming. Als je principieel bent tegen dijkbescherming, dan moet je op zoek naar een andere verhuurder. Eventueel buiten Zeeland. Dit is 100% vrijwillig. Als je al woont in een huis zonder kosten voor dijkbescherming dan blijft dat zo.
Ik ben een koper, geen huurcontract.

En in Nederland werkt het hetzelfde: we hebben wat staan over vanalles waar we belasting voor betalen (riool, politie, leger, wegen, sociaal vangnet, onderwijs, dijken, electriciteit, enz. enz.). Als je princieel tegen het betalen daar voor bent, dan kun je op zoek naar een ander plekje, buiten Nederland. Geheel vrijwillig.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  vrijdag 24 januari 2020 @ 16:07:01 #164
132458 noescom
Libertariėr
pi_191176357
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 16:05 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ik ben een koper, geen huurcontract.

En in Nederland werkt het hetzelfde: we hebben wat staan over vanalles waar we belasting voor betalen (riool, politie, leger, wegen, sociaal vangnet, onderwijs). Als je princieel tegen het betalen daar voor bent, dan kun je op zoek naar een ander plekje, buiten Nederland. Geheel vrijwillig.
Het verschil bij een huis is dat je pas begint te betalen als je het contract accepteert.
pi_191176388
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 16:07 schreef noescom het volgende:

[..]

Het verschil bij een huis is dat je pas begint te betalen als je het contract accepteert.
Nee, hoor. Jij begint ook pas te betalen als je in Nederland woont en werkt.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  vrijdag 24 januari 2020 @ 16:09:43 #166
132458 noescom
Libertariėr
pi_191176418
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 16:08 schreef Hanca het volgende:

[..]

Nee, hoor. Jij begint ook pas te betalen als je in Nederland woont en werkt.
Bij belasting betaal je eerst en als je het er niet mee eens bent moet je weg.
Bij een huis betaal je niks en als je het niet eens bent met het contract dan betaal je nog steeds niets en hoef je ook niet weg.
pi_191176451
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 16:09 schreef noescom het volgende:

[..]

Bij belasting betaal je eerst en als je het er niet mee eens bent moet je weg.
Bij een huis betaal je niks en als je het niet eens bent met het contract dan betaal je nog steeds niets en hoef je ook niet weg.
Nee, hoor. Als je hier niet woont betaal je niks. Je betaalt dus door hier te komen wonen. Net zoals bij een huis: je betaalt door er te komen wonen.

Jij maakt alleen een zwaar arbitrair verschil tussen een dorp/provincie en een land. Ik zeg dat daar geen enkel verschil tussen zit.

Er is niemand die je naar Mars stuurt als je geen belasting wil betalen, dus geen probleem.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  vrijdag 24 januari 2020 @ 16:13:26 #168
132458 noescom
Libertariėr
pi_191176477
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 16:11 schreef Hanca het volgende:

[..]

Nee, hoor. Als je hier niet woont betaal je niks. Je betaalt dus door hier te komen wonen. Net zoals bij een huis: je betaalt door er te komen wonen.
Dat geldt alleen als je immigreert vanuit het Buitenland.
pi_191176515
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 16:13 schreef noescom het volgende:

[..]

Dat geldt alleen als je immigreert vanuit het Buitenland.
Nee, hoor. Je kunt ook voor je belasting betaalt emigreren.

quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 15:25 schreef noescom het volgende:

[..]

Niemand dwingt je om daar te gaan wonen.
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 15:09 schreef noescom het volgende:

[..]
Heb je daar geen interesse in, dan ga je ergens anders wonen.
Volgens je eigen argumentatie is er geen enkel probleem.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  vrijdag 24 januari 2020 @ 16:24:46 #170
132458 noescom
Libertariėr
pi_191176672
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 16:15 schreef Hanca het volgende:

[..]

Nee, hoor. Je kunt ook voor je belasting betaalt emigreren.
Nee, dat kan niet tenzij je nooit in je leven iets hebt gekocht. Bovendien is of je wel of niet belasting hebt betaald tot dusver geen indicator of het bestaat. Als op het schoolplein een jongetje iedereen in elkaar slaat, maar jou overslaat dan is het probleem van een jongetje die anderen in elkaar slaat niet verdwenen.

quote:
Volgens je eigen argumentatie is er geen enkel probleem.
Dat komt omdat je waarschijnlijk bewust niets begrijpt van mijn argumentatie.
pi_191176799
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 16:24 schreef noescom het volgende:

[..]

Nee, dat kan niet tenzij je nooit in je leven iets hebt gekocht. Bovendien is of je wel of niet belasting hebt betaald tot dusver geen indicator of het bestaat. Als op het schoolplein een jongetje iedereen in elkaar slaat, maar jou overslaat dan is het probleem van een jongetje die anderen in elkaar slaat niet verdwenen.
[..]

Het verschil met in elkaar slaan is, is dat de rest van de Nederlanders het verkiezen om wel belasting te betalen. Men betaalt graag voor alle diensten die we krijgen. Dus de analogie gaat totaal niet op. Het is meer zo dat iedereen op het schoolplein een ijsje koopt en jij geen ijsje wil betalen en dan gaat klagen dat je geen ijsje krijgt.

Jij zegt dat het geen probleem is als iemand uit Zeeland moet verhuizen om het betalen van (dijk)belasting te ontwijken. Ik zeg dat het geen probleem is als je uit Nederland moet verhuizen om het betalen van belasting te ontwijken. Exact hetzelfde.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_191176844
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 15:54 schreef Hanca het volgende:

[..]

Democratie.
Dat is een regeringsvorm, geen legitimatie van het recht voor een derde partij om zich met jouw eigendom te bemoeien. Democratie zegt wie de macht heeft, niet hoe deze macht gelegitimeerd is.

[ Bericht 7% gewijzigd door Wegenbouwer op 24-01-2020 16:43:09 ]
pi_191177219
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 16:34 schreef Wegenbouwer het volgende:

[..]

Dat is een regeringsvorm, geen legitimatie van het recht voor een derde partij om zich met jouw eigendom te bemoeien. Democratie zegt wie de macht heeft, niet hoe deze macht gelegitimeerd is.
Wij hebben mensen verkozen die in hun programma hadden staan dat ze belasting gaan heffen, dus ze hebben van ons het recht gekregen om dat te doen. Ze hebben trouwens ook het recht om dingen te doen die niet in het programma staan. Dat is het idee van democratie: na 4 jaar rekenen we ze af. Als we allemaal geen belasting meer willen betalen, zou de Libertarische Partij wel meer dan 0,01% van de stemmen hebben gehaald bij de laatste landelijke verkiezingen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_191177282
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 16:24 schreef noescom het volgende:

[..]

Nee, dat kan niet tenzij je nooit in je leven iets hebt gekocht. Bovendien is of je wel of niet belasting hebt betaald tot dusver geen indicator of het bestaat. Als op het schoolplein een jongetje iedereen in elkaar slaat, maar jou overslaat dan is het probleem van een jongetje die anderen in elkaar slaat niet verdwenen.
[..]

Dat komt omdat je waarschijnlijk bewust niets begrijpt van mijn argumentatie.
Geen belasting betalen is dan ook tamelijk onredelijk. Sterker nog, in de kern is dat diefstal.
pi_191177307
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 17:00 schreef Hanca het volgende:
Wij hebben mensen verkozen die in hun programma hadden staan dat ze belasting gaan heffen, dus ze hebben van ons het recht gekregen om dat te doen.
Dat impliceert dat "wij", het volk, bepaalde rechten hebben, namelijk, om op het beginpunt van de discussie terug te komen, om in meerderheidsstem te bepalen wat er in het contract tussen koper en verkoper komt te staan. Of om, wat jij zegt, belasting te heffen. En dat recht wordt vervolgens aan de overheid overgedragen.

Maar nu heb je nog steeds niet uitgelegd hoe dit (moreel) te rechtvaardigen is.

[ Bericht 2% gewijzigd door Wegenbouwer op 24-01-2020 17:17:44 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')