abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_191134067
4 gangen eten bij Mamma Rosa van Sapori in Enschede op 1 februari 2020 om 17:30: *O*

-Reservering is gedaan-

* Lonaa
* PdeHoog+G
* Z80
* Kaatje
* minilot
* Lucky_Strike+J
* Candaasje
* Borisz
* Uhmmpie
* Anthraxx
* Tele6 (klein ovb)
* Fietsie
* Whiskers
* Blues en golfer
* Isa
* Annex + 1

Sta je er niet bij, even melden bij een blauwe
----------

Shit, dat was het tweede topic dat ik deze dagen sloot :') En ik ben heel niet goed in TT's bedenken. Maar jullie doen het er maar mee.

Mini, doe jij eens een plaatjessuggestie :P
pi_191134089
Maar Krea, wat ik me afvroeg; ben jij zelf weer op zoek dan?
Of straal je de laatste tijd gewoon iets uit waardoor er allerlei vrouwen op je pad vallen? :P
  Official ESF Kreviewer dinsdag 21 januari 2020 @ 19:24:12 #3
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_191134127
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 19:21 schreef Candaasje het volgende:
Of straal je de laatste tijd gewoon iets uit waardoor er allerlei vrouwen op je pad vallen? :P
Ik ben niet op zoek. Maar ja, je kunt soms zo in iemands vagina vallen als je spontaan hallo zegt.

Maar het ging me meer om dat met jezelf praten als je alleen onderweg bent. Dat doe ik best veel. Ik vraag me wel eens af of anderen dat ook (zoveel) doen.
pi_191134156
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 19:24 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ik ben niet op zoek. Maar ja, je kunt soms zo in iemands vagina vallen als je spontaan hallo zegt.

Maar het ging me meer om dat met jezelf praten als je alleen onderweg bent. Dat doe ik best veel. Ik vraag me wel eens af of anderen dat ook (zoveel) doen.
Ah nee sorry, dan begreep ik hem verkeerd.

En ik klets de hele dag met mezelf :Y . Soms ook per ongeluk hardop :')
pi_191134159
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 19:21 schreef Candaasje het volgende:
Dat is een vreemd effect, ja.
Was ik single, geen sjans.
Had ik een vriendje...kon ik bij wijze van spreken 🤪 kiezen uit 3 of 4 mannen. 8)7
Hoorde ik wel vaker van vriendinnen...toen wij jong waren.
pi_191134205
P.S. in jezelf praten onderweg...meestal to do lijstje om geheugen te onderhouden.
Denk aan...melk...etc.
En dan steek ik daarbij ook vingers op. Drie dingen om te onthouden.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 21 januari 2020 @ 19:32:40 #7
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_191134265
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 19:25 schreef Candaasje het volgende:
:Y . Soms ook per ongeluk hardop :')
Als ik dit in de supermarkt doe, word ik wel eens aangekeken alsof ik haast wel een.psychose moet hebben. :').
Ik probeer het te beperken. Soms ben ik wel zo hard aan het nadenken tegen mezelf dat ik me echt moet inhouden om het niet hardop te zeggen. Of dat ik me afvraag of ik dat niet al heb gedaan. (meestal niet)
pi_191134331
Hele gesprekken met mezelf hoor.. En op straat ook tegen de hond. Volgens mij denken ze in de wijk dat ik lokoloko ben.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_191134382
Ik praat bijna nonstop met mezelf. Keigezellig.
pi_191134398
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 19:37 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Hele gesprekken met mezelf hoor.. En op straat ook tegen de hond. Volgens mij denken ze in de wijk dat ik lokoloko ben.
Ik zeg ook weleens gedag tegen andermans hond... de eigenaar negerend.

Wil niet precies weten wat mensen daarvan vinden geloof ik _O-
pi_191134433
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 19:37 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik zag vandaag een meneer met een puppy en hij was er zo tegen aan het praten dat ik echt dacht dat ie niet helemaal 100 was. Toen realiseerde ik me dat ik precies het zelfde doe met mijn hond. :')
Sterkheidsbaas van alles.
pi_191134444
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 19:41 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Ik zeg ook weleens gedag tegen andermans hond... de eigenaar negerend.

Wil niet precies weten wat mensen daarvan vinden geloof ik _O-
Ik betrap me zelf ook wel eens op wel afscheid nemen van de hond in het park en dan niks tegen de eigenaar zeggen. :@
pi_191134447
Ik heb vandaag een collega laten horen welk liedje ik altijd voor mijn kat zing. Dat vond hij ook vreemd.
pi_191134463
Dat je thuis komt... jas nog aan..

Dochterlief: mam, word je niet boos?

“Uh... waarom moet ik niet boos worden?”

Heeft ze het touwtje om mee door te trekken doormidden getrokken.
Fijn.. ik wilde dus graag naar de wc _O-

Maar goed.. provosorisch gefikst.. morgen de huisbaas maar even een permanente fix vragen.

Zit een heel binnenwerkje in waar het touwtje doorheen moet en ik ben, zelfs met trapje, gewoon te kort. Not to mention dat het niet het eerste knoopje was in het touwtje..

Kan in ieder geval gewoon vannacht weer naar de wc :)

#vrouwalleen
#redelijkzelfredzaam
pi_191134485
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 19:43 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ik betrap me zelf ook wel eens op wel afscheid nemen van de hond in het park en dan niks tegen de eigenaar zeggen. :@
Jij hebt in ieder geval zelf nog een hond....
ik niet. Ik passeer slechts.
pi_191134491
Mag ik nog één keer blij zijn met mijn tuin? O+ Ik zal morgen nog een foto in licht maken, maar zo met de lampjes is ook tof. O+ Wanneer is het zomer?

pi_191134494
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 19:45 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Jij hebt in ieder geval zelf nog een hond....
ik niet. Ik passeer slechts.
Ik vind het wel schattig. Kinderen doen het ook vaak, dan roepen ze 'DAG HONDJE' en verder niks. O+
  Official ESF Kreviewer dinsdag 21 januari 2020 @ 19:47:29 #18
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_191134505
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 19:44 schreef Uhmmpie het volgende:
.. provosorisch
Hehe.

Verder moet je voor dat soort dingen altijd een handige scharrel hebben. Die fixt dan alles.
pi_191134517
En vanaf de andere kant. O+

pi_191134534
Nu stop ik. Tot morgen met daglicht. Ik heb het zelf nog niet in daglicht gezien, kan niet wachten. :D
  Official ESF Kreviewer dinsdag 21 januari 2020 @ 19:49:28 #21
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_191134536
quote:
17s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 19:46 schreef Myraela het volgende:
Mag ik nog één keer blij zijn met mijn tuin? O+ Ik zal morgen nog een foto in licht maken, maar zo met de lampjes is ook tof. O+ Wanneer is het zomer?

[ afbeelding ]
Ik snap wel dat je er blij mee bent maar het is wel echt zo'n droevig Nederlands hok met al die schuttingen. Dat je de hele buurt ook hoort als ze buiten zitten. Brrr.
pi_191134540
quote:
9s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 19:47 schreef Kreator het volgende:

[..]

Hehe.

Verder moet je voor dat soort dingen altijd een handige scharrel hebben. Die fixt dan alles.
Zelluf doen he

Das handiger dan afhankelijk zijn van handige scharrels.

De scharrel is wel handig... maar niet hier zegmaar.
En de handige benedenbuur is ook al op vakantie.

En nu kan ik weer gewoon naar de wc in ieder geval. Ik mis vooral mn go-go-gadget-neck :)
pi_191134559
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 19:49 schreef Kreator het volgende:
Ik snap wel dat je er blij mee bent maar het is wel echt zo'n droevig Nederlands hok met al die schuttingen. Dat je de hele buurt ook hoort als ze buiten zitten. Brrr.
Het is een rijtjeshuis, daar doe je weinig aan. Maar er komt bijna overal nog groen voor. Dus dan verandert dat gevoel hopelijk wel een beetje.
pi_191134581
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 19:24 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ja heel veel. Vooral in de supermarkt :D
Dan heb ik hele gesprekken met mezelf over wat we gaan eten en wat ik er voor nodig heb.
Op mijn werk doe ik dat ook over de dingen die ik doe of moet doen en vooral niet moet vergeten :D
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_191134631
Ik ben meestal in mezelf aan het neuriën als ik onderweg ben. Luidop fluiten of zingen als er niet te veel mensen in de buurt zijn. Zal vast ook bijzonder overkomen *O*

In de categorie HUILEN:
pi_191134642
@Myraela ik ben erg benieuwd hoe het wordt als de plantjes erin staan! Laten jullie het soort van dichtgroeien of wil je grond zien tussen de planten?
pi_191134648
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 19:56 schreef Tele6 het volgende:
Ik ben meestal in mezelf aan het neuriën als ik onderweg ben. Luidop fluiten of zingen als er niet te veel mensen in de buurt zijn. Zal vast ook bijzonder overkomen *O*

In de categorie HUILEN:
Hmm dat doe ik weleens op de fiets... koptelefoon op en meezingen. Niks aan de hand op zich.. behalve bij het stoplicht...
zeker omdat het vaak niet de subtielste teksten zijn als je er maar een zin of 2 van opvangt.
pi_191134683
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 19:58 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Hmm dat doe ik weleens op de fiets... koptelefoon op en meezingen. Niks aan de hand op zich.. behalve bij het stoplicht...
zeker omdat het vaak niet de subtielste teksten zijn als je er maar een zin of 2 van opvangt.
Als ik muziek heb op mijn koptelefoon, neurie ik vaak een van de gitaar/baslijnen mee of doe ik een falende poging tot het ter plekke verzinnen van een tweede stem. Voordeel is, niemand kan horen met welk liedje ik probeer mee te doen, dus kunnen ze ook niet horen hoe vals het gaat *O*
pi_191134701
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 19:57 schreef Tele6 het volgende:
@:Myraela ik ben erg benieuwd hoe het wordt als de plantjes erin staan! Laten jullie het soort van dichtgroeien of wil je grond zien tussen de planten?
Dichtgroeien uiteindelijk. Nog wat hogere dingen, bijvoorbeeld tussen de tafel en schuur komt een hogere plantenbak en een meerstammige krentenboom. Aan de andere kant nog zo'n bak. Maar voor de rest alle aarde vol. En rechts bij de schutting komt er een druif tegenaan.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 21 januari 2020 @ 20:07:55 #30
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_191134783
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 19:51 schreef Myraela het volgende:

[..]

Het is een rijtjeshuis, daar doe je weinig aan. Maar er komt bijna overal nog groen voor. Dus dan verandert dat gevoel hopelijk wel een beetje.
Dat scheelt al wel ja. Maar er zijn miljoenen Nederlanders die die tuin prima vinden dus zo raar is het ook niet. Misschien woon ik te lang in de stad, dat ik graag eens een tuin wil zonder buren.
Het ziet er wel netjes uit verder. (ga je trouwens elke avond de kussens netjes opruimen? Dat vond ik altijd zoveel werk.)
pi_191134802
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 20:07 schreef Kreator het volgende:

[..]

Dat scheelt al wel ja. Maar er zijn miljoenen Nederlanders die die tuin prima vinden dus zo raar is het ook niet. Misschien woon ik te lang in de stad, dat ik graag eens een tuin wil zonder buren.
Het ziet er wel netjes uit verder. (ga je trouwens elke avond de kussens netjes opruimen? Dat vond ik altijd zoveel werk.)
Minder werk dan de hele tuinset binnen zetten. Dat doen mijn ouders :') :') :')
pi_191134924
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 20:07 schreef Kreator het volgende:
Herken je gevoel wel hoor. Al heb ik het meer vanwege het vrije gevoel, wat meer ruimte voor 'wild' groen ipv het grootste gedeelte terras. Een tuin met open uitzicht zou het fijnst zijn. O+ Van buren heb ik nooit last gehad. Maar ik woon nu tussen een alleenstaande oude vrouw, en een oud stelletje dat nooit buiten komt.

Heb je ook echt plannen om wat vrijer te gaan wonen?

Kussens kunnen in de zomer tussen mooie dagen in gewoon buiten blijven liggen. Pas als het een paar dagen minder weer is, gaan ze naar binnen. Als ik ze elke keer zou moeten opruimen, ga ik er waarschijnlijk bijna nooit zitten. :')

quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 20:09 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Minder werk dan de hele tuinset binnen zetten. Dat doen mijn ouders :') :') :')
:D :D :D

Zoveel ruimte nog binnen dan? Ik heb de tafel het afgelopen half jaar al wel twee keer in de olie gezet. Maar ik vind een hoes zelfs al teveel moeite. Het staat buiten, zo mag het er ook wel uitzien.

Vriendin van mij heeft zo'n zwarte plastic set en doet er toch netjes elke keer weer een hoes overheen. Ik moet misschien wat netter met mijn spullen omgaan. :')
  dinsdag 21 januari 2020 @ 20:17:50 #33
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_191134957
quote:
17s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 19:46 schreef Myraela het volgende:
Mag ik nog één keer blij zijn met mijn tuin?
Hij is alleen van jou, of mag jouw medewoner/vriend er ook soms in komen?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! Šgolfer
pi_191134965
Had geen zin en puf om te koken vandaag. Dus geīnspireerd door Krea McDonald's gehaald. Zo'n double beef ding. Niks bijzonders, maar ik vond het toch lekker :9
pi_191134969
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 20:16 schreef Myraela het volgende:

[..]

Herken je gevoel wel hoor. Al heb ik het meer vanwege het vrije gevoel, wat meer ruimte voor 'wild' groen ipv het grootste gedeelte terras. Een tuin met open uitzicht zou het fijnst zijn. O+ Van buren heb ik nooit last gehad. Maar ik woon nu tussen een alleenstaande oude vrouw, en een oud stelletje dat nooit buiten komt.

Kussens kunnen in de zomer tussen mooie dagen in gewoon buiten blijven liggen. Pas als het een paar dagen minder weer is, gaan ze naar binnen. Als ik ze elke keer zou moeten opruimen, ga ik er waarschijnlijk bijna nooit zitten. :')
[..]

:D :D :D

Zoveel ruimte nog binnen dan? Ik heb de tafel het afgelopen half jaar al wel twee keer in de olie gezet. Maar ik vind een hoes zelfs al teveel moeite. Het staat buiten, zo mag het er ook wel uitzien.

Vriendin van mij heeft zo'n zwarte plastic set en doet er toch netjes elke keer weer een hoes overheen. Ik moet misschien wat netter met mijn spullen omgaan. :')
Ze hebben een garage waar een auto in zou passen en zetten de auto er niet in. Dan kan je tuintafel en zo er wel in als je een beetje handig stouwt.
Ze hebben losse, stapelbare stoelen. Je kan ze alleen niet in een stapel dragen, want daar zijn ze te zwaar voor :%
Ik vind het bij zo'n houten tafel en stoelen wel mooi als het hout nog glad is. Als het verweert wordt het zo ruw. Aan de andere kant, verweerd hout zal waarschijnlijk wel mooi staan bij de roestdingen die jullie ook in de tuin hebben straks, toch?
pi_191134992
Mooi hoor Myraela! Ik mis dat wel, een tuin.
pi_191135034
Alleen de tafel staat in de winter buiten, onder het balkon.
In de zomer staan er meestal 2 stoelen buiten, als er mensen zijn meer, maar die zet ik dan weer binnen als ze weg zijn.

/houten set met losse kussens.
pi_191135041
quote:
17s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 19:48 schreef Myraela het volgende:
En vanaf de andere kant. O+

[ afbeelding ]
Nog beetje kaal, maar dat komt vast goed :)
pi_191135046
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 20:18 schreef Tele6 het volgende:
Ze hebben een garage waar een auto in zou passen en zetten de auto er niet in. Dan kan je tuintafel en zo er wel in als je een beetje handig stouwt.
Ze hebben losse, stapelbare stoelen. Je kan ze alleen niet in een stapel dragen, want daar zijn ze te zwaar voor :%
Ik vind het bij zo'n houten tafel en stoelen wel mooi als het hout nog glad is. Als het verweert wordt het zo ruw. Aan de andere kant, verweerd hout zal waarschijnlijk wel mooi staan bij de roestdingen die jullie ook in de tuin hebben straks, toch?
Oh dat is wel lekker, ja. :D

Volgens mij zou het vooral wat grijzer worden, maar dat weet ik niet precies. Wil het wel gewoon in de olie blijven zetten. Dan gaat het hopelijk niet te snel achteruit. Juist met dat roestige moet het er niet allemaal te slecht uit gaan zien, dan ziet het er straks verslonst uit in plaats van sjiek bewust roestig. :D

Dit zijn trouwens de kleuren. Vind ik wel warm en gezellig.
pi_191135087
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 20:18 schreef Aure het volgende:
Had geen zin en puf om te koken vandaag. Dus geīnspireerd door Krea McDonald's gehaald. Zo'n double beef ding. Niks bijzonders, maar ik vond het toch lekker :9
Neeeeeee, nu zit het weer in mijn hoofd.
pi_191135111
quote:
9s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 20:25 schreef Myraela het volgende:

[..]

Neeeeeee, nu zit het weer in mijn hoofd.
:D sorry :*
pi_191135118
Vanmiddag trakteerde ze op mijn werk bittergarnituur. En sterk dat ik ben, bleef ik achter mijn bureautje zitten. En toen kwam een collega naast mijn neus hangen om haar kaassouffle te eten. Omdat ik altijd over snacks praat terwijl ik nooit mee iets ga halen omdat dieet. ;( Bitch. ;(
pi_191135120
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 19:25 schreef AnneX het volgende:

[..]

Dat is een vreemd effect, ja.
Was ik single, geen sjans.
Had ik een vriendje...kon ik bij wijze van spreken 🤪 kiezen uit 3 of 4 mannen. 8)7
Hoorde ik wel vaker van vriendinnen...toen wij jong waren.
Wat ik in dat kader erg curieus vond: sterke toename van sjans (louter mannen) toen ik duidelijk zichtbaar flink zwanger was. 8)7
Let me see you stripped down to the bone
pi_191135141
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 19:32 schreef Kreator het volgende:

[..]

Als ik dit in de supermarkt doe, word ik wel eens aangekeken alsof ik haast wel een.psychose moet hebben. :').
Ik probeer het te beperken. Soms ben ik wel zo hard aan het nadenken tegen mezelf dat ik me echt moet inhouden om het niet hardop te zeggen. Of dat ik me afvraag of ik dat niet al heb gedaan. (meestal niet)
Er gaat niks boven een beetje maffe eigenschappen O+
pi_191135146
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 20:27 schreef minilot het volgende:
Wat ik in dat kader erg curieus vond: sterke toename van sjans (louter mannen) toen ik duidelijk zichtbaar flink zwanger was. 8)7
Dat is wel apart, ja. :D Ik vind zwangere vrouwen altijd bijzonder onaantrekkelijk, maar er zijn ook veel vrouwen die juist zeggen dat ze zwangere vrouwen mooi vinden. Of is dat een beleefdheidsdingetje?
pi_191135170
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 19:43 schreef Myraela het volgende:
Ik heb vandaag een collega laten horen welk liedje ik altijd voor mijn kat zing. Dat vond hij ook vreemd.
Ja, welk liedje dan? *O*
pi_191135187
Nee hoor er zijn echt mannen die dat echt oprecht heel mooi vinden!
pi_191135250
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 20:29 schreef minilot het volgende:
Ja, welk liedje dan? *O*
Doet het in tekst niet goed hoor. :D Maar 'kleine snoezepoes' komt er in ieder geval in voor, dat geeft het niveautje wel aan.
pi_191135286
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 20:28 schreef Myraela het volgende:

[..]

Dat is wel apart, ja. :D Ik vind zwangere vrouwen altijd bijzonder onaantrekkelijk, maar er zijn ook veel vrouwen die juist zeggen dat ze zwangere vrouwen mooi vinden. Of is dat een beleefdheidsdingetje?
Ik vind het zelf in elk geval helemaal niet seksueel aantrekkelijk, zwangere vrouwen. Echt, nope. Merkte ook echt alléén een loeisterke toename van geflirt uit mannelijke hoek en ik heb me daar in de handvol maanden dat het duurde geregeld erg over verbaasd! :D
  dinsdag 21 januari 2020 @ 20:37:52 #50
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_191135338
Ik vind zwangere vrouwen ook mooi. Vooral blote zwangere buikfoto's kan ik erg waarderen. O+
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! Šgolfer
pi_191135345
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 20:37 schreef golfer het volgende:
Ik vind zwangere vrouwen ook mooi. Vooral blote zwangere buikfoto's kan ik erg waarderen. O+
Grapje toch? :r
pi_191135346
Ik kan het artikel online niet vinden, maar ik las ooit een artikel van een chick die zwanger was en een sky-high libido had gekregen. Haar vriend vond haar alleen echt heel onaantrekkelijk zwanger, dus wilde geen seks met haar. Toen heeft ze een hele tijd met verschillende mannen afgesproken om seks te hebben omdat ze anders gek werd :D met elke man maar één keer en het waren dus allemaal mannen die juist wel opgewonden werden van zwangere vrouwen :D

Best bizar vond ik het :P
pi_191135493
@Kreator Kun je je overpeinzingen over zonde van geen hoi gezegd op straat ook delen met je chick of digt ze dat niet zo en bewaar je het voor ons? :)
  Official ESF Kreviewer dinsdag 21 januari 2020 @ 20:46:40 #54
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_191135504
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 20:16 schreef Myraela het volgende:

.

Ik zag net dat ik ruim 6 ton hypotheek kan krijgen, dus het wordt een paleis.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 21 januari 2020 @ 20:48:08 #55
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_191135528
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 20:46 schreef minilot het volgende:
@:Kreator Kun je je overpeinzingen over zonde van geen hoi gezegd op straat ook delen met je chick of digt ze dat niet zo en bewaar je het voor ons? :)
Dunno. Diepe gesprekken zijn er helaas niet zo vaak.
pi_191135549
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 20:48 schreef Kreator het volgende:

[..]

Dunno. Diepe gesprekken zijn er helaas niet zo vaak.
Tsja. Dat ze het dan maar compenseert met een boel leuks hč? :) :*
pi_191135558
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 20:46 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ik zag net dat ik ruim 6 ton hypotheek kan krijgen, dus het wordt een paleis.
Of een garagebox in de randstad! *O*
pi_191135696
Ik wil ook vrijstaand wonen O+ Maar dan hebben we aan 6 ton niet genoeg :')
pi_191135922
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 20:46 schreef minilot het volgende:
@:Kreator Kun je je overpeinzingen over zonde van geen hoi gezegd op straat ook delen met je chick of digt ze dat niet zo en bewaar je het voor ons? :)
Whaha, dat doen A en ik dus nu regelmatig. B vindt het niet zo interessant (die heeft volgens mij een "met jullie twee heb ik al sjans genoeg") maar A ziet regelmatig leuke mensen lopen en wil dan graag (eventueel achteraf aan de hand van zijn beschrijving) weten wat ik ervan zou vinden :D
Afgezien van B hebben A en ik geloof ik niet dezelfde smaak :')
pi_191136221
Ik wil een huis aan de Rotte O+ maar dan heb ik ook een zak geld nodig :')
pi_191136299
Mooi geworden @Myreala :Y

Ik sta altijd in mezelf te mompelen in de supermarkt. En ik groet dieren die ik onderweg tegenkom ook. Ik heb laatst Soft Kitty voor een baby gezongen. Hij leek het fijn te vinden. Volgende keer probeer ik Baby's got Back.

Over dieren die ik onderweg groet gesproken. Hier vlakbij is aan de dijk een veldje met 2 ezels, een paar pony's en een paar schapen. Het veld staat te koop, de eigenaren wonen verderop en gaan verhuizen. Onze buren hebben de ezels en een van de pony's overgenomen dus ik krijg tof uitzicht O+
Spoilers!
  dinsdag 21 januari 2020 @ 21:33:45 #62
63722 z80
I fink you freaky
pi_191136517
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 20:56 schreef Tally het volgende:
Ik wil ook vrijstaand wonen O+ Maar dan hebben we aan 6 ton niet genoeg :')
Ik ben al op de helft, In makelaars termen, half vrij staand. In normaal Nederlands tweeondereenkap.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_191136591
Ik ben al blij dat we hier een twee onder een kapper konden kopen.
  dinsdag 21 januari 2020 @ 21:41:12 #64
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_191136648
Wij huren tot tevredenheid. ;)
Poef.....gone! Šgolfer
  dinsdag 21 januari 2020 @ 21:45:18 #65
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_191136741
Ik heb de helft van een rijtjes huis :+
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_191136831
Vraag niet hoe maar ik woon wel vrijstaand. Beste beslissing ever. Mensen op gehoorsafstand :r
Spoilers!
pi_191136920
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 21:48 schreef Lucky_Strike het volgende:
Vraag niet hoe maar ik woon wel vrijstaand. Beste beslissing ever. Mensen op gehoorsafstand :r
Ik ben het wel met je eens hoor. Ik heb altijd vrij gewoond en kan er heel slecht tegen. Maarja we willen geen hypotheek op twee salarissen en dat hebben wij wel nodig willen we een beetje vrijaf kunnen zitten.
pi_191136927
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 21:23 schreef Lucky_Strike het volgende:
Mooi geworden @:myreala :Y

Ik sta altijd in mezelf te mompelen in de supermarkt. En ik groet dieren die ik onderweg tegenkom ook. Ik heb laatst Soft Kitty voor een baby gezongen. Hij leek het fijn te vinden. Volgende keer probeer ik Baby's got Back.

Over dieren die ik onderweg groet gesproken. Hier vlakbij is aan de dijk een veldje met 2 ezels, een paar pony's en een paar schapen. Het veld staat te koop, de eigenaren wonen verderop en gaan verhuizen. Onze buren hebben de ezels en een van de pony's overgenomen dus ik krijg tof uitzicht O+
Oh O+
Graag pics dan :Y
pi_191137055
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 21:51 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ik ben het wel met je eens hoor. Ik heb altijd vrij gewoond en kan er heel slecht tegen. Maarja we willen geen hypotheek op twee salarissen en dat hebben wij wel nodig willen we een beetje vrijaf kunnen zitten.
Wij hebben gewoon een bouwval gekocht. Kan dat niet echt aanraden maar het zorgde er wel voor dat we kunnen wonen hoe we willen.
Spoilers!
pi_191137077
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 21:52 schreef Blues het volgende:

[..]

Oh O+
Graag pics dan :Y
Ze zijn er eind februari schijnt. Ik beloof bij deze foto's.

Ik baal nog steeds dat in het buurweilandje slechts 2 maanden schapen hebben gestaan. Die beesten waren echt gezellig.
Spoilers!
pi_191137234
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 21:57 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Wij hebben gewoon een bouwval gekocht. Kan dat niet echt aanraden maar het zorgde er wel voor dat we kunnen wonen hoe we willen.
Dat kan ook nog haha. Agh ooit komt dat huis buitenaf er wel met een stel kippen enzo er wel.
  Moderator dinsdag 21 januari 2020 @ 22:26:27 #72
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_191137677
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 21:33 schreef z80 het volgende:

[..]

Ik ben al op de helft, In makelaars termen, half vrij staand. In normaal Nederlands tweeondereenkap.
Ja die maken mooie termen... "Geschakelde tweeondereenkap" da's een rijtjeshuis met garages aan elkaar :7

Wat kosten tweeondereenkap bij jou in de regio zo ongeveer?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_191137761
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 21:33 schreef z80 het volgende:

[..]

Voor een tweeondereenkap betaal je hier ook meer dan 6 ton :')
  Moderator dinsdag 21 januari 2020 @ 22:32:40 #74
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_191137815
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 22:30 schreef Tally het volgende:

[..]

Voor een tweeondereenkap betaal je hier ook meer dan 6 ton :')
Als je zoveel uitgeeft dan zou ik er wel op eigen grond omheen kunnen lopen.
pi_191137978
Bibberbibber wat is het koud buiten, ben dat helemaal niet meer gewend.
Toffe dingen geleerd, ook dingen waar ik nooit wat mee ga doen (dingen met kant en tule etc).

Leuke tuin Myraela, mooi die verlichting ook. En vooral ook geen grijze tegels in de tuin *O*

Met mezelf praten, regelmatig (recepten uitspreken in de supermarkt, dag doornemen op weg naar kantoor) maar ook met de katten, als ik een vogel of insect fotografeer dank je wel voor het blijven zitten ;)
We have far more in common than that which devides us..
pi_191138038
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 22:40 schreef Kaatje1 het volgende:
als ik een vogel of insect fotografeer dank je wel voor het blijven zitten ;)
O+
Spoilers!
pi_191138088
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 22:32 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Als je zoveel uitgeeft dan zou ik er wel op eigen grond omheen kunnen lopen.
Ik geef er dus niet zoveel aan uit :P
Daarom woon ik nog in een rijtjeswoning ;)
Ik vind het namelijk kolder om 6 ton uit te geven terwijl ik nog aan de buurman vastzit. Daar wil ik dan ook vanaf.
pi_191138229
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 22:47 schreef Tally het volgende:

[..]

Ik vind het namelijk kolder om 6 ton uit te geven terwijl ik nog aan de buurman vastzit. Daar wil ik dan ook vanaf.
Voor een mooi penthouse met dakterras zou ik best 6ton willen neertellen als ik het zou hebben
  Official ESF Kreviewer dinsdag 21 januari 2020 @ 22:58:06 #79
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_191138251
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 22:47 schreef Tally het volgende:

[..]

Niet mijn smaak maar voor zes ton koop je hier een herenhuis in de stad of een complete boerderij vlak daarbuiten.
Als ik ga zoeken vind ik vast ook wel iets echt moois.

https://www.funda.nl/koop/enschede/huis-40269139-de-klomp-81/
https://www.funda.nl/koop(...)21-meuienboerweg-45/
https://www.funda.nl/koop(...)aksbergerstraat-809/
pi_191138379
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 22:58 schreef Kreator het volgende:

[..]

Niet mijn smaak maar voor zes ton koop je hier een herenhuis in de stad of een complete boerderij vlak daarbuiten.
Als ik ga zoeken vind ik vast ook wel iets echt moois.

https://www.funda.nl/koop/enschede/huis-40269139-de-klomp-81/
https://www.funda.nl/koop(...)21-meuienboerweg-45/
https://www.funda.nl/koop(...)aksbergerstraat-809/
Die boerderij vind je hier (helaas) niet voor dat geld.
Hier zijn ze appartementen aan het bouwen voor 5 ton.

https://www.funda.nl/koop(...)chuttersgracht-22-a/

Wij zijn wezen kijken bij een vrijstaand huis. Vlakbij de binnenstad. Maar echt het gevoel van vrijstaand hebbie niet.
https://www.funda.nl/koop/ijsselstein/huis-87047486-panoven-28/

Voor de rest heb je genoeg rijtjeswoningen voor wat geld maar dat wil ik niet want die hebben we.
En onze hypotheek is inmiddels aardig geslonken. Dus tja. Als ik geld uitgeef wil ik ook wel echt iets hebben. Dus moeten we hier maar weg ofzo :P
pi_191138387
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 22:56 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Voor een mooi penthouse met dakterras zou ik best 6ton willen neertellen als ik het zou hebben
Nee zou ik echt niet willen wonen.
pi_191138477
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 23:06 schreef Tally het volgende:

[..]

Nee zou ik echt niet willen wonen.
Ik ben niet zo dol op tuinieren dus een dakterras is ideaal, en alles gelijkvloers is een vereiste.
pi_191138507
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 23:10 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Ik ben niet zo dol op tuinieren dus een dakterras is ideaal, en alles gelijkvloers is een vereiste.
Dan kan je dr ook allemaal tegels in gooien en in een bungalow gaan zitten :P

Dat wil ik als ik ouder ben. Met of zonder tegels weet ik nog niet :P
pi_191138564
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 23:11 schreef Tally het volgende:

[..]

Dan kan je dr ook allemaal tegels in gooien en in een bungalow gaan zitten :P

Dat wil ik als ik ouder ben. Met of zonder tegels weet ik nog niet :P
Ja, kan ook, maar het uitzicht van een penthouse O+
pi_191138585
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 23:14 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Ja, kan ook, maar het uitzicht van een penthouse O+
Ik heb hoogtevrees :P
pi_191138615
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 23:15 schreef Tally het volgende:

[..]

Ik heb hoogtevrees :P
:o
  dinsdag 21 januari 2020 @ 23:24:43 #87
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_191138733
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 21:20 schreef Aure het volgende:
Ik wil een huis aan de Rotte O+ maar dan heb ik ook een zak geld nodig :')
Daar zaten zowel mijn pa als schoonma op school :D
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  dinsdag 21 januari 2020 @ 23:28:39 #88
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_191138787
Hier zijn de echt vrijstaande woningen "op". Alleen de 8 ton plus hokken nog.

Persoonlijk vind ik nieuwbouwwijken met woningen op 1 meter afstand van elkaar overigens niet voldoen aan de definitie vrijstaand. Dan zit je nog steeds met het gemeut van de buren.

Hier verder hele dag in een hok gezeten met dokters en managers; aan de maatschappelijke wens om minder managers in de zorg te hebben beantwoordend zijn er managementslagen weggesloopt; nu manieren vinden om al het werk dan weer wel gedaan te krijgen.

Verder hele avond aan het klooien met printer: hij heeft last van een "warped bed" en ik ben te krenterig geweest om een "glazen bed" te kopen.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  dinsdag 21 januari 2020 @ 23:33:21 #89
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_191138848
Vrijstaand, hier in de buurt is toch al gauw tussen de 1 en 4,5 miljoen euro:
https://www.funda.nl/koop/bloemendaal/sorteer-prijs-af/
Poef.....gone! Šgolfer
pi_191139124
Mooi je tuin Myraela!

Verder is aanhaken nog wat lastig :@
Kwak
  woensdag 22 januari 2020 @ 00:14:05 #91
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_191139138
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 00:12 schreef kwakz0r het volgende:
Mooi je tuin Myraela!

Gewoon de tijd voor nemen toch? Komt vanzelf wel.
pi_191139202
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 00:12 schreef kwakz0r het volgende:
Mooi je tuin Myraela!

Wow kwak, wat zie je er fantastisch uit op de foto’s die je postte. Echt super dat het je gelukt is en dat je je zoveel beter daardoor voelt O+

Respect _O_
pi_191139922
Ik vind vrijstaand pas echt wat waard als je echt buiten een wijk zit. Anders begrijp ik niet wat mensen er zo tof aan vinden.

Ik begrijp ook nooit waarom het als een voordeel wordt genoemd dat een rijtjeshuis een hoekhuis is.
pi_191139974
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 06:58 schreef Myraela het volgende:

Ik begrijp ook nooit waarom het als een voordeel wordt genoemd dat een rijtjeshuis een hoekhuis is.
Maar aan 1 kant buren en om de rest van het huis een grote groene tuin O+
  Moderator / Redactie Sport woensdag 22 januari 2020 @ 07:15:56 #95
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_191139987
Nog altijd blij met mijn appartementje. :).
Vrijstaand... Bestaat dat in Haarlem? :+ Tegen Bloemendaal aan en in Haarlem-ZuidWest vast wel.
Vlak bij heb je https://www.funda.nl/koop(...)rustenburgerlaan-60/. Wel iedere drie minuten een bus langs je huis. Of echt vrijstaand https://www.funda.nl/koop/haarlem/huis-41521330-churchilllaan-72/ maar ja dan mag je lappen.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_191140077
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 07:14 schreef Sarabi het volgende:
Maar aan 1 kant buren en om de rest van het huis een grote groene tuin O+
Bij de meeste rijtjeshuizen komt het eerder neer op precies hetzelfde huis, alleen een paadje voor iedereen langs je huis.
pi_191140082
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 22:26 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ja die maken mooie termen... "Geschakelde tweeondereenkap" da's een rijtjeshuis met garages aan elkaar :7

Wat kosten tweeondereenkap bij jou in de regio zo ongeveer?
Ja, maar dat is toch ook prettiger dan een rijtjeshuis? Met de garages aan elkaar heb je maar aan een kant buren en dus leefgeluiden.

Wij wonen in een drie-onder-een-kap, op de hoek, met behoorlijk wat tuin, randje Randstad voor láng geen zes ton ;) Blijft nog steeds een boel geld in vergelijking met andere plekken (of lelijkere huizen, for that matter), maar ja, daar heb ik niet zoveel aan want daar woon ik niet :+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_191140089
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 06:58 schreef Myraela het volgende:
Ik vind vrijstaand pas echt wat waard als je echt buiten een wijk zit. Anders begrijp ik niet wat mensen er zo tof aan vinden.

Leefgeluiden? Ik hoef er na 9 jaar hoekhuis echt niet meer aan te denken om ingeklemd te zitten tussen twee stel mensen met hun eigen leefgewoonten. Ik vind dat echt een enorm voordeel, aan een kant vrij.
pi_191140096
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 07:32 schreef Myraela het volgende:

[..]

Bij de meeste rijtjeshuizen komt het eerder neer op precies hetzelfde huis, alleen een paadje voor iedereen langs je huis.
Ja in de steden zie ik dat ook :Y zoals bij mijn schoonzus. Dat is inderdaad gewoon een rijtjeshuis.

Ook al hier in het dorp zie je het ook wel.
Wij hebben misschien gewoon geluk gehad met ons hoekhuis, wat ze ook halfvrijstaand noemde :') :D
pi_191140126
Rijtjeshuis hier. Gehorig, jaren 70 (maar dat wisten jullie allang). Oude buuv aan de ene kant is doof, dus je hoort (als het hier heel stil is) de tv.
Andere kant puber/19 jarige kinderen die je de trap op hoort klossen.
Stoort me verder niet.
In Utreg had ik echt burenoverlast van buur beneden die alle alcoholisten uit de omgeving uitnodigde in zijn tuintje/huisje -O- /rechtzaak geweest.
pi_191140186
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 07:42 schreef Blues het volgende:
Rijtjeshuis hier. Gehorig, jaren 70 (maar dat wisten jullie allang). Oude buuv aan de ene kant is doof, dus je hoort (als het hier heel stil is) de tv.
Andere kant puber/19 jarige kinderen die je de trap op hoort klossen.
Stoort me verder niet.
In Utreg had ik echt burenoverlast van buur beneden die alle alcoholisten uit de omgeving uitnodigde in zijn tuintje/huisje -O- /rechtzaak geweest.
Ik kan onze buren prima verdragen en zij ons ook, ondanks dat we elkaar best horen. Maar je weet nooit wie je treft -O- in ons vorige flatjesl hadden we een hele stille bovenbuuf, die verhuisde en toen kwam er een paar studenten dat blijkbaar nooit had geleerd rekening te houden met anderen }:|
pi_191140220
In één avondje geregeld: lang weekend - Ardennen - 8 volwassenen - Natuurhuisje.nl w/ gereserveerd - geboekt en betaald. (8>

Vrijstaand w/
pi_191140270
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 07:53 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Ik kan onze buren prima verdragen en zij ons ook, ondanks dat we elkaar best horen. Maar je weet nooit wie je treft -O- in ons vorige flatjesl hadden we een hele stille bovenbuuf, die verhuisde en toen kwam er een paar studenten dat blijkbaar nooit had geleerd rekening te houden met anderen }:|
Ik ook ooit onder studenten gewoond. Iemand hield daar van echte jazz en zette de plaat (jaren 70)Lekker hard om met zijn voet op de houten vloer mee te tappen (8> ;(
pi_191140274
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 07:35 schreef Clubsoda het volgende:
Leefgeluiden? Ik hoef er na 9 jaar hoekhuis echt niet meer aan te denken om ingeklemd te zitten tussen twee stel mensen met hun eigen leefgewoonten. Ik vind dat echt een enorm voordeel, aan een kant vrij.
Ik heb in zo’n huis gewoond en altijd veel meer last gehad van het paadje. Kinderen die er gaan spelen, mensen die er hard praten.

En eigenlijk nooit gehorige buren gehad.
pi_191140285
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2020 07:58 schreef AnneX het volgende:
In één avondje geregeld: lang weekend - Ardennen - 8 volwassenen - Natuurhuisje.nl w/ gereserveerd - geboekt en betaald. (8>

Vrijstaand w/
Waar in de Ardennen? Belgische?
Kkkkoud op trein wachten. Was er weer eens te vroeg :')
pi_191140302
:W

De buurvrouw liet om kwart over 6 de hele keukeninhoud vallen, geloof ik. Daar werd ik wakker van. :+
pi_191140307
Goedemorgen!
Wat is het toch heerlijk om uit te slapen tot we vanzelf wakker worden. De hond helpt wel een handje, maar dat voelt toch ook anders dan een wekker.
c_/
En dan zometeen naar buiten. Kippen/honden/varkens voeren + een klein rondje met de honden.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_191140358
Blij dat ik toch niet de enige ben die niet luxe en stil woont :)

Alleenstaande ouder, parttime baan....
6 ton lenen... alleen in mn dromen en dan waarschijnlijk nog niet.

Maar ben eigenlijk hartstikke happy met mn gehorige jaren50 flatje.
En mn stuk voor stuk leuke buren die gewoon rekening houden met elkaar en een oogje in het zeil houden voor elkaar zonder meteen opdringerig te zijn
pi_191140386
Oh Uhmp, maak je daar geen zorgen om hoor. In de prijsklasse van wat wij kunnen lenen zijn geen huizen te koop joh. :7 :')
pi_191140394
En dat blijft vreemd. Dat we door een studieschuld niet een fatsoenlijk bedrag kunnen/mogen lenen. (en met fatsoenlijk bedoel ik dan zeg 2 ton of iets meer). Want die hypotheeklasten zijn beduidend lager dan onze huurlasten nu. :') En die kunnen we ook betalen.
pi_191140404
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 07:34 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Ja, maar dat is toch ook prettiger dan een rijtjeshuis? Met de garages aan elkaar heb je maar aan een kant buren en dus leefgeluiden.

Wij wonen in een drie-onder-een-kap, op de hoek, met behoorlijk wat tuin, randje Randstad voor láng geen zes ton ;) Blijft nog steeds een boel geld in vergelijking met andere plekken (of lelijkere huizen, for that matter), maar ja, daar heb ik niet zoveel aan want daar woon ik niet :+
Aha. Een clou :s) Wat zeg ik, wel 3!

En ja, ik zou in mijn pms het nummer kunnen opzoeken voor als ik ooit door je straat fiets maar da's niet leuk.

Weet jij eigenlijk welk huis het mijne is?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_191140447
Twee onder een kap hier. Vastzittende buren zijn een mansplainer die af en toe zijn hoofd over de schutting steekt maar wel altijd onze pakketjes onder zijn afdak laat leggen en een altijd afwezige vrouw (dus geen overlast, andersom echter....). Loszittende buren hebben hun buitenzitactiviteiten aan de andere kant van hun huis, dus die horen we buiten nooit. Daarvan alleen af en toe de drummende zoon.

Verderop heb ik nog een mansplainende achterbuur, een snoezige achterburin én een set achterburen to be maar daarvoor moet ik eerst >20 meter de tuin in lopen dus daar maak ik me überhaupt niet druk over.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_191140830
quote:
2s.gif Op woensdag 22 januari 2020 08:22 schreef Lonaa het volgende:
En dat blijft vreemd. Dat we door een studieschuld niet een fatsoenlijk bedrag kunnen/mogen lenen. (en met fatsoenlijk bedoel ik dan zeg 2 ton of iets meer). Want die hypotheeklasten zijn beduidend lager dan onze huurlasten nu. :') En die kunnen we ook betalen.
Maar waarom dan niet die studieschuld als een gek afbetalen?
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_191140844
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 09:12 schreef PdeHoog het volgende:
Moet je ook maar net kunnen, terwijl je dus wel voor de hoofdprijs moet huren.
pi_191140891
quote:
2s.gif Op woensdag 22 januari 2020 08:20 schreef Lonaa het volgende:
Oh Uhmp, maak je daar geen zorgen om hoor. In de prijsklasse van wat wij kunnen lenen zijn geen huizen te koop joh. :7 :')
Mja kan wel.. maar dan wil je er niet de eigenaar van zijn :)

Iets met onderhoud of 3hoog-achter.

Maar goed... ik ga zo een mailtje sturen en dan wordt als het goed is mijn wc gewoon gemaakt :)
pi_191140903
quote:
2s.gif Op woensdag 22 januari 2020 08:22 schreef Lonaa het volgende:
Mja vind ik ook suf.. huis wat ik nu huur kan ik voor 1/3e per maand minder... kopen.

Maarja moet je dus wel eerst die hypotheek krijgen.
pi_191140927
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 09:19 schreef Uhmmpie het volgende:
Mja vind ik ook suf.. huis wat ik nu huur kan ik voor 1/3e per maand minder... kopen.

Maarja moet je dus wel eerst die hypotheek krijgen.
En dan kun je dus niet meer gewoon een mailtje sturen om je toilet te laten maken. :D
pi_191140982
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 09:21 schreef Myraela het volgende:

[..]

En dan kun je dus niet meer gewoon een mailtje sturen om je toilet te laten maken. :D
Precies dat.
pi_191141109
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 09:12 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Dat wat Myraela zegt. :Y En hij was/is ook echt hoog. :X Al zou ik minimaal gaan leven, alsof we in de schuldsanering zitten, zijn we alsnog 5 jaar aan het afbetalen. :') Dat is me te gortig hoor.
pi_191141123
En natuurlijk zitten er voor en nadelen aan kopen vs huren. True. Maar ik vind het voornamelijk gewoon stom, die regeling. :')

We wonen hier nu bijna een jaar en ik ben er nog iedere dag blij om :Y
pi_191141143
We wachten gewoon de nieuwe huizencrash af over een jaar of 7/`10. Gaan we dan wel kopen. :+
pi_191141167
Ik zou het sowieso niet aanraden om een huis te kopen als je weinig reserve op kan bouwen. En dat is geen oordeel ofzo. Maar gewoon praktisch gedacht. Als hier de cv ketel de geest geeft mag ik het zelf oplossen. In ons eerste huis belde we de verhuurder en die mocht het oplossen.

Nu zetten wij iedere maand geld apart puur voor ons huis. Maar toen we van de zomer meerdere dingen tegelijkertijd kregen was dat alsnog krap. En als het water door je garagedak staat te zeiken kun je niet zeggen.. Doen we volgende maand wel.

Dat risico "koop" je ook af bij huur.
pi_191141180
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 09:43 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik zou het sowieso niet aanraden om een huis te kopen als je weinig reserve op kan bouwen. En dat is geen oordeel ofzo. Maar gewoon praktisch gedacht. Als hier de cv ketel de geest geeft mag ik het zelf oplossen. In ons eerste huis belde we de verhuurder en die mocht het oplossen.

Nu zetten wij iedere maand geld apart puur voor ons huis. Maar toen we van de zomer meerdere dingen tegelijkertijd kregen was dat alsnog krap. En als het water door je garagedak staat te zeiken kun je niet zeggen.. Doen we volgende maand wel.

Dat risico is ook 1 v/d redenen dat we uiteindelijk niet gekocht hebben (met een moeilijke constructie om genoeg te kunnen lenen) Het is natuurlijk wel ook zo dat als je 350 per maand bespaart op de huur dat je dat (ook) apart kan zetten voor je huis.

Ik ben blij hoor, met ons huiske. :Y
pi_191141207
Ik vind de hypotheek overigens ook gewoon duur. Als ik soms hoor wat oudere mensen betalen omdat ze jaren terug gekocht hebben. Die betalen vaak de helft voor hetzelfde huis.
pi_191141265
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 09:43 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

Mogge allen,

Dat vind ik ook zo "fijn" aan in een flat wonen. Wij sparen met z'n allen voor onderhoud. Zeer gezonde VVE gelukkig. Wij hebben zelfs 10 jaar geleden nieuwe ketels gekocht en iedere maand heeft iedereen ze afbetaald.
Maar ook wanneer er iets aan het gebouw moet gebeuren hoef ik geen vrij te nemen, er is altijd wel iemand die thuis is.

Flat is redelijk nieuw, dus weinig overlast. Daarbij is mijn bovenbuurvrouw bijna 100 of zo, en heeft dikke vloerbedekking dus ik hoor niets. Wel een sneue hond die ze 6x per dag op het balkon smijt en die de hele buurt bij elkaar blaft.
pi_191141287
Ik ben ook wel echt blij dat we een jaar of 5 geleden gekocht hebben. Als ik zie wat je nu zou moeten betalen voor ons huis, dat zouden we niet kunnen.
Verder wel echt bij met de keuze voor koop. Straks als we halverwege de 50 zijn gewoon geen maandelijkse woonlasten meer.
pi_191141297
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 09:48 schreef Myraela het volgende:
Ik vind de hypotheek overigens ook gewoon duur. Als ik soms hoor wat oudere mensen betalen omdat ze jaren terug gekocht hebben. Die betalen vaak de helft voor hetzelfde huis.
Ik zou mijn huis nu moeilijker kunnen kopen dan 23 jaar geleden. Huis is ruim een ton duurder
pi_191141308
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 09:56 schreef Sarabi het volgende:
Ik ben ook wel echt blij dat we een jaar of 5 geleden gekocht hebben. Als ik zie wat je nu zou moeten betalen voor ons huis, dat zouden we niet kunnen.
Verder wel echt bij met de keuze voor koop. Straks als we halverwege de 50 zijn gewoon geen maandelijkse woonlasten meer.
:W Hoi Sarabi!!!!
pi_191141319
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 09:57 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

:W Hoi Sarabi!!!!

Alles goed?
pi_191141327
OMG.
pi_191141362
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 09:58 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Alles goed?
Ja hoor, met jou ook?
Begin langzaam wakker te worden.
  Moderator woensdag 22 januari 2020 @ 10:02:26 #132
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_191141366
quote:
Dat is ook een smak geld, maar ja, als je hetzelfde wilt huren ben je nog meer kwijt ;)
pi_191141378
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2020 09:59 schreef AnneX het volgende:
OMG.
watwatwat
pi_191141393
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 10:02 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Ja hoor, met jou ook?
Begin langzaam wakker te worden.
Hmm kan beter.
Beetje ziekig en verveelde me, daarom ook weer even hier :D
  Moderator woensdag 22 januari 2020 @ 10:06:02 #135
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_191141402
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2020 08:30 schreef Vanyel het volgende:
een mansplainer
Een wat?
  Moderator woensdag 22 januari 2020 @ 10:07:16 #136
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_191141413
Maar kun je tegenwoordig niet ook een hypotheek krijgen als je kunt aantonen dat je al enkele jaren een idiote huur hebt kunnen betalen? :Y
pi_191141420
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2020 10:07 schreef derLudolf het volgende:
Maar kun je tegenwoordig niet ook een hypotheek krijgen als je kunt aantonen dat je al enkele jaren een idiote huur hebt kunnen betalen? :Y
Oh dat zou kunnen. Wij betalen pas sinds een jaar hoge huur nadat we uit dat krot weg zijn. :P
pi_191141491
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2020 10:07 schreef derLudolf het volgende:
Nee toch? Vrienden van ons betalen al 10jaar een idioot hoge huur maar kunnen geen hypotheek krijgen.
pi_191141509
quote:
5s.gif Op woensdag 22 januari 2020 10:06 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Een wat?
Een man die ervan overtuigd is dat ie overal meer over weet dan ik en die me te pas en te onpas uitlegt wat ik al weet, wat ik het verkeerd doe, hoe het echt heus beter kan etc.
pi_191141591
Had ik al gezegd dat wij hypotheekvrij zijn sinds vorige week?
*O* *O* *O* *O*
En ook geen andere schulden, helemaal niks *O* *O*

Ok, momenteel hebben we dan ook even niet veel liquide middelen, maar čh, alles wat we hebben is van ons.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_191141640
Mogguh!

Hier jaren 70 flatje, wel gelukkig de bovenste verdieping, dus geen last van bovenburen.
Verder wel erg gehorig, en de VVE is ook niet zo gezond. Maar de hypotheekkosten zijn behoorlijk laag, en dat is wel handig gezien wat 'ik' momenteel kost. En we weten niet zo goed waar we precies willen gaan wonen, want eigenlijk is niks handig qua afstanden :') Maar een huisje met tuin zou wel héél fijn zijn.

Whehe, net bloed wezen prikken. Kwam onderweg alleen een mevrouw met een heel enthousiaste hond tegen. Dus eerst staan oefenen met 'eerst laag, dan knuffelen!'. Was ze wel heel blij mee, want het is best een forse hond en veel mensen vinden dat wat eng, en dan is het lastig trainen natuurlijk. Of ze zitten niet op modderpoten op hun broek te wachten, want daarvan werd me ik dan wel weer pijnlijk bewust in de wachtkamer :D
  Moderator woensdag 22 januari 2020 @ 10:35:19 #142
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_191141645
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 10:17 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Nee toch? Vrienden van ons betalen al 10jaar een idioot hoge huur maar kunnen geen hypotheek krijgen.
Oh, dan zullen er misschien nog wel wat regeltjes aan zitten hoor.
Maar meende dat ergens gehoord te hebben. Dat als je ¤1200 aan huur betaalde je ook wel ¤800 hypotheek zou kunnen krijgen :Y
  woensdag 22 januari 2020 @ 10:37:06 #143
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_191141663
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2020 10:35 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Oh, dan zullen er misschien nog wel wat regeltjes aan zitten hoor.
Maar meende dat ergens gehoord te hebben. Dat als je ¤1200 aan huur betaalde je ook wel ¤800 hypotheek zou kunnen krijgen :Y
https://www.wegwijs.nl/ar(...)n-voor-een-hypotheek

Eigenlijk komt het neer op: wat de gek er voor geeft. Of hoe goed iemand de bank kan overtuigen.
pi_191141704
quote:
99s.gif Op woensdag 22 januari 2020 10:30 schreef sigme het volgende:
*O* *O* *O* *O*

Ok, momenteel hebben we dan ook even niet veel liquide middelen, maar čh, alles wat we hebben is van ons.
Dat lijkt me echt heerlijk O+ Dat zit er voorlopig nog even niet in voor ons. Voorlopig komen er alleen maar meer lenigen bij. Niets dat we niet kunnen betalen gelukkig.
Spoilers!
pi_191141721
quote:
*O* *O* *O* *O*

*O* *O* *O* heerlijk
pi_191141732
Ik ga zo, eindelijk weer, sporten. Zin in en ook een beetje bangig :')
pi_191141734
quote:
*O* *O* *O* *O*

Boah, da's lekker. Staat hier ook op de planning, maar dat duurt nog wel even.
pi_191141872
quote:
*O* *O* *O* *O*

_O_ lijkt me een geweldig gevoel.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_191141889
Hypotheek vrij.. Heerlijk *O*
pi_191141926
quote:
2s.gif Op woensdag 22 januari 2020 10:43 schreef Lonaa het volgende:
Ik ga zo, eindelijk weer, sporten. Zin in en ook een beetje bangig :')
You got this! *O*
  woensdag 22 januari 2020 @ 11:03:41 #151
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_191141935
Hypotheek vrij dat duurt hier nog een jaar of 30.. Ik vind het zelf eigenlijk niet echt een issue om te hebben.. die hypotheek..

Vandaag een chili dagje.. lekker lezen , zo nog wat slapen en wat borduren.. en dan van.iddag nog wel een keertje naar de apres-ski ^O^
pi_191142059
Ik vind de hypotheek ook geen probleem, zolang er maar geen andere schulden of leningen bij komen. Maar op het moment kunnen we sparen als een malle, dus zolang ik mijn vriend dan een beetje inperk, gaat het dikke prima.

Niet dat hij zoveel troep koopt, maar hij wil wel het liefst over een paar maanden openslaande deuren laten maken. En zonneluiken, en een nieuwe airco, en en en... Terwijl ik liever weer even het spaarpotje aanvul na de tuin. Zodat we ondanks de grotere klussen, toch meer spaargeld opbouwen.
pi_191142084
Het hebben van spaargeld is altijd wel een enorm fijn gevoel ja :Y
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_191142108
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 11:03 schreef Barreltje het volgende:
Hypotheek vrij dat duurt hier nog een jaar of 30.. Ik vind het zelf eigenlijk niet echt een issue om te hebben.. die hypotheek..

Geen issue maar wel altijd leuk om iets niet meer te moeten betalen
  woensdag 22 januari 2020 @ 11:23:54 #155
13783 Anthraxx
pi_191142173
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 11:13 schreef Myraela het volgende:
Ik vind de hypotheek ook geen probleem, zolang er maar geen andere schulden of leningen bij komen. Maar op het moment kunnen we sparen als een malle, dus zolang ik mijn vriend dan een beetje inperk, gaat het dikke prima.

Niet dat hij zoveel troep koopt, maar hij wil wel het liefst over een paar maanden openslaande deuren laten maken. En zonneluiken, en een nieuwe airco, en en en... Terwijl ik liever weer even het spaarpotje aanvul na de tuin. Zodat we ondanks de grotere klussen, toch meer spaargeld opbouwen.
Dat. Probleem is alleen dat je er ook naar gaat uitgeven als er zoveel binnenkomt :+.

Studieschuld van Anna is wel ergens dit jaar afbetaald, maar dat is in 1x toch ruim 25k (en dat is de helft van wat ze had).
pi_191142242
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 11:16 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Geen issue maar wel altijd leuk om iets niet meer te moeten betalen
Dat dus. Geen probleem, maar het zou best leuk zijn om het niet te hoeven te betalen
pi_191142255
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2020 08:24 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Aha. Een clou :s) Wat zeg ik, wel 3!

En ja, ik zou in mijn pms het nummer kunnen opzoeken voor als ik ooit door je straat fiets maar da's niet leuk.

Weet jij eigenlijk welk huis het mijne is?
8-) Ik merk het wel als je het uitgesherlockt hebt! Ja, volgens mij weet ik wel welk huis precies van jou is :Y
pi_191142292
Ik heb me best verkeken op hoeveel geld een eigen huis kost. De afgelopen 9 jaar zeker wel 80k ingestoken aan groot onderhoud. Nog los van de 'kleine' uitgaven als schilderwerk, nieuwe CV, kapotte kranen, lekkende dakgoten... Het is echt een bodemloze put en dan was het zeker geen bouwval, constructief is alles prima in orde. Geeft verder niet, maar bij de hypotheek en gwl blijft het zeker niet. Hypotheek afbetalen is niet echt aan de orde ook, maar dat is ook geen doel.
pi_191142318
quote:
Mja, aan de andere kant sloot ik een hypotheek af tegen 5% rente een decennium terug. Daar lach je je nu ook rot om. En in de jaren 80 was het nog veel meer.
pi_191142327
We hebben de eerste jaren in ons koophuis waarschijnlijk wel te veel aan stroom betaald -O- sinds een half jaar een slimme meter en opeens verbruiken we nog maar de helft.
pi_191142343
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 11:14 schreef Isabeau het volgende:
Het hebben van spaargeld is altijd wel een enorm fijn gevoel ja :Y
Dat heb ik dan weer niet zo. Sparen voor de koter gebeurt wel, maar voor onszelf, nope, geen behoefte aan. Er rekening mee houden dat er een grote aankoop aankomt en daar specifiek wat voor opzij zetten wel, maar sparen om het sparen levert ons niet een jofel gevoel op. Leuke shizzle doen met geld, dat wél. :) Nou hebben we gelukkig helemaal geen hoge of dure eisen in wat we leuke shizzle vinden, dus dat gaat hartstikke prima. We draaien momenteel natuurlijk op één salaris en dat betekent wat minder buitenlandse roadtripjes en wat goedkopere boodschappen en aan het einde van de maand is het gewoonlijk op-ish en da's voor ons goed genoeg :)

Het leven is mijns te kort en te grillig om eindeloos ver vooruit te denken..
pi_191142348
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 11:34 schreef Clubsoda het volgende:
Ik heb me best verkeken op hoeveel geld een eigen huis kost. De afgelopen 9 jaar zeker wel 80k ingestoken aan groot onderhoud. Nog los van de 'kleine' uitgaven als schilderwerk, nieuwe CV, kapotte kranen, lekkende dakgoten... Het is echt een bodemloze put en dan was het zeker geen bouwval, constructief is alles prima in orde. Geeft verder niet, maar bij de hypotheek en gwl blijft het zeker niet. Hypotheek afbetalen is niet echt aan de orde ook, maar dat is ook geen doel.
Waar zat dat dan in?
Wij moeten dit jaar ook echt alles laten/gaan schilderen.
pi_191142376
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 11:38 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Waar zat dat dan in?
Wij moeten dit jaar ook echt alles laten/gaan schilderen.
Van alles, dubbelglas laten plaatsen, nieuwe kozijnen, openslaande deuren, nieuwe vloer, open haard verwijderen, nieuwe badkamer, oude plafonds vervangen, zolder verbouwd. Voor deels esthetisch hoor, maar voor een deel ook gewoon noodzakelijk. Na 90 jaar bewoond worden komen er voortdurend dingen aan het licht.
pi_191142402
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 11:42 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Van alles, dubbelglas laten plaatsen, nieuwe kozijnen, openslaande deuren, nieuwe vloer, open haard verwijderen, nieuwe badkamer, oude plafonds vervangen, zolder verbouwd. Voor deels esthetisch hoor, maar voor een deel ook gewoon noodzakelijk. Na 90 jaar bewoond worden komen er voortdurend dingen aan het licht.
Ahh ja dan gaat het snel.
Dat soort dingen hebben we gelukkig nog niet gehad, ook geen geld voor :+
pi_191142444
Dat soort dingen hebben wij meteen gedaan toen we het huis kochten was ook nodig dat wel :+
.van de zomer zijn de kozijnen buiten schilderen aan de beurt.. En we willen eigenlijk een overkapping aan het huis. Maar dan om het licht te houden in huis moet er eigenlijk ook een dakraam ofzo I de keuken... En gezien de afgelopen zomers willen we eigenlijk ook airco..

Keuzes keuzes _O-
pi_191142519
Ik vind het fijn om van de bank af te zijn. En ook dat we nu ons huis zouden kunnen verhuren zonder dat het een beetje stiekum moet. Niet dat we het willen verhuren, maar toch.

We sparen nu weer, eerst om een gewone buffer te hebben voor onvoorziene rampen. Dingen als plotseling een nieuwe wasmachine nodig hebben ofzo hebben we altijd wel genoeg geld voor. Onvoorziene rampen (auto total loss / boom op het dak ofzo) hebben we nu dan even niet echt geld voor liggen, maar ik heb een vader die altijd in 1 dag zo tienduizend euro vrijmaakt en uitleent.

Ook gaan we weer sparen voor buffer voor een half jaar vrij. Vorige keer hebben we daar niets uit nodig gehad, dus dat verwacht ik de komende keer ook niet, maar we kunnen het maar beter wel hebben. En daaaaaaaaarna gaan we sparen voor later ofzo. Misschien.
  woensdag 22 januari 2020 @ 12:02:13 #167
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_191142660
Wij hebben een vrij lege spaarrekening en kunnen alleen sparen als we een doel hebben.. zoals vorig jaar de badkamer en nu de bruiloft en hopelijk een babykamer :@

Anders geven we het geld gewoon *ploef* uit.. en waar het dan heen gaat.. dunno :X
pi_191142709
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 12:02 schreef Barreltje het volgende:
Wij hebben een vrij lege spaarrekening en kunnen alleen sparen als we een doel hebben.. zoals vorig jaar de badkamer en nu de bruiloft en hopelijk een babykamer :@

Anders geven we het geld gewoon *ploef* uit.. en waar het dan heen gaat.. dunno :X
Haha ik ken dat wel. Maar ik weet wel waar het heen gaat. Wij zijn gek op reizen. Maar dat vind ik dan weer niet erg want zou het niet willen missen O+
pi_191142793
Wij sparen niet echt en dat vind ik gruwelijk irritant. Er zijn betaalrekeningen, privé en zakelijk. Als we iets nodig hebben komt dat van een van die rekeningen of wordt het niet gekocht. J is tegen spaarpotjes voor specifieke doelen. Ik neem me al jaren voor om daar eens verandering in aan te brengen.

Zojuist hebben we een takkenhakselaar gekocht. Dat maakt dat samen met de standmixer de eerste 1000 euro van de erfenis op is.
Spoilers!
pi_191142842
Ja, ik zet dit bij mijn doelen voor dit jaar.
Spoilers!
  woensdag 22 januari 2020 @ 12:21:36 #171
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_191142849
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 09:56 schreef Sarabi het volgende:
Straks als we halverwege de 50 zijn gewoon geen maandelijkse woonlasten meer.
Geen verzekeringen, belastingen en onderhoud meer dan?
Poef.....gone! Šgolfer
  Moderator / Redactie Sport woensdag 22 januari 2020 @ 12:22:20 #172
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_191142858
Momenteel pomp ik alle teruggaves en extra's richting de spaarrekening (B'dienst, dertiende maand, vakgeld, teruggave blokverwarming). Normale salaris gaat er normaal gesproken weer uit. :s). Aan leuke dingen, maar ook ga dit weekend ook op broekenjacht. Dat is ook nodig.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  woensdag 22 januari 2020 @ 12:25:48 #173
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_191142891
Maar waar wordt het spaargeld dan voor gebruikt?
Verbouwingen?
Grote aankopen?
Of kleding?
pi_191142895
quote:
11s.gif Op woensdag 22 januari 2020 12:21 schreef golfer het volgende:

[..]

Geen verzekeringen, belastingen en onderhoud meer dan?
Waarom wist ik dat jij hier weer commentaar op zou hebben :')
Als jij dat bij vaste maandelijkse woonlasten wil rekenen moet je dat vooral doen :Y
pi_191142915
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 12:25 schreef Barreltje het volgende:
Verbouwingen?
Grote aankopen?
Of kleding?
Idealiter zou ik een potje voor de belastingdienst hebben, en een voor het eerstvolgende dure plan, een voor vakanties en een voor noodgevallen. Zoiets.
Spoilers!
  woensdag 22 januari 2020 @ 12:28:17 #176
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_191142916
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 12:26 schreef Sarabi het volgende:

Waarom wist ik dat jij hier weer commentaar op zou hebben :')
Omdat je wist dat je een domme opmerking maakte?
quote:
Als jij dat bij vaste maandelijkse woonlasten wil rekenen moet je dat vooral doen :Y
Dat zijn inderdaad vaste woonlasten.
Poef.....gone! Šgolfer
pi_191142929
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 12:25 schreef Barreltje het volgende:
Verbouwingen?
Grote aankopen?
Of kleding?
Verbouwingen, vakantie of echte grote aankopen zoals een nieuwe auto.
pi_191142936
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 12:28 schreef golfer het volgende:

[..]

[..]

Ja je wil van die paar euro echt een olifant maken?
Je weet goed dat wij het over 1000 euro per maand hebben die we op jouw leeftijd niet meer hoeven te betalen.
  woensdag 22 januari 2020 @ 12:32:16 #179
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_191142958
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 12:30 schreef Sarabi het volgende:

Je weet goed dat wij het over 1000 euro per maand hebben die we op jouw leeftijd niet meer hoeven te betalen.
Jij gaat er dus vanuit dat je de rest van jullie leven in hetzelfde huis blijft wonen met dezelfde hypotheeklasten en nooit meer naar een andere woning verhuist?
Poef.....gone! Šgolfer
pi_191142997
Wij hebben de ambitie om wel ooit groter/landelijker te wonen, zonder meer te betalen. Dus wij recent een spaardoel uitgesproken om te zorgen dat we of een potje kunnen inleggen of geld hebben om een krot te verbouwen.

Weet niet of het echt gaat lukken. Want het is toch wel erg lastig om die lange termijn in het oog te houden. :D En misschien verdwijnt die hele droom wel weer als we ooit een kind krijgen of iets anders willen gaan doen.

Of misschien besluiten we toch gewoon de hogere hypotheeklasten te nemen, want dat kan ook gewoon.
pi_191142998
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 12:32 schreef golfer het volgende:

[..]

Jij gaat er dus vanuit dat je de rest van jullie leven in hetzelfde huis blijft wonen met dezelfde hypotheeklasten en nooit meer naar een andere woning verhuist?
Yep :Y
Perfect huis dit, 5 kamers en er komen nooit kinderen.
Tuin al meer dan groot genoeg voor ons.
Weet echt niet wat we meer of beter zouden willen.

Of we moeten ooit een paar miljoen winnen maar we doen nooit mee met de loterij dus dat lijkt me lastig :+
  woensdag 22 januari 2020 @ 12:35:25 #182
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_191142999
quote:

[..]

Jullie verhuizen toch ook niet meer?
pi_191143047
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 12:35 schreef Barreltje het volgende:

Nou ja, als ze heel slecht ter been worden op hoogbejaarde leeftijd dan is dat geen handig huis.
pi_191143061
quote:

[..]

Is dat zo gek dan? Ik ben ook pas van plan weer te verhuizen als ik naar een verzorgingstehuis moet. ^O^
  woensdag 22 januari 2020 @ 12:39:36 #185
297508 broccolitaart
Om des keizers baard
pi_191143062
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 12:28 schreef golfer het volgende:

[..]

[..]

Ik weet niet of het jouw intentie is, ik denk van niet: door het woordgebruik komt dit berichtje best onaardig over.
pi_191143067
Een bejaardentehuis/verzorgingstehuis zal waarschijnlijk ooit tzt nog wel gebeuren.
Maar goed daar denk ik nog niet echt aan.
pi_191143079
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 12:39 schreef broccolitaart het volgende:

[..]

Ik weet niet of het jouw intentie is, ik denk van niet: door het woordgebruik komt dit berichtje best onaardig over.
Dat is ie altijd tegen mij, don't worry.
Denk toch iets van afgunst over dit onderwerp.
pi_191143083
Ik heb met huizen een beetje bindingsangst. Als kind verhuisde ik al zo vaak, dat ik me echt niet kan voorstellen om de rest van mijn leven in hetzelfde huis te zitten. :D
pi_191143101
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 12:41 schreef Myraela het volgende:
Ik heb met huizen een beetje bindingsangst. Als kind verhuisde ik al zo vaak, dat ik me echt niet kan voorstellen om de rest van mijn leven in hetzelfde huis te zitten. :D
Ik verhuisde pas voor het eerst op mijn 17e. Nogal honkvast :Y
  woensdag 22 januari 2020 @ 12:42:30 #190
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_191143106
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 12:35 schreef Barreltje het volgende:

Waarschijnlijk best wel nog een keer naar een gelijkvloerse woning.
En gemiddeld verhuist iemand 7x in zijn of haar leven.
Poef.....gone! Šgolfer
pi_191143127
Ik ben als kind twee keer met mijn ouders verhuisd en met J. ook twee keer en ik vind het wel best zo. Retevervelend, dat verhuizen en ik zou echt niet weten wat ik ooit meer of anders zou willen dan de plek waar ik nu woon. :)
pi_191143141
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 12:44 schreef minilot het volgende:
ik zou echt niet weten wat ik ooit meer of anders zou willen dan de plek waar ik nu woon. :)
O+

Tevreden zijn is fijn
  woensdag 22 januari 2020 @ 12:45:59 #193
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_191143152
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 12:42 schreef golfer het volgende:

[..]

Waarschijnlijk best wel nog een keer naar een gelijkvloerse woning.
En gemiddeld verhuist iemand 7x in zijn of haar leven.
Ohh.. dan hoef ik niet meer te verhuizen.. :+ ik zit al ver boven het gemiddelde.. (anti kraak wonen in studententijd en samenwonen met verschillende relaties :P )
pi_191143172
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 12:45 schreef Sarabi het volgende:

[..]

O+

Tevreden zijn is fijn
Mee eens, voor mij persoonlijk dan. Ik kan me ook prima voorstellen dat mensen met een andere persoonlijkheid dan de mijne er niet aan moeten denken en da's ook prima.

Al denk ik eerlijk gezegd wel dat een gebrek aan ingebakken drang naar meer/groter/duurder gemiddeld genomen wel een stuk gelukkiger maakt :)
pi_191143173
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 12:45 schreef Barreltje het volgende:

Ohh.. dan hoef ik niet meer te verhuizen.. :+ ik zit al ver boven het gemiddelde.. (anti kraak wonen in studententijd en samenwonen met verschillende relaties :P )
Ik zit op 6, dus kan nog eentje voor het gemiddelde *O*
  woensdag 22 januari 2020 @ 12:47:35 #196
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_191143178
Wij denken nog aan het kopen van het huis boven ons..
Qua lokatie hoeven we niet weg.. tenzij we rigoureus ineens aan de andere kant van het land gaan wonen.. vrijstaand etc..

Maar ik hou wel van de veiligheid die een buur geeft.. ofzo..
  woensdag 22 januari 2020 @ 12:47:47 #197
297508 broccolitaart
Om des keizers baard
pi_191143183
Al te vaak verhuisd en zal zeker nog wel een paar keer verhuizen. Ik vind het altijd wel wat hebben: lekker door je spullen gaan en heel veel kunnen weggooien. Om daarna in een nieuw huisje lekker je kasten in te ruimen O+
pi_191143192
Ik vind verhuizen en een nieuw plekje weer 'eigen' maken, juist heel fijn, eigenlijk. Ik vind het ook heerlijk dat ik daardoor nog steeds veel plekken heb die heel 'eigen' voelen. Ik nestel mezelf best snel.
pi_191143195
Ik ben 5 keer verhuisd exclusief de keren dat ik voor enkele maanden elders woonde in de puberteit.
Spoilers!
pi_191143199
Ook ooit een paar jaar antikraak gewoond en sindsdien vind ik normale woonlasten nog altijd schrikbarend hoog :')
pi_191143207
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 12:47 schreef minilot het volgende:

[..]

Mee eens, voor mij persoonlijk dan. Ik kan me ook prima voorstellen dat mensen met een andere persoonlijkheid dan de mijne er niet aan moeten denken en da's ook prima.

Al denk ik eerlijk gezegd wel dat een gebrek aan ingebakken drang naar meer/groter/duurder gemiddeld genomen wel een stuk gelukkiger maakt :)
Nouja dit precies :D

Snap dat veel mensen avontuurlijker zijn, ook gaaf.
Maar denk dat het ook onrust met zich mee brengt.

Vond ook altijd zo mooi hoe jij over je carričre praatte.
  woensdag 22 januari 2020 @ 12:50:47 #202
297508 broccolitaart
Om des keizers baard
pi_191143224
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 12:48 schreef Myraela het volgende:
Ik vind verhuizen en een nieuw plekje weer 'eigen' maken, juist heel fijn, eigenlijk. Ik vind het ook heerlijk dat ik daardoor nog steeds veel plekken heb die heel 'eigen' voelen. Ik nestel mezelf best snel.
Je omschrijft precies wat ik ook heb.
pi_191143239
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 12:45 schreef Sarabi het volgende:

[..]

O+

Tevreden zijn is fijn
Mooi :Y

Mag ik iets brutaals vragen? Heb je wel het gevoel dat je ontevreden mag zijn in jouw situatie?
Spoilers!
pi_191143258
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 12:52 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Mooi :Y

Mag ik iets brutaals vragen? Heb je wel het gevoel dat je ontevreden mag zijn in jouw situatie?
Ik denk dat iedereen in elke situatie eigenlijk ontevreden mag zijn. Is dat raar?

Denk niet dat je daar gelukkig van wordt maar dat is een andere vraag.
pi_191143275
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2020 12:49 schreef minilot het volgende:
Ook ooit een paar jaar antikraak gewoond en sindsdien vind ik normale woonlasten nog altijd schrikbarend hoog :')
Ik ook :D Ik had voor 150 gulden per maand twee keukens, twee kamers, twee badkamers met op elk een wc. En all in incl gas, water, licht en internet.
pi_191143304
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 12:53 schreef Sarabi het volgende:
Ik denk dat iedereen in elke situatie eigenlijk ontevreden mag zijn. Is dat raar?
Ik vind dat wel lastig als je heel makkelijk iets zou kunnen veranderen aan waar je ontevreden over bent. Of nouja, het mag, tuurlijk. Maar ik kan er weinig sympathie mee hebben. Iemand die ontevreden is met dik zijn, maar wel blijft schransen. Iemand die klaagt over te weinig geld hebben, maar niet werkt terwijl hij/zij dat prima zou kunnen. Tsja.
  woensdag 22 januari 2020 @ 12:58:26 #207
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_191143311
Ik heb tot mn 18e in 2 huizen gewoond ( al verhuisde ik de eerste keer toen ik 1 was.. ) daarna in mijn studenten tijd in 6 verschillende huizen gewoond en daarna in Noorwegen weer in 2 verschillende.. bij terugkomst eerst 3 maanden in hetzelfde huis als toen ik wegging.. en daarna in de flat die ik 2 jaar later kocht.. dus dit is mn 10e huis ofzo ..
pi_191143317
Ik zou ook zeggen dat het iedereen vrij staat om waar dan ook ontevreden over te zijn, maar ik ben zelf te relativerend van aard om het werkelijk te kunnen begrijpen, andermans ontevredenheid. Als ik ergens langer dan vijf minuten over mopper aangaande mijn eigen situatie, dan overkomt me altijd de realisatie dat ik globaal gezien al de fucking loterij heb gewonnen doordat ik überhaupt in Nederland geboren ben. :@
pi_191143333
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 12:55 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik ook :D Ik had voor 150 gulden per maand twee keukens, twee kamers, twee badkamers met op elk een wc. En all in incl gas, water, licht en internet.
Echt hč? Heerlijk scheefgezakt en raar rijtjeshuis + tuin voor honderdtwintig gulden per maand hier. Ooo, wat een lief huis was dat! O+
  woensdag 22 januari 2020 @ 13:00:07 #210
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_191143334
Ik zeur graag overal over.. :+
pi_191143341
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 12:58 schreef minilot het volgende:
globaal gezien al de fucking loterij heb gewonnen doordat ik überhaupt in Nederland geboren ben. :@
Dat, 1000x dat. Mensen die veel klagen kijken denk ik geen journaal of zo.
pi_191143345
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 12:57 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ik vind dat wel lastig als je heel makkelijk iets zou kunnen veranderen aan waar je ontevreden over bent. Of nouja, het mag, tuurlijk. Maar ik kan er weinig sympathie mee hebben. Iemand die ontevreden is met dik zijn, maar wel blijft schransen. Iemand die klaagt over te weinig geld hebben, maar niet werkt terwijl hij/zij dat prima zou kunnen. Tsja.
Ja dat snap ik ook wel :Y
pi_191143356
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 12:58 schreef minilot het volgende: dan overkomt me altijd de realisatie dat ik globaal gezien al de fucking loterij heb gewonnen doordat ik überhaupt in Nederland geboren ben. :@
Echt he

Maar iedereen staat vrij om te voelen wat hij/zij wil
Maar zoals ik zei, denk niet dat je er gelukkiger van wordt
  woensdag 22 januari 2020 @ 13:02:43 #214
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_191143358
Ik klaag over spierpijn.. buikpijn .. mensen die het geluid van hun telefoon op aan hebben staan.. dat mensen voor mn voeten lopen.. überhaupt , mensen..
Etc etc
pi_191143361
Ik vind klagen een groot woord maar ik ben wel altijd op zoek naar verbeteringen. Daar moet ik wel iets mee doen heb ik pas bedacht.
Spoilers!
pi_191143364
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 13:00 schreef minilot het volgende:

Echt hč? Heerlijk scheefgezakt en raar rijtjeshuis + tuin voor honderdtwintig gulden per maand hier. Ooo, wat een lief huis was dat! O+
Ik woonde in een voormalig bejaardenhuis. Elke avond met de gang gezamenlijk koken in de grote keuken. GTST kijken bij steeds een ander op de gang die dan ook de koekjes verzorgde. Verwarming met 2 standen: aan en uit. En indien aan dan ook de balkondeur open want bloedheet. Het was een mooie tijd O+
pi_191143369
Ik klaag wel graag. Maar niet over de grote dingen. Ik vind het gewoon fijn om soms lekker mijn ongenoegen over kleine dingen te uiten.
pi_191143375
Ik ben geloof ik geen ontevreden mens. Met ons huis ook niet, maar ik verwacht dat we nog wel een keer gaan verhuizen. De belangrijkste reden daarvoor is het volkomen gebrek aan energiezuinigheid van dit huis, ik zou wat dat betreft graag iets hebben wat meer toekomstbestendig is. Ook met oog op de toekomst zou ik graag meer ruimte om onze ouders (langdurig) te kunnen laten logeren ook fijn zijn, mocht dat nodig zijn. Tot slot heb ik nog wel de volkomen egoīstische wens voor een grotere keuken :+
pi_191143381
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 13:03 schreef Myraela het volgende:
Ik klaag wel graag. Maar niet over de grote dingen. Ik vind het gewoon fijn om soms lekker mijn ongenoegen over kleine dingen te uiten.
Ik vind mopperen ook gewoon leuk of zo :@ Idiote dingen op het werk is wel favoriet.
pi_191143424
Ja, maar mensen die het geluid van hun telefoon aan hebben staan verdienen dan ook grondige lijfstraffen. }:| I hear ya, Barrel!
pi_191143430
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 13:03 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik woonde in een voormalig bejaardenhuis. Elke avond met de gang gezamenlijk koken in de grote keuken. GTST kijken bij steeds een ander op de gang die dan ook de koekjes verzorgde. Verwarming met 2 standen: aan en uit. En indien aan dan ook de balkondeur open want bloedheet. Het was een mooie tijd O+
:D O+
pi_191143470
Even contra-gemopper en contra-hypotheken, wat zijn nou voor jullie dingen die (bijna) gratis zijn, maar waar je echt hartgrondig blij van word? Dus niet een milde jeej! maar serieus gelukkig?

Mijnes:
- een verse, nog ongelezen stapel prentenboeken van de bieb
- mooi gelukt zelfgebakken brood
- goeie seks
- vleermuisjes boven de tuin in de zomer

O+ _O_

Nu jullie!
  woensdag 22 januari 2020 @ 13:14:22 #223
13783 Anthraxx
pi_191143484
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 13:13 schreef minilot het volgende:
Even contra-gemopper en contra-hypotheken, wat zijn nou voor jullie dingen die (bijna) gratis zijn, maar waar je echt hartgrondig blij van word? Dus niet een milde jeej! maar serieus gelukkig?

Mijnes:
- goeie seks

O+ _O_

Nu jullie!
Schapen in de wei. Die lopen er sinds vorige week weer.
pi_191143496
quote:
6s.gif Op woensdag 22 januari 2020 13:14 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Schapen in de wei. Die lopen er sinds vorige week weer.
Lucky werd ook al zo vrolijk van schapen! *O*
Zullen we de hele SC dan maar naar Wales verhuizen? :9
pi_191143504
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2020 13:13 schreef minilot het volgende:

Mijnes:
- goeie seks

O+ _O_

Nu jullie!
Mooie uitzichten, spelletjes spelen met vrienden en de de blije bakkes van onze Loebes.
pi_191143509
Vogeltjes in de tuin O+
Spoilers!
  woensdag 22 januari 2020 @ 13:17:37 #227
13783 Anthraxx
pi_191143518
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2020 13:15 schreef minilot het volgende:

[..]

Lucky werd ook al zo vrolijk van schapen! *O*
Zullen we de hele SC dan maar naar Wales verhuizen? :9
Wat moet ik in godsnaam in Wales doen?
pi_191143527
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 13:17 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Wat moet ik in godsnaam in Wales doen?
Schapies kijken O+ Alles is schaap daar _O_
pi_191143545
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 13:16 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Mooie uitzichten, spelletjes spelen met vrienden en de de blije bakkes van onze Loebes.
Nog specifieke soorten uitzichten? :)
pi_191143546
Alles beestjes in onze tuin O+
Eerste slok van zelfgemaakt bier (behalve die ene keer toen het echt mislukt was :( )
Wolken in leuke vormen
Heldere nachten en Orion spotten
Voor het eerst in een nieuw notitieblok schrijven
Een move bedenken die perfect bij de muziek past (eureka moment).
pi_191143564
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 13:20 schreef Sarabi het volgende:
Een move bedenken die perfect bij de muziek past (eureka moment).
Oeh ja! Tof als je dat kan, lijkt me :Y

En goeie wel, heldere nachten en Orion spotten! :Y
Ik ervaar ook wel een gelukspiek bij goed zicht op de Perseīdenzwerm 's zomers of bij een kekke maansverduistering O+
pi_191143584
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2020 13:21 schreef minilot het volgende:

[..]

Oeh ja! Tof als je dat kan, lijkt me :Y
En stiekem ook een leuk moment als je andere danseressen die move ziet 'lenen' :D
pi_191143588
Iets speciaals koken voor mijn vriend. O+
In bed liggen met de jaarwisseling. O+
Kattenknuffels. O+
De eerste zonnestralen van het jaar. O+
Een patatje van de Bram. O+
Goede aanbiedingen, vooral op de Afrikaandermarkt. O+
Een nieuw stekje planten. O+
pi_191143594
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 13:20 schreef minilot het volgende:

[..]

Nog specifieke soorten uitzichten? :)
Bergen, zonsondergang, weilanden, water.. En zelfs een mooi uitzicht over een stad ik kan daar echt heel erg happy van worden.
pi_191143602
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 13:23 schreef Myraela het volgende:
Goede aanbiedingen, vooral op de Afrikaandermarkt. O+
Die telt niet helemaal qua gratis hč? ;)
  woensdag 22 januari 2020 @ 13:25:42 #236
13783 Anthraxx
pi_191143608
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 13:25 schreef minilot het volgende:

[..]

De bibliotheek ook niet toch, behalve voor kinderen onder de 18?
pi_191143632
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 13:24 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

En zelfs een mooi uitzicht over een stad ik kan daar echt heel erg happy van worden.
Snap ik wel hoor. Ik ga altijd al van hoei! bij de skyline van Rotterdam vanuit bepaalde aanrijroutes :Y

In dat kader ook: brutalistische architectuur. Maar voelt niet als gratis plezier want moet voor echt goeie naar het buitenland. Maar kan er echt hartkloppingen en kippenvel van krijgen op de allerbeste manier O+
pi_191143634
Ik hou wel van mopperen, maar ik ben me er ook altijd wel heel bewust van hoeveel ik kan door mijn geboorteomstandigheden :Y . (En door mijn vriend :@ :D )

Ik kan dus intens blij worden van dieren knuffelen (hadden jullie vast niet gedacht). Vanmorgen ook met die ene hond, en van het weekend even met Otto de alpaca O+ (Ik kan er ook heel erg van genieten wanneer ik het vertrouwen weet te winnen. Dat vond ik het leukste in de kliniek altijd, qua werk.)

Ik kan er ook van genieten als onze twee konijntjes gewoon lekker samen liggen te knuffelen of elkaar wassen. Dan smelt ik weg. Dus dat is meer gewoon kijken naar hoe zij 'konijn zijn'. Geldt ook voor het kijken naar een zwerm vogels die van de boven opstijgt, of.... schaapjes in de wei ;)

Een goede film, kan ik ook enorm van genieten. Gisteren Joker gezien, en ik was zeer onder de indruk van Phoenix. (Dat was ik eigenlijk al, want die man komt dus gewoon in zijn tuxedo vanuit de prijsuitreiking naar een actie van de Animal Save in LA. Ik heb een nieuwe crush, dat snappen jullie :+ )

Over crushes gesproken: ik geniet natuurlijk ook graag van mijn vriend, of het nu in bed is of gewoon lekker bij elkaar op de bank. ;) Gewoon het gevoel dat er iemand is waar je niks aan hoeft uit te leggen. O+

Of euh, een avond anatomie-tekeningen maken, waarbij ik dan van die intense piano/filmmuziek bij heb opstaan, en mijn huisgenoten even komen kijken of het wel goed gaat :D .

Warme choco, liefst na schaatsen op natuurijs O+

Ik kan nog wel even door gaan hoor *O*
pi_191143640
quote:
6s.gif Op woensdag 22 januari 2020 13:25 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

De bibliotheek ook niet toch, behalve voor kinderen onder de 18?
Er staat dan ook prentenboeken. :+ Elke twee weken vijftien nieuwe, op de gratis pas van Günther. Elke twee weken feest O+
pi_191143641
Oh, en ik geniet van emoticons geloof ik :')
pi_191143643
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 13:25 schreef minilot het volgende:
Een zak avocado's voor een euro is niet veel duurder dan jouw zelfgebakken brood.
pi_191143651
quote:
16s.gif Op woensdag 22 januari 2020 13:28 schreef Myraela het volgende:

[..]

Een zak avocado's voor een euro is niet veel duurder dan jouw zelfgebakken brood.
Ooo, eten. Ik dacht spulletjes. :Y)
pi_191143655
Oja een zwerm vogels O+
En inderdaad onze katten samen

Joker snap ik dan weer niet ;)
pi_191143660
Heet één van de alpacas Otto?! :D
pi_191143663
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 13:28 schreef Candaasje het volgende:

Of euh, een avond anatomie-tekeningen maken, waarbij ik dan van die intense piano/filmmuziek bij heb opstaan, en mijn huisgenoten even komen kijken of het wel goed gaat :D .

Dit beeld! *;
pi_191143674
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 13:30 schreef minilot het volgende:
Heet één van de alpacas Otto?! :D
Ik typ het gewoon zonder na te denken :D Maar ja, je zoon heeft een epische alpaca als naamgenoot!

Aan 'personal space' doet 'ie niet, hij is veel te nieuwsgierig:

pi_191143689
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 13:33 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ik typ het gewoon zonder na te denken :D Maar ja, je zoon heeft een epische alpaca als naamgenoot!

[ afbeelding ]
Alpacas zijn echt geweldig :D die blik
pi_191143694
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 13:33 schreef Candaasje het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ha, dat zit 'm dan zeker in de naam! Aangaande het spectrum van personal space zit mijn Otto samen met de facehugger uit Alien aan één van de uiteindjes :')
pi_191143695
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2020 13:13 schreef minilot het volgende:

Mijnes:
- goeie seks

O+ _O_

Nu jullie!
De glimlach van mijn kinderen
Baksels die heerlijk smaken
Seks altijd goed :9
Lief blij maken
Een mooie tekening
  woensdag 22 januari 2020 @ 13:36:18 #250
297508 broccolitaart
Om des keizers baard
pi_191143703
Een kus op mijn voorhoofd van m'n lief. (Eigenlijk alles wat ik doe met m'n lief maakt me gelukkig)

Een kat op mijn schoot.

Door weilanden heen fietsen.

Samen met m'n vrienden zijn.

Boeken lezen.

Goede vraag Minilot.

(En klagen doe ik ook graag).
pi_191143704
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2020 13:35 schreef Tally het volgende:

[..]
Een mooie tekening
Door jezelf gemaakt of door je broedsels? :)
pi_191143717
(Tof om allemaal te lezen van jullie zeg, leuk! *O* )
  woensdag 22 januari 2020 @ 13:37:13 #253
297508 broccolitaart
Om des keizers baard
pi_191143718
En seks staat ook bij mij hoog op gelukslijstje...
pi_191143724
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2020 13:35 schreef minilot het volgende:

[..]

Ha, dat zit 'm dan zeker in de naam! Aangaande het spectrum van personal space zit mijn Otto samen met de facehugger uit Alien aan één van de uiteindjes :')
:D

Wel gezellig
pi_191143729
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2020 13:36 schreef minilot het volgende:

[..]

Door jezelf gemaakt of door je broedsels? :)
Beide.
  woensdag 22 januari 2020 @ 13:38:44 #256
297508 broccolitaart
Om des keizers baard
pi_191143730
Oja ik kan ook intens gelukkig worden van komorebi.
https://en.m.wiktionary.o(...)8F%E3%82%8C%E6%97%A5
pi_191143732
En films horen natuurlijk niet gratis te zijn hč? }:| o|O

Als ze dat wel waren dan mocht het oeuvre van Wes Anderson wel op mijn lijst qua cinematografisch orgasme. ^O^
pi_191143737
O en wandelen door de Efteling uiteraard. Niet geheel gratis :P
Maar ik kan er zielsgelukkig van worden O+
pi_191143739
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 13:38 schreef broccolitaart het volgende:
Oja ik kan ook intens gelukkig worden van komorebi.
https://en.m.wiktionary.o(...)8F%E3%82%8C%E6%97%A5
Jaaaa. Elke taal zou er een eigen enkel woordje voor moeten hebben!
pi_191143745
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2020 13:39 schreef Tally het volgende:
Helaas allesbehalve gratis -O-
pi_191143749
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 13:38 schreef minilot het volgende:
En films horen natuurlijk niet gratis te zijn hč? }:| o|O

Als ze dat wel waren dan mocht het oeuvre van Wes Anderson wel op mijn lijst qua cinematografisch orgasme. ^O^
Nee ik heb netjes betaald! Dus inderdaad niet gratis. Maar...eigenlijk geen geld, voor het werk dat er in schuil gaat om hem te maken ;)
pi_191143753
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2020 13:39 schreef Tally het volgende:
Hoe vaak ga jij zowat? :) Ik zit momenteel op een gemiddelde van ongeveer anderhalf keer per maand - het komt er lang zo vaak niet meer van als een paar jaar geleden :)
pi_191143760
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 13:41 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Nee ik heb netjes betaald! Dus inderdaad niet gratis. Maar...eigenlijk geen geld, voor het werk dat er in schuil gaat om hem te maken ;)
Ja, maar zulks zou je ook kunnen opperen over een puike Tesla om in te rijden of een werkelijk schitterend huis ;)
pi_191143764
Kunnen we reisjes boeken ook als gratis zien? Ik vind het plannen en uitzoeken vaak al supertof. Ook als ik daarna weer annuleer. Maar niet als ik van te voren al wist dat ik zou annuleren, natuurlijk.
pi_191143768
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 13:43 schreef Myraela het volgende:
Kunnen we reisjes boeken ook als gratis zien? Ik vind het plannen en uitzoeken vaak al supertof. Ook als ik daarna weer annuleer. Maar niet als ik van te voren al wist dat ik zou annuleren, natuurlijk.
Maar wel als ik het voor iemand anders uit kan zoeken, dus dan is het sowieso gratis.
  woensdag 22 januari 2020 @ 13:44:06 #266
370431 drakin
vurig typje
pi_191143776
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 13:00 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dat, 1000x dat. Mensen die veel klagen kijken denk ik geen journaal of zo.
Ik kijk geen journaal *O*
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
Freaks like me drink tea
pi_191143792
quote:

Voorpret sowieso vaak de beste pret, zo zitten we biologisch in elkaar qua interne dopamineverstrekking. Anticipatie is gewoonlijk een sterkere rush dan het ding of de gebeurtenis zelf. :)
pi_191143813
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 13:45 schreef minilot het volgende:

[..]

Voorpret sowieso vaak de beste pret, zo zitten we biologisch in elkaar qua interne dopamineverstrekking. Anticipatie is gewoonlijk een sterkere rush dan het ding of de gebeurtenis zelf. :)
Helaas werkt dat mbt je druk maken vooraf... ook weinig anders.
pi_191143814
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 13:42 schreef minilot het volgende:

[..]

Ja, maar zulks zou je ook kunnen opperen over een puike Tesla om in te rijden of een werkelijk schitterend huis ;)
Ok ok.... maar eigenlijk is bijna niks gratis.
Laat ik het zo zeggen: het is niet eens zozeer de film zelf, maar het genot om naar iemand te kijken die zichzelf volledig geeft. In dit geval in een rol.

In die categorie (ook niet geheel gratis): bepaalde colleges van bepaalde docenten/sprekers. Daar kan ik zo van genieten. En soms is het de stof, vaker is het de manier waarop iemand het kan brengen.
pi_191143818
quote:

[..]

Maar wel als ik het voor iemand anders uit kan zoeken, dus dan is het sowieso gratis.
Zin om een leuke B&B voor een nachtje in of rond Enschede uit te zoeken? :P
Spoilers!
pi_191143823
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 13:47 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Helaas werkt dat mbt je druk maken vooraf... ook weinig anders.
Niet echt vergelijkbaar - ander systeem, andere mechanismen. Maar wel balen ja.
pi_191143829
Mensen, ik kan niet zo heel veel bedenken waar ik gelukkig van word. Punt van aandacht :o
Spoilers!
pi_191143835
Even een stapeltje strijken. Dank voor vrolijkmakende input, allen! :W
  woensdag 22 januari 2020 @ 13:50:40 #274
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_191143844
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 12:16 schreef Lucky_Strike het volgende:

Zojuist hebben we een takkehakselaar gekocht. Dat maakt dat samen met de standmixer de eerste 1000 euro van de erfenis op is.
Je kon geen prettig werkende hakselaar vinden?
pi_191143848
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 13:50 schreef fietsie het volgende:

[..]

Je kon geen prettig werkende hakselaar vinden?

TakkeN
Spoilers!
pi_191143882
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 13:48 schreef Lucky_Strike het volgende:
Zin om een leuke B&B voor een nachtje in of rond Enschede uit te zoeken? :P
https://www.booking.com/hotel/nl/erve-het-roolvink.en-gb.html :D
pi_191143884
Wisten jullie dat er in tandpasta niet altijd dezelfde hoeveelheid fluoride zit? Ik ben een poetsadvies voor kinderen aan het schrijven en blijkbaar moet je afhankelijk van de leeftijd de hoeveelheid fluoride aanpassen.
Spoilers!
pi_191143892
Gelukkig, word ik van de sleutel in de voordeur doen. Ben blij met huis, de katten die wachten (op eten dat dan weer wel).
Maar ook van mooie bloemen, blaadjes, takken etc wanneer ik wandel. Mooie wolken.
Maar ook wanneer ik bij vrienden ben, en hun zoon van 2 die ik een jaar geleden voor het laatst heb gezien, mij een paar smarties geeft toen ik binnen kwam.

En vooral gelukkig dat ik In Nederland ben geboren, ouders heb gehad waar ik vrijwel alleen fijne herinneringen aan heb (lees hier te veel dat dat niet vanzelfsprekend is)
pi_191143907
Een reisgenoot heeft mij aangestoken met iets begin een schrale strot te krijgen en een droge hoest..

Daar word ik wat minder blij van }:|
pi_191143938
quote:
Thanks maar die heeft geen plaats op 1 februari. Ben gelijk maar aan het kijken voor iets anders. Ziet er wel goed uit.
Spoilers!
pi_191143949
Ik probeer een balans te vinden tussen wel wat geld opzij zetten (voor vakanties, zieke huisdieren, onverwachte kosten die niet in 1x van de lopende rekening kunnen enzo) en ook te leven/leuke dingen te doen. F. wil graag meer sparen dan ik. Ik vind het zo wel oke gaan. Aan het begin van de maand gaat er wel een deel naar de spaarrekening en dan denk ik altijd 'als er over is, maak ik aan het einde van de maand nog wat over' uhuh. :')
pi_191143969
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 13:56 schreef Kaatje1 het volgende:
Gelukkig, word ik van de sleutel in de voordeur doen. Ben blij met huis, de katten die wachten (op eten dat dan weer wel).
Maar ook van mooie bloemen, blaadjes, takken etc wanneer ik wandel. Mooie wolken.
Maar ook wanneer ik bij vrienden ben, en hun zoon van 2 die ik een jaar geleden voor het laatst heb gezien, mij een paar smarties geeft toen ik binnen kwam.

En vooral gelukkig dat ik In Nederland ben geboren, ouders heb gehad waar ik vrijwel alleen fijne herinneringen aan heb (lees hier te veel dat dat niet vanzelfsprekend is)
Mooie toevoeging over je ouders O+
pi_191143977
Oh dikke spuit11 met mijn post. Tering :')
  woensdag 22 januari 2020 @ 14:05:29 #284
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_191143978
quote:
2s.gif Op woensdag 22 januari 2020 14:03 schreef Lonaa het volgende:
Ik probeer een balans te vinden tussen wel wat geld opzij zetten (voor vakanties, zieke huisdieren, onverwachte kosten die niet in 1x van de lopende rekening kunnen enzo) en ook te leven/leuke dingen te doen. F. wil graag meer sparen dan ik. Ik vind het zo wel oke gaan. Aan het begin van de maand gaat er wel een deel naar de spaarrekening en dan denk ik altijd 'als er over is, maak ik aan het einde van de maand nog wat over' uhuh. :')
Ik heb een automatische overboeking ALS er meer dan een bepaald bedrag op mn rekening staat op een bepaalde datum..
Dat is in 4 jaar tijd 2 keer voorgekomen.. 8)7 :@
pi_191144005
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 12:47 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik zit op 6, dus kan nog eentje voor het gemiddelde *O*
ik zit er vrij ver boven geloof ik. Leeuwarden-Twente-Alaska-Zwolle-Maastricht-Maastricht-Maastricht-Uppsala-Uppsala-Uppsala-Uppsala-Uppsala-Berlijn-Brussel. En nog minstens 1x verhuizen, denk dat we binnen nu en 2 jaar een huis gaan kopen...
pi_191144007
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 14:05 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Ik heb een automatische overboeking ALS er meer dan een bepaald bedrag op mn rekening staat op een bepaalde datum..
Dat is in 4 jaar tijd 2 keer voorgekomen.. 8)7 :@
Op zich wel een goed idee.....ben alleen bang dat de uitwerking hetzelfde zal zijn als bij jou :D

Wij sparen eigenlijk alleen het vakantiegeld en de bonussen, moeten ook echt weer per maand gaan sparen.
  woensdag 22 januari 2020 @ 14:09:12 #287
370431 drakin
vurig typje
pi_191144029
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 14:07 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

ik zit er vrij ver boven geloof ik. Leeuwarden-Twente-Alaska-Zwolle-Maastricht-Maastricht-Maastricht-Uppsala-Uppsala-Uppsala-Uppsala-Uppsala-Berlijn-Brussel. En nog minstens 1x verhuizen, denk dat we binnen nu en 2 jaar een huis gaan kopen...
O wanneer heb je in Leeuwarden gewoond? Daar zit ik inmiddels al 24 of 25 jaar nu in 2 verschillende huizen.

Wel een mooi lijstje waar je allemaal gewoond hebt
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
Freaks like me drink tea
pi_191144032
Hier gaat juist alles naar de spaarrekening. Behalve een bedrag voor de vaste lasten rekening, een maandbudget voor de betaalrekening en allebei een persoonlijk budget op onze eigen rekeningen.
  woensdag 22 januari 2020 @ 14:09:35 #289
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_191144035
En ik ben blij
Als ik samen met K.lepeltje lepeltje lig
Door de zon op mn gezicht
Als mn borduurwerk goed gaat
Als we thuis een grootgezelschap hebben aan de tafel
Als ik in de trein naar heerlijke puberale gesprekken luister
Met een lekker kopje thee
Als mensen me accepteren zoals ik ben
Als we , als de zon schijnt, even naar de boulevard kunnen lopen en daar uit kunnen waaien..
pi_191144053
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 14:09 schreef drakin het volgende:

[..]

O wanneer heb je in Leeuwarden gewoond? Daar zit ik inmiddels al 24 of 25 jaar nu in 2 verschillende huizen.

Wel een mooi lijstje waar je allemaal gewoond hebt
van 0-6...dus 30+ jaar geleden!
  woensdag 22 januari 2020 @ 14:11:15 #291
370431 drakin
vurig typje
pi_191144066
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 14:10 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

van 0-6...dus 30+ jaar geleden!
Dan hebben we elkaar gemist, zat toen nog in Groningen
Freaks like me drink tea
  woensdag 22 januari 2020 @ 14:11:21 #292
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_191144068
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 14:09 schreef Myraela het volgende:
Hier gaat juist alles naar de spaarrekening. Behalve een bedrag voor de vaste lasten rekening, een maandbudget voor de betaalrekening en allebei een persoonlijk budget op onze eigen rekeningen.
En wat voor bedrag Komt er dan iedere maand bij op de spaar rekening? 100? 250? 500? 1000? 2500?
pi_191144070
Verder zo'n fijne dag vandaag. Oudste is vrij van school, en we zijn heerlijk ontspannen op de fiets naar de stad gegaan voor een tweede ontbijt, een beetje winkelen, bibliotheek bezoekje. Nu weer fijn thuis, en zo jongste ophalen van het kdv.

daar zie ik best tegenop als ik straks ga werken, dat ik dit soort dingen ga missen.
  woensdag 22 januari 2020 @ 14:12:40 #294
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_191144084
Heb je al verder bericht over je sollicitatie Jäger?
pi_191144099
Ik ben geloof ik 12x verhuisd :o

Geluk in:
Dora blij te zien, dan wel met zichzelf of al spelend met een andere hond
Een pijnvrij lijf dat lekker wil bewegen
De voorjaarszon
Naast F in bed kruipen
Nieuwe blaadjes in mijn plantjes
Een goed boek
Cliche: dingen met vrienden. Lekker spelletje, drankje, BBQ. Maar die mensen zijn zo belangrijk voor me. Ze accepteren me zoals ik ben, ik kan lekker mezelf zijn. Echt noodzaak bijna. :Y
pi_191144107
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 14:12 schreef Barreltje het volgende:
Heb je al verder bericht over je sollicitatie Jäger?
maandag tweede ronde...Nog geen antwoord op m'n vragen. Had gewoon moeten bellen natuurlijk!
pi_191144130
Oh. En eten. Daar word ik ook gelukkig van en ga ik NU doen.
pi_191144135
Wat is een nachtje weg toch duur.
Spoilers!
  woensdag 22 januari 2020 @ 14:16:47 #299
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_191144147
quote:
2s.gif Op woensdag 22 januari 2020 14:15 schreef Lonaa het volgende:
Oh. En eten. Daar word ik ook gelukkig van en ga ik NU doen.
Is niet gratiesch dus jij bent af!
pi_191144219
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 14:16 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Dumpsterdiven.
  woensdag 22 januari 2020 @ 14:22:56 #301
370431 drakin
vurig typje
pi_191144239
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 14:16 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Niet alles hoeft gratis, soms is iets wat geld kost ook heel waardevol en fijn.
Freaks like me drink tea
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')