De werkgevers hebben toch het liefst een aantal managers bij hun in loondienst, wegens hun kunde om werknemers om te vormen tot een productief individu.quote:Op zondag 19 januari 2020 17:33 schreef HeatWave het volgende:
Managers, als er 1 laag totaal nutteloos in een bedrijf zijn het die sukkels wel. Die mensen voegen helemaal niets toe, hebben geen idee wat er speelt in een bedrijf en doen niets anders dan vergaderen en het "allemaal anders doen" puur en alleen om het anders doen.
Laat maar lekker wegrotten, missen we niets aan.
Wat ze dus niet kunnenquote:Op zondag 19 januari 2020 17:38 schreef torentje het volgende:
[..]
De werkgevers hebben toch het liefst een aantal managers bij hun in loondienst, wegens hun kunde om werknemers om te vormen tot een productief individu.
Ja dat is het rare he. Er komt een beetje ophef en daarna horen we er nooit meer wat over.quote:Op zondag 19 januari 2020 17:39 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]maar dan nu eens een paar van die fraudeurs kaalplukken en in het gevang
Lidmaatschap VVD is een alibi en waarborg voor niet vervolgingquote:Op zondag 19 januari 2020 17:40 schreef BasEnAad het volgende:
Ja dat is het rare he. Er komt een beetje ophef en daarna horen we er nooit meer wat over.
Je zou er depressief van worden.quote:Op zondag 19 januari 2020 17:40 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Ja dat is het rare he. Er komt een beetje ophef en daarna horen we er nooit meer wat over.
En hoe ze er mee wegkomen.quote:Op zondag 19 januari 2020 17:43 schreef kanovinnie het volgende:
Ik sta er niet van te kijken. Ik verbaas me er ook eigenlijk niet meer over hoeveel geld er met dit soort dingen over de balk gegooid word.
En dat. Je brabbelt snel een excuus op TV en je mag de 3 ton lekker in je zak houden.quote:
Mij verbaast dat eigenlijk helemaal niet. Er is al telkenmale gebleken dat subsidies en dergelijke vaak maar voor een klein deel of zelfs helemaal niet terechtkomen waar het voor bedoeld is en dat daar zowel niet echt op gecontroleerd als tegenop getreden wordt, maar voor Joba is dat kennelijk heel verrassende en nieuwe info...quote:Het CDA heeft inmiddels Kamervragen aangekondigd. „In één woord schandalig dat er zo met belastinggeld wordt omgesprongen en dat er blijkbaar zo weinig is gecontroleerd”, zegt Kamerlid Joba van den Berg. „Ik ben ben zeer verbaasd dat het tweede jaar nog subsidie is gegeven. Ik vraag me af hoe dat kan.”
De meeste werknemers die in bedrijven werken, zijn toch heel gelukkig met werkgevers die managers in loondienst genomen hebben. Ik heb bij veel bedrijven gewerkt en overal waren de toenmalige collega's zeer tevreden over de managers. Misschien dat het tegenwoordig anders is, maar toen was het goed.quote:
Ach, het is natuurlijk een overtrokken generalisatie, er zullen vast een paar goeie zijn. Maar in mijn ervaring zijn het vrijwel allemaal nutteloze lagen in een bedrijf waardoor er teveel mensen iets in de melk te brokkelen willen hebben zodat het allemaal traag en besluiteloos gaat of gewoon totaal verkeerd puur omdat ze bestaansrecht willen hebben in een bedrijf.quote:Op zondag 19 januari 2020 18:32 schreef torentje het volgende:
[..]
De meeste werknemers die in bedrijven werken, zijn toch heel gelukkig met werkgevers die managers in loondienst genomen hebben. Ik heb bij veel bedrijven gewerkt en overal waren de toenmalige collega's zeer tevreden over de managers. Misschien dat het tegenwoordig anders is, maar toen was het goed.
Idd groot gelijkquote:Op zondag 19 januari 2020 20:21 schreef Haushofer het volgende:
Vrienden van mij die onderzoek doen naar kanker geven om soortgelijke geldsmijtpraktijken overigens ook niet meer aan KWF.
Het staat in ieder geval niet goed voor de opkomende politieke partij van Esther van Feenema. Ik denk dat dit wel eens een eind aan de plannen kan breien.quote:Op zondag 19 januari 2020 23:29 schreef Cockwhale het volgende:
En wat zijn de consequenties voor deze zwijnen? Niks!
een waarborg voor fraude en corruptiequote:Op zondag 19 januari 2020 17:41 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Lidmaatschap VVD is een alibi en waarborg voor niet vervolging![]()
Dat is allang legaal weggesluisdquote:Op zondag 19 januari 2020 20:19 schreef Haushofer het volgende:
Ik heb een idee: vorder dat geld dan weer terug van deze managers en directeur.
wel fijn dat corrupte VVD ers nog al snel overlijdenquote:Op zondag 19 januari 2020 17:30 schreef ikweethetookniet het volgende:
. Het gemeenschapsgeld dat het ministerie van Volksgezondheid (VWS) ervoor verstrekte, ging vooral naar de directeur en andere managers.
Welke VVD ers zouden hier nu weer hun zakken hebben gevuld![]()
350 minus ~80k (teruggegeven) plus ca 170k opbrengst gala...quote:Op zondag 19 januari 2020 23:45 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
een waarborg voor fraude en corruptie
even 350.000 euro budget verdelen , aan de andere kant als ze mij 350.000 euro lieten subsidie lieten beheren![]()
![]()
![]()
![]()
https://www.google.com/se(...)+horsting&aqs=chrome..69i57j0.2797j0j9&client=ms-android-samsung-gs-rev1&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8quote:
ze hebben ook nog 73.000 euro teruggestort, men wist dus werkelijk hoe dit geld te spenderenquote:Op maandag 20 januari 2020 01:25 schreef SOG het volgende:
[..]
350 minus ~80k (teruggegeven) plus ca 170k opbrengst gala...
Bron: net op nieuwsuur
De directeur had 90k gekregen als k goed gelezen had. En allerlei gemaakte kosten zijn natuurlijk allemaal vriendjes enzo he
Anyway dus conclusie 440k opbrengst lekker deels onderling verdeeld.
Kijktip: nieuwsuur!
ze wist dus niet wat met de fondsen te doenquote:Op maandag 20 januari 2020 01:28 schreef SOG het volgende:
[..]
https://www.google.com/se(...)+horsting&aqs=chrome..69i57j0.2797j0j9&client=ms-android-samsung-gs-rev1&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8
89k in eigen zak gestoken en na 3 maanden ziek met hernia looool
Laten we even vooropstellen dat mensen die geen managers zijn, allemaal even gemotiveerd zijn, nooit gedragsproblemen vertonen en bovendien in staat zijn om de doelstellingen te bepalen, het budget te beheren en de teams te beschermen tegen hoger management.quote:Op zondag 19 januari 2020 17:33 schreef HeatWave het volgende:
Managers, als er 1 laag totaal nutteloos in een bedrijf zijn het die sukkels wel. Die mensen voegen helemaal niets toe, hebben geen idee wat er speelt in een bedrijf en doen niets anders dan vergaderen en het "allemaal anders doen" puur en alleen om het anders doen.
Arbeiders, als er een groep een te hoge pet van zichzelf op heeft binnen het bedrijf zijn het die sukkels wel. Hebben geen idee van de financiële situatie binnen het bedrijf, komen alleen op de werkvloer en zodra er iets anders moet is het 'ja maar het werkt toch nu ook' omdat ze te lui zijn om te veranderenquote:Op zondag 19 januari 2020 17:33 schreef HeatWave het volgende:
Telegraaf trekt hier een conclusie dat de subsidies 1 op 1 naar management en directie is gegaan. De bedragen die zij noemen, komen overeen met een jaarsalaris voor management en directie.quote:Op zondag 19 januari 2020 20:19 schreef Haushofer het volgende:
Ik heb een idee: vorder dat geld dan weer terug van deze managers en directeur.
De subsidie zelf was niet voor de scholen, de subsidie was om dat gala te organiseren. Vervolgens zou de opbrengst van het gala dan weer naar de scholen moeten gaan. Met dat gala is in totaal 50k opgehaald, wat mij vrij krap lijkt om op 500 scholen voorlichting te gaan geven. Er zijn er dus maar 28 die iets in het lespakket hebben opgenomen.quote:Op maandag 20 januari 2020 09:10 schreef Seven. het volgende:
[..]
Telegraaf trekt hier een conclusie dat de subsidies 1 op 1 naar management en directie is gegaan. De bedragen die zij noemen, komen overeen met een jaarsalaris voor management en directie.
Telegraaf legt het niet goed uit. Is dit bovenop het jaarsalaris? Of moeten dan de jaarsalarissen teruggevorderd worden?
Ik vind het ook een raar verhaal en oorzaak/gevolg in deze zeer questionable.quote:Op maandag 20 januari 2020 09:15 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
De subsidie zelf was niet voor de scholen, de subsidie was om dat gala te organiseren. Vervolgens zou de opbrengst van het gala dan weer naar de scholen moeten gaan. Met dat gala is in totaal 50k opgehaald, wat mij vrij krap lijkt om op 500 scholen voorlichting te gaan geven. Er zijn er dus maar 28 die iets in het lespakket hebben opgenomen.
Lijkt me dus eerder een mislukt gala dan dat subsidies niet terecht zijn gekomen waar ze hoorden te komen.
Het lijkt me Inderdaad nogal belachelijk om een gala te organiseren waarbij je maar 50k ophaalt als er 350.000 subsidie in is gestoken.quote:Op maandag 20 januari 2020 09:15 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
De subsidie zelf was niet voor de scholen, de subsidie was om dat gala te organiseren. Vervolgens zou de opbrengst van het gala dan weer naar de scholen moeten gaan. Met dat gala is in totaal 50k opgehaald, wat mij vrij krap lijkt om op 500 scholen voorlichting te gaan geven. Er zijn er dus maar 28 die iets in het lespakket hebben opgenomen.
Lijkt me dus eerder een mislukt gala dan dat subsidies niet terecht zijn gekomen waar ze hoorden te komen.
Dat lijkt me ook, dus ik snap wel dat we dit soort prutsers geen subsidie meer geven.quote:Op maandag 20 januari 2020 10:10 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Het lijkt me Inderdaad nogal belachelijk om een gala te organiseren waarbij je maar 50k ophaalt als er 350.000 subsidie in is gestoken.
Iedere gek kan een plan schrijven, maar of dat plan in de praktijk ook goed uitpakt is altijd weer een tweede.quote:Je maakt tevoren toch een plan of hoe zit dit?
Hangt ervan af wat ze onderzocht hebben. Misschien hebben ze wel de beste manier onderzocht om op scholen depressievoorlichting te geven, daar heb je weinig aan als er vervolgens geen geld is om iets te doen met de resultaten.quote:Daarnaast is er ook geld naar onderzoeksbureaus gegaan. Mogelijk hebben die groepen hun werk niet gedaan, of wel gedaan, maar de stichting heeft niets gedaan met de adviezen.
Was een leuke vakantie dus.quote:Op maandag 20 januari 2020 01:28 schreef SOG het volgende:
[..]
https://www.google.com/se(...)+horsting&aqs=chrome..69i57j0.2797j0j9&client=ms-android-samsung-gs-rev1&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8
89k in eigen zak gestoken en na 3 maanden ziek met hernia looool
ze hadden ook op alle scholen een stapel folders neer kunnen leggen , maar er moet fors belastinggeld uitgegeven wordenquote:Op maandag 20 januari 2020 10:22 schreef loveli het volgende:
Nu komt depressie gratis onder de aandacht. Win!
Dat gevoel heb ik er ook altijd bij.quote:Op zondag 19 januari 2020 20:21 schreef Haushofer het volgende:
Vrienden van mij die onderzoek doen naar kanker geven om soortgelijke geldsmijtpraktijken overigens ook niet meer aan KWF.
accountantsverklaringquote:Op maandag 20 januari 2020 13:11 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dat gevoel heb ik er ook altijd bij.
Is er iets zodat je de effectiviteit van die organisaties kunt zien?
Sommige "managers" vinden dat iedereen die ziek is, prima thuis kan werkenquote:Op maandag 20 januari 2020 09:04 schreef Seven. het volgende:
[..]
Laten we even vooropstellen dat mensen die geen managers zijn, allemaal even gemotiveerd zijn, nooit gedragsproblemen vertonen en bovendien in staat zijn om de doelstellingen te bepalen, het budget te beheren en de teams te beschermen tegen hoger management.
Oh had 80 gerekend ipv 73. Maar heb je de uitzending nieuwsuur wel gezien?quote:Op maandag 20 januari 2020 09:01 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ze hebben ook nog 73.000 euro teruggestort, men wist dus werkelijk hoe dit geld te spenderen
Maar waaraan hadden ze het uit moeten geven ??
Aan de jongeren die depressief zijn?
ik denk dat de overheid niet zoveel subsidie moet rondstrooien
[..]
ze wist dus niet wat met de fondsen te doen
schuld ligt bij de overheid
Belastingontwijking vehikel voor vvders, die naar ons soort mensen geld kunnen geven. Vandaar de opmars van private scholentwitter:EricChrSmit twitterde op maandag 20-01-2020 om 12:51:14Aanzienlijk deel ANBI’s heeft financiële verantwoording niet op orde, schreef @SterkNikki een jaar geleden. Het #depressiegala was er een van... https://t.co/16MN7LoYQq via @ftm_nl reageer retweet
Manager zeker?quote:Op maandag 20 januari 2020 09:04 schreef Seven. het volgende:
[..]
Laten we even vooropstellen dat mensen die geen managers zijn, allemaal even gemotiveerd zijn, nooit gedragsproblemen vertonen en bovendien in staat zijn om de doelstellingen te bepalen, het budget te beheren en de teams te beschermen tegen hoger management.
Onder bepaalde voorwaarden kan dat natuurlijk best. Hangt samen mer de aard van de klachten, de aard van de werkzaamheden en de toegang tot de benodigde systemen.quote:Op maandag 20 januari 2020 13:16 schreef daNpy het volgende:
[..]
Sommige "managers" vinden dat iedereen die ziek is, prima thuis kan werken
quote:
Kut te laat.quote:
Esther van Fenema dusquote:Op zondag 19 januari 2020 17:30 schreef ikweethetookniet het volgende:
Tonnen aan subsidie voor het geven van voorlichting over depressie op scholen is daar amper voor gebruikt. Het gemeenschapsgeld dat het ministerie van Volksgezondheid (VWS) ervoor verstrekte, ging vooral naar de directeur en andere managers.
De opbrengsten van het zogeheten Depressiegala gingen bovendien niet naar depressie-onderzoek, zoals was beloofd. Dat blijkt uit onderzoek van Nieuwsuur.
Maandag vindt dat gala voor de vijfde keer plaats. De organisatie achter het evenement ontving in 2017 350.000 euro om het gala te organiseren. Voor het gala werden kaarten verkocht à 50 euro, en er kwamen donaties binnen, samen goed voor 50.000 euro. Daarvan is geen cent beland bij depressie-onderzoek. Wel ging er een flink bedrag naar de directeur van de organisatie achter het gala: 89.000 euro. Overige managers verdienden 55.000 euro.
Teleurgesteld met de mislukking
Het gala zou gericht zijn op jongeren. Die zouden ook worden bereikt via voorlichting op 500 scholen, maar daar maakten maar 28 gebruik van het lespakket. Het ministerie van VWS is teleurgesteld vanwege de mislukking, en heeft om die reden ook de subsidie voor het gala gestopt.
Het CDA heeft inmiddels Kamervragen aangekondigd. „In één woord schandalig dat er zo met belastinggeld wordt omgesprongen en dat er blijkbaar zo weinig is gecontroleerd”, zegt Kamerlid Joba van den Berg. „Ik ben ben zeer verbaasd dat het tweede jaar nog subsidie is gegeven. Ik vraag me af hoe dat kan.”
„Treurig dat een goed voornemen om jongeren te informeren is mislukt”, zegt PvdA-Kamerlid Lilianne Ploumen. Volgens haar had de minister beter toezicht moeten houden op de besteding van het subsidiegeld zodat eerder ingegrepen had kunnen worden. Ook wil ze onderzocht hebben waarom het geld van het gala niet terecht is gekomen bij onderzoek. „Als je geld geeft, mag je verwachten dat het op de goede plek terecht terecht komt.” De sociaaldemocraat wil dat de minister in een brief uitlegt hoe dit mis heeft kunnen gaan en voorstellen doet om zoiets in de toekomst te voorkomen.”
https://www.telegraaf.nl/(...)gingen-naar-managers
Welke VVD ers zouden hier nu weer hun zakken hebben gevuld![]()
Wat een flauwekul.quote:Op zondag 19 januari 2020 18:33 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Subsidie leidt vroeg of laat altijd tot misbruik en verduistering. In dit geval dus vroeg.
Dat is eventueel alleen mogelijk bij eenmalige subsidies.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 09:03 schreef FYazz het volgende:
[..]
Wat een flauwekul.
Genoeg subsidies die op juiste wijze zijn ingezet en waar elke cent keurig is verantwoord.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |