Top! Ik laat het voortaan wel aan de experts overquote:Op zaterdag 18 januari 2020 13:32 schreef Greys het volgende:
Top! Ik ga de OP even aanpassen en uitbreiden.
29 februari is de finale.quote:Op zaterdag 18 januari 2020 13:42 schreef Greys het volgende:
Volgens mij is alle info zo compleet in de openingspost. Als jullie aanvullingen hebben, gil!
OK dank je, dan staan ze dus alvast klaar.quote:Op zaterdag 18 januari 2020 17:25 schreef koffieleuk het volgende:
de liedjes worden vanavond officieel bekendgemaakt, dus dan zijn ze pas te beluisteren denk ik.
Dat verklaart een hoopquote:
Ik dacht het al, maar wat een prachtige zuivere stem.quote:
Nounou, Jeangu heeft wel wat meer soul dan dit.quote:Op zaterdag 18 januari 2020 22:35 schreef TheVulture het volgende:
Als Jeangu met een disco/soulliedje komt zou het fijn zijn als Daoi Freyr dit niet wint, want dit zit wel een beetje in hetzelfde straatje... Wel verdomd catchy
Ik heb het idee dat Jeangu met wat anders komt, was toch een je haat het of houdt ervan lied?quote:Op zaterdag 18 januari 2020 22:35 schreef TheVulture het volgende:
Als Jeangu met een disco/soulliedje komt zou het fijn zijn als Daoi Freyr dit niet wint, want dit zit wel een beetje in hetzelfde straatje... Wel verdomd catchy
Vind ik ook.quote:Op zaterdag 18 januari 2020 22:44 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Nounou, Jeangu heeft wel wat meer soul dan dit.
Dat denk ik ook, maar liever dat we helemaal geen concurrentie hebben in het genrequote:Op zaterdag 18 januari 2020 22:44 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Nounou, Jeangu heeft wel wat meer soul dan dit.
Dat kan van alles zijn natuurlijk. Van Staying Alive tot etnische klanken.quote:Op zaterdag 18 januari 2020 22:45 schreef ato het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat Jeangu met wat anders komt, was toch een je haat het of houdt ervan lied?
Nee begrijp je, niet indezelfde vijver vissen graagquote:Op zaterdag 18 januari 2020 22:47 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dat denk ik ook, maar liever dat we helemaal geen concurrentie hebben in het genre
Dat etnische zou ik wel erg leuk vindenquote:Op zaterdag 18 januari 2020 22:50 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Dat kan van alles zijn natuurlijk. Van Staying Alive tot etnische klanken.
Dat wordt dan weer gecompenseerd door de gunfactor. Bij Andrea Bocelli wil je ook dat hij het goed doet (en dat gebeurt dan ook vaak).quote:Op zaterdag 18 januari 2020 23:29 schreef lashatumbai het volgende:
Iva's nummer![]()
![]()
Dit is nou echt iets wat ik uit IJsland wil horen.
Niet lullig bedoeld, het is denk ik lastiger (voor het songfestival) om in drie minuten een connectie te maken als je blind bent. Dan kun je echt alleen met je stem het verhaal overbrengen.
Er doet ook een Nederlandse mee in het Letse Supernova!quote:Op zaterdag 18 januari 2020 22:51 schreef TheVulture het volgende:
Televotetechnisch zou je zeggen dat een blind meisje met een lief sferisch liedje wel de slimste keuze zou zijn
Zou wel een bak zijn als zowel IJsland als Griekenland straks met een in Nederland wonende zangeres op het podium staan, ben benieuwd wie van de landen die trend volgt
Haldur vind ik ook fijn om te horen, naast Ivaquote:Op maandag 20 januari 2020 19:38 schreef Cee het volgende:
Na de vele lovende kritieken online op de inzendingen had ik hoge verwachtingen maar ik vind het echt tegenvallen. De minst favorieten vind ik het leukst (Hildur Vala en Matti Matt) terwijl ik van het nummer van Iva echt de kriebels krijg, en niet op een goede manier.
quote:Op maandag 20 januari 2020 19:48 schreef Funhouse het volgende:
[..]
Er doet ook een Nederlandse mee in het Letse Supernova!
https://www.ad.nl/show/am(...)or-letland~af87f398/
Welk potentile deelnemers wonen er nog meer in Nederland dan? Behalve ANNNA en Jeangu natuurlijkquote:Op dinsdag 21 januari 2020 18:14 schreef TheVulture het volgende:
[..]dat zou wel een unicum zijn geloof ik... 4 in het organiserende land wonende deelnemers
twitter:songfestivalNL twitterde op zondag 19-01-2020 om 08:06:32Een van de kandidaten, va Marn Adrichem, heeft overigens een Nederlandse vader. Tot haar negende woonde ze in Nederland om daarna naar IJsland te verhuizen. Haar studie volgt ze momenteel bij Codarts in Rotterdam https://t.co/pNEnVRE7ig reageer retweet
quote:
Dank!quote:Op dinsdag 21 januari 2020 18:36 schreef Em31 het volgende:
En Iva dustwitter:songfestivalNL twitterde op zondag 19-01-2020 om 08:06:32Een van de kandidaten, va Marn Adrichem, heeft overigens een Nederlandse vader. Tot haar negende woonde ze in Nederland om daarna naar IJsland te verhuizen. Haar studie volgt ze momenteel bij Codarts in Rotterdam https://t.co/pNEnVRE7ig reageer retweet
twitter:CalmAfterTheTim twitterde op woensdag 29-01-2020 om 22:34:34Iva had an interview with Dutch radio (she's half Dutch and lives in Rotterdam) and she said she originally intended to go for the English version if she wins Songvakeppnin but she's considering the Icelandic version now but she's not yet decidedLink -> https://t.co/nzI7QNa9dC reageer retweet
Zo leuk! Ze moet alleen al gaan omdat ze half NLs is en in Rotterdam studeertquote:Op woensdag 29 januari 2020 22:55 schreef Em31 het volgende:
Interview met Iva:twitter:CalmAfterTheTim twitterde op woensdag 29-01-2020 om 22:34:34Iva had an interview with Dutch radio (she's half Dutch and lives in Rotterdam) and she said she originally intended to go for the English version if she wins Songvakeppnin but she's considering the Icelandic version now but she's not yet decidedLink -> https://t.co/nzI7QNa9dC reageer retweet
Zit er ook iemand in het Letland topic?quote:Op zaterdag 8 februari 2020 21:44 schreef Em31 het volgende:
Volgens mij zijn we allemaal vergeten dat dit vanavond ook is.
Ik kreeg nog net mee dat de hosts een cover in het IJslands eden van Nothings Gonna Stop Us Now. Niks gezien verderquote:Op zaterdag 8 februari 2020 21:44 schreef Em31 het volgende:
Volgens mij zijn we allemaal vergeten dat dit vanavond ook is.
Helaasquote:Op zaterdag 8 februari 2020 21:57 schreef koffieleuk het volgende:
Dat vrouwelijke duo is slaapverwekkend, van de rest mag van mij iedereen wel door.
Had eigenlijk niet verwacht dat DIMMA door zou gaan, maar gelukkig welquote:
Dus mijn 3 favorieten zitten in dezelfde halve finale straks.quote:
+ mogelijk nog een wildcard, als de jury dat nodig vindt.quote:Op zondag 9 februari 2020 00:32 schreef Cirilico het volgende:
[..]
Dus mijn 3 favorieten zitten in dezelfde halve finale straks.
Hoeveel gaan er door?
Edit: 2 dus...
Ook als ik hem net pas op zet?quote:Op zaterdag 15 februari 2020 21:16 schreef Momo het volgende:
Je kunt de stream terug spoelen eventueel
En hoe was ie live?quote:
quote:
Iva is blind, dus het moet wel veilig blijven.quote:Op zaterdag 15 februari 2020 21:14 schreef Nashipeer het volgende:
Staging is wat statisch, maar mocht het winnen dan zijn er veel meer mogelijkheden met een groter podium in Ahoy
Alle liedjes zijn geweest, het eindigt om 21:55. Na de pauze dus de uitslagquote:Op zaterdag 15 februari 2020 21:37 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Heeft het nog zin om in te schakelen?
Dank jequote:Op zaterdag 15 februari 2020 21:39 schreef Nashipeer het volgende:
[..]
Alle liedjes zijn geweest, het eindigt om 21:55. Na de pauze dus de uitslag
Ja klopt maar ik bedoel meer de special effects zoals lichten en de choreografie van de achtergrondzangeressen. Het is een klein zaaltje met maar beperkt ruimte, ik denk dat het hele optreden beter naar voren kan komen in Ahoyquote:Op zaterdag 15 februari 2020 21:38 schreef FruitofUtopia het volgende:
[..]
Iva is blind, dus het moet wel veilig blijven.
Jaa idd, binnen nog geen n uur heeft ze al meer dan tweeduizend views en de rest hangt bij de tweehonderdquote:Op zaterdag 15 februari 2020 22:53 schreef Momo het volgende:
Aan de views op youtube te zien dan lijkt het tussen Iva, Dai en Dimma te gaan.
Ook de meeste views van de audioquote:Op zaterdag 15 februari 2020 22:58 schreef Nashipeer het volgende:
[..]
Jaa idd, binnen nog geen n uur heeft ze al meer dan tweeduizend views en de rest hangt bij de tweehonderd
In het radioprogramma zei ze dat ze nog twijfelde. Maar dat is ongeveer twee weken geleden. Ik denk dat ze het in het IJslands houdt gezien er alleen maar reacties zijn die dat toejuichenquote:Op zaterdag 15 februari 2020 23:10 schreef molloot200 het volgende:
Iva moet wel echt haar nummer in het IJslands laten! Wil ze dat ook? Ik denk namelijk dat dat veel meer magie meebrengt dan dat je dit in het Engels gaat vertalen. Dat je het niet verstaat werkt hier namelijk wel echt heel goed mee.
Dit zei ze er gisteren in een interview over:quote:Op zaterdag 15 februari 2020 23:19 schreef Nashipeer het volgende:
[..]
In het radioprogramma zei ze dat ze nog twijfelde. Maar dat is ongeveer twee weken geleden. Ik denk dat ze het in het IJslands houdt gezien er alleen maar reacties zijn die dat toejuichen
https://www.nporadio5.nl/(...)e-songfestivalfinale
https://escbubble.com/202(...)e-get-to-the-finals/quote:Which version of your song do you enjoy singing more the Icelandic or English?
First I enjoyed more to sing the English version. The song was originally written in English and I wasn’t sure the Icelandic version I made was bringing the message across the way we wanted it. However, I now feel secure enough about the Icelandic lyrics. I think it just had to sink in a bit. I am seriously considering to perform the song in Icelandic if we get to the finals.
Ja mee eensquote:Op zaterdag 15 februari 2020 23:10 schreef molloot200 het volgende:
Iva moet wel echt haar nummer in het IJslands laten! Wil ze dat ook? Ik denk namelijk dat dat veel meer magie meebrengt dan dat je dit in het Engels gaat vertalen. Dat je het niet verstaat werkt hier namelijk wel echt heel goed mee.
quote:Op zondag 16 februari 2020 11:35 schreef TheVulture het volgende:
Dat lied van Iva doet me niets en het optreden oogde als de samenzwering van een heksenkring
Oh neequote:Op maandag 17 februari 2020 21:51 schreef Momo het volgende:
IVA has chosen to perform Oculis Videre in English.
Volgens mij had ze de tekst eerst in het Engels geschreven, dus ergens begrijp ik het welquote:Op maandag 17 februari 2020 21:51 schreef Momo het volgende:
Ik weet niet of ik het zo zou omschrijven, maar het spectaculaire gaat ook nogal langs mij heen.quote:Op zondag 16 februari 2020 11:35 schreef TheVulture het volgende:
Dat lied van Iva doet me niets en het optreden oogde als de samenzwering van een heksenkring. Ik denk ook niet dat heel toegankelijk is voor een breed stempubkiek...
Ik ook, zoveel heksen zijn er niet op IJsland en zo breng je de internationale heksengemeenschap wel dichter bij elkaarquote:Op maandag 17 februari 2020 22:21 schreef koffieleuk het volgende:
[..]
Volgens mij had ze de tekst eerst in het Engels geschreven, dus ergens begrijp ik het wel
Jij snapt het.quote:Op maandag 17 februari 2020 22:30 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik ook, zoveel heksen zijn er niet op IJsland en zo breng je de internationale heksengemeenschap wel dichter bij elkaar
Oh meiske tochquote:Op maandag 17 februari 2020 21:51 schreef Momo het volgende:
Wel een gemiste mogelijkheid om 'Meet me halfway' niet als derde te zetten.quote:Op dinsdag 18 februari 2020 13:29 schreef Funhouse het volgende:
Running order:
1. "Meet me halfway” (ENG) – sold & Helga
2. “Think About Things” (ENG) – Dai & Gagnamagni
3. “Echo” (ENG) – Nna
4. “Oculis Videre” (ENG) – Iva
5. “Almyrkvi” (ISL) – Dimma
Keiino en Hatari gaan ook optreden.
twitter:wiwibloggs twitterde op dinsdag 18-02-2020 om 13:06:57KEiiNO and Hatari have been revealed as special guests in Iceland's #Eurovision final...as the running order puts Iva fourth out of five 🇮🇸 #songvakeppnin via @stoniem https://t.co/RTR9tgHeho reageer retweet
Ugh weer geen Duncan!!quote:Op dinsdag 18 februari 2020 14:18 schreef Momo het volgende:
twitter:wiwibloggs twitterde op dinsdag 18-02-2020 om 13:06:57KEiiNO and Hatari have been revealed as special guests in Iceland's #Eurovision final...as the running order puts Iva fourth out of five 🇮🇸 #songvakeppnin via @:stoniem https://t.co/RTR9tgHeho reageer retweet
Ok zou helemaal tevreden zijn met 2,3 of 4!quote:Op dinsdag 18 februari 2020 13:29 schreef Funhouse het volgende:
Running order:
1. "Meet me halfway” (ENG) – sold & Helga
2. “Think About Things” (ENG) – Dai & Gagnamagni
3. “Echo” (ENG) – Nna
4. “Oculis Videre” (ENG) – Iva
5. “Almyrkvi” (ISL) – Dimma
Keiino en Hatari gaan ook optreden.
Beetje Lake Malawi-achtig, leuk! Doe me die maar.quote:Op dinsdag 18 februari 2020 13:53 schreef Greys het volgende:
Deze in het Engels wordt toch wel een favoriete van me hoor.
The Roop, maar dan in een mindere versie.quote:Op dinsdag 18 februari 2020 13:53 schreef Greys het volgende:
Waarom? Je mag toch een mening hebben, daar zijn de verschillende smaken voor.quote:Op dinsdag 18 februari 2020 17:12 schreef molloot200 het volgende:
Ja ik denk dat ik die leuker vind dan de Engelse versie van het nummer van Iva (ok dit is vloeken in de kerk volgens mij)
Eens.quote:Op dinsdag 18 februari 2020 17:24 schreef ato het volgende:
[..]
Waarom? Je mag toch een mening hebben, daar zijn de verschillende smaken voor.
'Het oog kan zien'quote:Op dinsdag 18 februari 2020 17:35 schreef ato het volgende:
- Oculis Videre
Wat betekend het? Kan het niet zo snel op Google vinden.
Okay dank jequote:Op dinsdag 18 februari 2020 17:41 schreef koffieleuk het volgende:
[..]
'Het oog kan zien'
'Oculis' is volgens mij meervoud, maar je snapt het idee
twitter:robholley twitterde op maandag 17-02-2020 om 09:56:16Meanwhile, in Iceland.... https://t.co/YuJVzS6dDy reageer retweet
Oh nee... hij legt in de comments uit dat je even Ijslandse sim-kaarten moet kopen en op hun moet stemmen. Ik hoop toch niet dat Iva's kansen zo verminderd wordenquote:Op woensdag 19 februari 2020 00:27 schreef koffieleuk het volgende:
Dadi gaat opeens viral op twitter? Is bijna 150 duizend keer bekekentwitter:robholley twitterde op maandag 17-02-2020 om 09:56:16Meanwhile, in Iceland.... https://t.co/YuJVzS6dDy reageer retweet
Dat stukje was waarschijnlijk niet serieus bedoeld hoorquote:Op woensdag 19 februari 2020 00:32 schreef BramVeen het volgende:
[..]
Oh nee... hij legt in de comments uit dat je even Ijslandse sim-kaarten moet kopen en op hun moet stemmen. Ik hoop toch niet dat Iva's kansen zo verminderd worden
Door hem in de UK en door dit account denk ik:quote:Op woensdag 19 februari 2020 00:27 schreef koffieleuk het volgende:
Dadi gaat opeens viral op twitter? Is bijna 150 duizend keer bekekentwitter:robholley twitterde op maandag 17-02-2020 om 09:56:16Meanwhile, in Iceland.... https://t.co/YuJVzS6dDy reageer retweet
Zag allemaal reacties uit IJsland hierover dat ze in het buitenland dit nummer willen (door deze tweets) dus denk dat ze hier nu voor gaan.twitter:CommonESCGirl twitterde op dinsdag 18-02-2020 om 13:38:59Iceland did it again. Everything about this entry is hypnotical, brilliant and innovative. I really hope they win the ticket to Eurovision https://t.co/mKBctnHqiW reageer retweet
Ja in het Engels wordt dit zoveel beterquote:Op dinsdag 18 februari 2020 13:53 schreef Greys het volgende:
Ik had dit nummer ook nog niet gezien, maar ik vind dit dus geweldig. Als het wint heb ik m'n favoriet in Rotterdam. Het doet me denken aan Kings of Convenience.quote:Op woensdag 19 februari 2020 07:09 schreef Em31 het volgende:
Wel grappig trouwens dat dit nu pas gebeurt, niemand zat blijkbaar IJsland nog te volgen
En dan moeten we ng een dansje instuderen.quote:Op woensdag 19 februari 2020 08:17 schreef Em31 het volgende:
Als het Dadi wordt gaan ze sowieso met The Roop strijden voor de televote. Beide leuk
Matijn is fantwitter:matijn twitterde op woensdag 19-02-2020 om 09:10:12Dit is de mogelijke kandidaat van IJsland voor het Songfestival en het nummer is te gek! https://t.co/4auKwPLLKS reageer retweet
Nee vast niet, net als dat ik wellicht niet de enige zal zijn die Iva stijf onderaan m’n voorlopige lijstje gaat zetten als ze de NF wint. Da’s het mooie van Eurovision, zo veel stijlen, zo veel smaken, zo veel meningen! En iedereen heeft gelijk.quote:Op woensdag 19 februari 2020 09:24 schreef BramVeen het volgende:
Ben ik de enige die de hype hier compleet mist? Ik vind Iva bijvoorbeeld veel leuker.
Ik denk dat IJsland dan als een grap wordt gezien door veel kijkers met deze staging, en The Roop toch een tandje serieuzer... weet ook niet of ze elkaar gaan bijten in de televote.quote:Op woensdag 19 februari 2020 08:17 schreef Em31 het volgende:
Als het Dadi wordt gaan ze sowieso met The Roop strijden voor de televote. Beide leuk
Ja door de staging twijfel ik ook nog wel of het echt gaat werken, maar de hype ineens is wel opvallend.quote:Op woensdag 19 februari 2020 09:38 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik denk dat IJsland dan als een grap wordt gezien door veel kijkers met deze staging, en The Roop toch een tandje serieuzer... weet ook niet of ze elkaar gaan bijten in de televote.
Toch een beetje het muurbloempje op de super saturdays denk ik.quote:Op woensdag 19 februari 2020 07:09 schreef Em31 het volgende:
Wel grappig trouwens dat dit nu pas gebeurt, niemand zat blijkbaar IJsland nog te volgen
Ik denk dat dit meer iets is voor nerds, en The Roop meer voor het grote publiek. Het is allemaal wat subtieler en wat droger, bij The Roop ligt het er wat dikker bovenop. IJsland is de indie-versie van Litouwenquote:Op woensdag 19 februari 2020 09:38 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik denk dat IJsland dan als een grap wordt gezien door veel kijkers met deze staging, en The Roop toch een tandje serieuzer... weet ook niet of ze elkaar gaan bijten in de televote.
Ja daar kan ik wel in meegaanquote:Op woensdag 19 februari 2020 10:16 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Ik denk dat dit meer iets is voor nerds, en The Roop meer voor het grote publiek. Het is allemaal wat subtieler en wat droger, bij The Roop ligt het er wat dikker bovenop. IJsland is de indie-versie van Litouwen
Ja 100% televotequote:Op woensdag 19 februari 2020 10:38 schreef Momo het volgende:
Is het 100% televote? Dan zie ik DIMMA ook nog wel mee doen. Hebben ook wel hun fanbase.
Nee ben ik met je eens. Hoewel ik Dai in elk opzicht leuker vind dan The Roop zie ik veel liever Iva. Zij zou echt iets nieuws toevoegen aan de lineup van dit jaar.quote:Op woensdag 19 februari 2020 09:24 schreef BramVeen het volgende:
Ben ik de enige die de hype hier compleet mist? Ik vind Iva bijvoorbeeld veel leuker.
Het is toch ook gewoon heel goed? Ik vind bij The Roop de act wel leuk maar het nummer eerlijk gezegd nogal middelmatig, dit is veel beter. Dit is ook typisch iets wat ze in de UK heel leuk gaan vinden.quote:Op woensdag 19 februari 2020 11:52 schreef TheVulture het volgende:
Deze hype had ik ook niet echt verwacht
Vind de Engelse versie echt heel tof, vond het in het IJslands niet lekker tot zijn recht komen.
De film die uitkomt gaat inderdaad over de IJslandse inzending.quote:Op woensdag 19 februari 2020 12:18 schreef Funhouse het volgende:
Je zou bijna gaan denken dat dit allemaal in scene is gezet door netflix
Hey psst Russel Crowe een tweetje over Dadi voor doekoequote:Op woensdag 19 februari 2020 12:18 schreef Funhouse het volgende:
Daar zeg je wat, kan best. Het is erg Netflix-friendly.quote:Op woensdag 19 februari 2020 12:18 schreef Funhouse het volgende:
Ze zouden de IJslandse inzending ook sponseren dit jaar, toch? Ik zie al wel waar dat geld heengaat.quote:Op woensdag 19 februari 2020 12:19 schreef Greys het volgende:
[..]
De film die uitkomt gaat inderdaad over de IJslandse inzending.
Naar de truien!quote:Op woensdag 19 februari 2020 12:23 schreef Funhouse het volgende:
[..]
Ze zouden de IJslandse inzending ook sponseren dit jaar, toch? Ik zie al wel waar dat geld heengaat.![]()
Bedoel dit overigens niet serieus, maar vind het wel een mooie aluminium hoedje theorie
twitter:kattascha twitterde op woensdag 19-02-2020 om 11:15:42Ich lege mich fest: Das wird der Gewinner des Eurovision Song Contest. https://t.co/cLrSj6CnQT reageer retweet
twitter:Nikhartmann twitterde op woensdag 19-02-2020 om 07:21:14Danke @karpi Island macht leider alles richtig fr den #esc https://t.co/U7nJ5DKWFu reageer retweet
twitter:russellcrowe twitterde op woensdag 19-02-2020 om 11:08:44Song. https://t.co/qhsVquyPeQ reageer retweet
Etctwitter:TommyKrappweis twitterde op woensdag 19-02-2020 om 10:31:14Watch. This. Now. https://t.co/CbSP7ZWckB reageer retweet
Hmm hier zeg je wat.quote:Op woensdag 19 februari 2020 12:18 schreef Funhouse het volgende:
Hier sluit ik me bij aan. Sorry Iva!quote:
Ja het is heel tof, maar op basis van zaterdag zag ik het nog niet als een favoriet bijvoorbeeldquote:Op woensdag 19 februari 2020 12:13 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Het is toch ook gewoon heel goed? Ik vind bij The Roop de act wel leuk maar het nummer eerlijk gezegd nogal middelmatig, dit is veel beter. Dit is ook typisch iets wat ze in de UK heel leuk gaan vinden.
En ze doen hem in de finale in het Engels dus dat wordt een Roop-like landslide gok ik.quote:Op dinsdag 18 februari 2020 13:53 schreef Greys het volgende:
Zit Hatari niet ook gewoon in de film?quote:Op woensdag 19 februari 2020 13:04 schreef Momo het volgende:
Typisch dat juist IJsland dan zou mee gaan in dat kapitalistische gedoe, Hatari huilt van binnen
Ja toen de liedjes uitkwamen heb ik 'm ook al in het Engels gehoord, daarom was ik zaterdag teleurgsteld dat het niet lekker over kwam... maar die Engelse versie is gewoon een kandidaat om het heel goed te doenquote:Op woensdag 19 februari 2020 13:04 schreef Greys het volgende:
Ik had het zelf pas echt in het Engels:
[..]
En ze doen hem in de finale in het Engels dus dat wordt een Roop-like landslide gok ik.
Misschien toeval, even afwachten of er nog meer journalisten uit andere landen bijkomen.twitter:niggi twitterde op dinsdag 18-02-2020 om 21:14:29Stranger Things meets Eurovision. (Einer der Finalisten im islndischen Vorentscheid am 29.2.) https://t.co/O2bNHd2LA6 reageer retweet
Lijkt me echt geweldigquote:Op woensdag 19 februari 2020 13:24 schreef TheVulture het volgende:
Ik zou een ESF op IJsland niet erg vinden btw... mijn portemonnee wel daarentegen
Volgens mij is die concerthal in Reykjavik het grootste wat ze hebbenquote:Op woensdag 19 februari 2020 13:32 schreef Em31 het volgende:
[..]
Lijkt me echt geweldig
Hebben ze wel iets groters dan die hal die we zien tijdens de nationale finale?
Er zijn nog wel een aantal overdekte sportzalen waar soms concerten gehouden worden. Geen idee of ze qua techniek en zo geschikt zijn, maar Egilshll en Laugardalshll in Reykjavik en Krinn in Kpavogur hebben allemaal een capaciteit van meer dan 10,000 voor concerten.quote:Op woensdag 19 februari 2020 13:39 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Volgens mij is die concerthal in Reykjavik het grootste wat ze hebben
twitter:footballaustria twitterde op woensdag 19-02-2020 om 00:35:11Gewinner Song Contest 2020. https://t.co/9CDujDA8Xx reageer retweet
twitter:Rylan twitterde op dinsdag 18-02-2020 om 13:53:40This could do well https://t.co/N20BpyCZTv reageer retweet
twitter:janboehm twitterde op dinsdag 18-02-2020 om 21:51:19🇮🇸❤🇮🇸 OMG! 🇮🇸❤🇮🇸https://t.co/MCMfkgsgeo reageer retweet
twitter:IndiaWilloughby twitterde op dinsdag 18-02-2020 om 14:58:21I am addicted to this after one play #Eurovision2020 #Winner #Iceland https://t.co/EhXWudNSAe reageer retweet
twitter:JohannesLenz twitterde op dinsdag 18-02-2020 om 22:25:01Das wre doch was fr @kristiandavidek und seine #davidecks @radiofm4 show ... Dai og Gagnamagni - Think About Things https://t.co/yYAC7JTCGw via @YouTube reageer retweet
twitter:DerKotta twitterde op dinsdag 18-02-2020 om 22:08:35Dai Freyr treten beim ESC an 🇮🇸. Sie sollen den Wumms bitte gewinnen. Nicht nur, weil der Song berragend ist, sondern weil ich 2018 knapp 70 Euro in den schei Pulli investiert habe. https://t.co/4c6uEP2Qmg reageer retweet
Jammer meiske, maar volgens mij is het game, set and match voor Daoi inmiddelsquote:Op woensdag 19 februari 2020 14:23 schreef Funhouse het volgende:
Iva gaat trouwens haar nummer toch in het IJslands zingen.
https://www.ruv.is/frett/(...)slensku-i-urslitunum
Finale is de 29e idd.quote:Op woensdag 19 februari 2020 14:48 schreef molloot200 het volgende:
Ik dacht trouwens dat die live finale zaterdag was. Zit er ineens een week tussen? Vreemd. Dan komt dit momentum voor Dadi wellicht te vroeg?
Nee toch?!quote:Op woensdag 19 februari 2020 14:50 schreef Greys het volgende:
Ok die blauwe vinkjes brigade is geen toeval meer.
Ja maar RUSSELL CROWE?quote:Op woensdag 19 februari 2020 14:53 schreef TheVulture het volgende:
Tja ik weet niet of al die blauwe vinkjes weer gelinkt zijn aan elkaar... zo ontstaan vaak twitterhypes toch?
Ik denk wel dat dit een enorme darkhorse is als het wordt gekozen, misschien wat te quircky voor het grote publiek maar toch....
Ja die snap ik ook nietquote:
Ahh vind ik ook wel sneu voor haarquote:Op woensdag 19 februari 2020 14:45 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Jammer meiske, maar volgens mij is het game, set and match voor Daoi inmiddels
Ze zag het zelf ook niet aankomenquote:Op woensdag 19 februari 2020 15:03 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ahh vind ik ook wel sneu voor haartoch steeds de favoriet geweest.
Godverquote:Op woensdag 19 februari 2020 15:03 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ze zag het zelf ook niet aankomen
Songfestivalnieuws.nlquote:Op woensdag 19 februari 2020 15:00 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ja die snap ik ook niet
En dan ook nog een linkje van songfestivalweblog.... iemand moet 'm hebben getipt
Oh jaquote:
Tweet van vorige maand:quote:Op woensdag 19 februari 2020 15:02 schreef Mexicanobakker het volgende:
Hebben ze geld teveel in IJsland?
Zelfde geldt voor;twitter:HappySchnitzel twitterde op dinsdag 18-02-2020 om 21:50:14Alles daran ist toll. Die Pullover! Die Gesichtsausdrcke! Hilfe. https://t.co/DjWuq2jyMY reageer retweet
Er is iets heel raars aan de hand. Misschien zijn ze gehackt. Kan zijn dat de band hier niks mee te maken heeft, maar ik zou het jammer vinden als Netflix (of iemand anders) idd stiekem enorm veel geld steekt in n winnaar voor promotie, want de selectie vind ik erg goed en netjes verlopen zonder drama. Ik zou het erg leuk vinden als ze winnen, maar niet als er zo'n constructie achter zittwitter:TommyKrappweis twitterde op woensdag 19-02-2020 om 10:31:14Watch. This. Now. https://t.co/CbSP7ZWckB reageer retweet
twitter:ESCBennn twitterde op woensdag 19-02-2020 om 17:56:30🇮🇸 Sngvakeppnin songs in Iceland's viral 5036 : Think About Things35 : Fellibylur26 : Elta ig21 : Augun n7 : Oculis Videre (english)6 : Almyrkvi3 : Oculis Videre (icelandic) reageer retweet
Mooi heur. Ik vind de taal ook zo prachtigquote:Op woensdag 19 februari 2020 23:18 schreef Em31 het volgende:
Iva zingt Birds![]()
https://www.ruv.is/frett/(...)on-nordid-i-hollandi
En al die beroemde en verified mensen zitten in zo'n appgroepje of Facebookgroep? Kweenie hoor..quote:Op woensdag 19 februari 2020 23:13 schreef TheVulture het volgende:
Er bestaat toch ook zoiets als groepen mensen/community's op social media die elkaar benaderen om dingen te posten of om te liken, bijvoorbeeld via Whatsapp of Messenger, dat lijkt een beetje wat hier gebeurd is...
quote:Op woensdag 19 februari 2020 23:33 schreef Greys het volgende:
[..]
En al die beroemde en verified mensen zitten in zo'n appgroepje of Facebookgroep? Kweenie hoor..
Maar het kan! Waar is de Russell Facebookgroep?
Is 1 van de overgebleven 5 kandidaten. Wel een favoriet!quote:Op woensdag 19 februari 2020 23:40 schreef meneertje1972 het volgende:
Is IJsland bekend? wordt dit het?
https://twitter.com/janboehm/status/1229871037426393090
twitter:honestlygoodbye twitterde op woensdag 19-02-2020 om 21:17:19Andromeda, best song of the entire season. https://t.co/GPGDQLvZqG reageer retweet
Niet waar, Dai staat in de meest beluisterde songs van IJsland op Spotify, Iva niet.quote:Op donderdag 20 februari 2020 11:06 schreef Momo het volgende:
Nee dat hele viral dadi gedoe, he ziet dat niet terug in de views op YouTube. Iva heeft daar duidelijk meer views, net als op Spotify
Dit. Hij staat inmiddels ook gewoon in mijn reguliere-Spotify playlist. Ik word er blij van.quote:Op donderdag 20 februari 2020 12:23 schreef TheVulture het volgende:
Het groeit bij mij juist heel hard uit tot mijn persoonlijke favoriet... Litouwen en IJsland die het uitvechten voor de zege zou ik geweldig vinden
twitter:dwdd twitterde op donderdag 20-02-2020 om 12:22:23Wordt IJsland onze grootste concurrent op het Songfestival? De band Dai og Gagnamagni gaat namelijk viraal met de video voor hun inzending 'Think About Things'. Bekijk hier de concurrentie van @JeanguMacrooy: https://t.co/zpFj1v0cHG #dwdd https://t.co/2inlmDBUAK reageer retweet
Ah Iva staat enkel hoger in de viral idd.quote:Op donderdag 20 februari 2020 11:25 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Niet waar, Dai staat in de meest beluisterde songs van IJsland op Spotify, Iva niet.
Lammert:twitter:koenderegt twitterde op vrijdag 21-02-2020 om 10:36:39Hey. Niet alleen @lammert, maar ook @russellcrowe blijkt een trouw bezoeker van de site Songfestivalnieuws.nl https://t.co/ZPiG1A3tDz reageer retweet
twitter:lammert twitterde op vrijdag 21-02-2020 om 11:02:07Russell en ik browsen graag samen op de bank ’s avonds. https://t.co/M9DV2tnwLC reageer retweet
Ja maar dan zou Russell toch de clip tweeten ofzo en niet een linkje naar een NLse site?quote:
Hij kan natuurlijk het eerste wat hij tegen kwam van de band hebben geretweet, en toevallig was het een Nederlandse site.quote:Op vrijdag 21 februari 2020 12:40 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja maar dan zou Russell toch de clip tweeten ofzo en niet een linkje naar een NLse site?
Net voor het eerst geluisterd. Eerste reactie 'Waarom doet Neil van The Young Ones hier aan mee?'. De stem van de zanger is niet mijn lievelings, maar alles bij elkaar wel een heel leuk liedquote:Op dinsdag 18 februari 2020 13:53 schreef Greys het volgende:
quote:Though I know I love you
I find it hard to see how you feel about me
'Cause I don't understand you
Oh, you are yet to learn how to speak
When we first met
I will never forget
'Cause even though I didn't know you yet
We were bound together, then and forever
And I could never let you go
...
When we are together
There isn't anywhere that I would rather be
Three birds of a feather
I just hope you enjoy our company
Dat wist ik nietquote:
Met de krullen en brilquote:Op vrijdag 21 februari 2020 22:47 schreef Cee het volgende:
[..]
Oh echtWelke? Ik dacht echt dat ze allemaal hooguit 18 waren maar hij is ‘al’ 27.
Daar zitten wel een paar Wtf-foto's tussen, die kolffotoquote:Op vrijdag 21 februari 2020 23:20 schreef Mlita het volgende:
https://instagram.com/arnyfjola?igshid=tdq89zm9x1b1
Gaaf hij likete ook mijn commentaarquote:
Idd zegquote:Op zaterdag 22 februari 2020 12:13 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Daar zitten wel een paar Wtf-foto's tussen, die kolffoto
Klopt het eigenlijk wel? DWDD heeft erover getweet, maar het is volgens mij niet in de uitzending voorbij gekomen?quote:
Ik zat het gister met een half oog te kijken, maar het is inderdaad niet voorbij gekomen.quote:Op zaterdag 22 februari 2020 14:41 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Klopt het eigenlijk wel? DWDD heeft erover getweet, maar het is volgens mij niet in de uitzending voorbij gekomen?
Ja volgens mij alleen dat, maar ze hebben ook een miljoen volgers dus da’s in feite net zoveel als het aantal kijkers dus het telt. Vind ik.quote:Op zaterdag 22 februari 2020 14:41 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Klopt het eigenlijk wel? DWDD heeft erover getweet, maar het is volgens mij niet in de uitzending voorbij gekomen?
Nee, maar wel door George Soros.quote:Op zaterdag 22 februari 2020 15:01 schreef Cee het volgende:
[..]
Ik verklaar overigens bij dezen dat ik niet ben betaald door Netflix.
quote:Op zaterdag 22 februari 2020 15:07 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Nee, maar wel door George Soros.
Netflix sponsort dit jaar de nationale finale in IJsland met best een smak geld vanwege die film die eraan komt van Netflix over de IJslandse deelnemer. Denk dat veel mensen dan 1+1=2 doen.quote:Op zondag 23 februari 2020 08:29 schreef Yesse het volgende:
Ik mis echt de connectie met Netflix... Is de optelsom Russel Crowe + media besteedt er aandacht aan = er zit een bedrijf als Netflix achter? Want de stijl van de band is niet anders dan de rest van zijn stijl of de stijl van 3 jaar geleden. Dus dan moet Netflix gedacht hebben: dat is een leuke band die stoppen we in onze film?
Ik zie overigens nergens een (indirecte) link naar dit forum. Alleen de opmerking dat Russel Crowe naar songfestivalnieuws.nl verwijst..
Dat artikel van Independent is geschreven door Rob, grote ESF-kenner en -liefhebber die vorig jaar ook helemaal voor Hatari ging en daar veel aandacht aan schonk en dit jaar naar Finland gaat om Erika te supporten. Dus die aandacht vanuit dat medium komt niet geheel uit de lucht vallen.quote:Op zondag 23 februari 2020 07:48 schreef Nashipeer het volgende:
Okay ik begin er steeds meer in te geloven dat Netflix in mei ineens naar buiten komt met het nieuws dat de band een hoofdrol speelt in die filmEn dat ze willen dat die band nu wint zodat iedereen in mei die film gaat kijken.
Zelfs The Independent heeft er een heel artikel aan gewijd (zonder enig aandacht te geven aan andere kandidaten in de voorronde. Als je het artikel leest zou je als Britse onwetende burger niet eens weten dat ze nog niet de officile inzending zijn, of dat er berhaupt een nationale voorronde plaats gaat vinden).
Ook wordt dit forum (niet bij naam) genoemd in het artikel
https://www.independent.c(...)tm_source=reddit.com
Dan snap ik nog steeds de connectie niet met de band. Maar ok. We gaan het zien.quote:Op zondag 23 februari 2020 08:33 schreef Momo het volgende:
[..]
Netflix sponsort dit jaar de nationale finale in IJsland met best een smak geld vanwege die film die eraan komt van Netflix over de IJslandse deelnemer. Denk dat veel mensen dan 1+1=2 doen.
De tweets die hier eerder zijn geplaatst waren Duitsers. Dadi en gezin wonen op dit moment in Berlijn. Dus het zou me niet verbazen dat het is gaan lopen via mensen die hen kennen in Duitsland.quote:Op zondag 23 februari 2020 08:35 schreef Momo het volgende:
Vind het wel raar dat dit zo wordt opgepakt door media en verfied accounts die normaal niet twitteren over songfestival. Zeker niet nog het nu nog in de voorronde is. Meestal gaan dingen viral in eigen land of rond esf zelf.
Klopt er is geen link, maar ik zei ook niet dat er een link was, alleen een verwijzing naar dit forum (zonder de naam te noemen)quote:Op zondag 23 februari 2020 08:29 schreef Yesse het volgende:
Ik zie overigens nergens een (indirecte) link naar dit forum. Alleen de opmerking dat Russel Crowe naar songfestivalnieuws.nl verwijst..
Ook dat verklaart de Duitsland connectie wellicht.quote:Op zondag 23 februari 2020 08:43 schreef Yesse het volgende:
[..]
De tweets die hier eerder zijn geplaatst waren Duitsers. Dadi en gezin wonen op dit moment in Berlijn. Dus het zou me niet verbazen dat het is gaan lopen via mensen die hen kennen in Duitsland.
twitter:ellie_made twitterde op zaterdag 22-02-2020 om 17:29:57Let me tell you a secret about how it all works. (Or at least how I understand how it works) reageer retweet
Oowww ik dacht steeds dat die site was gelinkt aan dit forum, bedankt voor de correctie!quote:(En ik denk niet dat wij in het artikel zonder naam worden genoemd, maar de Nederlandse ESF fansite/infosite waar Russell Crowe in zijn tweet naar linkt).
Het feit dat Russel Crowe een link deelt van songfestivalnieuws vind ik dan vrij apart.quote:Op zondag 23 februari 2020 08:51 schreef Nashipeer het volgende:
^^ dat zou ook nog een optie kunnen zijn idd, dat de tweet van Common Eurofan Girl ergens in een artikel werd vermeld en dat de lezers direct die tweet hadden geretweet
Klopt ik haalde die twee om een of andere reden door elkaar, maar Cee had me er al op gewezen hierbovenquote:Op zondag 23 februari 2020 08:59 schreef hole1988 het volgende:
[..]
Het feit dat Russel Crowe een link deelt van songfestivalnieuws vind ik dan vrij apart.
Ik zie trouwens in het artikel totaal geen verwijzing naar dit forum.
Het is vooral het feit dat het ineens overal werd opgepikt door twitteraccounts met vinkjes die de wenkbrauwen deden fronsen. Maar eerlijk is eerlijk, ik zag eerst ook alleen de videoclip zonder dat er hype was en ik vond het gewoon heel tof. Het zou alleen zo door Netflix geproduceerd kunnen zijn.quote:Op zondag 23 februari 2020 08:29 schreef Yesse het volgende:
Ik mis echt de connectie met Netflix... Is de optelsom Russel Crowe + media besteedt er aandacht aan = er zit een bedrijf als Netflix achter? Want de stijl van de band is niet anders dan de rest van zijn stijl of de stijl van 3 jaar geleden. Dus dan moet Netflix gedacht hebben: dat is een leuke band die stoppen we in onze film?
Het is voor mij gewoon een goed liedje
twitter:esc_JNL twitterde op zondag 23-02-2020 om 14:17:51WHYYY is this on dutch radio??? We can’t escape it https://t.co/XtPzl7aYm6 reageer retweet
Ik lees dat IJsland de enig juiste keuze heeft gemaaktquote:Op zondag 9 februari 2020 21:59 schreef DJ11 het volgende:
Dai Freyr – Gagnamagni // Think About Things
Het enige liedje dat aardig klinkt. De rest is zwaar gedateerd of generiek.
De finale is alleen pas op 29 februari..quote:Op maandag 24 februari 2020 14:57 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Ik lees dat IJsland de enig juiste keuze heeft gemaakt![]()
Goedzo, IJsland.
Ok. Dat is dan een formaliteit, mag ik aannemen?quote:Op maandag 24 februari 2020 15:00 schreef Yesse het volgende:
[..]
De finale is alleen pas op 29 februari..
twitter:radiofm4 twitterde op dinsdag 25-02-2020 om 10:42:04Eigentlich braucht keiner mehr nach Rotterdam fahren, der #Eurovision2020 Sieger steht unserer Meinung nach fest ❤️ https://t.co/bD7C38Ix3E reageer retweet
Euphoria was al wel een aardige hit. Maar Think About Things heeft in de 2 versies samen pas een dikke 200.000 streams op Spotify, dus megahit is nogal overdreven.quote:Op dinsdag 25 februari 2020 11:35 schreef FruitofUtopia het volgende:
Zou wel grappig zijn als het een megahit wordt nog ver voor het Songfestival berhaupt begint. Hebben we dat al weleens meegemaakt?