Hoe wil je verklaren dat iemand iets noemen wat hij/zij bewust niet meer wil zijn en genoemd wil worden niet beledigend is?quote:Op dinsdag 14 januari 2020 19:15 schreef GGMM het volgende:
[..]
Zoals ik al eerder zei: mensen vinden tegenwoordig van alles beledigend. Als ik niet meer voor m'n mening uit mag komen omdat deze als beledigend wordt opgevat, so be it.
laatste keer dat we daar de deur voor openhielden kregen we alleen een dagboek terugquote:
bv een transgender steeds met de hele klas als 'yo kerel' blijven aanspreken en hem bij zijn geboortenaam blijven noemen geeft voor diegene geen leuke schooltijd.quote:
De manier waarop ik hem uit is door hem als hem aan te spreken, omdat dat volgens mijn zienswijze correct is.quote:Op dinsdag 14 januari 2020 19:27 schreef sp3c het volgende:
[..]
het is niet je mening die beledigend is maar de manier waarop je hem uit
als jij zegt mjah voor mij zijn transgenders gewoon man als ze als man geboren zijn dan uit je je mening
stug die gasten als man aanspreken omdat jij vind dat dat zo is en daarmee basta dan ben je je mening aan het opdringen
of anders gezegd, je kunt die discussie waarschijnlijk prima met haar voeren zonder haar met meneer Tutorials aan te spreken
Dat is wel pesten.quote:Op dinsdag 14 januari 2020 19:30 schreef -XOR- het volgende:
[..]
bv een transgender steeds met de hele klas als 'yo kerel' blijven aanspreken en hem bij zijn geboortenaam blijven uitspreken geeft voor diegene geen leuke schooltijd.
Dat lijkt me sterk, maar je stelde dat ik hiermee pesten op middelbare scholen goedpraat, dat is zeker niet het geval.quote:Op dinsdag 14 januari 2020 19:27 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Als iedereen maar ongefilterd zijn eigen mening zou lopen rond te strooien omdat hem dat geeigend acht kan het op iemand zeker wel eenzelfde uitwerking hebben als pesten.
Mensen zijn emotionele apen, met het vermogen tot (beperkte) rationaliteit, niet andersom.quote:Op dinsdag 14 januari 2020 15:41 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Sowieso valt het me op dat juist mensen die prat gaan op biologische determinatie vaak weinig kennis van biologie en exacte wetenschappen hebben en door kennisgebrek redeneren vanuit vereenvoudigde modellen.
Zeker niet dat je het goed praat, maar dat een dergelijke instelling kan leiden tot pesterij.quote:Op dinsdag 14 januari 2020 19:31 schreef GGMM het volgende:
[..]
Dat lijkt me sterk, maar je stelde dat ik hiermee pesten op middelbare scholen goedpraat, dat is zeker niet het geval.
Omdat dat "iets" in dit geval feitelijk correct is.quote:Op dinsdag 14 januari 2020 19:29 schreef Leandra het volgende:
Hoe wil je verklaren dat iemand iets noemen wat hij/zij bewust niet meer wil zijn en genoemd wil worden niet beledigend is?
"rooie" is een koosnaam oid, daar hangt geen discussie/mening achter, dus die vergelijking vind ik niet helemaal correct.quote:Op dinsdag 14 januari 2020 19:29 schreef Leandra het volgende:
"Rooie" hoeft ook geen belediging te zijn, maar als je je rode haar blond laat verven omdat je geen roodharige wilt zijn, met welk argument moet jij die persoon dan "rooie" blijven noemen en het niet als belediging bedoelen?
Goed voorbeeld wel. Die rooie zal ook nooit een blonde worden, net als dat een transgender man nooit vrouw zal zijn.quote:Op dinsdag 14 januari 2020 19:29 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hoe wil je verklaren dat iemand iets noemen wat hij/zij bewust niet meer wil zijn en genoemd wil worden niet beledigend is?
"Rooie" hoeft ook geen belediging te zijn, maar als je je rode haar blond laat verven omdat je geen roodharige wilt zijn, met welk argument moet jij die persoon dan "rooie" blijven noemen en het niet als belediging bedoelen?
dan doe jij net zo goed alsof ze met zijn allen voor je deur staan te schreeuwen hoe jij ze moet noemen ... das ook niet helemaal waar lijkt mequote:Op dinsdag 14 januari 2020 19:30 schreef GGMM het volgende:
[..]
De manier waarop ik hem uit is door hem als hem aan te spreken, omdat dat volgens mijn zienswijze correct is.
Jij doet nu net alsof ik van plan ben hem op te zoeken om dit te doen en constant te gaan herhalen om hem te pesten. Dat valt nou ook wel weer mee hoor. Ik ben best aardig.
Die laatste zin klopt wel.
Dat weet ik niet. Het kan er voor zorgen dat diegene zich beledigd (dus, gepest?) voelt.quote:Op dinsdag 14 januari 2020 19:32 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Zeker niet dat je het goed praat, maar dat een dergelijke instelling kan leiden tot pesterij.
Het punt is dat je dat alléén durft te doen bij mensen die zijn geout als transgender. Omdat je in de praktijk gewoon niet weet wat iemand is.quote:Op dinsdag 14 januari 2020 19:30 schreef GGMM het volgende:
[..]
De manier waarop ik hem uit is door hem als hem aan te spreken, omdat dat volgens mijn zienswijze correct is.
Jij doet nu net alsof ik van plan ben hem op te zoeken om dit te doen en constant te gaan herhalen om hem te pesten. Dat valt nou ook wel weer mee hoor. Ik ben best aardig.
Mwa, als iemand zich beledigd voelt, dat aangeeft en jij gaat daar stelselmatig mee door is dat natuurlijk wel pesterij. Zeker als dat met een groep gebeurt.quote:Op dinsdag 14 januari 2020 19:34 schreef GGMM het volgende:
[..]
Dat weet ik niet. Het kan er voor zorgen dat diegene zich beledigd (dus, gepest?) voelt.
Maar dat maakt het geen pesten.
Mwa, dat lijkt me wat overdreven. Maar dat er geëist wordt van mij om ze met "haar" aan te spreken zo voel ik dat wel, want als ik niet precies doe wat er gezegd wordt is iemand gekwetst en ben ik de boeman.quote:Op dinsdag 14 januari 2020 19:34 schreef sp3c het volgende:
dan doe jij net zo goed alsof ze met zijn allen voor je deur staan te schreeuwen hoe jij ze moet noemen ... das ook niet helemaal waar lijkt me
Dat mag jij vinden. Ik kan hem ook een eikel vinden dat ik mijn doodnormale gedrag moet aanpassen omdat hij anders boos wordt.quote:Op dinsdag 14 januari 2020 19:34 schreef sp3c het volgende:
punt is dat als iemand tegen je zegt dat ze liever niet heeft dat je haar als man aanspreekt dat je dan gewoon een eikel bent als je het stug blijft doen
Dat is geen koosnaam, dat is puur pesten, uitsluiten en discrimineren. Iemand laten voelen dat ie anders is en er niet bijhoort.quote:Op dinsdag 14 januari 2020 19:33 schreef GGMM het volgende:
"rooie" is een koosnaam oid, daar hangt geen discussie/mening achter, dus die vergelijking vind ik niet helemaal correct.
Volgens mij alleen maar 'stoere' praat van je.quote:Op dinsdag 14 januari 2020 19:30 schreef GGMM het volgende:
[..]
Onzin. Ik zie mensen die vriendschappelijk met elkaar omgaan elkaar zo ook aanspreken. @DonRaja @Drizztquote:Op dinsdag 14 januari 2020 19:37 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Dat is geen koosnaam, datbis puur pesten, uitsluiten en discrimineren. Iemand laten voelen dat ie anders is en er niet bijhoort.
Ja, als je er een hypothetische situatie van maakt waarbij ik een groep word en ik diegene er niet van weet te overtuigen dat ik het niet als pesterij bedoel wel, ja.quote:Op dinsdag 14 januari 2020 19:36 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Mwa, als iemand zich beledigd voelt, dat aangeeft en jij gaat daar stelselmatig mee door is dat natuurlijk wel pesterij. Zeker als dat met een groep gebeurt.
Dat mag je denken. Weet eigenlijk niet wat ik hierop moet antwoordenquote:Op dinsdag 14 januari 2020 19:39 schreef FYazz het volgende:
[..]
Volgens mij alleen maar 'stoere' praat van je.
Als er echt een transgender voor je staat of als het bijvoorbeeld een goede klant van je is dan spreek je deze echt wel aan met zij hoor.
Zo op een anoniem forum is het makkelijk om dit te zeggen, maar doorgaans zijn mensen in de praktijk minder bot en stellig.
Ik spreek meestal iemand aan met jij.quote:Op dinsdag 14 januari 2020 19:39 schreef FYazz het volgende:
[..]
Volgens mij alleen maar 'stoere' praat van je.
Als er echt een transgender voor je staat of als het bijvoorbeeld een goede klant van je is dan spreek je deze echt wel aan met zij hoor.
Zo op een anoniem forum is het makkelijk om dit te zeggen, maar doorgaans zijn mensen in de praktijk minder bot en stellig.
en dan is je leven verpest ofzo?quote:Op dinsdag 14 januari 2020 19:37 schreef GGMM het volgende:
[..]
Mwa, dat lijkt me wat overdreven. Maar dat er geëist wordt van mij om ze met "haar" aan te spreken zo voel ik dat wel, want als ik niet precies doe wat er gezegd wordt is iemand gekwetst en ben ik de boeman.
zijn transgenders daar zo uniek in?quote:[..]
Dat mag jij vinden. Ik kan hem ook een eikel vinden dat ik mijn doodnormale gedrag moet aanpassen omdat hij anders boos wordt.
Hoe dan ook is dit gelukkig een zeer hypothetische situatie voor mij.
Jup. Martina Big.quote:Op dinsdag 14 januari 2020 16:17 schreef FlippingCoin het volgende:
Bestaat dit eigenlijk ook met mensen die in een lichaam van de verkeerde kleur geboren zijn? Of andere verkeerde lichamen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ontopic; bijna 4 topics vol over Nikkie.. Wat valt er nog te bespreken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |