Netjes hoor voor een administratie baantjequote:Op dinsdag 21 januari 2020 11:14 schreef Debsterr het volgende:
Salarisverhoging per komend salaris + nieuwe belastingregels verwerkt in het salaris systeem, dus even proefberekening gedraaid.
01: Bedrijfstak: Schoonmaak
02: Functie: Administratief
03: Opleiding: MBO 3 + 4 retail
04: Leeftijd: 32
05: Aantal uren per week dat je werkt: 36
06: Aantal vakantiedagen: 23,4 dag regulier, 5,4 dag ATV + 5,4 dag ATV bijgekocht, dit jaar totaal 34,2 dagen
07: 13e maand: Nee, wel elke 4 weken salaris dus 13 betalingen per jaar.
08: Bruto maand salaris: ¤3420,03
09: Netto maand salaris: ¤2374,87 (inclusief pensioenafdracht, aankoop extra ATV, personeelsvereniging)
10: Overuren betaald: Nee
11: Werkervaring: Ongeveer 10 jaar in dit werkveld
12: Goodies: Kans op jaarlijkse bonus o.b.v. presteren van 0% tot 10% over totale bruto jaarsalaris.
13: Tevreden?: Ja, prima salaris, wel erg hoge werkdruk met soms de verwachting thuis te werken zonder daar voorzieningen voor te leveren. Doe ik dus ook niet.
14: (Door)Groei mogelijkheden: Zijn er zowel in de hoogte als de breedte.
Je hebt geen diploma's, verdient met 3 jaar werkervaring bovenmodaal en je vindt je loon vrij ruk? Damn, iemand heeft een realitycheck nodig.quote:Op donderdag 23 januari 2020 11:34 schreef MiG31 het volgende:
01: Bedrijfstak: Logistiek
02: Functie: Projectleider
03: Opleiding: ...
04: Leeftijd:27
05: Aantal uren per week dat je werkt: 40
06: Aantal vakantiedagen: 21
07: 13e maand: 1 of 2 prestatiebonussen (ongeveer een maandsalaris per bonus)
08: Bruto maand salaris: 3250
09: Netto maand salaris:2475
10: Overuren betaald:Nee
11: Werkervaring: Mijn derde jaar in de logistiek
12: Goodies:Laptop, leuke collega's..
13: Tevreden?:Het werk is heel leuk, ik reis veel, en heb veel vrijheid. Qua secundaire arbeidsvoorwaarden en loon is het vrij ruk (maarja, ik heb ook geen diploma, dus misschien moet ik niet zeuren)
14: (Door)Groei mogelijkheden:Best veel, ik zou naar Singapore of de Verenigde Staten kunnen.
Voor de ervaring is het even prima.
Door het gebrek aan secundaire arbeidsvoorwaarden moet ik alles met mijn loon financieren (reiskosten, pensioen etc..). En ook maar 21 vakantiedagen..quote:Op donderdag 23 januari 2020 11:41 schreef Linkse_krijger het volgende:
[..]
Je hebt geen diploma's, verdient met 3 jaar werkervaring bovenmodaal en je vindt je loon vrij ruk? Damn, iemand heeft een realitycheck nodig.
Geen pensioen scheelt wel een berg ja.quote:Op donderdag 23 januari 2020 12:00 schreef MiG31 het volgende:
[..]
Door het gebrek aan secundaire arbeidsvoorwaarden moet ik alles met mijn loon financieren (reiskosten, pensioen etc..). En ook maar 21 vakantiedagen..
Er tegenover staat wel dat ik veel mag reizen, dus daar ben ik wel ontzettend blij mee. Al met al ben ik wel tevreden, maar het mag zeker beter.
Je woont dus niet in Nederland?quote:Op donderdag 23 januari 2020 12:00 schreef MiG31 het volgende:
[..]
Door het gebrek aan secundaire arbeidsvoorwaarden moet ik alles met mijn loon financieren (reiskosten, pensioen etc..). En ook maar 21 vakantiedagen..
Er tegenover staat wel dat ik veel mag reizen, dus daar ben ik wel ontzettend blij mee. Al met al ben ik wel tevreden, maar het mag zeker beter.
Want? Pensioen en reiskosten zijn geen verplichting?quote:Op donderdag 23 januari 2020 18:12 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Je woont dus niet in Nederland?
Pensioen is geen wettelijke verplichting.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Volgens mij wat aan de lage kant. Wat denken jullie?
Als jij na 3 jaar iedereen de moeder programmeert dan wel ja. Welke taal/Wat doe je precies?quote:Op vrijdag 24 januari 2020 09:25 schreef defineaz het volgende:
07: 13e maand: Nee
08: Bruto maand salaris: 3150
09: Netto maand salaris: 2350
Ik werk aan compilers en gerelateerde tools (tools om mee te kunnen programmeren, zal ik maar zeggen). Ik werk in C, C++, bash, Python, en nog wat in-house talen. Ik heb een laptop van werk, maar die is niet voor eigen gebruik.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 09:29 schreef Craptacular het volgende:
[..]
Als jij na 3 jaar iedereen de moeder programmeert dan wel ja. Welke taal/Wat doe je precies?
Waar woont jouw werk? Want ik vind het ontbreken van goodies karig en absoluut niet van deze tijd (in de IT).
Ter vergelijking. Ik krijg 2k om een laptop te kopen. En 700 voor een telefoon. Beide mag ik na een periode overnemen voor een zacht prijsje.
Op zich aardig. Maar wel een niche denk ik zo. Je zou eens rond gaan kijken. Niet perse om gelijk te switchen, maar om je marktwaarde te checken en interviews te oefenen. Dat laatste heb ik gedaan bij bedrijven waar ik sowieso niet in geïnteresseerd was, maar gewoon even een "proef" sollicitatie te doen.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 09:40 schreef defineaz het volgende:
[..]
Ik werk aan compilers en gerelateerde tools (tools om mee te kunnen programmeren, zal ik maar zeggen). Ik werk in C, C++, bash, Python, en nog wat in-house talen. Ik heb een laptop van werk, maar die is niet voor eigen gebruik.
quote:Op vrijdag 24 januari 2020 09:25 schreef defineaz het volgende:
Dat is ongeveer war bij ons je startsalaris zou zijn. Dus moet zeker hoger kunnen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Volgens mij wat aan de lage kant. Wat denken jullie?
3900 start? In Nederland, dan zit een senior op het niveau van een minister?quote:Op vrijdag 24 januari 2020 17:40 schreef RunnerAdd het volgende:
[..]
Dat is ongeveer war bij ons je startsalaris zou zijn. Dus moet zeker hoger kunnen.
3150 staat er.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 18:44 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
3900 start? In Nederland, dan zit een senior op het niveau van een minister?
Oh ik ben scheel. Maar 3150 voor een junior (afgestudeerd?) Blijf ik belachelijk veel vinden. Dat is significant boven gemiddeld.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 19:01 schreef RunnerAdd het volgende:
[..]
3150 staat er.
Senior naar 5k. Lead richting 6k
Ja, maar met wiskunde en informatica ben je dat ook wel.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 21:06 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Oh ik ben scheel. Maar 3150 voor een junior (afgestudeerd?) Blijf ik belachelijk veel vinden. Dat is significant boven gemiddeld.
Tja. Ik denk dat je je met een dergelijke starters functie gelukkige mag prijzen en dat het geen standaard is, zelfs niet met dergelijke studies.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 21:31 schreef KennyPowers het volgende:
[..]
Ja, maar met wiskunde en informatica ben je dat ook wel.
Met zo weinig detail is dit nogal een boude uitspraak. Leeftijd en opleiding doet ook iets in deze. Storingsmonteurs van 23 met 3400 euro is echt niet slecht bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 22:40 schreef Werkperd het volgende:
Storing-onderhoudsmonteur
3390 bruto incl. ploegen toeslag.
Zo zie je maar weer. De hardwerkende arbeiders krijgen het minst.
En hoe is die lijst verder?quote:Op vrijdag 24 januari 2020 22:40 schreef Werkperd het volgende:
Mwah, das ook al een tijdje niet zo. Kaal misschien, maar ik gok dat de stukadoors hier per maand meer binnen halen dan ikquote:Op zaterdag 25 januari 2020 09:05 schreef kloon_bassie het volgende:
[..]
Met zo weinig detail is dit nogal een boude uitspraak. Leeftijd en opleiding doet ook iets in deze. Storingsmonteurs van 23 met 3400 euro is echt niet slecht bijvoorbeeld.
Hard werken is niet alleen fysiek werk. Wel is het zo dat de mensen die ‘vies’ worden over het algemeen minder verdienen dan de mensen achter een computer. Dat heeft dan meestal met verantwoordelijkheid of unieke kwaliteiten te maken.
Dat laatste blijft dan ook vaak onzichtbaar. Ik kan dingen ook mee naar huis nemen; en heb een tijd lang in een project gezeten dat me 's nachts ook nog wakker kon houden. Verder is het reizen voor mijn werk ook geen vakantie, daar vergissen mensen zich ook wel eens in.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 09:47 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Mwah, das ook al een tijdje niet zo. Kaal misschien, maar ik gok dat de stukadoors hier per maand meer binnen halen dan ik. Maar dan heb je idd. geen gasten die om 3 uur naar huis rijden en dan op de bank ploffen.
Aan de andere kant klinkt het voor een gemiddelde nederlander erg tof om 6k per maand binnen te harken als leidinggevende. Beetje praten en vergaderen. Maar daar staat weer tegenover dat ik mijn werk niet op kantoor laat. Ik tel het niet als werkuren, maar buiten werktijd maalt mijn hoofd door over de problemen en uitdagingen die ik op te lossen heb.
Ik denk dat jouw baan nog best oké is als je het met verzorgende of verpleegkundige bijvoorbeeld vergelijkt. Die hebben onregelmatigheid, fysiek en emotioneel zwaar werk en veelal minder salaris dan jijquote:Op vrijdag 24 januari 2020 22:40 schreef Werkperd het volgende:
Weet jij hoe oud poster is? Want verzorgende eindigt er aan het einde van de schaal niet ver vanaf met onregelmatigheid. Plus dat de cijfers zoals gepost niet te vergelijken zijn.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 13:02 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Ik denk dat jouw baan nog best oké is als je het met verzorgende of verpleegkundige bijvoorbeeld vergelijkt. Die hebben onregelmatigheid, fysiek en emotioneel zwaar werk en veelal minder salaris dan jij
Nee dat weet ik inderdaad niet.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 13:49 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Weet jij hoe oud poster is? Want verzorgende eindigt er aan het einde van de schaal niet ver vanaf met onregelmatigheid. Plus dat de cijfers zoals gepost niet te vergelijken zijn.
Of wel en er motivatie uit putten er iets aan te doen. Neemt niet weg dat de poster het lijstje had moeten gebruiken.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 13:57 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Nee dat weet ik inderdaad niet.
Dit topic moet je eigenlijk niet lezen als je ontevreden bent denk ik
Wie zegt dat een storingsmonteur slechts fysiek belast wordt? Monteurs worden dagelijks ook mentaal zwaar belast. Vooral wanneer de productie door MOET draaien en tegelijkertijd verschillende lijnen stil vallen. Voor de rest komt ook nog eens de ploegendienst erbij. Gecombineerd raakt zo een mens uitgeput. Waar blijft de beloning? Nergens te zien. Dit terwijl de techneuten Nederland op been houden.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 09:05 schreef kloon_bassie het volgende:
[..]
Met zo weinig detail is dit nogal een boude uitspraak. Leeftijd en opleiding doet ook iets in deze. Storingsmonteurs van 23 met 3400 euro is echt niet slecht bijvoorbeeld.
Hard werken is niet alleen fysiek werk. Wel is het zo dat de mensen die ‘vies’ worden over het algemeen minder verdienen dan de mensen achter een computer. Dat heeft dan meestal met verantwoordelijkheid of unieke kwaliteiten te maken.
01: Bedrijfstak: -quote:
Dat weet je nooit, kan zo zijn dat je ooit voor kinderen gaat en je kind overlijdt in de eerste maand en je in een diep gat valt. Ik noem maar iets. Dus geniet zolang je kuntquote:Op zaterdag 25 januari 2020 10:03 schreef Rene het volgende:
Klopt. Momenteel word ik goed betaald. Laat ik alles op kantoor. Ervaar ik weinig stress en heb ik als gemeenteambtenaar prima voorwaarden. Maar hierna komt het omslagpunt. Of vergaderen malen en het mee naar huis nemen of this is it.
Stijgingen tot? (schaal?)quote:01: Bedrijfstak: -
02: Functie: storing-onderhoudsmonteur
03: Opleiding: Mechatronica / besturingstechniek
04: Leeftijd: 30
06: Aantal vakantiedagen: 25
07: 13e maand: -
08: Bruto maand salaris: 3390
09: Netto maand salaris: 2480
10: Overuren betaald: tvt
11: Werkervaring: 7 jaar in de techniek
12: Goodies: Nooit van gehoord/gezien
13: Tevreden?: Nee. Lage salaris vergeleken met andere bedrijven. Hoge werkdruk, minimale bezetting. Ploegen.
14: (Door)Groei mogelijkheden: Cursussen
quote:Bedrijfstak: Overheid
02: Functie: Arbeidsre-integratie en participatie buiten de deur
03: Opleiding: HBO
04: Leeftijd: 31
05: Aantal uren per week: 38 (4x9 1x2 op vrijdag thuis)
06: Aantal vakantiedagen: 144u = 4week. Maar Ik werk 2u per week over waardoor ik 104 uur meer vakantie heb.
07: 13e maand: Ja
08: Bruto maand salaris: 3508
09: Netto maand salaris: 2482 (zonder reiskosten, kan via de IKB uitruil eens per jaar)
11: Werkervaring: 8jr
12: Goodies: overheid CAO, dus ook de jaarlijkse uitruil IKB en dergelijke.
13: Tevreden: Jazeker!
Hoeveel is je ploegentoeslag?quote:Op zaterdag 25 januari 2020 16:44 schreef Werkperd het volgende:
[..]
01: Bedrijfstak: -
13: Tevreden?: Nee. Lage salaris vergeleken met andere bedrijven. Hoge werkdruk, minimale bezetting. Ploegen.
Wij nemen ook alleen maar mensen aan de bovengemiddeld zijnquote:Op vrijdag 24 januari 2020 21:06 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Oh ik ben scheel. Maar 3150 voor een junior (afgestudeerd?) Blijf ik belachelijk veel vinden. Dat is significant boven gemiddeld.
Nou tijd om ergens anders te solliciteren gelet op 13quote:Op zaterdag 25 januari 2020 16:44 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Ik geef je gelijk in dat een storingsmonteur ook zeker mentale druk voelt.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 16:44 schreef Werkperd het volgende:
[..]
In mijn huidige schaal kan ik stijgen tot max. 3500.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 17:29 schreef Rene het volgende:
[..]
Stijgingen tot? (schaal?)
We verschillen niet veel hoor.
[..]
Gaat niet zo makkelijk. Niet in de zin van ander werk want zou met open armen ontvangen worden. Gaat meer om dat je went aan iets denk ik.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 21:23 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Nou tijd om ergens anders te solliciteren gelet op 13
Er is overal te kort aan monteurs. Dus die switch zou ik snel kunnen maken maar zoals hierboven al aangegeven is moet je dingen kunnen overwegen. Het is nog even onzeker, laten we het daarop houden.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 21:24 schreef kloon_bassie het volgende:
[..]
Ik geef je gelijk in dat een storingsmonteur ook zeker mentale druk voelt.
Je schrijft zelf dat je salaris laag is vergeleken met andere bedrijven. Heb je al nagedacht over het wisselen van werkgever? Waar ik werk krijgen we de monteurs niet aangesleept, volgens mij is er meer vraag dan aanbod op dit moment.
Inclusief ploegen tot 3500 of excl?quote:Op zaterdag 25 januari 2020 22:58 schreef Werkperd het volgende:
[..]
In mijn huidige schaal kan ik stijgen tot max. 3500.
We verschillen wel veel, namelijk de ploegentoeslag.
Nee, exclusief. Persoonlijk vind ik dat je geen toeslagen erbij mag rekenen bij vergelijkingen tussen bruto salarissen.quote:
Typisch opmerking van iemand die niet in sales zitquote:Op zaterdag 25 januari 2020 09:46 schreef laziness het volgende:
Maar wel in een ploegendienst moeten werken en over die ploegentoeslag geen pensioen opbouwen, meestal.
Het staat op papier vaak leuk maar zo’n ploegendienst kan soms best heftig zijn en vraagt veel van een gezin. Het kale salaris is een stuk minder.
Ik werk bij een farmaceut met verschillende takken van sport. Medicijnen maar ook medische hulpmiddelen etc.
De fabriek en de productie voor grondstoffen van medicijnen worden allemaal gedraaid door afdelingen in ploegendienst. Dat zijn de minst betaalden in het bedrijf.
De sales mensen, die heel wat meer krijgen, vinden dat zij het geld binnen harken en zonder hen het bedrijf er niet zou zijn want zij brengen het aan de man.
Ben ik het mee oneens. Zonder de research en het maken van de spullen valt er niks te verkopen. Toch is het verschil in salaris enorm.
Typisch opmerking van iemand die wel in sales zitquote:Op maandag 27 januari 2020 00:03 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Typisch opmerking van iemand die niet in sales zit
Ik snap haar opmerking wel. Account managers/Sales mensen zijn gewoon auto verkopertjes. Is geen functie waarvoor je heel veel hoeft te kunnen.quote:Op maandag 27 januari 2020 00:03 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Typisch opmerking van iemand die niet in sales zit
Sales bij technisch complexe producten wordt vaak door account managers (ze noemen zichzelf graag account executives) en sales engineers gedaan die beide meer dan een ton verdienen en met bonussen die een veelvoud van hun jaarsalaris kunnen zijn. Die lachen chirurgen, ministers en directieleden uit als de economie goed loopt en ze over target kunnen performen. Hoge porsche-dichtheid in die beroepsgroep.quote:Op maandag 27 januari 2020 06:21 schreef Craptacular het volgende:
[..]
Ik snap haar opmerking wel. Account managers/Sales mensen zijn gewoon auto verkopertjes. Is geen functie waarvoor je heel veel hoeft te kunnen.
dan heb je het over de "champions league" van die tak, die kunnen inderdaad wel degelijjk wat.quote:Op maandag 27 januari 2020 06:43 schreef XL het volgende:
Sales bij technisch complexe producten wordt vaak door account managers (ze noemen zichzelf graag account executives) en sales engineers gedaan die beide meer dan een ton verdienen en met bonussen die een veelvoud van hun jaarsalaris kunnen zijn. Die lachen chirurgen, ministers en directieleden uit als de economie goed loopt en ze over target kunnen performen. Hoge porsche-dichtheid in die beroepsgroep.
Waarschijnlijk is dat niet omdat iedere idioot het kan
Je vergeet hierbij dat er een reden is dat mensen in sales zoveel verdienen. Variabel salaris.quote:Op maandag 27 januari 2020 06:21 schreef Craptacular het volgende:
[..]
Ik snap haar opmerking wel. Account managers/Sales mensen zijn gewoon auto verkopertjes. Is geen functie waarvoor je heel veel hoeft te kunnen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is maar wat je CL noemt natuurlijk. Software heeft daar ook een handje van, logisch ook wel want marginale kostprijs is nul, helemaal in het oude licentiemodel. Die lopen ook bij ons (met 35 fte) lachend met 1,5 ton commissie weg. Bovenop de basis van 100k+. Maar goed, dan hebben ze ook 1,5M ebitda binnen gehengeld, dus niemand die daarmee zit.quote:Op maandag 27 januari 2020 06:57 schreef Craptacular het volgende:
dan heb je het over de "champions league" van die tak, die kunnen inderdaad wel degelijjk wat.
Recruiter zijn is inderdaad een flutbaantje.quote:Op maandag 27 januari 2020 13:52 schreef laziness het volgende:
Zulke hoge bedragen zijn het bij ons bij lange na niet. Er is ook maar een klein aandeel variabel in het salaris. En hoger opgeleid zijn ze ook echt niet altijd.
Dus ja voor mij voelt het soms scheef dat de verkoop van het product hoger beloond wordt dan het ontwikkelen er van.
Overigens hebben de recruiters ook allemaal nauwelijks opleiding en die krijgen ook heel aardig betaald. Dus ook daar scheef
quote:Op zondag 12 januari 2020 22:36 schreef Rene het volgende:
Game on
Wat willen we weten?
01: Bedrijfstak: Bank IT
02: Functie: Engineer
03: Opleiding: HBO BI
04: Leeftijd: 41
05: Aantal uren per week dat je werkt: 36
07: 13e maand: ja
08: Bruto maand salaris: 4700
09: Netto maand salaris:
10: Overuren betaald: ja
11: Werkervaring: 15jr
12: Goodies: smartphone
13: Tevreden?: ja
14: (Door)Groei mogelijkheden: ja.
Er zit nogal een verschil van tussen het verkopen van 4 marinefregatten, 2 euv chipmachines of 5 pallets kopieerpapier.quote:Op maandag 27 januari 2020 06:43 schreef XL het volgende:
[..]
Sales bij technisch complexe producten wordt vaak door account managers (ze noemen zichzelf graag account executives) en sales engineers gedaan die beide meer dan een ton verdienen en met bonussen die een veelvoud van hun jaarsalaris kunnen zijn. Die lachen chirurgen, ministers en directieleden uit als de economie goed loopt en ze over target kunnen performen. Hoge porsche-dichtheid in die beroepsgroep.
Waarschijnlijk is dat niet omdat iedere idioot het kan
Wat? Voor 1,5 miljoen binnen halen lopen ze weg met pak em beet 20% van dat bedrag?quote:Op maandag 27 januari 2020 12:40 schreef nostra het volgende:
[..]
Het is maar wat je CL noemt natuurlijk. Software heeft daar ook een handje van, logisch ook wel want marginale kostprijs is nul, helemaal in het oude licentiemodel. Die lopen ook bij ons (met 35 fte) lachend met 1,5 ton commissie weg. Bovenop de basis van 100k+. Maar goed, dan hebben ze ook 1,5M ebitda binnen gehengeld, dus niemand die daarmee zit.
10% als je het fixed deel niet meerekent. En de totale contractwaarde (inclusief maintenance in de toekomst) ligt wel een stuk hoger natuurlijk. Het blijft exorbitant ja, ik moest ook even een paar keer knipperen toen ik het voor het eerst zag - de niet-software salesjongens in andere takken van de groep mogen blij zijn als ze 25% van hun fixed salaris meekrijgen in een topjaar.quote:Op maandag 27 januari 2020 17:10 schreef fathank het volgende:
Wat? Voor 1,5 miljoen binnen halen lopen ze weg met pak em beet 20% van dat bedrag?
ebitda is iets anders dan omzet.quote:Op maandag 27 januari 2020 17:10 schreef fathank het volgende:
[..]
Wat? Voor 1,5 miljoen binnen halen lopen ze weg met pak em beet 20% van dat bedrag?
10% commission is gebruikelijk. Vaak wat accelerators als je over target gaat en decellerators als je het met enkele deals (1 deal is 100% of meer van je target) of als je commission echt te gortig wordt.quote:Op maandag 27 januari 2020 17:18 schreef nostra het volgende:
[..]
10% als je het fixed deel niet meerekent. En de totale contractwaarde (inclusief maintenance in de toekomst) ligt wel een stuk hoger natuurlijk. Het blijft exorbitant ja, ik moest ook even een paar keer knipperen toen ik het voor het eerst zag - de niet-software salesjongens in andere takken van de groep mogen blij zijn als ze 25% van hun fixed salaris meekrijgen in een topjaar.
quote:01: Bedrijfstak: Pharmacy (Supply chain)
02: Functie: Lean Project Manager Business Planning Manager
03: Opleiding: HBO
04: Leeftijd: 28 30
05: Aantal uren per week: 40
06: Aantal vakantiedagen: 30 (incl. ADV)
07: 13e maand: Ja
08: Bruto maand salaris: ¤4200 ¤4900
09: Netto maand salaris: ¤2900 ¤3400 (incl. reiskostenvergoeding)
10: Overuren betaald: Nee (Ook geen tijd-voor-tijd)
11: Werkervaring: 6 8 jaar
12: Goodies: Laptop, telefoon, bescheiden gym op het werk, jaarlijkse bonus van ¤5000, jaarlijks aandelen van ¤5000 & 1x per jaar een leuke business trip naar e.g. Amerika.
13: Tevreden?: Dik tevreden. Leuk en afwisselend werk, mooi salaris en de werkdruk ligt niet ontzettend hoog. Geen stress en ben altijd lekker op tijd thuis. Ik merk wel dat verdere promoties niet in het vooruitzicht liggen, grote kans dat ik over een aantal jaar nog in deze zelfde positie zit.
Nvmquote:Op dinsdag 28 januari 2020 13:10 schreef Kaizen_ het volgende:
Tijd om weer eens 'n update te plaatsen:
[..]
Vooral liegen en er niet mee zitten als je in iemands ogen kijktquote:Op maandag 27 januari 2020 06:21 schreef Craptacular het volgende:
[..]
Die sukkel bij mediamarkt denkt inderdaad dat het zo werkt. Er zijn heel veel meer bedrijven waar ze je liever terug zien komen.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 17:00 schreef LeerGierige het volgende:
[..]
Vooral liegen en er niet mee zitten als je in iemands ogen kijkt
Daar mag zeker wel wat bij. Je zit een stuk lager dan mij, terwijl ik een mbo opleiding heb en simpeler engineeringswerk doe.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 20:39 schreef Beluga12 het volgende:
01: Bedrijfstak:industrie
02: Functie: lead production engineer
03: Opleiding:WO
04: Leeftijd:32
05: Aantal uren per week dat je werkt:40 (gemiddeld 45)
06: Aantal vakantiedagen:25
07: 13e maand:nee
08: Bruto maand salaris:3200
09: Netto maand salaris:2419
10: Overuren betaald:nee
11: Werkervaring:4+ in engineering, 6 in verschillende andere richtingen
12: Goodies:niks
13: Tevreden?:nee, mag wel wat bij qua salaris als ik hier zo rond lees...
14: (Door)Groei mogelijkheden: weinig
Dat dit in deze tijden nog betaald wordt....quote:Op dinsdag 28 januari 2020 20:39 schreef Beluga12 het volgende:
Heb je nooit voor de grap je eigen functie / marktwaarde eens gegoogled?quote:Op dinsdag 28 januari 2020 20:39 schreef Beluga12 het volgende:
Dat is een lekker schema en bijbehorende vergoeding.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 10:30 schreef BrrrKoud het volgende:
01: Bedrijfstak:financiele sector
02: Functie: marketing
04: Leeftijd:39
05: Aantal uren per week dat je werkt:24
06: Aantal vakantiedagen: 5 weken
07: 13e maand: ja
08: Bruto maand salaris:3650
09: Netto maand salaris:
11: Werkervaring: >15 jaar maar geen marketing
12: Goodies: telefoon, 6% premievrij pensioen (is eh weinig?(
13: Tevreden?: ja, redelijk salaris voor 3 dagen in de week
Dit. Ik had ongeveer hetzelfde als starter met 0 jaar werkervaring (TU studie).quote:Op woensdag 29 januari 2020 17:46 schreef leeell het volgende:
[..]
Heb je nooit voor de grap je eigen functie / marktwaarde eens gegoogled?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |