Tja. Ik denk dat je je met een dergelijke starters functie gelukkige mag prijzen en dat het geen standaard is, zelfs niet met dergelijke studies.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 21:31 schreef KennyPowers het volgende:
[..]
Ja, maar met wiskunde en informatica ben je dat ook wel.
Met zo weinig detail is dit nogal een boude uitspraak. Leeftijd en opleiding doet ook iets in deze. Storingsmonteurs van 23 met 3400 euro is echt niet slecht bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 22:40 schreef Werkperd het volgende:
Storing-onderhoudsmonteur
3390 bruto incl. ploegen toeslag.
Zo zie je maar weer. De hardwerkende arbeiders krijgen het minst.
En hoe is die lijst verder?quote:Op vrijdag 24 januari 2020 22:40 schreef Werkperd het volgende:
Mwah, das ook al een tijdje niet zo. Kaal misschien, maar ik gok dat de stukadoors hier per maand meer binnen halen dan ikquote:Op zaterdag 25 januari 2020 09:05 schreef kloon_bassie het volgende:
[..]
Met zo weinig detail is dit nogal een boude uitspraak. Leeftijd en opleiding doet ook iets in deze. Storingsmonteurs van 23 met 3400 euro is echt niet slecht bijvoorbeeld.
Hard werken is niet alleen fysiek werk. Wel is het zo dat de mensen die ‘vies’ worden over het algemeen minder verdienen dan de mensen achter een computer. Dat heeft dan meestal met verantwoordelijkheid of unieke kwaliteiten te maken.
Dat laatste blijft dan ook vaak onzichtbaar. Ik kan dingen ook mee naar huis nemen; en heb een tijd lang in een project gezeten dat me 's nachts ook nog wakker kon houden. Verder is het reizen voor mijn werk ook geen vakantie, daar vergissen mensen zich ook wel eens in.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 09:47 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Mwah, das ook al een tijdje niet zo. Kaal misschien, maar ik gok dat de stukadoors hier per maand meer binnen halen dan ik. Maar dan heb je idd. geen gasten die om 3 uur naar huis rijden en dan op de bank ploffen.
Aan de andere kant klinkt het voor een gemiddelde nederlander erg tof om 6k per maand binnen te harken als leidinggevende. Beetje praten en vergaderen. Maar daar staat weer tegenover dat ik mijn werk niet op kantoor laat. Ik tel het niet als werkuren, maar buiten werktijd maalt mijn hoofd door over de problemen en uitdagingen die ik op te lossen heb.
Ik denk dat jouw baan nog best oké is als je het met verzorgende of verpleegkundige bijvoorbeeld vergelijkt. Die hebben onregelmatigheid, fysiek en emotioneel zwaar werk en veelal minder salaris dan jijquote:Op vrijdag 24 januari 2020 22:40 schreef Werkperd het volgende:
Weet jij hoe oud poster is? Want verzorgende eindigt er aan het einde van de schaal niet ver vanaf met onregelmatigheid. Plus dat de cijfers zoals gepost niet te vergelijken zijn.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 13:02 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Ik denk dat jouw baan nog best oké is als je het met verzorgende of verpleegkundige bijvoorbeeld vergelijkt. Die hebben onregelmatigheid, fysiek en emotioneel zwaar werk en veelal minder salaris dan jij
Nee dat weet ik inderdaad niet.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 13:49 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Weet jij hoe oud poster is? Want verzorgende eindigt er aan het einde van de schaal niet ver vanaf met onregelmatigheid. Plus dat de cijfers zoals gepost niet te vergelijken zijn.
Of wel en er motivatie uit putten er iets aan te doen. Neemt niet weg dat de poster het lijstje had moeten gebruiken.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 13:57 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Nee dat weet ik inderdaad niet.
Dit topic moet je eigenlijk niet lezen als je ontevreden bent denk ik
Wie zegt dat een storingsmonteur slechts fysiek belast wordt? Monteurs worden dagelijks ook mentaal zwaar belast. Vooral wanneer de productie door MOET draaien en tegelijkertijd verschillende lijnen stil vallen. Voor de rest komt ook nog eens de ploegendienst erbij. Gecombineerd raakt zo een mens uitgeput. Waar blijft de beloning? Nergens te zien. Dit terwijl de techneuten Nederland op been houden.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 09:05 schreef kloon_bassie het volgende:
[..]
Met zo weinig detail is dit nogal een boude uitspraak. Leeftijd en opleiding doet ook iets in deze. Storingsmonteurs van 23 met 3400 euro is echt niet slecht bijvoorbeeld.
Hard werken is niet alleen fysiek werk. Wel is het zo dat de mensen die ‘vies’ worden over het algemeen minder verdienen dan de mensen achter een computer. Dat heeft dan meestal met verantwoordelijkheid of unieke kwaliteiten te maken.
01: Bedrijfstak: -quote:
Dat weet je nooit, kan zo zijn dat je ooit voor kinderen gaat en je kind overlijdt in de eerste maand en je in een diep gat valt. Ik noem maar iets. Dus geniet zolang je kuntquote:Op zaterdag 25 januari 2020 10:03 schreef Rene het volgende:
Klopt. Momenteel word ik goed betaald. Laat ik alles op kantoor. Ervaar ik weinig stress en heb ik als gemeenteambtenaar prima voorwaarden. Maar hierna komt het omslagpunt. Of vergaderen malen en het mee naar huis nemen of this is it.
Stijgingen tot? (schaal?)quote:01: Bedrijfstak: -
02: Functie: storing-onderhoudsmonteur
03: Opleiding: Mechatronica / besturingstechniek
04: Leeftijd: 30
05: Aantal uren per week dat je werkt: 40
06: Aantal vakantiedagen: 25
07: 13e maand: -
08: Bruto maand salaris: 3390
09: Netto maand salaris: 2480
10: Overuren betaald: tvt
11: Werkervaring: 7 jaar in de techniek
12: Goodies: Nooit van gehoord/gezien
13: Tevreden?: Nee. Lage salaris vergeleken met andere bedrijven. Hoge werkdruk, minimale bezetting. Ploegen.
14: (Door)Groei mogelijkheden: Cursussen
quote:Bedrijfstak: Overheid
02: Functie: Arbeidsre-integratie en participatie buiten de deur
03: Opleiding: HBO
04: Leeftijd: 31
05: Aantal uren per week: 38 (4x9 1x2 op vrijdag thuis)
06: Aantal vakantiedagen: 144u = 4week. Maar Ik werk 2u per week over waardoor ik 104 uur meer vakantie heb.
07: 13e maand: Ja
08: Bruto maand salaris: 3508
09: Netto maand salaris: 2482 (zonder reiskosten, kan via de IKB uitruil eens per jaar)
11: Werkervaring: 8jr
12: Goodies: overheid CAO, dus ook de jaarlijkse uitruil IKB en dergelijke.
13: Tevreden: Jazeker!
Hoeveel is je ploegentoeslag?quote:Op zaterdag 25 januari 2020 16:44 schreef Werkperd het volgende:
[..]
01: Bedrijfstak: -
13: Tevreden?: Nee. Lage salaris vergeleken met andere bedrijven. Hoge werkdruk, minimale bezetting. Ploegen.
Wij nemen ook alleen maar mensen aan de bovengemiddeld zijnquote:Op vrijdag 24 januari 2020 21:06 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Oh ik ben scheel. Maar 3150 voor een junior (afgestudeerd?) Blijf ik belachelijk veel vinden. Dat is significant boven gemiddeld.
Nou tijd om ergens anders te solliciteren gelet op 13quote:Op zaterdag 25 januari 2020 16:44 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Ik geef je gelijk in dat een storingsmonteur ook zeker mentale druk voelt.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 16:44 schreef Werkperd het volgende:
[..]
In mijn huidige schaal kan ik stijgen tot max. 3500.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 17:29 schreef Rene het volgende:
[..]
Stijgingen tot? (schaal?)
We verschillen niet veel hoor.
[..]
Gaat niet zo makkelijk. Niet in de zin van ander werk want zou met open armen ontvangen worden. Gaat meer om dat je went aan iets denk ik.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 21:23 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Nou tijd om ergens anders te solliciteren gelet op 13
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |