SPOILER: Veelgebruikte, awesome, gezonde receptenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.disclaimer
Nee? Je vindt me meer een koffie met rum type?quote:Op zondag 12 januari 2020 21:06 schreef Molo het volgende:
Ik weet dat het nergens over gaat of op slaat maar ik vind jou, SQ, geen koffie met suiker type
quote:Op zondag 12 januari 2020 21:10 schreef SQ het volgende:
[..]
Nee? Je vindt me meer een koffie met rum type?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
Oh jezus, lekker gezondquote:Op zondag 12 januari 2020 21:18 schreef SQ het volgende:
Ja lach maar, koffie met rum was jarenlang het ontbijt van mijn ouweheer
Gelukkig heb ik niet al zijn opmerkelijke gewoontes overgenomen
Nee, zandhazen ook.quote:Op zondag 12 januari 2020 21:20 schreef Molo het volgende:
[..]
Oh jezus, lekker gezond![]()
Ik dacht dat alleen varende lieden dat deden
Ik drink een variant daarvan tegenwoordigquote:Op zondag 12 januari 2020 21:23 schreef SQ het volgende:
[..]
Nee, zandhazen ook.
En dan niet met echte koffie he. Nee, met dit:
[ afbeelding ]
Met aquavit.quote:Op zondag 12 januari 2020 21:24 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik drink een variant daarvan tegenwoordig
Ja ja ik weet het maar vind dat het lekkerste nu![]()
![]()
![]()
Wel zonder rum
Daarom kan je beter vetpercentage meten/laten meten dan alleen wegen. Soms is op gewicht zelfs dikke prima, zolang je maar vet verliest.quote:Op zondag 12 januari 2020 20:44 schreef emmyemmy2 het volgende:
Ik sport veel, heel veelMaar dat maakt afvallen ook weer lastig doordat ik veel vocht vasthoud en veel spieren kweek (en omdat ik er hongerrr van krijg
)
Morgenochtend proberenquote:
Gewoon maken met aquavit ipv water.quote:Op zondag 12 januari 2020 21:32 schreef Molo het volgende:
[..]
Morgenochtend proberen
Toch amper calorieën
quote:Op zondag 12 januari 2020 21:59 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Gewoon maken met aquavit ipv water.
Dat brengt me op een idee voor de 26e.
Mijn weegschaal onderschat m’n vetpercentage altijd. 27,4% my ass, dat klopt echt niet.quote:Op zondag 12 januari 2020 21:29 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Daarom kan je beter vetpercentage meten/laten meten dan alleen wegen. Soms is op gewicht zelfs dikke prima, zolang je maar vet verliest.
Nouja dat boeit opzich niet. Zolang je consequent kan meten dat het omlaag gaat...quote:Op zondag 12 januari 2020 22:24 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Mijn weegschaal onderschat m’n vetpercentage altijd. 27,4% my ass, dat klopt echt niet.
Yes, goed bezig!quote:Op maandag 13 januari 2020 07:55 schreef Luke83 het volgende:
Weegschaal vanochtend op 99.4, na het weekend. Vind dat ik nunecht definitief onder de 100 ben
Zo snelquote:Op maandag 13 januari 2020 07:30 schreef SQ het volgende:
Weegschaal gaf 1 onsje in de min , but still, een heel weekend niet in de plus![]()
Brengt de eindstand voor week 1 op -3,7 kilo!!
Eens kijken of ik de -5 in twee weken challenge ook haal
Yes, lekker!quote:Op maandag 13 januari 2020 07:55 schreef Luke83 het volgende:
Weegschaal vanochtend op 99.4, na het weekend. Vind dat ik nunecht definitief onder de 100 ben
Deze drink ik ook, de beste in de wereld van de korrels.quote:Op zondag 12 januari 2020 21:23 schreef SQ het volgende:
[..]
Nee, zandhazen ook.
En dan niet met echte koffie he. Nee, met dit:
[ afbeelding ]
Verder nog Tuindiertje en Hupje geloof ik.quote:Op maandag 13 januari 2020 09:14 schreef VitaBella het volgende:
Welke users zitten er eigenlijk in de fitbit challenge? Ik herken Myr, Sarabi, SQ, IJs alleen volgens mij
Allemaal vocht hequote:Op maandag 13 januari 2020 08:35 schreef Roomsnoes het volgende:
[..]
Zo snel![]()
Je eh... eet nog wel he
Hier een halve kilo minus over t weekend.
Ah, tnx!quote:Op maandag 13 januari 2020 09:15 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Verder nog Tuindiertje en Hupje geloof ik.
Wat goedquote:Op maandag 13 januari 2020 07:55 schreef Luke83 het volgende:
Zou je het niet eerder koud krijgen door de verminderde calorieën?quote:Op maandag 13 januari 2020 11:04 schreef LC01 het volgende:
drink heel veel water maar ik merk dat ik het daar wel erg koud van krijg, denk toch afwisselen met warm water ofzo?
En op kamertemperatuur? Ik vul altijd flessen met kraanwater en die gaan de koelkast in, maar met lagere temperaturen laat ik 'm er ook wel buiten staan.quote:Op maandag 13 januari 2020 11:04 schreef LC01 het volgende:
gisteravond de groene asperges gegrild met zalmmootje, vandaag nog niets gegeten, straks als lunch paar gekookte eitjes.
drink heel veel water maar ik merk dat ik het daar wel erg koud van krijg, denk toch afwisselen met warm water ofzo?
en sporten met een filmpje van youtube ging eigenlijk makkelijker dan ik dacht
avondeten is een must om het vol te houden.quote:Op maandag 13 januari 2020 11:12 schreef SQ het volgende:
Word je daar niet ontzettend flauw van , al die shakes?
Voor mij komt een groot deel van de verzadiging juist uit het kauwen van dingen
En als je klaar bent met afvallen, blijf je dan shakes doen?quote:Op maandag 13 januari 2020 11:15 schreef BertV het volgende:
[..]
avondeten is een must om het vol te houden.
Maar op een aantal punten zijn die shakes ideaal;
- je krijgt je zout, vezels, vet, koolhydraten, eiwit in goede verhouding binnen incl. vitamines
- het is duidelijk dat "dit" het is, dus geen overige voeding. (kans op versloffen is weg)
- je hoeft geen calorieën te tellen
- het is makkelijk
Na zo'n shake zit je echt wel vol hoor.
De switch naar gewoon brood gaat prima.quote:Op maandag 13 januari 2020 11:16 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
En als je klaar bent met afvallen, blijf je dan shakes doen?
Ik denk te weten hoe ik gezond moet eten.quote:Op maandag 13 januari 2020 11:21 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Vriendinnen van mij waren ook met van die shakes bezig. Maar zodra ze het dan weer zonder ondersteuning van die shakes deden kwamen ze allemaal net zo hard weer aan.
Ik weet het niet hoor dan leer je nog niet hoe het beter kan eigenlijk.
Een hel?quote:Op maandag 13 januari 2020 11:29 schreef IJsdraakje het volgende:
Ieder z'n ding, het klinkt voor mij als de hel, maaltijden vervangen door shakes.
Oh, dat is niet perse vanwege een emotionele band hoor. Ik drink m'n calorieën gewoon liever niet, mijn ervaringen daarmee is dat ik na een uur gewoon weer dat seintje "trek" krijg. Dat schiet niet op.quote:Op maandag 13 januari 2020 11:31 schreef BertV het volgende:
[..]
Een hel?![]()
Je moet het zeker niet doen als je een "emotionele' band hebt met eten.
Ik snap de eerdere opmerking dat het juist voor veel afvallers een foute methode is.
Dan kun je beter op zoek naar lekkere gezonde gerechten.
Je hele leven shaken is kostbaar, en voor niemand vol te houden.
Wat is dan het verschil tussen jouw shakes en dieetshakes? Jouw shakes boosten niet je eiwit, maar zijn qua macro's volledig als maaltijd. Dat is dan toch een maaltijdshake bedoelt als onderdeel van een dieet?quote:
Dat klinkt als Herbalife van vroeger met van die periodes van shakes en dan weer terug naar 'gewoon'. Terwijl de hele uitdaging zit in het stroomlijnen van je gewone eet- en beweegpatroon.quote:Op maandag 13 januari 2020 11:21 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Vriendinnen van mij waren ook met van die shakes bezig. Maar zodra ze het dan weer zonder ondersteuning van die shakes deden kwamen ze allemaal net zo hard weer aan.
Ik weet het niet hoor dan leer je nog niet hoe het beter kan eigenlijk.
Ik werk bij een Nederlands chocolade merk.quote:Op maandag 13 januari 2020 11:40 schreef Chia het volgende:
[..]
En als het gaat om je zoetekauwneigingen zou IF toch ook goed kunnen werken?
[..]
Oh, maar die cacaolucht is toch voornamelijk misselijkmakend.quote:Op maandag 13 januari 2020 11:42 schreef BertV het volgende:
[..]
Ik werk bij een Nederlands chocolade merk.![]()
![]()
Dit.quote:Op maandag 13 januari 2020 11:29 schreef IJsdraakje het volgende:
Ieder z'n ding, het klinkt voor mij als de hel, maaltijden vervangen door shakes.
heb vandaag inderdaad mijn fles gewoon uit de koelkast gelaten, scheelt al iets. en drink wat groene thee tussendoor, om beetje op te warmen.quote:Op maandag 13 januari 2020 11:12 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
En op kamertemperatuur? Ik vul altijd flessen met kraanwater en die gaan de koelkast in, maar met lagere temperaturen laat ik 'm er ook wel buiten staan.
Of thee.
kan mij niet voorstellen dat ik al na 1 dag koud wordt van te kort calorieën. en ik volg het knock out body plan dus zal zeker niet aan flinke hoeveelheden of shakes beginnen, lijkt mij niet handig om allerlei dingen door elkaar te gaan doen.quote:Op maandag 13 januari 2020 11:10 schreef BertV het volgende:
[..]
Zou je het niet eerder koud krijgen door de verminderde calorieën?
Mijn strategie is "flink" veel calorieën nemen, en zo de drang naar snacks te verminderen.
Daarbij sport ik zoveel dat ik van mijn stokje zou gaan als ik dat niet zo deed.
Shake ochtend: 600kcal
Shake middag: 600kcal
Avondeten, gewoon bord vol + alpro yoghurt.
Drinken; zwarte koffie, thee, alcoholvrij bier.
Sport: 2x34km wielrennen 5x per week.
Nee. Ik heb ooit een zomer lang elke dag heen en terug gefietst naar mijn werk (50 km). Geen gram afgevallen. Want omg HONGER!!! de hele dag doorquote:Op maandag 13 januari 2020 15:38 schreef SQ het volgende:
70km per dag fietsen zal wel zoden aan de dijk zetten ja
hahahaha, ja dat schiet inderdaad niet op, klopt.quote:Op maandag 13 januari 2020 15:41 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nee. Ik heb ooit een zomer lang elke dag heen en terug gefietst naar mijn werk (50 km). Geen gram afgevallen. Want omg HONGER!!! de hele dag door
Nee en ik zat ook nog eens in een ziekenhuis waar de lunch voor co-assistenten gratis was. Dus ook het warme eten, de toetjes, de blikjes cola. ALLES. Dat hielp niet meequote:Op maandag 13 januari 2020 15:42 schreef SQ het volgende:
hahahaha, ja dat schiet inderdaad niet op, klopt.
En dan heb je ook geen zin in worteltjes
Aangevuld met cup a soup, pasta met spinazie en vis, mandarijntjes, bakje skyr en stukje 90% puur. Zit rond 1825 kcal. Dus misschien nog iets kleins straks.quote:Op maandag 13 januari 2020 07:21 schreef Holyme het volgende:
O havermout met chia- en lijnzaad, pompoen- en zonnebloempitten, kaneel, appel, rozijn en amandelmelk. 2 crunchy protein bites. En nu al zin in![]()
L zakje wortel, 2 sneetjes bruin met pate, 2 met kip.
D pasta of rijst, kijk straks even waar ik zin in heb. Peer en/of mandarijn, bakje skyr, misschien stukje puur.
B 2u fietsen.
Beetje same old same old, maar werkt prima
Voornamelijk eten. Ik sportte altijd al, en ben dat uiteraard blijven doen. En in die periode heb ik evengoed 2x kerstdiner gehad, oliebollen met oud en nieuw, 2x uiteten.quote:Op maandag 13 januari 2020 18:46 schreef Roomsnoes het volgende:
Wat goed Pinuts! Door sporten of anders eten? Of beide?
pindakaas is fantastisch!quote:Op maandag 13 januari 2020 20:44 schreef Isabeau het volgende:
Ik heet ook heel graag brood met pindakaas
Mijn varieties:
* pindakaas & banaan
* pindakaas & sambal
* pindakaas & geroosterde zonnebloempitjes
* pindakaas & sriracha
* pindakaas & hagelslag
* pindakaas & komkommer
* pindakaas & gebakken spek
* pindakaas & gefrituurde uitjes
* pindakaas & aardbei
Zie, ik heb heel gevarieerd broodbeleg
Daar zitten best leuke variaties bij!quote:Op maandag 13 januari 2020 20:44 schreef Isabeau het volgende:
Ik heet ook heel graag brood met pindakaas
Mijn varieties:
* pindakaas & banaan
* pindakaas & sambal
* pindakaas & geroosterde zonnebloempitjes
* pindakaas & sriracha
* pindakaas & hagelslag
* pindakaas & komkommer
* pindakaas & gebakken spek
* pindakaas & gefrituurde uitjes
* pindakaas & aardbei
Zie, ik heb heel gevarieerd broodbeleg
Variant op hagelslag van de Ruijterquote:Op maandag 13 januari 2020 21:33 schreef Isabeau het volgende:
Pindakaas & appel vergeten
En jelly/jam natuurlijk, ook erg lekker.
Met chunks ken ik nog niet.
Oooh, soort hagelslag dus! Die heel dikke hagelslag is ook zo lekker.quote:
Één procent is geen procentquote:Op maandag 13 januari 2020 22:13 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik vind die XL hagelslag van de Albert heijn lekker. Cacao fantasie.
Ik baal een beetje. Ik had een cheesecake toetje met salted caramel meegenomen bij de jumbo. Ik denk ik proef er wat aan staat er echt super klein ergens in een hoekje "bevat 1,1% alcohol" daar gaat mijn dry januari
Moest spontaan toch gaan trainen ivm iets urgents morgen dus aan dit lijstje nog:quote:Op maandag 13 januari 2020 15:21 schreef emmyemmy2 het volgende:
O: Halve kilo kwark met een paar minioreodingetjes erin
L: Tomatensoep met balletjes met 2 minibroodjes
T: Eiwitreep, daim reepje
D: Pompoensoep met 300g pulled chicken
Vandaag rustdag![]()
Discipline hoor! Ik zou de training geskipt hebben denk ikquote:Op maandag 13 januari 2020 23:31 schreef emmyemmy2 het volgende:
[..]
Moest spontaan toch gaan trainen ivm iets urgents morgen dus aan dit lijstje nog:
T:1 bolletje ijs, blikje energydrink, eiwitshake
S: 2 uur krachttraining
Dit ja!quote:Op dinsdag 14 januari 2020 07:41 schreef SQ het volgende:
[..]
Discipline hoor! Ik zou de training geskipt hebben denk ik
Met een wedstrijd op het oog en een boze coach anders durf ik dat niet meerquote:Op dinsdag 14 januari 2020 07:41 schreef SQ het volgende:
[..]
Discipline hoor! Ik zou de training geskipt hebben denk ik
Jeetje, wat is dit voor dieet? Dit zijn nog geen 500 calorieën per dag. Kan me voorstellen dat je geen puf hebt om te sporten zo. Ik zou echt wat meer gaan etenquote:Op dinsdag 14 januari 2020 09:11 schreef LC01 het volgende:
eetlijstje gister:
O: niets
T: niets
L: 3 gekookte eitjes
D: gevulde courgette en sla
mag / wil pas zondagochtend weer op de weegschaal staan (1x per week, niet dagelijks mijzelf gek maken) maar voel nu al minder opgeblazen.
staat ook in het boek dat dit in het begin vocht is maar dat dit juist goed is, omdat iedereen altijd beetje neerbuigend zegt 'dat je alleen maar vocht verliest' maar dat je dit vocht er wel ooit is aangekomen en je dit waarschijnlijk al maanden of nog langer met je mee draagt, dus dat ook dit goed is om weer kwijt te raken.
had alleen geen puf om nog te sporten, vanavond maar weer.
voor vandaag:
L: komkommer en paar gekookte eitjes
D: kipfilet met champgignons
Is dit een vorm van IF?quote:Op dinsdag 14 januari 2020 09:11 schreef LC01 het volgende:
eetlijstje gister:
mag / wil pas zondagochtend weer op de weegschaal staan (1x per week, niet dagelijks mijzelf gek maken) maar voel nu al minder opgeblazen.
staat ook in het boek dat dit in het begin vocht is maar dat dit juist goed is, omdat iedereen altijd beetje neerbuigend zegt 'dat je alleen maar vocht verliest' maar dat je dit vocht er wel ooit is aangekomen en je dit waarschijnlijk al maanden of nog langer met je mee draagt, dus dat ook dit goed is om weer kwijt te raken.
voor vandaag:
Ja nee, ieder het zijne natuurlijk, maar ik krijg al honger als ik het alleen maar leesquote:Op dinsdag 14 januari 2020 09:29 schreef DancingPhoebe het volgende:
Leuk toch juist, nieuwe vaste poster erbij?
Ik hoop op een IF-vastendag, als ik eerlijk ben.quote:Op dinsdag 14 januari 2020 09:32 schreef SQ het volgende:
[..]
Ja nee, ieder het zijne natuurlijk, maar ik krijg al honger als ik het alleen maar lees
Twee achter elkaar?quote:Op dinsdag 14 januari 2020 09:32 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Ik hoop op een IF-vastendag, als ik eerlijk ben.
Het kán.quote:
Hoe lang moet je dit volhouden?quote:Op dinsdag 14 januari 2020 09:11 schreef LC01 het volgende:
eetlijstje gister:
voor vandaag:
Ik wil het recept van jouw D!!!quote:Op dinsdag 14 januari 2020 10:45 schreef Lonaa het volgende:
Hoppaa, 14 dagen in 2020 en eerste doel bereikt.![]()
![]()
(oke, het ging om 1 kg, maar hey)
O: boterham kaas
L: I dunno
D: pastinaaksoep met chorizo en pijnboompitjes.
Ik (en anderen met mij hier) zijn inderdaad bekend met IF.quote:Op dinsdag 14 januari 2020 11:57 schreef LC01 het volgende:
Ja, is inderdaad IF. Ik sla ontbijt over en begin met lunch. Avondeten is zoveel als ik wil en ik zat echt wel vol de afgelopen 2 dagen, kon niets meer bij.
IF kan in principe gewoon je hele leven (zou ook gewoon goed zijn, ik heb inmiddels echt stapels filmpjes gekeken en informatie erover doorgenomen) maar ik doe het nu 2 weken als een soort quick start.
juist over die energie wordt heel veel geschreven, dat het echt een achterhaald idee is dat je van ontbijt overslaan of een andere vorm van IF geen energie meer zou hebben, integendeel, je krijgt juist geen suikerdip meer en dus meer energie.
vooralsnog heb ik geen probleem met energie verlies, had gewoon gisteravond geen zin meer om te sporten.
ik voel mij in ieder geval prima. zometeen starten met lunch, totaal nog geen honger.
Ik wil je wel echt aanraden om de calorieën te tracken (dus echt alles wegen en invoeren in een app). Je inname sterk beperken gaat over het algemeen niet lang goed, leer van onze valkuilen.quote:Op dinsdag 14 januari 2020 12:17 schreef LC01 het volgende:
Daarom doe ik ook evengoed wel aan lunch, misschien niet veel maar een hele dag niet eten en pas starten met avondeten vind ik wel erg zwaar om mee te beginnen. avondmaaltijd is wel echt veel, volgeschept bord waardoor ik echt tot aan slapen gaan vol zit zonder honger dus dat gaat wel ok.
hoop op wat gewichtsverlies na deze 2 weken start en dan gewoon door met IF en gezonde avondmaaltijd.
ik sta in ieder geval weer langer en vaker in de keuken terwijl ik minder maaltijden per dag eet
Over ieder mag zijn eigen fouten maken gesproken.quote:
Daarom begon ik ook over de Weetabixquote:Op dinsdag 14 januari 2020 12:34 schreef IJsdraakje het volgende:
Over ieder mag zijn eigen fouten maken gesproken.![]()
Ik begin niet meer aan dat spul.
Wel makkelijk uitproberen, als het er toch al stond.quote:Op dinsdag 14 januari 2020 12:36 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Daarom begon ik ook over de Weetabixmaar hier ben ik zo weer overheen en hoef ik nooit weer te eten als ik niet wil
quote:Op dinsdag 14 januari 2020 12:43 schreef IJsdraakje het volgende:
Wel makkelijk uitproberen, als het er toch al stond.
Huuuuuquote:Op dinsdag 14 januari 2020 12:43 schreef Isabeau het volgende:
[..]manlief eet 4 van die baksteentjes per dag
Is wel fijn, nooit geen cravings naar dat ontbijtje van hemquote:Op dinsdag 14 januari 2020 12:43 schreef Isabeau het volgende:
[..]manlief eet 4 van die baksteentjes per dag
https://www.killingthyme.(...)ic-and-parsnip-soup/quote:Op dinsdag 14 januari 2020 12:01 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Ik wil het recept van jouw D!!!![]()
Engoed bezig!!
Karton in brokvorm toch?quote:Op dinsdag 14 januari 2020 12:28 schreef Isabeau het volgende:
Verloren vocht is overigens glycogeenvoorraad. Niet vocht wat ergens gezellig in je kont was gaan zitten of zo.
Maar goed, nog even een rip voor LC01's spiermassa waardoor het basaalmetabolisme daalt en ze in de toekomst nog moeilijker afvalt/makkelijker aankomt.
Been there. done that. En iedereen mag zijn eigen fouten maken, zeg maar
Vanmorgen voor het eerst Weetabix gegeten. Want dat is mijn man's standaard ontbijt en ik was nu toch een keer nieuwsgierig. Het ziet er niet uit. Echt hoogst onsmakelijk. En dus was ik nooit eerder benieuwd. Het zit wel boordevol vezels, B vitamines en ijzer. Goed. Het smaakt zoals het er uit ziet. Helaas.
[ afbeelding ]
Matig als in weinig eten?quote:Op dinsdag 14 januari 2020 14:17 schreef emmyemmy2 het volgende:
Vandaag word een matig dagje, merk ik![]()
O: Halve kilo kwark
T: Minioreodingetjes.
L: Geen idee, buiten huis
D: Idem
Veelquote:Op dinsdag 14 januari 2020 14:18 schreef Molo het volgende:
[..]
Matig als in weinig eten?
Ik lees trouwens steeds mini rodeo dingetjesGoeie MI dat
Ah op die manier, sterkte!quote:Op dinsdag 14 januari 2020 14:21 schreef emmyemmy2 het volgende:
[..]
VeelWe moetrn vanwege nietzoleukefamiliedingen naar familie toe, dus dat word onderweg ergens eten en daar ben ik niet goed in
Ik wilde net zeggen dat je voorlopig nog bovenaan staat, maar kennelijk heb ik je net ingehaaldquote:Op dinsdag 14 januari 2020 13:38 schreef Tuindier het volgende:
Lijstje:
O: havermout met melk
T: 2x mandarijn (1 vies, 1 lekker)
L: 3 boterhammen, kipfilet, tonijnsalade (vrij droog), komkommer, augurk
D: rode kool met appel, krieltjes, saucijs
T: nog iets
En nog een door de fitbit gemotiveerde lunchwandeling. Ik bedacht me dat ik vrijdag de hele dag naar de sauna ga en daar dat ding niet omdoe, dus dat worden weinig stappen vrijdag.
Die nam ik weleens als ware het chipsquote:Op dinsdag 14 januari 2020 14:46 schreef SQ het volgende:
Heb nooit weetabix op trouwens. Ik at vroeger wel altijd die special k vezelstokjes door mijn yoghurt en ik vond dat stiekem best lekker
Ja ook!quote:Op dinsdag 14 januari 2020 14:47 schreef Molo het volgende:
[..]
Die nam ik weleens als ware het chips
Oh, maar dat heb ik ook wel eens gehad en vond ik lekkerder dan Weetabix. Wel snel opeten, anders soggy.quote:Op dinsdag 14 januari 2020 14:46 schreef SQ het volgende:
Heb nooit weetabix op trouwens. Ik at vroeger wel altijd die special k vezelstokjes door mijn yoghurt en ik vond dat stiekem best lekker
Edit: allbran heette dat
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 14 januari 2020 14:21 schreef emmyemmy2 het volgende:
VeelWe moetrn vanwege nietzoleukefamiliedingen naar familie toe, dus dat word onderweg ergens eten en daar ben ik niet goed in
Hoe is de hamquote:Op dinsdag 14 januari 2020 15:20 schreef Lonaa het volgende:
Lunch was (net pas) kapje met smeerkaas en dikke boterham met geitenkaas, vijgenjam en rauwe ham
Tijdens de wintersport zou ik me niet zo druk maken. Mijn ervaring is dat je echt de hele dag bezig bent en dan verbrand je ook behoorlijk wat. Vandaar ook de hongerquote:Op dinsdag 14 januari 2020 15:34 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik zit nu al met iets he. Mijn grootste valkuil is uit mijn ritme raken. Nu vertrekken wij van de week op wintersport en dan is heel je eet patroon anders.
Nu viel ik eigenlijk vanzelf in een patroon.. En nu zit ik mezelf af te vragen hoe ik mij daar straks weer redelijk makkelijk in kan krijgen want die verbranding staat nog wel even aan straks en dat gaat dan een paar dagen zijn waarin mijn lichaam alleen maar eten wil
Heel zacht en niet zo zout.quote:Op dinsdag 14 januari 2020 15:23 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Hoe is de ham
Ik heb twee volkorenboterhammen met avocado, gebakken eitje en gebakken tomaat
Nee het probleem is ook niet tijdens de wintersport. Dat verbrand wel. Maar erna. Als je lijf nog in de eten eten eten modus zit. Maar je het niet meer verbrand. Dat is mijn valkuil.quote:Op dinsdag 14 januari 2020 15:49 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Tijdens de wintersport zou ik me niet zo druk maken. Mijn ervaring is dat je echt de hele dag bezig bent en dan verbrand je ook behoorlijk wat. Vandaar ook de honger![]()
Maar dan er na. Kan je makkelijk weer omschakelen of is dat nou juist je valkuil? Dat je blijft hangen in dat andere ritme van waarschijnlijk meer (en meer ongezond) eten?
Wat bij mij werkt bij valkuilen die je ziet aankomen is plannen. Dus al een weekmenuplanning maken voor vanaf de dag dat je weer thuis bent. En dat dus klaar hebben liggen voor je vertrekt. En je dan ook aan die planning houden natuurlijkquote:Op dinsdag 14 januari 2020 15:55 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Nee het probleem is ook niet tijdens de wintersport. Dat verbrand wel. Maar erna. Als je lijf nog in de eten eten eten modus zit. Maar je het niet meer verbrand. Dat is mijn valkuil.
herkenbaar met pindakaas.quote:Op dinsdag 14 januari 2020 15:07 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Periode van pure ellende omdat er niks in de kast zat een lepel in de Nutella..
Ja niet mijn beste tijd
Ik ga eens kijken hoe ik dat ga plannen. We zijn die dag namelijk ook niet echt thuis. Hond ophalen, daar eten enzo.. Hendig hequote:Op dinsdag 14 januari 2020 15:59 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Wat bij mij werkt bij valkuilen die je ziet aankomen is plannen. Dus al een weekmenuplanning maken voor vanaf de dag dat je weer thuis bent. En dat dus klaar hebben liggen voor je vertrekt. En je dan ook aan die planning houden natuurlijk![]()
Misschien alvast het eten voor de eerste dag in huis hebben (in de diepvries oid). En gezien de honger!modus eten kiezen met veel vezels en vulling.
dat komt ook wel goed hoor. Dit is een paar jaar terug alweer.quote:Op dinsdag 14 januari 2020 16:01 schreef BertV het volgende:
[..]
herkenbaar met pindakaas.![]()
open deur tip is echt om niet te weinig te eten. ...dit soort periodes voorkomen is belangrijker dan iets sneller afvallen.
(want de kans om het dan helemaal te laten schieten is erg aanwezig)
Lijken net weelwormpjesquote:Op dinsdag 14 januari 2020 14:46 schreef SQ het volgende:
Edit: allbran heette dat
[ afbeelding ]
De Weetabix Choco mini’s zijn wel ok, maar een banaan erbijquote:Op dinsdag 14 januari 2020 12:28 schreef Isabeau het volgende:
Verloren vocht is overigens glycogeenvoorraad. Niet vocht wat ergens gezellig in je kont was gaan zitten of zo.
Maar goed, nog even een rip voor LC01's spiermassa waardoor het basaalmetabolisme daalt en ze in de toekomst nog moeilijker afvalt/makkelijker aankomt.
Vanmorgen voor het eerst Weetabix gegeten. Want dat is mijn man's standaard ontbijt en ik was nu toch een keer nieuwsgierig. Het ziet er niet uit. Echt hoogst onsmakelijk. En dus was ik nooit eerder benieuwd. Het zit wel boordevol vezels, B vitamines en ijzer. Goed. Het smaakt zoals het er uit ziet. Helaas.
[ afbeelding ]
Voedingswaarden (per stuk)quote:Op dinsdag 14 januari 2020 16:33 schreef Sjeen het volgende:
[..]
De Weetabix Choco mini’s zijn wel ok, maar een banaan erbij![]()
Heeft iemand dit al eens geprobeerd?
Koolhydraatarm pindakaasbrood
Zelfde als met bananenbrood. Dat koop/bak ik ook niet, want ik eet met gemak dat hele ding in 1x op.quote:Op dinsdag 14 januari 2020 16:54 schreef Myraela het volgende:
Lijkt me zo lekker dat ik het vast niet bij een plakje kan houden. Begin er maar niet aan.
Beterschap!quote:Op dinsdag 14 januari 2020 18:37 schreef Luke83 het volgende:
Geen sport vanavond. Opeens koud, rillerig en snotneus. Vroeg in bed dan maar...
Weetabix is echt heel goor. Een acquired taste, net als Marmite/Bovril en andere enge dingen uit de UK.quote:Op dinsdag 14 januari 2020 12:28 schreef Isabeau het volgende:
[ afbeelding ]
Ik plan vaak ook van te voren mijn dag, in grote lijnen. Is ook handig met mijn mealprep.quote:Op dinsdag 14 januari 2020 19:59 schreef Hupje het volgende:
Grappig dat sommige mensen voor de Fitbit extra zijn gaan lopen!
Dat bijhouden van wat ik heb gegeten in een app, daar ben ik niet zo goed in. Op het moment zelf heb ik vaak geen tijd (of is het ongewenst om met mijn telefoon bezig te zijn) en 's avonds vergeet ik het, of ben ik vergeten wat ik precies heb gegeten.
Kan wel hoor!quote:Op woensdag 15 januari 2020 07:03 schreef Pinuts het volgende:
Kan je na enkele weken al verschil zien? Ik ben nu weer 4 weken echt bezig en heb bet gevoel dat ik vooral bij mijn buik wel wat kleine veranderingen zie. Is dit mogelijk of wil ik gewoon te graag ?
Tuurlijk kan dat.quote:Op woensdag 15 januari 2020 07:03 schreef Pinuts het volgende:
Kan je na enkele weken al verschil zien? Ik ben nu weer 4 weken echt bezig en heb bet gevoel dat ik vooral bij mijn buik wel wat kleine veranderingen zie. Is dit mogelijk of wil ik gewoon te graag ?
Doe mij ook zo'n drop.quote:Op woensdag 15 januari 2020 09:12 schreef BE het volgende:
Vandaag lekker aan de bleekselderij en groene thee, geen zou in je avondeten en tadaaa, morgen het dubbele!![]()
Maar kusje erop hoor!Het is hoe dan ook stom.
Mijn januari so far. Het sushi-weekend is goed te zien.
[ afbeelding ]
Dit heb ik dus ook. Ziek zijn is echt een ramp, ik krijg dan altijd vreetbuien.quote:Op woensdag 15 januari 2020 11:03 schreef Luke83 het volgende:
Meh,van niet fit naar echt ziek. En alleen maar zin in vette, suikerrijke zooi. Gelukkig lig ik in bed, anders waren de kasten al leeg
Een kilo per lijn. 3kg dus.quote:Op woensdag 15 januari 2020 09:41 schreef Messina het volgende:
Waar staan beide lijnen voor, BE?![]()
Is het niet gewoon tijd voor een andere weegschaal, Bert?
Hier vanmorgen weer iets in de plus. Lekker zout gegeten gisteren.
Komt me bekent voor, doet mijn weegschaal ook geregeld. Weeg mezelf altijd 3 keer .quote:Op woensdag 15 januari 2020 09:24 schreef BertV het volgende:
Vanochtend op de weeg schaal 87kg rond.... KAN NIET! %^$^%
Nog een keer wegen 85kg rond...
Super!quote:
Ik heb het beruchte zwembandje. Heupen en buik. Begin nu ook eindelijk wat resultaat rond mijn buik te zien, maar er blijft wel VEL achter. Dus als ik mijn buikomvang meet zit daar zoveel vel dat het altijd een te grote omvang zal zijn volgens de "norm".quote:Op woensdag 15 januari 2020 14:10 schreef Dance99Vv het volgende:
Eindelijk begint mijn buikvet te verminderen, verloor overal vet, mijn benen mijn armen, mijn kont.
Maar had nog steeds dat bierbuikje.
Hier vooral doordeweeks geen "onzin" (dus drinken blijft bij water/koffie/thee, snacks zijn dingen waar in ieder geval óók iets positiefs aan is, dus fruit of een eitwitreep ipv chips of chocolade) en in het weekend "mag" dat wel. Kan je cheatdagen noemen, maar ik ga er niet bewust in met een 'alles mag, want cheatdag', zeg maar.quote:Op woensdag 15 januari 2020 14:15 schreef Dance99Vv het volgende:
Doen jullie ook aan een belonings systeem of aan cheat-dagen?
1,80m meest ideale gewicht ligt rond 70 kg dacht ik.quote:
Zo ga ik er ook mee omquote:Op woensdag 15 januari 2020 14:24 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Hier vooral doordeweeks geen "onzin" (dus drinken blijft bij water/koffie/thee, snacks zijn dingen waar in ieder geval óók iets positiefs aan is, dus fruit of een eitwitreep ipv chips of chocolade) en in het weekend "mag" dat wel. Kan je cheatdagen noemen, maar ik ga er niet bewust in met een 'alles mag, want cheatdag', zeg maar.
Wij zijn even groot.quote:Op woensdag 15 januari 2020 14:25 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
1,80m meest ideale gewicht ligt rond 70 kg dacht ik.
mijn buik-omvang is momenteel 105cm zonder loshangend vel
Ikzelf beloon me met een cheatdag als ik weer 5 kg ben kwijtgeraakt en dan is het wel dat alles mag maar veel dingen eet ik zowiezo al niet (zoals chips en snoep) dus dat blijft beperkt tot dingen die ik echt mis in mijn dieet zoals crosiantjes met kaas en jam en een lekker alcoholisch drankjequote:Op woensdag 15 januari 2020 14:24 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Hier vooral doordeweeks geen "onzin" (dus drinken blijft bij water/koffie/thee, snacks zijn dingen waar in ieder geval óók iets positiefs aan is, dus fruit of een eitwitreep ipv chips of chocolade) en in het weekend "mag" dat wel. Kan je cheatdagen noemen, maar ik ga er niet bewust in met een 'alles mag, want cheatdag', zeg maar.
Kleren in m'n huidige maat kopen is op zich beloning genoeg (of straf, RIP bankrekening), dus geen bewuste beloningen verder.
Eh, als het werkt. Mijn hoofd kan niet zo goed omgaan met "mag je niet", "mag je over anderhalve dag weer" trek ik beter.quote:Op woensdag 15 januari 2020 14:32 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
Ikzelf beloon me met een cheatdag als ik weer 5 kg ben kwijtgeraakt en dan is het wel dat alles mag maar veel dingen eet ik zowiezo al niet (zoals chips en snoep) dus dat blijft beperkt tot dingen die ik echt mis in mijn dieet zoals crosiantjes met kaas en jam en een lekker alcoholisch drankje
Je hebt ook 2 kinderen gebaard he, stel je verwachtingen niet té hoogquote:Op woensdag 15 januari 2020 14:31 schreef Messina het volgende:
[..]
Wij zijn even groot.![]()
Voor mannen is het geloof ik max 102cm en voor vrouwen max 88cm.
Ik zit op 94cm met vel. Maar daar zit dus echt nog wel best wat vet onder.![]()
Ik weeg inmiddels net-geen-70-kilo meer. Het is jammer dat je niet op maar één plek vet kunt verliezen met trainen e.d.
Ik doe wel aan beloningssysteem. Per (sub) doelen mag ik geld uitgeven aan leuke dingen die ik normaal te duur vind om zo maar ff te kopen.quote:Op woensdag 15 januari 2020 14:15 schreef Dance99Vv het volgende:
Doen jullie ook aan een belonings systeem of aan cheat-dagen?
Zit ook wel logica in, als je s avonds warm eet wordt het meeste opgeslagen in het lichaam, als je s middags warm eet verbrand je er al vrij veel van. En laat het avondmaal nou net de maaltijd zijn met de meeste calorieën.quote:Op dinsdag 14 januari 2020 17:22 schreef Meridiaan het volgende:
Van,iddag warm gegeten en nu weet ik waarom mensen dat vroeger meer deden, want ik zit nog steeds nokkievol
Dat dieet van LCO01
Ja, je hebt ook helemaal gelijk, en ik verwacht geen superstrakke buik, maar ik zou zo graag binnen de lijntjes van de "max" willen zittenquote:Op woensdag 15 januari 2020 14:42 schreef SQ het volgende:
[..]
Je hebt ook 2 kinderen gebaard he, stel je verwachtingen niet té hoogdie buik krijg je nooit meer strak.
Denk dat jouw gewicht meer dan prima is bij jouw lengte en leeftijd. Zou ook niet ambiëren om meer af te vallen, hoogstens om je spieren te versterken.
Je weet dat dit onzin is he?quote:Op woensdag 15 januari 2020 14:54 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
Zit ook wel logica in, als je s avonds warm eet wordt het meeste opgeslagen in het lichaam, als je s middags warm eet verbrand je er al vrij veel van. En laat het avondmaal nou net de maaltijd zijn met de meeste calorieën.
Ja ik ken het gevaarquote:Op woensdag 15 januari 2020 14:57 schreef Myraela het volgende:
Niet hersendood te vreten omdat het op zo'n moment even kan. Dat deed ik voorheen wel als ik zo'n cheatday met mezelf afsprak. Ging ik ineens dingen eten waar ik anders niet eens aan zou denken.
@Isabeau heeft daar hele mooie bronnen voor meestal, ik bookmark nooit iets.quote:Op woensdag 15 januari 2020 14:59 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
nee wist ik niet, heb je daar onderbouwing voor?
Isabeau is druk bezig in World of Warcraft. Error. Maar SQ heeft gelijk.quote:Op woensdag 15 januari 2020 15:06 schreef SQ het volgende:
@:Isabeau heeft daar hele mooie bronnen voor meestal, ik bookmark nooit iets.
Jij speelt alliance toch?quote:Op woensdag 15 januari 2020 16:02 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Isabeau is druk bezig in World of Warcraft. Error. Maar SQ heeft gelijk.
Jij bent zelf een betrouwbare bron. Ik geloof je.quote:Op woensdag 15 januari 2020 16:02 schreef Isabeau het volgende:
quote:Op woensdag 15 januari 2020 16:02 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Mijn main is momenteel horde. Maar heb ook jarenlang alliance gespeeld. heb nog wel alliance alts.quote:
Herkenbaarquote:Op woensdag 15 januari 2020 19:18 schreef Isabeau het volgende:
WoW is overigens heel erg dieetgerelateerd. Nieuwe patch vandaag. Aantal stappen nog geen 3000. Mijn gemiddelde is meer dan 15k. fml
Joh, dan stop je er toch mee?quote:Op woensdag 15 januari 2020 19:30 schreef Myraela het volgende:
Mij begint die challenge me meer te demotiveren dan te motiveren, eigenlijk.Ik heb voor mijn doen prima gelopen deze week. Alsin, het is nog steeds geen flikker, maar wel elke dag even een rondje. Dat is eigenlijk een verbetering en zou ik blij mee moeten staan. Maar dan zie ik weer dat ik onderaan sta. En ook niet met een klein verschil.
Ik weet niet hoe ik veel meer in m'n leven zou moeten proppen.
Je staat aardig gelijk met IJs en mij toch?quote:Op woensdag 15 januari 2020 19:30 schreef Myraela het volgende:
Mij begint die challenge me meer te demotiveren dan te motiveren, eigenlijk.Ik heb voor mijn doen prima gelopen deze week. Alsin, het is nog steeds geen flikker, maar wel elke dag even een rondje. Dat is eigenlijk een verbetering en zou ik blij mee moeten staan. Maar dan zie ik weer dat ik onderaan sta. En ook niet met een klein verschil.
quote:Op woensdag 15 januari 2020 19:30 schreef Myraela het volgende:
Klinkt wel lekker.quote:Op woensdag 15 januari 2020 19:38 schreef Tuindier het volgende:
Ik had nog een lading calorieën over, dus ik dacht: "ik bak een banenenbroodje met havermout". Al improviserend kwam ik nog wat chocoladesnippers tegen, en toen bedacht ik dat dat ook wel heel lekker zou zijn met een flinke lepel pindakaas erdoor. Net uitgerekend, maar er staan nu 1800kcal in de oven. Ik weet wel hoe ik dik geworden ben.
Heb nu 1/8e op de eetlijst gezet en dat ga ik van genieten. Rest gaat (op een stukje voor morgen na) de vriezer in.
Ik at graag gebakken aardappeltjes met mayonaise. En dan niet 1 normale eetlepel of zo, neuh, echt een bergje. Je wilt niet weten wat je dan ongemerkt naar binnen werktquote:Op woensdag 15 januari 2020 19:44 schreef Myraela het volgende:
Klinkt wel lekker.![]()
Ik keek laatst een programma 'secret eaters' en toen wist ik ook waarom ik dik ben geworden. Daar hadden ze iemand die ook kookte en dan een laag bechamelsaus met kaas eroverheen deed en hoeveel kcal dat had. Ik at echt zo belachelijk veel kaassaus.Bloemkool verzopen in kaassaus, lasagne met bechamelsaus of witlof met ham en... fucking veel kaassaus.
Amper saus bij dingen gooien was wel een van mijn betere beslissingen.quote:Op woensdag 15 januari 2020 19:54 schreef SQ het volgende:
Twee flinke scheppen mayo is al vlug 100 gram, en dus 650 kcal aan saus alleen ja.
Ja, logisch! Ik was ook blij verrast dat de zon aan het eind van de dag nog even tevoorschijn piepte.quote:Op woensdag 15 januari 2020 19:53 schreef Tuindier het volgende:
Ik moet ook zeggen dat ik deze week toevallig iedere lunchpauze kon gaan wandelen, maar dat dat normaal echt niet het geval is. Ik fiets momenteel in het donker naar het werk en weer naar huis in het donker, dus wilde toch nog even wat daglicht meepakken toen ik vanmiddag het zonnetje zag.
Ik heb mayonaise eens afgewogen om te kijken wat volgens de verpakking een normale portie was. Dat was een theelepeltje. Mijn twee volle eetlepels tikte ook wel flink aan.quote:Op woensdag 15 januari 2020 19:52 schreef Isabeau het volgende:
Ik at graag gebakken aardappeltjes met mayonaise. En dan niet 1 normale eetlepel of zo, neuh, echt een bergje. Je wilt niet weten wat je dan ongemerkt naar binnen werkt
Klonk ook lekker! En kaas, gelukkig lang niet van alle soorten fan. Dat scheelt iets. Maar zaken zoals tosti in de pan gebakken, of gegratineerd laagje, of een plak zo uit 't vuistje...quote:Op woensdag 15 januari 2020 20:21 schreef Tuindier het volgende:
Bananenchocopindahavermouttaartje was lekker! En een puntje ook wel echt genoeg. Nu nog ff yoga en dan vroeg naar bed.
Mag ik vragen hoe je aan zo'n dieet komt? Heb je dat zelf gemaakt of van een dietist?quote:Op woensdag 15 januari 2020 20:43 schreef Dance99Vv het volgende:
Mijn dieet staat kaas en vette shit toe zolang er maar geen suikers en koolhydraten aan te pas komen. net nog even een snak gepakt , brie met katenspek ,en paar stukjes(flinke plakken) milner kaas
Over keto zijn 6 biljard websites vol geschreven denk ik, da's niet zo heel moeilijk te vinden. Basically schrap je alle koolhydraten, dus je eet geen rijst, pasta, brood, aardappelen, fruit, snoep, koek, alles waar verder nog suiker in zit, en de meeste groenten mag je ook niet.quote:Op woensdag 15 januari 2020 20:44 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Mag ik vragen hoe je aan zo'n dieet komt? Heb je dat zelf gemaakt of van een dietist?
Het heet het KETO dieet, ben dat gaan volgen nadat ik type2 diabetis gediagnosticeerd was.quote:Op woensdag 15 januari 2020 20:44 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Mag ik vragen hoe je aan zo'n dieet komt? Heb je dat zelf gemaakt of van een dietist?
Ja dyslectie heb ik ook, gelukkig daar geen pillen voorquote:
Ja das een feit, maar het onder de knie houden is ook een bekent symtoomquote:Op woensdag 15 januari 2020 20:57 schreef SQ het volgende:
Maar zonder keto kan ik ook wel afvallen.
Ik heb alleen het slank blíjven nog niet goed onder de knie
Als daar nou eens een werkzame pil voor wasquote:Op woensdag 15 januari 2020 20:57 schreef SQ het volgende:
Ik heb alleen het slank blíjven nog niet goed onder de knie
Thanks voor je antwoord!quote:Op woensdag 15 januari 2020 20:52 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
Het heet het KETO dieet, ben dat gaan volgen nadat ik type2 diabetis gediagnosticeerd was.
Zwaar overgewicht had en steeds meer pillen in mijn hand had om allerlei simptonen te bestrijden.
Nu heb ik ketonen
Hier ook niet. Al vier dagen exact hetzelfde. Da’s eigenlijk ook knap.quote:Op donderdag 16 januari 2020 07:33 schreef Myraela het volgende:
Weer niets eraf.
Lijstje vandaag:
O: Banaan
L: Vier boterhammen met pindakaas
T: Amandelen/Lu volkoren crackers/ Nakd citroenreep
D: Chinese hotpot
Die zijn er wel geweest in een ver, grijs verleden, maar die zijn uit de handel. Iets met hartaanvallen en andere dodelijke bijwerkingenquote:Op woensdag 15 januari 2020 21:14 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Als daar nou eens een werkzame pil voor was
Stuiter alles.quote:Op donderdag 16 januari 2020 08:13 schreef BertV het volgende:
3 mok Koffie met halfvolle koffie melk
O: Plenny Shake v2.1 Mango 600kcal
2 mokken Koffie met halfvolle koffie melk
L: Plenny Shake v2.1 Koffie 600kcal
1 mok Koffie met halfvolle koffie melk
D: Flink bord Aardappel, Groente, Vleesvervanger + Alpro Yoghurt/Muesli
Koffie met halfvolle koffie melk
KOFFIE (eet nu eens normaal BertV)
Gisteren een "zwak" moment. Ik betrapte me er zelf op dat ik samen met de kinderen de nootjes/ fruitstukjes uit de muesli zak aan het eten was.
quote:
Met afkick-hoofdpijn weerleg je eigenlijk je resistentie al.quote:Op donderdag 16 januari 2020 09:53 schreef BertV het volgende:
[..]![]()
![]()
Net als alcoholisten met alcohol ben ik compleet resistent voor caffeine.
Voor het slapen drie mokken, geen probleem.
Wel afkick-hoofdpijn.
Die geitenkaas mag je houden, maar lekker lijstje verder. Je lunch wil ook prima met brie en wat rucola erbijquote:Op donderdag 16 januari 2020 15:04 schreef BE het volgende:
Hier even een dagje normaal, geen IF. Wakker geworden met knallende koppijn, de klats komt er aan, echt bizar druk met werken ineens dus even goed voor mezelf zorgen want het energiepeil begon wat te dalen onder invloed van slaapgebrek.![]()
O: Havermoutpap met banaan en rozijnen
T: 2 lidl chocoladetoetjesrepen
L: 2 speltbroodjes met warme geitenkaas, beetje walnoot en honing
T: blauwe bessen en frambozen (heb een flinke schaal op tafel staan)
D: tartaartjes en sperziebonen en een heel klein beetje gebakken aardappeltjes
Hij viel hier in de smaak.quote:Op donderdag 16 januari 2020 15:31 schreef Barreltje het volgende:
Oh en zo eens de pastinaak soep van loona (met chorizo) maken..
Zijn die beetje houdbaar? Zeg een minimaal 3 dagen...quote:Op donderdag 16 januari 2020 12:20 schreef Holyme het volgende:
Lijstje wordt aangevuld met:
O brinta, amandelmelk, rozijn en kaneel
L proteinepannenkoek met peer, rozijn, kardemom en kaneel
T tomaatjes, mandarijntjes
D zuurkoolstamp met mandarijn, rozijn, appel en rookworst. Blokje 90%
Valt het op dat ik van rozijn hou?
Geen idee, ik ken mezelf te goed om dat niet te gaan testenquote:Op donderdag 16 januari 2020 15:41 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Zijn die beetje houdbaar? Zeg een minimaal 3 dagen...
Kun je dat niet doen op z'n wijnproevensquote:Op donderdag 16 januari 2020 16:05 schreef BertV het volgende:
Ik moest voor mijn werk chocolade testen.
(Nieuwe deftige varianten met bloemblaadjes)
Van iedere soort MOEST ik een stukje nemen... toch lastig hoor.
Ook een idee. Opgerold zijn die nog wel in te vriezen in wat folie gok ik.quote:Op donderdag 16 januari 2020 15:55 schreef Holyme het volgende:
[..]
Geen idee, ik ken mezelf te goed om dat niet te gaan testenMaar ik zou verwachten van wel, tis poeder en water, of eventueel invriezen?
Bij lijstje komt nog een oranje paprika.
Oh, dit klinkt wel heel tof!quote:Op donderdag 16 januari 2020 16:05 schreef BertV het volgende:
Ik moest voor mijn werk chocolade testen.
(Nieuwe deftige varianten met bloemblaadjes)
Van iedere soort MOEST ik een stukje nemen... toch lastig hoor.
Ik hou niet van pannekoeken maar ben wel benieuwd, wat gebruik je daarvoor om te maken?quote:Op donderdag 16 januari 2020 15:55 schreef Holyme het volgende:
[..]
Geen idee, ik ken mezelf te goed om dat niet te gaan testenMaar ik zou verwachten van wel, tis poeder en water, of eventueel invriezen?
Kan je anders niet een lange wandeling maken?quote:Op donderdag 16 januari 2020 15:28 schreef Barreltje het volgende:
Ik ben de hele dag al aan het twijfelen.. Ik ga volgende week op wintersport.. en ik heb morgen een volleybal wedstrijd.. maar eigenlijk wil ik vandaag nog wat extra beweging inlassen tbv de wintersport.. maar dan weer niet zodanig dat ik morgen overal spierpijn heb..![]()
Misschien moet ik het maar gewoon loslaten
Zijn dat die nieuwe van Koopmans?quote:Op donderdag 16 januari 2020 15:55 schreef Holyme het volgende:
[..]
Stukje fietsen of wandelen?quote:Op donderdag 16 januari 2020 15:28 schreef Barreltje het volgende:
Ik ben de hele dag al aan het twijfelen.. Ik ga volgende week op wintersport.. en ik heb morgen een volleybal wedstrijd.. maar eigenlijk wil ik vandaag nog wat extra beweging inlassen tbv de wintersport.. maar dan weer niet zodanig dat ik morgen overal spierpijn heb..![]()
Misschien moet ik het maar gewoon loslaten
Dit spul. Je hebt dat ook van Body&Fit, maar dit zijn portiezakjes. Mijzelf kennende is dat verstandiger. Prima mee te variëren, kan zelfs zonder boter of olie (mits antiaanbakpan), maar dan is het meer een warme deegkoek, ofzoiets. Niet dat ik daar moeite mee hebquote:Op donderdag 16 januari 2020 16:36 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik hou niet van pannekoeken maar ben wel benieuwd, wat gebruik je daarvoor om te maken?
Hartig met beetje parmezaanse kaas of garnaaltjes en lente uitjes erdoor lijkt me dit best lekkerquote:Op donderdag 16 januari 2020 16:58 schreef Holyme het volgende:
[..]
Dit spul. Je hebt dat ook van Body&Fit, maar dit zijn portiezakjes. Mijzelf kennende is dat verstandiger. Prima mee te variëren, kan zelfs zonder boter of olie (mits antiaanbakpan), maar dan is het meer een warme deegkoek, ofzoiets. Niet dat ik daar moeite mee heb
Edit @:Ijsdraakje deze dus.
Dat spul is wel wat zoet, heb ze nog niet hartig geprobeerd. Denk dat met spek enzo best kan, maar heb nog nooit pannenkoeken op met wat jij noemt, dus kan me niet direct voorstellen of dat gaat werken.quote:Op donderdag 16 januari 2020 17:06 schreef Molo het volgende:
[..]
Hartig met beetje parmezaanse kaas of garnaaltjes en lente uitjes erdoor lijkt me dit best lekker
Er zit ook suiker in, net de ingrediënten bekekenquote:Op donderdag 16 januari 2020 17:11 schreef Holyme het volgende:
[..]
Dat spul is wel wat zoet, heb ze nog niet hartig geprobeerd. Denk dat met spek enzo best kan, maar heb nog nooit pannenkoeken op met wat jij noemt, dus kan me niet direct voorstellen of dat gaat werken.
Ik had het gezien, 11% suiker. Is best veel maar als je daar sterke hartigs smaken tegenover zet kan dat wel.quote:Op donderdag 16 januari 2020 17:24 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
Er zit ook suiker in, net de ingrediënten bekeken
Ingrediënten: TARWEBLOEM, wei-eiwit concentraat (MELK), SOJA-eiwit, suiker, EIPOEDER, natuurlijk aroma (MELK), rijsmiddel (natriumcarbonaten), zout, emulgator (SOJA lecithine), anti-klontermiddel (siliciumdioxide), meelverbeteraar (ascorbinezuur), TARWEMOUTMEEL.
Heerlijkquote:Op donderdag 16 januari 2020 17:29 schreef Molo het volgende:
[..]
Aziatische pannekoekjes met garnalen en lente uitjes, die je in zoute sojasaus dipt horen beetje zoetig te zijn ook.
Ja, gewoon in een fonduepannetje. Ben laat thuis vanavond, dus dan is dit lekker makkelijk. Amper voorbereiding. En zitten we tenminste even gezellig aan tafel, anders stort ik na zo’n dag gewoon neer op de bank.quote:Op donderdag 16 januari 2020 08:31 schreef Tuindier het volgende:
Hier ook niet. Al vier dagen exact hetzelfde. Da’s eigenlijk ook knap.
En hotpot! Lekker! Doe je dat thuis?
Gelukkig ben ik niet vies van wat suikerquote:Op donderdag 16 januari 2020 17:29 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik had het gezien, 11% suiker. Is best veel maar als je daar sterke hartigs smaken tegenover zet kan dat wel.
Aziatische pannekoekjes met garnalen en lente uitjes, die je in zoute sojasaus dipt horen beetje zoetig te zijn ook.
Goed idee! Het is dat ik geen fondue hebquote:Op donderdag 16 januari 2020 17:53 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ja, gewoon in een fonduepannetje. Ben laat thuis vanavond, dus dan is dit lekker makkelijk. Amper voorbereiding. En zitten we tenminste even gezellig aan tafel, anders stort ik na zo’n dag gewoon neer op de bank.
Ik ben dan wel geneigd de soep ook te gaan eten, dan ben je een dagje wat zwaarder door het zout. Dat zou het ook kunnen zijn hè!quote:Op vrijdag 17 januari 2020 07:31 schreef Myraela het volgende:
Chinese hotpot was overigens wel heel lekker. En je eet toch best veel groenten. Ik heb denk ik 6 gyoza’s op en voor de rest alleen paksoi, lotuswortel en dan de dipsaus, lenteui en koriander.
Ik kan het niet uitrekenen, maar het zal niet heel slecht zijn.
Maar jij staat alsnog in de min!quote:Op vrijdag 17 januari 2020 07:41 schreef SQ het volgende:
Ik ging gisteren ook finaal de mist in. Hele dag dikke buikpijn gehad en daardoor te lam om goede keuzes te maken. Dus onder andere bier, friet en chocolade.
Plus anderhalve kilo he
-------
En door.
Ja, da's waar. Ik maak me er ook geen zorgen om hoorquote:Op vrijdag 17 januari 2020 07:44 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Maar jij staat alsnog in de min!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
AH had/heeft ook bran flakes, maar laatste keer dat ik keek hadden ze ook bij de naturel versie ineens een schep suiker toegevoegd.quote:Op vrijdag 17 januari 2020 08:22 schreef MevrouwPuff het volgende:
Een tijd terug at ik van die Albran flakes, maar die zijn bij ‘mijn’ winkel nu alleen nog met fruit en chocostukjes te krijgen. Dat kattenvoer hebben ze al helemaal niet! Misschien toch eens naar de plus van het weekend.
SPOILER: werkverhaalOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.***
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |