quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:12 schreef Jentin het volgende:
Gefeliciteerd, Duman! Nog zo'n knapperd als U. in de maak
Zo leuk dat onze baby’s nu grote broer worden.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:22 schreef PKM het volgende:
Gefeliciteerd @:D.U.M.A.N.
Leuk weer samen zwanger.
Dan doe ik met je meequote:Op zaterdag 14 maart 2020 18:52 schreef Helsinki het volgende:
Nu rammel ik ook weer behoorlijkmaar de vorige keer was ik ook een paar maanden later
Wat liefquote:Op zondag 15 maart 2020 08:39 schreef pinquit het volgende:
Gefeliciteerd dumanik moest gisteren nog aan je denken! Wat een mooi nieuws!
Ik heb nog een hele zooi klackstar ovulatietesten ergens. Weet niet precies hoeveel, stuk of 30 denk ik. Als je ze wil moet je me maar even DM’en, ik hoef er verder niks voor.quote:Op zondag 15 maart 2020 10:18 schreef vlindertje89 het volgende:
Gefeliciteerd, DUMAN!![]()
Ik mag na jaren lurken, me hopelijk bijna hier melden.
Ik heb adenomyose, en ik wist al wel dat dat mogelijk ervoor kan zorgen dat ik moeilijker zwanger word, maar heb me dit weekend ook eens wat meer verdiept in of er eigenlijk ook risico's zijn wanneer ik wel zwanger word. Die lijken er op basis van Japans onderzoek wel degelijk te zijn: groter risico op vroeggeboorte <37 weken, groter risico op vroeggeboorte <34 weken, groter risico op voortijdig breken van de vliezen, groter risico op placenta loslating, groter risico op miskraam in 1e trimester, groter risico op miskraam in 2e trimester. Dat is toch best een lijst risico's. Dus ik heb maandag een belafspraak met de endometriose verpleegkundige (en hoop eigenlijk dat die de afspraak bij de gynaecoloog in de agenda zet zodat ik de gynaecoloog kan spreken) om dat te bespreken. Ondanks dat ik zelf net ben gepromoveerd (op de lange termijn gevolgen van vroeggeboorte nota bene..) en dus wetenschappelijk onderzoek goed zou moeten kunnen interpreteren, wil ik toch ook graag even de mening van een arts uit NL hierover en heb ik wat vragen over hoe groot het risico dan nou daadwerkelijk is (als het gaat om een kans die normaal 0.05% is en bij mij nu 0.1% is dat natuurlijk al heel anders dan een kans van 20% naar 40% oid), en in hoeverre daar bij goede monitoring en evt vervroegd verlof/bedrust/wat dan ook nog iets aan te doen is. En daarna met vriend in conclaaf over of we dat risico dan aanvaardbaar vinden. Ik hoop echt enorm van wel, want anders is de conclusie dus dat er nooit biologische kinderen gaan komen..
Anyway, ik kwam hier eigenlijk voor concreet advies: mochten we beslissen dat het verhoogde risico's zijn die we in absolute zin nog steeds aanvaardbaar vinden, dan willen we wel meteen aan de slag met ovulatie testen. Hebben jullie suggesties voor welke? Klackstar, sensitest, nog iets anders? Of zijn er inmiddels-zwangeren die nog een voorraad hebben liggen en daar tegen enigszins gereduceerd tarief vanaf willen?
Lief!! Ik wacht het gesprek van morgen even af en dan stuur ik je een DM!quote:Op zondag 15 maart 2020 13:27 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Ik heb nog een hele zooi klackstar ovulatietesten ergens. Weet niet precies hoeveel, stuk of 30 denk ik. Als je ze wil moet je me maar even DM’en, ik hoef er verder niks voor.
Ik ook! Al zit ik niet bewust op het wachtbankje. We hadden een ongelukje.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 07:51 schreef lunamatic het volgende:
Jammer dat je nog even moet wachter vlinder! Maar voorzichtig positieve uitslag dus
Ik zit weer op het wachtbankje. NOD zou komende maandag moeten zijn bij een cyclus van 28 dagen, maar laatste tijd was ik wat onregelmatig. We waren heel voortvarend bezig, totdat mijn vriend zich blesseerde door ongelukkig te vallen en daardoor te veel pijn had om nog te klussen, zeg maar. Als ik een late eisprong had dan ben ik dus waarschijnlijk sowieso niet zwanger.
Nou ja, we zien het wel. Eerlijk gezegd ben ik er door corona wel minder mee bezig dan andere maanden.
Jammerquote:Op dinsdag 24 maart 2020 06:50 schreef lunamatic het volgende:
Testen was niet nodig. Ik ben vannacht ongesteld gewordenMaar eigenlijk wist ik ook wel dat dat zou gebeuren, vanwege mijn humeur de afgelopen week.
Denk dat we toch maar eens met ovulatietests moeten beginnen....
Gefeliciteerdquote:
Nope, dacht ook niet dat het kon als je je houdt aan de instructies.quote:Op zondag 29 maart 2020 17:37 schreef SimonedeBeauvoir het volgende:
Weet niet zeker of ik hier goed zit. Hebben jullie weleens gehad of gehoord dat een test vals positief uitvalt?
Nooit. Zelfs de vaagste schaduw van een streep betekende bij mij altijd zwanger.quote:Op zondag 29 maart 2020 17:38 schreef SimonedeBeauvoir het volgende:
En dan bedoel ik meer van ik weet dat het bestaat maar heeft iemand het daadwerkelijk meegemaakt
Vals negatief is niet ongewoon. Vals positief is hoogst ongebruikelijk.quote:Op zondag 29 maart 2020 17:37 schreef SimonedeBeauvoir het volgende:
Weet niet zeker of ik hier goed zit. Hebben jullie weleens gehad of gehoord dat een test vals positief uitvalt?
Jij hebt dat meegemaakt?quote:Op zondag 29 maart 2020 19:00 schreef Mariposas het volgende:
Ja, een zwangerschapstest kan (heel licht) positief uitslaan bij een LH-piek.
Ja, om te checken of het echt klopt.quote:Op zondag 29 maart 2020 19:20 schreef SQ het volgende:
[..]
Jij hebt dat meegemaakt?
Ik heb nog nooit vals positief gehad, wel een keer een loei van een indroogstreep gehad op zo'n goedkope etos test.
Tof! Ik hoop dat ik ook over een maandje hier ben.quote:Op zondag 10 mei 2020 11:12 schreef Aure het volgende:
Over een maandje kom ik hier heen
Spannend vlinder! Ik hoop dat je je ook snel mag melden hier![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.@Bienelientjee wanneer is je NOD?
Mijn cyclus lijkt nu ongeveer rond de 30 dagen ofzo te liggen. (Jan 33, Feb 33, Maart 29, April 28). Vandaag is dag 26, dus maandag is mijn NOD gok ik zo?quote:
Al nog een keer getest, of inmiddels ongesteld geworden?quote:Op vrijdag 15 mei 2020 12:45 schreef Bienelientjee het volgende:
[..]
Mijn cyclus lijkt nu ongeveer rond de 30 dagen ofzo te liggen. (Jan 33, Feb 33, Maart 29, April 28). Vandaag is dag 26, dus maandag is mijn NOD gok ik zo?
Heb vanochtend een vroege test gedaan, kon me niet langer bedwingen!Negatief natuurlijk. Maar er is maar heel weinig geklust (3x) deze maand, dus verwacht er zeer weinig van deze ronde!
Hoop je hier snel te zien
Nog geen extra test gedaan. Probeer uiterst geduldig te zijn!quote:Op dinsdag 19 mei 2020 12:02 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Al nog een keer getest, of inmiddels ongesteld geworden?
Wat een mooi nieuws gefeliciteerdquote:Op donderdag 21 mei 2020 08:27 schreef Bienelientjee het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
[ afbeelding ]
Kon mezelf vanochtend niet weerhouden! Deed de eerste (clearblue) en binnen enkel seconden stond de lijn dik! Ik kon het niet geloven, dus de roze meteen gepakt. En toen de digitale!
Nu hopen dat het een plakker is!![]()
Woei, wat goed! Gefeliciteerd!quote:Op donderdag 21 mei 2020 08:27 schreef Bienelientjee het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
[ afbeelding ]
Kon mezelf vanochtend niet weerhouden! Deed de eerste (clearblue) en binnen enkel seconden stond de lijn dik! Ik kon het niet geloven, dus de roze meteen gepakt. En toen de digitale!
Jaa wat goed!!quote:Op donderdag 21 mei 2020 08:27 schreef Bienelientjee het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 21 mei 2020 08:27 schreef Bienelientjee het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
[ afbeelding ]
Heel normaalquote:Op donderdag 21 mei 2020 10:08 schreef Bienelientjee het volgende:
Het voelt zo raar om te weten!Alsof ik aan het dromen ben? Alsof het helemaal niet waar kan zijn. Onwerkelijk! Is dat normaal voor een 1e keer?
Hartstikke normaal! Geniet ervan, gefeliciteerd!quote:Op donderdag 21 mei 2020 10:08 schreef Bienelientjee het volgende:
Het voelt zo raar om te weten!Alsof ik aan het dromen ben? Alsof het helemaal niet waar kan zijn. Onwerkelijk! Is dat normaal voor een 1e keer?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |