abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 9 januari 2020 @ 21:41:42 #26
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_190956042
Alle drugs legaal verkopen in speciaalzaken zoals slijters, apotheken, smartshops en koffieshops.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  donderdag 9 januari 2020 @ 21:59:16 #27
pi_190956426
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 07:45 schreef cempexo het volgende:
Ik voorzie -doorlopende- aanslagen op de verkooppunten door de illegale concurrentie, lees de drugsmaffia. Die laten de markt niet uit hun vingers glippen.
Dat deden de moonshiners toch ook niet toen ze in Amerika met de drooglegging stopten?
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  donderdag 9 januari 2020 @ 22:00:55 #28
pi_190956462
quote:
1s.gif Op donderdag 9 januari 2020 08:03 schreef Hanca het volgende:
Geen drugs meer op feestjes, maar strenge controles.
Ze kunnen gevangenissen nog niet eens drugsvrij houden. :')
  donderdag 9 januari 2020 @ 22:03:02 #29
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_190956494
In elk geval het -absurde- gedoog'beleid' afschaffen. Op welke manier dan ook.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  donderdag 9 januari 2020 @ 22:03:30 #30
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_190956498
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 07:21 schreef Lyrebird het volgende:
Ik stel voor om er een gigantische lading red tape tegen aan te gooien.

Sponsor vinden die garant voor je staat en je drugsrijbewijs halen, waarmee je laat zien op de hoogte te zijn van de gevaren van drugs.

Als je na van loop van tijd van het padje raakt, dan is het aan je sponsor om de autoriteiten op de hoogte te stellen. Word je bijvoorbeeld gepakt voor een misdaad, omdat je je verslaving niet meer kunt betalen, dan is ook je sponsor verantwoordelijk. Het idee hierachter is dat er iemand in je omgeving is die een oogje in het zeil kan houden. Zo'n sponsor zou iemand moeten zijn die al een maatschappelijke taak heeft, en die je regelmatig ziet. De dominee of de huisarts. Daar staat natuurlijk wel een vergoeding tegenover, die uit een belasting op de drugs betaald kunnen worden.

Hiermee kun je het drugsgebruik voor mensen met een Nederlands paspoort legaal maken, waarbij de rauwe kantjes van het misbruik er afgevijld zijn. Daarmee maak je het voor buitenlanders onmogelijk om te profiteren van ons liberale beleid.

Voor fabricage van al die rommel ben ik wel voor een vrije markt, net zoals de "vrije markt" in medicijnen. Die markt is enorm dichtgetimmerd, met een ongelofelijke hoeveelheid papierwerk. Daarmee houd je de cowboys buiten de deur, en kun je de productie serieus aanpakken. Schone drugs met een gegarandeerde kwaliteit.
Je kan toch niet met droge ogen de pharmamarkt met de drugsmarkt vergelijken?

Hoe wil je illigale productie tegengaan? Dat lukt nu ook al niet,
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_190956546
quote:
7s.gif Op donderdag 9 januari 2020 22:00 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ze kunnen gevangenissen nog niet eens drugsvrij houden. :')
Ik zeg ook niet dat ze dat volledig gaat lukken, ze kunnen ook niet voorkomen dat er nog steeds mensen te hard rijden, met alcohol achter het stuur kruipen, mensen mishandelen of verzin een waslijst met criminele dingen, zo gaat dat. Ze kunnen ook niet voorkomen dat mensen illegaal vuurwerk hebben. Maar toch is dat geen enkele reden om illegaal vuurwerk te gedogen.

Toch gaat er een signaal uit van gedogen en een nog erger signaal uit van legaliseren en zelfs onder staatstoezicht leveren. Een signaal van 'drugsgebruik is zo erg nog niet'. Terwijl je intussen miljoenen uit geeft aan een rookvrije generatie en ook nog bezig bent met beleid op minder alcoholgebruik. Ik noem dat een overheid die tegengestelde signalen uit zendt. Ik kan legaliseren van drugs niet rijmen met Blokhuis' preventieakkoorden.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 9 januari 2020 @ 22:11:41 #32
pi_190956673
quote:
1s.gif Op donderdag 9 januari 2020 22:05 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ik zeg ook niet dat ze dat volledig gaat lukken, ze kunnen ook niet voorkomen dat er nog steeds mensen te hard rijden, met alcohol achter het stuur kruipen, mensen mishandelen of verzin een waslijst met criminele dingen, zo gaat dat. Ze kunnen ook niet voorkomen dat mensen illegaal vuurwerk hebben. Maar toch is dat geen enkele reden om illegaal vuurwerk te gedogen.

Toch gaat er een signaal uit van gedogen en een nog erger signaal uit van legaliseren en zelfs onder staatstoezicht leveren. Een signaal van 'drugsgebruik is zo erg nog niet'. Terwijl je intussen miljoenen uit geeft aan een rookvrije generatie en ook nog bezig bent met beleid op minder alcoholgebruik. Ik noem dat een overheid die tegengestelde signalen uit zendt. Ik kan legaliseren van drugs niet rijmen met Blokhuis' preventieakkoorden.
Ik heb nog nooit 1 goed argument gehoord voor het verbieden van drugs. Verder ben ik tegen symboolpolitiek.
pi_190956813
quote:
7s.gif Op donderdag 9 januari 2020 22:11 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit 1 goed argument gehoord voor het verbieden van drugs. Verder ben ik tegen symboolpolitiek.
Dezelfde reden als voor beleid richting een rookvrije generatie: volksgezondheid.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 9 januari 2020 @ 22:21:56 #34
346939 Janneke141
pi_190956863
quote:
7s.gif Op donderdag 9 januari 2020 22:11 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Volksgezondheid is op zich best een goed argument. Of je dat belangrijker vindt dan persoonlijke vrijheden of juist andersom is een afweging die ieder voor zich maakt.
pi_190956988
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 22:19 schreef Hanca het volgende:

[..]

Dezelfde reden als voor beleid richting een rookvrije generatie: volksgezondheid.
Er is niemand in Den Haag die tabak of alcohol wil verbieden. Nee, ook de partij voor de dieren niet.

Realiteit is dat juist het gedoogbeleid (of volledige legalisatie) de volksgezondheid zal verbeteren.

Inmiddels hebben andere landen ons links ingehaald (zoals wel op meer terreinen, vandaar dat Nederland zakt op 'sociale' ranglijsten) maar toen wij nog het enige land waren waar het niet categorisch was verboden, hadden we eveneens minder grote problemen tav verslaving.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_190956989
Drugsbeleid, wat moet er gaan gebeuren?

Omdat op te lossen moet je dat aan de ambtenaren over laten. Die maken daar statistieken van met de eindconclusie dat het allemaal reuze meevalt...eigenlijk is er niets aan de hand.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_190957026
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 22:26 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Er is niemand in Den Haag die tabak of alcohol wil verbieden. Nee, ook de partij voor de dieren niet.
Klopt. Maar iets niet gaan verbieden is iets anders dan iets niet willen legaliseren.
  donderdag 9 januari 2020 @ 22:32:04 #38
346939 Janneke141
pi_190957100
quote:
1s.gif Op donderdag 9 januari 2020 22:26 schreef Klopkoek het volgende:
Er is niemand in Den Haag die tabak of alcohol wil verbieden.
Komt nog wel.
pi_190957215
quote:
1s.gif Op donderdag 9 januari 2020 22:26 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Inmiddels hebben andere landen ons links ingehaald...
Legalisatie van drugs is eerder een liberaal standpunt (die zijn van het niks verbieden, leven en laten leven) dan een links standpunt, als je zoiets op de links/rechts schaal wil zetten.
pi_190957308
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 22:32 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Komt nog wel.
Misschien als het tot beneden een kritische massa is gedaald maar de ironie is hier dat 'verbieden' alleen maar effectief werkt bij massale verslaving. Dat is destijds in Zweden gebeurd toen op een gegeven moment 80% van de bevolking veel te veel alcohol dronk.

Wanneer het slechts een minderheid betreft (zoals wiet) dan is reguleren en legaliseren veel effectiever. Toen wij het enige land in het Westen waren met een gedoogbeleid (en de rest het categorisch verbood) hadden die andere landen toch echt stukken meer problemen.

Franse jongeren die hier naartoe kwamen of in eigen land bleven hadden stukken meer moeite met maat houden en verslavingsproblematiek.

Op zich zou je nog in kunnen brengen dat tabaksfabrikanten expres allemaal verslavende zooi toevoegen aan het product. Dat is bij wiet in beginsel niet zo.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_190957539
Kijk, dit vind ik nou verstandig beleid: https://nos.nl/artikel/23(...)arder-aanpakken.html
pi_190957625
quote:
1s.gif Op donderdag 9 januari 2020 22:36 schreef Hanca het volgende:

[..]

Legalisatie van drugs is eerder een liberaal standpunt (die zijn van het niks verbieden, leven en laten leven) dan een links standpunt, als je zoiets op de links/rechts schaal wil zetten.
Legalisatie van drugs is vooraleerst een product van de wat er in de sixties aan de hand was.

Zo een John Stuart Mill, tegenwoordig meer door links liberalen toegeëigend, was expliciet voor het bestrijden en verbieden van drugsgebruik (alhoewel opium meer een probleem was dan wiet). Toen een aantal westerse landen geconfronteerd werden met opium gebruik, reageerden de liberalen van die tijd (nog voordat het algemeen kiesrecht gewoon was) met repressie.

Liberalen waren oorspronkelijk trouwens ook voor de erfpacht en successiebelasting - zoals altijd is het een vergaarbak van ideeën.

Je zou tevens kunnen zeggen dat de 'kleine' VVD van de jaren 50 en 60 nog ouderwets liberaal was (vóór het tijdperk Wiegel). Zij waren voor verbieden, de nieuwe D66 was dat niet.

(In de verzuiling van die tijd gaven zowel het NRC als Handelsblad een expliciet stemadvies af voor de VVD)
Deuger, Woke & Gutmensch
  vrijdag 10 januari 2020 @ 08:51:47 #43
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_190960094
Ik zou zeggen cannabis en XTC legaal maken. Met duidelijke kwaliteitscontroles en voorlichting. Ik denk dat daarmee een hoop last bij onze politie weg kan en er we een hoop geld besparen. En dan kan er speciale aandacht zijn voor de minderheid die echt problemen heeft.

De echt lompe harddrugs als Heroine of Crystal Meth zou ik wel verboden houden. Dat is zulk link spul dat je mensen er van weg wilt houden.
pi_190960137
quote:
1s.gif Op donderdag 9 januari 2020 08:03 schreef Hanca het volgende:

Ik zelf zou de andere kant op gaan: beroof de mocromaffia van hun grootste inkomstenbron door het gedoogbeleid af te schaffen. Geen drugs meer op feestjes, maar strenge controles. Als je drugs nodig hebt om het leuk te hebben op een feestje, moet je misschien bij jezelf eens kijken wat er aan de hand is.
De afgelopen 40 jaar hebben aangetoond dat dit niet werkt. The war on drugs is keihard verloren. Waarom denk je dat dit in Nederland wel zal lukken? Portugal heeft met het decriminaliseren van drugs juist wel veel succes geboekt.
pi_190960177
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 08:57 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

De afgelopen 40 jaar hebben aangetoond dat dit niet werkt. The war on drugs is keihard verloren. Waarom denk je dat dit in Nederland wel zal lukken? Portugal heeft met het decriminaliseren van drugs juist wel veel succes geboekt.
Tja, gezien het aantal mensen met illegaal vuurwerk wint de politie daar ook niet. Sterker nog: gezien het aantal schietpartijen in Amsterdam blijkt het ook lastig de strijd om vuurwapens te winnen (zonder vuurwapens gelijk te stellen aan drugs, maar er zijn ook landen die dat gelegaliseerd hebben). Het is niet zo dat alles waar controle lastig blijkt gelegaliseerd moet worden, wat mij betreft.

En het illegaal maken werkt echt wel zo dat een heel aantal mensen er van weg blijven. En helemaal legaliseren werkt echt wel zo dat het dan 'normaler' zal worden. Waar we met roken en alcoholgebruik juist willen denormaliseren. Dat valt toch niet te rijmen?
pi_190961042
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 09:02 schreef Hanca het volgende:

[..]

Tja, gezien het aantal mensen met illegaal vuurwerk wint de politie daar ook niet. Sterker nog: gezien het aantal schietpartijen in Amsterdam blijkt het ook lastig de strijd om vuurwapens te winnen (zonder vuurwapens gelijk te stellen aan drugs, maar er zijn ook landen die dat gelegaliseerd hebben). Het is niet zo dat alles waar controle lastig blijkt gelegaliseerd moet worden, wat mij betreft.

En het illegaal maken werkt echt wel zo dat een heel aantal mensen er van weg blijven. En helemaal legaliseren werkt echt wel zo dat het dan 'normaler' zal worden. Waar we met roken en alcoholgebruik juist willen denormaliseren. Dat valt toch niet te rijmen?
Ik vind illegaal vuurwerk en vuurwapens geen goede analogie voor drugs.

Er is geen enkele correlatie tussen iets normaliseren en toename van het gebruik. Sterker nog er is dan juist eerder een afname zichtbaar. Het valt wel te rijmen in die zin dat beide nu ook legaal te koop zijn en ontmoedigd worden door onder andere accijns. Dat zou met softdrugs ook kunnen. Het geld dat je dan bespaard op inzet van politie handhaving en verkrijgt met belastingwinsten kan dan worden ingezet voor hulpverlening van verslaafden.
  vrijdag 10 januari 2020 @ 18:23:19 #47
pi_190966972
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 22:21 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Volksgezondheid is op zich best een goed argument. Of je dat belangrijker vindt dan persoonlijke vrijheden of juist andersom is een afweging die ieder voor zich maakt.
De War on Drugs is (ook) slecht voor de volksgezondheid. Geen kwaliteitscontrole, moorden.
pi_190967023
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 08:51 schreef Hexagon het volgende:
Ik zou zeggen cannabis en XTC legaal maken. Met duidelijke kwaliteitscontroles en voorlichting. Ik denk dat daarmee een hoop last bij onze politie weg kan en er we een hoop geld besparen. En dan kan er speciale aandacht zijn voor de minderheid die echt problemen heeft.

De echt lompe harddrugs als Heroine of Crystal Meth zou ik wel verboden houden. Dat is zulk link spul dat je mensen er van weg wilt houden.
Maar dan ook met wettelijke verantwoordelijkheid voor producenten als er gezondheids problemen van komen. Ook geestelijke.
  vrijdag 10 januari 2020 @ 19:43:59 #49
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_190968137
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 18:27 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Maar dan ook met wettelijke verantwoordelijkheid voor producenten als er gezondheids problemen van komen. Ook geestelijke.
Met dat beleid zou de hele voedingsindustrie intussen failliet zijn.
pi_190968528
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 19:43 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Met dat beleid zou de hele voedingsindustrie intussen failliet zijn.
Die van de medicijnen ook, trouwens. Het aantal mensen dat psychische klachten krijgt van vrij normale medicijnen waar hormonen in zitten (bijvoorbeeld de pil) wil je ook niet weten.

Maar goed, voeding en medicijnen dienen een goed doel. Drugs? Ik kan er geen bedenken...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')