abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_190895099
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 20:43 schreef Kyran het volgende:

[..]

Kan ik mij prima in vinden.

- Knalvuurwerk, vuurpijlen en onstabiele kleine/lichte potten verbieden
- Verkoop terugbrengen naar 1 dag
- Tijd waarin je het mag afsteken terugbrengen naar 23:00 - 01:00 of iets dergelijks
- Hard optreden tegen overtreders.
- Controleer strenger bij de grenzen voor illegaal vuurwerk uit andere landen

Volgens mij zal dat al zoveel oplossen.
Dat vuurwerk mag ook pas op de dag zelf vanaf 10.00 uur, 's morgen worden afgestoken, alleen daar houden bepaalde mensen zich niet aan.

Daar lijdt dan weer een hele grote groep onder, maar dat is altijd zo. Mensen houden nu eenmaal geen rekening met elkaar.

Dan snap ik ook wel dat je niet anders meer kan dan kiezen voor een verbod. Ik vind het niet leuk. Maar ik snap het wel.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  Moderator / Redactie Sport zondag 5 januari 2020 @ 20:52:40 #152
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_190895155
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 20:49 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Dat vuurwerk mag ook pas op de dag zelf vanaf 10.00 uur, 's morgen worden afgestoken, alleen daar houden bepaalde mensen zich niet aan.

Daar lijdt dan weer een hele grote groep onder, maar dat is altijd zo. Mensen houden nu eenmaal geen rekening met elkaar.

Dan snap ik ook wel dat je niet anders meer kan dan kiezen voor een verbod. Ik vind het niet leuk. Maar ik snap het wel.
Ik mag ook niet 200km/h over de snelweg rijden. Als ik dit wel doe wordt mijn rijbewijs ingenomen en krijg ik een flinke boete. Breng ik hierbij anderen in gevaar krijg ik nog veel meer dingen aan mijn broek (terecht!).

Waarom is dit bij vuurwerk zo anders? Waarom kan de politie deze regels niet handhaven?
Je mag nu vanaf 18:00 afsteken. Maak dat 23:00 of zelfs 23:30 en slinger iedereen keihard op de bon die daarvoor iets afsteekt. Doe dat een paar keer (en dan niet een tientje, maar gewoon meteen paar honderd euro), breng het groots in de nieuws en mensen kappen vanzelf hoor.

Er is nu gewoon NUL consequentie als je je niet aan de regels/wet houdt. Je krijgt hooguit een foei .... of ze zijn bang om in te grijpen "want dan kan het escaleren".
  zondag 5 januari 2020 @ 20:53:36 #153
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_190895177
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 20:52 schreef Kyran het volgende:
Er is nu gewoon NUL consequentie als je je niet aan de regels/wet houdt.
Welkom in Nederland.
  Moderator / Redactie Sport zondag 5 januari 2020 @ 20:55:26 #154
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_190895222
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 20:53 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Welkom in Nederland.
Exactly. Daarom is nog meer verbieden geen optie, want het wordt toch niet gehandhaafd. Heeft de politie straks opeens meer mankracht om op te treden tegen vuurwerk uit het buitenland? Durven ze dan opeens wel een tokkiefamilie van straat te plukken in plaats van bang te zijn dat het gaat escaleren?
  zondag 5 januari 2020 @ 20:58:57 #155
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_190895316
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 19:56 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Jammer, joh.
quote:
Mensen die vuurwerk kopen geven hier gemiddeld 48 euro aan uit. Dat is vrijwel gelijk met vorig jaar, meldde het Economisch Bureau van ING na onderzoek onder 87.000 respondenten
Wat ze dus ZEGGEN... Ergo, hetzelfde argument waar jij mee kwam om het onderzoek wat zei 31% en 9% te bagatelliseren...

Dus: jammer joh. :W
  zondag 5 januari 2020 @ 21:00:50 #156
189430 Anonymousz
Bedankt Voor Het Nieuwtje Hans
pi_190895362
quote:
6s.gif Op zondag 5 januari 2020 18:19 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Aankomende jaarwisseling dus terug naar
[ afbeelding ]
Genot _O_
Een Fokker Tijdens Oud & Nieuw: http://nl.tinypic.com/m/jsyaom/4
Een Fokker Tijdens Een Meteoroïd: http://nl.tinypic.com/m/fy3nth/4
Een Fokker Tijdens Het Warme Weer: http://nl.tinypic.com/m/ioiw5e/4
pi_190895397
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 20:52 schreef Kyran het volgende:

[..]

Ik mag ook niet 200km/h over de snelweg rijden. Als ik dit wel doe wordt mijn rijbewijs ingenomen en krijg ik een flinke boete. Breng ik hierbij anderen in gevaar krijg ik nog veel meer dingen aan mijn broek (terecht!).

Waarom is dit bij vuurwerk zo anders? Waarom kan de politie deze regels niet handhaven?
Je mag nu vanaf 18:00 afsteken. Maak dat 23:00 of zelfs 23:30 en slinger iedereen keihard op de bon die daarvoor iets afsteekt. Doe dat een paar keer (en dan niet een tientje, maar gewoon meteen paar honderd euro), breng het groots in de nieuws en mensen kappen vanzelf hoor.

Er is nu gewoon NUL consequentie als je je niet aan de regels/wet houdt. Je krijgt hooguit een foei .... of ze zijn bang om in te grijpen "want dan kan het escaleren".
"
Er is nu gewoon NUL consequentie als je je niet aan de regels/wet houdt. Je krijgt hooguit een foei .... of ze zijn bang om in te grijpen "want dan kan het escaleren". "

Ja, daar ben ik het ook mee eens, dat er geen maatregelen worden genomen of halve maatregelen is juist te reden van dit verbod.

..en ook de reden dat e.e.a zover heeft kunnen escaleren.

Ook de reden waarom er nu een discussie is hier op Fok! waarom iemand een bankstel in het portiek (of zoiets dergelijks)heeft gezet, terwijl mijn inziens, de discussie zou moeten gaan waarom er twee kinderen van 12 en 13 's avonds nog op straat zijn met vuurwerk. Om 01.00 uur 's nachts.

...en waarom ze zouden moeten weten waarom je vuurwerk niet op een stoffen bank niet leggen. Op die leeftijd.

Nou, daar wordt niks tegen gedaan, dus vandaar dit verbod op vuurwerk.

Maar ik snap verder ook de logica niet.

[ Bericht 1% gewijzigd door tesssssssss op 05-01-2020 21:10:57 ]
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  zondag 5 januari 2020 @ 21:10:44 #158
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_190895621
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 20:23 schreef Kyran het volgende:

[..]

Dit.

Als mensen klaar zijn met vuurwerkverbod gaan we rustig verder met het proberen te verbieden van BBQen. Vlees eten is slecht voor het milieu, houtskool is slecht voor het milieu, gebeuren teveel ongelukken met BBQs. Wij moeten de mensen die niet om kunnen gaan met BBQs en lopen te spelen met spiritus en andere gevaarlijke explosieve stoffen wel even beschermen.

Totaal niet aan de orde dit.
  zondag 5 januari 2020 @ 21:15:16 #159
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_190895763
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 21:10 schreef VoMy het volgende:

[..]

Totaal niet aan de orde dit.
Tevens een drogreden: https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Hellend_vlak_(retoriek)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_190895846
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 20:43 schreef Kyran het volgende:

[..]

Kan ik mij prima in vinden.

- Knalvuurwerk, vuurpijlen en onstabiele kleine/lichte potten verbieden
- Verkoop terugbrengen naar 1 dag
- Tijd waarin je het mag afsteken terugbrengen naar 23:00 - 01:00 of iets dergelijks
- Hard optreden tegen overtreders.
- Controleer strenger bij de grenzen voor illegaal vuurwerk uit andere landen

Volgens mij zal dat al zoveel oplossen.
Knalvuurwerk verbieden wat in Nederland te koop is geeft amper overlast. Op de tunderkings en salut cakes na maar wil niet te technisch worden maar dat wordt beschreven als siereffect.
Vuurpijlen ben ik zelf nooit zo grote fan van geweest.
Kleine blokjes en potjes die makkelijk omvallen zijn al een afkeur bij de keuring.
Verkoop naar 1 dag heb ik al eerdere uitgelegt dat dat een logistiek nachtmerrie wordt voor veel winkels. We zijn al zo ver dat je niet alleen de dag meer hoeft aan te geven om je bestelling op te halen maar je moet al een tijd aangeven ook. Als iemand te laat is kan het zomaar zijn dat ze gevaar lopen dat er teveel in de bunker staat met weer zware boetes.
Die kortere afsteektijd laat ze eerst maar is handhaven op 18.00 tot 2.00 zo moeilijk is dat niet. F1 mag altijd mits je geen overlast veroorzaakt dus ja bellen mensen de politie is het overlast. F2 buiten de afsteektijden is gewoon een overtreding en buiten de verkoop dagen mag je het niet eens voorhanden hebben. De rest is illegaal.
Controlle bij de grenzen is ook meer symbool politiek. In Duitsland en Belgie mag ook alleen maar F2 vuurwerk verkocht worden. De grote partijen vuurwerk die voor de illegale handel zijn die worden al ruim voor de zomer het land in gereden. Het is echt niet zo dat mensen voor een paar F3 knallers naar Polen op en neer rijden. Dan is het veel goedkoper omdat gewoon hier in de illegale handel te kopen.
pi_190895883
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 20:55 schreef Kyran het volgende:

[..]

Exactly. Daarom is nog meer verbieden geen optie, want het wordt toch niet gehandhaafd. Heeft de politie straks opeens meer mankracht om op te treden tegen vuurwerk uit het buitenland? Durven ze dan opeens wel een tokkiefamilie van straat te plukken in plaats van bang te zijn dat het gaat escaleren?
Nee, dat durven ze niet die relschoppers in Den haag stonden even later weer net zo vrolijk op straat.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  zondag 5 januari 2020 @ 21:20:35 #162
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_190895894
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 20:58 schreef AchJa het volgende:

...

Met 48 euro per persoon kom je nog steeds op slechts 11% van de bevolking. Maar de gemiddelde onderofficier zal het wel te moeilijk vinden om dat zelf uit te rekenen.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_190895962
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 20:52 schreef Kyran het volgende:

[..]

Ik mag ook niet 200km/h over de snelweg rijden. Als ik dit wel doe wordt mijn rijbewijs ingenomen en krijg ik een flinke boete. Breng ik hierbij anderen in gevaar krijg ik nog veel meer dingen aan mijn broek (terecht!).

Waarom is dit bij vuurwerk zo anders? Waarom kan de politie deze regels niet handhaven?
Je mag nu vanaf 18:00 afsteken. Maak dat 23:00 of zelfs 23:30 en slinger iedereen keihard op de bon die daarvoor iets afsteekt. Doe dat een paar keer (en dan niet een tientje, maar gewoon meteen paar honderd euro), breng het groots in de nieuws en mensen kappen vanzelf hoor.

Er is nu gewoon NUL consequentie als je je niet aan de regels/wet houdt. Je krijgt hooguit een foei .... of ze zijn bang om in te grijpen "want dan kan het escaleren".
Volgens mij worden er elk jaar pakweg 1500 jongeren doorverwezen naar Halt voor het afsteken van vuurwerk buiten de toegestaan tijden.
Natuurlijk is dat een fractie van de overtreders, maar dat is het aantal gepakte verkeersovertreders ook.

Het feit dat er bij trajectcontroles nog steeds forse aantallen boetes uitgedeeld worden geeft toch ook wel aan dat mensen of vrij dom zijn of de boetes gewoon voor lief nemen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zondag 5 januari 2020 @ 21:23:56 #164
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_190895981
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 21:18 schreef ipa84 het volgende:

Knalvuurwerk verbieden wat in Nederland te koop is geeft amper overlast. Op de tunderkings en salut cakes na maar wil niet te technisch worden maar dat wordt beschreven als siereffect.
Dit was dan ook het laatste jaar dat Thunderkings verkocht konden worden, ze zijn vanaf nu verboden.. Sowieso is F3 vuurwerk vanaf dit jaar verboden geworden.

quote:
Vuurpijlen ben ik zelf nooit zo grote fan van geweest.
Kleine blokjes en potjes die makkelijk omvallen zijn al een afkeur bij de keuring.
Verkoop naar 1 dag heb ik al eerdere uitgelegt dat dat een logistiek nachtmerrie wordt voor veel winkels. We zijn al zo ver dat je niet alleen de dag meer hoeft aan te geven om je bestelling op te halen maar je moet al een tijd aangeven ook. Als iemand te laat is kan het zomaar zijn dat ze gevaar lopen dat er teveel in de bunker staat met weer zware boetes.
Die kortere afsteektijd laat ze eerst maar is handhaven op 18.00 tot 2.00 zo moeilijk is dat niet. F1 mag altijd mits je geen overlast veroorzaakt dus ja bellen mensen de politie is het overlast. F2 buiten de afsteektijden is gewoon een overtreding en buiten de verkoop dagen mag je het niet eens voorhanden hebben. De rest is illegaal.
Controlle bij de grenzen is ook meer symbool politiek. In Duitsland en Belgie mag ook alleen maar F2 vuurwerk verkocht worden. De grote partijen vuurwerk die voor de illegale handel zijn die worden al ruim voor de zomer het land in gereden. Het is echt niet zo dat mensen voor een paar F3 knallers naar Polen op en neer rijden. Dan is het veel goedkoper omdat gewoon hier in de illegale handel te kopen.
Vanaf dit jaar is het sowieso alleen maar F2 vuurwerk wat hier gekocht mag worden. Net zoals voor 2006 dus.
pi_190896015
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 21:23 schreef Monolith het volgende:

[..]

Volgens mij worden er elk jaar pakweg 1500 jongeren doorverwezen naar Halt voor het afsteken van vuurwerk buiten de toegestaan tijden.
Natuurlijk is dat een fractie van de overtreders, maar dat is het aantal gepakte verkeersovertreders ook.

Het feit dat er bij trajectcontroles nog steeds forse aantallen boetes uitgedeeld worden geeft toch ook wel aan dat mensen of vrij dom zijn of de boetes gewoon voor lief nemen.
...en die taakstraffen hebben al helemaal niks om het lijf.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_190896060
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 21:23 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dit was dan ook het laatste jaar dat Thunderkings verkocht konden worden, ze zijn vanaf nu verboden.. Sowieso is F3 vuurwerk vanaf dit jaar verboden geworden.
[..]

Vanaf dit jaar is het sowieso alleen maar F2 vuurwerk wat hier gekocht mag worden. Net zoals voor 2006 dus.
Dat weet ik daarom heb ik het al bewust over F1 en F2 vuurwerk en heb ik F3 al achterwegen gelaten. Die F2 single shots is nog niet 100 procent zeker dacht ik maar goed ga er maar van uit dat die verboden worden.
pi_190896111
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 21:25 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

...en die taakstraffen hebben al helemaal niks om het lijf.
Tja, wat moeten straffen precies "om het lijf hebben"? Voor veel jongeren is het toch vrij vervelend om hun vrije tijd te moeten besteden aan zo'n activiteit.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zondag 5 januari 2020 @ 21:31:38 #168
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_190896176
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 21:20 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

Met 48 euro per persoon kom je nog steeds op slechts 11% van de bevolking. Maar de gemiddelde onderofficier zal het wel te moeilijk vinden om dat zelf uit te rekenen.
Ja, gelukkig weet jij het beter dan de overheid.

quote:
Van alle ondervraagde huishoudens zegt ruim een derde (36%) voor de jaarwisseling
van 2018-2019 vuurwerk te hebben gekocht. i Dit aandeel is vrijwel hetzelfde als in de
voorgaande meting met betrekking tot aankopen voor de jaarwisseling 2016-2017
(34%)
Dus nogmaals, doei! :W
  zondag 5 januari 2020 @ 21:33:36 #169
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_190896223
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 21:31 schreef AchJa het volgende:

Ja, gelukkig weet jij het beter dan de overheid.

Blijkbaar wel. Ik kan namelijk wel zelf rekenen. Heb ik geen ambtenaar voor nodig.

Zelfs met LBO-punniken zou je toch in staat moeten zijn om wat getalletjes met elkaar te delen.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_190896225
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 21:29 schreef Monolith het volgende:

[..]

Tja, wat moeten straffen precies "om het lijf hebben"? Voor veel jongeren is het toch vrij vervelend om hun vrije tijd te moeten besteden aan zo'n activiteit.
Een gedeelte van die mensen wordt te werk gesteld in een bejaarden-centrum. Er zijn ook mensen die dat vrijwillig doen. Ik ken persoonlijk iemand die iemand zo hard getrapt had dat diegene een kwartier buiten westen lag .(taekwando) Die moest een paar uur per week in een manege gaan werken. Meisjes van 13 doen -bij wijze van spreken- een moord voor een verzorg-paard.

Dat laatste dacht ik toen hij dat vertelde.

Ik moet er eerlijk bijzeggen dat hij ook een boete had gekregen.

Dan vraag ik me af " wat leer je van in een manege werken?"

Paarden zijn lief, dus de volgende keer moet ik iemand niet meer knock-out trappen.?
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  zondag 5 januari 2020 @ 21:40:41 #171
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_190896368
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 21:33 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Blijkbaar wel. Ik kan namelijk wel zelf rekenen. Heb ik geen ambtenaar voor nodig.

Zelfs met LBO-punniken zou je toch in staat moeten zijn om wat getalletjes met elkaar te delen.
quote:
Tegenover de mensen die zeggen dat ze geen vuurwerk kopen staat een groep van 31 procent van de Nederlanders die wel vuurwerk aanschaft. 9 procent is daarnaast nog aan het overwegen over te gaan tot de aankoop van vuurwerk.
quote:
Uit peilingen van TNS NIPO blijkt dat de groep Nederlanders die zegt nooit vuurwerk af te steken, is gegroeid van 62 procent (2012), naar 69 procent in 2016.
Kortom, alle onderzoeken wijzen uit dat ongeveer een derde vuurwerk koopt... Dat we alleen maar middels eoa exotische berekening van jou op het door jou gewenste antwoord komen doet daar niet zoveel aan af.
  zondag 5 januari 2020 @ 21:41:57 #172
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_190896398
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 21:40 schreef AchJa het volgende:

exotische berekening van jou
Say no more. _O-
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zondag 5 januari 2020 @ 21:47:05 #173
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_190896488
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 21:41 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Say no more. _O-
Nee, een onderzoek naar wat mensen denken/ zeggen te uitgeven delen door een bedrag, ja dat is echt een staaltje rekenen met de accuratesse van een Zwitsers uurwerk... _O-

Maar goed, het is 5 januari en ik had even de hoop dat je dit jaar begonnen was met normaal reageren, het bleek ijdele hoop en je gaat net als vorig jaar weer op de ignore list. :W
pi_190896598
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 21:33 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Een gedeelte van die mensen wordt te werk gesteld in een bejaarden-centrum. Er zijn ook mensen die dat vrijwillig doen. Ik ken persoonlijk iemand die iemand zo hard getrapt had dat diegene een kwartier buiten westen lag .(taekwando) Die moest een paar uur per week in een manege gaan werken. Meisjes van 13 doen -bij wijze van spreken- een moord voor een verzorg-paard.

Dat laatste dacht ik toen hij dat vertelde.

Ik moet er eerlijk bijzeggen dat hij ook een boete had gekregen.

Dan vraag ik me af " wat leer je van in een manege werken?"

Paarden zijn lief, dus de volgende keer moet ik iemand niet meer knock-out trappen.?
De vraag of bij mishandeling een Halt straf te licht is lijkt me een andere dan de vraag of die adequaat is bij vroegtijdig vuurwerk afsteken.
De insteek is ook niet zozeer dat je bij een Halt-straf iets doet wat relatie houdt met hetgeen je misdaan hebt. Het is een alternatief voor vrijheidsberoving en contact met justitie. Afgezien van het werk dat gedaan moet worden, dient eventuele schade gewoon vergoed te worden, moeten daders zich bij eventuele slachtoffers verontschuldigen en worden de ouders erbij betrokken.
Overigens is "er zijn mensen die het leuk vinden" niet zo'n zinvol argument. Ik heb enorme kutbaantjes gedaan waar wat simpelere collega's gewoon plezier in hadden. Er zijn mensen die zich dolgraag laten vastbinden en afrossen, maar de meeste mensen vinden lijfstraffen toch niet zo prettig.


Maar dat is allemaal niet waar we het over hadden. Er is zoveel strafbaar in Nederland waarvoor we gewoon een enorm handhavingsprobleem hebben. Wildplassen mag ook niet, maar afgezien van zatlappen die dit midden in uitgaansgebieden met veel politie doen wordt er bijna niemand voor bestraft. Het is ook vrijwel onmogelijk om dat altijd maar op heterdaad te doen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zondag 5 januari 2020 @ 21:53:44 #175
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_190896646
quote:
10s.gif Op zondag 5 januari 2020 21:47 schreef AchJa het volgende:

Maar goed, het is 5 januari en ik had even de hoop dat je dit jaar begonnen was met normaal reageren,
Als je het totale bedrag per jaar weet en wat er gemiddeld per persoon wordt gespendeerd, dan is uitrekenen hoeveel mensen iets hebben gekocht echt basisschoolwerk. Dat dat voor jou te moeilijk is, kan ik niks aan doen. Dus als er iemand hier niet 'normaal 'reageert, ben jij dat wel.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')