abonnement Unibet Coolblue
  Moderator / Redactie Sport zondag 5 januari 2020 @ 14:44:57 #181
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_190889428
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 14:43 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Risico inschatten. Dat is tijdens Koningsdag niet anders. Dan worden in elk gehucht feesten gehouden waar lui zich van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat bezatten. Daarbij vallen ook niet honderden gewonden.
[..]

Vind het een beetje gek om je beleid te baseren op een kleine groep Tokkies.

'Oh, we doen maar geen vuurwerkverbod, want anders worden de Tokkies nog gekker'. Lijkt mij een fout uitgangspunt.
[..]

Als de vuurwerktraditie wordt uitgebannen, zullen mensen ook sneller aan de bel trekken als ze knallen horen.
Jij wil toch ook je beslissing baseren op een kleine groep waarbij het afsteken van vuurwerk verkeerd gaat of een kleine groep die niet om kan gaan met de vrijheden omtrent het afsteken van vuurwerk?
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 5 januari 2020 @ 14:45:29 #182
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_190889434
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 14:44 schreef Kyran het volgende:

[..]

Jij wil toch ook je beslissing baseren op een kleine groep waarbij het afsteken van vuurwerk verkeerd gaat of een kleine groep die niet om kan gaan met de vrijheden omtrent het afsteken van vuurwerk?
Dit ja
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Moderator / Redactie Sport zondag 5 januari 2020 @ 14:46:29 #183
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_190889444
quote:
14s.gif Op zondag 5 januari 2020 14:44 schreef Jian het volgende:

[..]

Uitvaardigen en keihard handhaven, maar dan ook keihard, dan heb je 90% opgelost (ik zei het al eerder, neem een voorbeeld aan de Voetbalwet in Engeland) En als ze dat alleen in de Randstad moeten doen, prima, daar woon ik. Kan mij een stelletje boereneikels in een lift in Arnhem nou schelen.
Ik noem de randstad omdat daar de grootste problemen zijn over het algemeen. Als je het daar aanpaakt heeft het meer impact dan dat een boertje in Lutjebroek wordt aangepakt wat de nieuws niet eens haalt.
pi_190889454
Lutjebroek is wel populair vandaag he?
  Moderator / Redactie Sport zondag 5 januari 2020 @ 14:47:23 #185
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_190889462
quote:
6s.gif Op zondag 5 januari 2020 14:47 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Lutjebroek is wel populair vandaag he?
Bekt wel lekker :D
pi_190889463
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 14:35 schreef AchJa het volgende:

[..]

Bij mij in het dorp (45.000 inwoners), 1 persoon met vuurwerkletsel (wat weet ik niet) drie met alocholvergiftiging... In het oord verderop (50.000 inwoners) geen vuurwerkletslel alleen maar alocholvergiftiging. Dat was het wel zo'n beetje.

In heel Friesland geen meldingen van agressie en/of geweld tegen het dienstdoende personeel binnengekomen.

Dus ja hoor, het kan prima normaal. Dat andere regio's er een puinhoop van maken kan ik weinig aan doen, dan verbied je het daar maar lekker en laat ons verder met rust.
[..]

Buiten de vastgestelde tijden is elke knal verboden. Dat zou dan toch ook makkelijk gehandaafd kunnen worden?
Eigenlijk wil ik niet piet lullig doen, maar ik kan het niet laten haha.
Ik kom namelijk zelf ook uit Friesland en je hebt het over twee plaatsen. plaats A 45.000 inwoners
en plaats B 50.000 inwoners. Harlingen waar ik woon is geloof ik de 5e stad van Friesland en dat heeft maar 16.000 inwoners, Heerenveen heeft maar 27.000 inwoners, Sneek heeft maar 33.000 inwoners, dan hou je alleen Drachten en Leeuwarden over. Eigenlijk blijft alleen drachten over want Leeuwarden heeft met 100.000 inwoners iets te veel voor plaats A en plaats B. Sorry ik kon het niet laten haha.
  zondag 5 januari 2020 @ 14:48:26 #187
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_190889480
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 14:43 schreef KoosVogels het volgende:
Risico inschatten. Dat is tijdens Koningsdag niet anders. Dan worden in elk gehucht feesten gehouden waar lui zich van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat bezatten. Daarbij vallen ook niet honderden gewonden.
Een hele dag ja... Maar goed, jij bent overtuigd, ik niet.

quote:
Vind het een beetje gek om je beleid te baseren op een kleine groep Tokkies.

'Oh, we doen maar geen vuurwerkverbod, want anders worden de Tokkies nog gekker'. Lijkt mij een fout uitgangspunt.
Dat gebeurt met een verbod toch ook? Dan gaan we toch ook beleid voeren op basis van een kleine groep Tokkies die zich misdraagt?

quote:
Als de vuurwerktraditie wordt uitgebannen, zullen mensen ook sneller aan de bel trekken als ze knallen horen.
Ze trekken nu al maximaal aan de bel, er is gewoon niet genoeg mankracht (zegt de politie zelf) dat is het hele eieren eten. Er gaat bij een totaal verbod echt geen politie bij komen, ze zullen nog eerder agenten gaan wegbezuinigen want het is toch verboden.
  zondag 5 januari 2020 @ 14:48:28 #188
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_190889481
quote:
6s.gif Op zondag 5 januari 2020 14:43 schreef n00biedoobiedoo het volgende:

[..]

Ja, alleen in de grote steden. Niet in elke stad of dorp. Niet te vergelijken dus met overal een vuurwerkshow.
Dat hoeft dus ook niet.
Dit, dus.
  zondag 5 januari 2020 @ 14:49:32 #189
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_190889501
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 14:48 schreef AchJa het volgende:

[..]

Een hele dag ja... Maar goed, jij bent overtuigd, ik niet.
[..]

Dat gebeurt met een verbod toch ook? Dan gaan we toch ook beleid voeren op bais van een kleine groep Tokkies die zich misdraagt?
[..]
Want een omgevallen pot of vuurpijl gebeurt alleen bij tokkies?
Dit, dus.
pi_190889504
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 14:48 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Dat hoeft dus ook niet.
Jawel, want daar gaat niemand het mee eens zijn, daar wel en hier niet.
  zondag 5 januari 2020 @ 14:50:11 #191
241662 Jian
Well, well, well
pi_190889512
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 14:46 schreef Kyran het volgende:

[..]

Ik noem de randstad omdat daar de grootste problemen zijn over het algemeen. Als je het daar aanpaakt heeft het meer impact dan dat een boertje in Lutjebroek wordt aangepakt wat de nieuws niet eens haalt.
Je hebt gelijk, maar ik las al een paar keer "Randstad" dit en "Randstad" dat, alsof mensen daar hun sores maar moeten oplossen en dat dat verder niets te maken heeft met het heilige Oosten, Noorden en Zuiden.
pi_190889522
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 14:44 schreef Kyran het volgende:

[..]

Jij wil toch ook je beslissing baseren op een kleine groep waarbij het afsteken van vuurwerk verkeerd gaat of een kleine groep die niet om kan gaan met de vrijheden omtrent het afsteken van vuurwerk?
Die kleine groep zorgt elke jaarwisseling voor enorm veel maatschappelijke schade. Dat terwijl vuurwerk geen enkele toegevoegde waarde heeft.

Daarom zijn steeds meer Nederlanders voorstander van een verbod. En als de politiek overstag gaat, kan ik mij daarin vinden. Blijft vuurwerk legaal, dan lig ik daar ook niet wakker van.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 5 januari 2020 @ 14:51:16 #193
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_190889526
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 14:47 schreef MakkieR het volgende:

Eigenlijk wil ik niet piet lullig doen, maar ik kan het niet laten haha.
Ik kom namelijk zelf ook uit Friesland en je hebt het over twee plaatsen. plaats A 45.000 inwoners
en plaats B 50.000 inwoners. Harlingen waar ik woon is geloof ik de 5e stad van Friesland en dat heeft maar 16.000 inwoners, Heerenveen heeft maar 27.000 inwoners, Sneek heeft maar 33.000 inwoners, dan hou je alleen Drachten en Leeuwarden over. Eigenlijk blijft alleen drachten over want Leeuwarden heeft met 100.000 inwoners iets te veel voor plaats A en plaats B. Sorry ik kon het niet laten haha.
Ik zat idd fout met Heerenveen, ik pakte het aantal inwoners van de gemeente. Maar dat ik uit Drachten kom is geen geheim. ;)
GC / FOK! users kaart (google maps) - hoe dicht wonen we bij elkaar? #6
  Moderator / Redactie Sport zondag 5 januari 2020 @ 14:52:10 #194
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_190889536
quote:
14s.gif Op zondag 5 januari 2020 14:50 schreef Jian het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, maar ik las al een paar keer "Randstad" dit en "Randstad" dat, alsof mensen daar hun sores maar moeten oplossen en dat dat verder niets te maken heeft met het heilige Oosten, Noorden en Zuiden.
Het is niet gek dat het vaker fout gaat in de Randstad. Doprje in het oosten of noorden heeft een paar duizend inwoners, terwijl in de regio Den Haag, Rotterdam, Amsterdam miljoenen mensen wonen. Ik snap je punt wel hoor :) Overal moet het aangepakt worden, maar ik denk dat het echt meer impact heeft als ze een voorbeeld maken van een Rotterdam, Den Haag of Amsterdam.
pi_190889543
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 14:51 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Die kleine groep zorgt elke jaarwisseling voor enorm veel maatschappelijke schade. Dat terwijl vuurwerk geen enkele toegevoegde waarde heeft.

Daarom zijn steeds meer Nederlanders voorstander van een verbod. En als de politiek overstag gaat, kan ik mij daarin vinden. Blijft vuurwerk legaal, dan lig ik daar ook niet wakker van.
Het vuurwerk dat je bij bijvoorbeeld de Lidl en Aldi kunt kopen blijft sowieso legaal, gaan ze daar maar mee spelen.
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 5 januari 2020 @ 14:52:58 #196
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_190889547
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 14:51 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Die kleine groep zorgt elke jaarwisseling voor enorm veel maatschappelijke schade. Dat terwijl vuurwerk geen enkele toegevoegde waarde heeft.

Daarom zijn steeds meer Nederlanders voorstander van een verbod. En als de politiek overstag gaat, kan ik mij daarin vinden. Blijft vuurwerk legaal, dan lig ik daar ook niet wakker van.
Alcohol heeft ook geen toegevoegde waarde. Koningsdag heeft ook geen toegevoegde waarde. En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_190889555
quote:
6s.gif Op zondag 5 januari 2020 14:52 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Alcohol heeft ook geen toegevoegde waarde. Koningsdag heeft ook geen toegevoegde waarde. En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Huisdieren, ook geen toegevoegde waarde.
  zondag 5 januari 2020 @ 14:54:10 #198
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_190889563
Heerlijk om de pro vuurwerk zigeunertjes te zien kronkelen om hun rotjes te houden. Het ene zwakke argument na het andere. Maar het is leuk! Maar je stopt het toch niet! Prachtig om te zien. Dat verbod komt er toch wel. En terecht.
pi_190889573
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 14:48 schreef AchJa het volgende:

[..]

Een hele dag ja... Maar goed, jij bent overtuigd, ik niet.
[..]

Dat gebeurt met een verbod toch ook? Dan gaan we toch ook beleid voeren op bais van een kleine groep Tokkies die zich misdraagt?
Vooral omdat steeds meer Nederlanders en politieke partijen vuurwerk zat zijn.

quote:
Ze trekken nu al maximaal aan de bel, er is gewoon niet genoeg mankracht (zegt de politie zelf) dat is het hele eieren eten. Er gaat bij een totaal verbod echt geen politie bij komen, ze zullen nog eerder agenten gaan wegbezuinigen want het is toch verboden.
Eerste jaren zal er nog veel worden gezondigd. Dat zag je ook met het rookverbod. Uiteindelijk zal 99,99 procent van de Nederlanders zich erin schikken. Zeker de jongere generaties, die de vuurwerktraditie niet kennen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 5 januari 2020 @ 14:55:20 #200
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_190889574
quote:
6s.gif Op zondag 5 januari 2020 14:49 schreef n00biedoobiedoo het volgende:

[..]

Jawel, want daar gaat niemand het mee eens zijn, daar wel en hier niet.
Want beslissingen moeten altijd gemaakt worden op basis van mensen die het ermee eens zijn. De belastingdienst vindt dit een leuk idee.
Dit, dus.
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 5 januari 2020 @ 14:55:26 #201
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_190889576
quote:
6s.gif Op zondag 5 januari 2020 14:52 schreef n00biedoobiedoo het volgende:

[..]

Het vuurwerk dat je bij bijvoorbeeld de Lidl en Aldi kunt kopen blijft sowieso legaal, gaan ze daar maar mee spelen.
Dat categorie 1 is al helemaal overhyped door youtubers :') Geef het goede voorbeeld en steek het af waar mensen geen last hebben. Nu doen ze het in woonwijken want "het mag" :')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_190889586
quote:
6s.gif Op zondag 5 januari 2020 14:55 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Dat categorie 1 is al helemaal overhyped door youtubers :') Geef het goede voorbeeld en steek het af waar mensen geen last hebben. Nu doen ze het in woonwijken want "het mag" :')
Als je last hebt van cat1 ben je wel een hele zure hoor.
  zondag 5 januari 2020 @ 14:58:13 #203
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_190889595
Hier is zojuist weer een bushokje opgeblazen met een lawinepijl. Maar het is allemaal leuk toch? Wat een volk joh die zulk vermaak goedpraat. En maar graaien in Duitsland, lekker ruzie maken voor een potje kruid. Triest. Heel triest. Gelukkig wordt NL nu wakker en is het binnenkort basta.
  Moderator / Redactie Sport zondag 5 januari 2020 @ 14:58:34 #204
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_190889599
quote:
6s.gif Op zondag 5 januari 2020 14:52 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Alcohol heeft ook geen toegevoegde waarde. Koningsdag heeft ook geen toegevoegde waarde. En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Dit is ook echt één van de redenen waarom ik tegen een verbod ben. Het gaat echt nooit stoppen. Als er een vuurwerkverbod is komt er vast weer een andere groepje dat zich verveelt en iets wil verbieden.

Alcohol mag niet, want dan kan je dronken in de auto stappen en ongelukken veroorzaken.

Festivals of andere grote bijeenkomsten mogen niet, want gevaar voor terroristische aanvallen.

Ja, dat klinkt allemaal belachelijk (is het ook), maar dat dachten wij twintig jaar geleden ook over een vuurwerkverbod en verbod op zwarte pieten.
  zondag 5 januari 2020 @ 14:58:37 #205
13456 AchJa
Shut up!!!
  zondag 5 januari 2020 @ 14:59:11 #206
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_190889607
quote:
15s.gif Op zondag 5 januari 2020 14:58 schreef Draak31 het volgende:
Hier is zojuist weer een bushokje opgeblazen met een lawinepijl. Maar het is allemaal leuk toch? Wat een volk joh die zulk vermaak goedpraat. En maar graaien in Duitsland, lekker ruzie maken voor een potje kruid. Triest. Heel triest. Gelukkig wordt NL nu wakker en is het binnenkort basta.
Stropop weer. Er is niemand hier die lawinepijlen als vermaak goedpraat.
pi_190889611
quote:
6s.gif Op zondag 5 januari 2020 14:52 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Alcohol heeft ook geen toegevoegde waarde. Koningsdag heeft ook geen toegevoegde waarde. En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Er valt ook best wat te zeggen voor een alcoholverbod. Ben daar alleen geen voorstander van, want ik ben dol op alcohol.

En ik denk dat de economische schade als gevolg van een alcoholverbod ook een obstakel vormt.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 5 januari 2020 @ 14:59:47 #208
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_190889619
quote:
15s.gif Op zondag 5 januari 2020 14:58 schreef Draak31 het volgende:
Hier is zojuist weer een bushokje opgeblazen met een lawinepijl. Maar het is allemaal leuk toch? Wat een volk joh die zulk vermaak goedpraat. En maar graaien in Duitsland, lekker ruzie maken voor een potje kruid. Triest. Heel triest. Gelukkig wordt NL nu wakker en is het binnenkort basta.
Wat voor kruid? Nootmuskaat? Bieslook? Basilicum?
  zondag 5 januari 2020 @ 15:00:16 #209
241662 Jian
Well, well, well
pi_190889622
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 14:52 schreef Kyran het volgende:

[..]

Het is niet gek dat het vaker fout gaat in de Randstad. Doprje in het oosten of noorden heeft een paar duizend inwoners, terwijl in de regio Den Haag, Rotterdam, Amsterdam miljoenen mensen wonen. Ik snap je punt wel hoor :) Overal moet het aangepakt worden, maar ik denk dat het echt meer impact heeft als ze een voorbeeld maken van een Rotterdam, Den Haag of Amsterdam.
Dat zou heel goed kunnen, maar werkt je daarmee dan geen verplaatsing van het probleem in de hand. In Amsterdam moet je niks meer flikken, want als je daar gepakt wordt dan ben je echt zwaar de lul, maar in Zwolle mag je je geweldig misdragen ........ Gewoon snoeihard aanpakken, als je wordt gepakt ben je ook zwaar de sigaar, jij of je ouders. Het zijn over het algemeen geen geharde criminelen, het zijn "brave burgers" die op een gegeven moment zwaar uit de band springen en het risico gepakt te worden op de koop toe nemen. Maar wat als dat risico bestaat uit zeer zware consequenties waar je met geen mogelijkheid onder uit komt? Je hoeft dan niet eens over een totaalverbod te praten.
  Moderator / Redactie Sport zondag 5 januari 2020 @ 15:00:51 #210
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_190889626
quote:
15s.gif Op zondag 5 januari 2020 14:58 schreef Draak31 het volgende:
Hier is zojuist weer een bushokje opgeblazen met een lawinepijl. Maar het is allemaal leuk toch? Wat een volk joh die zulk vermaak goedpraat. En maar graaien in Duitsland, lekker ruzie maken voor een potje kruid. Triest. Heel triest. Gelukkig wordt NL nu wakker en is het binnenkort basta.
Ja, want alle liefhebbers van legaal siervuurwerk vinden het leuk om met illegale lawinepijlen bushokjes op te blazen.

Triest, heel triest, dat je zover moet zinken om je punt te kunnen maken.
  zondag 5 januari 2020 @ 15:02:03 #211
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_190889641
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 14:58 schreef Kyran het volgende:

Dit is ook echt één van de redenen waarom ik tegen een verbod ben. Het gaat echt nooit stoppen. Als er een vuurwerkverbod is komt er vast weer een andere groepje dat zich verveelt en iets wil verbieden.
NWS / Alcohol net zo stevig aanpakken als roken (verbodsgezeik nr zoveel) #2

quote:
Alcohol mag niet, want dan kan je dronken in de auto stappen en ongelukken veroorzaken.

Festivals of andere grote bijeenkomsten mogen niet, want gevaar voor terroristische aanvallen.

Ja, dat klinkt allemaal belachelijk (is het ook), maar dat dachten wij twintig jaar geleden ook over een vuurwerkverbod en verbod op zwarte pieten.
En dit is dus precies de reden waarom ik tegen een verbod ben.
  Moderator / Redactie Sport zondag 5 januari 2020 @ 15:02:47 #212
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_190889652
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 15:00 schreef Jian het volgende:

[..]

Dat zou heel goed kunnen, maar werkt je daarmee dan geen verplaatsing van het probleem in de hand. In Amsterdam moet je niks meer flikken, want als je daar gepakt wordt dan ben je echt zwaar de lul, maar in Zwolle mag je je geweldig misdragen ........ Gewoon snoeihard aanpakken, als je wordt gepakt ben je ook zwaar de sigaar, jij of je ouders. Het zijn over het algemeen geen geharde criminelen, het zijn "brave burgers" die op een gegeven moment zwaar uit de band springen en het risico gepakt te worden op de koop toe nemen. Maar wat als dat risico bestaat uit zeer zware consequenties waar je met geen mogelijkheid onder uit komt? Je hoeft dan niet eens over een totaalverbod te praten.
Oh je moet het overal hard aanpakken, begrijp me niet verkeerd! Of je nou in Amsterdam of in Lutjebroek woont.

Ik denk echter dat als je het in Amsterdam/Rotterdam hard begint aan te pakken ze in Zwolle wel een keertje achter hun oren gaan krabben alvorens iets te doen. Als ze het dan alsnog doen dan natuurlijk net zo hard aanpakken. Er mag absoluut geen verschil zijn tussen aanpak, want dan krijg je inderdaad wat jij zegt.
pi_190889655
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 14:59 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Er valt ook best wat te zeggen voor een alcoholverbod. Ben daar alleen geen voorstander van, want ik ben dol op alcohol.

En ik denk dat de economische schade als gevolg van een alcoholverbod ook een obstakel vormt.
Hoezo gezellig naar een professionele drinker kijken is toch ook leuk. Nee geintje ik ben het met je eens dat de politieke roep om een vuurwerkverbod steeds groter wordt en dat het er wel is van kan komen. Ik denk alleen niet dat je de problemen mee op lost zeker niet door de jaren lange bezuinigen op het politieapparaat.
pi_190889659
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 15:03 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Hoezo gezellig naar een professionele drinker kijken is toch ook leuk.
_O-
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 5 januari 2020 @ 15:03:50 #215
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_190889661
quote:
15s.gif Op zondag 5 januari 2020 14:58 schreef Draak31 het volgende:
Hier is zojuist weer een bushokje opgeblazen met een lawinepijl. Maar het is allemaal leuk toch? Wat een volk joh die zulk vermaak goedpraat. En maar graaien in Duitsland, lekker ruzie maken voor een potje kruid. Triest. Heel triest. Gelukkig wordt NL nu wakker en is het binnenkort basta.
Oohja, want lawinepijlen zijn legaal te koop in Europa. Goed argument voor een verbod!
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zondag 5 januari 2020 @ 15:04:20 #216
272296 Jan_Lul
Ik zit hier niet voor
pi_190889665
quote:
15s.gif Op zondag 5 januari 2020 14:58 schreef Draak31 het volgende:
Hier is zojuist weer een bushokje opgeblazen met een lawinepijl.
pics or it didn't happen.
  Moderator / Redactie Sport zondag 5 januari 2020 @ 15:04:39 #217
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_190889672
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 14:59 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Er valt ook best wat te zeggen voor een alcoholverbod. Ben daar alleen geen voorstander van, want ik ben dol op alcohol.

En ik denk dat de economische schade als gevolg van een alcoholverbod ook een obstakel vormt.
Dan regelen we toch wat shows paar keer paar jaar waar we naar professionele zuiplappen kijken? Allemaal professionele whiskey en bierliefhebbers die dan wat drankjes weg komen tikken voor je neus. Je hoeft niet zelf te drinken om te kunnen genieten van alcohol.
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 5 januari 2020 @ 15:05:18 #218
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_190889681
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 15:04 schreef Kyran het volgende:

[..]

Dan regelen we toch wat shows paar keer paar jaar waar we naar professionele zuiplappen kijken? Allemaal professionele whiskey en bierliefhebbers die dan wat drankjes weg komen tikken voor je neus. Je hoeft niet zelf te drinken om te kunnen genieten van alcohol.
_O- _O_
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Moderator / Redactie Sport zondag 5 januari 2020 @ 15:05:44 #219
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_190889684
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 15:02 schreef AchJa het volgende:

[..]

NWS / Alcohol net zo stevig aanpakken als roken (verbodsgezeik nr zoveel) #2
[..]

En dit is dus precies de reden waarom ik tegen een verbod ben.
Precies. Je zal maar lol hebben in je leven. Moet niet gekker worden.
pi_190889699
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 15:04 schreef Kyran het volgende:

[..]

Dan regelen we toch wat shows paar keer paar jaar waar we naar professionele zuiplappen kijken? Allemaal professionele whiskey en bierliefhebbers die dan wat drankjes weg komen tikken voor je neus. Je hoeft niet zelf te drinken om te kunnen genieten van alcohol.
Als jij daar de handen voor op elkaar krijgt in politiek Den Haag, dan zal ik daarin moeten schikken.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 5 januari 2020 @ 15:08:19 #221
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_190889712
quote:
6s.gif Op zondag 5 januari 2020 15:03 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Oohja, want lawinepijlen zijn legaal te koop in Europa. Goed argument voor een verbod!
Tja als je een verbodje erin knalt dan pak je natuurlijk het gros. Leuk dat Lida een paar sterretjes af wil steken maar daar hoeven de oude mensen en de dieren natuurlijk niet onder te lijden. Het is wel heel duidelijk nu dat de gemiddelde NLer niet met vuurwerk om kan gaan.
  Moderator / Redactie Sport zondag 5 januari 2020 @ 15:08:54 #222
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_190889718
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 15:07 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Als jij daar de handen voor op elkaar krijgt in politiek Den Haag, dan zal ik daarin moeten schikken.
Ja, alleen ben ik geen zure gast zonder lol in het leven die mijn wil wil opleggen aan de rest van Nederland.
pi_190889720
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 14:59 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Er valt ook best wat te zeggen voor een alcoholverbod. Ben daar alleen geen voorstander van, want ik ben dol op alcohol.

En ik denk dat de economische schade als gevolg van een alcoholverbod ook een obstakel vormt.
Egoist. Mijn kinderen mogen doodgaan door een alcomobilist zodat jij je lekker kan bezatten. Ik woon ook op een doorgangsweg richting de binnenstad en je moest eens weten hoe vaak ik wakker word van de schreeuwende en crashende randdebielen. Ik heb veel meer overlast door drank dan door vuurwerk.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 5 januari 2020 @ 15:10:33 #224
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_190889738
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 14:58 schreef Kyran het volgende:

[..]

Dit is ook echt één van de redenen waarom ik tegen een verbod ben. Het gaat echt nooit stoppen. Als er een vuurwerkverbod is komt er vast weer een andere groepje dat zich verveelt en iets wil verbieden.

Alcohol mag niet, want dan kan je dronken in de auto stappen en ongelukken veroorzaken.

Festivals of andere grote bijeenkomsten mogen niet, want gevaar voor terroristische aanvallen.

Ja, dat klinkt allemaal belachelijk (is het ook), maar dat dachten wij twintig jaar geleden ook over een vuurwerkverbod en verbod op zwarte pieten.
Er is niet 1 feestdag waarbij er jaarlijks meer dan 1000 gewonden en meerdere doden vallen. Oud op nieuw heeft daar een monopolie in. Doen alsof het een traditie is zonder een ernstige afwijking t.o.v. die andere tradities in de vorm van exceptioneel veel gewonden en doden is onzin. Natuurlijk is het logisch dat men hier vroeg of laat wat aan wil doen. De discussie loopt al vele decennia.
Dit, dus.
  zondag 5 januari 2020 @ 15:11:16 #225
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_190889747
quote:
4s.gif Op zondag 5 januari 2020 15:08 schreef Draak31 het volgende:

Tja als je een verbodje erin knalt dan pak je natuurlijk het gros. Leuk dat Lida een paar sterretjes af wil steken maar daar hoeven de oude mensen en de dieren natuurlijk niet onder te lijden. Het is wel heel duidelijk nu dat de gemiddelde NLer niet met vuurwerk om kan gaan.
Waar komen die oude mensen nou weer vandaan? Die horen toch niks meer.
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 5 januari 2020 @ 15:11:19 #226
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_190889749
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 15:10 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Er is niet 1 feestdag waarbij er jaarlijks meer dan 1000 gewonden en meerdere doden vallen. Oud op nieuw heeft daar een monopolie in. Doen alsof het een traditie is zonder een ernstige afwijking t.o.v. die andere tradities in de vorm van exceptioneel veel gewonden en doden is onzin. Natuurlijk is het logisch dat men hier vroeg of laat wat aan wil doen. De discussie loopt al vele decennia.
Zoveel gewonden zijn er helemaal niet. En dit jaar niet 1 vuurwerkdode.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_190889754
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 15:08 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Egoist. Mijn kinderen mogen doodgaan door een alcomobilist zodat jij je lekker kan bezatten. Ik woon ook op een doorgangsweg richting de binnenstad en je moest eens weten hoe vaak ik wakker word van de schreeuwende en crashende randdebielen. Ik heb veel meer overlast door drank dan door vuurwerk.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dan pleit jij toch lekker voor een alcoholverbod?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 5 januari 2020 @ 15:11:52 #228
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_190889755
Alcohol mogen ze van mij ook verbieden, dikke prima. Mensen die alcohol nodig hebben om plezier te hebben zijn het laagste van het laagste.
pi_190889766
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 15:08 schreef Kyran het volgende:

[..]

Ja, alleen ben ik geen zure gast zonder lol in het leven die mijn wil wil opleggen aan de rest van Nederland.
Ik ook niet. Ik zal dan ook niet gaan demonstreren voor een vuurwerkverbod. Maar ik lig er ook niet wakker van als het er wel komt.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_190889767
quote:
15s.gif Op zondag 5 januari 2020 14:58 schreef Draak31 het volgende:
Hier is zojuist weer een bushokje opgeblazen met een lawinepijl. Maar het is allemaal leuk toch? Wat een volk joh die zulk vermaak goedpraat. En maar graaien in Duitsland, lekker ruzie maken voor een potje kruid. Triest. Heel triest. Gelukkig wordt NL nu wakker en is het binnenkort basta.
Als je dit terugleest, denk je dan oprecht dat je een beetje redelijk bent? Er is op dit moment een totaalverbod op vuurwerk en lawinepijlen mag je het hele jaar niet hebben, dus hoe denk je dat een verbod op een sierpot en astronautjes dit bushokje had gered?
  zondag 5 januari 2020 @ 15:13:13 #231
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_190889778
quote:
6s.gif Op zondag 5 januari 2020 15:11 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Zoveel gewonden zijn er helemaal niet. En dit jaar niet 1 vuurwerkdode.
Dit jaar 1300. Ieder jaar boven de 1000.
Dit, dus.
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 5 januari 2020 @ 15:13:44 #232
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_190889782
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 15:12 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Als je dit terugleest, denk je dan oprecht dat je een beetje redelijk bent? Er is op dit moment een totaalverbod op vuurwerk en lawinepijlen mag je het hele jaar niet hebben, dus hoe denk je dat een verbod op een sierpot en astronautjes dit bushokje had gered?
Dat spul is in heel Europa verboden.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zondag 5 januari 2020 @ 15:14:33 #233
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_190889796
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 15:12 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Als je dit terugleest, denk je dan oprecht dat je een beetje redelijk bent? Er is op dit moment een totaalverbod op vuurwerk en lawinepijlen mag je het hele jaar niet hebben, dus hoe denk je dat een verbod op een sierpot en astronautjes dit bushokje had gered?
Ik denk het wel. Als vuurwerk gewoon in zijn geheel een no go is zal je zien dat de traditie kapot gaat. De interesse in illegaal vuurwerk zal smelten als sneeuw voor de zon, simpelweg omdat niemand nog bezig is met die troep. En dat moeten we willen.
pi_190889798
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 14:59 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Er valt ook best wat te zeggen voor een alcoholverbod. Ben daar alleen geen voorstander van, want ik ben dol op alcohol.

En ik denk dat de economische schade als gevolg van een alcoholverbod ook een obstakel vormt.
https://www.stap.nl/nl/ni(...)oholwetten-hervormen

In Finland waar zoveel niet mag is het aantal zelfdodingen enorm. Als je mensen al hun genot gaat afnemen zal het er zeker niet beter op worden.

Je moet harder optreden tegen misbruik. Dat ontbreekt.
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 5 januari 2020 @ 15:15:15 #235
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_190889801
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 15:13 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Dit jaar 1300. Ieder jaar boven de 1000.
Een klein brandwondje noemen ze ook al gewond :') Er zijn maar 385 mensen naar de SEH gebracht.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_190889817
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 15:14 schreef Cherni het volgende:

[..]

https://www.stap.nl/nl/ni(...)oholwetten-hervormen

In Finland waar zoveel niet mag is het aantal zelfdodingen enorm. Als je mensen al hun genot gaat afnemen zal het er zeker niet beter op worden.

Je moet harder optreden tegen misbruik.
Probeer je het verbod op dingen en zelfdoding nou te linken? :D
Sterkheidsbaas van alles.
  Moderator / Redactie Sport zondag 5 januari 2020 @ 15:16:36 #237
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_190889821
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 15:10 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Er is niet 1 feestdag waarbij er jaarlijks meer dan 1000 gewonden en meerdere doden vallen. Oud op nieuw heeft daar een monopolie in. Doen alsof het een traditie is zonder een ernstige afwijking t.o.v. die andere tradities in de vorm van exceptioneel veel gewonden en doden is onzin. Natuurlijk is het logisch dat men hier vroeg of laat wat aan wil doen. De discussie loopt al vele decennia.
Gemiddeld 15 doden per dag door alcohol: https://www.rtlnieuws.nl/(...)zondheidsrapport-who

Bijna 700 verkeerdsdoden per jaar: https://www.swov.nl/feite(...)keersdoden-nederland

Dit zijn doden he, geen gewonden. Laten wij gewoon alles verbieden. Gewoon netjes binnenzitten . Het liefst in een witte kleine kamer van ongeveer 3 bij 3 met allemaal kussen op de muren.

Dit is dus wat ik bedoel. Nu is het vuurwerkverbod, straks is het alcoholverbod, daarna is het weer iets anders en weer iets anders. Wij moeten eens ophouden met dat sneeuwvlokjescultuur.

Als je met oud en nieuw buitenkomt doe dan verdomme een vuurwerkbril op, ook al ben je een toeschouwer. Steek je vuurwerk af doe het dan volgens de fucking instructies en er is echt NIKS aan het handje. Dat van die tientallen gevallen met oogletsel bijna niemand een vuurwerkbril op had is toch te dom voor woorden. Waarom moeten mensen die gewoon kunnen omgaan en genieten van vuurwerk boeten voor een kleine groep debielen?
pi_190889825
quote:
6s.gif Op zondag 5 januari 2020 15:15 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Een klein brandwondje noemen ze ook al gewond :') Er zijn maar 385 mensen naar de SEH gebracht.
En hoe is dat voor 1 nacht niet heel veel?
Sterkheidsbaas van alles.
  Moderator / Redactie Sport zondag 5 januari 2020 @ 15:17:34 #239
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_190889832
quote:
6s.gif Op zondag 5 januari 2020 15:13 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Dat spul is in heel Europa verboden.
Mensen zonder verstand noemen een babypijl met een knal al een lawinepijl.
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 5 januari 2020 @ 15:17:36 #240
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_190889835
quote:
2s.gif Op zondag 5 januari 2020 15:17 schreef Lonaa het volgende:

[..]

En hoe is dat voor 1 nacht niet heel veel?
Op een bevolking van 17 miljoen stelt dit geen reet voor.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')