Blijkbaar geen bouwkundig onderzoek uitgevoerd.quote:Op zaterdag 4 januari 2020 22:05 schreef AgnesGru het volgende:
Hebben ze geen keuring ofzo vooraf gedaan?
Nogal ja...quote:Op zaterdag 4 januari 2020 22:07 schreef 18.32 het volgende:
Oude eigenaar zit met een lach op zijn gezicht.
Die had ik er wel even af geslagen.quote:Op zaterdag 4 januari 2020 22:07 schreef 18.32 het volgende:
Het oosten van Brabant.....Nólersquote:
Ja die dacht nooit kopers te vinden voor dat lapje grond met een bouwval erop.quote:Op zaterdag 4 januari 2020 22:07 schreef 18.32 het volgende:
De vergunningen gingen redelijk vlot toch?quote:
o ja!quote:Op zaterdag 4 januari 2020 22:09 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
De vergunningen gingen redelijk vlot toch?
Niet.. grond verkopen, verlies nemen en terug naar Nederland lijkt me de enige optie.quote:Op zaterdag 4 januari 2020 22:09 schreef KennyPowers het volgende:
Hoe moet dit nog een happy end krijgen
Haha nu misschienquote:Op zaterdag 4 januari 2020 22:09 schreef KennyPowers het volgende:
Hoe moet dit nog een happy end krijgen
Verf etc. Cosmetisch opgelapt.quote:Op zaterdag 4 januari 2020 22:11 schreef Eppie_NL het volgende:
Maar dat huis staat toch al jaren en in Spanje regent het ook gewoon. Hoe kan het dat het huis toch redelijk in goede staat leek te zijn?
Tijdje geen heftige regen gehad ofzo. Is ook nog niet zo oud dat ding.quote:Op zaterdag 4 januari 2020 22:11 schreef Eppie_NL het volgende:
Maar dat huis staat toch al jaren en in Spanje regent het ook gewoon. Hoe kan het dat het huis toch redelijk in goede staat leek te zijn?
Ok, das ook niet niks voor zoiets..quote:
Weet niet hoeveel ze hebben neergeteld voor die lap grond en die kartonnen blokhut.. Maar dat 'huis' is denk ik neergezet voor slechts enkele tienduizenden euro's.quote:
Mét lap grond toch wel?quote:
30k toch zeiden ze in het begin ?quote:
of baan zoeken en stenen huis bouwenquote:Op zaterdag 4 januari 2020 22:11 schreef Perrin het volgende:
[..]
Niet.. grond verkopen, verlies nemen en terug naar Nederland lijkt me de enige optie.
Dat was hun budget voor verbouwen..quote:
Pciesquote:Op zaterdag 4 januari 2020 22:16 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dat was hun budget voor verbouwen..
Verdient daar niks met simpele baantjes en een echt huis bouwen kost wel serieus geld.quote:Op zaterdag 4 januari 2020 22:16 schreef Joene het volgende:
[..]
of baan zoeken en stenen huis bouwen
nou daar hadden ze dan beter stenen voor kunnen kopenquote:Op zaterdag 4 januari 2020 22:16 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dat was hun budget voor verbouwen..
*gekocht, daar zitten ze nog wel een tijdjequote:Op zaterdag 4 januari 2020 22:17 schreef Snowsquall het volgende:
Dat ze nog in die bouwval durven leven.........Ik had een camper gehuurd
yep , alleen op zo kaal terrein , ik zou er geen vakantie vieren.quote:
Dit ja, wat moet je daar doen in the middle of nowherequote:Op zaterdag 4 januari 2020 22:18 schreef Joene het volgende:
[..]
yep , alleen op zo kaal terrein , ik zou er geen vakantie vieren.
klopt, net een grindbak zoquote:Op zaterdag 4 januari 2020 22:18 schreef Joene het volgende:
[..]
yep , alleen op zo kaal terrein , ik zou er geen vakantie vieren.
De tennisbaan ofzoquote:
gaan ze straks vast ff langsquote:Op zaterdag 4 januari 2020 22:20 schreef Gnittoo het volgende:
Ooooh een opening, zou de burgemeester ook komen?
Als dat ook een Nederlander is wel.quote:Op zaterdag 4 januari 2020 22:20 schreef Gnittoo het volgende:
Ooooh een opening, zou de burgemeester ook komen?
beetje euro’s van verzekeringquote:
Gaan ze natuurlijk nooit redden zoquote:Op zaterdag 4 januari 2020 22:21 schreef KennyPowers het volgende:
https://www.avrotros.nl/i(...)-hun-kartonnen-huis/
Ze gooien er nog meer geld tegenaan om het waterdicht te maken en er een muur(?) omheen te bouwen.quote:
Héél knapquote:Op zaterdag 4 januari 2020 22:24 schreef Yankee het volgende:
Klasse van die lui! Steeds positief blijven ondanks de tegenslagen, knap
Ja leuke mensen en een van de grootste katten in de Ik Vertrek zak ooit.quote:Op zaterdag 4 januari 2020 22:23 schreef Whiskers2009 het volgende:
Toch een katergevoel hier aan over gehouden. Erg sympathiek positief stel dat niet van opgeven weet. Chapeau
Meer geld in dat huis stekenquote:Op zaterdag 4 januari 2020 22:25 schreef OProg het volgende:
Gaat gelukkig de goede kant op zie ik op de site. Huis gaat opgeknapt worden en er is was verzekeringsgeld.
Dat was gisteren.quote:
Zo kun je alles wel relativeren.quote:Op zaterdag 4 januari 2020 22:53 schreef DKUp het volgende:
[..]
Oh het geld staat niet op de rekening, oh het huis is van karton![]()
Dat was het eigenlijk.
Dat vooral. Met name hij is niet kapot te krijgen.quote:Op zaterdag 4 januari 2020 22:24 schreef Yankee het volgende:
Klasse van die lui! Steeds positief blijven ondanks de tegenslagen, knap
Ik zou er ook niet aan moeten denken. Er was trouwens een bouwkundig rapport van een architect(e), maar óf die zat ook in het complot of ze had er diedag ff geen zin in.quote:Op zaterdag 4 januari 2020 22:19 schreef 18.32 het volgende:
Gezellig. De hele dag je gasten in de gaten houden.
Hollandse enclave :’)quote:Op zaterdag 4 januari 2020 22:21 schreef bombmannl het volgende:
Wonen er alleen Nederlanders in die vallei?
Denk los, was denk ik een Belg, net als de betrouwbare aankoopmakelaarquote:Op zaterdag 4 januari 2020 23:30 schreef KennyPowers het volgende:
Had die nederlandse makelaar/vriend ze nou genaaid of stond dat er los van?
Is woestijn-rots grond. 10.000m2, ga uit van 2 euro de meterquote:Op zaterdag 4 januari 2020 22:16 schreef Perrin het volgende:
Kunnen die grond vast nog voor 50k weer verkopen ofzo.
Idd een sympathiek stel. Wat dat betreft jammer.quote:Op zaterdag 4 januari 2020 22:23 schreef Whiskers2009 het volgende:
Toch een katergevoel hier aan over gehouden. Erg sympathiek positief stel dat niet van opgeven weet. Chapeau
Dus dat.quote:Op zondag 5 januari 2020 00:14 schreef goldback het volgende:
Die kale vlakte wie gaat daar nou vakantie vieren ook veel te warm in de zomer in zo'n tent.
Het zag er inderdaad niet echt aantrekkelijk uit om daar te wonen of vakantie te vieren.quote:Op zondag 5 januari 2020 00:14 schreef goldback het volgende:
Die kale vlakte wie gaat daar nou vakantie vieren ook veel te warm in de zomer in zo'n tent.
Ik geloof dat dat huis er zo'n 3 jaar stond en misschien heeft het in die tijd weinig geregend of alleen wat flutbuitjes.quote:Op zaterdag 4 januari 2020 22:11 schreef Eppie_NL het volgende:
Dit doe je zelfs met een huis in Nederland. Hoe dom kan je zijnquote:Op zaterdag 4 januari 2020 22:07 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Blijkbaar geen bouwkundig onderzoek uitgevoerd.
Iddquote:Op zondag 5 januari 2020 00:18 schreef riazop het volgende:
[..]
Dus dat.
Wie gaat er in godsnaam voor zijn lol naar Spanje in een stukje woestijn? Zomers brandheet, winters kil en so wie so geen zak te doen.
25 minuten zit je aan t strand.quote:Op zondag 5 januari 2020 00:18 schreef riazop het volgende:
[..]
Dus dat.
Wie gaat er in godsnaam voor zijn lol naar Spanje in een stukje woestijn? Zomers brandheet, winters kil en so wie so geen zak te doen.
Maar die omgeving waar ze zitten is toch sfeerloos en naargeestig.quote:Op zondag 5 januari 2020 06:13 schreef SOG het volgende:
[..]
25 minuten zit je aan t strand.
Alicante 25 minuten.
Elche kwartier rijden. 230k inwoners.
Maja zo het schip in gaan is wel echt sick.
In de 3 jaar heeft het wel stevig geregend, er waren ook plekken zichtbaar waar gerepareerd was maar misschien was na 3 jaar zon de laatste zeer heftige bui de bekende druppel.quote:Op zondag 5 januari 2020 02:47 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Ik geloof dat dat huis er zo'n 3 jaar stond en misschien heeft het in die tijd weinig geregend of alleen wat flutbuitjes.
Ja,1 of 2 afleveringen was leuk, een hoe-is-het-nu-met over een paar jaar vast ook nog wel, maar op een complete serie zit ik echt niet te wachten. Ik ga ook zeker niet kijken, dat doe ik ook niet naar de Meilandjes.quote:Op zondag 5 januari 2020 04:22 schreef glasshole het volgende:
Het dieptepunt op tv-gebied: de scheetjes, dieper kunnen we niet zinken...
Deze mensen in Spanje noemden elkaar ‘poep’ en ‘poepert’, dus ik vrees voor een derde IkVertrek-spin off.quote:Op zondag 5 januari 2020 04:22 schreef glasshole het volgende:
Het dieptepunt op tv-gebied: de scheetjes, dieper kunnen we niet zinken...
Ja dat klopt wel idd. Weet de prijs niet van de bnb (staat ook niks op airbnb van hun) maar dat gaat geen goudmijn worden idd.quote:Op zondag 5 januari 2020 08:37 schreef goldback het volgende:
[..]
Maar die omgeving waar ze zitten is toch sfeerloos en naargeestig.
In de aankondiging ging het er al heel overdreven aan toe met "Scheet dit en scheet dat". Het gescripte en non-spontane ligt er nu al zo dik bovenop dat ik niet de moeite ga doen om te kijken.quote:Op zondag 5 januari 2020 09:31 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Ja,1 of 2 afleveringen was leuk, een hoe-is-het-nu-met over een paar jaar vast ook nog wel, maar op een complete serie zit ik echt niet te wachten. Ik ga ook zeker niet kijken, dat doe ik ook niet naar de Meilandjes.
Nou ja, dat is dan weer net het verschil tussen NPO en SBS. Hoe je een leuk concept weer helemaal plat kunt slaan.
Heb m net pas aan gezwengeld maar dat stel met die snelweg door hun camping was ook een goede.quote:
Hadden ze maar onderzoek moeten doen, geldt ook voor het kartonnen huisquote:Op zondag 5 januari 2020 13:34 schreef nils7 het volgende:
[..]
Heb m net pas aan gezwengeld maar dat stel met die snelweg door hun camping was ook een goede.
Hoe kan zo'n huis dan eerst wel 3 jaar staan en dan opeens na een flinke bui onbewoonbaar wordenquote:Op zondag 5 januari 2020 13:25 schreef SOG het volgende:
[..]
Ja dat klopt wel idd. Weet de prijs niet van de bnb (staat ook niks op airbnb van hun) maar dat gaat geen goudmijn worden idd.
Maar ja, na deze aflevering te hebben gezien en na die van tsjechie is mijn beeld van de gemiddelde mens wel naar beneden bijgesteld.... die gammele verhoging in dat huis zie je toch ook wel bij de bezichtiging... en dat de pannen te zwaar zijn voor de overkapping... daar "schudt" je toch een paar keer aan tijdens een bezichtiging...
Ben ook wel benieuwd in hoeverre ze nou een bouwkundige keuring hebben laten doen. Doen architecten doorgaans dit soort werk wel? Architecten laten toch ook alles bouwkundig berekenen. Ook ben ik wel benieuwd hoe ze aan die architect zijn gekomen. Dat zal wel via de verkoopmakelaar zijn gegaan (rudi?, er waren dus 2 belgische makelaars erbij betrokken? Aankoop en verkoop). Deze architect heeft dus zeker wel in het complot gezeten neem ik aan. Een huis met mdf platen als buitenkant is gewoon te ziek voor woorden. Dat wordt binnen no time helemaal vochtig en wordt dan poreus en valt dan helemaal uit elkaar. Daar gaat je schil van de woning dan. Ben benieuwd hoe de woning verder is gebouwd en vind het jammer dat daar dan verdier niet op in is gegaan. Het lijkt mij dat de constructie met houten palen is gemaakt met daaromheen/daartussen mdf platen? Maar wat zit er aan de binnenkant? Niks? Of gewoon houten platen? En wat voor hout? En zit er nog isolatie tussen?
En als de buitenkant al zo ongelooflijk slecht is gebouwd (understatement: zelfs bij een boomhut voor kinderen komt geen mdf aan te pas), hoe zit het dan met de dragende constructiedelen? Er zijn geen dragende muren dus het gewicht van het dak wordt verdeeld over de (houten?) palen aan de zijkanten mrt daaroverheen dan wss houtenbalken waar dan het dak op rust. Ervan uitgaande dat de dragende constructie delen zijn geplaatst door degenen die de mdf hebben geplaatst aan de zijkanten of in ieder geval zijn geplaatst in opdracht van de mensen die akkoord zijn gegaan met mdf platen aan de zijkant/ die zelf mdf platen hebben geplaatst, kan je toch niet anders concluderen dat het gevaarlijk is om in dit huis te wonen. Degene die achteraf het pand heeft gekeurd kan wss ook maar tot op zekere hoogte toegang hebben tot de dragende constructiedelen. Conclusie: je weet niks.
Ze gaan er nu een muur omheen bouwen maar ik vraag me af of ze niet gewoon beter alles kunnen afbreken en opnieuw beginnen of gewoom verlies pakken en ergens anders opnieuw beginnen. Voor 120k moet je toch wel een fatsoenlijk stuk land en degelijk huisje kunnen kopen in dat gebied en helemaal als je idd koopt op een locatie die weinig voorstelt.
De opmerking van de notaris dat de aankoop een koopje was en dat de aankoop wel het dubbele waard zal zijn nu is natuurlijk ook een schandalige opmerking. Snap wel dat iemand deze opmerking maakt als ie net wss een dikke vette rekening voor een paar handtekeningen zetten geincasseerd heeft. Dat die vent zo een opmerking maakt... oke, maar dat doe je dan toch meteen af als onzin. De beste man gelooft die vent op zn droge ogen...
Anyway, het lijkt mij sterk dat een verzekering ook maar 10 procent van het aankoopbedrag gaat vergoeden voor schade die ontstaan is door de aankoop. Snap ook niet echt om wat voor verzekering het dan zou moeten gaan. Het lijkt mij dat ze het gewoon hebben over de inboedelverzekering, omdat ze het hadden over waterschade en opnieuw verven. Het lijkt me dat ze niet zijn verzekerd voor oplichting dan wel schade die is ontstaan door een contract aan te gaan met voor de kopers zeer nadelige voorwaarden. Zij hebben dat contract immers met hun volle verstand getekend.
Zou juridische stappen nemen tegen de architect als de architect daadwerkelijk een of andere officiele bouwkundige keuring heeft gedaan.
Ik stel dat er een mogelijkheid is dat het huis vanaf het begin al onbewoonbaar is doordat de schil van het huis op zo een schandalige manier is gebouwd, waardoor je niet meer kan vertrouwen op de constructie van de dragende delen, aangezien er een mogelijkheid is dat dit door dezelfde mensen is verricht of in ieder geval in opdracht is gedaan door dezelfde mensen.quote:Op zondag 5 januari 2020 14:25 schreef MCH het volgende:
[..]
Hoe kan zo'n huis dan eerst wel 3 jaar staan en dan opeens na een flinke bui onbewoonbaar worden
25 minuten met de AUTO ja , maar wie heeft daar een auto?quote:Op zondag 5 januari 2020 06:13 schreef SOG het volgende:
[..]
25 minuten zit je aan t strand.
Alicante 25 minuten.
Elche kwartier rijden. 230k inwoners.
Je brandt letterlijk minstens 4 maanden per jaar "de tent uit".quote:Op zondag 5 januari 2020 14:51 schreef SOG het volgende:
Verder vind ik de safaritent als bnb als concept in een karige omgeving ook niet echt geweldig. Ieder zn smaak, maar ik zou niet in een tent gaan willen liggen op mijn vakantie en daar geld voor willen neerleggen.....
bij Talpa is m.i. alles gescriptquote:Op zondag 5 januari 2020 13:26 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
In de aankondiging ging het er al heel overdreven aan toe met "Scheet dit en scheet dat". Het gescripte en non-spontane ligt er nu al zo dik bovenop dat ik niet de moeite ga doen om te kijken.
Klopt. De enige klanten die je gaat krijgen zijn mensen die op familiebezoek zijn in de buurt en dus een auto huren bijvoorbeeld. Dan valt idd 99 procent al af van de markt. Dan blijft er 1 procent over waarvan 99 procent niet in een tent wil verblijven omdat het fucking warm is in een tentquote:Op zondag 5 januari 2020 14:53 schreef riazop het volgende:
[..]
25 minuten met de AUTO ja , maar wie heeft daar een auto?
Want welke Hollander gaat drie dagen rijden naar een airbnb met de auto (en weer drie dagen terug)
Je pakt het vliegtuig.
En dan ga je uiteraard gewoon aan de kust zitten op max 5 min LOPEN van strand en activiteiten.
Die rotswoestijn ziet er een middag romantisch uit, maar dan wil je echt de actie in.
Slecht idee gewoon.
Eensquote:Op zondag 5 januari 2020 15:00 schreef riazop het volgende:
[..]
Je brandt letterlijk minstens 4 maanden per jaar "de tent uit".
Een natuurvakantie in Zweden of Polen, dan zou je nog iets zinvols kunnen doen met een tent, maar op deze plaats is dat gewoon fraude tov je klanten. (als die er al zijn)
120kquote:Op zondag 5 januari 2020 19:07 schreef TargaFlorio het volgende:
Alleen slot van de aflevering gezien maar hoeveel hebben ze betaalt voor het huis en omliggend terrein?
Voor dat geld zijn er volgens mij wel leukere dingen te koop in Spanje.quote:
120.000 dacht ik..quote:Op zondag 5 januari 2020 19:07 schreef TargaFlorio het volgende:
Alleen slot van de aflevering gezien maar hoeveel hebben ze betaalt voor het huis en omliggend terrein?
Klopt, normale prijs voor die omgeving in combinatie met een houten huis.quote:
Spanje is erg groot, lokatie bepaalt groot gedeelte prijsquote:Op zondag 5 januari 2020 19:11 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Voor dat geld zijn er volgens mij wel leukere dingen te koop in Spanje.
Wat ze nu hebben is, los van de staat van het huis, maar een zielloos stukje grond.
Sigme heeft het een stuk beter voor elkaar. En voor hun eigen lol, die willen helemaal geen anderen op hun terrein. K&W / sigme's olijfboomgaard , Sigme's olijfboomgaard.quote:Op zondag 5 januari 2020 19:11 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Voor dat geld zijn er volgens mij wel leukere dingen te koop in Spanje.
Wat ze nu hebben is, los van de staat van het huis, maar een zielloos stukje grond.
Voor 120k krijg je aan de kust (na de crisis dieptepunt in 2013) aan de kust niet meer dan een appartement met 2 slaapkamertjes.quote:Op zondag 5 januari 2020 20:30 schreef JR-Style-93 het volgende:
Eens dat het een enorm treurig gebied is om in te verblijven![]()
En waarom vonden ze dat huis zo schitterend dat ze er meteen verliefd op werden? Zo bijzonder zag het er toch al niet uit.
Een kruising tussen een woonwagen en een ruimteschip.quote:Op zondag 5 januari 2020 20:30 schreef JR-Style-93 het volgende:
En waarom vonden ze dat huis zo schitterend dat ze er meteen verliefd op werden? Zo bijzonder zag het er toch al niet uit.
Ze waren vooral verliefd op het koopje. Het dubbele waard van wat zij ervoor betaald hadden, nu alquote:Op zondag 5 januari 2020 20:30 schreef JR-Style-93 het volgende:
"vrijstaande villa op groot perceel"quote:Op maandag 6 januari 2020 07:58 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ze waren vooral verliefd op het koopje. Het dubbele waard van wat zij ervoor betaald hadden, nu alAls ze de notaris tenminste goed begrepen hebben dan, want tja, de taal leren voor je vertrekt, waarom zou je?
Ik kan me voorstellen dat in deze het grootste probleem is dat het geen verborgen gebrek is, maar gebreken die met het blote oog zichtbaar zijn. Bovendien vraag ik me af in hoeverre e.e.a. daadwerkelijk een verrassing zou zijn geweest voor mensen met kennis van de taal. Miscommunicatie door je eigen gebrek komt niet voor rekening van de verkoper.quote:Op maandag 6 januari 2020 09:22 schreef GereDathan het volgende:
Dat je voor het perceel en het huis valt, daar kan ik inkomen. Ik vond het ook geen mooi huis, maar smaken verschillen natuurlijk. Het verbaasde mij al wel dat ze iets hadden gekocht wat zo'n beetje af was.
Waar ik niet in kan komen is dat je hier juridisch niets aan kunt doen. Dat verborgen gebreken uitgesloten worden in een koopcontract is al bijzonder, maar in dit geval had je niet met een verborgen gebrek te maken maar een nattte krant die in elkaar stortte. Ze hebben er nota bene nog experts bij gehaald, ik had er een paar goede rechtszaken van gemaakt. Ik ben er van overtuigd dat je die wint.
Het staat of valt, naar mijn weten, met het onderzoek dat je hebt laten uitvoeren. Een bouwtechnische keuring bijvoorbeeld, die zou dit direct moeten uitwijzen. Of een makelaar die bepaalde beloftes of objectomschrijvingen heeft gedaan. Of je dan wel of niet de taal helemaal machtig bent doet er minder toe.quote:Op maandag 6 januari 2020 09:41 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat in deze het grootste probleem is dat het geen verborgen gebrek is, maar gebreken die met het blote oog zichtbaar zijn. Bovendien vraag ik me af in hoeverre e.e.a. daadwerkelijk een verrassing zou zijn geweest voor mensen met kennis van de taal. Miscommunicatie door je eigen gebrek komt niet voor rekening van de verkoper.
Zeker in combinatie met de veel te lage prijs. Mag je voor dat geld überhaupt een functionerend huis verwachten als je zelf al aangeeft dat je er minstens het dubbele voor had moeten betalen? Voer voor tienduizenden euro’s aan juridische kosten maar grote kans dat alleen advocaten er écht beter van worden.
Inderdaad, recent nog gelezen over leegstaande dorpen die voor 140.000 gekocht kunnen worden, maar dan zit je wel in the middle of nowhere, zijn er geen voorzieningen en moet je zelf de wegen aanleggen.quote:Op zondag 5 januari 2020 19:32 schreef hondonspain het volgende:
[..]
Spanje is erg groot, lokatie bepaalt groot gedeelte prijs
In deze dorre vallei is 120 k gewoon érg veel geld. (daarom dat je in dorpjes hier in de vallei ook heel wat "arme" pensionados vindt uit NL, Belgie en het VK)quote:Op maandag 6 januari 2020 09:41 schreef miss_dynastie het volgende:
Zeker in combinatie met de veel te lage prijs. ....
Zit je in Spanje met al zijn heerlijke gedroogde hammen en andere vleeswaren, krijg je van die goedkope verlepte plakjes van de lokale Aldi of Lidl voorgeschoteld als ontbijt. Meestal voorzien van een overdaad aan zout.quote:Op zaterdag 4 januari 2020 23:40 schreef derLudolf het volgende:
En van die natte schouderhamlekker ontbijt.
Nou keurders en architecten gaven "ineens" niet thuis toen ze hen langs wilden laten komen.quote:Op maandag 6 januari 2020 10:09 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Het staat of valt, naar mijn weten, met het onderzoek dat je hebt laten uitvoeren. Een bouwtechnische keuring bijvoorbeeld, die zou dit direct moeten uitwijzen. Of een makelaar die bepaalde beloftes of objectomschrijvingen heeft gedaan. Of je dan wel of niet de taal helemaal machtig bent doet er minder toe.
Het was alleen voor de kat leuk, die houden ook van het chillen in kartonnen dozen.quote:Op maandag 6 januari 2020 01:09 schreef Jeanne_Darc het volgende:
[..]
Een kruising tussen een woonwagen en een ruimteschip.
Als achtergrond een verlaten, korrelige omgeving. Waarbij het geheel aandoet als vervreemdend. Wat een ellende.
Dat zegt toch al voldoende? Direct keihard aanpakken, anders kan je fluiten naar je centen. Althans, dat zou mijn tactiek zijnquote:Op maandag 6 januari 2020 11:41 schreef nils7 het volgende:
[..]
Nou keurders en architecten gaven "ineens" niet thuis toen ze hen langs wilden laten komen.
Geen idee of je daar Juridisch iets mee kan eerlijk gezegd.
De rol van die makelaar was mij onduidelijk, ze verwelkomden hem als vriend. Ook toen al duidelijk was dat het huis niets anders was dan wat karton en verf. Ik weet dus niet of het hun (aankoop)makelaar was of niet.quote:Ze mogen die Nederlands sprekende makelaar ook wel aan kijken hierop.
Maar hij stond gezellig te feesten bij de opening.
Die moet dat toch ook hebben gezien, met zijn ervaring.
En zeker als het een aankoop makelaar betrof.
Ja was hun aankoopmakelaar, althans zij volgens mij de voice-over.quote:Op maandag 6 januari 2020 12:54 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Dat zegt toch al voldoende? Direct keihard aanpakken, anders kan je fluiten naar je centen. Althans, dat zou mijn tactiek zijn
[..]
De rol van die makelaar was mij onduidelijk, ze verwelkomden hem als vriend. Ook toen al duidelijk was dat het huis niets anders was dan wat karton en verf. Ik weet dus niet of het hun (aankoop)makelaar was of niet.
De verkoopmakelaar die je in het begin zag was iemand anders dan de persoon die je aan het eind zag.quote:Op maandag 6 januari 2020 12:54 schreef GereDathan het volgende:
De rol van die makelaar was mij onduidelijk, ze verwelkomden hem als vriend. Ook toen al duidelijk was dat het huis niets anders was dan wat karton en verf. Ik weet dus niet of het hun (aankoop)makelaar was of niet.
De eigenaar was Spaans, heeft om bepaalde redenen goedkope materialen gebruiktquote:Op maandag 6 januari 2020 13:07 schreef Strani het volgende:
Het zou me niet verbazen als dit huis is afgeleverd door buitenlanders, bijvoorbeeld Britten. Dat zijn vaak de grootste scammers hier en niet de Spanjaarden. Het valt niet uit te sluiten natuurlijk, maar het is niet terecht om direct de Spanjaarden aan te wijzen als schuldigen.
Ah okay, duidelijk. Maar het is absoluut zo dat je hier geen garantie hebt dat dingen 'beter' zijn als je met andere buitenlanders in zee gaat. In mijn persoonlijke ervaring (21 jaar hier) is het veiliger zakendoen met Spanjaarden.quote:Op maandag 6 januari 2020 13:15 schreef hondonspain het volgende:
[..]
De eigenaar was Spaans, heeft om bepaalde redenen goedkope materialen gebruikt
Misschien was het wel een demo-bungalow. Zo'n show-exemplaar.quote:Op maandag 6 januari 2020 13:15 schreef hondonspain het volgende:
[..]
De eigenaar was Spaans, heeft om bepaalde redenen goedkope materialen gebruikt
Ik heb oprecht onvoldoende kennis van de lokale markt om een inhoudelijk oordeel over de prijs te hebben, ik baseer me puur op hun eigen triomfantelijke opmerking over ‘twee keer zoveel waard’. Als iets te mooi lijkt om waar te zijn, is het dat meestal ook.quote:Op maandag 6 januari 2020 10:09 schreef GereDathan het volgende:
Ik vind 120k ook niet schrikbarend weinig. Het is niet de hoofdprijs, maar rechtvaardigt deze prijs een huis van papier marche?
Dat kan ook een kosten-baten afweging zijn. Klein bedragje geven om verdere administratieve rompslomp en discussie te voorkomen. Had nou niet de indruk dat ze heel veel geld hadden gekregen...quote:Feit dat de verzekering heeft betaald zegt ook wel iets, dat doen ze niet zomaar. En ik geloof ook niet dat die dit gewoon als verlies incasseren.
Typische Hollandse botheid idd.quote:Op maandag 6 januari 2020 13:07 schreef Strani het volgende:
Bij mij ging de sympathie-factor wel een stuk omlaag toen de vrouw de gebruikelijke denigrerende opmerking maakte over 'tranquilo' tegen die Spanjaard die nota bene op z'n vrije dag was komen kijken. Snappen mensen dan niet hoe beledigend dat is? ...
Precies, pijnlijk om te zien.quote:Op maandag 6 januari 2020 14:00 schreef riazop het volgende:
[..]
Typische Hollandse botheid idd.
deze mensen spreken niet alleen de taal niet , maar hebben geen idee van de gevoeligheden.
Interesseerde ze ook geen hol, aangezien ze als gasten en op het openingsfeest alleen maar Nederlanders hadden, die ze geïmporteerde vleeswaren en kaas uit Nederland voorschoteldenquote:Op maandag 6 januari 2020 14:00 schreef riazop het volgende:
[..]
Typische Hollandse botheid idd.
deze mensen spreken niet alleen de taal niet , maar hebben geen idee van de gevoeligheden.
Wacht even: ze laten gasten ook slapen in die verrotte doos?quote:Op maandag 6 januari 2020 14:13 schreef SOG het volgende:
Ze hebben inmiddels 20 reviews op bookings.com en een cijfer van 9.6. Op haar facebook stromen de likes ook binnen. Ik denk dat ze momenteel wel kunnen rondkomen. Ze hebben nu dus:
Een pod (soort mini huisje)
Een kleinere pod
De tent
Huisje in het huis zelf
En nog een kamer geloof ik.
En ze wonen nog steeds in het huis en er is voor zover je kan lezen nog niks gedaan aan de constructie van het huis.
Maar ja dit is korte termijn. Het financiele plaatje valt of staat met hoe lang het huis het gaat volhouden en of ze die helemaal moeten aanpassen, waarbij het antwoord ja is..
Heb een beetje gesnuffeld op internet en 120k is echt niet weinig voor wat ze hebben aangekocht. Voor 160k heb je gewoon een stenen huis daar. Simpele kleine flatjes gaan vanaf 40~60kquote:Op maandag 6 januari 2020 13:58 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ik heb oprecht onvoldoende kennis van de lokale markt om een inhoudelijk oordeel over de prijs te hebben, ik baseer me puur op hun eigen triomfantelijke opmerking over ‘twee keer zoveel waard’. Als iets te mooi lijkt om waar te zijn, is het dat meestal ook.
[..]
Dat kan ook een kosten-baten afweging zijn. Klein bedragje geven om verdere administratieve rompslomp en discussie te voorkomen. Had nou niet de indruk dat ze heel veel geld hadden gekregen...
Weet wel dat ik er voor geen goud een nacht zou durven doorbrengen, opgelapt of niet...
Ja dat viel mij ook al opquote:Op maandag 6 januari 2020 14:15 schreef Szura het volgende:
[..]
Wacht even: ze laten gasten ook slapen in die verrotte doos?
Normale prijs voor een houten huis in deze omgeving (woon er ook) Hout word veel minder gebruikt, is duur en onderhoudsgevoelig vooral de zon is van invloed.quote:Op maandag 6 januari 2020 14:16 schreef SOG het volgende:
[..]
Heb een beetje gesnuffeld op internet en 120k is echt niet weinig voor wat ze hebben aangekocht. Voor 160k heb je gewoon een stenen huis daar. Simpele kleine flatjes gaan vanaf 40~60k
Als je NIET eens op tripadvisor voorkomt, de reviews GEEN van de 20 een negatief of minder puntje wisten te bedenken, is dat vooral tamelijk VERDACHT.quote:Op maandag 6 januari 2020 14:13 schreef SOG het volgende:
Ze hebben inmiddels 20 reviews op bookings.com en een cijfer van 9.6. ....
Een kartonnen huis in een woestijn noem je "reclame"?quote:Op maandag 6 januari 2020 14:49 schreef nils7 het volgende:
Hoe zou dat eigenlijk lopen, zo’n pak en beet 45 minuten reclame voor je B&B op nationale tv?
Ik bedoelde meer generiek eigenlijk, alhoewel dit bouwval uitverkocht lijkt op Booking.comquote:Op maandag 6 januari 2020 14:50 schreef riazop het volgende:
[..]
Een kartonnen huis in een woestijn noem je "reclame"?
Misschien dat het feesboek-leuks oplevert uit medelijden
Ik kan gewoon boeken volgende maandquote:Op maandag 6 januari 2020 15:04 schreef nils7 het volgende:
[..]
Ik bedoelde meer generiek eigenlijk, alhoewel dit bouwval uitverkocht lijkt op Booking.com
Bij booking.com is dat wel waterdicht hoor. Als ze zelf reviews schrijven moeten ze ook zelf boeken=percentage vd omzet aftikken. Dus dit zijn wel echte reviews en bovendien is er wel een slechte review waar ze op hebben gereageerd.quote:Op maandag 6 januari 2020 14:46 schreef riazop het volgende:
[..]
Als je NIET eens op tripadvisor voorkomt, de reviews GEEN van de 20 een negatief of minder puntje wisten te bedenken, is dat vooral tamelijk VERDACHT.
Daarom. Het kan nu best gaan lopen. Maar de vraag is of ze het verlies van de aankoop ooit gaan inlopen. Ik neem aan dat ze nu geld hebben geleend aangezien ze die pods hebben geplaatst en ze die tent gaan vervangen voot een houten chalet.quote:Op maandag 6 januari 2020 14:49 schreef nils7 het volgende:
Hoe zou dat eigenlijk lopen, zo’n pak en beet 45 minuten reclame voor je B&B op nationale tv?
Ik klikte op de booking.com link en daar stond al meteen “uitverkocht” zonder ook maar een datum in te stellen.
Gewoon camperplaatsen van die grindbank maken!quote:Op maandag 6 januari 2020 12:32 schreef fietsmiep het volgende:
Was deze link al geplaatst?
https://www.casa-el-cardo-morado.com/accommodaties/
Krijg je nooit een vergunning voor, B&B lastig, alles rond camping bijna onmogelijk in regio Alicante. Niet ver van Aspe waren laatst Nederlanders bezig en gevolgd via programma Wij emigreren en wilden dus een camping make voor campers, gemeente stond gelijk op de stoep en feest ging niet door, ze zijn nu een restaurant gestartquote:Op maandag 6 januari 2020 15:44 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Gewoon camperplaatsen van die grindbank maken!
Ja klopt, ik dacht even aan dat stel die camper-plaatsen hadden op de tennisbanenquote:Op maandag 6 januari 2020 16:41 schreef hondonspain het volgende:
[..]
Krijg je nooit een vergunning voor, B&B lastig, alles rond camping bijna onmogelijk in regio Alicante. Niet ver van Aspe waren laatst Nederlanders bezig en gevolgd via programma Wij emigreren en wilden dus een camping make voor campers, gemeente stond gelijk op de stoep en feest ging niet door, ze zijn nu een restaurant gestart
Dat stel heeft ook nooit de echte vergunning gekregen, ze zijn gedoogd en dacht max 6 campers, maar echt een camping iets zal het niet worden vrees ik.quote:Op maandag 6 januari 2020 17:17 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ja klopt, ik dacht even aan dat stel die camper-plaatsen hadden op de tennisbanen
Ja en ze had ook een nieuwe vriend die volgens mij nog ouder was.quote:Op zaterdag 11 januari 2020 10:03 schreef KennyPowers het volgende:
Sibel met die veel oudere ex weet ik nog wel
quote:Op zaterdag 11 januari 2020 22:45 schreef luukert het volgende:
Dus je laat je 27 jaar jongere vriendin met dr ex samen naar Frankrijk gaan, ahaa.
En waarschijnlijk vindt ze zichzelf mentaal veel volwassener dan haar echte leeftijd, waardoor ze iedere keer met die ouwe snoeperds aan komtquote:
Gewoon kopenquote:Op zaterdag 11 januari 2020 22:56 schreef luukert het volgende:
Ik heb Chateau Meiland gekeken en nu wil ik ook een Chateau
Geoefend achter de plee stationquote:
Och. Dat studeren zal ook wel los hebben gelopen als ze niet in Spanje zat.quote:Op zaterdag 11 januari 2020 23:20 schreef wuuht het volgende:
pff die dochter ook, die wil zo graag gewoon met Nederlanders om kunnen gaan dat ze studeren etc opgeeft om in een tokkie strandtent te werken
Vertrek dan toch terug naar Nederland, volgens mij is dat voor beide kinderen het beste.quote:Op zaterdag 11 januari 2020 23:20 schreef wuuht het volgende:
pff die dochter ook, die wil zo graag gewoon met Nederlanders om kunnen gaan dat ze studeren etc opgeeft om in een tokkie strandtent te werken
Hij zegt toch dat ie vrij is? Zonder restricties... Gewoon heel rustigquote:Op zaterdag 11 januari 2020 23:23 schreef Revanches het volgende:
Volgens mij zijn die kinderen niet heel gelukkig.
Nee door Hollandse tokkie uit de strandtent.quote:Op zaterdag 11 januari 2020 23:24 schreef densmee het volgende:
Het is wachten tot ze vol geblaft wordt door een Spanjaard
Echt, hè.quote:Op zaterdag 11 januari 2020 23:47 schreef Blues het volgende:
Als je diep in de hartjes van die kinderen kijkt... of eigenlijk niet eens zo diep... zitten ze over een paar maanden liever weer lekker in NL.
Sociaal wat onhandig mss of gewoon verlegen. Leeftijd e.d.quote:Op zaterdag 11 januari 2020 23:41 schreef goldback het volgende:
Heeft die jongen een ziekte over zich heen of zo omdat hij géén gesprek kan voeren?
Ja, dat zou me niks verbazen. Zij vond steeds oudere fossielen, maar hij bleef gewoon op haar wachten.quote:Op zaterdag 11 januari 2020 23:02 schreef Sheffield het volgende:
"En niet zeuren wat er niet is"
nog steeds verliefd
Plus in een cruciale ontwikkelingsfase emigreren naar een land waarvan je de taal niet spreekt en niemand kent, zal ook niet voor iedereen positief uitpakken lijkt me.quote:Op zaterdag 11 januari 2020 23:50 schreef Blues het volgende:
[..]
Sociaal wat onhandig mss of gewoon verlegen. Leeftijd e.d.
Je hóeft niet meteen een stempeltje uit te delen.
Kansje van tegen de 100.quote:Op zaterdag 11 januari 2020 23:24 schreef luukert het volgende:
[..]
Nee door Hollandse tokkie uit de strandtent.
Kan mij niet voorstwllen dat die man daar gelukkig van ging wordenquote:Op zaterdag 11 januari 2020 23:57 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Ja, dat zou me niks verbazen. Zij vond steeds oudere fossielen, maar hij bleef gewoon op haar wachten.
seizoen is net afgelopenquote:Op zondag 12 januari 2020 00:24 schreef PzKpfw het volgende:
Is dat er nu weer op? Zie niets in de tv gids app.
quote:Nederlands-Oostenrijkse Kramer zorgt voor primeur in skispringen
Sara Marita Kramer heeft zaterdagmiddag voor een primeur gezorgd. De pas 18-jarige skispringster heeft voor het eerst een overwinning behaald in het wereldbekercircuit. Dat deed ze onder de Oostenrijkse vlag, maar de overwinning heeft ook een flink Nederlands tintje. Kramer is geboren en getogen in Nederland en is pas op haar elfde naar Oostenrijk verhuisd.
Tijdens de wereldbekerwedstrijd in Sapporo bleef Kramer de olympisch kampioene van Pyeongchang Maren Lundby met maar liefst vijf punten voor.
De familie Kramer is elf jaar geleden vanuit Apeldoorn naar Oostenrijk verhuisd en het gezin was te volgen in het televisieprogramma Ik Vertrek. Het 16-jarige zusje van Kramer, Femke, komt in het biatlon uit onder de Oostenrijkse vlag en wordt ook gezien als aanstormend talent.
Deur voor Nederland staat open
Afgelopen zomer liet Sara Marita aan de Tubantia weten open te staan om voor Nederland te springen: "Het zou wel heel gaaf zijn als we ooit voor Nederland uitkomen." De Nederlandse bond voor skispringen kan momenteel alleen niet de faciliteiten bieden die Kramer nodig heeft, waardoor ze voorlopig voor Oostenrijk blijft uitkomen.
Horst Tielmann, technisch adviseur van de Nederlandse Skivereniging, geeft bij de Tubantia aan dat Kramer nog altijd op de radar van Nederland staat: "Als Sara aangeeft dat ze voor Nederland wil uitkomen, dan gaan we er alles aan doen."
Leek me eerder een push-up in dat shot bij het restaurant.quote:
Maar dat vlammetje was al snel gedoofd. Ik neem aan dat hij het allemaal toch wat te ongemakkelijk vond. En terecht.quote:Op zondag 12 januari 2020 09:37 schreef Sheffield het volgende:
Wel lekker ongemakkelijk voor Michiel hoor, uit eten met je ex-schoonouders en ex-vriendin in het restaurant van haar nieuwe liefde en aan het einde mag Michiel met de ex-schoonouders naar huis terwijl zij bovenop d'r nieuwe vlam klimt.
Jij bedoelt Ed?quote:Op zondag 12 januari 2020 10:57 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Maar dat vlammetje was al snel gedoofd. Ik neem aan dat hij het allemaal toch wat te ongemakkelijk vond. En terecht.
Dat is het eerste wat ik zei, dus ik verwacht van wel haha.quote:
Volgens mij had ze in de originele aflevering gewoon steeds dikke vesten aan.quote:Op zondag 12 januari 2020 11:49 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Dat is het eerste wat ik zei, dus ik verwacht van wel haha.
Dat is een voordeel van sugardaddies, ze hebben geld zat!
Cool :-)quote:
Wat te verwachten en kan hem nauwelijks verrassen. Meid van 24 gaat daar natuurlijk een beetje rondfladderen.quote:Op zondag 12 januari 2020 15:40 schreef Chia het volgende:
[..]
Michiel knapt alle klusjes wel op in haar afwezigheid, heeft ze goed voor elkaar.
Rondfladderen kan ook zonder iemand anders allerlei extra taken in zijn maag te splitsen.quote:Op zondag 12 januari 2020 15:56 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Wat te verwachten en kan hem nauwelijks verrassen. Meid van 24 gaat daar natuurlijk een beetje rondfladderen.
Dit. Zeker als je al wat verlegen bent, wordt het je wel heel lastig gemaakt wanneer je ineens in een land terecht komt waar je niemand kent en de taal niet spreekt. De drempel om een gesprekje met iemand die je niet goed kent (zoals je nieuwe klasgenoten) een gesprekje te gaan, wordt daarmee behoorlijk hoog.quote:Op zaterdag 11 januari 2020 23:58 schreef luukert het volgende:
[..]
Plus in een cruciale ontwikkelingsfase emigreren naar een land waarvan je de taal niet spreekt en niemand kent, zal ook niet voor iedereen positief uitpakken lijkt me.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |