Maar ik stel toch nergens dat ik voor een interventie ben? natuurlijk niet. Maar je kan zaken ook op een andere manier realiseren.quote:Op zondag 5 januari 2020 14:30 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Dus wanneer je open staat voor het gegeven dat de interventie van de Sovjets in Afghanistan, de invallen van de VS in eveneens Afghanistan en Irak de zaak gedestabiliseerd hebben, dan is het op zijn minst raadzaam om heel behoedzaam te zijn met ingrijpen in Iran. Alle ingrepen in de regio tot nu toe hebben op zijn best een nogal discutabele uitkomst gehad.
Iran is een groot land (qua oppervlakte en inwoners) met uitgebreide mogelijkheden de omgeving te destabiliseren. Iran is een grootmeester in asymmetrische oorlogsvoering. De straat van Hormuz is economisch extreem belangrijk en in essentie onverdedigbaar wanneer Iran echt kwaad wil.
Kortom, weinig mensen zullen een traan laten om de dood van Qassem Soleimani. Veel mensen zullen een regimewissel in Iran toejuichen. Maar of wapengekletter van de VS, in de wetenschap dat diezelfde VS geen volledige oorlog wil, tot dat feit gaat leiden waag ik te betwijfelen. Meer instabiliteit, hogere olieprijzen en daarmee meer invloed van Iran op de regio, dat lijkt mij op dit moment een meer logische uitkomst.
Dat gaan ze nu toch ook nadat Irak ze heeft gevraagd op te rotten?quote:Op zondag 5 januari 2020 17:11 schreef The_End het volgende:
[..]
Ik dacht dat de Trump minions zo trots waren dat alle troepen naar huis gingen?
En ik stel dat wanneer je A zegt je ook B moet durven zeggen.quote:Op zondag 5 januari 2020 17:50 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Maar ik stel toch nergens dat ik voor een interventie ben? natuurlijk niet. Maar je kan zaken ook op een andere manier realiseren.
twitter:rcallimachi twitterde op zondag 05-01-2020 om 17:17:151. This is a big deal: The US-led Coalition has suspended operations against ISIS in Iraq, as resources are reassigned to protect American facilities and personnel: https://t.co/LLT9XKUyJd reageer retweet
twitter:funder twitterde op zondag 05-01-2020 om 16:43:19BREAKING: Trump spent 5hrs 16mins at his golf club yesterday. That’s over 61 hours, almost every day, over last 2wks. Also, Trump is making money off the taxpayer dollars being spent for staff and security, since he owns the property. Most lazy and corrupt elected in US history. reageer retweet
Anderen maken zich drukker om de veiligheid van ons allen:twitter:funder twitterde op zondag 05-01-2020 om 17:47:25Update: Trump is at his golf club again right now. So the updated total for Trump’s club visits will likely be over 66hrs at his golf club 13 out of last 15 days. Pathetic and corrupt. https://t.co/BrpnXBRw1h reageer retweet
twitter:kylegriffin1 twitterde op zondag 05-01-2020 om 17:30:33Schiff: "It was a reckless decision that increased the risk to Americans all around the world ... When Sec'y Pompeo says that this decision ...saved American lives, saved European lives, he is expressing a personal opinion, not an intelligence conclusion." https://t.co/vnw2PMCip4 reageer retweet
Nog veel te vroeg om dat te concluderen. We zullen het meemaken.quote:Op zondag 5 januari 2020 18:13 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
En ik stel dat wanneer je A zegt je ook B moet durven zeggen.
Dus prima wanneer je die man van de aarde veegt, niets aan verloren, maar wel als onderdeel van een groter consistent plan. En dat plan zie ik niet, eerder het tegenovergestelde
Dit soort zaken worden niet besloten vanuit enkel en alleen de president. Maar goed..quote:Op zondag 5 januari 2020 18:22 schreef Kijkertje het volgende:
Er is helemaal geen plan. POTUS zag op tv dat de ambassade in Bagdad werd aangevallen, kreeg een woede-aanval en liet als represaille Soleimani omleggen met het idee dat daarmee de bedreiging van Amerikanen in Irak afgelopen zou zijn.
In plaats daarvan worden nu alle zeilen bijgezet om hun veiligheid te waarborgen:[ afbeelding ]twitter:rcallimachi twitterde op zondag 05-01-2020 om 17:17:151. This is a big deal: The US-led Coalition has suspended operations against ISIS in Iraq, as resources are reassigned to protect American facilities and personnel: https://t.co/LLT9XKUyJd reageer retweet
De president alleen kan dit soort dingen besluiten. Per definitie. Wat je zegt is alweer onwaar.quote:Op zondag 5 januari 2020 18:46 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dit soort zaken worden niet besloten vanuit enkel en alleen de president. Maar goed..
Je snapt het niet .quote:Op zondag 5 januari 2020 18:47 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
De president alleen kan dit soort dingen besluiten. Per definitie. Wat je zegt is alweer onwaar.
De president kan zulke dingen besluiten en niemand anders.quote:
Je hoeft natuurlijk niet alles goed te vinden wat de beste man doet.quote:Op zondag 5 januari 2020 16:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dan begrijp ik niet dat je zo vol bent van Trump. Cadeautjes (lees: had cuts) weggeven met geleend geld kan elke idioot.
Het is niet alsof Trump het alleen heeft besloten. Zonder overleg. Zo gaat dat niet.quote:Op zondag 5 januari 2020 18:56 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
De president kan zulke dingen besluiten en niemand anders.
Jawel dus, dat heb je toch gewoon kunnen lezen? Waarom doe je net alsof van niet?quote:Op zondag 5 januari 2020 18:57 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het is niet alsof Trump het alleen heeft besloten. Zonder overleg. Zo gaat dat niet.
twitter:kylegriffin1 twitterde op zondag 05-01-2020 om 19:10:08TEHRAN, Iran (AP) — Iranian state TV reports Iran will no longer abide by any limits of its 2015 nuclear deal. reageer retweet
't Schijnt dattie het met z'n kinderen overlegd heeft. Maar niet met het Congres, niet met de normale partners.quote:Op zondag 5 januari 2020 18:57 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het is niet alsof Trump het alleen heeft besloten. Zonder overleg. Zo gaat dat niet.
In zijn eentje besloten, toch wist Israel er vanaf.quote:Op zondag 5 januari 2020 19:14 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
't Schijnt dattie het met z'n kinderen overlegd heeft. Maar niet met het Congres, niet met de normale partners.
Trump heeft dit in zijn eentje besloten.
Een heleboel dingen gaan bij Trump niet zoals het hoort.
Dat was te verwachten.quote:Op zondag 5 januari 2020 19:12 schreef Kijkertje het volgende:
twitter:kylegriffin1 twitterde op zondag 05-01-2020 om 19:10:08TEHRAN, Iran (AP) — Iranian state TV reports Iran will no longer abide by any limits of its 2015 nuclear deal. reageer retweet
Zo opmerkelijk vind ik dat niet. Een economie op korte termijn draaiende houden met een schier onbeperkt leenbudget kan iedere onbenul.quote:Op zondag 5 januari 2020 13:47 schreef Ryan3 het volgende:
Opmerkelijk feit hier is verhoging van debt-to-GDP terwijl de economie behoorlijk goed draait.
Whoa....twitter:janearraf twitterde op zondag 05-01-2020 om 15:05:54This is stunning - #Iraq prime minister tells parliament US troops should leave. Says @realDonaldTrump called him to ask him to mediate with #Iran and then ordered drone strike on Soleimani. Says Soleimani carrying response to Saudi initiative to defuse tension when he was hit. reageer retweet
Logisch. Had ik al verwacht sinds de VS eenzijdig de stekker eruit trok.quote:Op zondag 5 januari 2020 19:12 schreef Kijkertje het volgende:
Het verandert in feite niets, behalve dat Iran nu hardop kan zeggen wat ze al tijden doen.quote:Op zondag 5 januari 2020 19:42 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Logisch. Had ik al verwacht sinds de VS eenzijdig de stekker eruit trok.
Niks nieuws. Lijkt m.i. bijzonder veel op wat ze de Koerden in Syrië flikten.quote:Op zondag 5 januari 2020 19:40 schreef Ulx het volgende:
Whoa....twitter:janearraf twitterde op zondag 05-01-2020 om 15:05:54This is stunning - #Iraq prime minister tells parliament US troops should leave. Says @:realDonaldTrump called him to ask him to mediate with #Iran and then ordered drone strike on Soleimani. Says Soleimani carrying response to Saudi initiative to defuse tension when he was hit. reageer retweet
Zag ik net voorbijkomen inderdaad. Als dit klopt is het lager dan laag.quote:Op zondag 5 januari 2020 19:40 schreef Ulx het volgende:
Whoa....twitter:janearraf twitterde op zondag 05-01-2020 om 15:05:54This is stunning - #Iraq prime minister tells parliament US troops should leave. Says @:realDonaldTrump called him to ask him to mediate with #Iran and then ordered drone strike on Soleimani. Says Soleimani carrying response to Saudi initiative to defuse tension when he was hit. reageer retweet
Oneens.quote:Op zondag 5 januari 2020 19:46 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het verandert in feite niets, behalve dat Iran nu hardop kan zeggen wat ze al tijden doen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |