abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_190893832
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 19:46 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Het verandert in feite niets, behalve dat Iran nu hardop kan zeggen wat ze al tijden doen.
Ze trokken de stekker eruit, omdat Israel had gemeld dat ze niet alles hadden gemeld.
  zondag 5 januari 2020 @ 19:47:40 #227
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_190893844
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2020 19:46 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Oneens.
Dat Trump een halve gare is betekent niet dat Iran nu ineens vol zit met fijne jongens hè. Het is en blijft een gevaar voor de wereld, en nu is er weer eens wat extra buskruit in gegooid.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zondag 5 januari 2020 @ 19:48:24 #228
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_190893858
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 19:46 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ze trokken de stekker eruit, omdat Israel had gemeld dat ze niet alles hadden gemeld.
Zonder enig steekhoudend bewijs.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_190893933
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2020 19:48 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Zonder enig steekhoudend bewijs.
Is maar wat je als bewijs wil zien. Ze hadden aanwijzingen. En voor de VS was dat genoeg..
  zondag 5 januari 2020 @ 19:54:32 #230
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_190893961
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 19:52 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Is maar wat je als bewijs wil zien. Ze hadden aanwijzingen. En voor de VS was dat genoeg..
En voor de rest vd verdragspartners niet.
Israël en de VS zijn aartsvijanden van Iran (& vv). Net als S-A.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_190894012
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 19:46 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Netanyahu meldde dat, zijn eigen inlichtingendiensten spraken dat tegen als ik het goed heb.
pi_190894093
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2020 19:54 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

En voor de rest vd verdragspartners niet.
Israël en de VS zijn aartsvijanden van Iran (& vv). Net als S-A.
Correct. Daarom is deze ellende he..
pi_190894100
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 19:58 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Netanyahu meldde dat, zijn eigen inlichtingendiensten spraken dat tegen als ik het goed heb.
Dacht het juist niet. Hij heeft uit mijn hoofd twee toespraken erover gehouden. Bij beide had hij juist informatie doorgekregen van de mossad.
pi_190894164
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 18:53 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Je snapt het niet .
Uit de verhalen van sources lijkt het erop dat de military advisors een lijstje van opties aanreiken en dat eentje daarvan altijd een extreme variant is om de overige opties wat pragmatischer te doen lijken. Een extreme variant zoals het omleggen van die generaal. Een variant die toch nooit wordt gekozen. Tot hun schrik en tegen hun advies in ging Trump dus toch over op die extreme variant.

En het lijkt er op dat dit tijdens een woede-aanval gebeurde.

https://slate.com/news-an(...)-kill-soleimani.html
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_190894242
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 20:08 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Uit de verhalen van sources lijkt het erop dat de military advisors een lijstje van opties aanreiken en dat eentje daarvan altijd een extreme variant is om de overige opties wat pragmatischer te doen lijken. Een extreme variant zoals het omleggen van die generaal. Een variant die toch nooit wordt gekozen. Tot hun schrik en tegen hun advies in ging Trump dus toch over op die extreme variant.

En het lijkt er op dat dit tijdens een woede-aanval gebeurde.

https://slate.com/news-an(...)-kill-soleimani.html
'tot hun schrik'..

Want Trump kent men normaliter als een genuanceerde, gedegen denker? haha, heerlijk dit.
  zondag 5 januari 2020 @ 20:17:23 #236
8369 speknek
Another day another slay
pi_190894300
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 19:40 schreef Ulx het volgende:
janearraf twitterde op zondag 05-01-2020 om 15:05:54 This is stunning - #Iraq prime minister tells parliament US troops should leave. Says @:realDonaldTrump called him to ask him to mediate with #Iran and then ordered drone strike on Soleimani. Says Soleimani carrying response to Saudi initiative to defuse tension when he was hit. reageer retweet
Whoa....
Verbaast me niks, dat is de enige manier hoe je de hele top bij elkaar in een auto krijgt en ook nog eens precies weet waar en wanneer. En Trump is genoeg gangster om dit een goede tactiek te vinden.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_190894332
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 19:46 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Het verandert in feite niets, behalve dat Iran nu hardop kan zeggen wat ze al tijden doen.
Toen het akkoord nog niet opgezegd was deden ze het niet.
Bron: Alle waarnemers ter plaatse op een gedateerd biased Israelisch rapportje na.
pi_190894410
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 20:14 schreef theunderdog het volgende:

[..]

'tot hun schrik'..

Want Trump kent men normaliter als een genuanceerde, gedegen denker? haha, heerlijk dit.
Als ze altijd gewoontegetrouw hun rapportjes aanbieden dachten ze er misschien niet aan om de opties een beetje aan de president aan te passen.

Beetje als optie A: We bouwen een muur. Optie B: Drones. Optie C: We doen voorlopig nog niets. Optie D: We gooien een nuke op Mexico. En je president kiest D.
  zondag 5 januari 2020 @ 20:26:33 #239
346939 Janneke141
pi_190894502
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 20:18 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Toen het akkoord nog niet opgezegd was deden ze het niet.
Bron: Alle waarnemers ter plaatse op een gedateerd biased Israelisch rapportje na.
Ik denk niet dat er hard bewijs gevonden is dat Iran nog bezig was met het (verder) ontwikkelen van kernwapens, maar ik geloof er ook geen bal van dat ze er ooit mee gestopt zijn.
pi_190895186
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 20:17 schreef speknek het volgende:

[..]

Verbaast me niks, dat is de enige manier hoe je de hele top bij elkaar in een auto krijgt en ook nog eens precies weet waar en wanneer. En Trump is genoeg gangster om dit een goede tactiek te vinden.
Het lijkt me een aanslag op onderhandelaars.
pi_190896576
Really😳
...” Trump says his tweets — often ignored by his own administration officials and dismissed by his allies as a press corps obsession — constitute official notice to Congress about acts of war....”

Het staat er:
....”Donald J. Trump@realDonaldTrump
· 23 m
These Media Posts will serve as notification to the United States Congress that should Iran strike any U.S. person or target, the United States will quickly & fully strike back, & perhaps in a disproportionate manner. Such legal notice is not required, but is given nevertheless!..”

https://mobile.twitter.com/kyledcheney/status/1213921985987796992
Oh ja, zo transparant is democratie.
pi_190896828
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 20:26 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ik denk niet dat er hard bewijs gevonden is dat Iran nog bezig was met het (verder) ontwikkelen van kernwapens, maar ik geloof er ook geen bal van dat ze er ooit mee gestopt zijn.
Als vrijwel alle waarnemers zeggen dat Iran zich aan het verdrag houdt dan, welke redenen heb je dan om het niet te geloven?
  zondag 5 januari 2020 @ 22:09:36 #244
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_190896985
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 22:02 schreef archito het volgende:

[..]

Als vrijwel alle waarnemers zeggen dat Iran zich aan het verdrag houdt dan, welke redenen heb je dan om het niet te geloven?
Maar Blix en El Baradei zeiden ook dat er in Irak geen bewijzen voor WMD waren en we weten allem...

oh, wacht.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_190898236
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 20:26 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Als alle waarnemers zeggen van niet, dan geloof ik dat best. Dat zijn geen sukkeltjes. Die weten echt wel alle truukjes. En als het allemaal met truukjes in het geheim moet op allerlei rare locaties, dan gaat het een stuk langzamer dan out in the open zoals Trump nu bewerkstelligd heeft. Zo'n akkoord is werkelijk de ENIGE manier om een land van kernwapens op de korte termijn af te houden. En Trump heeft dat om zeep geholpen.

Je kunt een land immers niet van kernwapens afhouden. Je gaat toch geen land nuken of net zo lang regime change forceren tot er een regering zit die wel luistert om te voorkomen dat ze nukes krijgen 8)7

Zou wat zijn als we hetzelfde zouden doen met Israelische regering of pakweg China of Rusland :')
  zondag 5 januari 2020 @ 23:08:45 #246
346939 Janneke141
pi_190898291
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 23:05 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Als alle waarnemers zeggen van niet, dan geloof ik dat best. Dat zijn geen sukkeltjes. Die weten echt wel alle truukjes. En als het allemaal met truukjes in het geheim moet op allerlei rare locaties, dan gaat het een stuk langzamer dan out in the open zoals Trump nu bewerkstelligd heeft. Zo'n akkoord is werkelijk de ENIGE manier om een land van kernwapens op de korte termijn af te houden. En Trump heeft dat om zeep geholpen.

Je kunt een land immers niet van kernwapens afhouden. Je gaat toch geen land nuken of net zo lang regime change forceren tot er een regering zit die wel luistert om te voorkomen dat ze nukes krijgen 8)7

Zou wat zijn als we hetzelfde zouden doen met Israelische regering of pakweg China of Rusland :')
Ik heb nooit beweerd dat het opzeggen van het verdrag of het executeren van een Iraanse legerleider een verstandige actie was. Laten we er geen vals dilemma van maken.

Overigens moet je sowieso geen landen nuken, om welke reden dan ook, en verwacht ik ook niet dat wij nog een atoomaanval gaan meemaken. Neemt niet weg dat ik denk dat het lokale regime het wel als een prestigeproject ziet om een kernmacht te worden.
pi_190898450
Ik vind het sowieso altijd zo'n onzin om Iran als supergevaarlijk weg te zetten terwijl een van onze 'bondgenoten' Saudi Arabië is. Als Amerika de behandeling van S-A en Iran om zou draaien zou precies het tegenovergestelde worden gezegd.
pi_190898501
Heeft ome Donald al een goeie tegenkandidaat??

Van #CREEPYJOE word je niet echt warm van
pi_190898685
Las eerder dit weekend ergens een verhaal dat de legertop een president altijd een aantal maatregelen voorschotelen als reactie op bijv. de aanval op de ambasade, waarbij Trump voor de meest extreme koos die normaal alleen toegevoegd wordt om andere opties minder extreem te laten lijken en dat de legerleiding zijn zich een hoedje is geschrokken. Zijn daar bevestigende signalen van?
Edit: Knipoogje had dit al gepost...

Overigens, Trump die via Zwitserland Iran vraagt 'gepast' te reageren... wat is een gepaste reactie op de moord van jouw tweede man? Vraagt Trump nou of Iran Biden Pence wil vermoorden?

Edit: Sorry, tis al laat. Hoewel, zou Trump vast niet erg vinden.

[ Bericht 4% gewijzigd door cynicus op 05-01-2020 23:33:55 ]
pi_190898759
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 23:27 schreef cynicus het volgende:
Las eerder dit weekend ergens een verhaal dat de legertop een president altijd een aantal maatregelen voorschotelen als reactie op bijv. de aanval op de ambasade, waarbij Trump voor de meest extreme koos die normaal alleen toegevoegd wordt om andere opties minder extreem te laten lijken en dat de legerleiding zijn zich een hoedje is geschrokken. Zijn daar bevestigende signalen van?
Edit: Knipoogje had dit al gepost...

Overigens, Trump die via Zwitserland Iran vraagt 'gepast' te reageren... wat is een gepaste reactie op de moord van jouw tweede man? Vraagt Trump nou of Iran Biden wil vermoorden?
Niet Biden, Pence ;)
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')