Wat is dit dan?quote:De bewoners die uit hun flat moesten, konden zich nergens anders dan buiten ophouden.
Zou zo’n flat niet ergens nog een nood trap hebben? Anders zit je inderdaad als ratten in de val.quote:Op woensdag 1 januari 2020 08:49 schreef tesssssssss het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-brand-gelderseplein
ja, ze konden ook niet meer via de trap naar buiten
Lift kapot, trap gaat niet, dan heb je geen uitweg meer.
Nooduitgangen en noodtrappen zijn verplicht. De vraag is waarom deze mensen alsnog de lift namen.quote:Op woensdag 1 januari 2020 09:19 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Zou zo’n flat niet ergens nog een nood trap hebben? Anders zit je inderdaad als ratten in de val.
Echt he, klinkt alsof die flat midden in een weiland stond.quote:Op woensdag 1 januari 2020 09:18 schreef Lunatiek het volgende:
Bij brand lift niet gebruiken. Je weet nu waarom.
[..]
Wat is dit dan?
Geen openbare gebouwen in de buurt?
Geen bus van het ov die geregeld kon worden?
Dit is werkelijk schandalig.
Een achterstandswijk ?quote:Op woensdag 1 januari 2020 08:59 schreef halfway het volgende:
Het is ook wel een oude zooi die flats.
Even via google maps lopen kijken, er zitten wel trappen. Maar ik heb geen flauw idee hoe je daarmee beneden zou komen, ze lijken alleen maar setjes balkons te verbinden en geen optie van boven naar beneden te bieden. Maar misschien heb ik nog last van de alcohol van gisterenquote:Op woensdag 1 januari 2020 09:19 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Zou zo’n flat niet ergens nog een nood trap hebben? Anders zit je inderdaad als ratten in de val.
quote:Op woensdag 1 januari 2020 09:24 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Nooduitgangen en noodtrappen zijn verplicht. De vraag is waarom deze mensen alsnog de lift namen.
Kijk naar de rest van het bericht: de lift is tot stilstand gekomen, toch liepen geëvacueerde mensen blootvoets op straat. Hoe zijn die naar beneden gekomen? Waarschijnlijk via de (nood)trappen.
quote:De brandweer haalde andere bewoners van de flat met hoogwerkers en ladders uit hun woningen. Zij konden niet meer op de gebruikelijke manier naar buiten, omdat de brand schade heeft aangericht aan liften en het trappenhuis.
Die dan waarschijnlijk weer uitkomen bij het centrale trappenhuisquote:Op woensdag 1 januari 2020 09:46 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Even via google maps lopen kijken, er zitten wel trappen. Maar ik heb geen flauw idee hoe je daarmee beneden zou komen, ze lijken alleen maar setjes balkons te verbinden en geen optie van boven naar beneden te bieden. Maar misschien heb ik nog last van de alcohol van gisteren
[ afbeelding ]
https://www.google.com/ma(...)Q!2e0!7i13312!8i6656
Getuigen melden dat jongeren bankstellen hebben aangestoken die bij de entree lagen.quote:Op woensdag 1 januari 2020 09:44 schreef Komondeja het volgende:
Brandstichting bij meerdere flats in Arnhem.
https://www.gelderlander.(...)-in-arnhem~a7eaa977/
Was misschien ook het geval met de flat aan het Gelderseplein.
Zou niet mogen gebeuren.quote:
Ja, dat mag dus niet.quote:Op woensdag 1 januari 2020 09:52 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Die dan waarschijnlijk weer uitkomen bij het centrale trappenhuis
Ook logisch om bankstellen bij de entree te hebben met oud en nieuw.quote:Op woensdag 1 januari 2020 10:01 schreef halfway het volgende:
[..]
Getuigen melden dat jongeren bankstellen hebben aangestoken die bij de entree lagen.
quote:Op woensdag 1 januari 2020 10:01 schreef halfway het volgende:
[..]
Getuigen melden dat jongeren bankstellen hebben aangestoken die bij de entree lagen.
Er zullen ongeveer 1500 mensen op dat plein wonen, lijkt mij sterk dat niemand stond te filmen met zijn mobiel.quote:Op woensdag 1 januari 2020 10:06 schreef Drxx het volgende:
[..]... Heeft zo'n flat camera's?
Hier zag ik een groepje jongeren ook een fikkie steken, maar dat was dan nog gelukkig op straat. (En met gepaste afstand van geparkeerde auto's.)
Ze waren op visite. Ik kan me voorstellen dat je je niet altijd in het ontsnappingsplan verdiept.quote:Op woensdag 1 januari 2020 10:50 schreef AchJa het volgende:
Godsamme, heel triest...![]()
Lijkt me toch wel een fout in het ontsnappingsplan van die flat te zitten.
Aan de zijkant is nog een vage groene trap/hellingbaan naar de begane grond. Maar het is mij onduidelijk hoe je daar moet komen.quote:Op woensdag 1 januari 2020 10:50 schreef AchJa het volgende:
Godsamme, heel triest...![]()
Lijkt me toch wel een fout in het ontsnappingsplan van die flat te zitten.
Dat hoeft ook niet. Daar zijn die groene noodverlichtingsborden "nooduitgang" voor. En dat je niet met de lift mag met brand staat in elke lift. En dat allemaal ook met pictogrammen voor wie niet kan lezen.quote:Op woensdag 1 januari 2020 11:10 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ze waren op visite. Ik kan me voorstellen dat je je niet altijd in het ontsnappingsplan verdiept.
De eigenaar had voor goede vluchtroutes moeten zorgen. Want er blijken dus echt geen noodtrappen te zijn:quote:Eric Angenent, de directeur van woningcorporatie Vivare, is verdrietig en woest. ,,Het maakt me pislink als er daadwerkelijk vuurwerk in de portiek is afgestoken”, zegt hij tegen RTL Nieuws. ,,Het moet nu maar eens afgelopen zijn met consumentenvuurwerk.”
Waarbij de burgemeester ook zijn verantwoordelijk heeft.quote:De politie onderzoekt de oorzaak van de brand. In verband met het sporenonderzoek kunnen bewoners alleen onder begeleiding de flat verlaten. Woningcorporatie Vivare onderzoekt of er een noodtrap bij de flat kan worden geplaatst.
Via het dak springen? Dat groene ding zit op een andere flat dan de uitgebrandequote:Op woensdag 1 januari 2020 11:13 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Aan de zijkant is nog een vage groene trap/hellingbaan naar de begane grond. Maar het is mij onduidelijk hoe je daar moet komen.
Ik heb geen idee... mogelijk kregen ze last van de rook en zijn ze daarom in de lift gestapt? Pure paniek en hopende daar meer lucht te hebben?quote:Op woensdag 1 januari 2020 11:16 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Dat hoeft ook niet. Daar zijn die groene noodverlichtingsborden "nooduitgang" voor. En dat je niet met de lift mag met brand staat in elke lift. En dat allemaal ook met pictogrammen voor wie niet kan lezen.
Een goed ontworpen gebouw is zo gemaakt dat je in nood bijna intuïtief de juiste route neemt, ook als je nooit eerder in het pand was.
Totaal niet alleen in de hal was in Arnhem iets aan het branden niet dat het hele gebouw door slechte dekplaten als een fakkel aan het branden was.quote:Op woensdag 1 januari 2020 11:20 schreef superniger het volgende:
Triest
Doet me denken aan die brand in Engeland
Ik vermoed dat men het over noodtrappen om het gebouw uit te komen heeft dat staat los nog van de vage trap aan het einde van de galerij.quote:Op woensdag 1 januari 2020 11:23 schreef Lunatiek het volgende:
https://www.gelderlander.(...)er-gewond~a9bb37113/
De eigenaar had voor goede vluchtroutes moeten zorgen. Want er blijken dus echt geen noodtrappen te zijn:
Nou idd, ik wacht het onderzoek eerst wel even af voordat ik conclusies trek maar dit riekt toch echt naar nalatigheid.quote:Op woensdag 1 januari 2020 11:23 schreef Lunatiek het volgende:
Ik ben voor een vuurwerkverbod maar die krokodillentranen zijn walgelijk:
De eigenaar had voor goede vluchtroutes moeten zorgen. Want er blijken dus echt geen noodtrappen te zijn:
Waarbij de burgemeester ook zijn verantwoordelijk heeft.
Een gewoon woonfunctie pand word nooit geïnspecteerd door een onafhankelijke inspectiepartij.quote:Op woensdag 1 januari 2020 11:13 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Aan de zijkant is nog een vage groene trap/hellingbaan naar de begane grond. Maar het is mij onduidelijk hoe je daar moet komen.
Als er echt een fout is kun je je afvragen waarom dat nooit is gezien bij inspecties.
Dat.quote:Op woensdag 1 januari 2020 11:32 schreef AchJa het volgende:
Bij een beetje gebouw stoppen de liften met werken en staan ze met open deuren stil bij een brandalarm.
De lift is niet gestopt door de brand (lijkt het uit de berichtgeving), maar door stroomuitval. Dan werkt mechanische ventilatie ook niet meer.quote:Op woensdag 1 januari 2020 11:31 schreef Lospedrosa het volgende:
https://www.ad.nl/dossier(...)4-omkwamen~a551ceaa/
Wat een drama, ben je als gezin op bezoek in e.o.a. pauperflatje, ga je dood.
Maar hier is iets vreemds gaande in het ontwerp, op de liftschacht zit een ventilator die lucht afzuigt. Die lui hebben min of meer in een schoorsteen gestaan met die brand.
Ik pleit voor een 2 weg functie die rookgestuurd lucht inblaast of afzuigt, dan waren deze mensen er gewoon nog geweest en hadden ze ws niet eens rook ingeademd.
Detail is dat de complexen daar vernieuwd werden:quote:Op woensdag 1 januari 2020 11:36 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Een gewoon woonfunctie pand word nooit geïnspecteerd door een onafhankelijke inspectiepartij.
Alleen de brandweer/gemeente zal dat wellicht gedaan hebben op basis van behoudensrecht.
Dan zal het nog wel volgens voorschriften zijn ook.
Edit: oh nee, er moeten aan beide kanten trappenhuizen zitten om te kunnen vluchten.
De oorzaak van de brand is irrelevant voor de doodsoorzaak. Ook als er op een andere manier brand was uitgebroken in die hal waren deze mensen overleden. Daar moet je naar kijken om dit soort ongevallen te voorkomen.quote:Op woensdag 1 januari 2020 11:45 schreef Confetti het volgende:
De eigenaar van het pand mag eens goed doorgelicht worden, maar dat het vuurwerk van infantiele mensen en kinderen moet worden afgepakt staat ook vast.
Dit!quote:Op woensdag 1 januari 2020 11:50 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
De oorzaak van de brand is irrelevant voor de doodsoorzaak. Ook als er op een andere manier brand was uitgebroken in die hal waren deze mensen overleden. Daar moet je naar kijken om dit soort ongevallen te voorkomen.
Misschien hadden we minimaal één dode agent of ambulancebroeder nodig. Die om het leven zouden zijn gekomen nadat ze bekogeld waren met vuurwerk.quote:Op woensdag 1 januari 2020 11:51 schreef LazyDave het volgende:
Vreselijk, dat moeten een paar hele angstige laatste momenten zijn geweest. Ik dacht gisteren nog, als er maar niet te veel gewonden/slachtoffers zullen vallen rond oud & nieuw.
Al is de kans op die brand wel een stuk groter op 31dec dan op pakweg 4 januari of 10 november.quote:Op woensdag 1 januari 2020 11:50 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
De oorzaak van de brand is irrelevant voor de doodsoorzaak. Ook als er op een andere manier brand was uitgebroken in die hal waren deze mensen overleden. Daar moet je naar kijken om dit soort ongevallen te voorkomen.
Dat maakt niet uit. De kans op doden bij brand op die plek blijft gelijk.quote:Op woensdag 1 januari 2020 12:09 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Al is de kans op die brand wel een stuk groter op 31dec dan op pakweg 4 januari of 10 november.
Vivare legt het probleem op deze manier makkelijk bij het vuurwerk. Zorg maar voor goede vluchtwegenquote:Op woensdag 1 januari 2020 11:23 schreef Lunatiek het volgende:
Ik ben voor een vuurwerkverbod maar die krokodillentranen zijn walgelijk:
[..]
[..]
Waarbij de burgemeester ook zijn verantwoordelijk heeft.
Je kunt niet van de ene verdieping naar de ander lijkt het. Als je met de noodtrap naar een verdieping lager bent gekomen, hoe kom je dan verder?quote:Op woensdag 1 januari 2020 12:12 schreef Fer het volgende:
Volgens mij moet je naar de buitenste trappen vluchten en dan springen ofzo
Voor de laatste 1 of 2 verdiepingen.quote:Op woensdag 1 januari 2020 12:17 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Je kunt niet van de ene verdieping naar de ander lijkt het. Als je met de noodtrap naar een verdieping lager bent gekomen, hoe kom je dan verder?
Mogelijk zijn er van die touwladders, maar dan zouden er geen hoogwerkers gebruikt hoeven zijn voor de ontruiming.
Waar.quote:Op woensdag 1 januari 2020 12:15 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Dat maakt niet uit. De kans op doden bij brand op die plek blijft gelijk.
Legaal misschien niet, maar illigaal vuurwerk ?quote:Op woensdag 1 januari 2020 12:23 schreef ShaoliN het volgende:
12 en 13 jaar. Lijkt mij trouwens bizar dat dit alleen komt van vuurwerk afsteken. Als die jochies ook daadwerkelijk brandgesticht hebben zijn het wel bijzonder domme ezels.
Godverdomme wat een kneuzenquote:Op woensdag 1 januari 2020 12:22 schreef Momo het volgende:
De politie heeft twee jongens van 12 en 13 jaar opgepakt naar aanleiding van de dodelijke brand in een flat in Arnhem. Ze worden verdacht van het afsteken van vuurwerk en brandstichting met dodelijke afloop, meldt een politiewoordvoerder.
O wauw. Dat kan gewoon een scene zijn uit een sadistische horrorfilm.quote:Op woensdag 1 januari 2020 09:52 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Die dan waarschijnlijk weer uitkomen bij het centrale trappenhuis
Die krijgen een flinke straf van Bureau HALT.quote:Op woensdag 1 januari 2020 12:23 schreef ShaoliN het volgende:
12 en 13 jaar. Lijkt mij trouwens bizar dat dit alleen komt van vuurwerk afsteken. Als die jochies ook daadwerkelijk brandgesticht hebben zijn het wel bijzonder domme ezels.
Want? Een beetje knalvuurwerk door de brievenbus kan al wonderen doen. Bij mijn vrouw in de apotheek doen ze sinds een paar jaar standaard een emmer water onder de briefenbus na een soortgelijk incident dat maar net goed afliep, tien jaar geleden fikte er nog een huis af in de straat waar wij gezellig oud en nieuw zaten te vieren.quote:Op woensdag 1 januari 2020 12:23 schreef ShaoliN het volgende:
12 en 13 jaar. Lijkt mij trouwens bizar dat dit alleen komt van vuurwerk afsteken.
Misschien afsteken vuurwerk als 18+ bentquote:Op woensdag 1 januari 2020 12:37 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Want? Een beetje knalvuurwerk door de brievenbus kan al wonderen doen. Bij mijn vrouw in de apotheek doen ze sinds een paar jaar standaard een emmer water onder de briefenbus na een soortgelijk incident dat maar net goed afliep, tien jaar geleden fikte er nog een huis af in de straat waar wij gezellig oud en nieuw zaten te vieren.
Maar ja, 't is zo'n leuke traditie hè, puberjochies met onvolgroeide predrontale cortices en een tas vol vuurwerk
Dat alcohol en drugs verbod voor 18- werkt ook al zo goed.quote:Op woensdag 1 januari 2020 12:39 schreef F1gamer het volgende:
[..]
Misschien afsteken vuurwerk als 18+ bent
Precies.quote:Op woensdag 1 januari 2020 11:50 schreef Lunatiek het volgende:
Hoe wil je dat nou controleren op 31 dec.quote:Op woensdag 1 januari 2020 12:39 schreef F1gamer het volgende:
[..]
12 En 13 jaar... Dan mag je sowieso alleen maar cat.1 (Aldi/ Lidl meuk) vuurwerk kopen.quote:Op woensdag 1 januari 2020 12:39 schreef F1gamer het volgende:
Ja nooit in een lift stappenquote:Op woensdag 1 januari 2020 12:12 schreef Fer het volgende:
Volgens mij moet je naar de buitenste trappen vluchten en dan springen ofzo
Ik heb geen idee hoe dat eruit ziet, anders dan wat ik op streetview kan zien.quote:Op woensdag 1 januari 2020 12:21 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Voor de laatste 1 of 2 verdiepingen.
Maar voor een touwladder zou ik dan wel een luikje in het beton verwachten, niet dat je ook nog over een balustrade moet heen klimmen voordat je op die touwladder staat om weer 1 verdieping naar beneden te gaan en dan weer 1 normale tap te nemen.
In een portiek waar alles baksteen en beton is zet je niet een flat in de fik met een babypijl.quote:Op woensdag 1 januari 2020 12:37 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Want? Een beetje knalvuurwerk door de brievenbus kan al wonderen doen. Bij mijn vrouw in de apotheek doen ze sinds een paar jaar standaard een emmer water onder de briefenbus na een soortgelijk incident dat maar net goed afliep, tien jaar geleden fikte er nog een huis af in de straat waar wij gezellig oud en nieuw zaten te vieren.
Maar ja, 't is zo'n leuke traditie hè, puberjochies met onvolgroeide predrontale cortices en een tas vol vuurwerk
Als het klopt over die bankstellen moet je als 12-jarige wel ongelofelijk zwakbegaafd zijn wil je niet doorhebben dat dat echt retedom en levensgevaarlijk is.quote:Op woensdag 1 januari 2020 12:51 schreef DW457 het volgende:
12 en 13, tering. Grote kans dat dit 'onschuldige baldadigheid was van die jochies. Denk niet dat ze deze gevolgen ooit hadden kunnen overzien. Wat een ellendige situatie dit voor echt alle betrokkenen.
Wisten ze al dat er brand was? Of paniek, dus niet helder nadenken? Er kunnen zoveel redenen zijn.misschien het eventuele brandalarm gehoord en gedacht dat die afging door het vuurwerk, vals alarm. Er zijn zoveel redenen te bedenken. Enige feit: een horror-dood. En twee mensen met waarschijnlijk een trauma voor het leven, als ze al niet dood willen na zo’n ervaring.quote:Op woensdag 1 januari 2020 12:46 schreef BoonDockSaint het volgende:
[..]
Ja nooit in een lift stappen
Jup treurig en wat iemand hierboven ook zei dat die twee mannetjes de gevolgen van hun vuurtje onderschat hebbenquote:Op woensdag 1 januari 2020 12:56 schreef Pheno het volgende:
[..]
Wisten ze al dat er brand was? Of paniek, dus niet helder nadenken? Er kunnen zoveel redenen zijn.misschien het eventuele brandalarm gehoord en gedacht dat die afging door het vuurwerk, vals alarm. Er zijn zoveel redenen te bedenken. Enige feit: een horror-dood. En twee mensen met waarschijnlijk een trauma voor het leven, als ze al niet dood willen na zo’n ervaring.
Lucifer en een pak folders doet het ook goed.quote:Op woensdag 1 januari 2020 12:24 schreef Momo het volgende:
[..]
Legaal misschien niet, maar illigaal vuurwerk ?
Dat sowieso.quote:Op woensdag 1 januari 2020 12:59 schreef BoonDockSaint het volgende:
[..]
Jup treurig en wat iemand hierboven ook zei dat die twee mannetjes de gevolgen van hun vuurtje onderschat hebben
Bij brand nooit de lift gebruiken. Waarom weten mensen dit niet??quote:Op woensdag 1 januari 2020 13:01 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Dat sowieso.
Maar niemand verwacht toch dat zo'n flat geen nooduitgangen heeft of dat die lift het gewoon doet terwijl er brand is. Dàt is hier het probleem.
Ja eindelijk iemand die het snapt, precies dit!quote:Op woensdag 1 januari 2020 11:50 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
De directeur van de woningbouw er graag bij dan, iedere brand had dit kunnen veroorzaken en dat ligt toch echt aan zijn gebouw.quote:Op woensdag 1 januari 2020 13:08 schreef MadJackthePirate het volgende:
Die jochies zullen wel weer zo'n fopstraf krijgenDonder dat soort criminelen liever maar een paar jaar de gevangenis in
Ik denk dat die directeur wel wat te oud is voor de jeugdgevangenisquote:Op woensdag 1 januari 2020 13:11 schreef Leandra het volgende:
[..]
De directeur van de woningbouw er graag bij dan, iedere brand had dit kunnen veroorzaken en dat ligt toch echt aan zijn gebouw.
Het is ook rete dom en stom, maar aan de andere kant moeten we ook niet vergeten dat we het hier hebben over 2 jonge pubers. Die handelen impulsief en laten zich makkelijk opfokken om stoer te doen. Weet zeker dat iedereen hier stomme dingen heeft gedaan in zijn pubertijd.quote:Op woensdag 1 januari 2020 12:55 schreef Drxx het volgende:
[..]
Als het klopt over die bankstellen moet je als 12-jarige wel ongelofelijk zwakbegaafd zijn wil je niet doorhebben dat dat echt retedom en levensgevaarlijk is.
Een beetje moderne lift gaat bij brand, waar hij ook is, naar begane grond en gooit de deuren open. Niet de beste optie in dit geval.quote:Op woensdag 1 januari 2020 11:16 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Dat hoeft ook niet. Daar zijn die groene noodverlichtingsborden "nooduitgang" voor. En dat je niet met de lift mag met brand staat in elke lift. En dat allemaal ook met pictogrammen voor wie niet kan lezen.
Een goed ontworpen gebouw is zo gemaakt dat je in nood bijna intuïtief de juiste route neemt, ook als je nooit eerder in het pand was.
Deze zeker ook, dit is opgenomen in de wettelijk verplichte liftkeuring.quote:Op woensdag 1 januari 2020 13:16 schreef Pek het volgende:
[..]
Een beetje moderne lift gaat bij brand, waar hij ook is, naar begane grond en gooit de deuren open. Niet de beste optie in dit geval.
En degene die de brand heeft veroorzaakt meteen vrij laten. Dat is pas deugen.quote:Op woensdag 1 januari 2020 13:10 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja eindelijk iemand die het snapt, precies dit!
En dat die waardeloze woningbouw directeur meteen gaat wijzen naar vuurwerk is een totaal gebrek aan competentie en intelligentie.
Zulke figuren horen keihard gestraft te worden voor een rechtbank en hoofdelijk verantwoordelijk worden gehouden.
Het is zijn plicht om zijn gebouwen brandveilig te krijgen en houden en zeker geen politieke statements te maken op social media.
Niet helemaal waar. Daarvoor moet er namelijk een brandmeldinstallatie aanwezig zijn...en ik denk niet dat die in deze flat aanwezig was.quote:Op woensdag 1 januari 2020 13:19 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Deze zeker ook, dit is opgenomen in de wettelijk verplichte liftkeuring.
Ws was de lift onderweg naar de BGG en is de stroom uitgevallen halverwege.
Ik heb 17 flats in de fik gestoken en 3 vliegvelden, inmiddels weet ik dat dit niet netjes is.quote:Op woensdag 1 januari 2020 13:14 schreef DW457 het volgende:
[..]
Het is ook rete dom en stom, maar aan de andere kant moeten we ook niet vergeten dat we het hier hebben over 2 jonge pubers. Die handelen impulsief en laten zich makkelijk opfokken om stoer te doen. Weet zeker dat iedereen hier stomme dingen heeft gedaan in zijn pubertijd.
Doe normaal. Zoals ik al schreef was het waarschijnlijk uit de hand gelopen baldadigheid met desastreuze gevolgen. Elke puber doet super stomme dingen, dat maakt je niet gelijk een zware crimineel. Ik vind het echt veel te kort door de bocht on gelijk zo hard te hameren op de daders in dit geval...zij zijn ook getekend voor het leven.quote:Op woensdag 1 januari 2020 13:08 schreef MadJackthePirate het volgende:
Die jochies zullen wel weer zo'n fopstraf krijgenDonder dat soort criminelen liever maar een paar jaar de gevangenis in
quote:Op woensdag 1 januari 2020 13:22 schreef Orion_in_space het volgende:
[..]
Ik heb 17 flats in de fik gestoken en 3 vliegvelden, inmiddels weet ik dat dit niet netjes is.
quote:Op woensdag 1 januari 2020 13:26 schreef Orion_in_space het volgende:
[..]
was een impulsieve actie door mijn onvolwassen brein.
een goed gesprek is voldoende en misschien bureau halt.quote:Op woensdag 1 januari 2020 13:24 schreef DW457 het volgende:
[..]
Doe normaal. Zoals ik al schreef was het waarschijnlijk uit de hand gelopen baldadigheid met desastreuze gevolgen. Elke puber doet super stomme dingen, dat maakt je niet gelijk een zware crimineel. Ik vind het echt veel te kort door de bocht on gelijk zo hard te hameren op de daders in dit geval...zij zijn ook getekend voor het leven.
Iedereen heeft op die leeftijd dingen gedaan. 99,99% loopt goed af en vergeet je. Die ventjes zullen niet het idee gehad hebben om mensen om te brengen.quote:Op woensdag 1 januari 2020 13:26 schreef Orion_in_space het volgende:
[..]
was een impulsieve actie door mijn onvolwassen brein.
Wat is je punt nou eigenlijk, of beter: heb je überhaupt een punt?quote:Op woensdag 1 januari 2020 13:28 schreef Orion_in_space het volgende:
[..]
een goed gesprek is voldoende en misschien bureau halt.
Door de aanwezigheid van een lift zijn er melders op elke stopplaats aanwezig= harde eis.quote:Op woensdag 1 januari 2020 13:22 schreef DW457 het volgende:
[..]
Niet helemaal waar. Daarvoor moet er namelijk een brandmeldinstallatie aanwezig zijn...en ik denk niet dat die in deze flat aanwezig was.
Precies dit!quote:Op woensdag 1 januari 2020 13:28 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Iedereen heeft op die leeftijd dingen gedaan. 99,99% loopt goed af en vergeet je. Die ventjes zullen niet het idee gehad hebben om mensen om te brengen.
Bij nieuwbouw misschien wel, maar dit is bestaande bouw en die valt niet onder het huidige bouwbesluit.quote:Op woensdag 1 januari 2020 13:29 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Door de aanwezigheid van een lift zijn er melders op elke stopplaats aanwezig= harde eis.
Lift keuring is niet volgens behoudend recht.quote:Op woensdag 1 januari 2020 13:30 schreef DW457 het volgende:
[..]
Bij nieuwbouw misschien wel, maar dit is bestaande bouw en die valt niet onder het huidige bouwbesluit.
dat kan alleen de linkschmensch (geen onderbuik).quote:Op woensdag 1 januari 2020 13:31 schreef DW457 het volgende:
[..]
Knap dat je dat uit een paar posts weet te halen. Maar nee, ik denk gewoon net even wat verder door over de situatie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |