In mijn hoofd jaquote:Op woensdag 22 januari 2020 11:33 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Je theemuts terug gevonden?
Dat tafelkleed is ook wel herkenbaar, dat lag vroeger ook bij ons tafel,.
Wij ook niet, maar er woonde wel iemand bij ons in de straat die dat had. Haar hele huis was als woonwagen ingericht.quote:Op zaterdag 11 januari 2020 20:09 schreef AchJa het volgende:
[..]
Zelfs mijn grootouders en overgrootouders hadden dat niet... En dat was in de tijd dat wij thuis ook zo'n draaischijf hadden staan.
Bijna!quote:
quote:Op woensdag 22 januari 2020 12:21 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Ken ik nog. Die waren toch ontzettend zuur als dat laagje gesmolten was?
Ja, omhulsel was van snoeppapier, (werden ook hosti's van gemaakt).quote:Op woensdag 22 januari 2020 12:29 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Je kon die dingen op verschillende manier eten, of in je mond laten smelten tot je het zure poeder proefde of een stukje eraf eten en het poeder in de mond gooien.
Zuur
Nou nee, ik vond het niets. Je had toch ook lolly's met hele zure 'suiker', die werden smoelentrekkers genoemd. Of vergis ik me nu?quote:Op woensdag 22 januari 2020 12:29 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Je kon die dingen op verschillende manier eten, of in je mond laten smelten tot je het zure poeder proefde of een stukje eraf eten en het poeder in de mond gooien.
Zuur
Ik was iets van 10 jaar dus meer dan 46 jaar geleden....quote:Op woensdag 22 januari 2020 12:44 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Nooit gezien. Zeker na mijn tijd?
Smoelentrekkers of bekkentrekkers jaquote:Op woensdag 22 januari 2020 12:44 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Nou nee, ik vond het niets. Je had toch ook lolly's met hele zure 'suiker', die werden smoelentrekkers genoemd. Of vergis ik me nu?
Neuh, ik ken ze ook, maar volgens mij met honingsmaakquote:Op woensdag 22 januari 2020 12:44 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Nooit gezien. Zeker na mijn tijd?
Die plaat uit 1980(?) ook wel hoor.quote:Op woensdag 22 januari 2020 11:54 schreef Braindead2000 het volgende:
De krantenbak:
[ afbeelding ]
Volgens mij hadden wij vroeger exact dezelfde. Minus die platen dan, die platen horen daar niet in, kranten horen daar in.
Nope, komt al uit 1974.quote:Op woensdag 22 januari 2020 16:54 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Die plaat uit 1980(?) ook wel hoor.
Ach, het is een mooie plaat van een goede groep, giste met veel plezier even afgeluisterd.quote:
En eind '79, dus toch bijna '80, hoor!quote:Op donderdag 23 januari 2020 07:43 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Ach, het is een mooie plaat van een goede groep, giste met veel plezier even afgeluisterd.
https://en.wikipedia.org/wiki/Paris_(Supertramp_album)
Ja, maar nu met lampjes + accu is ook niet ideaal. Wel veiliger, licht blijft aan als je stil staat.quote:Op donderdag 23 januari 2020 15:32 schreef qajariaq het volgende:
Het zal ongetwijfeld eerder voorbij zijn gekomen maar gister moest ik opeens aan deze denken.
[ afbeelding ]
Wat een ongelooflijke rotdingen waren dat. Zwaar fietsen en bijna altijd stukkende draadjes en of lampjes. Vroeger was niet alles beter dus.
Het grote verschil is dat de lampjes vervangen zij door LEDquote:Op donderdag 23 januari 2020 16:16 schreef BertV het volgende:
[..]
Ja, maar nu met lampjes + accu is ook niet ideaal. Wel veiliger, licht blijft aan als je stil staat.
Ik fiets 1500km per maand woon-werk met een e-fiets. (speed-pedelec)quote:Op donderdag 23 januari 2020 16:31 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Met de e-bike komen de draadjes weer terug met alle gedoe van dien. Gelukkig ben ik nog niet aan die e-fiets toe.
Ook leuk met een slag in je wiel.quote:Op donderdag 23 januari 2020 15:32 schreef qajariaq het volgende:
Het zal ongetwijfeld eerder voorbij zijn gekomen maar gister moest ik opeens aan deze denken.
[ afbeelding ]
Wat een ongelooflijke rotdingen waren dat. Zwaar fietsen en bijna altijd stukkende draadjes en of lampjes. Vroeger was niet alles beter dus.
Echt wel. En als het regende, deden die rotdingen het geeneens! Of veranderden in een flikkerlichtje.quote:Op donderdag 23 januari 2020 15:32 schreef qajariaq het volgende:
[ afbeelding ]
Nu zijn flikkerlichtjes heel normaal, wij waren onze tijd ver vooruit.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 09:56 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Echt wel. En als het regende, deden die rotdingen het geeneens! Of veranderden in een flikkerlichtje.
Ja, zag het vanmorgen pas voor het eerst.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 11:39 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Nu zijn flikkerlichtjes heel normaal, wij waren onze tijd ver vooruit.
Wat een hel waren die kutdingen. M'n vriendin loopt nog steeds te kloten met zo'n lamp op haar sloopfiets. Ik had allang een lampje bij de hema gehaald.quote:Op donderdag 23 januari 2020 15:32 schreef qajariaq het volgende:
[ afbeelding ]
Och ja, wat een rotdingen waren dat.quote:Op donderdag 23 januari 2020 15:32 schreef qajariaq het volgende:
[ afbeelding ]
ik fiets nog steeds met een dynamo, maarja zelfde fiets al 25 jaar.quote:Op donderdag 23 januari 2020 16:31 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Het grote verschil is dat de lampjes vervangen zij door LED
[ afbeelding ]
Dit lampje is 3 Watt terwijl een veel helderder LED iets van een half watt is.
Halverwege jaren negentig had ik fietsverlichting op batterijen, twee maal per week opladen en zo nu en dan dus halverwege de batterijen vervangen. Tegenwoordig kan en ledlampje op een veel kleinere batterij een compleet seizoen mee. De draadjes zijn verdwenen omdat je batterij en lap in dezelfde behuizing kan hebben.
Met de e-bike komen de draadjes weer terug met alle gedoe van dien. Gelukkig ben ik nog niet aan die e-fiets toe.
Het op-één-na-grootste rubberen wieltje (bandje dus eigenlijk) van Lego pastte precies om het dynamowieltje. Had je veel meer grip.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 09:56 schreef Hiddendoe het volgende:
Echt wel. En als het regende, deden die rotdingen het geeneens! Of veranderden in een flikkerlichtje.
Ik vond ze leukquote:
Wij hadden een hele zooi van deze dingen liggen:quote:Op zaterdag 25 januari 2020 15:39 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Het op-één-na-grootste rubberen wieltje (bandje dus eigenlijk) van Lego pastte precies om het dynamowieltje. Had je veel meer grip.
paar euro bij de Actionquote:Op vrijdag 24 januari 2020 17:02 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Wat een hel waren die kutdingen. M'n vriendin loopt nog steeds te kloten met zo'n lamp op haar sloopfiets. Ik had allang een lampje bij de hema gehaald.
Bij ons hing er de roze!quote:
quote:
Zo wordt het tegenwoordig ook niet meer aangeleerd.quote:
Ik heb er 3 gehad en ze hadden allemaal hetzelfde probleem: na een week en een regenbuitje ging de lamp niet meer uit als je drukte op de knop.quote:
Er zijn nog 18 delenquote:Op vrijdag 31 januari 2020 23:01 schreef Nostalgist het volgende:
Wat een geweldig topic is dit!
Herkenning na herkenning!![]()
Eerst die 18 delen doornemen zou dan juist een verplichting moeten zijn; dat voorkomt herhalingquote:Op vrijdag 31 januari 2020 23:20 schreef chufi het volgende:
[..]
doe maar niet want er wordt wel vell herhaald .. nog een kenmerk van oud
Zoek jij ff wat nieuws danquote:Op vrijdag 31 januari 2020 23:24 schreef Leandra het volgende:
[..]
Eerst die 18 delen doornemen zou dan juist een verplichting moeten zijn; dat voorkomt herhaling
Of je laat je leesbril af, dan zie je de dubbele niet.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 23:35 schreef Leandra het volgende:
[..]
Zal ik gewoon een leesbril doen dan? Dat kent ook vrijwel iedere 40-plusser wel
Tof!! Heb ze helemaal kapot gelezen.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 12:15 schreef soapie het volgende:
[ afbeelding ]
Geweldig vond ik deze boekjes!
quote:Op zaterdag 1 februari 2020 12:30 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Tof!! Heb ze helemaal kapot gelezen.
Ik ook. Stond een tijdlang in t midden van de donald duck als vervolg verhaal.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 12:15 schreef soapie het volgende:
[ afbeelding ]
De boeken heb ik nooit gelezen maar de tv-serie was wel mijn favoriet toen.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 12:15 schreef soapie het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 1 februari 2020 01:17 schreef chufi het volgende:
toch maar ff het licht aan doen
[ afbeelding ]
Dat plafond had ik ook. Ideale schuilplaats voor muggen. Die krengen waren moeilijk te vinden op zo'n plafond als je 's nachts wakker van ze werd.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 21:03 schreef BertV het volgende:
[ afbeelding ]
plafonnetje...
Na elke verf-beurt minder vezels zichtbaar.
Staartdelingenquote:
Smelt of smolt?quote:Op zaterdag 1 februari 2020 21:50 schreef Ole het volgende:
heel gevaarlijk ook. spul smelte bij brand..
was zeker net buiten de regio gebied ...quote:Op zaterdag 1 februari 2020 22:52 schreef Deisyy het volgende:
[ afbeelding ]
Mijn moeder plaatste zo'n slotje op de telefoon omdat ik te lang belde met mijn vriendin in Maassluis.
Ander netnummer dus extra kosten ja.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 22:53 schreef chufi het volgende:
[..]
was zeker net buiten de regio gebied ...
quote:
en daar had vriendin van mij iets op gevonden. Je kon vooral met lage nummers alsnig bellen door snel die plastic dingen in te drukken Weet even niet hoe ik het moet uitleggen.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 22:52 schreef Deisyy het volgende:
[ afbeelding ]
Mijn moeder plaatste zo'n slotje op de telefoon omdat ik te lang belde met mijn vriendin in Maassluis.
Ja dat was vroeger ... Internationaal was helemaal erg... gelukkig had ik een Spaanse schoonzus die nog ouwerwets met Telefonica kabels kon prikken en ik gratis kon bellen en andersom ...quote:Op zaterdag 1 februari 2020 22:55 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Ander netnummer dus extra kosten ja.
Dit schilderij geven wij in de familie al tig jaar aan elkaar met verjaardagen. Pa en ma pakte het cadeau op een gegeven moment niet eens meer uit en werd ingepakt en wel aan de muur gehangen tot de volgende weer jarig was.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |