quote:Op donderdag 17 december 2020 19:44 schreef Gehenna het volgende:
Strange machines staat ook in de Top2000, en ook in de keuze lijst
quote:
Dat beleid (in keuzelijst Top 2000 dan meteen weg uit de Snob 2000) is een paar jaar geleden losgelaten. De Top 2000 begon zoveel nummers op te nemen in hun keuzelijst die daarna niet doorstroomden en tussen wal en schip raakten dat het uitgangspunt werd dat een nummer niet in de Top 2000 lijst mocht staan.quote:Op donderdag 17 december 2020 19:48 schreef hhh38 het volgende:
Geen idee waarom ze dit doen, ik dacht nummers uit de keuzelijst geweerd werden. Ook heel vreemd dat mensen op een nummer als Blinding Lights stemmen voor de Snob 2000
Naja het is geen Snob, maar een Top-nummer, dus ik kan me voorstellen dat er daarom minder op gestemd wordt.quote:Op vrijdag 18 december 2020 08:59 schreef Mexicanobakker het volgende:
Staat You Really Got Me al niet eens meer in de top2000 keuzelijst? Doorn in het oog van de Britse bandjesliefhebber. Daar begon het allemaal.
(Overigens is de notering in de Snob vervolgens bizar laag)
Stond gewoon in de t2-keuzelijst hoor. Met name onderin de Snob kom je er tientallen tegen. Mos Def, Beck, deze...quote:Op vrijdag 18 december 2020 08:59 schreef Mexicanobakker het volgende:
Staat You Really Got Me al niet eens meer in de top2000 keuzelijst? Doorn in het oog van de Britse bandjesliefhebber. Daar begon het allemaal.
Ik vond het al nergens op slaan. Dat is wel extra idioot aan deze lijst die toch eigenlijk al nergens op slaat.quote:Op vrijdag 18 december 2020 09:01 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Stond gewoon in de t2-keuzelijst hoor. Met name onderin de Snob kom je er tientallen tegen. Mos Def, Beck, deze...
Tja, zonder dat nummer zou het gros van de top 2000 én Snob 2000 er wellicht niet zijn geweest. Maar historisch besef is sowieso ver te zoeken bij de gemiddelde radioluisteraar én snobquote:Op vrijdag 18 december 2020 08:59 schreef Mexicanobakker het volgende:
You Really Got Me valt natuurlijk in het niks bij de muzikale impact van Shallow en de Boerenkeerlquote:Op vrijdag 18 december 2020 09:06 schreef cafca het volgende:
[..]
Tja, zonder dat nummer zou het gros van de top 2000 én Snob 2000 er wellicht niet zijn geweest. Maar historisch besef is sowieso ver te zoeken bij de gemiddelde radioluisteraar én snob
Vanaf eind volgende week is hij gelukkig weer te horen. Ik verheug me er nu al op, want man man man wat zal hij een aantal fijne plaatjes draaien.quote:
Haha je moet de lockdown toch op een manier doorkomenquote:Op vrijdag 18 december 2020 09:09 schreef W_Wolf het volgende:
[..]
Vanaf eind volgende week is hij gelukkig weer te horen. Ik verheug me er nu al op, want man man man wat zal hij een aantal fijne plaatjes draaien.
Ik kwam trouwens zojuist binnen bij de laatste klanken van Nirvana en daarna gingen de Ramones loos met Now I Wanna Sniff Some Glue. Ik zal maar naar ze luisteren, ben even weg om wat te snuiven.
My Generation is er nog (al weet ik niet in hoeverre de impact van You Really Got Me op dat nummer is), maar verder wel mee eens ja. Overigens verwacht je van de gemiddelde radioluisteraar niet anders, maar ik heb het gevoel dat snobs ook vaak doen alsof muziek pas in 1967 begint. Al heb ik zelf ook weinig ouders dan You Really Got Me in mijn lijstjes staan.quote:Op vrijdag 18 december 2020 09:06 schreef cafca het volgende:
[..]
Tja, zonder dat nummer zou het gros van de top 2000 én Snob 2000 er wellicht niet zijn geweest. Maar historisch besef is sowieso ver te zoeken bij de gemiddelde radioluisteraar én snob
Ja, maar ook het gemis van pioniers als bijvoorbeeld Suicide in deze alternatieve lijst valt me elke keer opquote:Op vrijdag 18 december 2020 09:12 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
My Generation is er nog (al weet ik niet in hoeverre de impact van You Really Got Me op dat nummer is), maar verder wel mee eens ja. Overigens verwacht je van de gemiddelde radioluisteraar niet anders, maar ik heb het gevoel dat snobs ook vaak doen alsof muziek pas in 1967 begint. Al heb ik zelf ook weinig ouders dan You Really Got Me in mijn lijstjes staan.
Snob is natuurlijk veel beter dan Di-rect of Ilse de Lange ineens door je speakerquote:Op vrijdag 18 december 2020 09:36 schreef Gale_Boetticher het volgende:
Niks mis mee hoor. Thuiswerken met de Snob aan. Blijft jammer dat het mooiste gedeelte van de lijst samenvalt met de Top 2000. En mis Dj Ratz wel een beetje nu
Ja nee van Cannibal Corpse word je vrolijkquote:Op vrijdag 18 december 2020 09:36 schreef Aanmodderfakker het volgende:
[..]
Snob is natuurlijk veel beter dan Di-rect of Ilse de Lange ineens door je speaker
Ja dat is ook even doorbijten.quote:Op vrijdag 18 december 2020 09:37 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja nee van Cannibal Corpse word je vrolijk
Ik vind dat hoge gehalte vage metal ook niks, eigenlijk.
Dat is zeker waar. Je wordt een stuk minder vaak onaangenaam verrast bij de Snob..quote:Op vrijdag 18 december 2020 09:36 schreef Aanmodderfakker het volgende:
[..]
Snob is natuurlijk veel beter dan Di-rect of Ilse de Lange ineens door je speaker
Maar grosso modo vind ik het toch een stuk minder een interessante lijst. Het feit dat half Nederland naar de Top luistert speelt daar ook bij mee. Want de reclame is soms ook wel onaangenaam.quote:Op vrijdag 18 december 2020 09:46 schreef Gale_Boetticher het volgende:
[..]
Dat is zeker waar. Je wordt een stuk minder vaak onaangenaam verrast bij de Snob..
Als je het over de duivel hebt! Cannipal Corpse :blegh:quote:Op vrijdag 18 december 2020 09:46 schreef Gale_Boetticher het volgende:
[..]
Dat is zeker waar. Je wordt een stuk minder vaak onaangenaam verrast bij de Snob..
quote:Op vrijdag 18 december 2020 09:37 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Inderdaad. Deze lijst heeft wel een behoorlijk wij-zijn-met-z'n-allen-zo-lekker-exclusief gehalte...quote:Op vrijdag 18 december 2020 09:47 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Maar grosso modo vind ik het toch een stuk minder een interessante lijst.
Daar houd ik wel van hoor hahaquote:Op vrijdag 18 december 2020 09:50 schreef cafca het volgende:
[..]
Inderdaad. Deze lijst heeft wel een behoorlijk wij-zijn-met-z'n-allen-zo-lekker-exclusief gehalte...
Een stempel kan je ook op de top2000 drukkenquote:Op vrijdag 18 december 2020 09:50 schreef cafca het volgende:
[..]
Inderdaad. Deze lijst heeft wel een behoorlijk wij-zijn-met-z'n-allen-zo-lekker-exclusief gehalte...
Eigenlijk is dat nog wel het meest interessante van de Top 2000 ja. Dat je weet dat half Nederland naar dezelfde muziek luistert op dat momentquote:Op vrijdag 18 december 2020 09:47 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Maar grosso modo vind ik het toch een stuk minder een interessante lijst. Het feit dat half Nederland naar de Top luistert speelt daar ook bij mee. Want de reclame is soms ook wel onaangenaam.
Voor het gemak hebben ze The Gathering maar overgeslagen.quote:Op vrijdag 18 december 2020 09:54 schreef Gale_Boetticher het volgende:
Overgang van Cannibal Corpse naar Tangerine is wel weer vrij geniaal
Tegenwoordig kunnen nummers gewoon in de keuzelijst van de Top 2000 staan en alsnog in aanmerking komen voor de Snobquote:Op vrijdag 18 december 2020 08:59 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ja? Wat is de redenering daarachter?quote:Op vrijdag 18 december 2020 09:57 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Tegenwoordig kunnen nummers gewoon in de keuzelijst van de Top 2000 staan en alsnog in aanmerking komen voor de Snob
Te veel nummers die tussen de wal en het schip vielen (las ik in dit topic). Maar nu staan er dus ook 15 nummers in allebei de lijsten.quote:Op vrijdag 18 december 2020 10:02 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja? Wat is de redenering daarachter?
De Snob is maar 12 uur per dagquote:Op vrijdag 18 december 2020 10:04 schreef Mansjester het volgende:
Klopt het dat dit nu een week eerder wordt uitgezonden? Voor mn gevoel overlapte de Snob altijd met de Top200, dat is nu veel minder
Wat een mooie ervaring was dat. Run The Jewels op vrijdag en later in het weekend nog Arcade Fire en Radiohead godenquote:Op vrijdag 18 december 2020 10:10 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Ah
[..]
Dat optreden op Best Kept Secret paar jaar terug was echt goed ook
Dat moment tijdens Exit Music dat iedereen muisstil was zal ik mn leven niet meer vergetenquote:Op vrijdag 18 december 2020 10:34 schreef Gale_Boetticher het volgende:
[..]
Wat een mooie ervaring was dat. Run The Jewels op vrijdag en later in het weekend nog Arcade Fire en Radiohead goden
Arcade Fire dat afsluit met Neon Bible (telefoonlichtjes momentquote:Op vrijdag 18 december 2020 10:38 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Dat moment tijdens Exit Music dat iedereen muisstil was zal ik mn leven niet meer vergeten![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
En ik vind het juist heerlijk, die afwisselingquote:Op vrijdag 18 december 2020 09:37 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat Arcade Fire optreden was echt magischquote:Op vrijdag 18 december 2020 10:34 schreef Gale_Boetticher het volgende:
[..]
Wat een mooie ervaring was dat. Run The Jewels op vrijdag en later in het weekend nog Arcade Fire en Radiohead goden
2007 op Lowlands jaquote:Op vrijdag 18 december 2020 10:50 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Dat Arcade Fire optreden was echt magisch
De irritatie over Ratz heeft de laatste jaren plaatsgemaakt voor een soort vermakelijkheid.quote:Op vrijdag 18 december 2020 11:32 schreef BillDauterive het volgende:
Fijn dat dit weer begonnen is, al is het jammer dat DJ Ratz er pas bij is als de top 2000 ook weer begint.
Het zorgt ook voor een soort van verbondenheid als we gezamelijk over hem klagen. Hij is in ieder geval niet zo kleurloos als sommige andere DJ'squote:Op vrijdag 18 december 2020 11:33 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
De irritatie over Ratz heeft de laatste jaren plaatsgemaakt voor een soort vermakelijkheid.
Ik denk dat veel mensen vinden dat ie in de top 2000 moetquote:Op vrijdag 18 december 2020 11:31 schreef Scorpion_17 het volgende:
Wel opvallend dat You Really Got Me hier dus ook zo laag staat, na eerder al uit de T2000 te zijn gevallen. Volgens mij hebben veel stemmers niet door dat ze er nu dus voor de Snob 2000 op kunnen stemmen.
Ja, dus stemmen ze er niet op voor de Snob. Anders was t gemakkelijk top 200-materiaal geweest in deze lijstquote:Op vrijdag 18 december 2020 11:45 schreef cafca het volgende:
[..]
Ik denk dat veel mensen vinden dat ie in de top 2000 moet
Ook mooi dit jaar dat ie als een van de weinige weigerde om mee te doen aan de singalong van Love Shines a Light tijdens de reserveuitzending eerder dit jaar van t Songfestival. Alle deelnemers zongen vanop afstand een stuk in en dat werd gecomponeerd tot 1 liedje. Maar meneer Callier weigerde omdat ie t een niksig nr vond.quote:Op vrijdag 18 december 2020 11:45 schreef BillDauterive het volgende:
Alex Callier is een enorme lul, maar hij maakt wel goede muziek.
Klopt, en bij de top 2000 heb je tenminste nog het topic.quote:Op vrijdag 18 december 2020 12:25 schreef Slobeend het volgende:
Ik heb dit jaar minder zin om te luisteren merk ik, metal en hardrock is hinderlijker dan Marco Borsato in de Top.
Ik heb niets tegen metal, maar wel op de manier waarop het in de Snob staat for some reason.quote:Op vrijdag 18 december 2020 12:25 schreef Slobeend het volgende:
Ik heb dit jaar minder zin om te luisteren merk ik, metal en hardrock is hinderlijker dan Marco Borsato in de Top.
Hoe bedoel je?quote:Op vrijdag 18 december 2020 12:27 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik heb niets tegen metal, maar wel op de manier waarop het in de Snob staat for some reason.
Oneens.quote:Op vrijdag 18 december 2020 12:25 schreef Slobeend het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |