Ik wist inderdaad niet dat die verkennende gesprekken, met de nadruk op verkennend (aldus BuZa), plaatsvonden.quote:Op dinsdag 31 december 2019 14:52 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Cherry picking.
[..]
Geef nou maar gewoon toe dat je geen idee had en alleen maar even goedkoop op de overheid wilde zeiken.
Dus je lulde maar wat. In het vervolg niet meer doen.quote:
Cherry picking.quote:Op dinsdag 31 december 2019 14:56 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dus je lulde maar wat. In het vervolg niet meer doen.
De overheid? Hoezo? Het is toch duidelijk dat het om dit VVD-kabinet gaat? Waarom proberen VVD-ers er zo vaak 'de overheid' van te maken wanneer het gaat om specifiek kabinetsbeleid?quote:Op dinsdag 31 december 2019 14:52 schreef Fir3fly het volgende:
Geef nou maar gewoon toe dat je geen idee had en alleen maar even goedkoop op de overheid wilde zeiken.
De VVD is inderdaad meer van het ons maar laten overkomen. Hoe zou het inmiddels staan met het 'aanpakken' van buitenlandse financiering van haatimams en haatmoskeeen?quote:Op dinsdag 31 december 2019 14:30 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Onze regering is niet zo van het vooruitzien. Dat is allemaal maar lastig, want dan moet je immers visionair optreden.
De regering heeft vanaf dag 1 aangegeven dat Syriegangers niet op hulp hoeven te rekenen om terug te keren naar Nederland en dat alle juridische mogelijkheden gebruikt zullen worden om Syriegangers te weren en ,indien ze toch terug gekeerd zijn, te straffen.quote:Op dinsdag 31 december 2019 14:26 schreef probeer het volgende:
[..]
Ik kan nou niet echt stellen dat onze regering zich in deze kwestie voortvarend opgesteld heeft. Afwachten, uitstellen, en uiteindelijk geconfronteerd worden met de realiteit (terugkerende IS-ers) terwijl gedegen wetgeving of procedures om ze te berechten ontbreekt.
Fascismebengelsquote:Op dinsdag 31 december 2019 16:44 schreef RobbieRonald het volgende:
"Kalifaatmeisje"![]()
En nazi kampbeulen zijn concentratiekampjongetjes zeker.
Dit iddquote:Op dinsdag 31 december 2019 16:44 schreef RobbieRonald het volgende:
"Kalifaatmeisje"![]()
Mengele speelde graag doktertje. De deugniet.quote:Op dinsdag 31 december 2019 16:44 schreef RobbieRonald het volgende:
"Kalifaatmeisje"![]()
Net zoals alle SS'ers na de oorlog alleen maar kok of bordenwasser oid waren geweest...quote:Op vrijdag 27 december 2019 10:59 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Omdat ze daar niks heeft misdaan. Men maakt er hier een probleem van dat ze daarheen is gegaan
bronquote:NPO betaalde jihadbruid Laura H. voor interview
DEN HAAG - Kalifaatreizigster Laura H. heeft van de makers van NPO-programma Mensen met M honderden euro’s betaald gekregen voor haar omstreden kerstinterview met Margriet van der Linden.
Dat laat minister Arie Slob (Media) weten na Kamervragen hierover van de VVD. Ze streek volgens de CU-bewindsman een vergoeding van 400 euro op.
Het desbetreffende kerstinterview deed eind vorig jaar veel stof opwaaien. Critici vonden dat Laura H. veel kritischer bevraagd had moeten worden over de gruweldaden van IS. In plaats daarvan kreeg ze uitgebreid de ruimte om haar straatje schoon te vegen en te vertellen hoe ze haar leven ’na een stormachtig bestaan ’weer op de rails probeert te krijgen.
Laura H. uit Zoetermeer vertrok in 2015 naar het kalifaat. Een jaar later ontvluchtte ze het IS-gebied en werd bij terugkomst in Nederland veroordeeld tot een celstraf vanwege het voorbereiden van terroristische misdrijven. Inmiddels is ze weer vrij.
Kamerlid zat zich te verbijten
VVD-Kamerlid Zohair el Yassini was een van de mensen die zich tijdens het interview zat te verbijten. Hij besloot er Kamervragen over te stellen. Hij vroeg zich onder meer af KRO-NCRV publiek geld betaalt om ’veroordeelde IS-gangers’ op televisie hun verhaal te laten doen.
CU-minister Slob deed er navraag naar. „Uit de aan mij verstrekte informatie blijkt dat Laura H. een vergoeding heeft gehad van 400 euro voor haar deelname aan Mensen met M.” Dat is niet het maximale budget dat interviewgasten volgens hem kunnen krijgen. Dat bedrag ligt op 750 euro.
’Terrorist hoort geen belastinggeld te krijgen’
VVD’er El Yassini vindt het onbestaanbaar dat dit is gebeurd. „Een tijd geleden hebben we het gedonder gehad met de baas van een motorbende die betaald werd door de publieke omroep. Inmiddels heeft de NPO gedragsregels voor het betalen van gasten. Ik vraag me toch echt af hoe het betalen van een Syriėganger binnen die regels past. Ik wil daar snel meer uitleg over van de minister. Terroristen horen geen belastinggeld te krijgen om te vertellen over hun misdaden op tv.”
Slob is dat niet per se met hem eens. „De redactionele onafhankelijkheid van de omroepen is een groot goed”, vindt de CU-bewindsman. „Het is aan de omroepen om de inhoud van hun programma’s te bepalen.”
Helemaal mee eens.quote:Op maandag 3 februari 2020 17:27 schreef Nikonlover het volgende:
Nou poeh poeh ¤400,-. Peter R. de Vries, beroepsonzinverteller, krijgt meer dan 5x zoveel om bagger te spuien.
Ik ben het niet eens dat men zo iemand vraagt maar een onkostenvergoeding lijkt mij wel normaal.quote:
Hier heeft ie wel een punt.quote:„De redactionele onafhankelijkheid van de omroepen is een groot goed”, vindt de CU-bewindsman. „Het is aan de omroepen om de inhoud van hun programma’s te bepalen.”
Beetje irrelevant toch?quote:Dat is niet het maximale budget dat interviewgasten volgens hem kunnen krijgen. Dat bedrag ligt op 750 euro.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |