Een 1300 is gewoon nergens voor nodig.. Alleen met mooi weer is dat leuk. Op het gemiddelde licht vochtige of zelfs natte wegdek is het met fluwelen handjes rijden anders lig je op je smoel omdat je veel te veel power hebt. Voor dagelijks gebruik kun je beter onder de 1000cc blijven, dan kun je nog eens lekker gas geven en hem doortrekken..quote:Op vrijdag 14 februari 2020 11:39 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Dat dacht ik al. Het is niet zo dat je met een 1300 vet veel sneller bent omdat je meer dan 2x zoveel vermogen hebt. Zo werkt dat niet.
Ik speel deze vraag even door naar @:sounddragon . Hij kan je dit het beste uitleggen en waarschijnlijk ook een goed advies geven.
Van een DRZ naar een Viffer?quote:Op zaterdag 15 februari 2020 23:10 schreef Aanstootgevendenaam het volgende:
Voor lange ritten geen een-cilinder doen, dat is ruk langdurig op de snelweg. Verder moet je pakken wat je leuk lijkt. Als je woon/werk route veel snelweg is, pak dan iets met windscherm en kuip. Tevens zou ik als eerste motor lekker budget gaan. Mijn eerste motor was een aftandse 1 cil allroad, mijn huidige is een mooie v4 sporttourer die ik voor 1500 heb gekocht. Ik denk niet dat ik meer fun zou hebben met een motor van 15k.
Ook nicequote:
Thx, helaas wel heel ver weg voor mij en ik wil toch graag naar een fysieke winkel.quote:Op woensdag 19 februari 2020 09:39 schreef shiz het volgende:
@:nickhguitar In Oostenrijk kwam ik altijd bij Louis.
Ze hebben een NLse site zie ik: https://www.louis.nl .
Helaas maar een enkel filiaal in Tilburg.
Polo is er nog zo eentje: https://www.polo-motorrad.com/en/int_netherlands
Goedequote:Op woensdag 19 februari 2020 10:48 schreef Maegrim het volgende:
handig om te melden waar het dan wel in de buurt mag zijn...
Ga je nog ooit naar PSV? In Eindhoven zit een fijne zaak.quote:Op woensdag 19 februari 2020 20:54 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
GoedeIk woon in Gelderland dus het liefst in die omgeving
Mooi verwoord. Ik denk zelf ook dat een 600-750 goed genoeg is voor het Nederlandse gebeuren (en veelal buiten/stadswerk).quote:Op zaterdag 15 februari 2020 22:24 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Een 1300 is gewoon nergens voor nodig.. Alleen met mooi weer is dat leuk. Op het gemiddelde licht vochtige of zelfs natte wegdek is het met fluwelen handjes rijden anders lig je op je smoel omdat je veel te veel power hebt. Voor dagelijks gebruik kun je beter onder de 1000cc blijven, dan kun je nog eens lekker gas geven en hem doortrekken..
Zo'n dikke is gewoon niet praktisch, en dat is nog buiten wat het kost als je hem eens plat legt. Leuk voor op zondag, niet voor elke dag..
Nimwegen jonge!quote:Op woensdag 19 februari 2020 20:54 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
GoedeIk woon in Gelderland dus het liefst in die omgeving
quote:Op woensdag 19 februari 2020 09:39 schreef shiz het volgende:
@:nickhguitar In Oostenrijk kwam ik altijd bij Louis.
Ze hebben een NLse site zie ik: https://www.louis.nl .
Helaas maar een enkel filiaal in Tilburg.
Polo is er nog zo eentje: https://www.polo-motorrad.com/en/int_netherlands
Louis zit ook vlak over de grens bij onze oosterburenquote:Op woensdag 19 februari 2020 20:54 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
GoedeIk woon in Gelderland dus het liefst in die omgeving
En sowieso; winkelTJE.quote:Op vrijdag 21 februari 2020 13:31 schreef Maegrim het volgende:
termaat heeft het meeste zeggen ze, wel een enorme chaos in die winkel
- ah nvmquote:Op dinsdag 25 juli 2017 19:36 schreef shiz het volgende:
[..]
Maar dat verklaart dus hopelijk een beetje waarom ik liever niet full-in ga.Een idee is natuurlijk om hier anderhalf jaar 125cc ervaring op te doen? En dan heb ik in feite al wat praktijkervaring die me dan goed van pas komt als ik na een tijd mogelijk weer in Nederland woon en aangemeld ben om zonder al teveel moeite m'n NL'se restrictieloze A te halen? Tnx, voor die info hoe dat er in NL aantoe gaat, klinkt een stuk chiller.
- Basically dus:
https://www.youtube.com/watch?v=J6ONRzRDH7M
En dan:
https://www.youtube.com/watch?v=KHAOvqd0ej8
Klaar!
Moet die verklaringzooi ook als je al een B-rijbewijs hebt?
https://www.cbr.nl/11240.pp
'De beoordeling van je rijgeschiktheid kan in sommige situaties vier maanden duren. Vul dus ruim (vier maanden) van te voren een Eigen verklaring in en stuur deze op.' ehh.. Que? Wie verzint zoiets?
Vond het toen al zo apart dat je dat nodig had en zo lang duurde.quote:' Procedure Gezondheidsverklaring (Eigen Verklaring)
Voor alle weggebruikers die het rijbewijs A, B, BE of T wil halen en/of zijn rijbewijs wil verlengen en ouder is dan 75 jaar of houder is van het rijbewijs CDE, dient een Gezondheidsverklaring in te vullen.'
Morgen maar eens even kijken bij Louis in Duitsland danquote:Op vrijdag 21 februari 2020 16:19 schreef shiz het volgende:
Bij Polo hadden ze toen zo'n Asiatisch dametje. Die had meteen door welke stijl en maat je goed zou staan/passen. En ze hadden een motor uitgesteld om te zien hoe het boeltje aanvoelt als je daadwerkelijk op een motor zit. Dat is wel een dingetje inderdaad.
Maar qua prijs en voor accessoires was Louis ronduit de beste toko!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mijn kit. Alleen nog eens een andere broek gehaald voor een wat more casual look en luchtigere/kortere handschoenen.
Net m'n dienstrooster binnen en hoef pas helemaal aan het eind volgende maand een paar daagjes wat te doen. Misschien maar eens een rijschool in de buurt zoeken... ik mis het wel, gewoon ff stukkie rondtuffen!
Wat ben je nou ong. kwijt voor je A-opleiding zeg maar (heb dus enige 125cc (Suzuki GSX-R125 X hierboven) ervaring in het buitenland opgedaan)?
En is dat echt zo met dat rijgeschiktheid gebeuren nog, dat maanden duurt?
[..]
- ah nvm
[..]
Vond het toen al zo apart dat je dat nodig had en zo lang duurde.
Lol herkenbaar. Ik heb maandag gereden. Het was mijn eerste les op de weg en ik was ook nog alleen (dus ik had zijn onverdeelde aandachtquote:Op donderdag 27 februari 2020 07:09 schreef gooddaddy het volgende:
Gisteren motorrijles gehad. Dat was echt geen pretje. Het zou eigenlijk zeker een uur droog blijven met in het tweede uur een klein buitje. Maar dat pakte dus anders uit. Na 10 minuten begon het weer te regenen en daarna te hagelen. Toen ben ik op een gegeven moment op eigen initiatief bij een tankstation gestopt omdat ik mijn handen bijna niet meer voelde. Daar hebben we koffie gedronken en besloten om maar erug te rijden. Wel leuk trouwens dat de instructur zei: "Rij maar naar huis, je weet de weg. Ik volg wel."
En natuurlijk vanaf het moment dat ik van de motor af stap ging de zon schijnen en heeft het ook niet meer geregend
Dit had ik overigens ook. Uiteindelijk ben ik geslaagd voor 1000 euro voor alles (dus laarzen, broek, jas, handschoenen, helm en rugzak) maar ik heb ook jassen aangehad van 700 euro. Ik heb ook maar eerlijk gezegd dat ze deze wel achter mochten houden want dat ga ik toch niet uitgeven voor mijn eerste setquote:Op woensdag 26 februari 2020 09:56 schreef gooddaddy het volgende:
Toen ik helmen aan het passen was, kreeg ik op een gegeven moment een Shoei op mijn hoofd gezet. Die zat dus helemaal perfect. Maar daar was de prijs dan ook naar (¤ 759,-). Dat bedrag had ik in mijn hoofd voor zo ongeveer mijn hele uitrusting.
Heb nu een HJC systeemhelm. Super fijn ding
Ach, beetje overdreven gedoe, 3x spiegels in een woonwijk als je een bocht om gaat.quote:Op donderdag 27 februari 2020 08:44 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Lol herkenbaar. Ik heb maandag gereden. Het was mijn eerste les op de weg en ik was ook nog alleen (dus ik had zijn onverdeelde aandacht). Ik was letterlijk tot op mijn ondergoed nat en zag bij vlagen geen hand voor ogen.
Viel me trouwens gigantisch tegen.. AVB dingetjes beginnen nu langzaam te landen, 16-3 hiervan examen. Maar ik heb op de weg volgens mij geen kruispunt genaderd zonder dat ik minimaal 2 fouten maakteVooral het constante scannen/kijken is heel erg wennen, het is 10 jaar geleden dat ik mijn autorijbewijs heb gehaald en ik rijd eigenlijk zelden in de stad (woon zelf in een dorp in Gelderland). Nu moet ik eigenlijk non-stop in- en door de stad rijden waardoor er gevoelsmatig elke 50 meter wel een kruispunt en/of stoplichten zijn..
lol, typisch inderdaad. Dat is zoals lekker op je gemak op de wc gaan zitten voor een nummero 2 en dan de postbode aanbelt om een pakket te bezorgen. Of denken 'oh, de lucht ziet er best ok uit, ff snel op de fiets boodschappen doen' en dan op de terugweg inderdaad ook in een beste bui belanden.quote:Op donderdag 27 februari 2020 07:09 schreef gooddaddy het volgende:
Gisteren motorrijles gehad. Dat was echt geen pretje. Het zou eigenlijk zeker een uur droog blijven met in het tweede uur een klein buitje. Maar dat pakte dus anders uit. Na 10 minuten begon het weer te regenen en daarna te hagelen. Toen ben ik op een gegeven moment op eigen initiatief bij een tankstation gestopt omdat ik mijn handen bijna niet meer voelde. Daar hebben we koffie gedronken en besloten om maar erug te rijden. Wel leuk trouwens dat de instructur zei: "Rij maar naar huis, je weet de weg. Ik volg wel."
En natuurlijk vanaf het moment dat ik van de motor af stap ging de zon schijnen en heeft het ook niet meer geregend
Je positie op de weg gaat in de straatjes iets naar rechts bij rechtsafslaan dus je spiegelt even daarvoor. Bij het uitkomen lijkt mij een nacontrole ook handig. Alleen iedere keer twee spiegels vind ik wel enigszins overdreven.quote:Op donderdag 27 februari 2020 09:46 schreef gooddaddy het volgende:
Was dat vroeger? Want tegenwoordig hoef je helemaal niet te speigelen als je een bocht omgaat
Het lastigste vind ik dat je rechts-links moet spiegelen, terwijl ik om één of andere reden altijd links/rechts spiegel. En die nacontrole de hele tijd
Je doet het niet voor de instructeur, laat staan het CBR.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 16:43 schreef vannelle het volgende:
Nacontrole heb ik ook nooit zo goed begrepen maar als het CBR dat wil kun je het maar beter gewoon doen als je dat pasje wil......
Ik snap het om eerlijk te zijn ook niet echt. Dat 1 keer kijken te weinig is wel, maar waarom zou je situaties die al achter je liggen nog veel aandacht geven? Op het moment dat je een volgende situatie en/of kruispunt nadert en moet remmen dan doe je toch automatisch spiegelcontrole, dan zie je toch alsnog wat er achter je zit?quote:Op vrijdag 28 februari 2020 17:54 schreef Vallon het volgende:
[..]
Je doet het niet voor de instructeur, laat staan het CBR.
De nacontrole is vooral ter verificatie van een eerdere "controle" cq. kijken; of de inschatting daarvan nog steeds juist is. Na-controle moet niet verward worden met controleren of "het" gelukt is.
Kern is dat één keer kijken tijdens het verplaatsen bijna altijd te weinig is om een zich ontwikkelende situatie goed in te kunnen schatten. Dat heeft verder niets te maken met iemands (rij)kwaliteiten.
In het begin moet je dat "automatische" kijkgedrag nofi, nog aanleren...... en het gaat zeker niet om de (laat staan, overdreven) beweging maar om het resulterende vloeiende verlopende rijgedrag dat je "het" daadwerkelijk hebt gezien. Een ervaren bestuurder zoals een examinator, kan prima bepalen of iemand kijkt, het daarmee ook ziet en dat meeneemt in gedrag.
Yep je instructeur heeft gelijk, je gaat niet naar iets staren dat je al eerder hebt gezien, op de motor kijk je meestal vele honderden meters vooruit en bijvoorbeeld 2 of 3 kruispunten.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 09:24 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Ik snap het om eerlijk te zijn ook niet echt. Dat 1 keer kijken te weinig is wel, maar waarom zou je situaties die al achter je liggen nog veel aandacht geven? Op het moment dat je een volgende situatie en/of kruispunt nadert en moet remmen dan doe je toch automatisch spiegelcontrole, dan zie je toch alsnog wat er achter je zit?
Mijn instructeur zegt altijd dat ik niet teveel naar de auto voor me moet kijken, maar het liefst nog wat verder vooruit. Als ik de auto voor me al minimale aandacht geef dan hebben de auto's op het kruispunt achter me helemaal geen prioriteit lijkt me toch
En wat goodaddy op het einde zegt vind ik ook wat vaag inderdaad: je hebt een vaste routine van kijken waarbij je in principe 1 keer naar links kijkt wanneer je rechtsaf wil slaan (en dit doe je al vrij tijdig, voordat je richting aangeeft al). Op het moment dat je het kruispunt bent genaderd kan de situatie wel helemaal veranderd zijn, maar toch hoor ik dan elke keer dat ik dan eigenlijk al klaar moet zijn met kijken.
psies.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 15:23 schreef BlackLining het volgende:
Ik vind het altijd hoogst irritant als ik een auto die ik net nog wel in m'n spiegel zag, kwijt ben. Dat alleen al is reden genoeg om achter je ook in de gaten te houden.
Niet mee eens.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 17:54 schreef Vallon het volgende:
[..]
Je doet het niet voor de instructeur, laat staan het CBR.
De nacontrole is vooral ter verificatie van een eerdere "controle" cq. kijken; of de inschatting daarvan nog steeds juist is. Na-controle moet niet verward worden met controleren of "het" gelukt is.
Kern is dat één keer kijken tijdens het verplaatsen bijna altijd te weinig is om een zich ontwikkelende situatie goed in te kunnen schatten. Dat heeft verder niets te maken met iemands (rij)kwaliteiten.
In het begin moet je dat "automatische" kijkgedrag nofi, nog aanleren...... en het gaat zeker niet om de (laat staan, overdreven) beweging maar om het resulterende vloeiende verlopende rijgedrag dat je "het" daadwerkelijk hebt gezien. Een ervaren bestuurder zoals een examinator, kan prima bepalen of iemand kijkt, het daarmee ook ziet en dat meeneemt in gedrag.
Niet mee eens, prima: wat is dan (volgens jou) de functie van het kijken in je spiegels.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 16:33 schreef vannelle het volgende:
Bij rijles wordt er geleerd om ná het bijvoorbeeld oversteken van een kruising nogmaals in de spiegels te kijken. Dat is geen controleren van iets dat je al eerder gecontroleerd hebt.
Ik heb je tekst weggehaald, staat hier vlák boven dus alles quoten leek me niet nodig.quote:
Ter Maat in Nijmegen.quote:Op woensdag 19 februari 2020 09:44 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Thx, helaas wel heel ver weg voor mij en ik wil toch graag naar een fysieke winkel.
Vind ik eigenlijk wel de beste les voor alle motorijders (in spé)quote:Op zaterdag 29 februari 2020 15:27 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
psies.
Iets missen betekent geen deuk, maar verband, gips en ellende. You need to be on top of your game.
Ja, ik. Iemand op FOK! heeft toen anoniem bij mijn werkgever lopen snitchen.quote:Op woensdag 4 maart 2020 08:34 schreef nickhguitar het volgende:
Maandag 2de les op de weg gehad, was samen met een dame die de dag erop haar AVD examen had. 1ste keer was hij bij mij best onverbiddelijk; elk kruispunt had hij wel iets aan te merken (an sich prima, leer je alleen maar van). Ik had dus een soort masterclass verwacht aangezien ik achter haar aan mocht rijden, maar niks was minder waarIk vond dat ze echt niet of nauwelijks keek, of de verplichte procedure bij het afslaan na. Desondanks was de instructeur heel mild tegenover haar, opvallend
![]()
Anyhow; Over 11 dagen heb ik mijn AVB examen. De instructeur ziet dit met veel vertrouwen tegemoet, ik wou dat ik hetzelfde kon zeggenMet name de stopproeven vind ik nog lastig (snelheid van handelingen achter elkaar) en dingen als de langzame slalom/vertragingsoefening heb ik nog maar 1 of 2 keer geoefend. Nu ben ik in de luxe positie dat ik vanaf aankomende zaterdag mijn toekomstige motor al in de schuur heb staan en dat er op loopafstand van onze woning een grote parkeerplaats is waar eigenlijk nooit iemand is (laat staan op bijv. zondag).
Je voelt 'm al aankomen; ik zit eraan te denken om de AVB dingetjes zelf nog even te oefenen, lopend naar de parkeerplaats in kwestie en vervolgens wat pionnetjes mee en gaan. Zijn er meer mensen die dit ooit gedaan hebben of is dit ten zeerste af te raden? Nogmaals; ik ga uiteraard niet de openbare weg op.. (op dat stukje parkeerplaats na). Ik zou alleen balen als ik mijn AVB niet haal omdat ik dingen niet vaak genoeg gedaan heb, terwijl ik nota bene een motor in de schuur heb staan. Ik heb ook het idee dat ik exact weet waar ik op moet letten, maar dat ik voornamelijk nog patronen in moet slijpen..
Je hebt gelijk hoor, maar de parkeerplaats ligt echt vrij van de woningen (wel een meter of 500, op onze woning na). Ik ga lopen met de motor naar de parkeerplaats en gebruik daar een klein hoekje om wat dingen te oefenen. Ik zie er, los van het feit dat het in principe niet mag, geen kwaad in. En die duo lessen zijn zo slecht nog niet hoor, ik leer oprecht wel veel van degene voor mij en het is ook wel goed om een beeld te krijgen van het vereiste niveau. Andersom ging ik laatst samen lessen met een jongen die net begonnen was met de verrichtingen, die kon dan weer wat dingen van mij oppikken.quote:Op woensdag 4 maart 2020 08:56 schreef gooddaddy het volgende:
Een parkeerplaats is over het algemeen toch ook gewoon openbare weg, niet? Dus je mag daar officieel niets met je motor doen omdat je nog geen rijbewijs hebt.
BTW, blij dat mijn rijschool niet doet aan duo-lessen. Krijg ik tenminste de volle aandacht
Wutquote:Op woensdag 4 maart 2020 08:55 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Ja, ik. Iemand op FOK! heeft toen anoniem bij mijn werkgever lopen snitchen.
Ja in de basis ben ik het er ook wel mee eens, als je zonder rijbewijs de openbare weg opgaat en actief deelneemt aan verkeer (dus interactie met andere bestuurders/verkeersdeelnemers) dan neem je ook een risico voor de andere personen, maar als je iemand gaat naaien omdat hij op een parkeerplaats tussen 2 pionnen aan het oefenen is dan heb je je roeping bij de NSB echt wel gemist hoor.quote:Op woensdag 4 maart 2020 09:03 schreef Amoeba het volgende:
De wet is de wet en sommigen hier nemen die zeer letterlijk. Ik werkte op dat moment als studentchauffeur (leaseauto transport) waar hier een collega SC liep en vgm vond die persoon dat 'geen professionele werkhouding'.
eensch, goeie tent, maar wel altijd druuuuuuuuk, en je vindt daar helemaal niks zonder verk(o)op(st)er.quote:
Tja. ik had ooit een marinier die mij instrueerde en die ramde elke detail, vloekend en snoeihard in het oortje. Hij wilde niet verantwoordelijk zijn voor stompzinnige kleunzen.quote:Op woensdag 4 maart 2020 08:34 schreef nickhguitar het volgende:
Maandag 2de les op de weg gehad, was samen met een dame die de dag erop haar AVD examen had. 1ste keer was hij bij mij best onverbiddelijk; elk kruispunt had hij wel iets aan te merken (an sich prima, leer je alleen maar van). Ik had dus een soort masterclass verwacht aangezien ik achter haar aan mocht rijden, maar niks was minder waarIk vond dat ze echt niet of nauwelijks keek, of de verplichte procedure bij het afslaan na. Desondanks was de instructeur heel mild tegenover haar, opvallend
![]()
Anyhow; Over 11 dagen heb ik mijn AVB examen. De instructeur ziet dit met veel vertrouwen tegemoet, ik wou dat ik hetzelfde kon zeggenMet name de stopproeven vind ik nog lastig (snelheid van handelingen achter elkaar) en dingen als de langzame slalom/vertragingsoefening heb ik nog maar 1 of 2 keer geoefend. Nu ben ik in de luxe positie dat ik vanaf aankomende zaterdag mijn toekomstige motor al in de schuur heb staan en dat er op loopafstand van onze woning een grote parkeerplaats is waar eigenlijk nooit iemand is (laat staan op bijv. zondag).
Je voelt 'm al aankomen; ik zit eraan te denken om de AVB dingetjes zelf nog even te oefenen, lopend naar de parkeerplaats in kwestie en vervolgens wat pionnetjes mee en gaan. Zijn er meer mensen die dit ooit gedaan hebben of is dit ten zeerste af te raden? Nogmaals; ik ga uiteraard niet de openbare weg op.. (op dat stukje parkeerplaats na). Ik zou alleen balen als ik mijn AVB niet haal omdat ik dingen niet vaak genoeg gedaan heb, terwijl ik nota bene een motor in de schuur heb staan. Ik heb ook het idee dat ik exact weet waar ik op moet letten, maar dat ik voornamelijk nog patronen in moet slijpen..
Hmmmmquote:Op woensdag 4 maart 2020 09:00 schreef nickhguitar het volgende:
500, op onze woning na). Ik ga lopen met de motor naar de parkeerplaats en gebruik daar een klein hoekje om wat dingen te oefenen.
Gereïncarneerd vanaf de wachttoren zeker. Wat een lul.quote:Op woensdag 4 maart 2020 09:03 schreef Amoeba het volgende:
De wet is de wet en sommigen hier nemen die zeer letterlijk. Ik werkte op dat moment als studentchauffeur (leaseauto transport) waar hier een collega SC liep en vgm vond die persoon dat 'geen professionele werkhouding'.
Blijkbaar....quote:Op dinsdag 3 maart 2020 16:46 schreef Sounddragon het volgende:
Nacontrole is meer het checken of er niemand een boom in vliegt na je stomme aktie?
Gewone Bandits doen dat niet hoor.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 15:07 schreef nickhguitar het volgende:
Vanmiddag een klein stukje mogen rijden op een bandit 600s. Normaliter (rijles) stap ik op, schakel de motor in (in de vrij) en dan ben ik met 1 tik naar beneden in de 1, alle andere versnellingen zijn omhoog.
Met deze kennis in gedachten stap ik dus op die bandit. Motor aan, stond in de vrij; prima. Ik een tikje naar beneden geven; motor slaat af. Verrek. Nog eens proberen, weer uitVerrek. Bleek dus dat je bij deze motor de neutraal schijnbaar niet tussen de 1 en 2 hebt, maar gewoon onder de 1 waardoor je alles omhoog moet schakelen, dus ook van de vrij naar de 1.. Ik wist oprecht niet dat dit überhaupt bestond
Wel vervelend, aangezien dit de motor is waar ik waarschijnlijk voor ga en ik dus les op een model die volgens de andere manier werkt..
Ik heb er verder weinig verstand van om eerlijk te zijn, maar ik weet van deze motor toevallig dat hij maar 8k gelopen heeft (bj 2003) en dat hij nu van de 2de eigenaar is. Deze man is een bekende van ons ik weet dat hij er niet mee op het circuit heeft gereden, ligt ook totaal niet in zijn aard. De vorige eigenaresse was een jongedame van 25 jaar die hem zelfs heeft laten ombouwen naar 25kw, zij reed er voornamelijk woon/werk mee dus ook onwaarschijnlijk dat zij hem naar een race motor heeft om laten zetten.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 16:02 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Gewone Bandits doen dat niet hoor.
Da's een race setting, wordt gebruikt op het circuit. Die specifieke Bandit zou ik dus sowieso laten staan. Stock zijn ze gewoon 1N23456, maar je kunt het veranderen ja. Moet je wel het motorblok voor splitsen, dat doe je niet zomaar even.
Gewoon een andere Bandit zoeken, die schakelen wel normaal en hebben waarschijnlijk geen circuit verleden. Oh ja, ook een Mk1 kopen met oliegekoeld blok en rond buizenframe. Andere Bandits zijn nep.
Dat kan zijn, maar N123456 is echt niet standaard voor Bandits. Misschien is de bak gewoon kapot en zit er een false neutral onder de 1? In ieder geval.is er iets echt niet goed. Gezonde Bandits schakelen behoorlijk soepel.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 16:50 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Ik heb er verder weinig verstand van om eerlijk te zijn, maar ik weet van deze motor toevallig dat hij maar 8k gelopen heeft (bj 2003) en dat hij nu van de 2de eigenaar is. Deze man is een bekende van ons ik weet dat hij er niet mee op het circuit heeft gereden, ligt ook totaal niet in zijn aard. De vorige eigenaresse was een jongedame van 25 jaar die hem zelfs heeft laten ombouwen naar 25kw, zij reed er voornamelijk woon/werk mee dus ook onwaarschijnlijk dat zij hem naar een race motor heeft om laten zetten.
Maar ik snap het zelf ook niet echt. Heb ook al geprobeerd of ik dan een halve omlaag moet ofzo, maar ik moet echt gewoon een volle tik omhoog.
Ohja en verder is het echt verrot dat de versnelling waar je je in bevindt niet wordt getoond op het dashboardMaar meer een kwestie van gewenning denk ik.
Het kwam blijkbaar doordat ik de standaard nog uit had (hoorde ik van mijn instructeur). Thuis even getest en verrek, het klopt.quote:Op zondag 8 maart 2020 14:13 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Dat kan zijn, maar N123456 is echt niet standaard voor Bandits. Misschien is de bak gewoon kapot en zit er een false neutral onder de 1? In ieder geval.is er iets echt niet goed. Gezonde Bandits schakelen behoorlijk soepel.
Deze fiets zou dus gemiddeld minder dan 500km per jaar hebben gereden. Of is het misschien 108.000km? Op zich kunnen ze dat hoor, de mijne heeft 128.000km gelopen voor ik hem om de steun van een vangrail gevouwen heb.
Maar eh, 8.000km voor een 17 jaar oude fiets die niet normaal schakelt? Ik zou hem laten staan. Ook al is het echt zo, dan kun je er donder op zeggen dat de keerringen zijn uitgedroogd en er een zooi oliesludge onderin het blok bivakkeert. Als hij een ton extra heeft gelopen, wat veel waarschijnlijker is, nadert hij het einde van zijn leven.
Genoeg normale Bandits te koop, die hebben niet van dat soort fratsen.
Normaal gesproken kun je de N bereiken door vanuit de 1 een halve tik omhoog te gaan. Vanuit de 2 naar de N kán soms wel, maar is niet de bedoeling en vereist behoorlijk wat precisie.
Dat je niet mag cruisen vind ik wel een beetje een raar dingetje.quote:Op maandag 9 maart 2020 17:26 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Het kwam blijkbaar doordat ik de standaard nog uit had (hoorde ik van mijn instructeur). Thuis even getest en verrek, het klopt.
Net terug van motorrijles, zeiknat geworden. Volgende week maandag AVB en zondag nog 1 lesje AVB ervoor. Ik ben nu (na 3 lessen op de weg) op een punt gekomen dat ik me oprecht afvraag hoe ik in hemelsnaam ooit het AVD ga halenAls ik hoor dat sommige zakken omdat ze 1 kruispunt vergeten te controleren of net niet pittig genoeg optrekken, man ik maak wel 40 van dat soort fouten in 90 minuten tijd.
Als ie de standaard nog uit heeft hoort ie af te slaan als je hem in zijn versnelling zet.quote:Op maandag 9 maart 2020 17:26 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Het kwam blijkbaar doordat ik de standaard nog uit had (hoorde ik van mijn instructeur). Thuis even getest en verrek, het klopt.
Net terug van motorrijles, zeiknat geworden. Volgende week maandag AVB en zondag nog 1 lesje AVB ervoor. Ik ben nu (na 3 lessen op de weg) op een punt gekomen dat ik me oprecht afvraag hoe ik in hemelsnaam ooit het AVD ga halenAls ik hoor dat sommige zakken omdat ze 1 kruispunt vergeten te controleren of net niet pittig genoeg optrekken, man ik maak wel 40 van dat soort fouten in 90 minuten tijd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |