Vrij ernstig ja. Je zou denken dat de gemiddelde Radio 2 stagiair Billie Eilish wel waardeert en dus de naam goed zou spellen. Volgend jaar Everything I Wanted in de lijst?quote:Op dinsdag 24 december 2019 11:20 schreef Gretzl het volgende:
Ik vind dit nogal tekenend voor het amateurisme van de Radio 2-redactie. Het lukt ze niet om naam van de grootste sensatie van 2019 juist te spellen
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nee hoor, in hun computer (playlist) staat ook gewoon de foutieve spelling. HOE DAN?quote:Op dinsdag 24 december 2019 11:22 schreef Kopiko het volgende:
[..]
Ik denk dat de Radio 2-redactie de lay out-werkzaamheden van de lijst uitbesteed heeft.
Ik gok dat dat allemaal wordt gemaakt door een Nieuwe Media-afdeling.quote:Op dinsdag 24 december 2019 11:31 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Nee hoor, in hun computer (playlist) staat ook gewoon de foutieve spelling. HOE DAN?
[ afbeelding ]
Blijkbaar voert iemand de namen handmatig in de computer in en is er niemand die even checkt wat de officiële spelling is. ik had gezien dat The Teskey Brothers ook op meerdere manieren getagd worden.quote:Op dinsdag 24 december 2019 11:30 schreef Gale_Boetticher het volgende:
[..]
Vrij ernstig ja. Je zou denken dat de gemiddelde Radio 2 stagiair Billie Eilish wel waardeert en dus de naam goed zou spellen. Volgend jaar Everything I Wanted in de lijst?
Inconsequent hoofdlettergebruik.quote:Op dinsdag 24 december 2019 11:20 schreef Gretzl het volgende:
Ik vind dit nogal tekenend voor het amateurisme van de Radio 2-redactie. Het lukt ze niet om naam van de grootste sensatie van 2019 juist te spellen
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik ga ook even tweeten dan, brbquote:Op dinsdag 24 december 2019 11:32 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ze zijn best welwillend hoor, ik had laatst een tweet gestuurd naar de eindredacteur online en binnen een half uur leefde Ede Staal niet meer. Zo gepiept.
Try again...quote:Op dinsdag 24 december 2019 11:20 schreef Gretzl het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nog sneller dan dat Ede Staal doodging, kijk aan.quote:
Tsja, je kunt sensational spelling uiteraard niks vinden, maar dit is wel de manier waarop bad guy officieel gespeld moet worden. Billie Eilish gebruikt voor haar songtitels geen hoofdletters.quote:Op dinsdag 24 december 2019 11:33 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Inconsequent hoofdlettergebruik.
Daar gaat mijn bloeddruk van omhoog.
Lol, blijkbaar leest iemand van de redactie mee in dit topic. Ze hebben het aangepast voordat ik m'n tweet verstuurdequote:Op dinsdag 24 december 2019 11:35 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Nog sneller dan dat Ede Staal doodging, kijk aan.
quote:Op dinsdag 24 december 2019 11:41 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Lol, blijkbaar leest iemand van de redactie mee in dit topic. Ze hebben het aangepast voordat ik m'n tweet verstuurde
Today I learned!quote:Op dinsdag 24 december 2019 11:40 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Tsja, je kunt sensational spelling uiteraard niks vinden, maar dit is wel de manier waarop bad guy officieel gespeld moet worden. Billie Eilish gebruikt voor haar songtitels geen hoofdletters.
quote:Op dinsdag 24 december 2019 11:32 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ze zijn best welwillend hoor, ik had laatst een tweet gestuurd naar de eindredacteur online en binnen een half uur leefde Ede Staal niet meer. Zo gepiept.
quote:2000 Suite: Judy Blue Eyes Crosby, Stills & Nash![]()
1999 Violet Hill Coldplay![]()
1998 Water Of Love Dire Straits![]()
1997 Grounds For Divorce Elbow![]()
1996 Let's Get It On Marvin Gaye![]()
1995 Theme From 'Mahogany' Diana Ross![]()
1994 No Rain Blind Melon![]()
1993 Let It Go James Bay![]()
1992 Beautiful Christina Aguilera![]()
1991 Winter In Hamburg Frank Boeijen Groep![]()
Gek genoeg stond haar naam in de pdf wel gewoon goed gespeld.quote:
Ook ik leer iets vandaagquote:Op dinsdag 24 december 2019 11:40 schreef Gretzl het volgende:
Billie Eilish gebruikt voor haar songtitels geen hoofdletters.
quote:
Die is ongelooflijk gezakt helaas, sowieso is hij heel erg ondergewaardeerd in de lijst vind ik.quote:Op dinsdag 24 december 2019 11:55 schreef cafca het volgende:
Let's Get It On Marvin Gaye staat wel schandalig laag trouwens
Op een blauwe maandag?quote:Op dinsdag 24 december 2019 12:00 schreef Gretzl het volgende:
Green Day [...] Hoop ze volgend jaar eindelijk live te zien
Calling essnhills!quote:Op dinsdag 24 december 2019 11:56 schreef Kopiko het volgende:
[..]![]()
JAAAA! We kunnen weer!
2000 Suite: Judy Blue Eyes Crosby, Stills & Nash
1999 Violet Hill Coldplay
1998 Water Of Love Dire Straits![]()
1997 Grounds For Divorce Elbow
1996 Let's Get It On Marvin Gaye
1995 Theme From 'Mahogany' Diana Ross![]()
1994 No Rain Blind Melon
1993 Let It Go James Bay
1992 Beautiful Christina Aguilera![]()
1991 Winter In Hamburg Frank Boeijen Groep![]()
Ja, die boeren wel lekker, er zit geen top 100 materiaal in maar ze hebben toch een degelijke lijst met top 2000 waardige nummers.quote:Op dinsdag 24 december 2019 12:00 schreef Gretzl het volgende:
Is Green Day nu eigenlijk zo'n Radio 2-darling? Zij staan er gewoon al voor het vierde jaar op rij steady met 9 nummers in.
[ afbeelding ]
Vind ik overigens helemaal niet erg, een van m'n eerste muzikale jeugdliefdesHoop ze volgend jaar eindelijk live te zien
Ik hoop dat het concert wat langer duurt dan de 1e keer dat ik ze live zag (2,5 liedje)quote:Op dinsdag 24 december 2019 12:00 schreef Gretzl het volgende:
Vind ik overigens helemaal niet erg, een van m'n eerste muzikale jeugdliefdesHoop ze volgend jaar eindelijk live te zien
10 mogen het ook wel zijn met Jesus of Suburbia erbijquote:Op dinsdag 24 december 2019 12:00 schreef Gretzl het volgende:
Is Green Day nu eigenlijk zo'n Radio 2-darling? Zij staan er gewoon al voor het vierde jaar op rij steady met 9 nummers in.
[ afbeelding ]
Ik hoop toch gewoon in Antwerpen op woensdag 17 juni. Maar ja, iets te snel uitverkocht. Ze staan ook in Groningen op de zondag ervoor, maar dat is helaas gelijktijdig met BKSquote:
Green Day klinkt ook wel boers...quote:Op dinsdag 24 december 2019 12:04 schreef MTheBassman het volgende:
[..]
Ja, die boeren wel lekker, er zit geen top 100 materiaal in maar ze hebben toch een degelijke lijst met top 2000 waardige nummers.
Ja graag. 11 dan. Ik luister niet heel vaak meer naar American Idiot (het album), maar het blijft toch een weergaloze conceptplaatquote:Op dinsdag 24 december 2019 12:05 schreef Gale_Boetticher het volgende:
[..]
10 mogen het ook wel zijn met Jesus of Suburbia erbij
Wow, werd het concert voortijdig afgebroken dan?quote:Op dinsdag 24 december 2019 12:04 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Ik hoop dat het concert wat langer duurt dan de 1e keer dat ik ze live zag (2,5 liedje)
Billie deed een Badr Hari'tje tijdens het 3e nummer idd.quote:Op dinsdag 24 december 2019 12:11 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Wow, werd het concert voortijdig afgebroken dan?
Thanks, ingeschakeld nuquote:Op dinsdag 24 december 2019 12:14 schreef Gale_Boetticher het volgende:
Woooww speaking of the devil, Jesus of Suburbia nu in de Snob 2000![]()
![]()
Dat idee heb ik ook wel eens. Al staat er best fijne muziek in. Net als in de top 2000quote:Op dinsdag 24 december 2019 12:18 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik ben denk ik te snob voor de snob 2000.
Snobquote:Op dinsdag 24 december 2019 12:18 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Green Day na Insomniac vind ik geen drol meer aan.
quote:Op dinsdag 24 december 2019 12:12 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Billie deed een Badr Hari'tje tijdens het 3e nummer idd.
Die is gewoon gestegen tov vorig jaarquote:Op dinsdag 24 december 2019 12:17 schreef OscarMopperkont het volgende:
James Bay![]()
Hopelijk volgend jaar er uit...
Dan wordt het tijd dat je volgend jaar gaat deelnemen aan de MuMeLadder, die lijst is over het algemeen wel iets obscuurder dan de Snob 2000quote:Op dinsdag 24 december 2019 12:18 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Green Day na Insomniac vind ik geen drol meer aan.
Kansloosquote:Op dinsdag 24 december 2019 12:21 schreef laxus13 het volgende:
[..]
Die is gewoon gestegen tov vorig jaar
Ik zei te snob, niet te nerd.quote:Op dinsdag 24 december 2019 12:22 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Dan wordt het tijd dat je volgend jaar gaat deelnemen aan de MuMeLadder, die lijst is over het algemeen wel iets obscuurder dan de Snob 2000![]()
(lees: minder grote rockbands en meer ruimte voor minder populaire genres)
of een kast van IKEA, dat kan ook.quote:Op dinsdag 24 december 2019 12:20 schreef Gretzl het volgende:
[..]![]()
Haha, artiesten met de naam Billie zijn dus gewoon brokkenpiloten op het podium.
En als je Billy heet ben je eerder een brokkenpiloot op de weg
Eens met bijna alles. Gotta catch em all mag de plek van Cliff Richard in nemen en de onbekende plaat van Normaal mag op de plaats van Rowen Heze (als Limburger kom ik op voor mijn provincie). Waarom de boeren niet gewoon Oerend Hard of De Boer is troef een zet hebben gegeven... Zoals Bennie in Oe wat een volk zegt: "Hoe dat nou kan dat snap ik niet"quote:Op maandag 23 december 2019 23:32 schreef DecoAoreste het volgende:
Nou, ik ben even de hele lijst doorgegaan en tot de volgende flop 10 gekomen, beetje uit de losse pols:
1. Paul de Leeuw – Vlieg Met Me Mee
2. Cliff Richard – Living Doll
3. Beyoncé – Run The World (Girls)
4. Typhoon – Hemel Valt
5. Maaike Ouboter – Dat Ik Je Mis
6. Robin Thicke – Blurred Lines
7. Marco Borsato & Ali B. – Wat Zou Je Doen
8. Paul de Leeuw & Alderliefste – Une Belle Histoire
9. Rowwen Heze – Auto, Vliegtuug
10. The Beatles – I Am The Walrus
Net buiten de top 10 o.a. Claudia de Breij en ongeveer het hele oeuvre van André Hazes.
Eerloze vermeldingen: Gotta Catch ‘Em All en De Boer Dat Is De Keerl, waarbij ik niet zozeer het nummer zelf maar meer de reden waarom mensen erop stemmen intens kut vind.
Ik denk dat de boeren hier ook achter zaten. Dorp enzo.quote:Op dinsdag 24 december 2019 12:33 schreef Ferdo het volgende:
Toch leuk dat Het Dorp gewoon na twintig jaar Top2000 keihard op zijn hoogste plek ooit staat.
Kan, maar een duwtje kon op zich sowieso geen kwaad.quote:Op dinsdag 24 december 2019 12:36 schreef MTheBassman het volgende:
[..]
Ik denk dat de boeren hier ook achter zaten. Dorp enzo.
Ik hoop wel op de 2000-bonus voor dit nummer volgend jaar.quote:Op dinsdag 24 december 2019 12:39 schreef alopio het volgende:
2000 Suite: Judy Blue Eyes Crosby, Stills & Nashprima start
Ben allang blij dat deze er nog in staat, speciaal op gestemd in de hoop dat hij er niet uit viel van afgelopen jaar ook al schrikbarend laagquote:
Aan mij heeft het in elk geval niet gelegen.quote:
quote:
U vraagt, zij draaien! Is al aangepastquote:Op dinsdag 24 december 2019 12:52 schreef Kyran het volgende:
Pas dan ook even Ghost Love Score van Nightwish aan naar de live versie in Wacken! Daar was de stemactie op. Krijgen we straks de studioversie met Tarja i.p.v. de liveversie met Floor!
Dat was niet de bedoeling!!!
Really? Had dat nog niet gezien */dansje doet*quote:Op dinsdag 24 december 2019 12:53 schreef molloot200 het volgende:
[..]
U vraagt, zij draaien! Is al aangepast
Dat was gister al aangepast.quote:Op dinsdag 24 december 2019 12:53 schreef molloot200 het volgende:
[..]
U vraagt, zij draaien! Is al aangepast
Ja wel beetje gek eigenlijk. Er staat Ghost Love Score (live), maar wel het jaartal 2004 erbij.quote:Op dinsdag 24 december 2019 12:54 schreef Kyran het volgende:
[..]
Really? Had dat nog niet gezien */dansje doet*
Misschien omdat het nummer nog steeds uit 2004 komtquote:Op dinsdag 24 december 2019 12:54 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Ja wel beetje gek eigenlijk. Er staat Ghost Love Score (live), maar wel het jaartal 2004 erbij.
Zijn er ook nog andere zaken die voor hiaten kunnen zorgen, zoals eventuele lidwoorden bij bandnamen? (Bee Gees en the Bee Gees bijvoorbeeld)quote:Op dinsdag 24 december 2019 12:53 schreef molloot200 het volgende:
En waarom wordt trouwens zowel R.E.M. als REM gebruikt? Nu je er zo op gaat letten zitten er allemaal kleine hiaatjes in die lijst
Ben wel erg blij dat Master of Puppets en One er zo heerlijk hoog in blijven.quote:Op dinsdag 24 december 2019 12:57 schreef Kyran het volgende:
Als metalhead vind ik het wel mooi dat Metallica er 11x instaat. Helaas niet de 11 beste nummers, but I will take it
Als ze nou Unforgiven III en Sad But True zouden ruilen met iets stevigere klassiekers zou ik al blij zijnquote:Op dinsdag 24 december 2019 12:58 schreef MTheBassman het volgende:
[..]
Ben wel erg blij dat Master of Puppets en One er zo heerlijk hoog in blijven.
Ja dat Sad But True vind ik veel te overgewaardeerd. en die unforgiven 3 is leuk maar geen t2000 materiaal.quote:Op dinsdag 24 december 2019 12:59 schreef Kyran het volgende:
[..]
Als ze nou Unforgiven III en Sad But True zouden ruilen met iets stevigere klassiekers zou ik al blij zijn
Met The Four Horsemen op 4?quote:Op dinsdag 24 december 2019 12:59 schreef Kyran het volgende:
[..]
Als ze nou Unforgiven III en Sad But True zouden ruilen met iets stevigere klassiekers zou ik al blij zijn
Ik zag ook Smiths en the Smiths. Ik denk dat ze nog een beetje aan het poetsen zijn in de lijst....quote:Op dinsdag 24 december 2019 12:56 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Zijn er ook nog andere zaken die voor hiaten kunnen zorgen, zoals eventuele lidwoorden bij bandnamen? (Bee Gees en the Bee Gees bijvoorbeeld)
Vertel mij wat, ik zit nu Mechwarrior 5 te spelen als tijdverdrijf, is de vijand in de volgende missie "Coalition of Indentured Farm Workers" Mén, de boeren zitten zelfs in de computergames!quote:Op dinsdag 24 december 2019 12:58 schreef cafca het volgende:
Het is gewoon allemaal de schuld van de boeren!
quote:Op dinsdag 24 december 2019 13:01 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ghost Love Score hoort natuurlijk gewoon in de studioversie gedraaid te worden.
Rare stemactie dan. Op de matige versie stemmen.quote:Op dinsdag 24 december 2019 13:02 schreef Kyran het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Stemactie was op de live versie, dus neeeeeeeeeeee
Overdreven gedoequote:Op dinsdag 24 december 2019 13:05 schreef Kyran het volgende:
Wow, valt me nu pas op dat Metallica x10 is gestegen en alleen Nothing Else Matters 2 plekken is gedaald (Normaal + Danny). Alle andere zijn gestegen
Denk dat ik genoeg andere overdreven meuk kan aankaarten in de lijst voordat ik ook maar in de buurt van Metallica komquote:
Precies ditquote:Op dinsdag 24 december 2019 13:09 schreef MTheBassman het volgende:
Metallica is gewoon een van de, zo niet, de bekendste en meest populaire metalband. Die verdienen echt wel zoveel plekken in de lijst, ook al ben ik het niet altijd eens ,met bepaalde nummers die er van ze inkomen.
Dat sowieso...quote:Op dinsdag 24 december 2019 13:07 schreef Kyran het volgende:
[..]
Denk dat ik genoeg andere overdreven meuk kan aankaarten in de lijst voordat ik ook maar in de buurt van Metallica kom
quote:Op dinsdag 24 december 2019 12:53 schreef molloot200 het volgende:
En waarom wordt trouwens zowel R.E.M. als REM gebruikt? Nu je er zo op gaat letten zitten er allemaal kleine hiaatjes in die lijst
quote:Op dinsdag 24 december 2019 12:51 schreef molloot200 het volgende:
Als ze dan toch aan het aanpassen zijn, mogen ze ook wel aanpassen dat Always Remember Us This Way uit 2018 komt in plaats van 2019, gewoon uit dezelfde film "A Star is Born" als Shallow, dus beide uit 2018
Zojuist aangepast. Zijn er nog meer verkeerd gespelde namen? Nu ik toch bezig ben...quote:Op dinsdag 24 december 2019 13:00 schreef cafca het volgende:
[..]
Ik zag ook Smiths en the Smiths. Ik denk dat ze nog een beetje aan het poetsen zijn in de lijst....
De helft van wat er nu ingestemd wordt kan inderdaad er zo uit en vervangen worden met iets beters van ze.quote:Op dinsdag 24 december 2019 13:09 schreef MTheBassman het volgende:
Metallica is gewoon een van de, zo niet, de bekendste en meest populaire metalband. Die verdienen echt wel zoveel plekken in de lijst, ook al ben ik het niet altijd eens ,met bepaalde nummers die er van ze inkomen.
Oeh, ik ga even spieken voor jequote:Op dinsdag 24 december 2019 13:10 schreef Sirolf het volgende:
[..]
[..]
[..]
Zojuist aangepast. Zijn er nog meer verkeerd gespelde namen? Nu ik toch bezig ben...
Voor de site-versie van de lijst zit er een aparte songbiografieën-database tussen, die helaas niet heel actief onderhouden wordt op dit moment en wordt gedeeld met de andere NPO-radiozenders, met dit soort onvolkomenheden als resultaat.
Van mij zou een Orion of Ride The Lightning er echt wel mogen inkomen boven een Sad But True, wat ik al jaren een veel te overhyped nummer van ze vind.quote:Op dinsdag 24 december 2019 13:11 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
De helft van wat er nu ingestemd wordt kan inderdaad er zo uit en vervangen worden met iets beters van ze.
Days van the Kinks staat verkeerd gespeld. Daar staat "Normaal-De boer dat is de keerl"quote:Op dinsdag 24 december 2019 13:10 schreef Sirolf het volgende:
[..]
[..]
[..]
Zojuist aangepast. Zijn er nog meer verkeerd gespelde namen? Nu ik toch bezig ben...
Voor de site-versie van de lijst zit er een aparte songbiografieën-database tussen, die helaas niet heel actief onderhouden wordt op dit moment en wordt gedeeld met de andere NPO-radiozenders, met dit soort onvolkomenheden als resultaat.
Het is al jaren een drama ja, met verschillende spelwijzen van bands.quote:Op dinsdag 24 december 2019 13:10 schreef Sirolf het volgende:
[..]
[..]
[..]
Blof, de ene keer staat het Blof andere keer BLOFquote:Op dinsdag 24 december 2019 13:10 schreef Sirolf het volgende:
[..]
[..]
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |