Laat het Blof zijn.quote:Op maandag 23 december 2019 18:54 schreef PippenScottie het volgende:
Welke nieuwkomer in de top 2000 is een cover van een liedje van Counting Crows?
Fair enough.quote:Op maandag 23 december 2019 19:34 schreef houdjemond het volgende:
Nee, was mijn vraag en ik sloot en opende dus jouwe moet dicht
Bløf en Acda en de Munnikquote:Op maandag 23 december 2019 19:50 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Fair enough.
Ga nou maar nadenken wie Counting Crows heeft gecoverd.
Ja ja ja, nu nog even zeggen wie de nieuwe binnenkomer is dit jaarquote:
Tutututquote:Op maandag 23 december 2019 21:44 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Nieuwe binnenkomer, zei ik toch.
Telt nietquote:Op maandag 23 december 2019 22:31 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
In dat andere topic geeft iemand gewoon antwoord op de vraag.
Lamaquote:Op maandag 23 december 2019 21:22 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Ja ja ja, nu nog even zeggen wie de nieuwe binnenkomer is dit jaar
Van alle edities. Dit jaar komt de 6e. Die reken ik evt ook goed.quote:Op dinsdag 24 december 2019 13:51 schreef cafca het volgende:
Van de afgelopen jaren? Ik weet er 2 zeker, en 2 gokjes
n00biedoobiedoo 22quote:Op dinsdag 24 december 2019 14:37 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
You really got me
All day and all of the night
Sunny Afternoon
Waterloo Sunset
Days
Mr Pleasant
Dedicated follower of fashion
Lola
Lola (live)
Celleloid Heroes
Zoietsquote:
2 goedquote:Op dinsdag 24 december 2019 16:15 schreef methodmich het volgende:
Tweede en laatste poging dan maar:
Like A Prayer
La Isla Bonita
Material Girl
We have a winnerquote:Op dinsdag 24 december 2019 16:16 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Like a prayer
Live to tell
La isla bonita
quote:Op dinsdag 24 december 2019 16:17 schreef methodmich het volgende:
Live To Tell? Volgens mij ken ik die niet eens.
Nou, er gaat niet direct een lampje branden hoor. Waarschijnlijk ken ik het onbewust wel, maar als je me nu zou vragen om het te zingen, zou ik het niet weten. In tegenstelling tot diverse andere Madonna-nummertjes.quote:
Jazekerquote:
3 goed. Die laatste 2 kan ik echt niet goed rekenen.quote:Op dinsdag 24 december 2019 17:00 schreef methodmich het volgende:
Linkin Park, pff.... Dat dit zo hoog staat joh.
Queens Of The Stone Age
Status Quo
Jamiroquai
Queen & David Bowie
Queen & George Michael
Maakt 5. Ook nog Liquido en The Dave Brubeck Quartet.quote:
Schandalig... En dan staat Linkin Park er dus wel in.quote:Op dinsdag 24 december 2019 17:28 schreef PippenScottie het volgende:
Ik kan Arrested Development en Roxy Music helaas niet goed rekenen.
Allebei niet.quote:Op dinsdag 24 december 2019 17:28 schreef Homdeck het volgende:
Don Henley - New York Minute
Neil Young - Alabama
Bee Gees - Massachusetts
Ray Charles - Georgia on my mind
Pussycat - Mississippi
RHCP - Dani Califonia
Ik betwijfel wel of Alabama en Mississippi er in staan.
Geef het antwoord maar hoor, dan kunnen we doorquote:Op dinsdag 24 december 2019 18:02 schreef Homdeck het volgende:
Ik heb het opgegeven en heb het opgezocht. Achteraf had ik nog 3 weken kunnen nadenken, want ik ken het nummer niet.
Stayin Alive, Massachusetts, How Deep is Your Love?quote:Op donderdag 26 december 2019 13:02 schreef MielMonteur het volgende:
Eeehh er zijn drie Bee Gees nummers die hun hoogste notering zijn geweest. Welke?
Yes.quote:Op donderdag 26 december 2019 13:44 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Stayin Alive, Massachusetts, How Deep is Your Love?
Oh nice, Over eerste en derde was ik vrij zeker, tweede twijfelde ik over.quote:Op donderdag 26 december 2019 13:50 schreef MielMonteur het volgende:
[..]
Yes.
Had ook niet goed gekeken, er is nog een vierde, Words, maar soit
Upstairs van de second floor.quote:Op donderdag 26 december 2019 20:42 schreef Scorpion_17 het volgende:
Goed, dan ga ik maar door. Een gemakkelijke:
In het nummer 'Luka' van Suzanne Vega: op welke verdieping woont 'you' ?
Ik reken eerste verdieping goed!quote:Op donderdag 26 december 2019 22:24 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Upstairs van de second floor.
Dus ik zou zeggen, de eerste verdieping.
Maar, de Engelse taal kent geen eerste verdieping zoals wij die kennen, dus ik denk eigenlijk dat you op de begane grond woont.
CSI Miamiquote:Op vrijdag 27 december 2019 00:00 schreef KBFX2002 het volgende:
![]()
Komend uur in de Top2000 Won't Get Fooled Again van The Who. Van welke Amerikaanse misdaadserie (+ deel) was dit het intronummer?
quote:
Ik gok Private Investigations.quote:Op vrijdag 27 december 2019 00:09 schreef Isorden het volgende:
Wat is de hoogste notering van de Dire Straits ooit in de Top 2000?
Correct,quote:Op vrijdag 27 december 2019 00:17 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Ik gok Private Investigations.
Ik heb laag ingezet. Maar, prima. Puntje voor jou.quote:Op vrijdag 27 december 2019 01:05 schreef Isorden het volgende:
Oxygen IV Jean Michael Jarre
Tubular bells Mike Oldfield
Sorry Kyteman
Samba pa ti Santana
Europa Santana
Albatross Fleetwood MAc
Peter gunn ELP
Take five Dave Drubeck Quartet
Apache The Shadows
Ik kom tot hier
Da’s een eitje. Tupac Amaru Shakurquote:Op vrijdag 27 december 2019 01:09 schreef Isorden het volgende:
Later vanacht krijgen we The Way It Is van Bruce Hornsby & The Range, door welke artiest is dit nummer vrij heftig gesampled?
Ja, die was inderdaad niet heel moeilijk, maar moest toch ff iets verzinnen.quote:Op vrijdag 27 december 2019 01:36 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Da’s een eitje. Tupac Amaru Shakur
Owl City was ook goed geweest!quote:Op vrijdag 27 december 2019 12:06 schreef Piebe het volgende:
Bands
City to City
Liedjes
City of the Blinding Lights
Paradiso City
Rood haar?quote:Op vrijdag 27 december 2019 12:37 schreef Piebe het volgende:
Wat is de overeenkomst tussen
Axl Rose
Rick Astley
James Hetfield
Ed Sheeran?
Eerste 3 misschien vooral in hun jongere jaren.
Lelijkheidquote:Op vrijdag 27 december 2019 12:37 schreef Piebe het volgende:
Wat is de overeenkomst tussen
Axl Rose
Rick Astley
James Hetfield
Ed Sheeran?
Eerste 3 misschien vooral in hun jongere jaren.
I want you van Bob Dylan werd gestart, ipv die van Elvis?quote:Op donderdag 17 december 2020 19:46 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik zal de eerste vraag stellen:
In 2007 werd er een grote blunder begaan in de hogere regionen van de lijst. Elvis Costello moest worden ingestart, maar dit ging mis. Wat gebeurde er?
Dit klopt!quote:Op donderdag 17 december 2020 20:04 schreef cafca het volgende:
[..]
I want you van Bob Dylan werd gestart, ipv die van Elvis?
Nee, die niet. Het is een nummer wat standaard veel te hoog staat...quote:Op donderdag 17 december 2020 20:37 schreef MielMonteur het volgende:
Oh k was iets te ijverig.
Wat is een 630-nummer? Beatles - Norwegian Wood?
Dat zijn er nogal watquote:Op donderdag 17 december 2020 21:24 schreef cafca het volgende:
[..]
Nee, die niet. Het is een nummer wat standaard veel te hoog staat...
Juist!quote:Op donderdag 17 december 2020 23:51 schreef PippenScottie het volgende:
Chris Rea - Walking downstairs from the home office for Christmas
Binnen is tegenwoordig buiten.quote:Op vrijdag 18 december 2020 09:22 schreef MielMonteur het volgende:
Margherita, Dromen Zijn Bedrog, Binnen?
De speeltuin dan?quote:Op vrijdag 18 december 2020 09:24 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Binnen is tegenwoordig buiten.
De andere twee zijn goed
Nope.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik zoek 26 artiesten.Solidair met het Palestijnse volk 🍉
Haha ik ben er wel door geïnspireerd voor deze jaquote:Op vrijdag 18 december 2020 10:14 schreef PippenScottie het volgende:
De AIVD kerstpuzzel is verderop h
Is Ook Schitterend
Zangeres Zonder Naam
Harry Klorkestein
Youp van het Hek
Willeke Alberti
Ik kan hem vast wel verder uitvogelen, maar nu geen tijd.quote:Op vrijdag 18 december 2020 10:21 schreef MielMonteur het volgende:
[..]
Haha ik ben er wel door geïnspireerd voor deze ja
Boudewijn de Groot - Testament, tussen 2002 en 2005 4x op rij op 31quote:Op donderdag 17 december 2020 20:36 schreef cafca het volgende:
Voor zover ik weet is er (buiten de top 10) één nummer geweest wat 3x op dezelfde plek (630) heeft gestaan. Welk nummer?
Ik spreek nu voor mezelf, maar er moet echtwel een totale lockdown komen, wil ik hiervoor gaan zittenquote:Op zaterdag 19 december 2020 10:36 schreef MielMonteur het volgende:
Ik kan ook een "normalere" vraag stemmen indien gewenst
3 verschillende nummersquote:Op zaterdag 19 december 2020 12:17 schreef Scorpion_17 het volgende:
Gaat het om 3 versies van hetzelfde nr of om drie verschillende nrs?
You're in the Army Now, Rock me Amadeus en ? (kom niet tot de derde maar ik denk dat je gelijk hebt)quote:
Dan zou er nu 1 nummer van B&B in de lijst staan volgens de vraagstelling..quote:Op zaterdag 19 december 2020 12:23 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
You're in the Army Now, Rock me Amadeus en ? (kom niet tot de derde maar ik denk dat je gelijk hebt)
Ik dacht 2x You’re in the army now, maar zag nu dat het 3 verschillende liedjes zijn.quote:Op zaterdag 19 december 2020 12:23 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
You're in the Army Now, Rock me Amadeus en ? (kom niet tot de derde maar ik denk dat je gelijk hebt)
Die heeft er weldegelijk in gestaan, maar de versie van de Quo dus ook.quote:Op zaterdag 19 december 2020 12:25 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Dan zou er nu 1 nummer van B&B in de lijst staan volgens de vraagstelling..
Ja, maar Bolland & Bolland zouden er dus zelf instaan deze editie.quote:Op zaterdag 19 december 2020 12:26 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Die heeft er weldegelijk in gestaan, maar de versie van de Quo dus ook.
Gokje op Tommy James & the Shondellsquote:Op zaterdag 19 december 2020 12:07 schreef MielMonteur het volgende:
Fair, ik ben alleen de afgelopen maanden erg in de crypto-hoek gegaan haha
Deze band heeft drie nummers in de top 2000 gehad. Alleen hebben ze zelf er maar met één ervan ingestaan. De overige twee versies staan er tegenwoordig ook niet meer in.
Wie o wie?
Nein. De groep in kwestie heeft vrouwelijke vocalen.quote:Op zaterdag 19 december 2020 12:38 schreef cafca het volgende:
[..]
Gokje op Tommy James & the Shondells
Ik zou het later dan dat zoekenquote:Op zaterdag 19 december 2020 12:56 schreef Mexicanobakker het volgende:
Martha Reeves? Zal wel iets in die categorie zijn.
Ja, maar die groepen (Shirelles, Chiffons, Supremes zullen er wel meer ingestaan hebben) hadden niet echt "eigen" nummers.quote:Op zaterdag 19 december 2020 12:56 schreef Mexicanobakker het volgende:
Martha Reeves? Zal wel iets in die categorie zijn.
Huts a niffo!quote:
Ja, ik dacht nog aan de McGarrigle zusjes, maar kwam ook niet uit die laatste...quote:Op zaterdag 19 december 2020 13:35 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Pure gok, First Aid Kit leek me onwaarschijnlijk
Staat niet in de lijstquote:
Dat is hoe dan ook het beste album!quote:Op zaterdag 19 december 2020 15:30 schreef Scorpion_17 het volgende:
Wat is het enige album van Coldplay zonder een notering in de Top 2000?
Van de meeste van deze albums staan er nrs in de Top 2000! En het is de bekendste albumontwerper van allemaal denk ik. Dus vind t acceptabelquote:Op zaterdag 19 december 2020 16:47 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
De grenzen tussen de Top 2000 quiz en MUZ Trivia beginnen te vervagen
Andy Warholquote:Op zaterdag 19 december 2020 16:51 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
En het is de bekendste albumontwerper van allemaal denk ik.
Helaas, ik ga een nieuwe doen!quote:
Even linkje toegevoegdquote:Op zondag 20 december 2020 11:10 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Helaas, ik ga een nieuwe doen! Antwoord was trouwens Storm Thorgersson
Het is zondag, ik heb zin in wat kunstzinnigs.
Noem ten minste 2 nrs die ooit in de lijst hebben gestaan die iets met bekende schilders of schilderijen te maken hebben (paint it black gaat niet expliciet over een schilder of schilderij)
Als die een nr hebben dat expliciet over n schilder of schilderij gaat dat in de lijst heeft gestaan ;-)quote:
Eerste is uiteraard goed, maar over wie of welk schilderij gaat de tweede?quote:Op zondag 20 december 2020 11:34 schreef Gale_Boetticher het volgende:
Don McLean - Vincent en Isley Brothers - Behind a Painted Smile
Ooh, dacht dat over een schilderij in het algemeen al voldoende was. Excuusquote:Op zondag 20 december 2020 11:40 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Eerste is uiteraard goed, maar over wie of welk schilderij gaat de tweede?
Bingo. Viva la Vida is geïnspireerd op een schilderij van Frida Kalo, de hoes is dan weer op een ander schilderij gebaseerd. Maar ik reken m goed. Ander potentieel goed antwoord was Nachtwacht van Boudewijn de Groot geweest.quote:Op zondag 20 december 2020 11:44 schreef cafca het volgende:
Gaat Viva La Vida niet over dat schilderij op de hoes?
Niet dat ik weet. Ik zoek een muzikale overeenkomstquote:
Ja, dat kan. Eens kijken of de rest hem weetquote:Op zondag 20 december 2020 13:39 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Volgens mij heb ik deze al een beetje beantwoord in de stemweek
"Iets met een viool" is correctquote:Op zondag 20 december 2020 14:00 schreef PippenScottie het volgende:
Iets met een viool? Of een politiek geëngageerde tekst?
Het is idd 25 or -6 to 4quote:Op zondag 20 december 2020 16:37 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ligt er ook aan hoe je hem bekijkt gok ik, 25 or 6 to 4 telt wmb als 26 en dan denk ik dat het 6 is. Anders zal het wel 8 zijn.
Zekerquote:
Nee, uit 1994quote:Op zondag 20 december 2020 17:30 schreef MielMonteur het volgende:
Ik weet dat Better Man van Pearly Jammie voor het eerst erin staat, maar ik weet niet of die uit 90-91 komt
n00biedoobiedoo 4quote:Op zondag 20 december 2020 18:12 schreef PippenScottie het volgende:
Fading like a flower van Roxette
De lijst is niet serieus te nemen zeggen ze altijd in het andere topic 😉quote:Op zondag 20 december 2020 18:16 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
En ja, Civil War staat onder het verkeerde jaar in de lijst (1990)
Ik kan uberhaupt maar één nummer bedenken waarin Alaska bezongen wordt, en die staat niet in de top 2000, al zou dat van mij best mogen. Met Arkansas ken ik helemaal geen nummerquote:Op zondag 20 december 2020 19:10 schreef PippenScottie het volgende:
Ik bedoelde Get Back
Bonuspunt als iemand een top 2000 nummer kan bedenken waarin Alaska en/of Arkansas worden benoemd. Ik kon ze niet bedenken.
quote:Op zondag 20 december 2020 19:11 schreef Tussle266 het volgende:
Take it easy gaat toch ook over Winslow, Arizona?
Mary Bellows van Nick Cave.quote:Op zondag 20 december 2020 19:13 schreef cafca het volgende:
[..]
Ik kan uberhaupt maar één nummer bedenken waarin Alaska bezongen wordt, en die staat niet in de top 2000, al zou dat van mij best mogen. Met Arkansas ken ik helemaal geen nummer
Oh ja! Leuk!quote:Op zondag 20 december 2020 19:11 schreef Tussle266 het volgende:
Take it easy gaat toch ook over Winslow, Arizona?
You' re a friend of mine, the Load Out/Stay geef ik alvast. de volgende mag t afmakenquote:Op zondag 20 december 2020 19:23 schreef cafca het volgende:
Take it Easy werd geschreven door Jackson Browne.
Noem alle nummers waar hij zelf mee in de top 2000 heeft gestaan.
Er is nog een ex T2K nummer zelfs met Arkansas erin. "Alabama, Arkansas I do love my ma and pa" werd gezongen in 'Ikea theme' Home van Edward Sharpe & The Magnetic Zeroesquote:Op zondag 20 december 2020 19:13 schreef cafca het volgende:
[..]
Ik kan uberhaupt maar één nummer bedenken waarin Alaska bezongen wordt, en die staat niet in de top 2000, al zou dat van mij best mogen. Met Arkansas ken ik helemaal geen nummer
We zijn op de helft...quote:Op zondag 20 december 2020 19:27 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
You' re a friend of mine, the Load Out/Stay geef ik alvast. de volgende mag t afmaken
Toch wel. in 2000 en '03quote:Op zondag 20 december 2020 19:40 schreef Scorpion_17 het volgende:
Doctor My Eyes heeft er nooit ingestaan toch?
Private Dancerquote:Op zondag 20 december 2020 20:34 schreef Scorpion_17 het volgende:
oke oke. 6 nrs, 1 is slechts in originele uitvoering (dwz als eerste op een album uitgekomen van deze artiest). Welke?
Andre Hazes - Ik Meen 't
Amy Winehouse & Mark Ronson - Valerie
Blues Brothers - Everybody needs somebody
Tina Turner - Private dancer
Ram Jam - Black Betty
Leonard Cohen - Suzanne
Home van Edwin Sharpe en de Nullen staat er niet meer in denk ik?quote:Op zondag 20 december 2020 19:10 schreef PippenScottie het volgende:
Ik bedoelde Get Back
Bonuspunt als iemand een top 2000 nummer kan bedenken waarin Alaska en/of Arkansas worden benoemd. Ik kon ze niet bedenken.
Lou Reed - Caroline Says mbt Alaska?quote:Op zondag 20 december 2020 19:13 schreef cafca het volgende:
[..]
Ik bedoelde Anchorage van Michelle Shockedquote:Op zondag 20 december 2020 20:52 schreef MielMonteur het volgende:
[..]
Lou Reed - Caroline Says mbt Alaska?
Biggie Smalls maakt zn entree in de lijst dit jaar. Hoe heette zijn eerste postume album?quote:Op zondag 20 december 2020 20:40 schreef Scorpion_17 het volgende:
Uitstekend.
Debriefing:
Andre Hazes - Ik Meent 't is van Eddie Reeves en Jimmy Holiday - All i never need is you
Valerie is van de Zutons
BB - Everybody needs Somebody is van Solomon Burke
RJ - Black Betty (Lead Belly, maar origineel van James Ironhead Barker - maar die nam t nooit op want dat was een slaaf)
Leonard Cohen schreef weliswaar Suzanne maar Judy Collins was de eerste die het opnam
Private Dancer werd geschreven door Mark Knopfler en ook daadwerkelijk opgenomen door Dire Straits. Maar toen er lyrics om de hoek kwamen kijken, vonden ze het toch ongeschikt voor een mannelijke zanger. Dus kwam de opname niet op Love over Gold en ging t nr naar Tina Turner.
n00biedoobiedoo 4
cafca 3
PippenScottie 3
Scorpion_17 3
MielMonteur 2
koffieleuk 1
Mexicanobakker 1
Bugno 1
Life after deathquote:Op zondag 20 december 2020 21:33 schreef Bugno3 het volgende:
[..]
Biggie Smalls maakt zn entree in de lijst dit jaar. Hoe heette zijn eerste postume album?
Mm, ik kom echt maar tot 1 notering minderquote:Op zondag 20 december 2020 21:40 schreef PippenScottie het volgende:
Elk jaar dezelfde tragiek... nummers die vanaf de eerste versie in de lijst hebben gestaan en nu de top 2000 hebben verlaten.
De Beatles verdwijnen twee keer, maar ook Billy Joel is twee keer minder te horen dan normaal.. het ene nummer is “just the way you are”.
Wat is het andere nummer?
De vraag klopt echt. Ik zweer het jequote:Op zondag 20 december 2020 21:44 schreef Bugno3 het volgende:
[..]
Mm, ik kom echt maar tot 1 notering minder
Ok, dan weet ik het niet.quote:Op zondag 20 december 2020 21:46 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
De vraag klopt echt. Ik zweer het je
We are the worldquote:Op zondag 20 december 2020 21:40 schreef PippenScottie het volgende:
Elk jaar dezelfde tragiek... nummers die vanaf de eerste versie in de lijst hebben gestaan en nu de top 2000 hebben verlaten.
De Beatles verdwijnen twee keer, maar ook Billy Joel is twee keer minder te horen dan normaal.. het ene nummer is “just the way you are”.
Wat is het andere nummer?
Van mij mag je googlen wat je wilt hoor. Ik bedenk de vraag ook niet zonder hulpquote:Op zondag 20 december 2020 21:52 schreef Bugno3 het volgende:
Ik speel verder niet vals, maar de lijst verlaters uit de T2K is wel een heerlijke lijst zeg, sodeju.
Grace, NIET in de lijst dit jaar. NL is een sma...
quote:
Wat best een schande zou zijn.. Manfred Mann.quote:Op maandag 21 december 2020 09:49 schreef Homdeck het volgende:
Welke Zuid-Afrikaanse toetsenist is al sinds de start vertegenwoordigd in de top 2000 (al is dit waarschijnlijk wel het laatste jaar)?
n00biedoobiedoo 4quote:Op maandag 21 december 2020 10:05 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Wat best een schande zou zijn.. Manfred Mann.
Wisten jullie dat hij ook de toetsensolo aan het eind van Uriah Heeps July Morning speelde?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |