Ik kan uberhaupt maar één nummer bedenken waarin Alaska bezongen wordt, en die staat niet in de top 2000, al zou dat van mij best mogen. Met Arkansas ken ik helemaal geen nummerquote:Op zondag 20 december 2020 19:10 schreef PippenScottie het volgende:
Ik bedoelde Get Back
Bonuspunt als iemand een top 2000 nummer kan bedenken waarin Alaska en/of Arkansas worden benoemd. Ik kon ze niet bedenken.
quote:Op zondag 20 december 2020 19:11 schreef Tussle266 het volgende:
Take it easy gaat toch ook over Winslow, Arizona?
Mary Bellows van Nick Cave.quote:Op zondag 20 december 2020 19:13 schreef cafca het volgende:
[..]
Ik kan uberhaupt maar één nummer bedenken waarin Alaska bezongen wordt, en die staat niet in de top 2000, al zou dat van mij best mogen. Met Arkansas ken ik helemaal geen nummer
Oh ja! Leuk!quote:Op zondag 20 december 2020 19:11 schreef Tussle266 het volgende:
Take it easy gaat toch ook over Winslow, Arizona?
You' re a friend of mine, the Load Out/Stay geef ik alvast. de volgende mag t afmakenquote:Op zondag 20 december 2020 19:23 schreef cafca het volgende:
Take it Easy werd geschreven door Jackson Browne.
Noem alle nummers waar hij zelf mee in de top 2000 heeft gestaan.
Er is nog een ex T2K nummer zelfs met Arkansas erin. "Alabama, Arkansas I do love my ma and pa" werd gezongen in 'Ikea theme' Home van Edward Sharpe & The Magnetic Zeroesquote:Op zondag 20 december 2020 19:13 schreef cafca het volgende:
[..]
Ik kan uberhaupt maar één nummer bedenken waarin Alaska bezongen wordt, en die staat niet in de top 2000, al zou dat van mij best mogen. Met Arkansas ken ik helemaal geen nummer
We zijn op de helft...quote:Op zondag 20 december 2020 19:27 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
You' re a friend of mine, the Load Out/Stay geef ik alvast. de volgende mag t afmaken
Toch wel. in 2000 en '03quote:Op zondag 20 december 2020 19:40 schreef Scorpion_17 het volgende:
Doctor My Eyes heeft er nooit ingestaan toch?
Private Dancerquote:Op zondag 20 december 2020 20:34 schreef Scorpion_17 het volgende:
oke oke. 6 nrs, 1 is slechts in originele uitvoering (dwz als eerste op een album uitgekomen van deze artiest). Welke?
Andre Hazes - Ik Meen 't
Amy Winehouse & Mark Ronson - Valerie
Blues Brothers - Everybody needs somebody
Tina Turner - Private dancer
Ram Jam - Black Betty
Leonard Cohen - Suzanne
Home van Edwin Sharpe en de Nullen staat er niet meer in denk ik?quote:Op zondag 20 december 2020 19:10 schreef PippenScottie het volgende:
Ik bedoelde Get Back
Bonuspunt als iemand een top 2000 nummer kan bedenken waarin Alaska en/of Arkansas worden benoemd. Ik kon ze niet bedenken.
Lou Reed - Caroline Says mbt Alaska?quote:Op zondag 20 december 2020 19:13 schreef cafca het volgende:
[..]
Ik bedoelde Anchorage van Michelle Shockedquote:Op zondag 20 december 2020 20:52 schreef MielMonteur het volgende:
[..]
Lou Reed - Caroline Says mbt Alaska?
Biggie Smalls maakt zn entree in de lijst dit jaar. Hoe heette zijn eerste postume album?quote:Op zondag 20 december 2020 20:40 schreef Scorpion_17 het volgende:
Uitstekend.
Debriefing:
Andre Hazes - Ik Meent 't is van Eddie Reeves en Jimmy Holiday - All i never need is you
Valerie is van de Zutons
BB - Everybody needs Somebody is van Solomon Burke
RJ - Black Betty (Lead Belly, maar origineel van James Ironhead Barker - maar die nam t nooit op want dat was een slaaf)
Leonard Cohen schreef weliswaar Suzanne maar Judy Collins was de eerste die het opnam
Private Dancer werd geschreven door Mark Knopfler en ook daadwerkelijk opgenomen door Dire Straits. Maar toen er lyrics om de hoek kwamen kijken, vonden ze het toch ongeschikt voor een mannelijke zanger. Dus kwam de opname niet op Love over Gold en ging t nr naar Tina Turner.
n00biedoobiedoo 4
cafca 3
PippenScottie 3
Scorpion_17 3
MielMonteur 2
koffieleuk 1
Mexicanobakker 1
Bugno 1
Life after deathquote:Op zondag 20 december 2020 21:33 schreef Bugno3 het volgende:
[..]
Biggie Smalls maakt zn entree in de lijst dit jaar. Hoe heette zijn eerste postume album?
Mm, ik kom echt maar tot 1 notering minderquote:Op zondag 20 december 2020 21:40 schreef PippenScottie het volgende:
Elk jaar dezelfde tragiek... nummers die vanaf de eerste versie in de lijst hebben gestaan en nu de top 2000 hebben verlaten.
De Beatles verdwijnen twee keer, maar ook Billy Joel is twee keer minder te horen dan normaal.. het ene nummer is “just the way you are”.
Wat is het andere nummer?
De vraag klopt echt. Ik zweer het jequote:Op zondag 20 december 2020 21:44 schreef Bugno3 het volgende:
[..]
Mm, ik kom echt maar tot 1 notering minder
Ok, dan weet ik het niet.quote:Op zondag 20 december 2020 21:46 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
De vraag klopt echt. Ik zweer het je
We are the worldquote:Op zondag 20 december 2020 21:40 schreef PippenScottie het volgende:
Elk jaar dezelfde tragiek... nummers die vanaf de eerste versie in de lijst hebben gestaan en nu de top 2000 hebben verlaten.
De Beatles verdwijnen twee keer, maar ook Billy Joel is twee keer minder te horen dan normaal.. het ene nummer is “just the way you are”.
Wat is het andere nummer?
Van mij mag je googlen wat je wilt hoor. Ik bedenk de vraag ook niet zonder hulpquote:Op zondag 20 december 2020 21:52 schreef Bugno3 het volgende:
Ik speel verder niet vals, maar de lijst verlaters uit de T2K is wel een heerlijke lijst zeg, sodeju.
Grace, NIET in de lijst dit jaar. NL is een sma...
quote:
Wat best een schande zou zijn.. Manfred Mann.quote:Op maandag 21 december 2020 09:49 schreef Homdeck het volgende:
Welke Zuid-Afrikaanse toetsenist is al sinds de start vertegenwoordigd in de top 2000 (al is dit waarschijnlijk wel het laatste jaar)?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |